Mitä nimiä antaisit lapsillesi?

Alue: Avioliitto ja perhe

17.5. klo 22:59

Babaii_
Käyttäjä

Maailmassa on ihan mietettömästi ihan sairaan ihania nimiä. Harmi, että niitä on niin paljon, että ei voi kaikkia käyttää...

Sen olen päättänyt jo nyt, että mun vanhimmalle tyttärelle tulee toiseksi nimeksi Adolfiina, koska se on on niin ihana ja harvinainen...
Tällaisista nimistä mä tykkäisin; Ruusu, Kaisla, Aurora, Aamu, Ilta, Rauha...
Benjamin, Ritari, Gabriel, Kaarlo, Kustaa, Aslak...

18.5. klo 0:08

Rolle
Käyttäjä

Muistaakseni Alt oli ihan virallinen suomalainen nimi, ellei ollut Altti. Sellaisen voisin jopa antaa pojalle :DJa onhan näitä. En haluaisi ihan tavallista nimeä, poikien nimiä olisi ainakin tuo Alt, ja sitten Rasmus. Tyttöjen nimiä en ole pahemmin miettinyt, vielä.

18.5. klo 0:09

Maria
Käyttäjä

Hienoja nimiä, joita voisin antaa kenties tuleville lapsilleni: Vili, Tommi, Kristian, Kim, Kimmo, Anton, Sylvester, Antero, Harri, Katariina, Helinä (vähän vielä mietin tätä :P).

Kauniita tyttöjen nimiä on jotenkin vaikeampi keksiä. Pitäis ettii sellanen nimiluettelo.

18.5. klo 1:07

Jimi
Käyttäjä

Alt on nimi? Voiskohan muksun nimetä Ctrl Alt Delete? :D Sori, oli ihan pakko.
Tytölle vois antaa nimeks Venia ;)

18.5. klo 1:16

Nekku2
Käyttäjä

Ei kyllä väestörekisterikeskuksen mukaan yhtään Alt-nimistä löydy.. :D Altti kyllä on. Omia suosikkeja tällä hetkellä:
Tytölle Saima, Leenamari, Matilda, Valeria
Pojalle Matias, Joonatan, Joona-Petteri, Vilho, Olavi
Siinä joitain :)

18.5. klo 3:23

Kiwi
Käyttäjä

Ilari, Joakim, Andreas, Miika.

Ilona, Anja.

18.5. klo 9:31

ghettoRouva
Käyttäjä

Toivottavasti meille tulee seuraavaksi tyttö, koska meillä on tasan 2 mieleistä nimeä, ja ne on sille tytölle etunimi ja toinen nimi. Ne on ollut tiedossa jo niin pitkään, että eihän se tyttö VOI jäädä tulematta.. Muuten tulee vaikeeta :P Pojankin etunimi (Anton) oli jo vuosia tiedossa, vihdoinkin sai sen käyttöön :)

18.5. klo 9:33

ghettoRouva
Käyttäjä

Tai siis onhan niitä maailmassa vaikka kuinka sinänsä kivoja nimiä, mutta on vaikea keksiä että minkä sitä sitten ihan oikeasti antaa OMALLE lapselle.

18.5. klo 10:26

testify
Käyttäjä

Mullakin oli aikanaan pitkät listat nimiä tiedossa lapsille. Esikoistytöllekin olin jo 15-vuotiaana nimen päättänyt. Ihania nimiä ovat mielestäni vieläkin, mutta raskausaikana eivät enää kelvanneet. Lopulta löytyi tasan yksi nimi jonka kelpuutin. Toiseksi nimeksikin vaihtoehtoja oli kaksi.
Lapsen kokee jo raskausaikana tietynlaisena persoonana. Esimerkiksi meidän 1kk tytölle ei se mun aikanaan kaavailema nimi olisi sopinut yhtään. Ja kaiken lisäksi tämä nimi sattuu olemaan puolisoni ex-tyttöystävän nimi.

