yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
11.5.2010 klo 23:17 |
Juteltiin kaverin kanssa syviä elämänfilosofisia asioita.me olemme herätys vaikka yhteiskunta ei tykkää meistä.Jumala näkee asiat toisin.Että siunausta teille vaan! |
|
12.5.2010 klo 19:21 |
Häh. Peruttiin koko aika :-) no, eihän oikeesti sitä riskiä voi ottaa et toinen on viis päivää taivasalla. Hullua hommaa sanon minä. Eli, eli.. Ei kukaan haluis jossain vaiheessa majottaa Yokia luokseen 3-5päiväksi? :-D tai sit me vaan venataan et mun viimeiset yliherkkyydet alkais eka hiipuu.. Niinku ne mitä sen selkään laitetaan? Mistäs mä tiedän mitä siellä on.. Ääh. Unohdan nyt kyl koko lapputestit. Meinasin saada niistä jo hermoromahduksen 8-) |
|
13.5.2010 klo 1:06 |
Hmm.. Olen yrittänyt etsiä kolapähkinöitä mutta en löydä niitä mistään.. En tiedä yhtään mistä niitä vois saada. Täytyy varmaan alkaa helatorstain jälkeen soittelee jos jostain löytys. Nyt varmaan pitäs alkaa kohta nukkuu. Hmm.. Ei kyl vielä oikeestaan nukuttais. Vedettiin niin pitkät päiväunet koko porukka ja herättiin seiskan aikaan puhelinsoittoon. Ihme unipossuja koko sakki :-D Mitähä mä muuta tulin tänne höpöttää.. Hmm.. Kohta vois varmaan joku yliherkkyys parantua ku oon hikoillu ku pieni sika ja tänään oli viel kipuja. Viimeksi samankaltaisen tilanteen jälkeen jotkut yliherkkyydet katos. Luulen (en tiedä) mut luulen et hikoilun mukana on pakko tulla niitä myrkkyi pihalle niin et jotkut herkkyydet mitkä niistä on syntyny lähtee sit vaan pois. Hmm.. Jään odottelemaan mielenkiinnolla. |
|
13.5.2010 klo 1:18 |
Paasto puhdistaa---Keitettyä vettä! Toimii |
|
13.5.2010 klo 1:29 |
^paastolla kyllä taatusti on puhdistavia ominaisuuksia. Epäilen että mun elimistö vaan ei nyt sitä ehkä kestäisi.. Ja en ole perehtynyt lainkaan siihen mitä kaikkea paasto puhdistaa. Et toimisiko se.. Tietyistä jutuista on pakko pitää kiinni, että veriarvot pysyy edes vähänkään järkevinä. Hemoglobiinia lähinnä tarkoitan. Mutta, ehkä se käy jo käy pienestä paastosta jos on yhdeksän tuntia reissussa ja koko ajan syömättä :-D tai sit ei käy.. Mutta joo.. En sitten tiedä.. Olen ollut joskus kyllä pakkopaastolla. Hmm.. Paastojakin on tosiaan niin erilaisia. On niitä vesipaastoja ja sit ei niin rankkoja paastoja. Hmm. |
|
13.5.2010 klo 1:39 |
Joskus on hyvä et elimistö o puhdas!!Ite syön roska ruokia ja voin tämän tästä huonosti,mut 2kertaa vuodessa ku puhdistuu elimistö.On suositeltavaa et limpparit ainaski pois ja se himotun hyvä suklaa. |
|
13.5.2010 klo 9:49 |
En löytänyt mun kolapähkinöitä mistään :-( koko yön niitä olen etsinyt.. Unessa :-) hih. Ei löytyny ei. Jostain ne on saatava.. |
|
13.5.2010 klo 14:26 |
Onpa taas harvinaisen tylsää. Ukot vetää päiväunia. Mä en jaksa.. Ei tääl sairasta sentään o mitään tekemistä. Katselin seurakunta juttujakin eikä sielläkään ole mitään mielenkiintoista, ainakaan tälle päivää. Ja tekemisen mahdollisuuksia rajoittaa poika. Voi tylsyyksien tylsyys.. Tulis äkkiä ne pojan allergiatestit niin tietäs minkä sen tilanne on niin vois hakee sille hoitopaikkaa. Ja jos Luoja sois niin kirmaisin sellasta kyytiä opiskelee ettei tosikaan. Mä taisin itseasiassa keksiä tänään uuden kiinnostavan ammatin mut en muista enää mikä se oli. Höh. No nyt muistankin! Se oli toimittaja. Se mua vois kiinnostaa. |
