yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

22.1.2010 klo 23:41

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Voisitte muute oikeesti joskus rukoilla mun puolesta vai ettekö luota Jumalan voimaan? Vai eikö teitä vaan kiinnosta rukoilla mun puolesta ku rukoilu ei vaan kiinnosta teitä vai siks ku mä oon niin ärsyttävä? No, minäpä kerron kuinka ärsyttävä minusta tulee ku saan "kemikaaleista johtuvan mielentilahäiriön". Heh 8-) enkä kanna siitä mitään vastuuta koska ei se ole mun vika jos naapurin myrkyt kilahtaa nuppiin 8-) eeheheh. Ei vaan oikeesti. Kuka on vastuussa siitä ihan aikuisten oikeasti jos naapurin myrkyt menee mulla nuppiin? Ne menee kroppaan ja lopulta myös nuppiin ja aiheuttaa järjettömän veetutuksen 8-) hmm.. alkaskoha sitä rukousapua tippuu paremmin jos sanois kaikille et "mä sekoon" noista myrkyistä. Saan myrkkyjen aiheuttavan aivosblömmerskähäiriötilan joka aiheuttaa ennaltaarvaamatonta agressiivista käyttäytymistä kemikaaleja kohtaan. Hmm.. Kato minkä mä keskushermostolleni mahdan ;-) hmm.. Hmm.. 8-) pikkasen ärsyttää sitä nii joha räjähtää ;-)
ei vaa iha aikuisen oikeasti :-D eihän tästä oikeesti tuu persettäkää :-D iha tosi, jos te ette rukoile et mun keskushermosto paranis ja eikä vetäis övereitä noista myrkyistä nii ei mul ole kohta mitään muuta vaihtoehtoja ku katsoa mihin kuntoon mun kroppa ja pää menee liiallisesta altistuksesta siis ku tiedän nää kamalat iho, kurkku, hengitystie, migreeni yms. oireet mut mihin kuntoon pää menee.. Koska ihan tosi, mulla kyl sekoo nuppi nuista myrkyistä. Ja pumppu.. Tänään huomasin viikonloppujen pyykkienpesujen alkaneen siitä ku pumppu alko vetää övereitä. Eli leposyke taas luultavasti sinne satasen päälle (sitä se on ollu lähestulkoon aina ku olen liikasyke ongelman huomannu) ja rasitussykkeestä ei varmaan tarvii ees puhuakaan.. Mut siis joo.. Ok, alkoholi lamaa hienosti keskushermoston mut ihan tosi en mä jaksa vetää viinaa ku siitä tulee niin tympee olo! Kenties aamusta iltaan viikonloppuisin pameja lamamaan keskushermostoa? Onko sekään ny sit parempi ratkaisu? Mä olin NIIIN ONNELLINEN ku tsuuh oli pari viikkoo pois mut nyt ku se tuli takas nii voi järkytys :S siis te ette varmaan tajuu mua ja luultavasti on aika vähän ihmisiä ketkä mua tajuu täs asias mut jos tämän yhden kerran ette ajattelis sitä ku mä oon niin sairaan ärsyttävä ja rasittava vaan rukoilisitte etes sekunnin jokainen joka tän viestin lukee et tää sairaan kemikaalivamma paranis musta! Pliiis..! Mä yritän pyytää kiltisti.. Kiitos <3 <3 <3

23.1.2010 klo 0:03

nuori_jellona
Käyttäjä

Kiitos Jeesus siitä, että oot luvannu jakaa Muusaskalle vain semmosia kuormia, joita hän jaksaa kantaa, ja että otat toisen sylkkyyn sillonkin, kun ei omat jalat enää kannattele. Anna tytölle IIIISO HALI ja palijon jaksamista ja taivaallisia kemikaalilaastareita ja koko perheelle pulpahdus rakkauden meren avantoon sun sydämellä.

:o

23.1.2010 klo 0:31

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^jellona, tuo jos mikä oli ihana rukous ja kirjoitus.. nyyh.. Kiitos <3 *ny äkkiä peiton alle ennen ku se hyvänolon tunne karkaa* 8-)

23.1.2010 klo 4:19

luomumummo
Käyttäjä

Rouva Tsuuhlla on varmaan pakko-oireyhtymä (mielenterveysongelma) kun hänen on pakko suihkutella hajusteita ja kenties hänen pitää jatkuvasti pestä ja siivota esim. vessan pönttöä , lavuaaria, saunaa ym. vahvoilla tuoksuvilla kemikaaleilla. Muusaska olisi hyvä jos oikeesti saisitte varmuuden siitä hommasta koska siihen voisi sitten puuttua lain voimin.Minulla on vahva epäilys siitä koska mistään muusta asunnosta ei tule hajuongelmia.