18.5. klo 12:11

Miya
Käyttäjä

Tytölle: Mette, Menna, Sinna, Vilja, Neea
Pojalle: Niko, Kristian, Olli, Otto, Mikael

Ihana aihe. Mä tykkään kauheasti miettiä nimiä mahdollisille tuleville lapsilleni :D Jos saan kaksostytöt (haluaisin kovasti) niin niiden nimiks tulee sit Mette ja Menna. :D

18.5. klo 16:31

tie316
Käyttäjä

Onhan noita vaikka kuinka. Tämän hetken suosikit ovat Iida ja Daniel...

18.5. klo 17:29

Rolle
Käyttäjä

Alt on nimi? Voiskohan muksun nimetä Ctrl Alt Delete? :D Sori, oli ihan pakko.

Itseasiassa tuo tuli minullakin mieleen :D Joo, ilmeisesti Alt ei ole. Mutta hakemuksen voisi laittaa :) Kriteerit ainakin pitäisi täyttyä; ei ole vaikeasti lausuttava eikä mene kaukaa Altti -nimestä.

18.5. klo 19:52

Babaii_
Käyttäjä

Mä halusin joskus antaa lapselle nimeksi Taavi-Maria, mutta se ei varmaan ole mahdollista suomessa, kai sitä lasta sitten suojellaan mun kaltaisilta vanhempilta.

18.5. klo 19:56

pete_p
Käyttäjä

Miten olisi vaikka:Mikael,Johannes,Birgitta,Maria...

18.5. klo 19:59

Babaii_
Käyttäjä

Birgitta on kaunis... Mutta siitä ei saisi kivaa lempinimee, vai saisiko?

18.5. klo 21:40

Anka
Käyttäjä

Hienoja nimiä, joita mä voisin antaa nimeksi, jos mulla joskus on lapsia:
-Niklas (aivan ihana nimi)
-Vili
-Matias
-Daniel
-Samuel
-William
-Tommi
-Andreas
-Joonas
-Iida
-Sofia
-Sanna-Marika
-Roosa-Maria
-(Anniina)

18.5. klo 21:55

Merope
Käyttäjä

-William

Minusta periulkomaalaiset nimet supisuomalaisten vanhempien lapsilla kuulostavat suoraan sanottuna vähän hölmöiltä, mutta jotkut ns. kansainväliset nimet (just esim. Daniel, Sofia ym.) taas ovat jees, koska ne pystyy lausumaan suomalaisittain. Itse en esim. Williamia antaisi lapselleni nimeksi, koska se on tavallaan niin "hienosteleva" nimi, että lapsiparka saisi luultavasti koko kouluaikansa kuulla siitä nälvintää. Ellei se sitten olisi toinen (tai kolmas) nimi.

Niin ja tämä siis ei ollut henkilökohtainen hyökkäys Ankaa kohtaan :)

18.5. klo 22:06

Skyketzi
Käyttäjä

Pojalle: Kasper, Gabriel, Topias
Tytölle: Alexandra, Josefiina, Isabella

19.5. klo 15:54

Jimi
Käyttäjä

Hei, mikä on se sivusto mistä voi tarkistaa mitä suomalaisia nimiä on annettu ja onko ne miehillä vai naisilla yms.? Jos joltain löytyy linkki niin voisin vastineeksi tarjota tätä perineistä saittia:
http://www.behindthename.com/ Tuolta voipi ettiä melkein mitä vaan etunimiä ja niiden versioita, joita maailmalla käytetään. Suomalaisiakin variantteja löytyy kiitettävä määrä, ~400 kpl!
Pojalle: Netanel (Heprealaisen nimen "Natanael" alkuperäisempi muoto)

19.5. klo 15:58

Roxbury
Käyttäjä

gideon

19.5. klo 16:04

kuriton
Käyttäjä

Jos saan pojan, sen nimeksi tulee varmaan Onni,
ja tytöstä Aino, Rauha tai Linnea.

