Lasten suusta

Alue: Avioliitto ja perhe

13.5.2008 klo 16:27

miumau
Käyttäjä

Hei!

Olisiko aiheellista aloittaa taas lasten suusta-palsta. "Taivasten valtakunta on lasten kaltainen", sanoi Jeesus ja "lasten suusta kuuluu totuus"

Meillä oli reilu viikko sitten viikonloppuna yökylässä 6v. tyttö.
Puhelimme siinä, että mennään meren rannalle Särkisaloon.
Ruokapöydässä tyttö ei meinanut jaksaa syödä koko annosta ja tokaisi:
Täysnäsellä mahalla ei voi mennä uimaan...(meri oli vielä tosi kylmä)

Matkalla sinne kysyin isältä, mihin suuntaan tästä käännytään?
Tyttö vastasi takapenkiltä: "No sinne rannalle". Oli pokassa pitelemistä.
Sitten hän vieö'ä yhtäkkiä totesi:
"Jos ei ole päämäärää, ei voi eksyä".

13.5.2008 klo 16:32

miumau
Käyttäjä

Perheen 2v. tyttö söi isoveljensä lautaselta puuroa.
Veli tuli paikalle ja torui: "HEi se on mun puuroni! "
2v.tyttö sanoi: "Anteekki" ja jatkoi syömistä.

Olimme katsomassa ystävän kanssa Kätköpaikka-elokuvaa,
jossa kerrotaan Corrie ten buumista, joka auttoi juutalaisia vainojen keskellä.
Elokuva laitettiin pysähdyskuvaan, koska tuli lapsia kylään.
Siinä oli Corrie kärsineen näköisenä ja 6v. sanoi: "KAttokaa, toi on ihmishirviö!"

13.5.2008 klo 16:33

Babaii_
Käyttäjä

Mun tutuilla on aasi kotona. Eräänä päivänä hän kertoi kolmelle lapselleen uutisen, että perheeseen on tulossa uusi tulokas. Nuorin lapsi, joka oli silloin kolme totesi: "Mä heitän sen aasille ja aasi syö sen" ( Sellaista sisarusrakkautta)

13.5.2008 klo 16:33

Lucil
Käyttäjä

Olin päiväkodissa työharjoittelijana ja pikkupojat sanoivat: "(minun nimi) tuoksuu tosi hyvältä! Mäki tahtoisin että mun tuleva vaimo tuoksuis samalta!"

13.5.2008 klo 17:18

Paratiisi
Käyttäjä

Ihana!

14.5.2008 klo 0:15

Novi
Käyttäjä

Jos radissa vois laittaaa sigen ni tää ois varteeenotettava vaihtoehto :)

14.5.2008 klo 17:27

enkeli77
Käyttäjä

Mä hankin uudet lasit tässä hiljan. Menin sitten käymään ystäväni luona ja ajomatkaa on sellaset 30 km joten laitoin lasit päähän ajaessani. Ne sitten jäi päähän kun menin sisälle ja kyllähän perheen 4 ihanaa lasta huomasi heti et "tädillä" on jotain uutta. Istuin sitten keittiössä ystäväni kanssa ja juotiin kahvia, kunnes heidän toisiksi nuorin tyttö tuli istumaan syliin ja katteli mua tiukasti kasvoihin. Arvasin et kohta tulee kysymys laseista, niinpä tyttö sitten tokaisi: "täti mikt tulla on latit", mihin vastasin et näkö on huonontunut joten olis hyvä pitää laseja vaikka autoillessa. Jatkokysymyskin seurasi: "ootko tää täti vanha"... repesin ihan täysillä nauruun, taas kuulin lapsen suusta totuuden, vastasin sitten naurun lomasta et "taidan olla aika vanha". No, se on suhteellista et onko kolmekymppinen vanha :P

Ystävääni vähän nolottaa lastensa suorat utelut mut oon tottunu et heillä saa varautua mitä hauskempiin kysymyksiin lasten taholta, toisaalta on ihanaa huomata miten rohkeita lapset on ja et he ottaa kontaktia aikuisiin. Vierailen kyseisen ystävän luona kylläkin aika usein joten suorat kysymykset johtunee siitä et olen luotettava aikuinen ja multa sitten uskaltaakin kysyä kaikkea mikä mietityttää:)

15.5.2008 klo 15:11

miumau
Käyttäjä

Tänään 3v:n tytön äiti kertoi...

