Masturbointi terveysnäkökannasta

Alue: Terveys

6.7. klo 0:23

oceansoul
Käyttäjä

"Halusin vain sanoa, että näiden asioiden onnistumiseksi ei tarvitse kehottaa ketään masturboimaan, koska masturbointi ei ole näiden oppimisen eikä näistä nauttimisen ehto."

Niin, mutta en minä tai kukaan muukaan ole sellaista väittänyt.

Itse sanoin, että itsetyydytystä säännöllisesti harrastavien naisten on todettu saavan orgasmeja helpommin. Orgasmi täytyy oikeastaan opetella, ja yksin sen opetteleminen on helpompaa & sen jälkeen se on helpompaa kumppaninkin kanssa, koska tietää, miten keho reagoi mihinkin asioihin jne.

Mutta jos ihan terveysnäkökulmasta...
Jos ei ole kumppania, jonka kanssa harrastaisi seksiä, niin kannattaapi masturboida, koska se pitää lantionpohjalihakset kunnossa (= virtsankarkailu harvinaisempaa)!

6.7. klo 0:25

oceansoul
Käyttäjä

http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2010032211343174_se.shtml
"Itsetyydytyksen on kuitenkin todettu stimuloivan aivoja ja aiheuttavan naisten sukupuolielimissä fyysisiä muutoksia, jotka lisäävät seksin miellyttävyyttä."

6.7. klo 0:39

Jochanan
Käyttäjä

En usko kaiken maailman pseudoseksitutkimuksia, joista iltapäivälehdet raportoivat. Vasta sitten kun tiedonlähteenä on virallinen ja alkuperäinen terveydenhuollon järjestön julkaisu, asiassa saattaa olla perää. Olen siis sitä mieltä, että kristityn ei pitäisi kehottaa ketään masturboimaan, koska se on lihallista ja lähes aina siihen liittyy himo. Edellä oli ymmärtääkseni ainakin yksi itseään kristityksi kutsuva nimimerkki, joka tällaiseen kehotti.

Huomasin profiilistasi ettet taida olla uskovainen, joten päätän mielelläni keskustelumme tähän, koska emme varmasti pääse asiassa yksimielisyyteen.

6.7. klo 0:51

slslsl
Käyttäjä

Yhyy.

6.7. klo 6:48

Maryel
Käyttäjä

Meinas lentää kahvit suusta, kun luin nää uusimmat viestit, mut hei ignorance is bliss, vai miten se meni?

6.7. klo 7:12

Maryel
Käyttäjä

Halusin vain sanoa, että näiden asioiden onnistumiseksi ei tarvitse kehottaa ketään masturboimaan, koska masturbointi ei ole näiden oppimisen eikä näistä nauttimisen ehto.

Ei se olekaan, mutta kyllä se edesauttaa seksuaalisen kanssakäymisen onnistumista, jos itse tuntee oman kehonsa ensin.

6.7. klo 8:33

Saana
Käyttäjä

Tämä keskustelu on ihastuttava :D ja osoittaa myös hienosti, miten vähän naisen anatomiaa ja seksuaalisuutta ihmiset loppujen lopuksi tuntevat. Sen kyllä pitäisi olla pakollinen kouluaine.

6.7. klo 11:16

Lucil
Käyttäjä

Tiesitkö sinä, että lähes kaikki naiset masturboivat? Tiesitkö myös sen, että on olemassa sellainen paikka kuin emätin? Sinne mies yleensä työntää pippelinsä ja juuri se tuntuu useimmista naisista kaikkein parhaimmalta.

Käsittääkseni tutkimuksissa on käynnyt ilmi, että pelkästään penistä rasiaan tuuppaamalla saa vain puolet naisista orgasmin, että ei se nyt oikeasti taida olla ihan se paras mahdollinen seksinautinnon tuoja.

6.7. klo 14:52

Jochanan
Käyttäjä

Toi "tutkimuksissa on käynyt ilmi" taas ei sano mitään, ellet anna tutkimuksia viitetietona siten, että voidaan arvioida niiden reliabiliteetti ja validiteetti.

Uskoisin, että suurin osa naisista saa orgasmin ihan sillä, että härpäkettä käytetään värkissä, jos miestänsä todella rakastaa eikä mieskään ole ihan tuhkamuna.

6.7. klo 15:15

miimar
Käyttäjä

Varmasti yhdyntä voi tuntua molemmista hyvältä ihmisen kanssa, jota rakastaa ja jonka kokee turvalliseksi. Mutta ei se ainakaan naiselle orgasmia silti takaa.

Ja jälleen kerran tuntuu, että erotetaan seksi omaksi alueekseen ja typistetään se pelkkään yhdyntään, kun se kuitenkin on paljon muutakin ja siihen vaikuttaa niin moni muukin asia ihmisen elämässä kuin se, mikä liittyy suoranaisesti seksuaalisuuteen tai fyysisyyteen.

