Lasten suusta
Alue: Avioliitto ja perhe
|
26.6.2008 klo 15:10 |
...ja ihan vähän aikaa sitten hän sanoi: |
|
26.6.2008 klo 17:29 |
Itse olen myös joskus pienenä kirkkaalla lapsen äänelläni kajauttanut "MITÄ NÄ PAPPI PAASAAT??" Voi supranolo. Olen kyllä koettanut hyvittää tätä sitten isompana istumalla kirkossa ihan hiljaa silloin kun niin kuuluu istua. :) |
|
3.7.2008 klo 9:12 |
Hauskoja juttuja teillä :) Öö...selvennykseksi, että oon sama miumau, vaikka nyt alaviiva edessä, koska kadotin salasanan ja rekisteröidyin uudelleen... Mutta siis. Oltiin evankeliumijuhlilla Kankaanpäässä viime viikonlopun. Mukanani oli kaksi lasta, jotka olivat ensi kertaa juhlilla. Perjantai-iltana olimme Riemumessussa. Yhdessä vaiheessa pienempi lapsi kysyi, -Kuinka kauan tää supermessu kestää? Ei ihan muistanut oikeaa nimeä, mutta oli kyllä hyvä nimitys. Olin Vinkki-lehden pisteessä töissä. Lapset tulivat välillä aina siihen hetkeksi. Oli kuuma päivä ja toinen sanoi, että hänellä on jano ja annoin hänelle rahaa osataa juotavaa. Sitten hän kysyi pienemmältä...-Onko sulla juotavahätä? Uusi nimitys janolle. Yhdessä tilaisuudessa pastori luki raamatusta kohdasta, missä käsketään heittämään pois ruumiinosa, joka viettelee... Muiden olessa hiljaa toinen kysyi toiselta ääneen: Pystyksä kaivamaan silmäsi irti? Jälkeenpäin mulla oli vähän selittämistä, mitä kohta tarkoittaa.. |
|
3.8.2008 klo 18:26 |
Poikani 4v: "Sit kun mä meen naimisiin, kaikkien pitää puhaltaa saippuakuplia." |
|
3.8.2008 klo 18:27 |
Kirkossa kovaan ääneen: "Miks sulla on tissit?" |
|
4.8.2008 klo 13:01 |
Yks ilta kun ukkosti ja olin 10v. tytön kanssa vintillä, hän kysyi: "Onko ukkonen Saatana?" |
|
4.8.2008 klo 13:04 |
Eilen kun olimme Korkeasaaressa lomatyttömme kanssa ja kuvailemme vuorortellen videokameralla, katsoimme illaalla tuotoksia....Lapsi oli kuvannut flamengoja, joista suurin osa seisoo yhdellä jalalla. Hän selitti tautalla: "Tuossa on falmengoja ja tuossa on tavallinen flamengo kahdella jalalla". |
|
8.8.2008 klo 18:59 |
Kerran kun olin kuvaamassa vanhanaikaisella videokameralla hengellisiä kesäjuhlia, Hetken päästä tämä sanoi: "Ammu täti" Hän raukka luuli kameraani pyssyksi. Ja myös tuo täti-sana nauratti, koska olin itse ehkä jotain 13-vuotias vasta....heh... |
|
14.8.2008 klo 0:11 |
Olin muuttanut uuteen asuntoon ja tuttavaperhe tuli käymään kylässä. Keitin heille teetä teräksisellä kahvipannulla hellan päällä. perheen 3 vuotias tyttö osoitti pannua kohti ja totesi: hei toi on sellanen mitä ennenvanhaan käytettiin... Ostin minäkin vedenkeittimen, heh |
|
14.8.2008 klo 7:07 |
Leumas 4v. on kyllä edelleen isäni suosikki, joka kirjattiin vauvakirjaan heti tapahtuneen jälkeen: Oltiin miesten kesken (minä, pikkuveli ja iskä) syömässä, kun äiti oli tekemässä lähtöä johonkin kauhealla kiireellä ja selitellen ohjeita siivouksesta ja iltaruuasta. Lopulta se sitten meni ja miehet jatkoivat kaikki syömistä sanomatta edelleen sanaakaan. Sitten meikäpoika oli pysähtynyt, kuunnellut ja katsellut ympärilleen hetken ja todennut "nyt tänne tuli ihan hiljasta kun se nainen lähti". Isä repee vieläkin joka kerta, kun muistaa tapahtuneen. :) |
|
15.8.2008 klo 17:50 |
Veljenpoika, 7 v, oli käymässä Lontoosta, missä asuu vanhempien ja pikkusiskon kanssa. Hän kertoi vakavana rakkaussuruistaan. Oli tavannut koulussa ihanan neidon nimeltä Michaela, mutta saanut pakit. Osittain kai siitä syystä että tyttö muutti perheineen pois Englannista. Hän kertoi ruokapöydässä: "Mä olisin halunnut mennä naimisiin, mutta se toinen ei halunnut." Sitten vähän toiveikkaammin: "Onneksi kuitenkin tiedän missä maassa se asuu..." Pojan äiti kertoi että poika oli huolestuneena kysynyt, että muuttiko tyttö sen takia pois kun hän yritti niin monta kertaa halata sitä... :-( Pojan pikkusisko, tuolloin 5v, on tomera tapaus, eikä tietääkseni ole itkenyt kenenkään pojan perään vaikka onkin ollut pari kertaa rakastunut. En tiedä miksi hän on ottanut sydämelleen Suomen väkiluvun kasvattamisen. Ehkä siksi että Suomi ei ole isin mielestä tarpeeksi iso kun piti Englantiin muuttaa... |
|
27.8.2008 klo 22:32 |
7-vuotias tuli täpinöissään kysymään että "arvaa mitä tapahtui eilen äidin ja isän sängyssä?". Mietin vähän, että mitähän pieni on nähnyt, mutta pyysin sitten kertomaan. Pikkusisko kertoi 5-vuotiaana, että se oli sopinut menevänsä tarhakaverinsa Antin kanssa naimisiin, kun kasvaa isoksi. Sitten tyttö mietti hetken ja jatkoi sitten huolestuneena: "Mutta entä jos mä en sitten enää muista kenen kanssa mun piti mennä naimisiin?" |
|
29.8.2008 klo 23:54 |
porukat oli ollu menossa mökille ja äiti oli matkalla pikkuveljelle sanonu et tuolta voitais huomenna käyvä korvasieniä kahtoo. sit seuraavana päivänä veli ihan innossaan oli kysyny et tuollako niitä nenäsieniä on :DD |
|
31.8.2008 klo 8:03 |
Samainen veljenpoika, josta kerroin aiemmin, oli hiukkasen nuorempana, eli noin kolmevuotiaana ollut jouluna Suomessa mummilla ja vaarilla. Ilma oli Lontoosta tulleille järkytys: ensin parikymmentä astetta pakkasta ja sitten vesisadetta. Kun tuli taas hyvä ulkoiluilma veljeni, eli pojan isä, tuli innoissaan sanomaan että nyt mennään tekemään lumiukko! Edellisenä kesänä poika oli viettänyt jännittävän yön isin kanssa teltassa, mummin ja vaarin takapihalla. Aamulla hän kertoi silmät innosta hehkuen: "Oli muurahainen ja hämähäkki, mutta isi oli rohkea!" |