Mikä susta tulee/on tullut Isona?
Alue: Nuoruus ja seurustelu
|
13.5.2008 klo 22:25 |
Mikä on haaveilemasi ammatti isona? Vai oletko sen löytänyt jo? Elätkö sitä jo tai miltä se on tuntunut? Eli keskustelemme siis aiheesta mikä susta tulee isona... Nuorten kesken eniten kysytty kysymys. Voisin aloittaa itsestäni. Mun haave-ammatti pienestä pitäen on ollut kirjailija. Toki olen haaveillut vuosien varrelta mitä mitäkin, arkeologi, merimies, poliisi, opettaja, sairaanhoitajaa... Se on vieläkin Kirjailija, koska se vaan on ihana ammatti.... |
|
13.5.2008 klo 22:40 |
Englannin/lukutaidon/tms. opettaja. Olisi hienoa esim. auttaa naisia parantamaan asemaansa lukemisen ja ymmärtämisen kautta. Kirjailija. Toimittaja. Kääntäjä. Jäähyluukun avaaja. Professional driveway stalker (Gilmore Girls, anyone?). Tienvarsien siivooja. Lampaiden keritsijä. Matkaopas. Jotain sellasta. |
|
13.5.2008 klo 22:50 |
Ainakin jos tälle opiskelupaikkakunnalle jään valmistuttuani, niin minusta tulee työtön. Toivottavasti joskus ympäristötieteistä filosofian maisteri, ehkä jos hyvin käy, niin ympäristöpuolen DI. Tarkoitus olisi myös suuntautua ympäristöjohtamiseen, joten ehkäpä vielä joskus tulee evil korporaatiojohtaja ;) Alunperin haaveilin patologin ammatista ja luin pääsykokeisiin 1,5 vuotta, mutta en koskaan selvinnyt kokeeseen. Ehkä parempi näin, en lääkispaikkakunnilla olisi välttämättä törmännyt tuohon puoliskoon. Poliisin ammatistakin haaveilin, kunnes totesin jääväni 13cm liian lyhyeksi ja iski likinäkö. Minusta ei koskaan tule peruskoulun opettajaa. Ei riitä hermot eikä kuulo, se on tullut todettua jo muutaman vilkkaan ja kovaäänisen esiteini-ikäisen seurassa ahtaassa tilassa. |
|
13.5.2008 klo 22:57 |
Kasvatus-/opetusalalla ollaan ja esimiestehtävät kiikarissa. Viihdyn työssäni kohtuullisesti, mutta vaihtaisin alaa, jos tietäisin varmasti, mikä olisi "se oikea." Tosin pitkät opinnot ei mahdollisia näillä asuntolainoilla!! |
|
13.5.2008 klo 23:21 |
En voisi kuvitella työskenteleväni kynsien viilaajana tavaratalossa. Sekin on kuitenkin kunniallinen työ jota tekisin jos ei olisi muuta työtä. |
|
14.5.2008 klo 3:05 |
Musta tulee varmaankin graafinen suunnittelija. |
|
14.5.2008 klo 7:11 |
Suunnitelmissa olis opiskella opettajaksi. Ehkä ala-asteen luokanopettajaksi tai sitten matikanopettajaksi.. Mutta saa nyt nähdä miten suunnitelmat muuttuu, onhan mulla vielä aikaa valita joku muu vaihtoehto. En ikinä voisi/haluaisi olla.. no, en ainakaan malli. Enkä myöskään lentoemäntä. |
|
14.5.2008 klo 8:01 |
Tietojenkäsittelyn tradenomi tai sitten roskakuski. Toiveammatti tietysti ois Erä- tms lehden testikalastaja :) |
|
14.5.2008 klo 9:56 |
mäki voisin ryhtyä testikalastajaksi.. :D |
|
14.5.2008 klo 11:27 |
Yrittäjäksi päädyin, koska toisessa työssäni (opettaja) oli liikaa vapaa-aikaa. |
|
14.5.2008 klo 11:35 |
Musta tulee, toivottavasti,joskus ihan oikeasti aikuinen ;) |
|
14.5.2008 klo 11:36 |