Viestiä muokattu 6.7. klo 15:16, muokkaaja: miimar

6.7. klo 15:24

Yoki
Käyttäjä

Uskoisin, että suurin osa naisista
saa orgasmin ihan sillä, että
härpäkettä käytetään värkissä,
jos miestänsä todella rakastaa
eikä mieskään ole ihan
tuhkamuna.

Suosittelisin hieman itseopiskelua aiheesta. Aloita vaikkapa ihan wikipedian sivulta naisen orgasmi. Turha minusta sitäpaitsi vaatia mitään tutkimusviitteitä, mikäli itse ei esitä väitteilleen mitään pohjaa, paitsi "musta tuntuu tai minä uskon, että..."

6.7. klo 16:15

oceansoul
Käyttäjä

Jochanan:
"Uskoisin, että suurin osa naisista saa orgasmin ihan sillä, että härpäkettä käytetään värkissä, jos miestänsä todella rakastaa eikä mieskään ole ihan tuhkamuna."

Oletko oikeasti ihan tosissasi? :D Usko ei vaan ole mikään tiedon väärti... Olet pahasti väärässä, sori vaan. (Ks. esim. LoveHoneyn blogin tämän hetkinen kysely http://polldaddy.com/poll/3257309/?view=results ; vrt. oma kyselyni, jossa ei vielä paljoa vastauksia kylläkään http://housuitta.com/2010/06/19/erilaisia_orgasmeja/ )
Ei ole tietenkään mikään tieteellinen tutkimus, mutta antaa jotain suuntaa kyllä.

...

"Margaret Redelmanin mukaan naiset saavat orgasmeja eri tekniikoilla seuraavasti:
Menetelmä: Orgasmeja saavien naisten prosenttiosuus:

Emätinyhdyntä 50 %
Yhdyntä ja käsiseksi 71 %
Yhdyntä ja suuseksi 73 %
Yhdyntä, käsiseksi ja suuseksi 86 %
Käsiseksi 79 %
Käsi- ja suuseksi 90 %
Suuseksi 79 %
Jokin edellisistä yhdistettynä anaaliseksiin 71 %"

http://www.mtv3.fi/helmi/viikonvaihde/artikkeli.shtml/656265

http://www.mtv3.fi/helmi/seksi/artikkeli.shtml/2010/04/1101670

Ja lisää löydät kyllä itsekin, jos haluat.

Kannattaisi muuten lukea esim. Kari Heusalan kirjat "Naisen seksuaalisuus" ja "Naisen orgasmi" sekä vaikka Jukka Virtasen "Kliininen seksologia".

"Ja jälleen kerran tuntuu, että erotetaan seksi omaksi alueekseen ja typistetään se pelkkään yhdyntään, kun se kuitenkin on paljon muutakin"

No niinpä.

Viestiä muokattu 6.7. klo 16:34, muokkaaja: oceansoul

6.7. klo 18:33

Jochanan
Käyttäjä

Varmasti yhdyntä voi tuntua molemmista hyvältä ihmisen kanssa, jota rakastaa ja jonka kokee turvalliseksi. Mutta ei se ainakaan naiselle orgasmia silti takaa.

En ole missään vaiheessa väittänyt, että takaa.

Ja jälleen kerran tuntuu, että erotetaan seksi omaksi alueekseen ja typistetään se pelkkään yhdyntään, kun se kuitenkin on paljon muutakin ja siihen vaikuttaa niin moni muukin asia ihmisen elämässä kuin se, mikä liittyy suoranaisesti seksuaalisuuteen tai fyysisyyteen.

En ole typistänyt seksiä pelkkään yhdyntään. Puhuin kuitenkin seksistä, joten olen jättänyt seksuaalisuuden ulkopuoliset asiat tarkastelusta.

Suosittelisin hieman itseopiskelua aiheesta. Aloita vaikkapa ihan wikipedian sivulta naisen orgasmi. Turha minusta sitäpaitsi vaatia mitään tutkimusviitteitä, mikäli itse ei esitä väitteilleen mitään pohjaa, paitsi "musta tuntuu tai minä uskon, että..."

Minulla ei ole ollut tarvetta kaivella tutkimusviitteitä, koska en ole todistelemassa tässä keskustelussa yhtään mitään, vaan keskustelemassa siitä, onko masturboiminen synti vai ei. Sen sijaan, jos joku opponenttini rupeaa esittämään väitteitä, jotka pohjautuvat tutkimustuloksiin, niin hänen velvollisuutensa on kaivaa viitteet esille.

