yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

27.5.2010 klo 13:26

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Yllättävän hyvin mulla oli ne testit menny. Jotkut osaalueet jopa hieman keskivertoa paremmin, mikä oli yllättävää koska välillä tuntu et vetelen niitä vastauksia lotolla ku ei jaksa miettiä :-D
nyt ois sit jo parikin ideaa joita voisi harkita, kysellä ja katsella.. Ehkä pidänkin tänään sellaisen funtsimisillan ja tuumailen mikä ois hyvä järjestys lähtee viemään hommia eteenpäin. Yksi todella potentiaalinen juttu ois mikä ois myös sellainen kevyt aloitus ja edesauttaisi ehkä jatkonkin suhteen. Katsotaan..

Mitäs tänne kuuluu? Kiva ilma muuten ulkona vaikka täällä onkin pikkaisen kylmä :-) ainakin kunnon helteisiin verrattuna :-D

27.5.2010 klo 15:04

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Olen oikeastaan aika ylpeä nyt itsestäni. Kerrankin on sellainen olo että olen onnistunut jossain! Ja olen uskaltanut tehdä monta asiaa vaikka onkin pelottanut ja jännittänyt. Olen nyt aika tyytyväinen itseeni.
Olkoonkin ne asiat muille ihan pikku juttuja, niin mulle ne on isoja ja omasta mielestä olen täysin oikeutetusti ylpeä itsestäni. Nii.. :-)

28.5.2010 klo 8:11

Yoki
suljettu käyttäjätili

Mäkin olen ylpeä susta :)

28.5.2010 klo 17:25

Yoki
suljettu käyttäjätili

Radio dei tänään: 21.30 Sanan ja rukouksen ilta
Pirkko Jalovaaran seurassa
Rukouspyyntösi voit soittaa
numeroon (09) 7514 4700 klo
22:00 - 23:00 eli opetusosuuden
jälkeen. Myös ohjelman
yhteydessä kerrotaan, milloin
voit soittaa.

29.5.2010 klo 13:45

luomumummo
Käyttäjä

http://www.media7.fi/raamattuopisto/
Tuolta löytyy kursseja ja kuunneltavia saarnoja.

29.5.2010 klo 15:16

Rabiljus
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Pistin kaikki kurssit tilaukseen,kiitos paljon linkistä luomumummo ) Nyt odottelen ensimmäisiä opintovihkoja kysymyksineen.

31.5.2010 klo 7:35

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Hienoa! Pojalle tulikin nyt sit flunssa. Ei vaan oikeasti hienoa. Ne kun tuppaa kai? vahvistamaan immuniteettia et jospa se tekis hyvää tolle jonkun sortin yliherkkyyspolitiikallekin ja tuolle sen oudolle oireilulle. Jos ei muuta niin jospa se ees puhdistais sit keuhkoja ku yskii :-D Itseasiassa voisin pitää tuota jopa jonkun sortin rukousvastauksena ku pienen puolesta rukoiltiin. Rukoiltiin ylipäätään et Jumala parantais mitä ikinä hänellä onkaan ja et ruokahalu paranis ja alkais paremmin syömään ku nyt ollu taas pitkän tovin aika huono syömään.. Ja siitä ei osaa ikinä sanoa mitä se suostuis syömään. Tuntuu et kaikki mitä mä ajattelen et tästä lapset tykkää niin meidän pojalta jää syömättä, mut sit sellaset ruuat jotka ei edes mulle maistu niin poika vetää ihan ahmien o_O kuten eilen soijarouhecurrykastike ja vielä vesipohjaan tehtynä.. Potun kans poika söi sitä ku hevonen. Sit se on tykänny myös monista jutuista mihin olen persiljaa laittanut. Hmm.. Esim. Kerran tein mielestäni maailman pahimpia lohkoperunoita joita maustin persiljalla niin poika veti niitä aivan innoissaan. Hmm.. Sit taas ku olen ostanut sille kaupasta kermaperunat, niin viime aikoina ne jäi lähes poikkeuksetta syömättä. Ja sit myös piltin merimiespata ei ole uponnut enää aikoihin. Oikeestaan kaikki valmisruoka on tupannu jäämään syömättä. Leipää se kyl vetäis vaik koko pakkauksen ja nimenomaan niin, et sen päällä ei ole yhtään mitään o_O ihme jannu. Voisin ostaa huomenna vispilän ja tehä sille kuohupuuroo mustaherukkamehuun. Se ois tosi terveellistäkin! Ja mäki voisin syödä sitä :-P nam nam.