Ammatin kannalta, koti-isä |
|
14.5.2008 klo 15:45 |
Mä oon puutarhuri mut ei se oikee mun unelma ammatti ollu. Nyt opiskelen lastenohjaajaksi ja mun opiskelut on tässä. Mä halusin pienenäki jo lastenhoitajaksi. : D Sellasii ammattei missä en haluis olla ni on paljo kyl.. Mut joku sihteeri tai sellanen toimisto ihminen en kyl ikänä haluis olla enkä mikää malli tms. |
|
14.5.2008 klo 16:05 |
Kunpa tietäisin... Mutta jos en lukion loppumiseen mennessä ole muuta keksinyt ni musta tulee levyseppä-hitsaaja tai konetekniikan DI. :) En kyllä nyt keksi mitään, mikä en vois ikinä olla mut luulen et sosiaaliala ei oikein oo mun juttu... Kaikkea voi kyllä kokeilla ainaki vähän aikaa ni avartuu maailmankuvaki :D |
|
14.5.2008 klo 16:35 |
Musta tulee äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, ehkä myös kielikonsultti tai vastaava. Mahdollisesti tulen opettamaan myös kotitaloutta. Käännösalakin kiinnostaa, saa sitten nähä... :) |
|
14.5.2008 klo 16:37 |
^^ ja en haluaisi työskennellä ainakaan millään tietotekniikka-alalla tms. |
|
14.5.2008 klo 17:45 |
Sairaanhoitajaksi opiskelen ja unelma-ammattina on se tai poliisi. Ehkä se kyttäpuoli on se mikä pitää vielä katsastaa, jotta voi sitten kuolla pois kaiken tarpeellisen kokeneena :P En voisi kuvitella tekeväni mitään toimistotyötä. Kopiovastaavan homma ei kiinnosta paitsi jos meininki on lähelle tätä http://www.youtube.com/watch?v=YLKbXHhGku8&feature=related |
|
14.5.2008 klo 17:49 |
Musta tulee sosionomi-diakoni-lastentarhanopettaja nyt ensi alkuun. |
|
15.5.2008 klo 13:02 |
Musta pitäisi tulla kääntäjä, kun tästä joskus vuosien päästä valmistun. Tulkin hommakin siihen sivuun kiinnostaisi, mutta meidän oppiaineen tulkkausopetus nyt on vissiin vähän takapuolellaan. Sitten kun oon saanut tästä oikeen ammatin, voisin huvikseni opiskella jossain hörhökoulussa joskun käsityöammatinkin, savenvalaja tai lasinpuhaltaja tai joku semmonen. Mikään tietotekniikkaan liittyvä ei kiinnosta, ei myöskään mikään yksitoikkoinen homma missä pitäis tehdä yhtä ja samaa joka ikinen päivä viikosta toiseen. Pienenä halusin eläinlääkäriksi, mutta mä en kyllä kykenisi varmaan antaan ees rokotusta millekään, saati sitten tekeen jotain isompia operaatioita. |
|
15.5.2008 klo 13:17 |
Munkki. |
|
15.5.2008 klo 13:22 |
Tällä hetkellä haluaisin optikoksi. Siisti sisätyö :P Mutta vähän veikkaan, että ei tule kutsua edes valintakokeeseen... Juu. Ja sitten en tiedäkään, mitä haluan. Olen vain hakenut kaikenlaista, mikä yhtään kiinnostaa. Löytyy kaikkea insinööristä terveydenhoitajaan ja ekonomista äidinkielen opettajaan. Että sellasta. Ei voi tietää, mihin sitä loppujen lopuksi päätyy. Ehkä teen loistokkaan uran kotiäitinä lopulta :P |
|
15.5.2008 klo 19:48 |
Ei mitään hajua. En haaveillut enkä haaveile mistään. Ei siis mitään ideaa minne tulen päätymään... ehkä en minnekään. |
|
15.5.2008 klo 23:23 |