23.1.2010 klo 9:31

Maryel
Käyttäjä

Aika röyhkeää lähteä arvioimaan toisen mielenterveyttä sen perusteella, että siivoaa usein. Ehkä kannattaisi ystävällisesti mennä juttelemaan naapurin kanssa, vaikka todellisuudessahan hän ei tee mitään laitonta eikä sinänsä ole mitään velvoitetta hänellä muuttaa siivoustapojansa. Eiköhän jokainen saa siivota omaa kotiansa miten haluaa ja miten usein haluaa.

23.1.2010 klo 10:05

goldencat82
Käyttäjä

Muusis: Sano Yokille, että nyt loppu kahvinjuonti. Epäilen, että Yokilla on sama ongelma kuin mulla eli vatsahapot vähissä. Kahvi on yksi pahimmista, joka vähentää vatsahappojen määrää, suklaa kans ja hiilihappojuomat. Sano, että ostaa Siliceaa Lifesta ja Solgarin betaiinihydrokloridi+ pepsin- valmistetta, joka lisää happoja mahassa. Masu on arka, koska sen limakalvo vaurioituu/äsyyntyy siitä, kun ruoka ei sula kunnolla ja jos happoja ei oo tarpeeksi limakalvo ohenee, koska luulee ettei sitä enää tarvita. Eli nyt aluksi se Silicea kehiin ja kun tilanne on rauhoittunut niin Solgarin valmiste. Ja heti puolukoita ostamaan, ne lisää happoja mahassa.

23.1.2010 klo 11:23

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^täytyy sanoo et käy tääl lukasee. Mä en oikein tiedä kummin päin sil on et liikaa vai liian vähän vai mitä.. Ei se ole voinu kahvia juoda ollenkaa. Hyvä ku ees tavisruokaa pystyy syömään. Eilen ekaa kertaa laitto ihan vähän voita perunaan. Tänään sit taas vähän rohkeammin jos vatsa näyttää taas paremmalta.

23.1.2010 klo 15:55

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska Kuuntelin radiosta ohjelmaa pakko-oireista ja eräskin henkilö oli sairaanhoitoalalla ja kun töissä oli pakko pestä käsiä usein niin hänelle oli tullut siitä pakkomielle kotonaankin ja hän saattoi olla suihkussakin jopa 4 tuntia kun piti vain uudestaan mennä pesee itseään ja samoin oli käsien pesun kanssa jne. Sitten on sellaisiakin joiden pitää siivota jatkuvasti tai samat vaatteetkin pesee moneen kertaan vaikka ovat puhtaat jo yhdelläkin pesulla.Tuntuu todellakin oudolta jos Rouva Tshuun asunnosta vain yksistään tulee kauheat hajustekäryt kun teillä on joka puolella naapureita.

23.1.2010 klo 15:56

luomumummo
Käyttäjä

Meillä oli viime yönä pakkasta -31 astetta.

23.1.2010 klo 16:13

Maryel
Käyttäjä

Ehkä ei kuitenkaan pelkkien hajusteiden perusteella voi alkaa spekuloimaan toisen mielenterveydentilaa. Ja edelleenkin taitaa asiat olla niin, että jokainen saa siivota miten haluaa ja miten paljon haluaa.

24.1.2010 klo 22:52

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Luomumummo, niin. Vaikea sanoa mikä se tsuuhin tilanne on.. Ei ole tullut koskaan vaihdettua ku pari sanaa. Mutta joo.. Ääh.. Kerron joskus puhelimessa :-D ellen ole jo kertonu.

