Mikä susta tulee/on tullut Isona?
Alue: Nuoruus ja seurustelu
|
2.12.2008 klo 13:18 |
Musta tulee mitä todennäköisimmin maanviljelijä. |
|
2.12.2008 klo 16:04 |
Musta tulee isona filosofian maisteri (hih hih) ja tarkemmin ilmaistuna biokemisti. 100% kutsumusammatti. Haluaisin tutkijaksi tai jos se ei nappaa niin erikoistuisin sairaalakemistiksi. En missään nimessä haluaisi olla opettaja tai lääkäri (joita ovat rakkaat vanhempani). |
|
2.12.2008 klo 17:39 |
Joskus ajattelin, että minusta tulee opettaja (yläasteelle), koska halusin "kostaa" koulussa kokemani vääryydet muille. Tiedän, että oli kovin tyhmä idea, mutta näin joskus ajattelin. |
|
11.7.2010 klo 19:30 |
Musta tuli tämmöne yksinäinen konekuski ja töitä on riittänyt. Joku on joskus sanonukin, että mulla ei taida olla muuta elämää kuin työnteko. Toisaalta töissä on helppo pitää yhteyttä yläkertaan ja selvittää omia ajatuksia. |
|
12.7.2010 klo 0:54 |
Lastentarhanopettaja tulee varmaksi ja toivon, että tulee myös äiti. :) Ja sitä ennen vaimo. |
|
12.7.2010 klo 16:43 |
Musiikinope ja/tai muusikko. Unelmieni ala, aina. Sitten musta tulee myös isompi. |
|
13.7.2010 klo 2:10 |
Minusta tuli isona puutarhuri mutta en vielä tiedä mitä minusta tulee vieläkin isompana. Haluaisin opiskella vielä lisää alaani mutta jos se ei nyt onnistu niin ehkä sitten eläkkeellä lähden opiskelee, tiedä vaikka lukisin ylioppilaaksi tai lähtisin opiskelee uusia kieliä tai mitä vain. Lapsena halusin iskelmälaulajaksi tai kauppiaaksi ja nuorena iskelmälaulajaksi ja puutarhuriksi. Minulla ei vai ollut mahdollisuutta opiskella näihin ammatteihin. Kolme kertaa pyrin luonnonvara-alan koulutukseen siis puutarhapuolelle ja joka kerta pääsin mutta kaksi kertaa oli rahoituksesta kiinni ja kolmannella kerralla hain työkkärin kautta aikuiskoulutustukea ja opiskelin päivärahalla puutarhuriksi. Opiskelu kesti melkein kolme vuotta ( siis oli 3 vuotinen koulu mutta oli hyväksi lukuja aiemmista opiskeluista). Aikuispuolen koulutus on huomattavasti paljon rankempi kuin nuorisopuolen koulutus koska tässä on paljon itseopiskelua ja 8 näyttötutkintoa sii käytännössä ja muita kirajallisia näyttöjä esim. 2 piha-suunitelmaa, 80 kasvia kasvitentissä talvi että kesä tunnistus, tietotekniikka näyttö englannin kielen taidon näyttä, yritystoiminnan tentti, luonnonkasvien tunnistus, traktorin ajon näyttö esim. peräkärryn peruutus parkkiin sen laitto traktorin perään ja poisto jne. Meillä oli myöskin hautausmaan viherrakennus näyttö 8 tuntinen ja laatoituksen teko,lasermittaukset eli korkeuserot, puiden ja pensiaden istutusnäyttö, kasvihuonenäyttö, kylvö ja istutusnäyttö,asiakaspalvelusta näyttö, eli kaikki mitä kuuluu kun asiakas astuu myymälään sisään jne. |
|
26.7.2010 klo 20:50 |
Olen kultaseppäartesaani, mutta haluaisin ehkä jotain muuta. Harkitsen eläintenhoitajan ammattia, jonka hoitaisin oppisopimuksella. Sitte perustaisin mustin ja mirrin :D Tai vaikka eläintarhan... |
|
28.7.2010 klo 0:53 |
Ha haa !! Tää on helppo, mulla ei oo (enää) mitään hajua mikä musta tulee isona (lähihoitaja on ainoa paha varmempi), mutta ne kaikki ammatit on helppo rajata, joita musta ei varmastikaan ikinä/koskaan/milloinkaan tule on kaikki yliopistossa opiskeltavat hässäkät ja AMK- pohjaset tutkinnot, ei ollut vaikeeta... : S |
