Masturbointi terveysnäkökannasta
Alue: Terveys
|
24.2.2009 klo 11:07 |
Täällä on lähes kaikki lakihenkisiä. Jeesus tekee konkreettisesti kaiken pyhityksen, kunhan me hänessä pysytään ja annetaan hänelle kunnia siitä. Gosh. Meillä on Kristuksen mieli sanoo raamattu. Mä en lähde erittelemään mikä on syntiä ja mikä ei - synti on elää erossa Jumalasta. Se on ainut synti. Eletään Jumalan kuvina ja Kristuksen tuoksuna, johon Jeesus meille tien avasi. |
|
24.2.2009 klo 11:51 |
Mulla on kehitysvammainen pikkuveli ja se tykkää harrastaa omaa kivaa. Mä olen täysin varma siitä, ettei sille ole kukaan opettanut, miten voi masturboida ja silti se aloitti tehdä sitä murrosiässä. Veli ottaa Anttilan kuvaston, selaa sieltä naisten alusvaate-osion ja alkaa hommiin. Ei mulle ainakaan tuu mieleen, että siinä tapahtuis jotain todella pahaa ja syntistä Herran edessä. Veli on sen verran syvästi kehitysvammainen, ettei ymmärrä, mitä on synti ja mitä ei. Pitäiskö mun mennä väliin sit kun tätä haureuden harrastamista tapahtuu ja ehkä lyödä pari kertaa veljeä ihan kunnolla, että ottais opikseen? Jos syvästi kehitysvammainenkin ihminen tajuaa, miten homma hoidetaan, kyse ei mielestäni voi olla ainakaan kauhean luonnottomasta tapahtumasta. Veljelläni ei ole mitään saumaa päästä naimisiin tai perustaa perhettä koskaan. Olisi aika julmaa todeta siinä vaiheessa, että kaikki seksuaalinen toiminta kuuluu vain avioliittoon. Siinähän se on turvallisinta, mutta kannattaa muistaa, että poikkeuksia löytyy aina joka asiassa. Niistä susilapsista vielä sen verran, että on aika älytöntä verrata niitä normaalin kasvatuksen saaneisiin, terveisiin ihmisiin. Reppanathan ovat psyykkisesti ihan hajalla. Niissä on varmasti paljon muitakin eroja meihin kuin vain tuo masturbaation puuttuminen. Esim. masentunut ihminen saattaa lopettaa masturboinnin kokonaan, kun ei enää saa siitä mitään, mut tyyppi onkin mieleltään sairas! |
|
24.2.2009 klo 12:28 |
emp ; Tarkoitan että jokainen masturboi halusi tai ei. Jos ei hereillä niin sitten unissaan. Väärin. Voisitko edes puhua asioista niiden oikeilla termeillä, ennen kuin alat puhumaan mitään tuollaisia.? Edelleen unissaan ei kukaan harrasta masturbointia, koska masturbointia on TIETOISTA ihmisen genitaalialueiden stimulointia. Wiki sanoo; "Itsetyydytys eli masturbointi on omien sukupuolielinten hyväilyä ja koskettelua seksuaalisen mielihyvän saamiseksi, usein orgasmiin asti. " ... suosittelisin kertaamaan; |
|
24.2.2009 klo 12:34 |
JamesBond007 ; ja se ei ollut panettelua, vaan mies on jossain aiemmassa ketjussa myöntänyt olevansa "riippuvainen" itsetyydytyksestä. Edelleen pelailet oletuksillasi. ^^ , joten kyllä, se on panettelua tasan niin kauan kun et pysty ko. asiaa todistamaan. Jos on olemassa tuo aikaisempi ketju, niin missä päin olen sellaista sanonut? :P JamesBond007 ; Koska hän saarnaa sitä vastaan, että itsetyydytystä saisi harrastaa, niin luulisi hänen kokevan riippuvuutensa ongelmalliseksi suhteessa omaan näkemykseen asian puhtaudesta. Tottakai se oli, vielä silloin kun ko. riippuvuutta harrastin. JamesBond007 ; Mua toisinaan vihastuttaa noi seksuaalisuuden demonisoivat ihmiset, jotka kivittää toisia sanoillaan. No sinulla tuskin on varaa tuollaista sanoa, kun itselläsi on vääristynyt käsitys seksuaalisuudesta. Edelleen masturbointia ei ole aina ja kaikissa yhteisöissä pidetty luonnollisena ja normaalina tapana. Kaikkein kielteisimmin siihen ovat suhtautuneet kristityt ja myös juutalaiset ennen heitä, sillä kristinusko on alunperin ollut juutalainen "lahko", josta se on eriytynyt omaksi uskokseen. Onneksi Jeesus on luvannut auttaa hänen puoleensa kääntyviä, joten synneistä voi vapautua; myös masturboinnin orjuudesta. |
