yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
28.12.2009 klo 7:48 |
Kettu kun eka koulupaiva loman jalkeen tuntuu piiiiiiiiitkalta. vankiolo suorastaan. |
|
28.12.2009 klo 9:39 |
Loman jälkeen arki joskus tökkii, muistelisin itsekin näin käyneen useasti. Sain nukutuksi kohtuullisen hyvin, kiitos Herra :) |
|
28.12.2009 klo 11:37 |
Hienoa, varastopäivä! Se tarkoittaa sitä että mun stressi varaston tyhjennyksestä pienenee :-D pitäähän se olla edes hieman tyhjempi jos sitä joskus meinaa täältä muuttaa ilman hirveetä stressiä. nyt aamuhommiin! |
|
29.12.2009 klo 2:01 |
Mielenkiintoista. |
|
29.12.2009 klo 13:41 |
Mä ajauduin katselemaan noita suolalamppuja http://www.allergiakauppa.fi/suolavalaisin_4_6kg_pr_000045.html ja ilmankosteuttajia - kun tuollaista mä ainakin tarvitsisin talvella http://www.allergiakauppa.fi/ilmankostutin__bionaire_bu7000_pr_000384.html |
|
31.12.2009 klo 12:35 |
^ilmankostutin tuppaa kyllä oikeasti olee talvella jokseenkin tarpeellinen. Tekis varmaan mullekin hyvää.. Liian kuiva ilma ärsyttää mulla limakalvoja ja itseasiassa koko ihoa :S kuivuu ja kutisee ja sit nenäki ratkee helpommin ja sattuu kurkkua. Sit meillä on sellainen suolajuttu mihin saa tuikun laittaa :-) se on kiva. Pitäisi vaan hankkia lisää mulle sopivia tuikkuja. Mehiläisvaha on mulle paras. On ollu myös joku kasvissteariini mikä on toiminut. Kaupan kynttilät harvemmin toimii mulla. En tiedä miksi. Nyt en ole kyllä aikoihin testannutkaan.. Lopetin niiden käytön jo puolitoistavuotta sitten. Mun kädet huutaa taukoa tiskaamisesta. Asiaa ei ole yhtään parantanut se että saippuan loputtua olen myös pessyt käteni tiskiaineella :O nyt on pakko pitää taukoa, muuten näiden kuntouttamiseen tarvitaan jo tujut kortisonirasvat ja minähän en ole muistanut reseptiä uusia.. Ku mulla menee toi koko kämmen missä on se paksuin nahka ja sormet ihan rakkuloille :O sit ne turpoo ja alkaa vähän niinku tukehtua.. 8-) oujeah! Nyt on kyl semmonen käsikutina et vois upottaa kätensä johonkin rasvaan loppupäiväksi :-D vaan itseasiassa mun pitäisi oikeasti upottaa käteni tänään raakaan lihaan ja ruuanlaittoon :S öö.. Olisikohan tänään valmisruokapäivä :-D valmisruuista olen uskaltanut syödä saarioisten lihaperuna soselaatikkoa. Siinä on yllättävän hyvät raaka-aineet.. Melkeen vois antaa käsille sen verran lepoa.. Olo on vähän joo.. Valvoin aamuyön pikkutunneille ku poika odotti jo ennen nukkumaan menoa että sen villapaita valmistuu ja lupasin sit että jos äiti saa sen valmiiksi niin tuon sen hänen huoneeseen niin että se saa sen heti aamulla. En sit kehannu tuottaa pikkumiehelle pettymystä ja väänsin sitä silmät ristissä yömyöhään :-D meninpä siinä touhuillessa juomaan yhden oluen pysyäkseni hereillä mutta lopputulos oli se että olin jo niin väsynyt että se yks olut alko käymään päähän :-D eli lopputulos villapaidan suhteen saattaapi olla hyvinkin vauhdikas :-P noo.. Sattuuhan sitä :-) surkeat.viinapäät.com |
|
31.12.2009 klo 12:39 |
Luin jostain, että kotitekoisena ilmankostuttimena toimii rätti josta puolet on vesiämpärissä ja puolet roikkuu laidalla :o ajattelin kokeilla - viime yön nukuin pyykkiteline makuuhuoneessa :P |