Edit. Vai onkohan niin että se immuunijärjestelmä on alkanut korjaantuu jo siinä vaiheessa kun toi flunssa tuli? Kun meillä ei nuis myrkkymestoissa ollut itseasiassa lainkaan flunssia. Et jos meidän kropat alkaakin nyt sit toimii normaalisti :-D en tiedä, mut voisin ehkä jopa olla tän flunssan jälkeen rohkea ja testata paria hedelmäsosetta pojalle jotka joskus ovat tehneet kasvojen lehahtelua.

En sit tiedä onko tälle mun pohdinnalle mitään tieteellistä tukea. Ehkä ei.. Mut saahan sitä aina pohtia :-)

Viestiä muokattu 31.5.2010 klo 7:46, muokkaaja: Muusaska

31.5.2010 klo 19:47

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mitäs tänne kuuluu näin "ihanana" maanantaipäivänä? :-D meillä on tänään lähes tulkoon maailman tylsin päivä :-P eipä siinä, huomenna sit vietetään kivaaaaa päivää =)

31.5.2010 klo 20:41

luomumummo
Käyttäjä

Pistin kaikki kurssit tilaukseen,kiitos paljon linkistä luomumummo ) Nyt odottelen ensimmäisiä opintovihkoja kysymyksineen.

Kiva juttu. Olen itsekkin aikoinani käynyt nuo kurssit, niissä saa itse etsiä kysymyksiin vastaukset raamatusta.

31.5.2010 klo 23:36

Muusaska
suljettu käyttäjätili

No niin.. Nyt alkaa sit tää päivä olla vihdoinkin ohi :-) Luojan kiitos! Oli kyllä niin tylsä päivä ettei ole tosikaan :-D Luojan kiitos ihan just pääsee nukkumaan ja herää huomenna kun on jo paljon enemmän tekemistä! Huomenna on nääs rahapäivä :-) loppukuu on aina sellaista nyhjäämistä kun ei ole oikeen mitään millä itseään viihdyttää, eikä rahaa ostaakaan niin on pakko vaan lojua! Bussikortti ois hyvä hankkii. Sillä pääsis sit ainakin tylsyyksissään huristelee pitkin kaupunkia eikä maksais mitään :-D tuliskohan sitä sit käytyy joskus vaikka seurakunnassa.. Ehkä. Mut joo, aamusta laskujen maksua, sit prismaa ja kotiin väsää ruokaa, ehkä soittaa yhteen paikkaan.. Jos huomen jaksaa tai oikeastaan viitsii keskittyä siihen. Sit.. Vaan.. Hmm.. Rakentelee leegoista mitä ihmeellisempiä virityksiä :-D tänään on ollut oikeesti niin tylsää, et vois vaikka ostaa pinsetit toisen yhtä tylsän päivän varalle, niin vois vaikka sit nyppii erinäkösiä karvoja sieltä mistä niitä löytyy. Tossahan toi karvakasa ois vieressä. Se ei vaan taida paljon välittää mun ideasta :-D joops.. Jospas sitä syksyn tullessa tulis myös jotain aktiviteettia näihin tylsiin ikuisuuksia kestäviin päiviin.. :-)

3.6.2010 klo 22:03

karuskaja
Käyttäjä

^ muusaska, sun päivä muistuttaa huomattavasti mun tätä päivää, tai ainakin toi karvojen nyppiminen ois tällä hetkellä kunkku puuhaa :P