|
28.7.2010 klo 1:46 |
Mikä susta tulee/on tullut Isona? Jaa-a. Tyhmä? Vielä tyhmempi? No maisteri. Ei uimamaisteri - ne on fiksuja ne. Todettakoon, että mun koulutus on lopulta sangen yleinen ja epämääräinen. Saman alan koulutuksella ihmiset työskentelee niin yrityksissä (vaikka mainostoimistoissa) kuin kaikenkarvaisissa tutkimuspuljuissakin. Joku tämmöinen oli joskus presidenttikin. Alkoholisteinakin näitä varmaan on. Opettajakin on mahdollinen, noin periaatteessa. Että tältä pohjalta minusta voi tulla vielä mitä tahansa. Paitsi siis ehkei kyllä presidenttiä. Tai raskaansarjan ammattinyrkkeilijää. Tai trapetsitaiteiljaa. Tai palkkamurhaajaa. Kai - mistä sitä ikinä tietää. Aika avointa, kuten näkyy - pitäisikö tässä iässä muka tietää? Joku luova säätäjä, toivottavasti. Maailmanparantaja, filantrooppi. Todennäköisesti alani tutkija.Tai sitten vaan akateeminen työtön ja koti-isä. |
|
1.8.2010 klo 3:25 |
Isona minusta tulee iso. |
|
1.8.2010 klo 12:21 |
Olen todella pitkään haaveillut ammatista, johon läheisesti liittyy kielet sekä tutkimustyö. Lisäksi tahdon tehdä työtä Jumalan välikappaleena ja kunniaksi. Sitten kerran tuli postia Raamattukodista Israelista ja bang, siinä se oli: kielitieteilijä ja mahdollisesti Raamatunkääntäjä. Lankesin kyllä vilkkaasti polvileni ja kiitin Herraa johdatuksesta. Olen kuitenkin vielä hyvin nuori, peruskoulussa vielä joten saa nähdä, kuinka Luoja johdattaa. Haaveammatteja on ollut taiteilija, psykologi, arkeologi. Ainakin. |
|
1.8.2010 klo 12:26 |
Työn tekeminen on lähes poikkeuksetta niin mälsää, että mieluiten jättäisin tekemättä. Suomessa se ei toistaiseksi ole kauhean hankalaa, tosin. Erään kansalaispalkkaa puoltaneen aktivistin sanoin, mieluummin sitä "kirjoittelisi juttuja ja järkkäilisi tapahtumia". En kuitenkaan ole laiska missään nimessä: voisin tehdä ruumiillista työtä pitkiä päiviä aivan mielelläni. Työntekoon, varsinkin alempien koulutustasojen, liittyvä kulttuuri on kuitenkin todella vastenmielistä, ainakin tähänastisten kokemusten mukaan. Jostakin kumman syystä surkeita hanttihommia ei nähdä välttämättömänä, elääkseen tehtävinä velvoitteina, vaan työnteijöiltä odotetaan niiden äärimmäistä vakavastiottamista oikeastaan kaiken oikeaan elämiseen kuuluvan kustannuksella. Todennäköisesti siis haaveammattini liittyy jotenkin siihen, että saa tehdä suunnilleen mitä tykkää milloin tykkää. Sitä etsiessä. |
|
2.8.2010 klo 20:15 |
Musta tulee teatteri-ilmaisun ohjaaja :) Sitten joskus toivottavasti saan perustaa omia teatteriryhmiä seurakunnissa tai muuta hyvin jänskää.. |
|
15.8.2010 klo 15:32 |
Opettajaksi haaveilen. |
|
27.6.2011 klo 17:15 |
näillä näkymin minusta on tulossa lastenohjaaja. koulua on jäljellä vuoden verran, sitten minulla on - vihdoinkin - ammatti! |
|
27.6.2011 klo 17:29 |
lootuskukka, kiva kun kävit sätissä. Käy toistekin. :) |
|
27.6.2011 klo 23:02 |
No se on sitten selevä että lastentarhanopettajana olen virallisesti lähes valmis. Vuoden sisällä miusta tulee myös vaimo. Joten enää yks haave toteutumatta lähitulevaisuudessa... |