|
31.12.2009 klo 13:02 |
Toi rätti alkaa helposti haista. Vanha konsti on laittaa patterin päälle pari pientä vesiastiaa. |
|
1.1.2010 klo 23:20 |
Hmm.. Nuita kotitekosia ilmankosteuttajia voisikin testata! Olen tyytyväinen. Olen nyt sitten vihdoin ja viimein löytänyt toimivan sukkalangan. Siinä on suurin osa villaa ja vahvikkeena keinokuidun sijasta on käytetty ramikuitua.. Eikös se ollutkin ramikuitu? :-D heh.. Niin se muistaakseni oli. Tossa laitoin pari vyyhtiä rulliksi ja neuloin mallitilkun. Olen ollut koko päivän ihan tötterötöö kuutamolla :-D tekis mieli viettää pitkästä aikaa herkuttelupäivä. Ajattelin ostaa shipsiä ja tehdä ite dippikastikkeen =) siitä onkin aikaa kun olen kunnolla herkutellut.. Kuukausia kuukausia. Ei ole vaan tullut sellaista herkutteluoloa :-D aivan sairasta mä oon käyny tänään kaksi kertaa röökillä ja polttanu max puolikkaan röökin kerralla. Ihan hullua hommaa! Pitäisi vähän skarpata ja hinata sitä takamusta useammin parvekkeelle. Ei vaan ole nyt joutanu eikä muistanu eikä ole viittiny parvekkeelle raahautua. Hmm.. Mitähä sitä nyt. Pitäs kai kohta unilleki mennä. Kai sitä vois unitupakallaki vielä ehkä käydä.. Hmm.. Mosamosaa tässä juon. Siis cocacolaa :-D heh. Huomenna on ostettava uusi hammasharja ku edellinen lensi jo toissapäivänä lavuaariin. Se tais olla se yö ku tein rambolle sitä villapaitaa :-D muistaakseni.. Jokatapauksessa joku yö ku olin jo kivasti väsyny ja menin pesee hampaita niin koko harja lensi kaaressa sikalikaseen keittiön lavuaariin :-D ei tehny mieli enää laittaa sitä sen jälkeen suuhun 8-) heh. No nyt lopetan tämän pälättämisen. Se on moro! |
|
2.1.2010 klo 3:11 |
^ Ramisukkalankaa. Lanka ihanan oloista, pehmoista sukkalankaa. Langassa on 80% villaa ja 20%ramikuitua. Ramikuitu on erotettu Ramikasvin eli Kiinanruohon varresta ja sitä käytetään mm. hihnoihin, purjeisiin ja paloletkujen päällystämiseen. Ramisukkalangankin pitäsi olla siis kestävää.http://seijasisko.vuodatus.net/blog/category/Sit%C3%A4+sun+t%C3%A4t%C3%A4 http://fi.wikipedia.org/wiki/Rami_%28kasvi%29 Ramia on käytetty jo egyptiläisten muumioidenkäärinliinoihin. Sen viljely levisi Eurooppaan 1700-luvulla.Rami on poltinsuaton, monivuotinen nokkoskasvi. Se kasvaa 2-3 metriäkorkeaksi. Tärkein tuottajamaa on nykyisin Kiina. Rami on erittäinkallis kuitu, sillä 1-3 kiloon kuitua tarvitaan 100 kg kasvin varsia.Kuitu on myös vaikea erottaa varsista. Rami on lujin luonnonkuituja sitä voidaan käsitellä monella eri tapaa. Rami värjäytyyhelpommin kuin pellava, sitä voidaan valkaista, merseroida ja viimeistelläpuuvillan tapaan. Pitseihin, kirjailulankoihin, huonekalukankaisiin, purjakankaisiinja ompelulankoihin voidaan käyttää ramia. Vaatetuskankaissaja neuloksissa ramia käytetään puuvillaan, pellavaan javiskoosiin sekoitettuna. Viestiä muokattu 2.1.2010 klo 3:13, muokkaaja: luomumummo |
|
2.1.2010 klo 8:33 |
Pitais keikuttaa taas unirytmi paremmaksi. |
|
5.1.2010 klo 10:51 |
