yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

2.12.2009 klo 16:27

Muusaska
Käyttäjä

Mitäs kuuluu kullannuput? :-)
tänne ei "normaalia" ihmeempiä :-D
päänsärky on ihan mukava.. Ja oli vuosituhannen virhe yrittää käyttää kylpyhuoneen lattialämmitystä mutta sellaista sattuu :-) kovasti odottelen postista lähetystä jossa on kookossaippuaa ja Yokille sellaista yrttijuttuu.. Katsotaan miten sen kanssa käy. Mut jos se saippua ei ala kohta tulee niin menen rohkeasti pesemään hiukseni suolalla tai soodalla :-) ois kiva tietää löytyisikö luonnosta jotain päänsärkyyn.. Olen kamalan varovainen tuon panadolin käytön suhteen syystä että olen joskus saanut siitä rajua oiretta.. Mutta nykyään otan sitä sit ku tuntuu et muuten oikeesti kuolee.. En kehtais ihan normaaliin päänsärkyyn uudelleen herkistymisen pelossa ottaa, joten kovasti tulee mieleen et jos luonnosta jotain löytäs.. Toisaalta, ainahan päänsärkyyn voi myös yrittää totutella mutta en sitten tiedä.. Ei se totuttelu ainakaan niin kivaa ole :-) mutta noo.. Kaikenlaiseen varmaan tottuu kuitenkin.. Ja ensihoitona voisi kyllä yrittää hierontaa koska tämä voi myös johtua jatkuvasti vihoittelevista niskoistani.. Mitä ei kyllä yhtään paranna se että nukkuu ilman tyynyä, mutta mutta.. Kaikkea aikansa.. :-)

2.12.2009 klo 17:12

Muusaska
Käyttäjä

Joo.. No nyt se kasvisdietti joka kesti kuukauden, saa nyt luvan loppua. En tiedä mistä tai miksi, mut mulla on samanlainen olo ku sillo ku mun hemoglobiini teki yhtäkkisen romahduksen.. Huimaa.. Vaikea olla pystyssä.. Kamala olo kaikinpuolin jne. jne.. No, Yoki käy etsii kaupasta jotain nopeaa hemoglobiinin nostattajaa. Naudan pihvejä ja puolukoita ajattelin ensiavuksi vetää.. Mä en tajuu miksi mun hemoglobiini ei toimi normaalisti.. Se saattaa olla huippu hyvä mutta tehdä ihan hetkessä täydellisen romahduksen niinku kesällä! Se lääkäri halusi selvittää onko mulla jotain suolistohaavaumia tai sellasta, mut en mä ole saanu edes soitettua niistä tuloksista :S enkä ole edes kaikkia näytteitä vienyt.. Auts. Pitäis varmaan vähän skarpata :S mut ku ei jaksaisi koko ajan olla tekemisissä lääkäreiden kanssa.. Ei huvita :-|

2.12.2009 klo 17:39

Muusaska
Käyttäjä

Persilja? Eikös se ollut hyvä raudan lähde.. Mähän survon sitä pihveihin kilokaupalla! Ja mustikka.. Sitä mun on saatava. Se paransi mun suolistoa jopa tosi pahoissa asunnoissa.. Joo.. Nuita naamariin ja soitto lääkäriin ja loput näytteet niin eiköhän se siitä.. Ja joo.. Sitä yhtä tutkimusta täytyy vielä miettiä ku siinä pitää niellä jotain mössöö ja se voisi olla mulle aikamoinen murha.. Mut sen tekemättä jättäminen tuskin maailmaa kaataa ku jos oikein muistan niin sen tarkoitus oli vain tarkistaa onko vatsassa helikobakteeria tai jotain sellaista.. Sinänsä se muutenkin voisi olla turha koska vatsani on teräskunnossa. Toisin kuin suolisto..

