yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

13.4.2010 klo 9:17

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ Joo :) kyllähän se vähän muuttaa ilmettä kun hiukset pois kokonaan ajaa.

Sairaan rasittavia hermosto-oireita ollut tässä muutaman päivän ja tuntuu jopa pahenevan O_o lieneekö syynä ilmansaasteet ja kehon puhdistuminen samaan aikaan altisteiden saamisen kanssa... Kai se voi sekoittaa koko paketin jokseenkin kivasti. Eilen vielä törmättiin sellaiseen "hauskaan" huomioon, että noin kilometrin päässä meiltä, niin sijaitsee piirilevytehdas :-x tuli sitten vähän höngittyä niitä aika mukavan ärmäkältä haisevia päästöjä ja olo oli illalla sen mukainen, edelleen on. Ei ihme että toisinaan olen ollut havaitsevinani jotain kemiallista tuoksua, lähde on löytynyt. Voihan kemikaalit ja tehtaat sentäs sanon minä.

Tänään lääkäri soittaa.. Katsotaan mitäs jatkoa keksitään.

22.4.2010 klo 8:22

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Hahah! Mä keksin vihdoinkin Yokille harrastuksen. Vielä jopa niin hyvän että siitä vois tehdä jopa ammatin =) ku sitä ei kiinnosta mikään.. Tai kiinnostaa, mut vaan musa ja tietokoneet ja niihin meillä ei ole ollut aikoihin mahdollisuutta.
No mutta, sanoin Yokille et ala harrastaa oluen panemista ja perusta olutpanimo. No siitähän se innostu :-D jes. Nyt on sit keksitty harrastus ukolle. Mulle onkin jo tuhat kertaa helpompi keksiä harrastus ku mä saatan oikeassa mielentilassa innostua melkein mistä tahansa. Ja onhan mulla noita ideoita ja visioita. Terveys ku vaan pysyis hyvänä niin hyvä homma. Pikkasen vielä immuniteetti reistaa ja sekoilee, mut parempaan päin. Jospa tää flunssa ois tehny jotain hyvää immuniteetille.. Mut joo. Nyt kohta menox. Pakko kaupunkireissu. :-) ja sossu istunu koko kuun meiän hakemuksen päällä. No, eipä sille mahda mitään. Ihan hyvin täs selvitty kuitenki periaatteessa :-D laskut täs lähinnä odottaa sossupäätöstä mut joutaahan niitä aina myöhemminkin maksamaan :-P

Viestiä muokattu 22.4.2010 klo 8:23, muokkaaja: Muusaska

22.4.2010 klo 8:34

slslsl
Käyttäjä

Käväisin Melkon sivuilla etsiessäni hieman tietoutta kotiviinin valmistuksesta, kun tää alkoholismi alkoi taas kukkia ja syö vähän varoja... Törmäsin siellä olutpanimosettiin. Aika tyyris, mutta voishan se maksaa itsensä takas. Pidän kyllä oluesta ennemmin kuin viinistä, vaikka jälkimmäinen tietty halvemmaksi tulisikin. Saa nähdä nyt.

22.4.2010 klo 13:46

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Kuuntelen täällä painokelvotonta tekstiä Yokin suusta :-P heh. Sitä vähän tympii et sossu teki hylsyn liittyen sänkyyn yms. mut perusosapäätöksen saivat sentään tehtyä.
No, ens kuuksikin on nyt onneksi valmis perusosapäätös niin kerkee rauhassa tapella nuista muista hommista :-)
ja työkkäri käynti meni enemmän kuin hyvin. Nyt sit vaan odotellaan aikaa ammatinvalinnanohjaukseen. Jeespox.. Täytyy googlettaa mikä tuo Melko on :-)

edit. Sieltä melkostahan löytyy vaikka sun mitä :-) Yoki vois melkeen mennä työharjoitteluun johki paikalliseen olutpanimoon. Samalla ku sais hyvää oppia, sais täytettyä kansalaisen velvollisuuden :-D sekä Yokin suusta "toivottavasti myös työsuhdeetuja" ;-D
mut joo.. semmonen saksan puhtauslain mukaan tehty olut vois olla aika tiukkaa kamaa. Mitähän se minä tekisin.. Jos en olis melkein kalju voisin olla kiinnostunut jostain kuntosaliohjaajan hommasta. Hmm.. Saapa nähä :-)

Viestiä muokattu 22.4.2010 klo 13:59, muokkaaja: Muusaska

22.4.2010 klo 14:50

JamesBond007
Käyttäjä

Muusaska kirjoitti: No mutta, sanoin Yokille et ala harrastaa oluen panemista ja perusta olutpanimo.