Pienenä mä ilmoitin tädilleni et musta tulee lääkäri ja lähetystyöntekijä, oon myös halunnu opeksi (mut suojellakseen hermoparkojani Jumala ei johdattanu mua ONNEKSI opekouluun), balettitanssijaksi, kokiksi, kampaajaksi/maskeeraajaksi, ompelijaksi, insinööriksi mutta musta tulikin sairaan hyvä hoitsu :D Oon joskus edelleen leikitelly ajatuksella et musta tulisi lääkäri mutten tiedä jaksanko enää monen vuoden koulurääkkiä, taidan olla kohta liian vanhakin vaihtamaan ammattia tai oikeesti maksan vielä eläkeikäsenäkin pois opintolainoja :P Se miten Herra sitten päättää käyttää mua hoitsuna onkin kiinni sitten ihan Hänestä. Rajana on vaan maapallo, koska Jumalalla on rajattomasti mahiksia. En koe kylläkään kutsua lähetystyöhön mutta olis ihan hurjan mielenkiintoista nähdä joku oikeen köyhä maa, et miten oikeesti siellä sairaaloissa pärjätään ilman meidän sairaalateknologiaa. Meillä töissä on serbiasta muuttanut lääkäri ja joskus puhuttiin siitä millasta siellä sairaaloissa on. Tuli sitten vaan mieleen, että mä pidän itsestäänselvyytenä valvontalaitteita mihin siellä ei ole sairaaloilla varaa, me käytetään kaikkia mahdollisia lääkkeitä millä auttaa ihmistä, siellä säästetään ja mietitään tarkkaan, jne... Ja jos mä ikinä joudun vaihtamaan alaa, niin opetätiä musta ei edelleenkään saa because of my poor nerves... Sitten mä varmaan uhmaan näitä allergioitani ja luen vaikka kokiksi tai ompelijaksi ja kuolen työni ääreen onnellisena :P |
|
16.5.2008 klo 9:32 |
rakennusinsinööri |
|
16.5.2008 klo 16:33 |
graafikko-elokuvantekijä-tapahtumajärjestäjä-yrittäjä muutamia mainitakseni. En tiedä tuleeko musta isompana mitään sen kummempaa, kunhan nyt näissä pääsisin eteenpäin niin sekin riittäis. |
|
16.5.2008 klo 18:32 |
Musta piti tulla maailman fiksuin DI. No se opiskelu oli sen verta puisevaa, että päädyin sitte poliisiksi. Kokonaisuutena arvioiden ihan ok työtä. Lainsäädäntö on ruennu sitten kiinnostamaan enemmänki, joten eihä sitä tiedä vaikka päätys vielä juristiksi joskus. |
|
17.5.2008 klo 9:47 |
Jo 14-vuotiaana halusin tutkijaksi; kiinnostavin ala on vaihdellut mutta pysynyt koko ajan fysikaalisissa tieteissä. Nyt tässä aloittelen graduani enkä vielä osaa sanoa, onko tämä nyt sitä unelmaa vai ei. Katsotaan sitten jos joskus vielä väittelen. |
|
17.5.2008 klo 19:39 |
Minusta tulee toivottavasti jonain päivänä uskonnonopettaja, mieluiten lukioon :) |
|
17.5.2008 klo 22:42 |
Tykkäisin olla esim. osastosihteeri. Siinä olis sopivasti itsenäistä työtä ja ihmisten kohtaamista. |
|
18.5.2008 klo 22:25 |
Minusta tulee sosiaalityöntekijä. Yliopistossa olisi vielä muutama vuosi jäljellä luettavaa. Herran huomassa on se, kestääkö kantti tehdä ihan perustyötä, vai pitääkö pehmittää järjestöpuolella ;) Mutta aivan tosi mielenkiintoisia asioita, ITSE ELÄMÄ työsarkana. Perheet, lapset, parisuhteet eikä ainuita oikeita tai kaikille toimivia ratkaisuja, jeejee. Mutta nuoret on ihania ja heidän elämänsä on arvokas. Siitä saa voimaa :) |