yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

1.6.2009 klo 16:00

Versuli
Käyttäjä

Muusaska// Mikä se kilpirauhassairaus edes on? Kyllä mä tiedän, että se kilpirauhanen on siellä missä lie kaulassa, mutta mitä siihen sairauteen kuuluu? Sry, kun kyselen, mutta kiinnostaa..

1.6.2009 klo 17:38

miimar
Käyttäjä

Viikonlopun saldo: lievä lämpöhalvaus, kaamea univaje, 15 sentin mustelma reidessä ja kymmeniä nieltyjä öttiäisiä...

1.6.2009 klo 19:04

Yoki
Käyttäjä

Meil on tänään Muusaskan kanssa kihlajaisjuhlapäivä <3 onnea Muusaska! Versuli googleta sellainen kun kilpirauhasfoorumi siel on paljon tietoa. Muusaska varmaan kertoo kyl oman osansa myös :)

1.6.2009 klo 19:36

Muusaska
Käyttäjä

Versuli, se on semmonen hmm.. On olemassa kilpipauhasen liikatoiminta ja vajaatoiminta. Mulla todettiin joskus 16-17 vuotiaana kilpirauhasen liikatoiminta. Se on autoimmuunisairaus, eli elimistö on ikäänkuin allerginen jollekin sen osalle. Tai oikeastaan siihen on olemassa muitakin syitä, mutta tuo on kaiketi se yleisin.. näin olen käsittänyt tämän asian. Joku saa korjata jos muistio väärin. Siinä liikatoiminnassa on kaikenlaista epämiellyttävää. Mulla mm. Lähti hiukset melkein kokonaan päästä, oli järjetön unettomuus ja kaikkea muuta psyykkeeseenkin vaikuttavaa. Siinä aineenvaihdunta on ikäänkuin liikakierroksilla. No, se ei kunnolla vissiin sit lääkkeillä korjaantunu ku päättivät tehdä mulle radiojodihoidon. Se on sellainen hoito joka tuhoaa sitä kilpirauhaskudosta. No vetäsivät sitten aivan liian ison annoksen sitä mössöö ja siitä seuras pysyvä vajaatoiminta. Eikä mikään kovin kevyt sellainen, vaan ne arvot meni aivan tähtitieteellisiksi. Normaali TSH arvo pitäisi olla about 0,1-4, mutta mulla se on ton hoidon jälkeen pahimmallaan ollut 460. Eli ihan hengenvievä arvo ilman lääkitystä, jos liian pitkään on sellaisena. No vetelen nyt tyytyväisenä tota thyroxinia, eli synteettistä kilpirauhashormonia. Hetken vedin tota siankilpirauhasesta tehtyä hormonia, mut vaihdon sen takas tohon thyroxiniin, kun halusin testata oisinko vielä allerginen sille, ku tos luomu matskussa oli vähän sellainen ongelma et ne arvot pomppi vähän joka suuntaan vaikka lääkeannos olisi ollut sama. Nyt on jännät paikat ku kävin tänään labrassa ja saan ensi viikolla tietää mitkä arvot on tuolla thyroxinilla. :-) sellainen tauti se. Siin vajaatoiminnassa ilman lääkitystä on palelua, lihomista, jatkuvaa nukkumista yms. Kun aineenvaihdunta ei toimi niinkuin pitäisi.

1.6.2009 klo 23:52

Muusaska
Käyttäjä

Heheh :-D yritin vaihtaa profiili kuvani, otin varmaan sata kuvaa, eikä mikään mikä ois ollu ees vähän ok, suostunu syystä tai toisesta menemään perille, KUNNES :-D sekosin ja JUST SE KUVA suostu menee perille 8-) en mää tajuu tätä kännykkä nettiä.. Se on yhtä sekasin päästään ku mäkin 8-)

1.6.2009 klo 23:53

Muusaska
Käyttäjä

Nyt shipsiä nassuun :-)

2.6.2009 klo 0:00

Yoki
Käyttäjä

Hmm hmm hmm hmm voi rähmä 8-) todistin Muusaskalle että jos otan itsestäni HYVÄN kuvan niin se EI mene perille ja jos taas otan itsestäni AIVAN KAMALAN kuvan niin se taatusti MENEE perille... Juuri näin tapahtui. Pyydän anteeksi kuvaani :) päätin kuitenkin kärsiä tästä kuvasta hetken ellei sitten ylläpito sitä poista mielenterveydellisenä riskinä :)

2.6.2009 klo 0:27

JamesBond007
Käyttäjä

vitsi mikä pariskunta. toivottavasti en näe painajaisia tänä yönä.