Mut joo.. Voi vuosituhannen tylsyys megamaxihuipennus.. Millähä sitä lahjois ittesä ku niin tympäsee.. Kaapissa ei ole muuta ku suklaata jonka piti mennä kakkuun enkä ole koskaan osannu lahjoa itteni ruualla. Ääh.. Ku tympii ei ees tee mieli syödä mitään. Ohrapirtelö ois asiaa mut ei sitäkään nyt ole. Tai siis ei niitä mun luxusoluita. Kokista on mut alkaa jo tökkii.. Röökil vois käydä vetää "raikasta" ilmaa keuhkoihin.. Sit vois vaa tulla hullux. Mä en kyl osaa sanoa kumpi on kivempaa. Se et on niin sairaan kipee et ei voi oikein muuta ku maata vai se et on terveempi mut sit ei ole mitää muuta tekemistä ku velvollisuuksia ja sit ku ehkä hetkeksi täysin pakolliset velvollisuudet loppuu nii sit on vaan tylsää ku ei ole etes seuraa ku toinen on nii kipee. Kumpiki iha hullua. Hmm.. Ehkä mä lahjon itteni öö.. Ei mul o mitään millä itteeni lahjoo o_O mä vaan sit oon. puren hammasta yhteen ja oon. Kerään raivoenergiaa niin helevetisti että kyllä luulis siinä raivossa jo kemikaaliherkkyydenki juoksevan kropasta karkuun nii voisin mennä vessaan pesee raivopäisenä käsipyykkiä ku ukon kunto ei sallinu sitäkää tehä loppuu.. Hmm.. Kuinkahan raivona sitä sais ollakaa et kemikaalivamma kaikkoais kropasta. Sit jos tulee joku kemikaalivamma oireyhtymä nii raivois vaa sille et painu siitä suohon minä pesen nyt pyykkiä o_O mul on aika "terveitä" ajatuksia huomaan sen kyllä itsekin :-D eli en ole vielä niin hullu etten tajuais et mun ajatuksen on nyt vähän öö.. No, pistetään kellonajan piikkiin 8-) :-P :-)

24.1.2010 klo 23:09

Tikva
Käyttäjä

:( ikävä tilanne teillä oon tosi pahoillani. Voisinpa edes auttaa mitenkää. Kävin kattoon mol.fi työpaikkoja Eräästä paikasta ja siellä oli ainaki siivoojia, puutarhureita ja museon respaa mikä henkilökohtasesti mua kiinnostaisi eniten jos sinne suunnistaisin. Mutta lienet jo tutkinut noita työpaikkoja. Meikällä ei mitään sen kummenpaa, kai. Koetan muistaa rukoilla teidän puolesta. Ja kiitti vielä viime viikkoisesta. rattoisasti meni ilta siinä :)

24.1.2010 klo 23:41

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska kun me tullaan käymään teillä niin saat näyttää missä se tyyppi asuu ja jos sattus vielä olee ne soosit niin minä osaan kyllä sanoa mikä on homman nimi?

25.1.2010 klo 18:02

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska minun tilalla on 2 kissaa 4 kanaa, 4 lammasta 1 sika ja 1 aasi.

27.1.2010 klo 10:48

karuskaja
Käyttäjä

Silmät heitti häränvolttia, kun sain kodinkonehuollon pesukoneenkorjaus-laskun käteen;80 € ja risat. Toivon, että kone kestää nyt ainakin useamman vuoden.

Viestiä muokattu 27.1.2010 klo 10:48, muokkaaja: karuskaja

27.1.2010 klo 11:58

karuskaja
Käyttäjä

Pihkura, ei pitäis jumittua kirjottaan koko tuntia.. nyt se kirjoitus ei päivittynytkään :/ No samapa kai tuo, oli varmaan tarkoitettu, ei mulla meinaan kauheen älykästä sanottavaa ollutkaan.

Muusaska: Mä voin ruksata teitin perheen puolesta nyt kun mulla on ylimääräistä aikaa oikeen ruhtinaallisesti ja täydellistä tekemisen puutetta. :)

Viestiä muokattu 27.1.2010 klo 12:01, muokkaaja: karuskaja

29.1.2010 klo 8:13

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Karuskaja kiitti :-) ja Tikva kans kiitti :-)

värjäsin pääni! Ny mä hehkutan sitä näköjään joka keskusteluun :-D mutta aatelkaa, mä olin viimeks värjänny hiukseni puoltoista vuotta sitten o_O kamalaa :-D ja olin pikkase pelko persees ku muistelen et viimeksi hennalla ku värjäsin (tosin se oli jotenki sävytetty käsittääkseni tjn. En mä tajuu) no kuitenki mulla pientä efektiä tuli siitä tuoksusta mut se meni ohi ku pesi pari kertaa sitä tuoksua pois hiuksista. Mutta nii, nyt ei tullu yhtään mitään oiretta tuosta värjäyksestä =) tosin, luulen et tän kertainen hennaväri oli vieläkin turvallisempi koska tämä oli 100% luonnonhennaa. Siin edellises väris oli hieman erilainen tuoksukin.. Hmm.. Mutta, mutta. Ai että mä olenkin nyt tyytyväinen :-D