Luin tuon lauseen kiireessä aluks ilman tuota "Oluen" sanaa ja pysähdyin siihen.
Mietin sekunnin tai kaksi, että mitäköhän toi Muusaska tuolla meinaa..

Viestiä muokattu 22.4.2010 klo 14:57, muokkaaja: JamesBond007

22.4.2010 klo 18:26

slslsl
Käyttäjä

Kriek-kirsikkaoluen etiketissähän on kuvattu panimon työntekijöitä. On kehittynyt lentävä lause, "siinä ne on panomiehet rivissä".

24.4.2010 klo 9:41

Yoki
suljettu käyttäjätili

:D kylkyl jeespoks. Voisihan tuota olutsettiä ajatella todellakin hankkivansa. Oluen sisältämät ainesosat on kuitenkin hyvin mielenkiintoisia ihan terveysvaikutuksiltaankin.

Vähän nihkeää meinaan pohtia itselleen täysin uutta juttua näin niinkun työ ja ura näkökohdasta, kun on jo yhden alan itselleen havainnut juuri siksi ainoaksi ja oikeaksi ja on sitä työtä tehnyt vuosia. Ei se helposti käy noin vain löytää yhtä motivoivaa ja innostavaa alaa. Jotenkin kuitenkin mieleni tekisi opiskella ja tehdä työtä sellaisella alalla, joka antaa myös itselle jotain. Ikuisuusprojekti taitaa olla tämä uusi ura :-P

Elämä on...

24.4.2010 klo 15:46

Muusaska
suljettu käyttäjätili

tulin tänne opettelee uuden puhelimen käyttöä. Mistäköhä tähän saa sen automaattikirjoituksen :D pikkase hidasta näin yks kerrallaan näpytellä..

eipä näytä mistään saavan.. Haha :-D olen nero! Onnistuin!
Edit. www.beautycenteroulu.com haluaisin tuonne mut on aika kallis.. :-/ ainakin tämän hetkiseen budjettiin.. Ja mitä se sossuki sanos jos kerran kuussa menis tililtä melkein kuuskymppiä kuntosaliin.. Hmm.. Jos tuonne pääsis työkokeiluun nii saiskohan siellä treenata ilmasex :-D

Viestiä muokattu 24.4.2010 klo 16:07, muokkaaja: Muusaska

24.4.2010 klo 17:31

Yoki
suljettu käyttäjätili

Noniin :) eiköhän me kohta saada ylläpitoa tai koodaajia painostettua lisäämään tonne chattiin lähetä näppäin! Toki ymmärrän, mikäli sitä meidän tähden ei todellakaan lisätä 8-) siis syitä voi olla kenties moniakin...

Viestiemme lähetystiheys tulee tilastollisesti kasvamaan tästä päivästä eteenpäin, koska meillä on nyt 2 puhelinta joilla pommittaa radia. Tilastomatemaatikot varautukoot.

25.4.2010 klo 9:45

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Do dii.. Tämä se onkin mielenkiintoinen flunssa ku poika sai sen nyt vasta oikein kunnolla. Eilen tuli sillä oikein kunnon kuume!
Ja ihme flunssa ku ei ikinä kunnolla parane :-D hih.

Mulla piti tänne jotain muutakin.. Itseasiassa olen yrittänyt lähettää aika montakin viestiä mut ne on katonu ku tuhka tuuleen :-P se on rasittavaa. Jeespox.. Sit kävi ranella vielä flunssa vahinko. Se ku on ollu nyt pitkään ilman vaippoja päivät niin näköjään flunssassa se ei onnistu.. Kiva käsipyykki päivä tiedossa hmm.. Hmm.. No, elämä on :-)

26.4.2010 klo 0:09

Muusaska
suljettu käyttäjätili

mitä teille muuten kuuluu? :-) mulla on tääl henkkohtainen mieskokki :-) tämän yön safkana on jotain sipulitomaattikastike systeemiä ja riisiä luultavasti tuttuun tapaan hyvin maustettuna :-) odotan innolla!