|
13.5.2010 klo 21:22 |
Akianen runosta voimaa: Not Yet As you walk As you walk As you walk |
|
15.5.2010 klo 16:31 |
Mulla oli eilen oikein mukavaa :-) terveys ei ole lainkaan hassumpi.. Tai siis, ottaen huomioon sen mitä se on ollut :-D mutta minulla oli kivaa eilen. Kävin myös laulaa karaokea 8-) tänään tuli sit vähän harrastettua hyötyliikuntaa semmoset 5km. Turvotus on alkanut kropasta laskemaan. Jipii! |
|
15.5.2010 klo 17:04 |
Sain vuosituhannen kunkkuidean! Jos mun systeri ei saa järjestettyä itselleen sunnuntaina kyytiä porvooseen Jalovaaran kokoukseen niin voisin tarjoutua liftiseurax! Aivan sika hyvä idea 8-) eikö vain =))) tästähän vois melkein jopa innostua! "kuuma kesä kuuma.. Dai pa dai" |
|
15.5.2010 klo 18:34 |
^ Mahtavaa, toivottavasti tapahtuu kaikkee kivaa sulle siellä kokouksessa, sairaudet paranoo tai sillee.. ;) Viestiä muokattu 15.5.2010 klo 18:39, muokkaaja: karuskaja |
|
15.5.2010 klo 18:37 |
Muusaskan systeri sai kyydin! Kiitos Herralle :) |
|
15.5.2010 klo 18:57 |
^Jee ! Todellakin ! :) Hyvä et muille tapahtuu positiivisia asioita niin voi elää sitten niitten kautta :P Mä oon edelleen siellä jossain apatian kuivassa, syvässä kaivossa, josta ei tunnu olevan poispääsyä tällä vuosituhannella. Kaipaa kavereita, ois se kiva jos joku niistä soittas (ees kerran kuussa)..elämä on nyt hetkellisesti (kuinkahan pitkä hetki se oikein on ? ) syvältä. Jotenkin niin ristiriitasta, jossain muualla maailmaa ihmisten koko elämä menee tehden joka päivä 15 tuntista työpäivää päiväpalkan ollessa 2 ekee per päivä ja sit on tää konteksti että mä rutisen apaattisesta vapaa- päivästä ? ??????(!!) Voi elämän kevät.. miks kaikki on niin epäreilua ? Minkä takia tää maailma ei vois olla reilu paikka, jossa kaikki jakautus tasan ? Onneks on (taas kerran) kohde jota voi vapaasti vihata; saatana- siinä syy ihmisten pahoinvointiin, sen vihaamisesta saa ees jonkinlaista tyydytystä/helpotusta tähän kurjaan oloon.. Siunausta, voimia, mukavia yllätyksiä, virkistystä ja iloa jokasen päivään ! :) |
|
15.5.2010 klo 19:04 |
Karuskaja hmm no hitsinhitsi, mehän rukoillaan tuon homman edestä. Eiköhän se Herra jotain keksi! |
|
16.5.2010 klo 15:29 |
^ jonkinlainen vastaus tuli aikas nopiasti ! Kiitos rukouksesta, se auttoi, tänään näki hyvää ystävää piiiiiiiiitkästä aikaa lenkillä :) |
|
16.5.2010 klo 17:48 |
Hienoa karuskaja! Kiitos Herralle :) |
|
17.5.2010 klo 21:24 |
Hyvää homofobian vastaista päivää kaikille tasapuolisesti! :D Viestiä muokattu 17.5.2010 klo 21:24, muokkaaja: Saana |
|
17.5.2010 klo 21:26 |
:D |
|
17.5.2010 klo 21:27 |
Onks nyt sellanen? En ole mediasta huomannut. |
|
17.5.2010 klo 21:36 |
Juu, onhan se. |
|
17.5.2010 klo 21:42 |
Jaa se on aina samana päivänä. No minä nyt muistan ulkoa vain kieltolain päättymispäivämäärän, joten eipä mikään ihme. |
|
19.5.2010 klo 0:14 |
Ostetiin 2 Tyttiä, 2, Terhiä ja 2 Rudolfia tänään. |
|
20.5.2010 klo 1:04 |
