Kannabis
Alue: Terveys
|
3.1.2010 klo 19:17 |
Pitkien pohdintojen jälkeen tulin siihen tulokseen, että kannabista kannattaa todellakin käyttää. |
|
3.1.2010 klo 23:59 |
Alkoholin ja kannabiksen käyttö yhtäaikaa on tosin siinä mielessä ei-kannattavaa, että siinä menee ikäänkuin molempien parhaat puolet hukkaan. Väite perustuu väärään olettamukseen. Jokainen ihminen ei reagoi samalla tavalla kannabikseen, alkoholiin ja näihin sekaisin. Voidaan puhua myös pahoista tapauksista, joita on ihan samalla lailla kaikilla ihmisillä, myös niillä jotka eivät ole kannabikseen ikinä koskeneetkaan, tai ihan mistä vaan. Hohhoi. Ja tuoko pitäisi ottaa vakavasti? Et siis kykene ollenkaan pohtimaan/keskustelemaan kannabiksen haittavaikutuksista? Se on juuri se ongelma miksi kannabiskeskustelu on tässä maassa niin jumissa. Omat argumenttisi olivat siis siinä. Olisiko silloin aika lopettaa osaltasi keskusteleminen, kun pitää mennä tuolle tasolle? Ei. Kyllä se taitaa niin olla että tyhjän inkuttajat kuten sinä, vedätte minua puoleen. |
|
4.1.2010 klo 4:24 |
En tajua, että uskovaisetkin saattavat olla kannabiksen ja muiden kannalla, että niitä saa polttaa. Mikä tarve uskovaisilla on puolustella esim tupakanpolttoa? Eikö se voi olla paha asia, koska te(minä) teemme niin? Sama alkoholin ja huumeiden kanssa. Ei se tee niistä sallittua, että me käytämme niitä, kun olemme uskossa. Meidän tulisi pyrkiä kaikesta synnistä parannukseen. Ja viisastelijat, huomatkaa tuo sana "Pyrkiä". :) |
|
4.1.2010 klo 10:39 |
Kirjoitin todella pitkän tekstin ja se katosi kuin tuhka tuuleen! Edit. Ootteko te oikeesti nuin aivopestyjä? Viestiä muokattu 4.1.2010 klo 10:43, muokkaaja: Muusaska |
|
4.1.2010 klo 10:52 |
Pitkien pohdintojen jälkeen tulin siihen tulokseen, että kannabista kannattaa todellakin käyttää. Tulin samaan, erittäin fiksuun tulokseen. |
|
4.1.2010 klo 13:59 |
TKallio: Alkoholin ja kannabiksen käyttö yhtäaikaa on tosin siinä mielessä ei-kannattavaa, että siinä menee ikäänkuin molempien parhaat puolet hukkaan. boromir: Väite perustuu väärään olettamukseen. Jokainen ihminen ei reagoi samalla tavalla kannabikseen, alkoholiin ja näihin sekaisin. Korjaa sitten oikeaksi väite: "Alkoholin ja kannabiksen sekakäyttö ei ole kannattavaa". Kohta menee taas hermot. Tyhjän inkuttaja? Et siis kykene ollenkaan pohtimaan/keskustelemaan kannabiksen haittavaikutuksista? Olen jo kyennyt keskustelemaan 8 sivua, ja kykenen vielä vaikka 100 sivua jos tarvii. Ei. Kyllä se taitaa niin olla että tyhjän inkuttajat kuten sinä, vedätte minua puoleen. On täällä muitakin sinua viisaampia kuin minä. Minä olen vaan näköjään ainoa, joka jaksaa yhä vastailla sinulle. Ymmärrän turhautumisesi ja näennäisen fiksun :"joo mä en siis ala ollenkaan tollasten provojen kanssa juttuun" -soopa Se oli oikeasti ihan fiksua omien äpöstyksiesi jälkeen. te hyvät uskovaiset pidätte Jumalan luomia asioita syntinä ja myrkkyinä mutta ihmisen keksimiä myrkkyjä täysin sallittuina? Oisko kellään cipralexia boromirille? Ei hätää, se on ihan ok kamaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Essitalopraami "Essitalopraamin vieroitusoireista ei ole kliinisiä tutkimuksia, mutta jotkut potilaat ovat maininneet pistelyä, sekavuutta, herkkyyttä valolle ja äänille, tavallista tokkuraisemman olon unesta herätessä ja henkistä väsymystä. Lisäksi joillain on esiintynyt tavallista enemmän painajaisunia. Myös muita unihäiriöitä, kuten tavallista vilkkaampia unia tai unettomuutta voi esiintyä. Hoidon lopettamiseen liittyvinä oireina voi olla myös huimausta (tasapainon menettämisen tunnetta), sähköiskumaisia tuntemuksia (myös päässä), kirvelyä, päänsärkyä, huonovointisuutta, hikoilua (myös yöllä), levottomuutta tai agitaatiota, vapinaa, ajan ja paikan tajun hämärtymistä, herkkätunteisuutta tai ärtyisyyttä, ripulia, näköhäiriöitä, sydämentykytystä tai jyskyttäviä sydämenlyöntejä. T |