Edit. Muuten hei..! Tarkoittaako se sitä, jos lääkäri epäilee ja haluaa tarkistaa onko mulla suolistohaavaumia, että se epäilisi että mulla olisi mahdollisesti jonkinsortin sisäisiä verenvuotoja..? Jos nuin on.. Niin se kai ei ole kovin hyvä juttu..? Vai.. Onko? Mut sekin kai voiko? Olla ohimenevä ilmiö..? Mutta ei kai se nyt kuitenkaan ihan noin ole.. Pelkkä varmistus varmaan?

Edit2. Tulipa sekava lopputeksti..

Viestiä muokattu 2.12.2009 klo 17:56, muokkaaja: Muusaska

2.12.2009 klo 18:05

Muusaska
Käyttäjä

Rukoileeko joku mun puolesta? Mulle tuli yhtäkkiä hirmu hyvä olo :-)

2.12.2009 klo 21:57

luomumummo
Käyttäjä

Leivoin tänään taas torttuja noin 80 kpl. En kerennyt laskee kun ukko napsi suuhunsa.

2.12.2009 klo 22:08

luomumummo
Käyttäjä

Yoki Ukko haluaisi tietää sen teidän asunnon ilmastointikoneen merkin ja tyypin?

3.12.2009 klo 1:27

Muusaska
Käyttäjä

Mulleki vois tortut maistua :-)
toi on kyllä jännä tuttavuus toi täysruokosokeri. Aivan eri makuinen kuin yksikään muu sokeri. Voisi jopa sanoa että se maistuu enemmän mausteelle kuin makeutusaineelle.. Hmm.. Hyvää kamaa!
Saapa nähä jos sitä itekin intoutus leipomaan. Nyt ku on tota luomujauhoakin.

Luomumummo, mul on kauhee himo siihen sun punaherukkamehuun.. Kroppa huutaa sitä. Heräsin tossa niin oli semmonen olo et punaherukkamehua, punaherukkamehua.. vetäsin sit ensi hätään pakastimesta valkosiaviinimarjoja. Laitoin niitä mukiin, muussasin ja sekaan lähdevettä ja täysruokosokeria. Hyvää tuli!

Huhhuh mul on sika kuuma ja tuntuu ku kylpisin hiessä. Johan on olotilat :-D

3.12.2009 klo 1:35

luomumummo
Käyttäjä

Olisi siellä pakastimessa vielä punaistaviinimarjamehua ja pihlajanmarjamehuakin löytyy. Täytyy miettiä kuinka niitä saisi sinne asti tuotua.

3.12.2009 klo 2:07

Muusaska
Käyttäjä

^joo.

Kyllä mä välillä mietin et eikö nää oululaiset oikeesti hajoo näihin ilmansaasteisiin. Pitäis tehdä terveydentila kartoitusta oululaisten terveyden tilasta ja oireista ja verrata niitä johonkin pohjoisessa asuvien terveyteen. Tai jossakin sellaisessa paikassa asuvien jossa ei ole tällaisia ilmansaasteita. Hmm.. Epäilen että voisi paljastua yllätyksiä.. Siinäpä olisikin. Mitenköhän tuollaisen tutkimuksen saisi tehtyä.. Hmm..

http://www.ytv.fi/FIN/ilmanlaatu/vaikutukset/terveyteen/

Viestiä muokattu 3.12.2009 klo 2:17, muokkaaja: Muusaska

3.12.2009 klo 2:19

luomumummo
Käyttäjä

^ Nyt olen aatellut että oli ihan hyvä asia että se UPM -tehdas lähti täältä saastuttamasta vesiä ja ilmaa , vaikka siinä tulikin 200 työtöntä, mutta silti. heistähän osa pääsi eläkkeelle ja osa on perustanut oman yrityksen, osa työllistynyt muihin hommiin, osa on koulutuksessa ja osa muuttanut pois toiselle paikkakunnalle töihin.