Istutin tänään Tyrnipensaat 2 Tyttiä, 2 Terhiä ja kaksi Rudolf poikaa tytöille. Yksikin poika olis riittänyt mutta oli sellainen pakettitarjous että 2 tyttöä ja yksi poika tulee edullisemmaksi kuin yksittäiset taimet. Viestiä muokattu 20.5.2010 klo 1:04, muokkaaja: luomumummo |
|
25.5.2010 klo 13:52 |
^siistiä! Meikä lähtee tänään varmaan leikkipuistoon mikäli sää sallii. Eilen mentiin ja ihan yhtäkkiä tuli taivaalle sika mustat pilvet :O ei jääty odottelee koska kastutaan vaan lähdettiin hirveetä kyytiä himaan. Rane meinas saada raivarin ku lähdettiin ennenaikojaan kunnes just ennen ku päästiin tajus et isi ja äiti oli oikeessa ku alko sataa kaatamalla vettä :-D ukkonenkin jossain jyrisi. Todella viihtyisä leikkipuisto löydettiin todella kauniilla paikalla vielä. Eikä ole pitkä matka. Alle kilometri. Sellainen ihan julkinen. Viime viikolla mulla oli ne testit tietokoneella ja hammaslääkäri ja molemmat meni paremmin kuin hyvin. Oli tosi turvallista hammaslääkärissä ku lekuri panikoi enemmän ku minä ku se oli lukenu niitä edellisiä tietoja :-D tarkisteli viimisen päälle ettei laiteta mitään suuhun muuta ku turvalliseksi todettua. Ei laitettu vielä sitä muovipaikkaakaan minkä kaa mulla on ollut ongelmia. Se laitetaan vasta syksyllä ku nyt tota juurihoitoa vielä jatkettiin. Rohkeesti mä aion kuitenkin syksyllä kokeilla mitä sen muovipaikan kanssa käy :-) oli kiva ku ei tarvinnu viimeksi ees puudutusta ku se on inhaa kun on monta tuntia vielä puolinaamaa puuduksissa. Ei see juuri sattunu vaikka se niitä juuria hämmensi :-D tällä viikolla saan tietää miten ne mun ammatinvalinta psykologiset testit noin muuten meni. Vähän kyl lämmittää ne tulokset :-D mua alko loppuminuteilla jo niin ramasee et osa vastauksista meni aivan puolimässillä. Noo.. Mitäs pienistä :-) mitä muille kuuluu? Onko kesämieli ja kaikkee muutakin kivaa? Edit. Niin piti sanoa että olen toistaiseksi selvinnyt tämän siitepölyn keskellä ilman allergialääkitystä. Vihaan antihistamiineja joten en niitä käyttäisikään. Kortisonia popsisin jos ois pakko. Aurinkoisella ilmalla olen kyllä kauppareissulla aivastellut, mutta se on mun mielestä tooosi pientä vielä. Toivotaan ettei mene pahemmaksi. Ja rukoillaan. Mut siis, Yoki on vetäny luontaistuotekaupasta saatavaa kverilla nimistä allergialääkettä. Täysin luonnontuote mut silti toimii yllättävän hyvin! Sitä mäki ehkä testaisin jos tää pahenis.. Jos uskaltaisin :-) mut siis joo.. Siinä on mm. perillansiemenuutetta mikä käsitykseni mukaan vaikuttaa ihan suoraan niihin mitä ne välittäjäaineet nyt olikaan mitkä sitä allergiaa aiheuttavat. Niihin kuitenkin vissiin sitten. Selitämpä mä nyt huonosti :-D mä katon jos löydän jonkun linkin. Ainakin tuolla on siitä jotain tietoa. |
|
26.5.2010 klo 16:29 |
