Nukkumatti hukassa
Alue: Terveys
|
21.1.2009 klo 2:36 |
Miten ton nukkumatin sais meille vierailee ku se vaan kuppaa ja kuppaa ja just ku se tulee niin pitäs herätä. Ihmepilleriä ei voi ottaa ku se o allergiapilleri, syöminen ei auta eikä syömättä jättäminen. Kahvia ja teetä en o juonu kohta pariin vuoteen. Ja pelkkä sängyssä makaaminen johtaa siihen et pyörin aamun asti enkä silti nukaha. Syke vaan hakkaa, päätä särkee ja koko kroppa hikoilee ku tääl sängys makoilee :-D hmm.. Ei tähän taia olla mitään vippaskonstia. Nuijanukutuksen sais joku käyä antamassa. |
|
21.1.2009 klo 4:11 |
Syke vaan hakkaa, päätä särkee ja koko kroppa hikoilee Onko sulla joku asia elämässä, joka vois aiheuttaa lisääntynyttä adrenaliinin eritystä? Fyysistä/psyykkistä ponnistelua? Lääkärillä vois käydä myös.Viestiä muokattu 21.1.2009 klo 4:12, muokkaaja: nuori_jellona |
|
21.1.2009 klo 10:53 |
On varmaan ja paljon :-D stressi.. Joka päivä on aikamoista taiteilua ja suorittamista. Illal ku yrittää rauhottua, päässä pyörii sata asiaa.. Miten saa tehtyy koko perheelle safkat ja mistä et ne toimii, mistä saa sitä ja mistä tätä.. Oon ajanu itteni ruuanlaitto helvettiin. Mut valmisruuat ei toimi ja jos epäonnistun niin kukaan ei syö tai kaikki makaa kipeenä sängyssä.. |
|
21.1.2009 klo 16:20 |
Unettomuus on todella ikävää. Lääkärissä kannattaa tosiaan käydä. Ei kai tohon mitään hokkuspokkus temppua ole, mut kuitenkin.. |
|
21.1.2009 klo 16:41 |
Valitettavasti mulla ei oo tähän mitään hyvää vinkkiä, kunhan vaan kerron potevani vähän samaa ongelmaa. Mun luontainen rytmi vaan on sellanen, että mieluitein valvoisin aamuun asti (jonnekin neljään-kuuteen luulisin) ja nukkusin sit siitä eteenpäin ehkä 7-8 tuntia. Harmi kyllä muu yhteiskunta ei elä ihan samaa rytmiä... Mä oon kuitenkin alkanut tehdä niin, että jos ei uni ole tullakseen, niin en mene makaamaan sinne sänkyyn, vaan puuhastelen sitten jotain muuta, koska se peiton alla makaaminen Nukkumattia odottaen on niin ahdistavaa ja johtaa yleensä vaan tuntikausien pyöriskelyyn. Koitan siis olla ottamatta stressiä siitä nukkumaanmenosta ja menen unille vasta kun siltä tuntuu. Kyllä sitä väliin lyhyemmilläkin unilla selviää ja kun univelka kasvaa, niin alkaa sitten väsyttämäänkin edes vähän aiemmin iltaisin. Voisko tuohon ruuanlaittostressiin auttaa se, että kun keksit jotain sopivia ruokia, niin tekisit sitten kerralla reilun satsin ja pakastaisit osan? Näin kertyis pikku hiljaa erilaisia ruokia pakastimeen ja sitten joka päivä ei tarviskaan laittaa mitään, kun sieltä vaan sulattelis jotain. Vai onko ne allergiasaftkat sellasia, että ei kestä pakastamista? |
|
21.1.2009 klo 17:12 |
Tuo pakastamisjuttu ois kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto! Suurin osa nuista safkoista kyllä kestäis sen. Pitäs melkein hankkia isompi kattila :-D ja vähä muutaki pakastusvermettä. Niinn.. Minäki voisin elää ihan toista rytmiä. Yöllä on sitäpaitsi paljo kivempaa. Aamut on ihan tylsiä :-P no, tän yön kikkakolmonen (jos mies vaan toi kaupasta jonku hyvän lehden) on lukee jotain aivoja nollaavaa. Ja se ei ainakaan ole mikään ruokalehti :-D cosmopolitania mä pyysin.. Se vois olla tarpeex aivotonta. Täytynee sitä lääkäriä harkita jos mikään ei auta. Kolme vuotta sitten käytin unilääkkeitä säännöllisesti. Ainut mitä ehkä uskaltaisin nykyään kokeilla ois opamox. Se ei o kyl uniraksu mut semmonen kevyesti rauhottava.. Mut en haluis niitä. |
|
21.1.2009 klo 17:34 |
^ Miksei opamoxit kelepaa? Entäs tenox? Viestiä muokattu 21.1.2009 klo 17:35, muokkaaja: Atte |
|
21.1.2009 klo 17:55 |