|
24.2.2009 klo 12:38 |
Alue: Uskonelämä ja rukousaiheet Alla lainaus kirjoituksestasi: 1.2. klo 18:00 oi tosiaan, tuossa lukee "olet ollut" nykyään olet siis mitä... "vapaa".. I see.. Viestiä muokattu 24.2.2009 klo 12:40, muokkaaja: JamesBond007 |
|
24.2.2009 klo 13:17 |
Ihan yhtä se voit olla sinä, Sir_Jon, jolla on vääristynyt kuva seksuaalisuudesta. Puhut kuin se miten itse koet asian olisi absoluuttinen totuus, mutta näinhän ei ole. |
|
24.2.2009 klo 14:23 |
"Jos syvästi kehitysvammainenkin ihminen tajuaa, miten homma hoidetaan, kyse ei mielestäni voi olla ainakaan kauhean luonnottomasta tapahtumasta." Ei ole ei. |
|
24.2.2009 klo 14:56 |
Myös valtaosa ihmislapsista alkaa kosketella itseään heti kun vain motoriikka riittää. Tästä poikkeuksena ovat turvattomasti kiintyneet lapset. Jostaki syystä se vaatii turvallisen ja vakaan vanhempi-lapsi-suhteen. |
|
24.2.2009 klo 15:03 |
En muista lapsena kosketelleeni itseäni sieltä, jos ei ole jotain vaivaa ollut. Tietääkseni mulla on erinomaiset vanhemmat. Älä yleistä, Saana. |
|
24.2.2009 klo 15:16 |
"Myös valtaosa ihmislapsista alkaa kosketella itseään heti kun vain motoriikka riittää" Joo-o. Olen jopa lukenut juttuja, joissa jo ultrassa on nähty sikiöiden koskettelevan itseään "rytmikkäästi". Anskutin: Saanahan sanoi "valtaosa" eli toki on aina poikkeuksia. Toinen juttu on kuitenkin se, että muistaako oikein. (Minäkään en muistaisi itseäni kosketelleeni pahemmin pikkulapsena, mutta niin on hyvin saattanut tapahtua.) Viestiä muokattu 24.2.2009 klo 15:17, muokkaaja: oceansoul |
|
24.2.2009 klo 15:28 |
oceansoul ; Ja että seksuaalisuudesta tulisi myönteinen asia, niin siitä ei saisikaan lapsille kielteiseen sävyyn puhua.. Ihan vain JoNpallekin tiedoksi. No se taas riippuu aivan siitä, onko vanhemmilla yhtään selkärankaa ja moraalintajua vai ei ... |
|
24.2.2009 klo 17:06 |
"Mua toisinaan vihastuttaa noi seksuaalisuuden demonisoivat ihmiset, jotka kivittää toisia sanoillaan. Toisinaan taas säälin heitä, kun tiedän itse millaista on, jos ei hyväksy itseään ja elää lain alla. Lepoa siellä ei ole." Erota hyvä mies synnissä eläminen ja lain alla eläminen! |
|
24.2.2009 klo 18:51 |
Toinen juttu on kuitenkin se, että muistaako oikein. (Minäkään en muistaisi itseäni kosketelleeni pahemmin pikkulapsena, mutta niin on hyvin saattanut tapahtua.) Monesti käy niin, että lapsi lopettaa itsensä koskettelun siinä vaiheessa, kun hän alkaa tajuta, että ympäristö suhtautuu vieroksuvasti sukupuolielimiin ja niihin koskettamiseen. Luultavasti jo parin kolmen vuoden ikäinen pystyy huomaamaan tämän. Ja kun tiedetään, että suurimmalla osalla (taa kerran, poikeuksia on) ensimmäiset muistikuvat lapsuudesta on kolmen vuoden iältä, ei ole mikään ihme, etteivät ihmiset muista kyhnyttäneensä itseään puolentoista vuoden iässä. Osa lapsista toki jatkaa sitä ihan läpi elämänsä ilman taukoja. |
|
24.2.2009 klo 19:31 |