Moro, annan itselleni taas vapauden keskustella itseni kanssa tämän 40 minuutin kuluttamiseks (sen jälkeen mulla on lupa mennä nukkumaan ja huomen on taas uus päivä, joka menee nii lujaa et ite ei pysy peräs, koska se on perjantai- kaikki kiva menee liian whiiiiiiiiiiiiiiit..) Huomenna kun on niin paljon tekemistäki (2tunnin päivä) harjoittelupaikalla, että tarttee kerätä rutkasti voimia niin et jaksaa. (Houkutus jättää huominen väliin on H-U-O-M-A-T-TA-V-A-N SUURI.

Kellon on vasta viitä vailla kymppi, viel tarttis 35 minuuttia saada kulumaan. Taas tulee todettua että ihan älyttömön hyvä et täälä on tallanen paikka johon voi kirjoitella (melkein) mitä lystää (tietenkin omalla vastuulla- tosin en ota vastuuta mun skriivauksista koska kello on jo ton verran, mulle se on =ajatus ei toimi enää tähän aikaan, käyn todella hitaalla) .

Jes !! Systeri soittaa ->

3.6.2010 klo 23:17

Yoki
suljettu käyttäjätili

\o/ hands up 4 karuskaja :) and good night.

4.6.2010 klo 10:17

Rabiljus

Pyörin tuolla huhtakeskusella eikä ollu automaatissa seteleitä eikä kaveria näkynyt.Tuli tutun äiti vastaan toinen kaveri joutunu lataamoon,pitäisi käysä moikkaamassa.

Nyt juon tässä mutsin luona muutaman olusen ja sitten lähden prisman automaatille ja käyn alkossa ja löytötexissä.Kaveri on varmaan soittanut mutta kännykkä jäi kotiin..

Myöhemmin kuitenkin rannalle jos sää suo..

http://www.youtube.com/watch?v=lUbx18a5CWM&feature=related

4.6.2010 klo 10:54

Rabiljus

Serkkuni Södertäljessä kutsui minut jalkapallootteluun Syrianska FC vs Assyriska FF Södertäljen jalkapalloareenalla 13.6 muttanyt jäi lähtemättä.Isäni kyllä pelasi molemmissa joukkueissa.Ei vaan jalkapallo kiinnosta.

Syrianska FC http://www.youtube.com/watch?v=555A1_Za-0U&feature=related
Assyriska FF http://www.youtube.com/watch?v=JuE58QKhsvE&feature=related

5.6.2010 klo 13:43

Rabiljus

Mitäs tänne?poliisihelikopteri lennellyt tossa, joku varmaan karannut läheisestä mielisairaalasta.
Kävin huhtakeskuksella automaatilla ja siinä oli nuorisoporukkaa jolle piti hakea kaljaa kaupasta.Loppupäivän tässä juonkin vaan olutta ja olen aika masentunut elämäni takia.

5.6.2010 klo 16:50

Muusaska
suljettu käyttäjätili

karuskaja, joo :-D joskus tylsyyksissään on tullut automatkalla nypittyä kainalokarvoja. Aika kipeetä teki mutta oli kyllä sileempää lopputulosta ku millään sheivaajalla :-D

saatiin aika bueno kihlajaispäivälahja Jumalalta joku päivä sit :-) saatiin puhelu et saadaan 1700euroa huonekaluihin ja kodintarvikkeisiin maksusitoumuksina parin viikon sisällä. Oli aika.. Siunattu olo :-) kiitos Jeesus siitäkin <3 ehkäpä tämä siis tästä.. Vähän liiankin moni asia on nyt mennyt odotettua paremmin ja vähän liiankin moni asia näyttää siltä että Jumala olisi antamassa meillä "normaalin" elämän :-D mutta.. Katsellaan tässä päivä kerrallaan :-) menkööt mihin suuntaan tahansa niin pääasia että tiedän olevani parhaimmissa käsissä ja mitä ikinä tapahtuukaan, se on mulle parasta. Miellyttäisi se sit minua tai ei :-) mutta nyt kyllä olen useaankin otteeseen päästänyt helpotuksen huokauksen monen asian suhteen. Hmm.. :-) (tulipa tää täyteen nuita hymymerkkejä)