|
4.1.2010 klo 14:26 |
Korjaa sitten oikeaksi väite: "Alkoholin ja kannabiksen sekakäyttö ei ole kannattavaa". Jokainen ihminen kokee päihteet omalla tavallaan. Totta kai on olemassa ns. yleiset "suuntaviivat" mutta silti yksilötasolla vaikutukset ym voivat poiketa huomattavastikin muiden kokemuksista. Olen jo kyennyt keskustelemaan 8 sivua, ja kykenen vielä vaikka 100 sivua jos tarvii. Hehheh. Suuret sanat ei näppimistöä halkaise ;) On täällä muitakin sinua viisaampia kuin minä. Viisaushan ei ole tunnetusti suppea käsitys. Oisko kellään cipralexia boromirille? Ei hätää, se on ihan ok kamaa. Taas menee puurot ja hiutaleet ja vellit sekaisin. Miksi pidän sinua tkallio aika yksinkertaisena tämän aiheen tiimoilta? |
|
4.1.2010 klo 17:06 |
Korjaa sitten oikeaksi väite: "Alkoholin ja kannabiksen sekakäyttö ei ole kannattavaa". Jokainen ihminen kokee päihteet omalla tavallaan. Totta kai on olemassa ns. yleiset "suuntaviivat" mutta silti yksilötasolla vaikutukset ym voivat poiketa huomattavastikin muiden kokemuksista. Eli tulkitsen tämän siten, että mielestäsi alkoholin ja kannabiksen sekakäyttö voi olla joidenkin ihmisten tapauksessa olla kannattavaa. ehheh. Suuret sanat ei näppimistöä halkaise ;) Entä teot? Ei sen väliä että kyseistä lääkettä käytetään masennuksen hoidossa lääkärin valvonnassa (resurssien takia on toki poikkeuksia) eikä siitä ole kovin kummoiseksi päihteeksi. Silti sekin piti nyt vetää mukaan kannabiskeskusteluun. Miksi? Komppasin Muusaskaa. Kannabiskysymys ei ole mustavalkoinen, kuten ns. virallinen valistus on pitkään antanut ymmärtää. Uskallatko sinä myöntää sen? Uskallatko myöntää että tietoa ei ole vielä tarpeeksi laillistamiseen? Olen-ollut-koko-ajan-sitä-mieltä että sekä kannabisvalistus että yleinen mielipide asiasta (mukaanluettuna sinun näkemyksesi) on mustavalkoinen Suomessa. Laillistamisesta sen verran - kuten on jo todettu monta kertaa - että pelkkä vaarallisuus tai spekuloidut negatiiviset vaikutukset yhteiskunnassa eivät ole loogisia tai moraalisia syitä kieltää asioita, varsinkin kun samaan aikaan jopa kuolemanvaaralliset ja kansanterveyttä tuhatkertaisesti rappeuttavat asiat ovat täysin laillisia ja kaupasta ostettavissa. Ja muistetaan yhä, että kaikkea mitä Suomessa tällä hetkellä käytetään, käytetään joka tapauksessa huolimatta siitä onko se laillista vai laitonta. Tässä asiassa olen ehkä hieman mustavalkoinen (vai musta?). Boromir, senkin kaksinaismoralisti, itse vedät kuitenkin sisuksiisi vaikka mitä laillista shittiä josta on ihan varmasti tutkimustietoa niin paljon että sen voi todeta täysin haitalliseksi (sipsit, alkoholi, pekoni, lisätty sokeri), mutta minulta, onnettomalta surkimukselta kuumotat noin kahtasataa tutkimusta terveellisyyden puolesta ennenkuin voisit laillistaa kannabiksen. Hyi, hyi, hyi, hyi, hyi. T Viestiä muokattu 4.1.2010 klo 17:09, muokkaaja: TKallio |
|
4.1.2010 klo 18:48 |
...cipralex aiheuttaa nipistelyä äkkiä lopetettaessa... Nipistelyä? T |
|
7.1.2010 klo 1:01 |