:P

2.6.2009 klo 9:50

mikestones
Käyttäjä

rukoilkaaa mulle lottovoittoa

2.6.2009 klo 9:52

mikestones
Käyttäjä

ja hiukset pitäs leikata. taidan mennä naapurin muslimiparturille, se on vain 15 euroo. tosin kaveri menee tänänä juutalaiselle, ja israelia pitää tukea eli meenkin sinne

ähähähähähähäh, ei saaneet muslmit rahhaa!

2.6.2009 klo 10:32

Yoki
Käyttäjä

James toivottavasti et nähny painajaisia 8-)

2.6.2009 klo 15:58

miimar
Käyttäjä

Voi voi, niin paljon rakkaita nukkunut taas pois...

2.6.2009 klo 22:32

JamesBond007
Käyttäjä

No en nähnyt. :)

Noi on kyllä ihan loistokuvat.

Asiasta toiseen. Miks mulla ei ole tuollaista vaimoa niinkuin Sara la fountain?

http://alasara.fi/fin/

EIks joku vois profetoida mulle vastauksen vaikka?

Viestiä muokattu 2.6.2009 klo 22:33, muokkaaja: JamesBond007

3.6.2009 klo 11:54

miimar
Käyttäjä

^Öö, koska noin kiireisellä naisella tuskin olis aikaa olla sulle kauheesti vaimona..? Vai sekö oli nimenomaan se pointti, että kivan näkönen koriste, jota ei kuitenkaan tartte kattella 24/7 :D

Joo, sori vaan, huono huumori.

3.6.2009 klo 16:43

Muusaska
Käyttäjä

Ei hassumman näköinen tuo sara!

4.6.2009 klo 11:37

Muusaska
Käyttäjä

Pam pam pam pamela.. Jees, vois kai lähtä lekurille ja hommata pami reseptin. veetutus on armoton ja pahenee päivä päivältä. Illalla ainut hyvä asia on siideri, mutta mieluummin söisin pameja ku niitä voi ottaa päivälläkin ja niihin ei mee juuri nimeksikään rahaa..

4.6.2009 klo 12:30

Muusaska
Käyttäjä

varasin lääkärille ajan. Sain ensi viikon perjantaille. Hyvä juttu. Samalla voin kysyä labrat ja hakea epipen reseptin, ku se menee täs kuussa umpeen ja ilman sitä en kyl kehtaa mennä nyt kesällä edes ulos jos vaikka ampiainen pistää tai mitä tahansa.. En mä kyl tiiä oonko ampiaiselle allerginen, mut tosi moni joilla on taipumus pahoihin reaktioihin, tuppaa reagoimaan ampiaisen pistoon. Jees.. Ihan turhanpäivästä höpinää nämä mun puheet.. Kuha vaan kulutan aikaa tjn..

4.6.2009 klo 13:06

JamesBond007
Käyttäjä

Etkös sä ole oikeutettu korvauksiin tuosta radiojodihoidon pieleen menemisestä?

Kuulostaa aika vakavalta hoitovirheeltä mun korviin vaan, tai en tiedä ootteko tuosta kysyneet, mutta mä ainakin itse ottaisin selvää, että saako tuollaisen mokan tehdä vaan vai onko valtio tms. velvoitettu jonkinlaiseen korvaukseen.

4.6.2009 klo 13:12

Muusaska
Käyttäjä

^niin joo tosiaan.. Ei ole tullut koskaan edes mieleen! Olin sillon niin nuori etten edes tajunnut kysyä.. Täytyypä joku kerta kysäistä jostakin. Potilasasiamieheltä tai joltain..

4.6.2009 klo 18:07

Muusaska
Käyttäjä

En jaksanu odottaa perjantaihin. Menin yksityiselle. Nyt on raksut ja systeemit..

4.6.2009 klo 19:08

Muusaska
Käyttäjä

Korkkasimpa nyt kuitenki oluen vaikka tossa ois ollu noita pamejakin.. No, huomenna ne tulee tarpeeseen. Isi lähtee huomenna pojan kanssa käymään eteläsuomessa reissussa.. Ja mä jään miettii et mitä mä haluun.. Sithän sen näkee tuleeko lasta ikävä vai ei. Et miltä tuntuisi olla ilman sitä. Jees.. Sanottiin pojalle et se lähtee huomenna isin kanssa lomareissulle ja äiti jää tekemään töitä. Sinänsä ei edes valhe, koska mulla on täällä oikeesti töitä :-D henkistä sekä fyysistä.. Fyysinen duuni on yks verhojen tekeminen mistä saa vähän rahaa.

4.6.2009 klo 20:09

Muusaska
Käyttäjä

Korjasin pojan rakkaan nallen että se saa sen mukaansa. Se oli pitkään tuolla hyllyllä ku siltä oli jalka rikki..