6.6.2010 klo 22:08

ghettoRouva
Käyttäjä

Moi Muusaska, yritin selailla täältä teidän kuulumisia mutta siinä menisi koko yö, niin tiivistäisitkö mulle miten teillä nyt menee? :) Lueskelin vähän että ilmeisesti voit jopa käydä jo jossain ulkosallakin..? Missä te asutte nykyään, onko teillä hyvä koti? Ja poikako nyt oireilee kummallisesti?

Ei oo itellä millään aikaa liiennyt tähän radijuttuun nykyään, onko se sitten hyvä vai huono :) Mutta mukana hengessä ollaan!

Viestiä muokattu 6.6.2010 klo 22:09, muokkaaja: ghettoRouva

7.6.2010 klo 19:15

Muusaska
suljettu käyttäjätili

ghettoRouva, kiitos kovasti kysymästä :-) täällä oulussa asustellaan. Hieman kauempana keskustasta ku viimeksi. Koti on kiva. Aika pieni tosin, mutta hyvin me tänne ollaan mahduttu :-) eli siis kaksio meillä nyt on.
Ja tosiaan ulkonakäynti ei tuota nykyään enää juuri koskaan oireita. Joskus ehkä jos on tosi paha ilmansaastetilanne, mutta yleensä enää ei tule ulkona oireita. Vaatteitakin tulee jo ostettua ihan normikaupoista. Esmes henkkamaukalta :-D pojilla tosiaan joo jotain pientä ollut.. Lähinnä vatsaoireita mutta jospa ne siitä. Oikeaa ruokavaliota vähän sille haettu että mikä pitäis vatsaoireita pois ja ainakin toistaiseksi ei ole valittanut mahakipua kun on maito ollut pois. Se oli oikeastaan ainut mistä osattiin syyllistä epäillä kun se oli hieman koholla allergiatesteissä. Mutta, kyllä sekin varmaan taas jossain vaiheessa ruokavalioon palaa. Aikansa aina kutakin :-)

eli ei meille oikeestaan ihmeempiä. Ajoittain kaikilla lievää oirehdintaa, mutta nykyinen oirehdinta on vain murto-osa siitä mitä se oli ennen muuttoa eli suunta on kyllä tosi positiivinen. Hieman työkokeilua olen haaveillut mutta katsotaan miten käy.. Ammatinvalinnanohjaajan luona käynyt ja tuollaista. Ja tietokonettakin olen käyttänyt jo kaksi kertaa ilman oireita. Se on suorastaan saavutus :-D se ku on ollut bannissa jo pari vuotta.. Eli ilmeisesti voisin sanoa kyllä olevani kohta jo lähestulkoon terve :-D pari pikku vaivaa tässä vielä, mutta ei se mitään :-P

mitä teille kuuluu? Onko lapset olleet kilttejä, reippaita ja terveitä? :-) täällä poika on ollut hmm.. No ei ainakaan kiltti välillä :-D mutta täytyyhän niitä rajojakin välillä testata.. Kova kriisi on nyt ollut siitä kun pitäisi luopua unitutista :-D mutta.. Yllättävän hyvin kuitenkin se tutiton yö on lähtenyt sujuu.. Mikäli ei huomio parin tunnin kiukuttelua ja siinä välissä paria raivaria.. Mutta :-D sellaista se taitaa välillä olla. Mutta ajattelen että se olisi kuitenkin jo paras kun on jo niin iso poika ja hampaat alkaa menee jos ei siitä eroon pääse. Katsotaan miten ensi yö sujuu :-D