Wiki sanoo; "Itsetyydytys eli masturbointi on omien sukupuolielinten hyväilyä ja koskettelua seksuaalisen mielihyvän saamiseksi, usein orgasmiin asti. " ... suosittelisin kertaamaan; Oma tieto taitoni on ammennettu hieman syvemmältä kuin jostain wikistä! Kysyisin sir joNilta 1. Mikä on sinun mielestäsi hyvä tapa tutustua omaan seksuaalisuuteen nuorena? 2. Pidätkö lapsettomuus tutkimuksia syntinä? 3. Tekevätkö lapset tai sikiöt masturboidessaan syntiä? 4. Onko eläimien toteuttama masturboiminen syntiä ja miksi Jumala on tämän luonnut tämän käyttäytymismallin myös eläimille? |
|
24.2.2009 klo 22:12 |
Ystävät, älkäämme kovin sanoin tuomitko toisiamme tässä herkässä asiassa vaan pikemminkin rohkaiskaamme toisiamme, jotta voisimme kasvaa rakkaudessa ja pyhyydessä. Olemmehan jo synneistä vapautetut Jeesuksen veren kautta. Onhan Isä meitä rakastanut ja antanut meille Henkensä. Luovuttakaamme siis elämämme hänen käsiinsä. "Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla" (Room. 12:1). "Tarkoitan tätä: antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja" (Gal. 5:16). "Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä, heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita. Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan, jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on. Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää" (Ef. 4:17-24). Viestiä muokattu 24.2.2009 klo 22:13, muokkaaja: Raketti |
|
24.2.2009 klo 22:18 |
AMEN! edit: |
|
24.2.2009 klo 23:17 |
On pari asiaa mitkä erityisesti häiritsee tässä, kun ihmiset sanovat, että itsetyydystys on syntiä ja että siitä kuuluu kieltäytyä vaikka mieli tekisi. 1. Ensinnäkin ihmiset ei ole standardeja suhteessa seksuaaliseen viriiliyteen ja tässä usein oletetaan niin, että kaikkien tekee mieli yhtä paljon, eli kaikki olisi ikäänkuin samalla viivalla lähtökohtaisesti, mikä ei ole mielestäni totta. On ihmisiä joita ei luonnostaan seksi kiinnosta ja toiset pariskunnatkin harrastaa seksiä enemmän kuin toiset, koska sitä tekee mieli enemmän tai pitävät siitä. Tämä luo ongelma suhteessa siihen, että pyhitys ei olisi tasa-arvoista suhteessa seksuaalisuuteen ja tekisi asiaa tarkasteltaessa Jumalasta epäoikeudenmukaisen, asettaessaan toiset kärsimään enemmän, kun joutuvat taistelemaan jotkut jopa päivittäin seksuaalisuuttaan ja haluaan vastaa... ja ainakaan mun maailmassa Jumala ei voi olla epäoikeudenmukainen.. sehän tekisi Hänen pyhyytensä tyhjäksi. 2. Toinen asia mikä tulee mieleen on se, että jos me kerta voitaisiin parantaa itseämme jollain suoritteella, niin sehän tarkoittaa, että ne jotka kykenisivät olemaan masturboimatta, olisivat "parempia ihmisiä" kuin nämä jotka eivät kykene tai muuten vaan ole. Eli uskovilla olisi jonkinlainen mahdollisuus olla parempi kuin toinen uskova Jumalan edessä oman suoritteen kautta ja pyhitys ei olisikaan enää armosta ja Jumalan lahjaa ja Jeesuksen työn kautta, vaan meidän oman suorituksen kautta osaksi ja tuo tekisi ainakin alla olevat raamatun paikat tyhjiksi: Paavali kirjoittaa 1 Kor.4:7: "Kuka antaa sinulle erikoisaseman? Onko sinulla mitään, mitä et ole saanut lahjaksi? Jos kerran olet saanut kaiken lahjaksi, miksi ylpeilet niin kuin se olisi omaa ansiotasi?" Raamatusta löytyy myös Johanneksen ensimmäisen kirje "3:9. Jokainen, joka Jumalasta syntynyt on, ei se syntiä tee; sillä hänen siemenensä pysyy hänessä, ja ei hän taida syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt." Itse allekirjoitan kaikki Raketin lainaukset yllä, en vaan pidä itsetyydytystä irstaana, himoitsevana taikka siveettömänä tai epäpyhänä. Epäpyhää on elää erossa Jumalasta Edelleen raamatusta: "Herraan Jeesukseen luottaen tiedän varmasti, ettei mikään ole sinänsä epäpuhdasta. Mutta jos joku pitää jotakin epäpuhtaana, hänelle se on epäpuhdasta (14)." Raamatussa sanotaan myös, että kaikki on sallittua, mutta kaikki ei rakenna. (kaiken ei tarvitsekaan rakentaa - siivoaminen, työnteko, elokuvat etc... suurin elämästä on vaan suoritetta tai viihdettä vailla sen rakentavampaa sisältöä. ”Kaikki, minkä Jumala on luonut”, on sinänsä hyvää, ”kun se otetaan kiittäen vastaan” (1.Tim 4:4) ”Puhtaalle kaikki on puhdasta” (Tit 1:15) Kuten huomaatte puolesta ja vastaa löytyy raamatun jakeita ja kyse on enemmänkin siitä kumpaan tarttuu, uskoon vaiko lakiin. Siihen että sanoo "älä tota älä tätä" vaiko "Jeesus sovitti syntini ja pyhitti minut" Jokainen valitsee tiensä, itse tein aikoinaan valintani siltä pohjalta, että katsoin kummassa on rauha, ilo, kiitollisuus sekä vapaus - asiat jotka Jumalan lapsen elämästä kuuluu löytyä, jotta me edes halutaan Jeesusta muille julistaa. Jos valitset uskon tien ja Jeesuksen Herruuden alle alistumisen kuten minä, niin voin sanoa, että tämä vaatii nöyrtymistä, mutta on kiitollinen tie ja tuo elämään paljon iloa. Viestiä muokattu 24.2.2009 klo 23:29, muokkaaja: JamesBond007 |
|
24.2.2009 klo 23:45 |
JamesBond007 ; en vaan pidä itsetyydytystä irstaana, himoitsevana taikka siveettömänä tai epäpyhänä. Epäpyhää on elää erossa Jumalasta Et pidäkään, koska omatuntosi on siis paatunut. Masturbointi on syntiä ja mikä tahansa synnin harjoittaminen vie pois Jumalasta ... näin masturbointi on myös epäpyhää, koska sen harjoittaja elää erossa Jumalasta. Synnin harjoittaminen on aina pahasta ja johtaa ihmistä paatumukseen. Himoja ei saa loppumaan siten, että tyydyttää ne syntiä harjoittamalla vaan siten, että kieltäytyy antamasta niille periksi. "Joka lihassa kärsii, se synnistä lakkaa!" [1Piet.4:1]. Näin apostoli Pietari opettaa siitä tiestä, jonka uskovainen valittu ja pyhä on valinnut kulkeakseen. Se on Jumalan pelon tie, jolla vaelletaan puhtaana ja pyhänä syntiä vihaten, inhoten ja karttaen: synnistä tulee sanoutua kokonaan irti. "Väärät istutukset on revittävä sydämestä juuriaan myöten irti, että pelto puhdistuu kahdenlaisesta viljasta." Samasta sydämestä ei saa lähteä siunaus ja kirous, siellä ei saa asua synti ja vanhurskaus. Synti ei saa sitoa uskovaisen sielua vaan se on hyljättävä, siitä tulee luopua Jumalan voimalla, jotta kristitystä tulee todella vapaa. Jeesus on luvannut vapauttaa omat opetuslapsensa synnin siteistä ja kahleista. Jos joku tahtoo vaeltaa hänen seuraajanaan, saa hän voiman tulla Jumalan lapseksi ja vaeltaa Hengessä hänen tahtoaan noudattaen. Kun käsite siitä, mikä on syntiä, vesittyy, on helppo tehdä asioista itselle luvallisia ja hyljätä Jumalan sana. Luopumukseen lähteneen ihmisen on erittäin vaikeata nähdä näitä asioita ja palata takaisin eksymyksensä tieltä, mutta kyllä se silti mahdollista on. JamesBond007 ; Kuten huomaatte puolesta ja vastaa löytyy raamatun jakeita ja kyse on enemmänkin siitä kumpaan tarttuu, uskoon vaiko lakiin. Siihen että sanoo "älä tota älä tätä" vaiko "Jeesus sovitti syntini ja