Eli tulkitsen tämän siten, että mielestäsi alkoholin ja kannabiksen sekakäyttö voi olla joidenkin ihmisten tapauksessa olla kannattavaa. Miksi tulkitset? Entä teot? No teoista tuskin nimettömässä nettikeskustelussa kannattaa kovin paljon liputtaa Olen-ollut-koko-ajan-sitä-mieltä että sekä kannabisvalistus että yleinen mielipide asiasta (mukaanluettuna sinun näkemyksesi) on mustavalkoinen Suomessa. Olen niin kovin (?) pahoillani epähelposta "artikulaatiostani". Laillistamisesta sen verran - kuten on jo todettu monta kertaa - että pelkkä vaarallisuus tai spekuloidut negatiiviset vaikutukset yhteiskunnassa eivät ole loogisia tai moraalisia syitä kieltää asioita, varsinkin kun samaan aikaan jopa kuolemanvaaralliset ja kansanterveyttä tuhatkertaisesti rappeuttavat asiat ovat täysin laillisia ja kaupasta ostettavissa. Ja muistetaan yhä, että kaikkea mitä Suomessa tällä hetkellä käytetään, käytetään joka tapauksessa huolimatta siitä onko se laillista vai laitonta. Tässä asiassa olen ehkä hieman mustavalkoinen (vai musta?). Oikein hävettää taas todeta: mikä ihme siinä on että sallitut (lailliset) epäkohdat) ovat jatkuvasti argumenttina, joilla halutaan lisää epäkohtia? |
|
7.1.2010 klo 1:25 |
Minua nyt näin uskovaisena kiinnostaa kysyä uskovaisilta todella yksinkertainen kysymys. Miksi Jumala loi kannabiksen? Minua rehellisesti kiinnostaa mitä uskovaiset ajattelevat siitä että miksi Jumala kannabiksen loi. Mitä varten? |
|
7.1.2010 klo 2:55 |
Jumala loi tiettyjä kasveja esim. lääkekäyttöön koska niillä on tietyissä sairauksissa parantavia vaikutuksia kuten digitalis joka on sormustin kukka erittäin myrkyllinen, mutta siitä tehdään sydänlääkettä ja monta muutakin kasvia on joilla on apua tiettyjen sairauksien tai kipujen hoitoon. Kuitukannabis on myöskin erittäin hyvä ja turvallinen kasvi josta saadaan kestäviä kankaita ja turvallisia mitä taas ei voida sanoa näistä nykyisistä keinokuiduista eikä myöskään puuvillasta johon kasvatuksen ja käsittelyn ym. ennenkuin siitä tulee kangasta käytetään 5000 eri kemikaalia ,siis myrkkyä, ei voida todellakaan suositella allergiselle. Niin ja kannabis on erittäin hyvä kipulääke tiettyihin vakaviin sairauksiin ja kiputiloihin ja turvallisempi kuin moni muu kipulääke. Viestiä muokattu 7.1.2010 klo 3:02, muokkaaja: luomumummo |
|
7.1.2010 klo 5:56 |
Kannabista ei kannata käyttää jos ei ole valmis siihen että maailmankuva saattaa muuttua. Kannabis Sativahan kuuluu ns. tajuntaalaajentaviin aineisiin ja kuten se varmasti monille jo kertoo se laajentaa tajuntaa. Aineen toimintatapa riippuu täysin käyttäjästä ja siitä mitä asioita käyttäjän mielessä liikkuu (Ihminen on psykosomaattinen olento eli mieli ja keho ovat yhteydessä toisiinsa). Ja jos kyseessä on voimakas kannabis lajike (ja nehän tosiaan nykypäivänä ovat jalostamisen ansioista hivenen eri luokkaa mitä 70- luvun kukkaislapset pössyttelivät.) niin ensimmäisellä käyttökerralla kyseinen aine todellakin saattaa käyttäjän pistää todella nöyräksi (kuten myös jälkeenpäinkin) joten.. Kaikille se ei todellakaan sovi. Mutta ihmisille jotka haluavat päästä pintaa syvemmälle se saattaa oikeinkäytettynä todella paljon antaakin ottamatta mitään pois. Mutta jos ihminen käyttää kyseistä ainetta kuten monet ikävä kyllä käyttävät eli pelkästään saadakseen päänsä sekaisin niin sen he tulevat saamaan.. En siis suosittele varsinaisesti kenellekkään paitsi heille jotka tietävät mitä tekevät. Ennemmin suosittelen opettelemaan esimerkiksi meditaatiota. <3 Peace, loving & Understanding. |
|
7.1.2010 klo 10:31 |