tiiättekö, mun pitäs varmaan saada tässä jossain vaiheessa vähän rohkeutta mennä hammaslääkäriin. On keskeneräistä juurihoitoa ja sit on vielä kaksi viisaudenhammasta mitkä pitäisi poistaa. Toinen on puhjennu taas lisää ja ei meinaa luonnolla mahtua niin on vähän kipee. Ei nyt paljon mut kuitenkin poistaa se pitäs. Yks viisari on rikki ja se pitäs myös repiä irti. Viimeksi mul kävi järjetön mässi. Ne teki sitä juurihoitoa ja tuuttas varmaan maksimit sitä puudutetta ku se meinannu puutua ja sit sano et se saattaa alkaa särkee uudestaan ku sitä ei oikein kunnolla meinannu puhtaaksi saada ku se puudute ei oikein toiminnu niin hyvin mut ei se mulla ole alkanu särkee. Ei vaikka ne varotti et voi olla et joudut tulee parin päivän sisällä uudestaan sinne sen hampaan kanssa ku sitä voi alkaa niin kovin särkee just ku jos ei ole kunnolla puhtaaksi saanu. Onneksi ei ole alkanu särkee.. Mut niin.. Pitäs varmaan joskus hoitaa se juurihoito loppuunkin. Mut miten mulla on sellainen fiilis et mul ois vuosia sitten joku muuki juurihoito jääny kesken mut ei kukaan ole siitä mulle mitään sanonu. Liekö sitä kukaan edes huomannu. Hmm.. No mutta joo siis.. No, en tiiä.. Katsotaan.. Mitenköhän tuota, haittaisikohan jos sillä lasten paikka-aineella paikkais ihan normihampaita ku se mulla toimii. Nyt sitä on mulla väliaikasena paikka-aineena ku ne oikeat väliaikaiset paikka-aineet ei toimi eikä normi muovipaikat mut se lasten mössö toimii. Hmm.. Ei kai sen luulis haittaavan ellei näkyviä hampaita paikkaa ku se ei ole niin valkoista eli etuhampaita sillä ei kehtais ihan alkaa paikkaa. Ja mikä se oli se puuduteki.. Se oli joku missä oli hirveät varotukset et allergikot ja astmaatikot voi oireilla ku oliki siinä jotain sulfiitteja säilöntäaineena mut ei mulle siitä mitään ole tullu. Sulfiitteja kestän muutenkin tosi hyvin. Hmm.. Tulimpa vaan pälättämään ja pohtimaan hammashommiani. oishan ne hyvä hoitaa kuntoon. Mutta nyt purkaa ruokakasseja :-) |
|
5.1.2010 klo 16:17 |
Kannattaishan ne hoitaa kuntoon, etta eivat pahemmaksi enaa mene. Ihana huomata kun tuo yksi hamsteri aktivisoituu. se on niin kasikesy,etta uskallan pitaa partsilla vapaana, kun tiedan saavani sen kiinni helposti. Nyt se tulee aina innolla nuuhkimaan kun kayn viemassa ruokia ja muita, ja on muutenkin selkeasti aktiivisempi kuin ennen. (aka silloin, kun sita ei voinut viela pitaa vapaana, kun ei luottanut saako sen nyt kiinni vai tuleeko hampaat sormeen) |
|
5.1.2010 klo 18:13 |
http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite/Kainuu/1194633218172/artikkeli... |
|
12.1.2010 klo 10:42 |
Voi että mua ärsyttää.. Ilmanlaatu on täälläpäin pompannu tänäänkin pilviin. Poika ei syö ku max puolet ruuasta, herää jo kuuden jälkeen vatsa sekaisin yms., mulla kortisonit menee maximilla.. Tosin pieni nostovara on minkä olen luvan saanu ottaa vaikka purkissa sitä ei luekaan. Autottoman päivän järjestämiseen menisi viikko ku soitettiin ja ne täällä odottaa että hyvällä tuurilla tänään olisi tulossa lumisade ja se tekis tuulen kanssa hyvää. |
|
12.1.2010 klo 11:53 |
