naisen paikka

Alue: Avioliitto ja perhe

13.4.2009 klo 14:19

ghettoRouva
Käyttäjä

Kiitos kiwi, minäpäs taidan ihan oikeasti kuunnella. Kiinnostaa, kenen kanssa olet samaa mieltä joka sanasta :)

13.4.2009 klo 15:22

Kiwi
Käyttäjä

Hehe. En nyt ihan joka sanaa analysoinut, mutta hyvältä kuulosti eikä tullut vastalauseita mieleen :). Mark on aikas suorasanainen kaveri ja varsinkaan tuossa miesten saarnassa hän ei kuulijoitaan säästele. Mutta sitä me tarvitaan aina välillä.

Viestiä muokattu 13.4.2009 klo 15:23, muokkaaja: Kiwi

13.4.2009 klo 18:10

ghettoRouva
Käyttäjä

Joo, suorasanaisuus vetoaa muhunkin. Kuuntelin sitä jo 5 minuuttia, kunnes poitsu heräs päikkäreiltä. Jatkan illalla, katotaan monessako osassa saan nuo molemmat kuunneltua :D

18.4.2009 klo 0:29

Johanniitta
Käyttäjä

Naispappi = paha pappi.

30.5.2009 klo 23:28

ainotar
Käyttäjä

"enkä kestä niitä neuvolatätejä 8-)"
Tuon voin ymmärtää. Kyllä siellä on sitä vanhakantaista ajattelua,että kun äiti hoitaa lapsen asiat,niin se on normaalia,ja jos isä tulee neuvolaan tai jakaa lapsen hoidon tasan,niin on heti tädit kehumassa,miten se on hyvä isä. Hyvähän se on että isäkin lastaan hoitaa. Mitä siinä niin kummallista on?

31.5.2009 klo 14:38

Muusaska
Käyttäjä

^niinpä. Kerran olivat tosi närkästyneinä kysyneet että missäs se äiti on.. Oli ollu vähän hiljasta ku mies oli ihan rehellisesti sit vastannut ja kertonut että hän hoitaa lasta suurimmaksi osaksi, kun sillon oli mulla toi terveys huonommillaan. Olivat yrittäneet kyllä näsäviisaina sanoa että hakisi apteekista ravintolisiä jos ei pysty syömään, mut oli ollu aika hiljasta ku mies oli kertonu mitä oireita ravintolisistä saan. Nykyään voi sentään jo syödä.

31.5.2009 klo 14:44

Muusaska
Käyttäjä

Ja sit inhoan neuvolatätejä ja lääkäreitä senkin takia, ku ne ei usko vanhempia. Kerran mentiin neuvolaan ihan lääkärin vastaanotolle ja sanottiin et poika pitää tutkia, et sillä on hengitysoireita meidän asunnon takia. No, lääkäri ei uskonu ja sano vaan et ihan normaali yskä. Kaksi päivää meni ja poika oli päivystyksessä spiirassa astma tyylisen kohtauksen takia. Oho, tais tulla aika offtopic..

1.6.2009 klo 9:45

ainotar
Käyttäjä

KAi muistitte antaa palautetta? Itse olen antanut palautetta ja kun neuvolalääkäri väitti jatkuvasti lisääntyvää ihottumaa normaalin kuivaksi ihoksi,vein lapsen yksityiselle. Hänellä oli mm. maitoallergia. Sitten kun mentiin seuraavaan neuvolalääkärin tarkastukseen,oli lääkäri selittelemässä,että silloin se iho oli ihan hyvä,että pahentuiko se..hih

16.8.2009 klo 11:57

merii
Käyttäjä

Palaan keskustelun aiheeseen ja otsikkoon. Naisen paikka: oma koti miinus perhe (lemmikkieläimet ja -kasvit tosin hyväksytään) ;) toimii joidenkin naisten kohdalla, mikäli kyse taitaa olla vähemmistöstä.