Eräs kaveri meinaa alkaa käyttää kannabista. Ei ole kuulemma sen vaarallisempaa kuin tupakkakaan. Onkos täällä kannabiseksperttejä? Onko kannabis tosiaan niin vaaratonta? Onko kukaan täällä käyttänyt kannabista? Hyödyt? Haitat? En koskaa ole kokeillut, mutta eräs vanha kaveri poltteli hassista tai marihuanaa ja oli se aika sekaisin vielä parin päivän jälkeen. Puheli ihan pehmeitä. |
|
7.1.2010 klo 13:48 |
Jos et ole varma mitä tarkoitan niin kannattaa kysyä. Okei, miksi olet eri mieltä väitteestä: "Alkoholin ja kannabiksen sekakäyttö ei ole kannattavaa"? Eli: miksi monet, käyttäisivät kannabista ja alkoholia tillsammans jos kyyti ei olisi mukava? "No kun..öhöhöhö...ensin oltiin baarissa ja veettiin muutama stobe ja fisu ja sitten Miksulla oli lätkää mukana, niin ...öhöhö...lähettiin siitä sitte väsäilee....meni tosi segikseen...en muista mitää....oksensin kengille....öhöhöhö" No teoista tuskin nimettömässä nettikeskustelussa kannattaa kovin paljon liputtaa No jos palaan tähän sitten kun 100 sivua on täynnä, niin voiko sitten liputtaa? Sinä olet hyvä esimerkki siitä. Tutkimukset ja tilastot ovat käyttökelpoisia kunhan ne tukevat kantaasi. Mikäli eivät, löytyy näennäinen syy kumota ne. Näin yhtenä esimerkkinä. Jos sinusta tehtäisiin tilasto ja tutkimus, niin poistaisiko se tarpeen tutustua sinuun ja elämääsi henkilökohtaisesti, jos haluaisimme tietää sinusta kaiken? Oikein hävettää taas todeta: mikä ihme siinä on että sallitut (lailliset) epäkohdat) ovat jatkuvasti argumenttina, joilla halutaan lisää epäkohtia? No jos yhdelle sallitaan joku epäkohta, niin miksei toiselle voisi sallia jotain toista epäkohtaa? Eikö se olisi suurempi epäkohta? Tasa-arvo? Ihmisoikeudet? YKSILÖNVAPAUS? (HUOMAA: "Epäkohta"-sana menetti juuri merkityksensä) T Viestiä muokattu 7.1.2010 klo 13:49, muokkaaja: TKallio |
|
7.1.2010 klo 19:24 |
meditaatio on paholaisesta. En suosittele kannabista päihtymismielessä vaan lääkännällisissä jutuissa kuten kovien kipujen hoitoon tai eräiden sairauksien ja sitähän käytetään esim. juomissa. |
|
7.1.2010 klo 19:29 |
meditaatio on paholaisesta. Hahah. Uskovan on hyvä vaan heilua koko ajan, ettei vahingossakaan pääsisi hiljentymään... |
|
7.1.2010 klo 23:15 |
Minua nyt näin uskovaisena kiinnostaa kysyä uskovaisilta todella yksinkertainen kysymys. Miksi Jumala loi kannabiksen? Minua rehellisesti kiinnostaa mitä uskovaiset ajattelevat siitä että miksi Jumala kannabiksen loi. Mitä varten? Koska se on erittäin hyvä hyötykasvi. Enkä nyt tarkoita päihdekäyttöä! |
|
8.1.2010 klo 0:26 |
"Meditaatio on paholaisesta." Aivan. Silloinhan varmasti myös nukkuminen on koska ihmisen nukkuessa hänen aivoissa sijaitseva ns. käpyrauhasensa eli aka "kolmas silmä" alkaa erittämään erästä kemikaalia nimeltä DMT joka sattuu olemaan maailman vahvin hallucinogeeni. Tämä samainen aine periaatteessa aiheuttaa unenne, joten kun nukutte olette huumeissa.. En siis usko että meditaatio, joka on tähänkin prosessiin verrattuna kuitenkin suhteellisen yksinkertaista toimintaa ja mitä on harrastettu kuitenkin läpi ihmiskunnan historian olisi hirveän "paholaisesta." vaan se pikemminkin päinvastoin korkeintaan vie ihmistä lähemmäksi jumalaa sekä voi myös auttaa ymmärtämään itseään. |
|
8.1.2010 klo 1:30 |