^Atte, Muusaskan syistä en tiedä, mutta itsestäni voin jotain sanoa... Vaikka olisi periaatteessa lääkityspositiivinen ihminen, noiden päänuppiin vaikuttavien aineiden käyttö voi olla todella kova kynnys. Eli haluaisi kokeilla jotain muuta, jos vaan suinkin pystyy. Vaikka olisi kyseessä hyväkin lääke ja tietäisi siitä olevan apua, jotenkin tällä alueella ei aina osaa toimia omien periaatteidensa mukaisesti. Itselläni on sellainen pieni psyykkinen härpäkkä, että pelkään pistellyksi tulemista. Eräänä kauniina kevätpäivänä oli hammaslääkärin tuomio, että viisaudenhampaat pitää leikata. Voi apua! No, lähdin sieltä sitten Diapam-resepti laukussa. Kyllä hävetti! Vaikka tiesin että se on ihan ookoo niin lääketieteellisesti kuin teologisestikin. Lopulta kävin hakemassa nappini eri apteekista kuin mitä yleensä käytän, asia tuntui niin nololta! Vaikka en todellakaan ole lääkevastainen. |
|
21.1.2009 klo 20:53 |
Jo kolmas kerta ku yritän kirjottaa tätä.. Ku yhtäkkii en ookaan kirjautunu. Atte, ku mul on hirvee kynnys ottaa nykyään mitään lääkettä ku mul on paha taipumus yliherkistyy niille. Viimeisimmät lääkekokemukset on saanu snadin lääkekammon aikaan.. |
|
21.1.2009 klo 20:58 |
Antibiottikuuritki o taiteilua niitten ja kortisonien kanssa. Eka antibiotti ja sit kortisoni päälle et kestää sen turvotuksen ja hengenahistuksen.. Viimex kävi sentää hyvä mässi ku oli keuhkokuume. Se pilleri toimi kerranki niinku pitiki. Et toisaalta niin.. Ehkä sitä vois kauheessa hädässä rohkastua vaikka nuolee jotain pamia :-D |
|
21.1.2009 klo 21:09 |
^ Juu niin mä muistelin et jotain sul oli. Mut pitäisin kuitenkin lääkekokeilua yhtenä vaihtoehtona, jos mikään muu ei tehoa ja tuo liikaa omaa elämää häiritsee. |
|
27.1.2009 klo 1:00 |
Nukkumatti hukassa... :) |
|
27.1.2009 klo 2:25 |
Niin täälläkin :-) tosin nyt kai pitäis yrittää houkutella sitä.. |
|
27.1.2009 klo 14:53 |
Opamox auttoi itselläni aika hyvin nukahtamiseen ja pienemmillä haittavaikutuksilla kuin esim. tsopikloni, mutta siitäkään ei oikein ole pitkäaikaiseksi ratkaisuksi. Muiden bentsojen tapaan se aiheuttaa helposti riippuvuutta ja toleranssin kasvua. Melatoniini oli omalla kohdallani täysin hyödytön ja mirtatsapiinin kanssa olin jatkuvasti tokkurainen ja lihoin monta kiloa. Uniongelmat on kauheita, eivätkä kaikki lääkäritkään ota niitä vakavasti. Kärsin itse nukkumisvaikeuksista reilun vuoden ja osa lääkäreistä jaksoi jatkuvasti ehdottaa lämmintä maitoa, kevyttä iltaliikuntaa ja tuulettamista. Ihan kuin en olis noita kokeillut heti alkuunsa. Onneksi mulla on nyt vihdoin vähän helpompi kausi menossa tän nukkumisen kanssa. 7–8 tunnin keskeytyksetön yöuni on silti vain etäinen haave. Mut ehkä vielä joskus. :) |
|
27.1.2009 klo 15:46 |
Onko tämä jokin ateistien hyvät neuvot -foorumi? Mies käy töissä, sinä teet ruuat. Ei pitäisi olla mikään ylivoimainen tehtävä. Jumalan lapset eivät lue maailman hengestä syntyneitä lehtiä, esim. Cosmopolitania. Opamox voi sekoittaa aivot. |
|
27.1.2009 klo 16:31 |
Raketti :-D jos mä annan sulle kolmet eri raaka-aineet ja käsken sun tehä ruuat niin en usko että saisit niitä tehtyä. Etenkin kun raaka-aineet on mitä on ja koko ajan selvii uusia allergioita. Toisekseen, meillä molemmat on kotona. Kolmanneksi, meillä laitetaan ruokaa joka päivä 3-10 tuntia. Ja mun ruokia tehdään monesti yöllä kun poika nukkuu, koska pientäkään murusta toista ruoka-ainetta ei saa mennä. (ette ees usko miten tarkkaa se on..) ja cosmo ja pamit, ah mikä ihana yhdistelmä! |
|
28.1.2009 klo 15:07 |
Mene talouskouluun. Tuossa tietoa. |
|
28.1.2009 klo 18:28 |
Raketti :-D tiedän kyllä mikä talouskoulu on. Siskoni kävi sellaisessa. Valitettavasti siellä ei kertaakaan tehty sellasta ruokaa mille mä en ois allerginen :-) sen verran tuli systerin kans juteltua. Että taitaa olla aika turha meikäläiselle ;) Viestiä muokattu 28.1.2009 klo 18:32, muokkaaja: Muusaska |