8.6.2010 klo 22:11

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Voi ei :-( meillä oli ajallisesti noin tunnin sisällä pari pientä tavaraa edellisestä asunnosta ja aattelin et en saa niistä oireita ku Yoki laitto ne toiseen huoneeseen suljetun oven taakse 5-6metrin päähän.. No, tämä naamanturvotus, ja silloin tullut huulen kutina ja kurkkuoireet sanoo kyl aivan muuta.. Vieläki kaula ihan turvoksissa.. Voi tuska!!! Mä vihaan myrkkykamoja. Vihaan, vihaan, vihaan!! Toivottavasti tää ei nyt pilaa mun hyvin edistynytta parantumista. Etenkin kun just alko tietokonekin toimia ja se sentään oli reilusti yli pari vuotta pois elämästä! Järki lähtee, epätoivo ja pelko iskee, veetuttaa.. Ei siedä pienintäkään edellisen asunnon oiretta ja pelkoa siitä et nyt ku tuli toi myrkky ja oire niin kaikki taas romahtaa. Ei kestä kyllä enää päänuppi. Kropasta puhumattakaan mutta nyt olen kyllä jo enemmän huolissani mielenterveydestä. Mitä siitä jos naama, kaula ja kurkku turpoo mut ku mua ei se enää nappaa?! Ihan ku muka ois joskus napannu. Ei ole mutta on vaan pakko ollut sietää. Nyt juoksen mieluummin vaikka junan alle ku otan samaa paskaa enää tippaakaan takas. Nii!

8.6.2010 klo 23:11

Rabiljus

Vaikka minulla on universaali mieli niin en lue paljoja kirjoja .itse korostan ykseyttä kaikessa enkä sen takia harrasta kirjallisuutta.En halua oppia vanhaa vaan käyttää omaa kuudetta aistiani.

Luovan visualisoinnin kirja antaa vain työkalut oman intuition valjastamiseen.

Kirjallisuus toimii minulle vain oman sisäisen näyn vahvistajana,ei uuden oppimisena.Minulla on sisimmässäni kaikki mitä tarvitsen tarvitsen niinkuin meillä jokaisella.

http://www.youtube.com/watch?v=_oDda2z7rhs

8.6.2010 klo 23:20

Rabiljus

Olen enkeli tai piru.pyhän Hengen sotilas tai okkulttinen opettaja johtuen kuudennesta aististani.Persoonallisuuden tasolla minun on vain valittava tieni.

Herkkydestäni johtuen aistin korkeamman hengellsen todellisuuden.

9.6.2010 klo 0:16

Rabiljus

Nyt sisimpäni on kuin musta aukko joka imee kaiken valon sisäänsä.
enää en ole tähti niinkuin lapsena,sielunvihollinen halusi tuhota tämän tähden.
Olin empaattinen ja herkkä lapsi mutta synti,perkele ja maailma tappoi herkkyyden sisälläni.
Ja nyt kuudennesta aististani johtuen elän kuolleiden/varjojen maailmassa.

Persoonani on niin hajalla ettei se kykene enää heijastamaan Jumalan valoa vaan valo leijailee hetken ja katoaa mustaan aukkoon.Ääretön tyhjyys,ajatukset kadoksissa.
Jumala antoi syntymälahjana minulle herkkyyden ja sen kautta nerouden.
mutta sielunvihollisen täsmäiskut elämässäni tuhosivat sieluni.
nyt jäljellä on vain kuori.

Viestiä muokattu 9.6.2010 klo 0:18, muokkaaja: Rabiljus

9.6.2010 klo 0:46

Rabiljus

Jos Jumala saa mut tässä eheyttämään ennenkuin olen 30-v.

Niin luovan visualisoinnin kirjassa on luku:Tavoitteiden asettaminen.harjoituksessa mietitään nykyistä elämäntilannetta ja asioita joita haluaa saada,muuttaa tai parantaa lähitulevaisuudessa.