pyhitti minut" Valitettavasti olet tässä kääntämässä Jumalan armoa irstaudeksi ... sillä Jumalan armo ei ole lupalappu synnin tekemiselle. Jumala odottaa sitä, että synnit anteeksi saanut uusi Jumalan ihminen muuttaa mielensä suhteessa syntisiin elämäntapoihinsa. Hän antaa lahjaksi mielenmuutosta ja syntien anteeksiantoa, mutta ei pakota ketään muuttumaan. Sen sijaan hän vetoaa ihmisen tahtoon, että tämä hylkäisi oman tahdon mukaan vaeltamisen ja suostuisi elämään Jumalan tahdon mukaan. Pakko sitä ei ole tehdä, minkä vuoksi mm. jopa uskovaiset jatkavat synneissään elämistä. Jos joku ei halua totella Jumalaa ja käyttää armoa lupalappuna synnin tekemiselle, niin hän kääntää silloin armon irstaudeksi. Synti paaduttaa ja johtaa syntiä tekevän lopulta pois armosta, uudelleen kadotustuomion alle. Masturbointia, ja mitä tahansa muuta syntiä harjoittava ihminen on Jumalan lain & tuomion alla, ei suinkaan armon alla ... Viestiä muokattu 24.2.2009 klo 23:52, muokkaaja: Sir JoN |
|
24.2.2009 klo 23:52 |
No, katsotaan sitten kun ollaan viimeisellä tuomiolla, että kumpi teki oikein. Sanotaanhan raamatussa, että jokainen olkoon vahva uskossan ja että älkää väitelkö. Että toivotan siunausta valitsemallesi tielle, toivottavasti se on sinulle siunaus. |
|
24.2.2009 klo 23:55 |
JamesBond007: Mielenkiintoista, että olet noinkin valmis puoltamaan syntiä loppuun asti, huolimatta siitä, mitä sinulle voi sen johdosta käydä ... sääli. Toki mikäli et minua usko, niin voin kyllä pyytää seurakuntani pastoria, joka siis on teologian maisteri, tekemään sinulle referaatin aiheesta, mikäli vain haluat. Mutta muista ... Jos oma kunniasi ja maineesi säilyttäminen on sinulle tärkeämpää kuin ojentautuminen Jumalan tahtoon, niin olet väärässä mielialassa. Mitä menetät, jos yrität elää ilman masturbointia? Viestiä muokattu 24.2.2009 klo 23:58, muokkaaja: Sir JoN |
|
24.2.2009 klo 23:58 |
Jos olisit tarkasti lukenut mun viesti, niin olisit huomannut, että olen minäkin koettanut itseäni lailla pyhittää aikanaan - havaitsin sen ei-toimivaksi. Suoritin kyllä todella fanaattisesti kaikenlaista. Älä Sir Jon mun puolesta huolehdi, sun murhe on turhaa, sillä mä elän Jumalalle uskossa ja Jeesuksen Herraudessa kunnian antaen Jumalle. Olen myös uudestisyntynyt, kastettu vesikasteessa ja Pyhän Hengen saanut sekä aika pitkälle lapsenmielinen. Rukous on osa jokapäiväistä elämää ja tästä luen vielä raamattuakin ennen kuin menen nukkumaan, joten toivotankin hyvää yötä kaikille. Viestiä muokattu 25.2.2009 klo 0:02, muokkaaja: JamesBond007 |
|
25.2.2009 klo 0:01 |
JamesBond007 ; Jos olisit tarkasti lukenut mun viesti, niin olisit huomannut, että olen minäkin koettanut itseäni lailla pyhittää aikanaan - havaitsin sen ei-toimivaksi. Suoritin kyllä todella fanaattisesti kaikenlaista. Miksi yritit suorittaa? Ei lailla pyhitetä yhtään mitään ... ei myöskään omalla voimalla, vaan Jumalan. Uskovainen pidättäytyy masturboinnista ja lihan himoista VAPAAEHTOISESTI koska se on Jumalan tahto ja sitä halutaan loppuun asti noudattaa, ei pakosta lain uhan alla, vaan sydämen mielihalulla. JamesBond007 ; Älä Sir Jon mun puolesta huolehdi, sun murhe on turhaa, sillä mä elän Jumalalle uskossa ja Jeesuksen Herraudessa kunnian antaen Jumallae. ... ja tässä tapauksessa haureudestako käsin ajattelit elää Jumalalle uskossa & Jeesuksen Herraudessa, antaen