Masturbointi terveysnäkökannasta
Alue: Terveys
|
28.2.2009 klo 9:07 |
Ei se laukeaminen tapahdu välttämättä unessa. Se saattaa tapahtua ihan keskellä kirkasta päivää ilman mitään auttamista kun näkee naisen kadulla. |
|
28.2.2009 klo 11:55 |
Himoitsemiseksi koin sitä, kun alkoi fyysisesti tekemään mieli jotain tiettyä naista ylitse muiden, niin että ei tuntunut olevan mitään tolkkua. Joku nainen saattoi herättää himoamisen, ilman suurempaa syytä, niin että ajatus seksistä hänen kanssaan pyöri päässä koko ajan ja tuntui, että hän oli aivan ylivertaisen haluttava, vaikkei oikeasti ollutkaan, tuo vaan oli sitä "lihan himoamista" sekä sitä että ei eletä totuudessa, vaan joku valhe voi lain kautta sitoa ihmisen tuollaiseen himoon ikään kuin "tuo nainen on ylivertaisen seksikäs". No niin ONKO HIMOITSEMINEN SYNTIÄ VAI EI? miten tämä kysysmys on sinulle niin vaikea. Avioliitossa tpahtuva himoiseminen toisesta henkilköstä on aikasta pahaa omalla aviopuolisille ja siellä se voi viedä aviopouolisin paikan! Mutta edelleenkään vaikka pidät asiaa miten luonnollisena "sinkkujen keskuudessa" ei tämä rakenna sinua mitenkään kun itsetyydytät! :0 Mitä tarkoittaa "joku valhe voi lain kautta sitoa ihmisen tuollaiseen himoon"? Itselleni tulee mieleen lihan himot ja halut josta jo Paavalikin kirjoittaa kirjeissään , täyttykää Pyhällä Hengellä ja pyhittykää -niin että lihan himoa täytä ......:) |
|
28.2.2009 klo 13:13 |
Toisaalta ei se että joku muija kolahtaa tajuntaan positiivisesti, tarkota välttämättä sitä että haluaisi oikeesti napata sen itelleen. |
|
28.2.2009 klo 19:13 |
Tarkoittaako itsensä seksuaalinen tyydyttäminen aina sitä, että himoitsee jotakuta? Entä jos ei ajattele ketään? Ainakin naiset (miehistä en tiedä) voivat keskittymällä ihan vain tyydyttää itseään fantasioimattakin. Tai entä jos fantasioi ihmisestä, jota ei ole olemassa? Itse kyllä KTS:n tapaan erotan toisesta fantasioimisen ja toisen himoitsemisen toisistaan. Toisaalta, jos niitä ei osaa erottaa, ei varmaan kannata fantasioida. |
|
28.2.2009 klo 23:45 |
Tarkoittaako itsensä seksuaalinen tyydyttäminen aina sitä, että himoitsee jotakuta? Entä jos ei ajattele ketään? Ainakin naiset (miehistä en tiedä) voivat keskittymällä ihan vain tyydyttää itseään fantasioimattakin. Tai entä jos fantasioi ihmisestä, jota ei ole olemassa? Merkityksetöntä, se on silti himon valtaan antautumista. |
|
28.2.2009 klo 23:50 |
Mietin että ovatko masturboimisen vastustajat kuitenkaan näitä siemennestetutkimuksia vastaan? Tarkoitushan on vain tukia sperman laatu eikä sen tarkoitus ole”synnin” harjoittaminen. Tietenkin tuossa on tuo luovutusvaihe, mutta siloinhan voi vaikka miettiä vaimoansa. Vaimo on kuitenkin varmasti tutkimuksen kannalla jos moisia ongelmia on. Joten jutun pääpaino on kaikessa muussa kuin masturboimisessa. Viestiä muokattu 28.2.2009 klo 23:52, muokkaaja: emp |
|
1.3.2009 klo 0:03 |
"marturbointi on homoutta" Ai Mikestones on siis homo? Entäs JonConMan? |
|
1.3.2009 klo 0:50 |