16.8.2009 klo 15:57

luomumummo
Käyttäjä

Minun paikkani naisena on ollut olla kotona ja hoitaa lapsia, kodin hoitoa johon kuuluu siivoukset, pyykinpesut, ruuanlaitot, kaupassa käynnit jne.Itse valitsin kotiäitiyden kun lapset olivat pieniä enkä edes halunut laittaa heitä mihinkään hoitopaikkoihin koska halusin olla lasteni kanssa.Nykyään minä teen myöskin kaiken paitsi mies keittää aamupuuron ja kahvit ja käyttää ruokakaupassa ja tuo joskus töistä tullessaan jotain pientä esim.leipää. Tämän lisäksi autan miestäni yritykseen liittyvissä asioissa esim. markkinoinnissa ja soittelen kaikki epämiellyttävät puhelut ja hoitelen yrityksen laskujen maksun.Ps. en omasta pussista vaan miehen . Mieheni on vielä sen verran vanhanaikainen että ei osaa eikä halua kotitöitä jakaa.En valita siitä muuta kuin silloin kun olen itsekkin töissä tai opiskelemassa eikä jaksaisi yksin kaikkea hoitaa . Silloin olen jättänyt vain siivoamiset vähemmälle ja tehnyt vain kaikkein tärkeimmät asiat.Hänellä on pitkiä työpäiviä ja sitten on vielä kirjahommia illalla kotona ja samoin viikonloppuna niin en halua rasittaa häntä enempää näillä kotitöillä.Katsotaan asiaa sitten uudestaan kun hän jää eläkkeelle ja minä olen vielä silloin työelämässä jos töitä on.

16.8.2009 klo 19:00

Saana
Käyttäjä

Minun paikkani on huolehtia itse omasta taloudestani, omasta kodistani ja omasta toimeentulostani. Vaikuttaa kansalaisena äänestämällä. Vaikuttaa ehkä tulevaisuudessa muihinkin asioihin. Toivottavasti myös luoda uraa ja tällä hetkellä myös opiskella.

17.8.2009 klo 11:01

slslsl
Käyttäjä

Olen huomannut vaatteita korjaillessa, että oma paikkani kestää paljon heikommin kuin naisen paikka. Mutta kaipa se on tätä sukupuoliroolitusta, joka lähtee ihan alakoulusta asti.

17.8.2009 klo 14:59

Saana
Käyttäjä

Niin minunkin.

17.8.2009 klo 16:19

Boozehound
Käyttäjä

Tähän ketjuun ei kommentoida muuta kuin: naisen paikka on hampaassa, niinkuin kaikkien muidenkin paikat.

17.8.2009 klo 18:47

slslsl
Käyttäjä

Ryhdyn yrittäjäksi ja perustan hella- ja nyrkkikaupan nimeltä "Naisen paikka".

Naisen paikka - kaikkea nyrkin ja hellan väliltä!

Viestiä muokattu 17.8.2009 klo 18:48, muokkaaja: slslsl

29.8.2009 klo 3:12

Hannne
Käyttäjä

:D Hahhahhaaa noi kaks viimesintä! :D

On se niin hyvä olla itsellä, kun mahdollisuuksia on lähes rajattomasti. Siitä lähtökohdasta viihdyn tässä elämänvaiheessa paljon paremmin lasten kanssa kotona. Kun ei ole pakko olla. En pidä itseäni kovin alamaisena saatikka alistettuna, tää nyt vaan menee näin. Ja kaupunki maksaa mulle jopa kuntalisää!

3.9.2009 klo 2:18

luomumummo
Käyttäjä

Mikähän se mahtaa miehen paikka olla?

4.9.2009 klo 1:02

merii
Käyttäjä

Vastaus edelliseen: sellainen "1 cm x 1 cm" -kokoinen alue tohvelin ja lattian välissä... :)

4.9.2009 klo 10:05

Yoki
Käyttäjä

^ei sovi minulle sillä olen pölyallergikko ;-)

4.9.2009 klo 12:15

Anskutin
Käyttäjä

Niin miehen kuin naisenkin paikka on se, missä itse sen haluaa olevan.