kunnian Jumalalle? Jumala on valmis antamaan meille anteeksi, jos luovumme vääryydestä emmekä pidä siitä kynsin hampain kiinni Jumalan tahdosta mitään välittämättä. Ja tottakai se on myös minun murheeni, mikäli uskovaisena väität syntiä vanhurskaudeksi ja näin julkisesti häpäiset Jeesuksen Kristuksen nimen. Kristityn tulisi ymmärtää, ettei sellainen meno ole oikein eikä Jumalan tahdon mukaista. En suosittele syntiä kenellekään, sillä pahat himot sotivat sielua vastaan ja turmelevat ihmisen, vaikka hän himoitsisi pelkästään omaa ruumistaan ja sitä monin eri tavoin tyydyttäisi. Kieltääkö selibaatissa elävä kristitty Jumalan ja on tottelematon häntä kohtaan? Mitä luulet? Entäpä sellainen uskovainen, joka harjoittaa itsetyydystä eikä edes kyseenalaista tapaansa, onko se syntiä vai ei. Totteleeko hän Jumalaa? Viestiä muokattu 25.2.2009 klo 0:11, muokkaaja: Sir JoN |
|
25.2.2009 klo 0:21 |
emp ; 1. Mikä on sinun mielestäsi hyvä tapa tutustua omaan seksuaalisuuteen nuorena? Puhumalla ja opiskelemalla ... kaikkea kun ei aina tarvitse kokeilla. Ihminen kun katsos voi olla tietoinen asioista ilman, että niitä omakohtaisesti kokee/kokeilee. emp ; 2. Pidätkö lapsettomuus tutkimuksia syntinä? Edelleen suosittelen adoptointia, en keinohedelmöitystä. emp ; 3. Tekevätkö lapset tai sikiöt masturboidessaan syntiä? Sikiöt eivät harjoita masturbointia ja lapsen tapa tutustua kehoonsa ei ole verrattavissa teini-ikäisen tai aikuisen itsetyydytykseen. Siitä huolimatta pienten lasten seksuaaliset kokeilut ovat myös syntiä, vaikka he eivät vielä kunnolla ymmärtäisi, mitä tekevät. Varttuneemmilla lapsilla on jo jonkin asteinen tietoisuus siitä, että seksileikit eivät ole luvallisia, mutta silti he tekevät sitä. Osa leikkeihin osallistuneista on tosin ajautunut mukaan vastentahtoisesti, kun heidän ystävänsä ovat sitä heille opettaneet. Tiedämme, että tottelemattomuus kiehtoo lapsia ja synti pyrkii turmelemaan jokaisen ihmisen heti pienestä pitäen. Tämä esimerkki on yksi osoitus siitä. emp ; 4. Onko eläimien toteuttama masturboiminen syntiä ja miksi Jumala on tämän luonnut tämän käyttäytymismallin myös eläimille? Sillä ei ole mitään merkitystä tämän keskustelun kannalta, mitä eläimet toteuttavat, koska heidän käyttäytymistään ei pystytä vertailemaan ihmisten käyttäytymiseen, eivätkä eläimet omaa minkään tasoista moraalia. Lisäksi missään ei ole sanottu, että Jumala olisi tuollaisen käyttäytymismallin eläimille luonut ... siitä, miten asiat ovat, ei voida päätellä, miten niiden pitäisi olla; sanoi David Hume aikoinaan. http://fi.wikipedia.org/wiki/Humen_giljotiini Viestiä muokattu 25.2.2009 klo 0:27, muokkaaja: Sir JoN |
|
25.2.2009 klo 1:54 |
Puhumalla ja opiskelemalla ... kaikkea kun ei aina tarvitse kokeilla. Ihminen kun katsos voi olla tietoinen asioista ilman, että niitä omakohtaisesti kokee/kokeilee. 1. Omaan seksuaaliseen kasvuun tuo liittyi kuitenkin sinullakin. Edelleen suosittelen adoptointia, en keinohedelmöitystä. 2. Tiedän kantasi tuosta tuolta osin, mutta olisin tiedustellut onko tuo sinusta syntiä? Siitä huolimatta pienten lasten seksuaaliset kokeilut ovat myös syntiä, vaikka he eivät vielä kunnolla ymmärtäisi, mitä tekevät. 3. Tuon kannan omaavien vanhempien lapsia olenkin saanut hoitaa. Sillä ei ole mitään merkitystä tämän keskustelun kannalta, mitä eläimet toteuttavat, koska heidän käyttäytymistään ei pystytä vertailemaan ihmisten käyttäytymiseen, eivätkä eläimet omaa minkään tasoista moraalia. Lisäksi missään ei ole sanottu, että Jumala olisi tuollaisen käyttäytymismallin eläimille luonut ... siitä, miten asiat ovat, ei voida päätellä, miten niiden pitäisi olla; sanoi David Hume aikoinaan. 4. Raamatun mukaan eläimillä ei ole perisyntiä, ja ainakin minun raamatun mukaan Jumala loi myös eläimet. |