3.12.2009 klo 4:54

Karpalokuu
Käyttäjä

Ylimaarainen laiskuusvapaa Fiilistelen norttiluolassa pianomusiikkia, elan koko paivan jaatelolla ja koko maailma on ihan kohdillaan taas <3

3.12.2009 klo 12:12

Muusaska
Käyttäjä

Mä toivoisin että kaikki saastuttavat ihmiselle ei välttämättömät tehtaat menis konkurssiin. Niitä löytyis varmaan aika paljon..

Sit mä toivoisin että myrkyllisissä asunnoissa asuttamisesta alettaisiin sakottamaan. Vuokraaja sais maksaa ison piikin jos ei asunnostaan pitäisi huolta että se on turvallinen ja asuttaisi siinä ihmisiä.

Hmm.. Mitähän kaikkia tehtaita täällä onkaan.. Millä tavalla ennenaikaan paperi valmistettiin? Kai siihen on jotain muutakin menetelmiä kuin tuollaiset sikasaastuttavat tehtaat.. Eikös nuo selluloosatehtaat ole aikamoisia jos olen oikein ymmärtänyt.

3.12.2009 klo 12:33

luomumummo
Käyttäjä

^Siellähänsitä myrkkyä onkin oikein kivasti. Itse olin aikoinani UPM:lla siivoojana kesälomilla (opiskelin keskikoulussa) eli nyk. peruskoulussa, niin jestas kun sitä myrkkyä tuli sinne tehdassaliin , niin ei pystynyt kunnolla hengittää ja silmiä kirveli ja kurkkuun koski.Äkkiä piti lähtee hakee myrkkynaamaria ja sitten vain pikaisesti sosiaalisiin tiloihin.

3.12.2009 klo 16:25

Muusaska
Käyttäjä

^ karseeta :O

meikä haaveilee et ku toi jouluki lähestyy niin vois vääntää karjalanpaistin. Mulla on pieniä epäilyksiä ettei noi astiat ihan täysin puhtaiksi tuolla soodalla lähde.. Olenki paistinpannun kuumentanu hellalla ennen käyttöä.. Olen vissiin bakteerikammoinen :-D
mulla on parempi päivä ku putsari oli koko yön käynnissä puhdistusvaihe päällä ja söin eilen niitä pihvejä. Hmm.. Kauhee himo marjoihin. Pitää saada marjasoppaa, marjapuuroo, marjamehua, marjoilla kuorrutettua täytekakkua..? :-) heheh. Ei vaan.. Tekis mieli leipoo täytekakkua mutta, mutta.. Eipä taida nyt ihan vermeitä olla. Ja mietin voisiko sen leivinjauheen korvata soodalla.. Mitä siinä leivinjauheessa nyt olikaan..

3.12.2009 klo 17:30

karuskaja
Käyttäjä

Mun tarttis vähä siivota..nyt ei millään kykenis, kun on niin hyvä mieli et se saattais aiheuttaa jotain pieniä sivuoireita mun eufooriseen tilaani :P..

3.12.2009 klo 17:37

Muusaska
Käyttäjä

^Hih :-D kyllä kannattaa pitää kynsin ja hampain kiinni jos onnistuu saamaan itselleen tosi euforisen olotilan :-) se kun tuppaa olemaan välillä aika harvinaista herkkua :-)

3.12.2009 klo 18:12

karuskaja
Käyttäjä

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaargggggggggght !!! Hitsin vitsit, meni vaan 10 minsaa ylitte.. just olin vääntänyt kauheen pitkän kuulumisstoorin ja sitten se ei tullukaan enää tänne..tää on tätä- just-mun-tuuria.

3.12.2009 klo 18:14

Muusaska
Käyttäjä

^älä mitään. Mulle kävi just hetki sitten toi sama eri ketjussa mutta kolme kertaa :-D :-D vähänkö mää meinasin vetää jo herneen nokkaan :-P

3.12.2009 klo 18:15

karuskaja
Käyttäjä

^^Todellakin! Mä toivon ettei mun euforinen olotilani kaatuis tohon^ lyhyestä virsi kaunis- :P, :D !