29.1.2010 klo 13:12

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Huhheijaa mitkä aromit o_O ja kaiken lisäks vielä itse aiheutetut :-D ostin tänään deodorantin ja olihan niitä luonnollisia vaihtoehtoja tuoksuttomanakin mut aattelin et katsos tätä "siedätyshoitoo" ;-) nyt on sit semmonen löyhkä kainalois ettei mitään järkee :-D huhhei.. Mitenköhän tässä käy :-D hyvä ku hengittää voi ku se löyhkä nousee suoraan nokkaan :-D no mutta, rohkea rokan syö ja minulla ei todellakaan ole aikomusta kärsiä loppuikääni jostain typerästä kemikaalivammasta eli vähän pitää olla riskiä pelissä 8-)

Viestiä muokattu 29.1.2010 klo 13:14, muokkaaja: Muusaska

29.1.2010 klo 16:49

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska tämä meidän maakuntamme autioituu näin ovat viisaat laskeneet ja ennustaneet. Nyt on opettajainkoulutus yksikkö vaarassa lopettaa täältä joka on toiminut 110 vuotta ja se siirreetään sinne Ouluun. UPM-tehdas suljettiin aikaisemmin ja sen myötä potkittiin pellolle yli 200 työntekijää.Taas suljetaan 3 kyläkoulua säästösyistä ja ei ole niitä oppilaitakaan. Jatkuvasti radiossa puhutaan kuinka saatais väkeä lisää ja kuinka saatas ihmiset pysymään maakunnassamme. Yleisesti puhutaan radiossa että kainuu tulee autioitumaan. Tänne ei jää muuta kuin vanhukset, eläkeläiset ja pakolaiset mutta voihan se olla niinkin että pakolaisetkin lähtevät paremille kalastusvesille.

Kohta ei postiakaan jaeta vanhuksille. Täytyy varmaan hommata kirjekyyhkyt. Laitetaan sitten vaikka pullopostia toisillemme ehkä se on vuoden sisällä perillä.

Niin mutta venäläiset haluaa mielellään ostaa tontteja täältä ja eihän se rajakaan ole kaukana. Täytyy alkaa lukee venäjää että pystyy kommunikoimaan naapurin kanssa.

Viestiä muokattu 29.1.2010 klo 16:55, muokkaaja: luomumummo

29.1.2010 klo 21:26

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^hih :-D sähän voit kaivaa ne mun yläaste aikaiset venäjän kirjat jostain esille :-D jos ne on enää edes tallessa.. Pitäsköhä alkaa opiskelee venäjää.. Ei ois ees nii vaikeeta ku on vielä jotain hyvin pientä muistissa. Lähinnä kirjaimia :-D
mutta siis joo.. Onhan se vähän.. :-/

hohhoijaa.. Mun kroppa huutaa.. JUMALAN APUA! on nii sellanen olo että kroppa hylkii elämää aivan sata nolla. Aivot, kroppa, koko elimistö sielua myöten.. Hohhoi.. Ihan ku mua syötäs elävältä.. :S kuulostaapa hyvältä :-D mut kyllähä te varmaan tiiätte miltä sellainen olo tuntuu :-D minä odotan että Jumala tulee ja auttaa koska muu ei tähän voi 8-) tyytyväisenä odotan koska tiedän että ennemmin tai myöhemmin Isä vastaa! Hmm.. 8-)

30.1.2010 klo 0:56

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Luomumummo, ostakko mulle vessapaperisängyn jos tuun kylään? Entä roudaakko mut junaan ja tunget kortisonia täyteen kaljakassin kanssa jos meinaan kuolla sinne?

Järjellä ajateltuna, mulla ei olisi mitään selviytymismahdollisuuksia sillä kyläreissulla jos katsotaan vaik prick-testejä.. Mutta minua kyllä rehellisesti sanottuna häiritsee enemmän nämä testeissä näkymättömät kemikaalit ku nämä oikeat allergiat mitä mulla pitäs olla niinku mm. rakas kisumisumme.. Olenkoha mä sille muute enää etes allerginen.. Kai mä oon. Mut kuitenki.