|
25.2.2009 klo 2:08 |
emp ; 4. Raamatun mukaan eläimillä ei ole perisyntiä, ja ainakin minun raamatun mukaan Jumala loi myös eläimet. "Perisynti" ei liity tähän mitenkään, koska Raamatun mukaan ei myöskään ihmisillä ole sellaista, ainakaan ko. termin varsinaisessa & keksityssä merkityksessä. Yleisesti opetetaan, että syntiinlankeemus vaikutti rappeuttavasti koko maailmaan, näin myös eläimiin; korjatkaa toki mikäli väärässä olen. Mutta vaikka asia ei noin olisikaan, niin ei pystytä varmasti edes sanomaa, että eläinten keskuudessa esiintyvä "masturbointi" olisi edes normaalia näiden eläinten kesken ... sillä eläimetkin oppivat elämänsä aikana yhtä sun toista. Edelleen siitä, miten asiat ovat, ei voida päätellä, miten niiden pitäisi olla.Viestiä muokattu 25.2.2009 klo 2:14, muokkaaja: Sir JoN |
|
25.2.2009 klo 2:47 |
Et taida olla luterilainen? Saisinko vastaukset vielä 1,2 ja 3 |
|
25.2.2009 klo 3:14 |
Aika jännä että minulle masturbointi on luonnollinen ja kaunis asia ja sinulle sir joN saastainen ja syntinen mörkö. Vielä tuosta raamatun kohdasta: Mattt 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Mielestäni tuossa puhutaan aviomiehestä joka himoitsee toista naista. Muutenhan ihmiset eivät voi koskaan löytää itselleen kumppania. Tai voivat järjestetyn avioliiton kautta. Jos toinen ei vedä seksuaalisesti sinua yhtään puoleen, en usko että parisuhde tulee onnistumaan. Avioliitossa voi tulla aikas moisia ongelmia seksielämässä jos toinen ei kiihoita toista mitenkään. Joten en näe tämän kohdan liittyvän mitenkään suoraan masturboimiseen. |
|
25.2.2009 klo 3:32 |
emp ; Et taida olla luterilainen? Siellähän se profiilissa lukee, että en. ^^ emp ; Aika jännä että minulle masturbointi on luonnollinen ja kaunis asia ja sinulle sir joN saastainen ja syntinen mörkö. Se on minulle Jumalan luoman seksuaalisuuden väärinkäyttöä jo pelkästään sen takia, että Jumala on tarkoittanut seksuaalisuuden ja siihen liittyvät asiat tapahtuvan miehen ja hänen vaimonsa kanssa avioliitossa. Seksuaalinen halu on Jumalan tahdon mukaista siis vain silloin, kun se kohdistuu omaan puolisoon ... ja tottakai sinulle masturbointi on "luonnollinen" & kaunis asia, koska et tunne Jumalaa, vaan ihannoit tässä tapauksessa syntiä. Tahdotko elää Jumalan tahdon mukaan vai himojesi mukaan? Uskovaisen ei ole sopivaa elää synnissä rypien eikä sellaiseen ole kenelläkään erikoislupaa Jumalalta. ... mielenkiintoisena pointtina myös se, että edes niiden keskuudessa, jotka eivät usko, ei yleensä tai lähes koskaan puhuta masturboinnista. Miksi? Outoa, että seksikumppaneilla kerskaillaan ja muilla seksifantasioilla ja siitä millaista vientiä on ollut ... mutta masturboinnista vaietaan? Miksi monille ihmisille masturbointi on kovin hävettävä asia? Kuka on neuvonut sinua sanomaan, että itsetyydytys on "Jumalan lahja" tai että "se on luvallista, koska Raamattu ei sano siitä mitään"? Missä kohdassa se on