3.12.2009 klo 18:46

karuskaja
Käyttäjä

Mä olin taas vähän näköjään myöhässä ton viestini kanssa :P..

Muusaska: :D toi on ihan vakioo !
Sori, tuli tuplat.. en muistanut et olin jo laittanut tän tänne. Tää oli jäänyt tonne muistiin..

oceansoul: Mikä toi konrol plus kontrol- juttu oikein on ? Mä en tiiä oikeesti :D

Viestiä muokattu 3.12.2009 klo 19:03, muokkaaja: karuskaja

3.12.2009 klo 18:48

oceansoul
Käyttäjä

Eikö kannattaisi vaan aina ottaa tavaksi täällä ja muuallakin (jos vähänkään pidempää tekstiä kirjoittelee), että ctrl + a & ctrl + c, niin ei tarvi kiroilla. ;P

3.12.2009 klo 18:52

slslsl
Käyttäjä

Neurootikko ei mokaa ikinä!

Itse käytän usein myös tekstin kopioimista, kuin myös käyn läpi että levyt on pois päältä, kännykässä näppäinlukitus, lompakko tallessa, avaimet mukana ja ja ja.

3.12.2009 klo 20:35

Yoki
Käyttäjä

Tämä kännykkä ei salli pitkien tekstien kopioimista, joten pitää olla nopea ja omata hyvää tzägää, ettei käy huonosti. Noh... Nopea ei voi kännykällä olla ja meidän tzägä on aivan omaa luokkaansa, joten on lukematon määrä bittiavaruuteen kadonneita tekstejä ja luultavasti tulee olemaankin, ellei ihmettä tapahdu :)

3.12.2009 klo 20:36

Yoki
Käyttäjä

Tänään tehdään vielä luultavasti RUOKAA :-P

3.12.2009 klo 22:53

luomumummo
Käyttäjä

Laitoin isännälle keräkaalinlehti kääreen hänen kipeään koipeensa yöksi.

3.12.2009 klo 23:47

Nekku2
Käyttäjä

JEE KOTONA JEEEE!!!!

4.12.2009 klo 1:03

Muusaska
Käyttäjä

Nekku2, olet tainnut palata reissultasi? :-) oliko kivaa?

Höh.. Mä tein hyvät ruuat paistoin pihvit ja kaikki pitkästä aikaa mut Yoki ei kestäkään lihaa.. Kyllähän se oli jo arvattavissa yli kuukausi sitten mutta silti harmittaa.. Olisin halunnu tehdä koko perheelle karjalanpaistit jouluksi.. Voi harmi :-( kasviksia sitten vaan.. raunolle teen kyllä huomenna jauhelihakastikkeen ku sitä on kaapissa.. pöh.

Viestiä muokattu 4.12.2009 klo 1:04, muokkaaja: Muusaska

4.12.2009 klo 1:35

Yoki
Käyttäjä

Kyllä sä Muusaska jouluna teet karjalanpaistia! Niin herkullisia ruokia mitä sä teet, niin taatusti syön, vaikka vähän tuliskin oireita :) ei meinaan haitat ole pahemmat mitä hyödyt ja herkullisuus 8-) NII!

4.12.2009 klo 1:36

Yoki
Käyttäjä

Nii ja huomista jauhelihakastiketta aion syödä. Piste :)

4.12.2009 klo 1:49

luomumummo
Käyttäjä

Yoki voihan se olla sitäkin et jos ollut pitkään lihaa syömättä niin tuut kipeeksi, kun bakteerikanta muuttuu. Minulla oli 2 viikkoa vatsa kipee ja ilmaa vatsassa ja koski ihan hartioita asti ja selkää, kylkeä ja rintaa kun aloin syömään vain pelkkä kasvisruokaa ja söimme 2 vuotta kasvisruokaa ja sit siirryttiin taas lihan syöntiin niin tuli sama rumba päälle, eli kivut. Kahden viikon jälkeen ne helpotti.