Minun tarkoituksenani ei myöskään ollut keskustella naisen orgasmista, joten en näe tarvetta perehtyä asiaan tämän enempää. En ole seksologi ammatiltani ja katson omaavani ihan riittävät tiedot naisen orgasmista. Kyllä minä ainakin naiseni tyydytän ihan "pelkällä" penikselläni perus lähetyssaarnaaja-asennossakin ja myös itse nautin eniten siitä, kun saan upottaa pippelini kosteaan ja lämpimään pimppaan. Kaikki muu on oheistoimintaa. Mutta nämä ovat tällaisia makuasioita, joten jos sinun kikottimesi ei naisellesi riitä, niin asia on ihan ymmärrettävä. Pelinhän siinä menettää, jos ei voi varusteisiinsa luottaa.

Oletko oikeasti ihan tosissasi? :D

En. Kiitti vaivannäöstä, anyway! : D

Sen verran tosissani kuitenkin olen, että koska alunperinkään tarkoitukseni ei ollut keskustella naisen orgasmista, vaan masturboinnin synnillisyydestä, en aio jatkaa tätä keskustelua tämän seksihullun yhteiskunnan edustajien kanssa yhtään sen enempää kuin että perehtyisin joihinkin seksiblogien tutkimuksiin (hyvä, että sentään itse myönnät, että kyseessä ei ole tieteellinen tutkimus!) ynnä seksiartikkeleihin, joissa ei ole minkäänlaista tutkimustulosten tilastollista päättelyä (reliabiliteetti, validiteetti, p-luku jne.), näissä seksiasioissa luotettavaan tulokseen pääseminen kun edellyttää mahdollisimman laajan otoksen kvantitatiivisen tutkimuksen tekemistä, jonka reliabiliteetti, validiteeti, Khin neliö-testi eli merkitsevyystaso (tai d.f. ja p-luku), Z-testi tai T-testi ovat selkeästi raportoidut.

Omalta osaltani keskustelu päättyy tähän, sillä ilmeisesti on niin, ettei tällä forkalla ole enää muita uskovia kuin Sir JoN ja hän lienee sanottavansa jo sanonut. Niinpä jätän teidät ateistit ja seksologit keskenänne tälle kristilliselle foorumille jatkamaan keskusteluanne masturboinnin välttämättömyydestä, lukemaan pseudotutkimuksianne ja perustamaan seksiblogejanne.

Viestiä muokattu 6.7. klo 18:57, muokkaaja: Jochanan

6.7. klo 19:00

slslsl
Käyttäjä

Me ei oikeastaan tarvita muuta kuin niitä tutkimuksia, joissa on nää validiteetin ja Khin neliöt kohdallaan, ja joiden tutkimustulos on se että masturbointi ei ole välttämätöntä ja että se on syntiä. Sitä odotellessa!

6.7. klo 19:04

Jochanan
Käyttäjä

Minulle riittää Raamattuni! Jää sinä odottelemaan niitä tutkimuksia.

6.7. klo 19:17

slslsl
Käyttäjä

Minulle riittää Raamattuni! Jää sinä odottelemaan niitä tutkimuksia.

Okei.

Sananl. 10:4
Köyhtyy, joka laiskasti kättä käyttää, mutta ahkerain käsi rikastuttaa.

6.7. klo 19:26

Jochanan
Käyttäjä

: D

Ei kun runkkaamaan!

6.7. klo 22:10

Yoki
Käyttäjä

Omalta osaltani keskustelu
päättyy tähän, sillä ilmeisesti on
niin, ettei tällä forkalla ole enää
muita uskovia kuin Sir JoN ja hän
lienee sanottavansa jo sanonut.
Niinpä jätän teidät ateistit ja
seksologit keskenänne tälle
kristilliselle foorumille jatkamaan
keskusteluanne masturboinnin
välttämättömyydestä, lukemaan
pseudotutkimuksianne ja
perustamaan seksiblogejanne.

Ja näin härskin räikeän väitteen perustelet millä? Tyrmistyttäviä väitteitä! On sulla rakkaus kohdallaan ;)

jos sinun kikottimesi ei naisellesi
riitä, niin asia on ihan
ymmärrettävä. Pelinhän siinä
menettää, jos ei voi
varusteisiinsa luottaa.

Ja pointti oli? Loukata? Ei onnistunut. Ylpeillä omilla sänkytaidoillaan? Ei lainkaan onnistunut. Heittää jotain käsittämättömän kornia nostaaksesi itseäsi vähän edes toisten yläpuolelle? Tulos päinvastainen. Olla nokkela? Eipä sekään onnistunut. Jäljelle jää siis ihmetys, että mikäs pointti oli? :)

1.9. klo 3:47

luomumummo
Käyttäjä

Siitä puhe mistä puute.