4.6.2009 klo 23:15

goldencat82
Käyttäjä

Se kuulostaa ihan hyvältä ratkaisulta. Tervetuloa tänne Yoki!

5.6.2009 klo 1:24

Muusaska
Käyttäjä

oijoi.. Äijä taitaa olla ihan pas**na.. Saa nähä lähteekö se huomen mihkää.

Viestiä muokattu 5.6.2009 klo 1:38, muokkaaja: Muusaska

5.6.2009 klo 12:07

Kiwi
Käyttäjä

Älä Muusaska muuten muuta koskaan Uuteen-Seelantiin... Täällä on kaikki talot homeessa :(. Mä pyyhin aina aamuisin vesipisarat ja homepilkut ikkunoista ja ikkunalaudoilta... Enkä ees halua tietää mitä kokolattiamatossa kasvaa...

Oon muuten tässä miettinyt hemoglobiinin ja migreenien välistä mahdollista yhteyttä. Mä kun en oo lihaa syönyt vuosikymmeneen ja juon mustaa teetä ainakin litran päivässä, ja hemoglobiini on silti aina yli 150. Jotenkin musta tuntuu että mitä enemmän teetä juon sitä vähemmän on ollut migeenejä... Tai ehkä vaan kuvittelen. Selkeää kaavaahan niissä ei koskaan ole ollut, tulevat ja menevät miten lystäävät. Mutta tarkkailenpa tilannetta huvikseni.

5.6.2009 klo 23:52

uttra
Käyttäjä

Tulipa päivitettyä tämän jatkokertomuksen luku:)Kyl tästä jännittvä romsku kehittyy ... Mikä on nahkalaukun kohtalo ...tai miten käykilpirauhaselle...odottaa jännityksellä jatkoa

Viestiä muokattu 5.6.2009 klo 23:55, muokkaaja: uttra

6.6.2009 klo 0:06

Nekku2
Käyttäjä

nahkalaukun! :D olen SAANUT sen!!! synttärilahjaksi isiltä ku pyydin ja se on kaunis kaunis :)

7.6.2009 klo 16:33

Muusaska
Käyttäjä

Kiwi, karseeta! Oikee homeallergikon painajainen :O Nekku, loistavaa et sait sen laukun =) mä täs vaan öllöttelen sängyssä ja ootan miestä suihkusta.. Sit kauppaan. En tiedä yhtään mitä laitan päälle! Tuntuu et puolet vaatteista on likasia ja lopuista ei tuu mitään järkevää kokonaisuutta.. Äh.. Löytysköhä multa yhtään mitään järkevää päälle pantavaa.. Hmm.. Mitenköhä ne yhdet farkut ja toppi. Sitä vois yrittää ku ne on ihan ok puhtaat. Pitäs taas harrastaa käsipyykkiä mut ei kiinnostais. Ompeliö muuten viime toissayönä yhtiä verhoja puol neljään aamua asti. Pitäs käydä kattoo joku kerta miltä ne näyttää, ku eilen kuulin et ne meni yhteen seksikauppaan :-D vähänko repesin. Kertoo vissiin jotain mun "tyylitajusta" kun ajattelin niitä verhoja tehdessä et haluaisin itselleni samanlaiset :-D ei vaan, samanlaiset verhothan sitä seksikaupassaki on ku muuallakin.. Aika pitkälle joo.

8.6.2009 klo 0:51

Muusaska
Käyttäjä

Tilasin autoradan. Nyt odotan kuin kuuta nousevaa että se tulee postiin!

8.6.2009 klo 10:22

Muusaska
Käyttäjä

Karsee olo.. Pumppu hakkaa.. Kroppa tärisee, pahoinvointia.. Kahvi ei maistu, ruoka ei maistu, rööki ei maistu.. Päätä särkee.. Hmm.. Hmm.. Tästä lähtien pysyn vaan kotona enkä lähe yhtään mihinkään! Paitsi kohta kelaan, mut en sairasta sentään tiiä miten mä sinne selviän ku pelkkä sängystä nouseminen hengästyttää ja pyörryttää.. (oltiin vähän kyläilemässä..) musta alkaa taas pikku hiljaa tuntuu et mä en pääse ikinä eroon sanasta myrkky, home tai kemikaali.. Mä vihaan niitä! Mä vihaan et en voi mennä juuri minnekään tulematta kipeeksi.. Ja sit ku se karsee olo saattaa jatkua viikon o_0 onneksi se mun autorata tulee toivon mukaan pian. Se on sellanen mario kart muistaakseni toycenteriltä. Muistaakseni.. Hmm..