Tytöllä oli ollut nalle sylissä ja hän oli sanonut:
"Mä meen nallen kantta naimitiin."
"Se on poika"
Sen jälkeen hän oli pussannut nallea

15.5.2008 klo 16:33

nuori_jellona
Käyttäjä

Helsingissä lähijunassa joku vuosi takaperin odoteltiin lähtöä ja jossain siinä viereisillä istuimilla oli pieni tyttönen äitinsä kanssa. Tyttö katsoo ikkunasta ulos, näkee toisen äidin pienokaisensa kanssa ja toteaa: "Mulla on niin nälkä, että mä voisin syödä tuon lapsen".

16.5.2008 klo 0:15

matkamies
Käyttäjä

Mummon kanssa syötiin makarooneja kun nuorin velipoika(2v.) tuli vaatimaan videon laittamista näkymään. Sanoin että syön ensin. Vastaus: "Ei nitä jaksa syödä kun ne on niin rajuja makarooneja."

16.5.2008 klo 14:34

miumau
Käyttäjä

Hauskoja teidän jutut:)

Tänä aamuna, kun heräiltiin ystäväperheen lasten kanssa ja siinä jotain touhuttiin. Ei oltu puhuttu mitään hengellisistä asioista.Yhtäkkiä neljä vuotias tyttö sanoi: "Isän, Pojan ja Hengen nimeen."

16.5.2008 klo 14:39

miumau
Käyttäjä

Ai niin joo, yks ilta mulla oli 3v. tyttö sylissä. Hän kävi hetken hakemassa jotain ja 4v. sisko tuli mun syliin. Kun tuli takaisin, hän alkoi itkemään, koska sisko oli vienyt hänen paikkansa. Sanoin sylissä istuvalle. " Hei Martta oli tässä ensin". SIihen hän totesi: "Mutta mä oon nyt". :D

16.5.2008 klo 23:16

enkeli77
Käyttäjä

Tuosta sylissäistumisesta tulee joskus riitaa munkin kohdalla, onneksi on kaksi polvea, molemmille mahtuu yksi ja itseasiassa onpa siihen syliin vielä kiivenny kolmaskin ja neljäs yrittää tulla reppikseen. Lapset on niin ihanan hauskoja, että se on jopa terapeuttista käydä välillä riehumassa tuttujen lasten kanssa. Toivottavasti en koskaan kasva niin aikuiseksi, etten jaksais olla lasten touhuissa mukana, siinä vaiheessa vois lakata elämästä jos tää pitää ottaa niin ryppyotsaisesti :)

18.5.2008 klo 13:28

möhman
Käyttäjä

Eräs tuttuni lapsi (4v.) osti karkkia ja maksaessaan hän antoi kassaneidille kahden euron kolikon ja sanoi "anna paperirahaa takaisin". :D

18.5.2008 klo 16:56

nuori_jellona
Käyttäjä

Eräältä toiselta foorumilta vastaavasta keskustelusta poimittu:

Lapsi on kaupassa toisen vanhempansa kanssa. Pieni ihminen on harmistunut, koska ei saa tahtoaan lävitse karkin tms. hänelle ostamisen suhteen. Harmistunut lapsi antaa kuulua ruuhkaisessa kassajonossa kovaan ääneen "Isilläpä oli pippeli aamulla äitin suussa!"

Toinen vastaava tapaus kotoa, jossa lapsi jää jälleen ilman namia tms. Seuraus: ikkunaluukku auki ja kailotus kovaan ääneen "Äiti, älä lyö niin lujaa!"