Jotkut tuntuu pitävän samana asiana kun himottaa eli tekee mieli seksiä ja kun himoitsee jotain asiaa tai ihmistä Mun mielestä noi on kaksi eri asiaa ja sitä kun himottaa tai tekee mieli seksiä ei mun raamatussa pidetä syntinä vaan sitä kun himoitsee jotain. Se että asioista on tehty toistensa synonyymejä sekoittaa ihmisiä ja tekee näitä seksuaalikielteisiä ihmisiä jotka pitää itsetyydytystä syntinä, koska automaattisesti ovat määritelleet himoitsemisen siksi, kun tekee mieli seksiä tai harrastaa itsetyydytystä. Paavalinki sanoi, että on parempi naida kuin palaa himon tulessa. Eli hän ei tuossa sanonut, että ei saisi "palaa himon tulessa" vaan, että jos tekee mieli noin paljon, niin silloin on parempi mennä naimisiin, jolloin toi seksuaalisuus toteutuu mahdollisesti rakkaudessa, jos pariskunta rakastaa toisiaan Jumalan tahdon mukaisesti. En himoitse ketään tai mitään kun elän Jumalan voimassa, mutta säännöllisin väliajoin himottaa kyllä. Ja se on luonnollista ja noin asia on melkein kaikkien meidän kohdalla. |
|
1.3.2009 klo 0:55 |
Tyydo ; Mun mielestä noi on kaksi eri asiaa ja sitä kun himottaa tai tekee mieli seksiä ei mun raamatussa pidetä syntinä vaan sitä kun himoitsee jotain. Valitettavasti Raamatun mukaan jo himo itsessään on syntiä. Tyydo ; En himoitse ketään tai mitään kun elän Jumalan voimassa, mutta säännöllisin väliajoin himottaa kyllä. Ja se on luonnollista ja noin asia on melkein kaikkien meidän kohdalla. Ei se ole luonnollista, vaan se on syntiä ... ja sitä, mihin meidän lihamme vetää.Viestiä muokattu 1.3.2009 klo 0:56, muokkaaja: Sir JoN |
|
1.3.2009 klo 1:07 |
Olen eri mieltä ja tulkitsen asian raamatusta erilailla. Viestiä muokattu 1.3.2009 klo 1:17, muokkaaja: Tyydo |
|
1.3.2009 klo 1:19 |
Tyydo ; Olen eri mieltä ja tulkitse asian raamatusta erilailla. No se on valitettavaa, koska tulkintasi kuin myös mielipiteesi on siinä tapauksessa virheellinen ... sanoohan Raamattukin; "Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman. Älkää eksykö, rakkaat veljeni." [Jaak. 1:13-16] ... eikö tuo ole mielestäsi tarpeeksi selvästi sanottu, mitä himoihin tulee? |
|
1.3.2009 klo 1:27 |
Ei. Toi on ihan tulkinnanvarainen asia ja itse tulkitsen tuon niin, että siinä puhutaan siitä himosta, kun himoitsee jotain sanotaan esimerkin vuoksi vaikka kaverin vaimoa ja sitten alkaa tekemään asialle jotain, niin se konkretisoi synnin. Itse siis tulkitsen tuon niin, että kyseessä on himo johonkin asiaan, ei se että tekee mieli seksiä esimerkiksi eli se, että "himottaa" kuten on tapana sanoa. |
|
1.3.2009 klo 1:46 |
Valitettavasti Raamatun mukaan jo himo itsessään on syntiä. Mattt 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Yleistätkö tämän kohdan? Olen tässä eri mieltä, koska esimerkiksi vihastuminen sallitaan. "...kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman." = Himo ei ole syntiä mutta sen ruokkiminen johtaa syntiin? Viestiä muokattu 1.3.2009 klo 1:57, muokkaaja: Novi |
|
1.3.2009 klo 2:15 |