|
28.1.2009 klo 18:31 |
Muuten voisin ihan mielenkiinnosta mennä, mut epäilen et ne ei suostuis olee kokkaamatta edes niitä aineita mistä saan jo hajusta oireet.. Eli lähes kaikki eläinperänen + muutama kasvis :-) |
|
15.5.2009 klo 7:48 |
Jaa Muusaska olikin jo perustanu unettomuusketjun. =) Ei tarvi itte vaivautua. Ei oo tainnu unitilanne parantua sitten tammikuun, vai? |
|
15.5.2009 klo 11:42 |
Kousuke, joo.. Nyt on kyllä taas lipsunu vähän unettomuuden puolelle :-D mulla on luku kriisi :-D tuntuu et nukkumaan mentäessäki pyörii vaan kemian kaavat päässä! Ja sit multa puuttuu pari kemian kirjaa niin mä en oikein tajuu miten yks systeemi menee, mut ehkä kirjasto voisi auttaa mua =) miten sun unettomuus? Pyöriikö systeemit päässä vai muutenko ei vaan nukuta? Epäilen myös että juon liikaa kahvia :-D |
|
15.5.2009 klo 14:30 |
Miten mielipuolista on toi, et ensimmäisessä kirjoituksessa kirjoitit: "Kahvia ja teetä en o juonu kohta pariin vuoteen." Ja nyt: "Epäilen myös että juon liikaa kahvia :-D" Ootko tuossa välissä alkanut juomaan kahvia? Kokeile juoda kahvia päivällä niin paljon, että pää menee siitä sekasin ja kroppa väsyy, niin ehkä sitten illalla tulee uni. Liikuntaa kanssa kannattaa harrastaa.. sen pitäisi auttaa. Viestiä muokattu 15.5.2009 klo 14:30, muokkaaja: JamesBond007 |
|
15.5.2009 klo 14:31 |
Suosittelen harrastamaan seksiä, se rentouttaa. |
|
15.5.2009 klo 20:29 |
James, joo.. Tossa välissä kävi se allergioitten paraneminen :-D en juonu pitkään aikaan kahvia enkä teetä ku tulin niille allergiseksi ja nyt juon liikaakin :-P mut joo.. Kiitti muuten! Ihan hyvä muistutus Jumalan olemassaolosta.. On meinaa pientä kriisiä päällä.. No näin rehellisesti sanottuna, tekis mieli vetää pää täyteen ja lähtä karaoke baariin.. Meni muute aika ohi aiheen.. Mutta palattaaksemme aiheeseen, ois muuten varmaan aika hyvä tapa saada unen päästä kiinni. |
|
15.5.2009 klo 20:31 |
Tyydo, muuten hyvä vinkki tuo seksi mutta korkkasin juuri siiderin ja se vie jo vähäisissä määrin kaikki seksihalut. Ja rukouksen toimivuudesta en osaa sanoa yhtään mitään.. Etenkään siiderin vaikutuksen alaisena. On vähä huono viinapää ku käyttää harvoin. |
|
16.5.2009 klo 0:09 |
Mä asetin sellasen säännön, joskus vuosia sitten, että en juo kuin kaksi olutta tms. putkeen, kun en diggaa humaltumisesta. Silti tuossa joku aika sitten join yhden lonkeron tai jotain tyhjään vatsaan ravintolassa ennen ruokaa ja se kävi aika selkeesti päähän. :F |
|
16.5.2009 klo 6:16 |
Muusaska, miten sun unettomuus? Pyöriikö systeemit päässä vai muutenko ei vaan nukuta? Juu pyörii. Liikaa duunia, liian vähän mahdollisuuksia relata. 8) Ärsyttää. |
|
18.5.2009 klo 2:12 |
Nyt vähän helpottanu jo. Oon jopa menossa unten maille ja kello on vasta noin vähän. xD |
|
18.5.2009 klo 10:49 |
Sen tiedän, että sänkyyn ei saisi koskaan jäädä pyörimään jos uni ei tule. Nolottaa myöntää, mutta itsellä auttaa kun lämmittää vähän maitoa mikrossa ja menee vaikka tohon ulos hörppimään sitä. Sitten hengittelee syvään muutamat henkoset raitista yöilmaa. Se rauhottaa ja saa päätä vähän tyhjemmäks :) |
|
18.5.2009 klo 12:32 |
Mä oon nukkunut hiukan huonosti myös viime aikoina, mutta ei pahemmaksi ongelmaksi asti. Kummasti rupesi tulemaan unettomia öitä, kun muutin omilleni. Aikuistumisen sivuvaikutusko? Ennen osasin unohtaa pahatkin murheet nukkumaan mennessä ja jatkaa aamulla. Nyt kaikki jää päälle. Viime lauantaina oli isotädin hautajaiset, oli paljon soitettavaa siellä ja jännitin sitä. Sen jälkeenkään en ole nukkunut oikein superhyvin. Euroviisutkin sotki kuvioita. |