"No kun..öhöhöhö...ensin oltiin baarissa ja veettiin muutama stobe ja fisu ja sitten Miksulla oli lätkää mukana, niin ...öhöhö...lähettiin siitä sitte väsäilee....meni tosi segikseen...en muista mitää....oksensin kengille....öhöhöhö"i Toki en missään vaiheessa ole väittänyt että kaikki olisivat jotenkin fiksuja ja filmaattisia. Jos sinusta tehtäisiin tilasto ja tutkimus, niin poistaisiko se tarpeen tutustua sinuun ja elämääsi henkilökohtaisesti, jos haluaisimme tietää sinusta kaiken? Yrität nyt kiertää. Tasa-arvo? Ihmisoikeudet? YKSILÖNVAPAUS? Kerro tarkemmin? Miten tuo rajataan? Vaiko rajoittamaton käyttö jokaiselle yksilölle? Vapaus valita. Ei ole vapautta valita ellei ole tiedossa (mahdolliset) seuraukset valinnasta. Vapaus ei silloin toteudu. |
|
8.1.2010 klo 2:06 |
Se kannabiksesta. Jospa siirtyisimme keskustelemaan avoliitosta? |
|
8.1.2010 klo 13:34 |
Toki en missään vaiheessa ole väittänyt että kaikki olisivat jotenkin fiksuja ja filmaattisia. Turha sinun on silti yrittää väittää että osalle ihmisistä ei tulisi tavoiteltavan mukava olo sekapäissään k.o. aineista. "Vastakuivatun, erittäin kirkkaan Northern Lightsin kyytipojaksi sopii hyvin maanläheinen single malt viski, kun taas perusmarokkolaisen töykeä tunkkaisuus täydentyy parhaiten kotimaisella Lapin Kullalla - suosittua erityisesti Kallion alueella. Vivahteikkaan Big Budin vieno kelmeys ylä-äänten ja sinisen värin havainnoinnissa pehmittyy, kun ottaa alkuvaiheessa (n. 10 min sisällä) muutaman lasillisen chardonnaypainotteista viiniä ja loppuvaiheessa - jos jääkaappi houkuttelee liiaksi - 8 cl Ouzoa. Afganistanilaisten kanssa suositellaan yleensä pelkkää itsepuristettua appelsiinimehua, kuten muidenkin kiinteiden kanssa, mutta vaihtelun vuoksi voi lorauttaa mukaan 2 dl riisiviinaa, ja nauttia mukavasta olosta. " http://www.alkoholijakannabis.fi/tarjoiluehdotukset/4.html Ei tietenkään esimerkiksi kannabiksesta saa koko kuvaa vain lukemalla tekstiä. On kuitenkin melkoisen typerää olettaa että yksin itse pystyisi saamaan kattavan kuvan esimerkiksi juuri niistä terveyshaitoista mistä tässäkin ketjussa on kyse. Hyvin näyttää sulla olevan silti kannabiksen terveys- ja muutkin haitat ja vaikutukset hallussa pelkästään interwebbiä ja tutkimuksia lukemalla. Kerro tarkemmin? Miten tuo rajataan? Vaiko rajoittamaton käyttö jokaiselle yksilölle? Erittäin tiukkaa aluksi, myöhemmin löysempää jos näyttää järkevältä. Missä vaiheessa yksilönvapaus meneekin yli? Kun aiheutetaan harmia sivullisille. On sanonta: minun yksilönvapauteni ojentaa kättäni loppuu siihen missä sinun leukasi alkaa. Esim näin. Vapaus valita. Ei ole vapautta valita ellei ole tiedossa (mahdolliset) seuraukset valinnasta. Vapaus ei silloin toteudu. Suomessa valinnanvapaus tarkoittaa tällä hetkellä vapautta valita valmiiksi valituista asioista mm. kaupassa, äänestyskopissa ja nautintoaineissa. Muut vaihtoehdot on eri poliittisten, kirkollisten ja kaupallisten tahojen johdosta joko demonisoitu tai pelattu ulos, marginaaliin tai maan alle. Näistä jäljelläolevista vaihtoehdoista muodostuu sitten "yleisesti hyväksytty arvomaailma", jonka aivopesun uhri sinäkin boromir olet aivan kympillä. T Viestiä muokattu 8.1.2010 klo 13:37, muokkaaja: TKallio |
|
8.1.2010 klo 13:35 |
Se kannabiksesta. Jospa siirtyisimme keskustelemaan avoliitosta? Älä hättäile. T |
|
9.1.2010 klo 0:24 |
Vastakuivatun, erittäin kirkkaan... Eli sinulla ei ole omia ajatuksia siitä osaako jotkut itse päättää tuntuuko joku hyvältä /tuo halutut kiksit? Hyvin näyttää sulla olevan silti kannabiksen terveys- ja muutkin haitat ja vaikutukset hallussa pelkästään interwebbiä ja tutkimuksia lukemalla. Olet varsin typerä jos luulet minut tuntevasi. Erittäin tiukkaa aluksi, myöhemmin löysempää jos näyttää järkevältä. Nyt ollaan hiukan jopa samoilla linjoilla. Olen sitä mieltä että kertavapauttaminen olisi varsin typerää. Kun aiheutetaan harmia sivullisille. Missä menee siinä raja? uhri sinäkin boromir olet aivan kympillä. Hehheh. Suomessa valinnanvapaus tarkoittaa tällä hetkellä vapautta valita valmiiksi valituista asioista mm. kaupassa, äänestyskopissa ja nautintoaineissa. Eli eikö Suomessa voi valita käyttävänsä /kokeilevansa jotain laitonta päihdettä? |