ilmoitettu Raamatussa? Muista, Jumala on antanut Paavalin opetuksen mukaan meille avioliiton haureuden syntien välttämiseksi. [1Kor.7:1-9] Jos emme pysty hillitsemään omaa sukupuoliviettiämme, on parempi mennä naimisiin. emp ; Mielestäni tuossa puhutaan aviomiehestä joka himoitsee toista naista. Eihän puhuta ... kai nyt sentään Suomea osaat lukea? :D , siinähän Jeesus sanoo, että "Mutta minä sanon teille: JOKAINEN*, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. ... ei tuossa missään kohdin puhuta aviomiehistä tai tehdä sellaista rajausta. emp ; Muutenhan ihmiset eivät voi koskaan löytää itselleen kumppania. Ei tietenkään voi, mikäli elää lihan himossa. ^^ , Raamattuhan on nimenomaan sanonut; "Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne..." [1. Tess. 4:3-5]Viestiä muokattu 25.2.2009 klo 3:54, muokkaaja: Sir JoN |
|
25.2.2009 klo 3:51 |
ja tottakai sinulle masturbointi on "luonnollinen" & kaunis asia, koska et tunne Jumalaa, vaan ihannoit tässä tapauksessa syntiä. Tahdotko elää Jumalan tahdon mukaan vai himojesi mukaan? Tunnen Jumalan mutten sinun jumalaasi. Eikä minun tarvitse elää "himojeni" mukaan koska olen naimisissa. Ja kun vaimooni rakastuin katselin häntä myös juuri sillä silmällä. Ikävä vaan jon että joudun hoitamaan ihmisiä joilla on ollut samanlaisia ajatuksia kuin sinulla. |
|
25.2.2009 klo 3:59 |
emp ; Tunnen Jumalan mutten sinun jumalaasi. Valitettavasti ei ole olemassa kuin yksi totinen Jumala, joka on itsensä ilmoittanut Raamatussa. Mikäli väität masturbointia "luonnolliseksi" ja kauniiksi asiaksi, et tunne tätä mainittua Jumalaa ... ainakaan tässä asiassa. Kuka on neuvonut sinua sanomaan, että itsetyydytys on "Jumalan lahja" tai että "se on luvallista, koska Raamattu ei sano siitä mitään"? Missä kohdassa se on ilmoitettu Raamatussa? Jos Raamattu ei kerran puhu mitään masturboinnista, niin millä sinä perustelet sen synnittömyyden? Mistä tiedät, että Jumala on samaa mieltä kanssasi, mutta eri mieltä minun ja vuosituhantisen kristittyjen opetuksen kanssa? Mietipä todella tarkkaan, mihin oikein ihmisiä kehoitat ... niin täällä foorumilla kuin omassa työssäsi; sillä jokaisesta tulet vielä tekemään tiliä Jumalamme edessä. emp ; Ikävä vaan jon että joudun hoitamaan ihmisiä joilla on ollut samanlaisia ajatuksia kuin sinulla.. Ongelma vain on siinä, että sinä et heitä hoida, eikä sinulla ole sellaisia valtuuksia ... vain Jumala voi parantaa, ja puhun nyt hengellisyydestä. Se, mitä sinä teet, on syntiin yllyttämistä & kehottamista. On hyvin tyypillistä, että uskovia neuvotaan harjoittamaan itsetyydytystä ... koska se on tapa, miten Saatana toimii ... sillä hän tietää, että seksuaalisuus on alue, jossa ihminen on haavoittuvainen ja näin ollen pyrkii houkuttamaan ihmiset lankeemuksiin juuri tällä alueella. Tämän maailman ihmiset elävät katumattomina, suruttomina ja huolettomina uskoen, ettei mikään tuomio ylety heihin asti, mutta uskovaisen sielun tulisi olla alati varuillaan ja aralla tunnolla Jumalan sanan edessä, jotta synti ei saisi pettää ja langettaa häntä pois armosta. Armo ei ole lupalappu synnin tekemiselle vaan kasvattaa meitä, että me hylkäämme jumalattomuuden ja maailmalliset himot eläen siveästi, vanhurskaasti ja jumalisesti odottaessamme Herraa Jeesusta takaisin. [Tiit. 2:11-14] Viestiä muokattu 25.2.2009 klo 4:09, muokkaaja: Sir JoN |