Toikin on älytöntä, että yleensä kaikki tulkitsee tuon kohdan "joka katsoo naista himoiten" niinkuin se tarkoittaisi samaa kuin "joka miettii jotain seksuaalista naisesta" vaikka tuossa puhutaan mielestäni seuraamuksesta siitä, kun eletään lihassa eli ollaan ajauduttu eroon Jumalasta ja tehty sydämessä päätös, että voitaisiin tehdä huorin tai jo tehty huorin. Tuolloin tietenkin katsotaan naisia himoiten, ollaanhan lihan vallassa. Opetus olisi mielestäni, elä Hengessä, älä lihassa, niin et katso naisia himoiten ja jos katsot naista himoiten, niin tuolloin et elä Hengessä. Naisen katsominen himoiten, on mielestäni sitä mistä puhuin tuolla aiemmin 27.2 kello 12:20. josta kärsin itse, kun elin lihassa, heikossa uskossa lain alla ja erossa Jumalan Hengestä. Eli sitä, että joku himottaa yli kaiken fyysisesti ja tuolloin häntä "katsoo himoiten" väkisin tai toinen himottaa ihmisenä niin paljon, että valitsee himoita häntä tietoisesti, vaikka toinen olisi jonkun muun oma. Viestiä muokattu 1.3.2009 klo 2:31, muokkaaja: Tyydo |
|
1.3.2009 klo 2:37 |
Keskustelin tässä taannoin ihmisen kanssa joka piti alkoholin nauttimista syntinä, oli määrä mikä tahansa sekä masturboimista. Ihmetytti kun raamatussa kerrotaan että Jeesus loi lisää viiniä häissä kun se loppu. Ja löytyy raamatusta kohta: juokaa mutta älkää humaltuko. Eli juomisen puolesta löytyy suoraa tekstiä mutta ei, kun se on syntiä (huokaus) Onhan maailma täynnä sairaita lahkoja jotka hekin perustelevat ajatuksensa ja tekonsa raamatulla. Joten kuunnelkaa Hordea ja ruoskikaa se lihan himo itsestänne! |
|
1.3.2009 klo 13:41 |
Toikin on älytöntä, että yleensä kaikki tulkitsee tuon kohdan "joka katsoo naista himoiten" niinkuin se tarkoittaisi samaa kuin "joka miettii jotain seksuaalista naisesta" vaikka tuossa puhutaan mielestäni seuraamuksesta siitä, kun eletään lihassa eli ollaan ajauduttu eroon Jumalasta ja tehty sydämessä päätös, että voitaisiin tehdä huorin tai jo tehty huorin. Tuolloin tietenkin katsotaan naisia himoiten, ollaanhan lihan vallassa. Tyydo, AAMEN!!! Näin olen sen ajatellut, en vaan osaisi sanoa sitä noin hyvin. |
|
1.3.2009 klo 17:47 |
Valitettavasti Raamatun mukaan jo himo itsessään on syntiä. Kuinka valitettavaa sitten onkaan, että jopa Jeesus itse himoitsi. Mutta hei, eikös Jeesus ollutkaan synnitön? Siis. Kreikan sana, joka meillä yleensä Raamatussa käännetään himoksi on epithymeo (himoita verbinä) tai epithymia (himo substantiivina). Sana itsessään on neutraali ja sitä voi käyttää sekä hyvistä että pahoista asioista. Tässä on mainittu kaksi kohtaa, joissa himo on paha: Matteus 5:28 ja Jaakob 1:13-16. Uudessa testamentissa on useita kohtia, joissa sanaa on käytetty positiivisessa muodossa. Esimerkiksi: Esimerkit riittänevät? Tämän lisäksi on tietenkin vielä lisää, niin positiivisia kuin negatiivisiakin. Mitä tästä opimme on, että Uuden testamentin mukaan on hyvää himoa ja on myös pahaa himoa, mutta himo itsessään ei vielä ole hyvää tai pahaa. |
|
1.3.2009 klo 17:57 |
Eikö tuo naisen himoitsemiskielto koskenut toisen miehen naista, eikä naista ylipäätään? |
|
1.3.2009 klo 18:00 |
Eikö tuo naisen himoitsemiskielto koskenut toisen miehen naista, eikä naista ylipäätään? Vaikea sanoa, kun kreikan gynee tarkoittaa sekä naista että vaimoa. |
|
1.3.2009 klo 18:04 |