|
11.1.2010 klo 11:38 |
Eli sinulla ei ole omia ajatuksia siitä osaako jotkut itse päättää tuntuuko joku hyvältä /tuo halutut kiksit? Edelleen, olen piristysmielessä kirjoittanut sinulle näissä keskusteluissa proosaa sen verran että niistä saisi kohta novellikokoelman, mutta vastailet niihin yhä nuivan tympeästi ja latteasti. Et kykene muuhun kuin yksiulotteiseen ja -tasoiseen tinkaukseen, IMO. RANDOM-BOROMIR-VASTAUSGENERAATTORI (TOIMII MIHIN VAIN): 1. "Oletko lukenut tutkimuksen X?" Ainiin, ja vastaus kysymykseen (jota en ihan ymmärtänyt): on. Olet varsin typerä jos luulet minut tuntevasi. Saatan olla myös typerä, mutta en voi mitään sille että näen rivien välistä jatkuvasti todellisen tieto- ja kokemuspohjasi. (Eikä aina tarvitse niitä välejäkään, vrt. aggressiivinen kannabispsykoosi, kjeh kjeh) Pikku harmi suvaitaan mutta vähän isompi sitten jo ei? That's life in yhteiskunta. Tässä kohtaa ns. "pikkuasioista valittajat" astuvat esiin. Hehheh. Yhyy, yhyy. Eli eikö Suomessa voi valita käyttävänsä /kokeilevansa jotain laitonta päihdettä? Voi, mutta se on "yleisesti hyväksyttyjen arvojen" vastaista ja konservatiivit (kuten sinä) vetävät herneet nenään. T |
|
12.1.2010 klo 10:23 |
Et kykene muuhun kuin yksiulotteiseen ja -tasoiseen tinkaukseen, IMO. Eli jään siis siihen ajatukseen ettei sinulla ole tosiaankaan kykyä ajatella ihmisten olevan erilaisia. Saatan olla myös typerä, mutta en voi mitään sille että näen rivien välistä jatkuvasti todellisen tieto- ja kokemuspohjasi. (Eikä aina tarvitse niitä välejäkään, vrt. aggressiivinen kannabispsykoosi, kjeh kjeh)(Ainiin, ja vastaus kysymykseen (jota en ihan ymmärtänyt): on.) Jokainen (nimetön nettipersoona) joka esittää tuntevansa toisen (nimettömän nettipersoonan), koskaan tätä tapaamatta on typerä, tai vaihtoehtoisesti epäkypsä sosiaalisissa kontakteissa. That's life in yhteiskunta. Eli sinulla ei ole tähänkään asiaan mitään omaa ajatusta? Yhyy, yhyy. Oi sinä nimetön asiantuntijamme. Voi, mutta se on "yleisesti hyväksyttyjen arvojen" vastaista ja konservatiivit (kuten sinä) vetävät herneet nenään. Kuten sanottu et tunne minua joten tuollainen lokeroiminen on typerää. Ei sillä että kovin fiksuja sinulta enää odottaisinkaan. |
|
12.1.2010 klo 12:40 |
Eli jään siis siihen ajatukseen ettei sinulla ole tosiaankaan kykyä ajatella ihmisten olevan erilaisia. Väärin. Jäit siihen ajatukseen että kannabiksen ja alkoholin sekakäyttö on mielestäsi joidenkin ihmisten tapauksessa kannattavaa. Jatka siitä. Ihmiset ovat kyllä erilaisia, mutta ei nyt sentään niin erilaisia että sekakäyttö olisi missään mielessä kannattavaa. Uskot alkoholin olevan terveydelle vaarallista. Perustuen mihin? 