26.4.2010 klo 9:37

Yoki
suljettu käyttäjätili

Toivottavasti maistui :)

2.5.2010 klo 3:28

luomumummo
Käyttäjä

Kävin tänään tai eilen illalla kahden tyttäreni kanssa seurakunnan kokouksessa illalla ja se ei ollut oma seurakuntani tilaisuus.

4.5.2010 klo 15:55

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Rohkea veto luomumummo :-) !

Äh.. Kirjoitin pitkän tekstin joka ei menny perille. No mutta, pääpointit kirjoituksessani oli että polyamidi on alkanut toimia ja olen vetänyt humalateetä. Päätelkää itse loput :-D siis nuillahan ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tai mistä minä tiedän. Mutta en jaksa kirjoittaa toista kertaa tän paremmin.
Olen siis löytänyt muutenkin kaikkea mielenkiintoista. Humalateen ja polyamidin lisäksi. Mutta, mutta.. Katsotaan. Torstaina ammatinvalinnan ohjaukseen. Odotan mielenkiinnolla mitä siellä tapahtuu. Ai niin muuten.. Mä olen allerginen sovituskopeille. Jos ette usko, joudutte tulee mun kanssa sovituskoppiin. Nii. En tiedä miten tämä asia on mahdollista, tai tiedän mutta minua ei kiinnosta. Se on se sääpetin lamppu mikä niis kopeis on. Sama ilmiö toistuu myös kotona jos menen liian lähelle loisteputkivalaisinta. No, kaipa toikin vika kohta paranee. Tai sitten ei. Ei oikeestaan edes kiinnosta :-D

4.5.2010 klo 21:59

Huokaus
Käyttäjä

Kiireet painaa ja monta rauta tulessa!!Onneksi saan tehdä evankeliumin työtä ja viedä pelastussanomaa etiäpäin,valmistelen saarnaani ja kiitän kaikkea kaikesta.Jään takaalalle Radikaalisesti!!Älkää olko sotajalalla vaan pysyköön keskinäinen rakkaus ja juurtukaa sanaan.Kristus kallio kestää!! siu:Huokaus

7.5.2010 klo 8:31

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Jeespox.. On ollu kyllä vuosituhannen sähläystä. Ammatinvalinnanohjaus on käynnistynyt ihan kivasti. Nyt ois kohta ilmeisesti kasa erilaisia testejä ja systeemeitä. Kuulostaa kivalta ja mielenkiintoiselta. Harmi ku työkkärirahalla ei voi opiskella ku kaksi vuotta. No, pitänee sit ehkä jos siihen lopputulokseen nyt edes päätyy, valita sit lyhyempiä kouluja.. Hmm.
Olen saanut kortisonitki laskettua. Ja yllättävää, sain ne laskettua kun rupesin välttelemään loisteputkivalaisimien läheisyydessä olemista.. Hmm.. Mielenkiintoista. Se siitä "krooninen urticaria & angioödeemasta". No, kyl se varmaan joskus pitää paikkansa, mut toi on vaan helppo selitys ku ei viitsitä etsiä oireiden syyllistä. Tai näin minä joissakin tapauksissa ajattelen. En tietty kaikissa mut joissakin.

Hmm.. Hmm.. Tänään oli Yokilla oikein mieltäylentäva aamuherääminen. Mä vielä nukuin ja heräsin sit siihen ku Yoki vei pojan suihkuun. Poika oli heränny itsekseen ennen seiskaa, kakannu ja sotkenu itsensä ja lattian sillä kakalla.. Hmm. O_o ilmankos oli niin hiljaista eikä ollenkaan normaalia meteliä mitä yleensä kun se herää.. Joopatijoo.