welzu: Kiitän korjauksesta ... itselläni oli vain sellainen käsitys, että himo on negatiivista, mutta halu voi olla kumpaakin. Mikä tekijä sitten määrää sen (konteksti varmaankin), että milloin "epithymeo" käännetään "himo/lust" vai "halu/desire" ? ... vai onko näillä mitään eroa? Viestiä muokattu 1.3.2009 klo 18:06, muokkaaja: Sir JoN |
|
1.3.2009 klo 18:15 |
Yleensä tekstiyhteys määrää sanan merkityksen. Epithymeolla on muitakin merkityksiä kuin vain himo ja halu. Lisäksi aika monessa kohdassa näytti olevan synnillisen himon kohdalla myös sana liha, paha tai muu vastaava, jolloin merkitys on selvä. Eli kyllä Uuden testamentin kielenkäytössä on selkeä ero synnillisellä himolla ja tavallisella (jopa pyhällä) halulla. |
|
2.3.2009 klo 9:26 |
Jos vain naisen himoitseminen on syntiä, niin silloihan miehiä saa himoita Raamatun mukaan ihan vapaasti. |
|
2.3.2009 klo 9:29 |
Himo=syntiä Oikein tullaan vähän takasin päin:) Eli Himo synnyttää synnin niin silloin kun himo nostaan päätään on rukoiltava , jottei synti saa "kasvu alustaa" MUTTA ON IHMEELLISTÄ miten täällä joku voi rinnastaa tuon himoitsemisen Avioliittoon . En kyllä omasta mielestäni tee syntiä kun "himoitsen" positiivisesti aviovaimoani! Joten Emp olet kyllä nyt niin hukassa kuin lumiukko pihalla:) Eikö tuo naisen himoitsemiskielto koskenut toisen miehen naista, eikä naista ylipäätään?Aivan yhtä hyvin nainen voi himoita toisen miestä tai miestä :) sama on käskyissäkin -Älä himoitse (siis halua toisen omaa , toisen vaimoa , tai mitään mikä on hänen omaansa:) Eli juomisen puolesta löytyy suoraa tekstiä mutta ei, kun se on syntiä (huokaus) Milenkintoinen olet sinäkin - YLeensä aina otat jonkun toisen asian tähän rinnalla -emme keskustele alkoholista vaan -itsettydytyksestä:) Oma mielipiteeni on se että uskova ihminen ei voi itsetyydyttää itseään , ettei hän (mies/nainen) himoitse sitä ja tässä seon negatiivinen merkitys -miten se voi olla niin vaikeaa tajuta -se on syntiä. ja eihän Raamatusta löydy tupakointiin , huumeiden käyttöönkään - siltikin kerromme uskovian että ne on pahasta terveydelle :) ja ovat saatanan koukkuja:) mitä tulee noihin "lahkoihin" niitä tulee lopun aijoissa yhä enemmään ja enemmän:) ja pikemmin täällä on eri näkemyksiä asiasta itsetyydytys - mutta kukaan täällä ei edusta mitään -lahkoa:) Eihän? Hienoa että olet tuonut oman näkemyksen esiin -mutta milestäni se mitä - tervestiedon kirjanen kertoo itsetyydytksestä on sen tieto laitettava "koetteelle" Raamatun sanan ja kokonaisilmoituksen kanssa ja sen kanssa tuo "tieteellinen tulkinta kirjassa" on vastoin mitä Raamatussa on- kukaanei voi kasvaa hengellisesti kun "itsetyydyttää itseään" ja paino sanalla uskova :) |
|
2.3.2009 klo 13:11 |
Toivottavasti sait tasta jotain irti. Onko masturbointi sinusta tarpeellista ihmiselle? Eipä se toki mitenkään välttämätöntä ole eikä mikään asia, mitä pitäisi kenellekään lähteä kädestä pitäen (eh) opettamaan. Mutta näen kyllä masturboinnin ihan hyödyllisenä ihmiselle, joka siihen kokee tarvetta ja halua - addiktit on sitten taas asia erikseen. Masturbointi on hyvä tapa tutustua omaan seksuaalisuuteensa ja olen kyllä sitä mieltä, että ennen kuin ryhtyy harrastamaan seksiä toisen ihmisen kanssa olisi hyvä tuntea oma kehonsa ja seksuaalisuutensa. |