19.5. klo 16:20

Kiwi
Käyttäjä

Kyllähän se niin on että 12 poikaa tarttis pyöräyttää, nimet vois olla vaikka Teemu, Saku, Mikko, Tuomo, Mario, Ilja, Sidney, Evgeni, Mike, Alexander, Dany ja Wayne. Kolmastoista vois olla vaikkapa Jarkko... :)

19.5. klo 19:42

yhteysongelma
Käyttäjä

Tyttöjen nimistä Anette ja Janette ovat aina miellyttäneet minua. Ehkä omille lapsilleni tulen sitten joskus antamaan jonkin sortin Raamatusta nousevat nimet. Jos oikein useita tulee niin kaikille nimi samalla etukirjaimella. Mieluiten A:lla, koska se on ollut tapana suvussa.

19.5. klo 19:58

Nekku2
Käyttäjä

Jimi: ww.vaestorekisterikeskus.fi ja sieltä Nimipalvelu :)

19.5. klo 20:58

saga
Käyttäjä

Mä tykkään näistä:

tytöt; Emma, Ester, Ellen, Eeva, Auroora, Aada, Raakel, Laura, Iiris, Julia, . Mulla on tietty fetissi e:hen :D

Poikien nimet on sitten mutkikkaampia. Ehkä Benjamin, Oskar, Mikael ja Aaron.

19.5. klo 21:29

Atte
Käyttäjä

Kyllähän se niin on että 12 poikaa tarttis pyöräyttää, nimet vois olla vaikka Teemu, Saku, Mikko, Tuomo, Mario, Ilja, Sidney, Evgeni, Mike, Alexander, Dany ja Wayne. Kolmastoista vois olla vaikkapa Jarkko... :)

LOL

Viestiä muokattu 19.5. klo 21:29, muokkaaja: Atte

19.5. klo 22:33

Nonni
Käyttäjä

Tää nimenanto etukäteen on niitä "hömpötyksiä", joihin en jostain syystä oo koskaan oikein hurahtanut. Olkoonkin, että nimet on kyllä ihan kiehtovia. Kaverin tekemä lopputyö nimiin liitettävistä mielikuvista poiki ihan ihme juttuja. Pelkän nimen perusteella ihmiset osasivat todeta henkilöstä esim. seuraavan tyylisiä asioita: Blondi, joka ei ole koskaan tykännyt liikunnasta. Boheemi, erakkoluonteinen mies, joka polttaa sikareita. Nainen ei ole onnistunut ihmissuhteissaan ja on yksinhuoltaja. Pukeutuu huonosti ja liikkuu linkaten. jne. jne. (ei sanatarkkoja lainauksia) Kannattaa siis vähän miettiä, mitä antaa nimeksi lapsilleen. :)

19.5. klo 22:54

Merope
Käyttäjä

^ Muistanpa lukeneeni jostain, että niitä tyttöjä, joiden nimi loppuu a:han ja joilla on muutenkin oikein tyttömäinen nimi, esim. Annabella, kohdellaan lempeämmin kuin muun nimisiä tyttöjä, koska tuo a-loppuisuus antaa kuulemma mielikuvan haavoittuvuudesta ja herkkyydestä :D Heh. Herättäähän Annabella kieltämättä tyttömäisempiä viboja kuin vaikka Pirkko (mitenkään Pirkko-nimisiä loukkaamatta).

19.5. klo 23:17

nokkonen
Käyttäjä

Meidän lasten nimet on sellaisia, että ne (ainakin mun päässä) sointuu yhteen, mutta eivät ala samalla kirjaimella. Jos saisin yksin päättää, ihania nimiä olisivat:

Nooa, Aino, Alma, Iisa, Tinka, Onni, Pinja, Pihla, Vilja, Valma, Aatu, Matteus

Mutta, koska nimen valinnassa täytyy ottaa huomioon se lasten toinenkin vanhempi, pitää keksiä sellaisia, joista molemmat tykkää :)

20.5. klo 0:05

Crazy_Diamond
Käyttäjä

Rebekka, David, Johanna, Jimi, Joonas, Benjamin, Katri, Kaisa, Aino, Elias, Leo, Joonatan, Paula, Moona, Casper, Maisa, Dylan, Jani, Riikka...