1. Omakohtainen kokemus jne. Samaan aikaan dissaatte kannabiksen haitat olan kohautuksella tai täysin kestämättömillä linkityksillä väsyneenä ajamiseen tai cipralexiin. Silloin kun vastapuoli on kykenemätön näkemään kannabiksen haittoja suhteellisen mitättömiksi verrattuna vaikkapa edellämainitsemiisi yleisesti hyväksyttyihin asioihin ja niistä seuraaviin haittoihin, on linkitettävä näin. Sori. b: Pikku harmi suvaitaan mutta vähän isompi sitten jo ei? T: That's life in yhteiskunta. b: Eli sinulla ei ole tähänkään asiaan mitään omaa ajatusta? Mitä päänaukomista tässä on? Kun ihmisiä on miljoonia, ei jokaisesta muille aiheutetusta pikkuharmista kuten tribaalitatuoinnin ottamisesta näkyvään paikkaan tai koiranpaskan keräämättä jättämisestä voi rangaista. Onko tämäkin sinulle jotenkin ongelmallista hyväksyä? Oi sinä nimetön asiantuntijamme. Ei suinkaan nimetön. Voi, mutta se on "yleisesti hyväksyttyjen arvojen" vastaista ja konservatiivit (kuten sinä) vetävät herneet nenään. Kuten sanottu et tunne minua joten tuollainen lokeroiminen on typerää. Ei sillä että kovin fiksuja sinulta enää odottaisinkaan. Typerää vai? Jos et ole kerran konservatiivi, perustele, miten ihmeen kummassa tänä päivänä omassa omituisessa mielikuvituksessasi onnistut määrittelemään kantasi tässä asiassa liberaaliksi? (Vai oliko tuo konservatiivi nyt sitten ruma sana?) T |
|
14.1.2010 klo 10:40 |
Jäit siihen ajatukseen että kannabiksen ja alkoholin sekakäyttö on mielestäsi joidenkin ihmisten tapauksessa kannattavaa. Jatka siitä No niin näytäppäs nyt missä olen väittänyt kannabiksen ja alkoholin sekakäytön olevan joidenkin ihmisten tapauksessa kannattavaa tai lopeta tuollainen typerä vääristely. 1. Omakohtainen kokemus Miksi kohdat 1-3 eivät mielestäsi päde kannabikseen? Tarkoitan siis jonkun muun kuin sinun kohdalla? Silloin kun vastapuoli on kykenemätön näkemään kannabiksen haittoja suhteellisen mitättömiksi verrattuna vaikkapa edellämainitsemiisi yleisesti hyväksyttyihin asioihin ja niistä seuraaviin haittoihin, on linkitettävä näin. Sori. Ja juuri tuollaisilla linkityksillä vesitätte oman "asianne". Mitä päänaukomista tässä on? kirjoitin:"Kerro tarkemmin? Miten tuo rajataan? Vaiko rajoittamaton käyttö jokaiselle yksilölle? Missä vaiheessa yksilönvapaus meneekin yli? On sanonta: minun yksilönvapauteni ojentaa kättäni loppuu siihen missä sinun leukasi alkaa." Sinä: "Kun aiheutetaan harmia sivullisille" Meitsi: "Missä menee siinä raja? Sinä: "That's life in yhteiskunta. Kohtaan jatkuvasti pikkuasioista valittajia. Raivostuttavaa miten pienet asiat välillä vetää toisten elämät paskaksi. Ei voi kun ihmetellä miten asia mikä ei minun elämääni hetkauta voi ravistella toisen elämää ylösalaisin. Miksi näin? Ei suinkaan nimetön. Tasan niin kauan nimetön kun olet vain tkallio. Jos et ole kerran konservatiivi, perustele, miten ihmeen kummassa tänä päivänä omassa omituisessa mielikuvituksessasi onnistut määrittelemään kantasi tässä asiassa liberaaliksi? En väitä olevani liberaali. En ole myöskään konservatiivi. Pyrin kuorimaan kermat molemmista "aatteista". Kumpikaan suunta ei tarjoa toista parempaa ratkaisua esim tähän kannabisasiaan. |
|
14.1.2010 klo 18:55 |
No niin näytäppäs nyt missä olen väittänyt kannabiksen ja alkoholin sekakäytön olevan joidenkin ihmisten tapauksessa kannattavaa tai lopeta tuollainen typerä vääristely. Minä väitin että se ei ole kannattavaa ja suoraan et ole yhtynyt mielipiteeseeni kertaakaan. Inttämistä siitä, miten eri ihmiset kokevat sekakäytön löytyy kyllä vaikka kuinka paljon. Haluatko ne jotenkin yhteen nippuun? Miksi kohdat 1-3 eivät mielestäsi päde kannabikseen? Tarkoitan siis jonkun muun kuin sinun kohdalla? Kohdat 1-3 pätevät kannabikseen, enkä väheksy muiden kokemuksia mistään syystä. Kokemattomuutta saatan joskus väheksyä, esim. jos kokematon alkaa neuvomaan kokenutta. Luet ja kuulet? Kyseenalaistatko niitä koskaan? Kyseenalaistan. Miksi uskot niiden olevan alkoholin aiheuttamia eikä jonkin yksilön ominaisuuden