|
2.3.2009 klo 14:24 |
Joo se kymmenen käskyn helmi, toisen omaisuuden himoitseminen, koskee siis myös vaimoa. Eli vaimoa pidetään miehen omaisuutena. Hyvin menee! |
|
2.3.2009 klo 14:41 |
Ja mies vaimon omaisuutta, tässä mielessä. Eikä mitään, mitä hänelle kuuluu... Eikös se näin mene. Naimisissa oleva henkilö kuuluu jollekulle eikä ole vapaata riistaa. |
|
2.3.2009 klo 18:02 |
En kyllä omasta mielestäni tee syntiä kun "himoitsen" positiivisesti aviovaimoani! Olen samaa mieltä, mutta jotkut ovat tästäkin erimieltä! Milenkintoinen olet sinäkin - YLeensä aina otat jonkun toisen asian tähän rinnalla -emme keskustele alkoholista vaan -itsettydytyksestä:) Yritin vaan tuoda pointtini esille. Yritys 2 Raamatussa kerrotaan, näin saa tehdä jotain= Sitä ei hyväksytä vaan sitä pidetään syntinä. Välillä tuntuu ettei joittenkin uskonelämään sisälly muuta kuin synnin löytäminen ja siitä puhuminen. Kaikki mistä minä en pidä on syntiä! Viestiä muokattu 2.3.2009 klo 18:03, muokkaaja: emp |
|
4.3.2009 klo 13:06 |
Raamatussa kerrotaan, näin saa tehdä jotain= Sitä ei hyväksytä vaan sitä pidetään syntinä. No kun tässä ollaan ihan eri ajatuksissa -Raamatun kokonaisilmoitus- pitää Himoitsemista syntinä /ja tai se johtaa syntiin:) sehän tässä on ongelma ettet ymmärrä että jos uskova himoitsee (negatiivisesti) jotain asiaa ihan mitä tahansa se voi johtaa syntiin -vaikkapa oman edeun ja paremmuuden näyttäminen vaikka työpaikalla ylenemiseen----- se voio johtaa ylpeyteen... jne Välillä tuntuu ettei joittenkin uskonelämään sisälly muuta kuin synnin löytäminen ja siitä puhuminen.ja täällä kirjoitetaan , ja omaa näkemystä asiasta tukee omat kokemukset ja se että Raamatun kokonaisilmoitukseen ei oiken edes sovellu ajatus -itsetyytydytä itseäsi jotta olisit terveempi-? tai se että olisi uskova joka kykenee tekemään tuon asian "himoisematta" eli nämä ovat minun milestäni täysin mahdottomia toteuttaa "irrallisena omasta ajattelusta ja mielen alueella tapahtuvasta synninllisestä ajatuksesta" näin esim Korintossa perusteletiin ettei "maksullisen naisen2 luona käyminen ollut syntiä vaikka oli avioliitossa ja aviovelvollisuus aviopuolisoa kohtaan. ja mitenkään en löydä myöskään hengellistä rakentumista itsetyydytyksestä. Kaikki mistä minä en pidä on syntiä!ei ihan näin mene:) en pidä oliiveista -ei oliivien syöminen kuitenkaan ole syntiä. en pitänyt aikaisemmin fetajuustosta -mutta nyt pidän -eikä fetajuuston syöminenkään ollut syntiä:) en pidä myöskään työttömyydestä/ni -mutta ei sekään ole syntiä:) |
|
4.3.2009 klo 13:52 |
Täällähän puhutaan ihmisestä kuin rivistä Atrialla roikkuvia kyljyksiä. Esim. "lihan himo". :D Kertokaas, miksi seksin himoitseminen on mielestänne suurempi synti, kuin himoita jotain muuta. Vaikka sitä ihan oikeaa lihaa eli hyvää ruokaa. |
|
5.3.2009 klo 12:14 |
Täällähän puhutaan ihmisestä kuin rivistä Atrialla roikkuvia kyljyksiä. Esim. "lihan himo". :D Missä luokittelen sen Suuremmaksi synniksi? ------synti on aina pahaa taistelee Jumalan tahtoa vastaan ja AINA me ihmiset kapinoimme Jumalaa vastaan ---- no ainakin selvästi se on Raamatussa:) seillä se on "lihan himo" :=0 |