Kunnon kiristysmeininki :D

18.5.2008 klo 22:46

Lutunen
Käyttäjä

Mulla on näitä varastossa monta, mut yks lapsi kysy multa kerran, onko pöytä Jumalasta? Mä pyysin lasta kertomaan, mitä hän itse ajattelee. Vastaus oli, että Jumala on luonut metsät, metsässä on puita, tämä pöytä on tehty puusta, joten tämä pöytä on Jumalasta.

Sit toinen, lapsi kysy kirkossa multa, miks tolla tädillä on kaulaliina sisällä. Mä olin ihan ihmeissäni, kun en nähny kenelläkään kaulaliinaa. Kesti hetken ennen, ku tajusin, et lapsi tarkotti stolaa.

Ja vielä yks: lapsi katto ulos ikkunasta ja tuli sanoo mulle, et hyi, hyi tota tätiä. Mä sit kysyin, et mitä tätiä. Lapsi osoitti ulkona kulkenutta pappia. Mä sit sanoin, et pappihan se siellä kävelee, ni lapsi vastas: "Sil on takki auki, sil ei oo pipoa eikä hanskoja. Sun pitää Kati heristää sille sormea ja sanoa hyi hyi".

20.5.2008 klo 10:41

Kuulen
Käyttäjä

Afrikassa asunut tuttavaperheen poika kertoi, miten tärkeitä paikalliset apulaiset talossa ovat.
He olivat lähdössä pihasta ajelullu, mutta portti oli vielä kiinni. Pian paikallinen apulainen juoksi avaamaan portin, johon 3-v poika totesi: "valkoiset ihmiset eivät voi avata portteja, koska niiden kädet menevät likaiseksi."

20.5.2008 klo 18:23

Rukoilijasirkka
Valvoja

Meidän poika käveli metsässä polkua pitkin ensin ylös ja sitten alas. Se sanoi asiantuntevasti "Kyllä mä nyt huomaan, että maapallo on pyöreä."

21.5.2008 klo 0:18

nokkonen
Käyttäjä

Tyttäreni alkoi lallattaa tänään kahvipöydässä: äitillä on silikonit, äitillä on silikonit, äitillä on silikonit...

Olimme siis aiemmin puhuneet silikonikorvatulpista.

23.5.2008 klo 12:16

he1ni
Käyttäjä

Olin harjoittelemassa päiväkodissa niin 4-vuotias tyttönen joka oli ihastunut samanikäiseen poikaan halasi tätä poikaa ja sanoi hänelle romanttisesti: " Sää olet mun PINSSI !"

1.6.2008 klo 23:47

miumau
Käyttäjä

Tänään kolmevuotias istui griliillä erään sylissä ja kun hänen äitinsä tuli paikalla hän sanoi. -Päivää äiti!

Nauroimme hieman...

2.6.2008 klo 11:42

skereettu
Käyttäjä

Miun veli oli jo pienenä kiinnostunut autoista ja kerran sitten kun tuli vieraita autolla peräkärrin kera, niin se kierteli ja kaarteli sitä kärryä ja lopulta totes järkyttyneenä, että "'Ei oo ees patoputkee!".

2.6.2008 klo 11:54

ghettoRouva
Käyttäjä

Musta oli hyvä, kun oltiin puistossa keinumassa ja poika 4v. tuli viereen keinumaan pappansa kanssa. Sillä alkoi hirrveä puheripuli, selitti ummet ja lammet ja lopulta tokas: "mun mummo ei oo kuollu, se on tuolla sisällä."

2.6.2008 klo 11:55

haidi
Käyttäjä

Elettiin aikaa, jolloin televisiossa näkyi paikka paikoin vain ykkönen ja kakkonen. Kuten kaikki muistamme, kultaiset kasikyt-ysikyt-lukujen taitteen Suomiviihteet (Aake Kalliala ja Pirkka-Pekka Petelius) olivat varsin laadukkaita ja ratkiriemukkaita. No kuitenkin, PPP näytteli jossain sketsissä naistenmiestä ja lauloi epävireisesti "Mä oooon pleibooooooi, liukas pleiboooooi, kaunis pleiboooooooi, silti koukkuus tartu en!" ja shemmosta.

