Elokuvantekijöitä?

Alue: Luovuus ja muoti

16.5.2008 klo 12:45

Mt Eden
Käyttäjä

Tiedustelen siis, onko Radikaali-poppoon joukossa leffantekoa (siis mitä hyvänsä osa-aluetta) harrastavia ja kuinka tavoitteellisesta touhusta on kyse?

16.5.2008 klo 14:46

Juan Pablo Gomez Esteban
Käyttäjä

Olen vuosien varrella tehnyt paria, eri hommissa. Tavoitteellisuutta löytyy sen verran, että tavoitteena olisi tehdä lisää tulevaisuudessa.

16.5.2008 klo 16:09

Mt Eden
Käyttäjä

Passeli tavoite :) Samaa voisin sanoa itsestäni. Lisäksi tavoitteena on enemmän käsikirjoittamista ja ohjaamista, vähemmän lavastusta, puvustusta ja maskia.

16.5.2008 klo 23:45

Kreetta
Käyttäjä

Olen kiinnostunut käsikirjoittamiesta ja ohjaamisesta. Maskeerausta, kuvausta ja cateringiä tullut tehtyä opintojen puolesta aikoinaan, mut ne ei niin paljon kiinnosta. Ois kiva nähdä oma idea toteutettavana joskus. Ehkäpä ennen sitä 2h elokuvaa pitäis harjotella pienempien leffojen parissa..:)

16.5.2008 klo 23:51

Mt Eden
Käyttäjä

Lyhäreistä on hyvä aloittaa. Tähän liittyen pakko mainostaa lyhytleffakilpailua, jonka järjestämme tänä vuonna Suomessa: http://www.uneton48.com

Vaikka tää kuuluis varmaan tonne ilmoitustaululle :)

19.5.2008 klo 16:21

Roxbury
Käyttäjä

onhan tuota tullu harrasteltua.. kuvausta ja editointia.. lähinnä nyt koulussa ja harrastemielessä

19.5.2008 klo 18:00

Mt Eden
Käyttäjä

syntysköhän meistä kova kuvausryhmä? No ei ehkä vielä, kahvinkeittäjä puuttuu :)

19.5.2008 klo 19:58

maripas
Käyttäjä

mää tuun kahvinkeittäjäks! :)
elokuvan teko on aina kiinnostanu, käsikirjotuksen tekeminen elokuvaan on hyvä keino toteuttaa itseään ja herätellä ihmisten ajatuksia .ideoita on pyöriny mielessä aina..
toisaalta ei kyllä resurssit riittäis ehkä ku siihen kahvin keittoon :)

19.5.2008 klo 21:37

Mt Eden
Käyttäjä

Kahvinkeittäjän rooli on tosi tärkeä! Olin tässä keväällä art directorina yhdessä lyhytfilmissä ja muistan vieläkin elävästi kun multa tultiin kysymään haluanko kahvia ja sitten sellainen herttainen poika tuli kiikuttamaan kupillisen silkkisen pehmeää lattea. Meni vähäksi aikaa ihan pasmat sekaisin kun olin niin otettu. Varsinkin kun olin syöny koko päivän vaan banaaneja ja energiapatukoita ja juossu ympäriinsä pää helisten :)

20.5.2008 klo 18:57

ArmAnt
Käyttäjä

Jotakin omia väsäilyjä oon tehnyt joskus. :) Sillon ihan alussa väsäilin photarilla ruutu kerrallansa kaikki "efektit". :P

20.5.2008 klo 18:59

ArmAnt
Käyttäjä

Ainiin, kaverin kanssa on tekeillä, eli käsikirjoituksen oon väsännyt sellainen "antimainos" eräälle tuotteelle. Tarkotus siis tehdä silleen, et ensin se näyttää oikeelta mainokselta ja sit se vedetään överiks :P

20.5.2008 klo 19:41

Mt Eden
Käyttäjä

Kyllä photoshopillakin saa ihmeitä aikaan kun jaksaa vääntää. Itse tein tosi aidon näköisen salaman yötaivaalle, ei tarvinnu ku viisi freimiä väkertää :)

21.5.2008 klo 0:42

tyler
Käyttäjä

Kyllähän sitä jonkunlaisia omia pätkiä on kavereiden kanssa tullut kuvattua. Tällä hetkellä kaikki kuvatut tuotokset ovat kestoltaan n.2-5min, joten mistään kovin suurista produktioista ei vielä ole kyse, mutta kuten Kreetta osuvasti totesi: "ennen sitä 2h:n elokuvaa pitäis harjotella pienempien leffojen parissa..:)"
Tähän mennessä erilaisia lyhytelokuvia on kertynyt 7kpl. Tyyliltään ne vaihtelevat splatteristä kristilliseen materiaaliin.

Mt Edenin kanssa olen sikäli hengenheimolainen, että olen myöskin eniten kiinnostunut ohjaamisesta ja käsikirjoittamisesta.

Itse olen huomannut myös sen, että mieli tekisi suureseti kuvailla enemmänkin, mutta elokuvan tekeminen on siinä mielessä hankala taiteenlaji, ettei se oikein itsekseen tahdo onnistua ja varsin vaikeaa on ollut löytää tarpeeksi paljon ja riittävän motivoitunutta porukkaa. Kahden hengen voiminkaan kun ei kovin suuria tuotoksia pysty rakentamaan... Kenelläkään muilla vastaavia ongelmia?

21.5.2008 klo 17:52

Mikey84
Käyttäjä

Minä voin vääntää musiikit, jos joku tarviaa leffaansa xD ...