Mietimpä tässä vaan kun se pojan lääkäri soittaa vasta perjantaina ja kukaan ei antanut mitään ohjeita miten toimia ku ne pojan maidon vasta-aineet oli koholla niin ku en sit kuitenkaan ole uskaltanut antaa sille maitoa ennen kun se lääkäri soittaa, niin mietin voiko se maidottomuus jo nyt vaikuttaa jos sillä on maitoallergia.. Kun yhtäkkiä se ei enää olekaan ollut niin kiukkuinen o_O mistä näistä tietää.. Soittais se lääkäri niin sais jotain tolkkua tähän. Yokil ainakin oli niin et ne missä oli vasta-aineet koholla näkyivät myös prick-teisteissä.. Kun en yhtään tiedä paljonko ne oli ollu koholla. Yokilla kyllä pienetkin kohoumat vasta-aineissa varmistuivat niillä prickeillä. Hmm.. Ostin nyt kuitenkin soijamaitoa. Ehkä mieluummin olen ylivarovainen kuin alivarovainen. Hmm.. |
|
26.5.2010 klo 18:12 |
Tulin taas tänne miettimään tuota maitohommaa.. Päätin etten anna sille maitoa enkä mitään maitoa korvaavaakaan ennen kun se lääkäri soittaa. Haluan nähdä millainen poika nyt on kun ei juo perjantaihin asti maitoa ja en halua ottaa muitakaan uusia tuotteita etteivät ne sekota sitä. Minä kyllä kauppareissulla ihan ihmettelin että onko tuo meidän poika kun on niin kiltti ja rauhallinen.. Tiedä sitten. Katsotaan. Jos sil on se maitoallergia niin mul on kyl käyny supermoga kun on jäänyt se huomaamatta. Tosin, onhan sitä pidetty välillä poissakin ruokavaliosta vahvojen epäilyjen takia, mutta kun se maito on kuuulemma niiiin tärkee ja silti ei kukaan suostu testaa ennen ku poika on jo yli kolme vee ja allergiatestejä vaadittu lukemattomia kertoja. Ihme hommaa. |
|
26.5.2010 klo 18:14 |
Nokkosessa on paljon kversetiini-nimistä flavonoidia, joka toimii antihistamiinina vähentäen esim. heinänuhan oireita. Keräsin tänään nokkosia ja ryöppäsin ne ja tein lehdistä nokkosmuhennosta. |
|
26.5.2010 klo 18:29 |
^meikä vois ottaa siitä parit tinktuurat :-D on ihan kivasti tullu tuolla ulkona aivasteltua.. Nyt vissiin on joku just sellainen mille oon aika herkkä. Toistaiseksi en ole vielä ryhtynyt itselääkintään, mutta mutta.. Syksyn tullessa on varmaan viimeistään pakko kun rakas homeemme alkaa oikein kunnolla muhimaan ulkoilmassa :-P ehanata.. 8-) |
|
26.5.2010 klo 20:46 |
Tää on niin vaikeeta. Niiiin vaikeeta miettiä mikä johtuu uhmaiästä ja mikä jostain muusta.. Poika on ollut niin kiltisti koko päivän. Niiiin kiltisti että sitä saa ihan ihmetellä o_O mutta heti ihan pienen tempun tultua sitä joutuu jotenkin epätoivoon.. Mistä tääkin nyt sit johtuu? Onko tää taas sitä normaalia uhmaikää? Kun uhmaikää on sanottu että se voi olla pahakin, niin olen oikeastaan lähes kaiken pistänyt sen piikkiin.. Mitä kiukkuisuuteen ja "yliaktiivisuuteen" liittyy. Tosin olen yrittänyt saada jo parisen vuotta pojalle myös kilpirauhastestejä koska se vissiin jos oikein muistan, voi olla periytyvää, ja voi todellakin aiheuttaa todella epämiellyttäviä oireita.. Ja mulla oli liikatoiminta vauvasta asti. Oikeesti välillä tekis mieli nuita lääkäreitä vähän (no taidan jättää sanomatta..) mutta joo.. Katselin nuita mitä lie ige vai ieg mitä lie välittäjäaineita ovatkaan.. Niin niiden kohoaminen on vissiin aina merkki herkistymisestä ja mahdollisesta allergiasta. Ja maitoallergia oli netin mukaan periytyvää ja mulla on ihan pikkulapsesta johonkin asti ollut maitoallergia. Hmm.. Ois paras jos sikaperussairailta kiellettäis täysin lasten teko. Saatais näin terveempi yhteiskunta ja onnellisemmat ihmiset :-) Viestiä muokattu 26.5.2010 klo 20:49, muokkaaja: Muusaska |