En tiiä.. Mut en mä kyl jaksais olla kemikaalipoliisi niinku ei viime vaa sitä edellisenä jouluna ruokapoliisi. Mut jos mul on tarpeeksi viihdettä nii kai mä voin istua autossa sen ajan ku joku pesee pyykkiä. Niinku viime vuonnako se oli ku joku teki mulle sopimatonta ruokaa. sääpetti ku mä en sillo hokassu ajoissa sanoo ja sit ihmettelin et miten se naama paisuu ja sit tajusin vasta kattoo uuniin. Oli se kyllä legendaarista. Näin jälkikäteen ajateltuna oli hyvinkin hauskaa istua autossa ja kuunnella musiikkia. En sit tiiä oliko se sillä hetkellä sitä :-D mutta siis joo.. En tiiä. Missä se kesä ja siitepölyt viipyy? Mun pahimmat painajaiset ilmansaasteiden ja tsuuhin jälkeen.. En tiiä.. Ei se taia olla missään hyvä milloinkaan.

Mutta joo.. Rehellisesti sanottuna, nukkuisin tuhat kertaa mieluummin kissa kainalossa ku tsuuhin katkuissa. Mutta, mutta.. Nukkumaan jos se järki joskus toimis.

30.1.2010 klo 11:13

Maryel
Käyttäjä

Mitä jos kävisitte ihan ystävällisesti juttelemassa sen naapurin kanssa ja kertoisitte omista oireistanne? Ehkä asiaan tulisi jopa muutos, täällä radissa valittamalla se asia ei ainakaan muutu suuntaan eikä toiseen.

30.1.2010 klo 11:54

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^nii.. Periaatteessa ihan hyvä idea. kylhä seki tosiaan vuosi sitte pyys mua rasvaamaan ovet ku ne narisi. Normaalisti kai naapurin aromit ei pitäis liikkua näin vahvasti asunnosta toiseen, vaan meillä on kylpyhuoneessa iso reikä o_O siis siinä kai pitäs olla tarkistusluukku tai joku vastaava ja se ois pitäny laittaa umpeen ainaki terveystarkastajan vai mikä se nyt oli mukaan mille soitettiin joskus, mut täällä ei ole laitettu vaikka lupasivat jo vuosi sitten sen asian korjata o_O uskomatonta että kehtaavat nostaa vuokria mutta eivät korjaa edes asioita mitä ovat luvanneet korjata. Omistajalle siis pitäis kyl soittaa ja sanoo et tässä on vuosi niitä korjaajia odoteltu :-D ja onhan täällä asunnossa joo.. Jos monenlaista pientä omituisuutta.. En tiedä. Jotenki tuntuu et nii.. Ei kai kenenkää kuitenkaa tarvii elämäänsä toisten takia muuttaa.. Etenkää naapurin.. Olen tosi huono tällaisista mainitsee :-D etenkää lähes tuntemattomille. En tiedä.. Ja vielä ku se toinen niistä on semmonen et ku mul oli kerran yöllä yskä, niin se äijä veti siitä herneen nokkaan ja rupes matkii ja kolistelee. Sit se äijä on joskus flipannu siitä jos meiän poika alkaa laulaa o_O siis ihan keskellä päivää. en tiiä mikä sil äijäl oikein on..

Hmm.. Suoraan sanottuna, tuntuu toivottomalta sanoo niille mitään :-D mutta, mutta.. Mistä sitä koskaan tietää vaik se toisikin jotain tulosta. En tiedä.. Elättelen positiivisia toiveita siitä että paikka missä ei ole juuri naapureita eikä ilmansaasteita takaisi mulle työkunnon. Niinpä olen työkkärissä työnhakijana ja haen töitä yhdestä tosi pienestä paikasta :-D tosin, tuskin niitä saan mutta kuitenkin.. Eipä sitä koskaan voi tietää. Pitäs vähä ruottii opetella et sais täytettyä asuntohakemuksen sinne. No ei yks ruotsinkielinen asuntohakemus voi niin vaikee olla :-D kai sitä sen verran muistaa jo yläasteelta. Sen muute voiski tänään täyttää. En tajuu miten oon ollu niin saamaton etten ole saanu sitäkään aikaseksi :-D

edit. Nii.. Enhän mä tosiaan pääse ikinä irtisanoo vuokrasopparia jos en saa ees yhtä asuntohakemusta täytettyä :-D varasto tyhjenee koko ajan. Lisää kamaa lähtee kuhan Yoki käy tekee pari pussia. Lämmin ilma sais luvan tulla et pääsisin minäki kauppaan ilman palelua hakee Yokin kans vaik pulkalla lisää pahvilaatikoita. Ja hmm.. No, yks pahvilaatikko tulee ku ens viikolla pärähtää postiin mun tiskiaineet. Siihen saa hyvin pakattua pari viinilasia. Saunaa ei käytä kukaan joten sille vois tehä jo loppusiivouksen. Pestä lauteet yms. Pitäs kyl muutenki pestä ku musta ne haisee pahalle :-D hmm.. Mähä alan jo innostua 8-)