21.5.2008 klo 18:33

tyler
Käyttäjä

Kuulostaa kuule oikeesti uskomattoman hyvältä!:) Musiikit, tai ennemminkin niitten puute, kun on usemmankin kerran ollu ongelma, ku ei missään muotoa löydy tuota musikaalisuutta. Hyvä kun sydän pysyy rytmissään...

22.5.2008 klo 0:38

Kiwi
Käyttäjä

Haaveissa olisi joskus ehkä käsikirjoittaa jotain. Mua kiehtoo aivan järjettömästi etenkin kirjojen sovittaminen valkokankaalle. Images and words - parasta taidetta.

Mutta jostain syystä oon aina ajatellut, että ei se ole mahdollista mulle. Kirjailijaksi ehkä jopa voisinkin tulla, mutta käsikirjoittajaksi en. Miksiköhän ajattelen näin?

(Ja moi Mt Eden, Facebook-kaverisi täällä :). Mennään kahville Aucklandissa sitte joskus lokakuussa, eiksje?)

22.5.2008 klo 8:37

Mt Eden
Käyttäjä

no ajattelinkin, että jotain tuttua sun profiilissa oli ;) ja nimessä tietty, mutta kuka nyt Uutta-Seelantia ei rakastaisi... Mennään ihmeessä kahville! Circus Circus, Reader's cafe, Volcano - ja tietysti Esquires Hobson streetilla ja Gloria Jeans Bordersilla... että on ikävä niitä kahviloita!

27.5.2008 klo 10:32

racer_x
Käyttäjä

Onhan noita videohommia tehty ja toivottavasti tulee jatkossa tehtyä paljon lisää! Eniten kiinnostaa ehkä kuvaus ja leikkaus, en pistäisi pahaksi tehä musiikkiakaan. Valaisustakin jonkin verran kokemusta mutta jotenkin reflen heiluttaminen 10 m/s tuulessa ei ehkä..no sanotaan että kivempiakin hommia löytyy :D

27.5.2008 klo 11:29

Mt Eden
Käyttäjä

Ei se käsikirjoittaminen mitään elämää suurempaa ole, hikistä työtä. Ainoa luovan kirjoittamisen muoto, jota voin hyvillä mielin harrastaa myös englanniksi, kun lopputulos näkyy vain visuaalisessa muodossa eikä tekstin taiteellisella ilmaisulla ole niin suurta merkitystä. Sehän on vain apuväline, ei itse tarkoitus. Käsikirjoittamisessa tärkeintä on uudelleen kirjoittaminen, sinnikkäästi niin kauan että homma toimii. Tämä näyttää jäävän puolitiehen monissa kotimaisissa, joita olen tässä maahan palattuani yrittänyt katsella. En tietysti väitä, että ulkomailla aina sen paremmin... Kenellä on sitkeyttä työstää tarinaa pariakymmentä kierrosta, jos sitä vaatii? Varsinkin, jos kyseessä on kirjan sovittaminen elokuvaksi, mikä usein vaatii todella kovaa työtä.

31.5.2008 klo 10:50

ArmAnt
Käyttäjä

Aika nopeeta tapahtunut mulle asioita tässä nyt.. Sellanen aloitteleva nettitelevisiokanava, kuin tv316 aloittelee toimintaansa - ja se toimii meidän seurakunnalta käsin.
Nyt ollaan aloiteltu studion rakentamista ja kun mä toimin jo seurakunnan lehden valokuvaajana ja taittajana, ni sitten lupauduin olemaan myös varakuvaajana tälle kanavalle tarpeen vaatiessa, samalla myös lupauduit opiskelemaan Premieren käyttämistä - ja After effectsin olen muutenkin aina halunnut osata, joten se menee siinä samalla.

31.5.2008 klo 13:22

Mt Eden
Käyttäjä

Hauska, että ehtii tapahtua jo ihan tän keskusteluketjun aikana tollasia elämänmuutoksia :) Siitä vaan opettelemaan. Ja jos kerran jo käytät photaria, ei after effects pitäisi olla kovin hankala.

31.5.2008 klo 13:30

ArmAnt
Käyttäjä

Juu, mä oon after effectsiä jo jonkun verran opetellut itsekseni, mut nyt olis tarkotus kunnolla se opetella.

Mut kyl photarissa on aika paljon eroo tohon AE:hen nähden, tai ainakin oon ollu huomaavinani. Tähän mennessä paras saavutus sillä on ollu se, että oon onnistunut tekemään tasomaskit sellaselle pallolle, jota pompottelin kädessä, sitten toinen oli, että onnistuin kääntämään filmin toistumaan takaperin. Eli aika alkutekijöissäni oon sen kanssa :D

Meidän seurakunnalta on myös tällainen tullut:
http://www.maranatamedia.net/joomla/index.php?option=com_content&task=vi...

Paitsi, että tämä 3d-mallintaja ei ole meidän seurakunnan jäsen, mutta käy siellä aina välillä ja hänen on tarkoitus opettaa ihmisiä käyttämään noita premiereä ja AE:tä.

En tiedä yhtään, et mitä tossa on, kun en ollut sen tekemisessä mukana, mut kai siinä jotaki fiksua juttua on?

2.6.2008 klo 12:59

Varjo
Käyttäjä

Minä olen lahjoittanut kappaleitani ja työstänyt musiikkiraitoja indie-elokuviin (kaikenlaisiin, dokumenteistä aikuisviihteeseen, 5 min. ja 2,5 h väliltä).

Hassua konerockia olisi tarjolla siis jos kiinnostaa. Sivulta http://ccmixter.org/people/aamu saa maistiaisia tyylistä tai tyylittömyydestä.