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/01/1032042 |
|
12.1.2010 klo 14:07 |
Karpalokuu, sama vika miulla: unirytmi pitäisi saada kuntoon... mutta sanotaanko, että motivaatiota ei nosta se, että luennot alkavat aikaisintaan klo 16. Ja folkloristiikka alkaa vasta huomenna! Elämälläni ei siis huomiseen klo 16 saakka ole mitään tarkoitusta... :P |
|
12.1.2010 klo 14:14 |
Minulla opinnot alkavat ensi viikolla. Yritän repiä itseni ylös sängystä joka aamu yhdeksältä, jotta edes jonkinlainen rytmi palautuisi. Vielä on ollut vähän kehnohko menestys... |
|
13.1.2010 klo 11:51 |
Täällä jatkuu hirvitysilmanlaatu. Ja niin myös minun pakkausintoni nousee koko ajan.. Mä lähden vetää, mä lähden vetää.. 8-) heheh. Edit. Ei vaan, meidät hiillostetaan täältä! Eilen tuli lappu että vuokra nousee, jos tietäisitte millainen veden tasauslasku meille tuli, pyörtyisitte (porvarivesi), ilmanlaatu on sellaista helvettiä ettei voi edes ulos mennä. Hyvä ku sisällä pysyy hengissä kortisonien kans ja ja ja ja =) kyllähän näitä riittää 8-) Viestiä muokattu 13.1.2010 klo 11:59, muokkaaja: Muusaska |
|
13.1.2010 klo 16:49 |
Lahdessakin oli tänään heikko ilmanlaatu - mä pyörin tuolla kaupungilla todella vähän, mutta vaikka mulla ei ole astmaa eikä mitään allergiaa, niin ilma haisi henkeen ihan saastuneelta. Tosiaan kun lähiössä asuu, niin siellä ilma vaihtuu enemmän tai on vähemmän autoilua ja siks tuota ei tule niin noteerattua.. tais muuten olla eka kerta kun edes huomasin elämässä huonon ilmanlaadun, joten sen täytyy olla nyt selvästi normaalia huonompi. Viestiä muokattu 13.1.2010 klo 16:49, muokkaaja: JamesBond007 |
|
15.1.2010 klo 17:58 |
Musta alkaa pikkuhiljaa tuntua et mä heitän ihan just hanskat tiskiin. Mua ei enää kiinnosta käydä (oikeampi sana olisi ravata) vähän väliä lääkärissä, ei kokeissa ei missään sairauteen liittyvässä. Ei apteekissa, ei syödä lääkkeitä, ei rajoittaa omaa elämää ja ja ja.. Olen kurkkuani myöten täynnä. En ollut puoleentoista kuukauteen varannut lääkärin soittoaikaa enkä kysellyt labra-arvoja ku ei vaan enää kiinnosta! Ny sit ukko haki ne.. Ja maanantaina on lääkärin soittoaika mikä rasittaa jo nyt mun hermoja ku ei enää kiinnosta. Mitta on tullut jo täyteen. Sit ne sairaan *piip* arvot on taas vähän miten sun sattuu. Tai no ei kaikki sentään. Mut sellaiset mitkä ei vois vähempää kiinnostaa. Joku sairaan keliakia arvo on vähän niinku sitä mieltä että joopatijoo.. Mua ei ihan oikeesti vois vähempää kiinnostaa mikään gluteeniton ruokavalio. Eikö se oikeesti vois jo riittää että saa pääpunasena välttää toksiineja, kuonaista lihaa, niin ja joo se uus juttu.. Kaikkee mikä räjäyttää suuhun hiivaa jne. jne. Niin joo ja puhumattakaan kemikaaleista! Niin ja sit tietty kalaa. Niin ei ihan oikeesti vois vähempää kiinnostaa mikään gluteeniton ruokavalio. Etenki ku maissiki on niin tautisen toksista useimmiten. Hmm.. En tiiä. No mutta, se on varma et mihinkään tähystykseen en mene. Ja hyvin vastenhakoisesti jaksaisin mennä labraankaan. Tiedän, kilpirauhasarvotki pitäs taas kattoo mut ku ei kiinnosta! Ihan tosi. Ihan sama vaikka kuolisin, kuhan ei tarvi enää mennä lääkäriin. Ja mulle on aivan sama vaikka mun koko suolisto räjähtäis jonku typerän keliakian takia jos semmonen on. Mua ei kiinnosta. Mua ei enää kiinnosta! En vastaa maanantaina puhelimeen. Nukun koko lääkärin soittoajan ohi. Mulle on aivan sama.. Ja nyt tähän olotilaan ei auta mikään muu kuin terästetty ohrapirtelö! Missä se alko olikaan.. 