Viestiä muokattu 30.1.2010 klo 12:12, muokkaaja: Muusaska

30.1.2010 klo 15:03

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska meilläkin on varmaan sellaisia kemikaaleja joille olet allerginen.Muuten luonto tasan tarkkaan monta kertaa puhtaampi kuin siellä Oulussa. Ei se ole ongelma hommata vessapaperi sänkyä, suurempi ongelma on noi roinat joita on esim. pikkuhuone täynnä. Takkahuoneessa voisi nukkua mutta miten on lattialämmitykset tai aina valmis kius ja pikku vessa. Takkahuoneessa on puilla lämmitettävä varaava takka. Kodinhoitohuoneessa ja suihkutiloissa on vain lattialämmitykset eli ei ole pattereita ja ne on pakko olla päällä ettei putket jäädy.Olisipa talviasuttava pieni mökki pihalla joka lämpeis puilla. Toivotaan et lotossa tulis rahaa niin voitais laittaa teille koti vaikka tuohon viereen tai mihin vain.
Tulee niin avuton olo kun ei tiedä mitä pitäis tehdä.Ostin juuri Farm Villessä talon, olisipa se yhtä helppoa oikeassakin elämässä.

Viestiä muokattu 30.1.2010 klo 15:05, muokkaaja: luomumummo

30.1.2010 klo 15:15

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^On meilläki tääl nykään patterit ja lattialämmitys päällä. Suurimman ongelman tuottaa tsuuh. Mutta joo.. Täytyy täs katella. Ai niin joo.. Siel on ne systerin kamatki. Ja ne ku on mitä on ja ollu missä ovat olleet.. Voi rähmä. No joo.. En tiiä. Täytyy miettiä :-D

30.1.2010 klo 16:09

luomumummo
Käyttäjä

Kuinka paljon haittaa naapuri on velvollinen sietämään? Onko savu, pöly, haju ja melu haittana?

Kiinteistöllä tapahtuvan toiminnan on yleensä pysyttävä kiinteistön rajojen sisällä. Kuitenkin toiminnan haitallisetkin vaikutukset ulottuvat usein naapurikiinteistöön. Sitä ei voida lainsäädännönkään avulla kokonaan estää. Kiinteistöjen omistajilla on siksi tavanomaisen käytön aiheuttamien vaikutusten sietämisvelvollisuus.

Naapuruussuhdelain mukainen immissiokielto tarkoittaa, että kiinteistön käytöstä ei saa aiheutua naapurille kohtuutonta rasitusta esimerkiksi pölystä, hajusta tai melusta. Kielto koskee myös kerrostalon huoneiston käytöllä aiheutettua haittaa muille saman talon asukkaille. Jos naapurikiinteistölle aiheutuvat haitat ovat kohtuu1ttomia, voidaan myös kiinteistön rajojen sisällä tapahtuva toiminta kieltää.

Mahdollinen lainvastaisuus määräytyy aina tapauskohtaisella kohtuuttomuusarvioinnilla. Siinä otetaan huomioon mm. naapurikiinteistön käyttötapa ja paikalliset olosuhteet, kuten tavanomaisuus, odottamattomuus ja haitan kesto. Jos haitta oli olemassa jo silloin, kun naapuruussuhde syntyi, ei haitan yleensä katsota olevan kohtuuton. Olosuhteiden muutos voi kuitenkin muuttaa toiminnan kohtuuttomaksi.
http://www.laki24.fi/ymas-naapurit-naapurihaitta.html

30.1.2010 klo 16:11

luomumummo
Käyttäjä

Meillä on toi ilmanpuhdistin ollut koko ajan päällä.

31.1.2010 klo 0:48

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^joo. Täytyy täs viikonlopun aikana tuumii lisää sitä teillä käymistä. Nyt pitäs kyl jo mennä nukkuu.. Ja taaaas jäi moni tärkeä asia tekemättä mutta noo.. :-D huomenna on päivä uusi. kuud natten!

31.1.2010 klo 10:43

goldencat82
Käyttäjä

Muusis: Meinaakste tosiaan mennä porukoille?

31.1.2010 klo 12:56

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^en o vielä varma. Tuumailun alla :-) nyt tiskaa!