aiheuttamia? Känni on mitä luultavimmin ennemmin alkoholin aiheuttama kuin jonkin yksilön ominaisuuden aiheuttama, koska ilman alkoholia ei voi tulla känniin. Sen sijaan rattijuoppous, riehuminen tai mitä alkoholin vaikutuksen alaisena yleensä tekeekään on ennemmin yksilön ominaisuus kuin alkoholin aiheuttama tapahtuma. Missä kohtaa usko tulee peliin? Ai silloin kun "Meidän Pekka riehuu vain kännissä, joten riehuminen on alkoholin vika". Ei kai kukaan ajattele enää näin? Ei voi kun ihmetellä miten asia mikä ei minun elämääni hetkauta voi ravistella toisen elämää ylösalaisin. Miksi näin? Koirankakat, tribaalitatuoinnit, Shrek-elokuvat ja sauvakävely eivät nyt ihan varsinaisesti ravistele kenenkään elämää ylösalaisin, vaikka pientä harmia aiheuttavatkin näkijöilleen. Kun puhutaan yksilönvapaudesta ja toisille harmin "tuottamisesta" ollaan yhdessä päihdepolitiikan peruskysymyksistä. Siitähän pitää lähteä että laki ja asetus säädetään heikomman yksilön turvaksi. Heikomman yksilön? Sen mukaan kuka ryyppää vähiten vai kenelle tulee pahimmat krapulat, vai huostaanotettujen juoppovanhempien lasten turvaksi, vai miten? En ymmärrä mitä tarkoitat. Ihan yhtä typerää olisi sivuuttaa jonkun pikkupössyttelijän huumetuomio (+työpaikan menetys ym) sanomalla "no mitäs ei noudattanut lakia, siinähän vikisee Näin on säädetty lait Suomessa, onnistumisprosentti 0% jos minulta kysytään. Minkäänlaista harmia, edes pientä sellaista, ei ole aiheutunut välttämättä kenellekään, ei edes käyttäjälle. Mutta siis ihan yhtä typerää kuin mikä? Ai kuin sanoa "that's life in yhteiskunta"? Ei ole, koska tässä aiheutui isoa harmia työpaikkansa menettäneelle. Tasan niin kauan nimetön kun olet vain tkallio. On minulla nimi, mutta se ei ole TKallio, ei sinnepäinkään. Ja vaikka tietäisit oikean nimeni, se ei muuttaisi näitä asioita. Eikä myöskään se että tietäisit minkä näköinen olen tai mitä teen tai missä asun. Eikä myöskään se että minä tietäisin nimesi, minkä näköinen sinä olet tai mitä teet tai missä asut. Jos istuisimme vastakkain pöydän äärellä, sekään ei muuttaisi minun tai sinun sanomisia. Voit vapaasti vedota salaperäisyyteesi ja siihen etten tiedä sinusta kaikkea koska en tunne sinua henkilökohtaisesti, mutta siihen vetoaminen on täysin naurettavaa ylimielisyyttä eikä se auttaisi minkäänlaisessa keskustelutilanteessa missään aiheessa eikä varsinkaan toimi argumenttina. Sinun pitäisi kyllä ymmärtää se. En väitä olevani liberaali. En ole myöskään konservatiivi. Pyrin kuorimaan kermat molemmista "aatteista". Se ei toimi niin. Haluat joko säilyttää asioiden tilan tai muuttaa niitä. Kumpikaan suunta ei tarjoa toista parempaa ratkaisua esim tähän kannabisasiaan. Mutta säilytät asioiden tilan ennallaan mielummin kuin muutat niitä, eli olet siis konservatiivi. Sama toimii sallivan ja rajoittavan huumepolitiikan suhteen laajemmalla kuin yksilötasolla. Mikä? Ai kermojen kuoriminen? Jos sallitaan niin sallitaan ja jos kielletään niin kielletään, mukana tulee niin kermat kuin tortutkin. T Viestiä muokattu 14.1.2010 klo 18:56, muokkaaja: TKallio |
|
14.1.2010 klo 23:09 |
Kannabis on minulle vieras aine, eikä kukaan ole koskaan sitä tarjonnutkaan minulle. En sallisi huumeita, mutta esimerkiksi saattohoitopotilaille voisi pilven polttelu tehdä terää. o_0 Monet kipulääkkeet saattavat tehdä olon vielä pahemmaksi, joten jos on jo tavallaan kipulääke koukussa loppuelämänsä ajaksi, niin miksei se voisi olla kannabis, joka kyllä koukuttaa, mutta tässä tapauksessa se ei olisi ongelma. |