8-) edit. Jatkoin mutta sensuroin 8-) edit2. Ja mikä se semmonenki keliakia on mikä tulee ja menee? lapsena vissiin oli, myöhemmin ei ja ei ollu kaksi vuotta sittenkään ku ottivat allergiasairaalassa testit ja nyt muka olisi viitteitä labrakokeissa o_O on kyllä ihmeellinen keliakia jos mulla semmonen on! Viestiä muokattu 15.1.2010 klo 18:16, muokkaaja: Muusaska |
|
15.1.2010 klo 18:52 |
Muusaska miten niin ootte muuttamassa :O minne muka? Jos saan udella. |
|
15.1.2010 klo 19:02 |
Tikva, joo me tässä vähän.. Öö.. Jonneki korpeen :-D en viitti sanoo näin yleisesti vielä mikä paikka meillä on mielessä, mutta sinne ollaan suunniteltu että mennään.. Öö.. En kyl tiiä koska :-D tässä pikku hiljaa pakataan ja yritetään etsiä jotain tietoo siitä paikasta ja jotain henkilöitä ja asuntoa ja ja ja.. :-) aika paljon pitäisi saada aikaan että sinne pääsee lähtee :-) edit. Tuutko meille joku päivä terästetylle ohrapirtelölle? Vielä ehtii ku ei ole leimattu keliakiadiagnoosia ainakaan toistaiseksi :-P oireista viis :-D Viestiä muokattu 15.1.2010 klo 19:04, muokkaaja: Muusaska |
|
15.1.2010 klo 19:10 |
Ohrapirtelöt teillä kuulostaa hyvältä :D mä tarjoan karhut. Viestiä muokattu 15.1.2010 klo 19:14, muokkaaja: Tikva |
|
15.1.2010 klo 19:14 |
Sori, mä en pysty juomaan karhua :-D mä kestän vaan saksalaisia ooluita.. Mutta Yoki voi juoda karhua :-D |
|
15.1.2010 klo 19:25 |
Menneekö sulla alas siis semmonen tummaolut? Karhu on kyl hyvää nam. Oon nauttinu vaan kaupan teollisuus siidereitä, tarkoitatko alkon siiderillä oikeaa panimo tuotetta? Recorderligin mansikka-lime, ah makeaa kuin elämä! Miten ois vaikka jo huomenna? |
|
15.1.2010 klo 19:26 |
Haha onkohan tää juoppouskeskustelu foorumin sääntöjen vastaista. |
|
15.1.2010 klo 19:42 |
Hahah :-D toivottavasti kukaan ei nyt vedä meille tästä hernettä nokkaan :-D mul menee tumma olut ja ihan lager mut siin saksalaises olues on sellainen puhtauslaki siis saksassa on sellainen puhtauslaki et olueeseen ei saanu laittaa ku jotain muutamaa ainetta. Eli niis ei saa olla mitään ylimääräistä ei edes sellaista mitä muissa voi olla hyvin pieniä määriä. Niin pieniä ettei sitä tarvi edes mainita. |
|
15.1.2010 klo 21:25 |
Bussit kulkee kyllä. Toivottavasti ei ole kova pakkanen. Niin olin ajatellu huomenna kävästä päiväseltään varkkileirillä jos saan kyydin sinne korpeen. Mut en vielä tiiä onnistuuko ja kuin pitkään siellö menee. Mutta siis jos en pääse tai jos pääsen ajoissa pois niin huomenna kuuden maissa? Tai sitten sunnuntaina, mähän voisin auttaa pakkailussa. |
|
15.1.2010 klo 23:55 |
Joo molemmat sopii :-) huomenna tai sunnuntaina, ihan miten vaan sulle passaa. laitellaan vaik huomenissa viestiä :-) |