Sitten tuli aika, jolloin mtv3 valtakunnallistui (waaau, kolme kanavaa!) ja pikku haidi katseli vanhempien sisarustensa kanssa, että mitä kaikkia mahtavia ohjelmia kolmoselta tuleekaan, ja tämän silmiin osui "Playboy". Älykkäästi tämä yhdistetyi haidin pään sisällä jo edellä mainittuun Suomi-viihteeseen ja riemu repesi, kun hän kajautti "Sit ku kolmonen alkaa näkyä, voidaan kattoa pleiboita! Jeee!" ja voin kertoa että sisarusteni ilmeet olivat aika lailla näkemisen arvoiset. Muutamia vuosia myöhemmin sitten tajusin että Playboyssa ei välttämättä ole PPP:tä ja Aake Kallialaa. :(

Olinko vähän nolo. :D Muahh.

2.6.2008 klo 12:32

kiikkis
Käyttäjä

Musta tulee isona ilotyttö

Näin tokaisi pieni kiikkis kun eräänä iltana 90-luvun alkupuolella katsottiin tv:stä uutisia, jossa haastatelvavan titteli oli ilotyttö. Pienen lapsen mielellä ajattelin teitysti, että ilotyttö on iloinen tyttö, ja kai nyt jokainen haluaa sellaiseksi isona :)

2.6.2008 klo 15:57

Kiwi
Käyttäjä

Tarhassa pieni poika piirsi kuvaa tarhantätistä. Kuva oli hieno mutta jokin siinä oli pielessä - kunnes poika keksi mikä: "Sun toinen leuka puuttuu!!".

3.6.2008 klo 23:00

Pikku_prinsessa
Käyttäjä

Kysyin kerran lapsiryhmältä, tietääkö kukaan mitä on kielillä puhuminen, ja ovatko he kuulleet sellaista. Siihen yksi 7-8 vuotias tyttö vastasi, että hän oli nähnyt ulkona ulkomaalaisia tummia miehiä, jotka olivat puhuneet kieliä ; )

4.6.2008 klo 17:47

vammi
Käyttäjä

Meillä oli kylässä perhe. Perheen pikkuinen poika osasi jo puhua jonkin verran. Kun hänen isänsä sammutti meijän akvaariosta valot, poika totesi: "isi sammutti kalat!"

4.6.2008 klo 20:59

KiRsI
Käyttäjä

Kyllähän noita on vaikka mitä kuullu ku on ollu nii mones tarhassa työharjottelussa mut mä en hirveesti muista enää..

Muistan ku olin yhes tarhas töis ja sit yks 5 vuotias poika sano olevansa muhun rakastunu. Tuli aina halimaan ja oli oikee hurmuri. Sit kerran se laitto kruunun mun ja sen päähän ja sano et "Tuukko sä mun vaimoksi?" Se oli aika hellyyttävää. :D

Sit tänää ku olin ulkona ni naapurin lapset tuli mulle jutteleen kaikkee. Sit yhtäkkii se yks 3 vuotias poika kysy multa et: "Onks sul kaks isää?" Mä sanon et ei kyl mul ihan yks on. Mistäköhän se moisen käsityksen oli saanu? : D

26.6.2008 klo 15:06

sunshine86
Käyttäjä

Mun pikkuveli on kyllä tahottamasti hauskimpia ihmisiä, mitä tiedän:D:D Hän on autisti ja oppi puhumaan ikäisiään myöhemmin. Lastenohjelmat olivat todella hyvä apua puhumisen opettelussa ja käytti sitten alkuun lastenohjelmien vuorosanoja puhuessaan toisten ihmisten kanssa....

Hän oli kerran meijän isän kanssa talvella ulkona ja kävivät kattomassa venesatamassa telakalla olleita veneitä jne. Vastaan käveli joku vanhempi mies ja pikkuveli (kohteliaaseen tapaansa) halusi tervehtiä miestä ja sanoi: "Iltaa pastori!" :D:D
Kyllä siinä oli naurussa pitämistä tällä tuntemattomalla herrallakin!