9.5.2010 klo 19:25

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Huomenna on todellinen koitos yliherkkyyksien suhteen. Lähden tekee vähän testejä kahdeksi tunniksi tietokoneelle. Hmm.. Siitä jos hengissä selviän ja päivärahat on pamahtanu tilille, lähden ostaa itselleni öljy- tai akvarellivärejä ja katson miten mulla käy jos alan maalaa. Ja tottakai ostan alkosta perry siiderin luultavasti, koska se on täydellinen allergiaoireiden poistaja. Kaiken varalta.. Toisaalta, mua kiinnostais myös tää taiteilijoiden käyttämä absintti. Nykyään kun se ei taida olla edes niin tujonipitoista. Miltä näyttäis taulut jos ottais paukun absinttia? En taida kuitenkaan uskaltaa.. En ole koskaan absinttia maistanut, niin edes tiedä kestäisinkö sitä. No mutta.. Näillä pääsee jo hyvin alkuun.
Entä missäs on mun ompelukone? Munhan pitäs päästä jo pikkuhiljaa ompelee.. Hmm. Entäs mun luovuuden lähde? Ääh.. Tulisitte vaan sisuksiin. Semmonen palo et kohta vois palaa persekarvatkin jos sellaiset ois. Kuulostipa ronskilta :-P :-D

10.5.2010 klo 9:10

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Jaa.. Se niistä testeistä. En pääsekään niihin tänään työntekijän sairastumisen vuoksi. Uskovaisena tietysti ajattelen heti, että se ei sit kuulunu Jumalan suunnitelmaan vielä :-) ehkä se ei sittenkään olisi ollut mulle vielä kovin turvallista.. Olin kyllä kovasti niitä testejä odottanut. No, ne tulevat sitten ajallaan.

Täytyy sit kehitellä muuta toimintaa täksi päiväksi. En ole osannut vielä päättää, kiinnostaisiko mua enemmän puutarhassa vai jossain taidetarvikeliikkeessä käynti. Hmm..

11.5.2010 klo 18:52

karuskaja
Käyttäjä

Nykyään en oikeen osaa kirjottaa tänne juuri mitään.. mistäköhän sekin johtuu ? Joka tapauksessa se on todella ärsyttävää, kun tunne on sellainen, että olis paljon sanottavaa, mutta lauseet ja ajatus eivät vaan aukene.

Todella apaattinen olo taas vaihteeksi.. tuntuu, et arki pyörii ittestään mutta minä oon jossakin sen ulkopuolella, en ainakaan mukana siinä. Ehkä olis (taas) aika, että tulis vaihteeks jotain äksöniä tähä pieneen elämään. Ees joku pieni runo/laulu tai motivaatiota/jaksamista tehä jotain uutta.

Eehehee, tarttisko sitä yrittää nauruterapiaa, auttaskohan se ? En oo koskaan kokeillu..taidan jättää väliin- ei tarvitse naapureiden miettii epämääräisiä ääniä.. Nää on nyt sit puhtaasti tällasta jauhantaa, kun ei tässä muuta järkevää oikeen koe osaavansa kirjottaa tällä kertaa.

No mut mites muilla, millasilla fiiliksillä sitä ollaan liikenteessä tänään ? :)

11.5.2010 klo 19:35

Muusaska
suljettu käyttäjätili

No, voin melkein samaistua karuskajan fiiliksiin. Nyt on viimeisinä päivinä ollu välillä aii..ka raskasta. Todella sellanen jopa painostava olo ja ei mitään mitä tehdä. Tän kämpän katsominen ja siellä lojuminen ottaa kirjaimellisesti aivoon. Eilen käveltiin 7km ja samalla vaan kulutettiin aikaa.. Nyt taas täällä lähes tyhjässä kämpässä ja tuntuu et järki alkaa jo pikku hiljaa lähtee katsellessa vuosi vuodesta puoli tyhjää kämppää. Aina kun saa asunnon aluille niin ei ku vaan roskiin.. Vähän ottaa pinnan päälle, mut ei kait siinä.
Ja huominen ressaa. Ressaa ihan sairaasti. Yokilla kemikaali lapputestit ja jos ei ihmettä tapahdu niin huominen on täys katastrofi. En halua edes ajatella koko huomista. Nyt jo meinaa järki lähtä.. Pahimmassa tapauksessa lopputulos on se et mä yritän olla silleen et Yoki vois tulla ne laput selässä himaan, vedän kortisonia ja lopulta lähetän Yokin johki ties minne. Ja pahimmas tapaukses Yoki kärsii karmeista oireista monta päivää ne laput selässä ja enpä jaksa oikeestaan enempää edes ajatella.. Viime kertanen lapputesti yritys oli ainakin karmea. Huoh. Eli ei kovin positiista tekstiä täältäkään :-)

11.5.2010 klo 20:06

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Jee! Muistin oikein. Aion soittaa tuonne tänään siitä huomisesta.
http://www.radiodei.fi/kry/?sid=2
eli siis rukouspuhelimeen!