4.9.2009 klo 12:24

nuori_jellona
Käyttäjä

Naisen paikka? Miehen sylissä suukoteltavana ja siliteltävänä <3

4.9.2009 klo 13:56

Saana
Käyttäjä

^Tai naisen <3 Täällä olisi yksi vapaa syli ;)

4.9.2009 klo 23:19

Muusaska
Käyttäjä

^ ^^ Ootte söpöjä :)

5.9.2009 klo 21:00

Yoki
Käyttäjä

:)

7.9.2009 klo 22:51

One
Käyttäjä

aww..

7.9.2009 klo 22:53

One
Käyttäjä

just tällaissta sen pitäis olla. Ei aina ajatella sitä, että "mitä minä saan" tai "miten huonosti asiat voivatkaan olla", vaan sitä, "mitä minä VOIN ANTAA" .. ja sitä rataa...

:) Saisinpa minä hyvän miehen, sellaisen, että meillä sopis yhteen käsitykset työnjaosta kotosalla ja ulkona kotia. Onkohan se mahdollista?

7.9.2009 klo 23:47

luomumummo
Käyttäjä

:) Saisinpa minä hyvän miehen, sellaisen, että meillä sopis yhteen käsitykset työnjaosta kotosalla ja ulkona kotia. Onkohan se mahdollista?

On sen on mahdollista jos pyydät Jumalalta että hän löytää sinulle sellaisen puolison.

19.9.2009 klo 23:09

ainotar
Käyttäjä

"Raamatun kirjoittajat luulivat kirjoittavansa Jumalan sanaa ilman mitään lisäyksiä?"

ai,minä kun luulin että UT:n teksteistä moni on kirjeitä eri ihmisille/seurakunnille.Eivät he Raamattua ajatelleet kirjoittavansa.Heidän "Raamattunsa" oli Vanha Testamentti.

28.11.2009 klo 10:56

Karpalokuu
Käyttäjä

Miusta on jotenkin tosi hassua, kun asiasta vaannetaan taalla niin, etta mukamas kaikkien pitaisi sulloutua jotenkin samaan muottiin, ja olisi joku yksiselitteinen "naisen paikka" olemassa.
JOkainen meista kuitenkin on yksilo ja erilainen, ja niin on jokainen parisuhdekin.
Toisessa parisuhteessa nainen on asiantuntija monella alalla, ja osaa tehda paatokset koko perheen kannalta paremmin , toisessa se on mies.
Vaikka mies raamatussa onkin miehen paa, se ei tarkoita , ettako hanella pitaisi olla ehdoton paatosvalta.
Perheen paa on minun nakemykseni mukaan sellainen, etta han tajuaa, etta tassa tuo toinen puolisko osaa nyt paattaa paremmin, ja osaa oikeissa kohdin luovuttaa paatosvallan asiasta tietavalle.
Perheen paalla on siis vastuu perheen hyvinvoinnista, ja siihen kuuluu paatosvallan ja vallan antaminen sille, jolle se sopii.

28.11.2009 klo 11:08

Miknius
Käyttäjä

ai,minä kun luulin että UT:n teksteistä moni on kirjeitä eri ihmisille/seurakunnille.Eivät he Raamattua ajatelleet kirjoittavansa.Heidän "Raamattunsa" oli Vanha Testamentti.

Niin on, mutta se ei sulje pois sitä, että he tiesivät kirjoittavansa Jumalan sanaa (2. Tim. 3:16,17). Pietarikin ihan selvästi tunnustaa toisessä kirjeessään Paavalin kirjoitusten olevan osa "kirjoituksia" eli Jumalan inspiroimaa sanaa VT:n rinnalla.