Niitä ovat:

-Työ/elämänura

(Jokin luova työ kohdallani,en ole vielä tarkemmin miettinyt.)
http://www.youtube.com/watch?v=L8hrF2CGTWY&feature=related

-raha

(Niin,että pärjää.en ole materialisti.)

-Elämäntapa

(Kokonaisvaltainen hyvinvointi,luovat harrastukset)

-Ihmissuhteet

(Akianen kaltainen empaattinen kaunis,suloinen tyttö puolisona,empaattisia ,henkisiä, luovia ystäviä)
http://www.youtube.com/watch?v=XLJ7j46ek3o

Ja sitten on muitakin kohtia.

Täytyy huomenna lukea kirja läpi ja tehdä harjoituksia.

9.6.2010 klo 23:58

Rabiljus

Tullu roikuttua koko päivä täällä radissa.Jotenkin masentaa ja kyllästyttää maailma ympärillä,ettei huvita mikään.Unelmien siivillä täytyy lentää kun maailma ei janoani pysty tyydyttämään.

Seurakunnassakin varmaan syntiä,ei sinnekään huvita mennä.Minne näin herkkä mies voisi mennä.

10.6.2010 klo 22:26

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Käytiin just seurakunnassa. Oli tosi kiva ja virkistävä ilta :-) koko porukka siellä oltiin. Suosittelen Rabiljus sinullekin!

Edit. Poika 3.v istu mun sylissä siel penkissä aivan liikuttuneena. Sit ku kysyttiin kotona et tuliko siel kirkossa hyvä olo, se vastasi "tuli ku mun puolesta rukoiltiin." no, kukaan ihminen ei siellä rukoillut pojan puolesta ainakaan niin että sitä olisi voinut huomata :-) kysyttiinkin sit et kuka rukoili sun puolesta niin se vastasi että Jumala =)

Viestiä muokattu 10.6.2010 klo 22:35, muokkaaja: Muusaska

11.6.2010 klo 4:04

luomumummo
Käyttäjä

Käy Rabiljus Adventtikirkossa siellä ei ainakaan ole mitään okultista tai fanaattisuutta.

11.6.2010 klo 4:23

Rabiljus

En mä uskalla mennä seurakuntiin.Olen liian herkkä empaatikko.Sinä et luomummu ymmärrä tätä herkkyden kirousta.

Pelkään,että joku Pyhän hengen ihminen tunkeutuu minun henkeeni ja ajatuksiini ja näkee minun sisimpääni.

Viestiä muokattu 11.6.2010 klo 4:24, muokkaaja: Rabiljus

11.6.2010 klo 4:32

luomumummo
Käyttäjä

Mitäs se haittaa Rabiljus jos joku ihminen näkee sinun surusi? Paitsi jos hän on Narsisti joka varmasti käyttää tilannetta omaksi edukseen mutta vähempi niitä on minun seurakunnassani. Helarilla oli ainakin 2 sellaista ihmistä. Minä osaan jo tunnistaa sellaiset kun olen itse ollut Narsistien uhri.

11.6.2010 klo 4:34

luomumummo
Käyttäjä

Ei kukaan voi nähdä sinun ajatuksiasi Rabiljus mutta sinun tuskasi voi jokin herkkä ihminen nähdä jolla on kuudes aisti kuten minulla ja minä en edes halua sitä aistia.

Kuudes aisti on minulla sellainen että vaistoan jotain asioita jotka sitten toteutuvat ja esim. läheisten ihmisten kuolemat olen tiennyt etukäteen. Esim. minulle on kerrottu unessa tai muuten ajatuksiin että joku läheinen ihminen kuolee ja minulla on ollut kova suru ja pelko ennenkuin kukaan on kuollut. esim viimeisin oli isäni jonka tiesin kuolevan. Kun leikkasin hänen hiuksiaan niin tiesin etten leikkaisi niitä koskaan enää, oli sellainen vahva tunne ja suru.

Viestiä muokattu 11.6.2010 klo 4:40, muokkaaja: luomumummo