Viestiä muokattu 11.5.2010 klo 20:07, muokkaaja: Muusaska

11.5.2010 klo 20:12

Yoki
suljettu käyttäjätili

Kyllä joo snadisti huominen hirvittää.

11.5.2010 klo 22:13

kukamitämissä
Käyttäjä

Näinpä tämän sivun jossain ja tulinpa kysäisemään monelle hyvin tutunkin ja jopa riitaa aiheuttaneen kysymyksen: Mistä tietää että jumala on olemassa? Olen kuulut miljoona kertaa että se on vain semmoinen "kutina perseessä", mutta mistä sen voi tosiaan tietää? Kaikki maasta löytyvä (mm. dinosaurusten luut) tuntuvat sotivan maan (raamatun mukaan) 6000 vuotista historiaa vastaan. Itse olne ajatellut loogisempaa näkökulmaa siitä, että jumala on vain yksinkertasesti kirkon luoma hahmo pelotella ihmisiä ja pitää näin valtaa yllä.
I
Tarkoitukseni ei ole aiheuttaa riitaa. Haluan vain tietää miten te voitte tietää.

11.5.2010 klo 22:26

slslsl
Käyttäjä

Kato sanakirjasta "uskoa".

11.5.2010 klo 22:37

Saana
Käyttäjä

Aiheesta on olemassa jokunen ketju. Kannattaa mennä mieluummin niihin. Olisi kiva pitää tämä ketju enemmänkin sellaisena kevyenä höpinäketjuna. Tai sitten voit tehdä kuten slslsl kehotti ja katsoa sanakirjasta, vaikka en uskokaanm että sieltä täysin tyydyttävää vastausta löytyy. Minä nyt kuitenkin katsoin:

uskoa
1. pitää jtak totena, varmana, ottaa jk todesta; otaksua, luulla. Uskoi kertomuksen todeksi. Uskoin hänen selitykseensä. Uskoi miestä, kun tämä vakuutteli, että – –. Ei uskonut sanaakaan. Usko tai älä, totta se on! Ei ollut uskoa korviaan sitä, mitä kuuli. Tuskin uskoin silmiäni sitä, mitä näin. Uskoa jksta pahaa, hyvää. Uskoi parantuneensa luonnonlääkkeillä. Kirjan uskotaan käyvän kaupaksi. Uskoakseni hän on jo lähtenyt.
2. luottaa jhk, jnk olemassaoloon, toteutumiseen, merkitykseen, arvoon tms., panna luottamuksensa jhk. Uskoa itseensä, omiin kykyihinsä. Uskoa ihmiseen, tulevaisuuteen, parempaan huomiseen. Uskotko horoskooppeihin? En usko ufoihin. Uskoa jkn sanaan, lupauksiin.
3. luottaa jumalan, jumaluuden olemassaoloon; vrt. usko 2 ja 3. Uskoa Jumalaan, Kristukseen. Allahiin uskovat. Uskoa kohtaloon. Haltijoihin uskoneet esi-isämme.
4. suhtautua jhk vakavasti, ottaa vaarin; totella. Ei ottanut uskoakseen, että oli pakko lähteä. Lapset eivät uskoneet äitiä, äidin neuvoa. Ei uskonut ennen kuin sattui vahinko.
5. antaa luottavasti jk t. jtak jkn hoitoon, tehtäväksi, huostaan tms. Uskoi koiransa naapurin hoitoon. Uskoi tehtävän pojalleen. Uskoivat salaisuuksia toisilleen.

11.5.2010 klo 22:52

Rabiljus
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Onko väärin uskovaisen juoda kaverinsa kanssa punaviiniä jos me olemme profetian lapsia.

11.5.2010 klo 22:55

Saana
Käyttäjä

On. Siideri on parempaa.

11.5.2010 klo 23:13

Rabiljus
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Jees,yks pullo punkkua vielä,kohta juomaan se.Kaveri veti lääkkeet alas varmaan nukahtanu jo!
oon koneella päiväkeskuksessa.