yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

28.11.2009 klo 11:13

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Se voi olla että se lääkehiili auttaa erilaisiin juttuihin.. Mutta en voi mennä varmaksi sanomaan kun en tiedä.. Hmm..

Olen huomannut nyt että tuo ilmanpuhdistin silloin kun se huutaa punaisella, katkaisee sen jäävuoren huipun oireista. Eli ne kaikista pahimmat.. Eilen kun oli tosi pahat altisteet, laitteen läheisyydestä poistuminen aiheutti välittömästi palan tunteen kurkkuun ja sellaisen olon et se rupeaa turpoamaan ja kuristaa kurkkua.. Eli kortisonia vaativan oireen. Menin takaisin laitteen läheisyyteen niin oire alkoi heti helpottaa. Hmm.. Eli näyttäisi siltä että se vähentää lääkityksen tarvetta sillä tavalla että se poistaa niitä oireita mihin lähes poikkeuksetta olen kortisonia tarvinnut. Mutta katsotaan. Nyt on vasta lauantai aamu ja koko ilta ja yö ja huominen on pahaa aikaa kun on viikonloppu. Muita oireita tässä kyllä on edelleen, mutta yleistila on ollut hieman parempi. Tai sanotaanko jaksaminen on ollut parempaa. Myös Pef-arvot ovat olleet hyvät. Mistä olen hyvin tyytyväinen. Tänäkin aamuna heräsin tosi pahoinvoivaan ja tokkuraiseen kurkkukipu oloon ja ilmassa oli kohtalaisesti altisteita, mutta aamun paras Pef oli silti 380. Eli nuihin Pef-arvoihin sillä tuntuu olevan suora merkitys. Jään mielenkiinnolla seuraamaan tuon laitteen vaikutuksia pitkällä aikavälillä :-)

ai niin, eilen oli vielä sellainen juttu että kun pysyin ton laitteen lähellä 5metrin säteellä, olin pitkästä aikaa tosi pirteä aamupäivän ja laitoin ruokaa ja leikin pojan kanssa ja oli helppo olla. Se oli todella positiivista. Hmm.. :-)

28.11.2009 klo 15:59

Karpalokuu
Käyttäjä

Loistoa Muusaska etta tuo auttaa! Toivottavasti toimii nyt piitkallakin tahtaimella!

Meilla on taas lapsilla hepuli. Nuorimmaisella on naapurin muksut kylassa, ja juoksevat tuossa kuvasanakirjan kanssa.
Onko teilla SUomessa teita/autoja/puita/linnoja/kahvia?
Nyt katosivat tuonne keittioon riehumaan.

Muuten voitte keksia miulle tekemista!
En paase viela huomennakaan taalta suljetulta asuinalueelta mihkaan, joten liikkumisalaa yksi katu, ja sisatekemiset on koluttu lapi...
Piirisn tylsyydessani siskon yliviivaustusseilla norsuja kun en muuta keksinyt.

28.11.2009 klo 16:03

mangoliini
Käyttäjä

pystyisitkö leipomaan mitään lauantai-iltapäivän iloksi? :)

28.11.2009 klo 18:29

Yoki
suljettu käyttäjätili

Ystäväni auttoi mua pistämään nettiin bändini materiaalia, tai siis entisen bändini. Iloksi kaikille! Ehkä vielä joskus jos Herra suo niin voisin tehdä vielä musiikkia. http://www.myspace.com/thejulianaworld

28.11.2009 klo 19:55

luomumummo
Käyttäjä

Ystäväni auttoi mua pistämään nettiin bändini materiaalia, tai siis entisen bändini. Iloksi kaikille! Ehkä vielä joskus jos Herra suo niin voisin tehdä vielä musiikkia. http://www.myspace.com/thejulianaworld

Kuuntelin äsken noita kipaleita. Sä olet muuttanut artisti nimesi.
Oletko sä itse säveltänyt ja sanoittanutkin noi kipaleet? Sinähän se siinä lauloit kyllä. Soitatko tuossa jotain soitintakin?
Minusta noi oli kyllä korkealaatuista tavaraa. Kyllä sä olist vaan ollut hyvä elokuvasäveltäjä. Noi oli kyllä sellaisia sävellyksiä että voisin hyvin kuvitella vaikka jossain filmeissäkin tosin näitä on ihan keskityttävä kuuntelemaan koska ne eivät ole mitään renkutusta jota voi kuunnella vaikka siivotessa.
Se (musiikki) on kuin taiteilijan sivellin joka maalaa mielikuvitusmaailmansa taululle ja katsojalle se antaa elämysmatkan mielensyvyyksiin.

29.11.2009 klo 9:31

Yoki
suljettu käyttäjätili

Tuo on vanha nimi tuo. Joo sävellys/sanoitus on omaa jälkeä. Sovituspuoleen on suuri vaikutus ollut bändillä. En muista mitä kaikkea olen noihin soittanut. Ehkä tamburiinia ja joitain synaraitoja muistaakseni :) äänityksen ja miksauksen toki itse tein kun jotenkin piti saada soimaan tiettyjä asioita juuri tietyllä tavalla, niin en luottanu kenenkään toisen kädenjälkeen siinä :-P

Mahtavaa kun tuo ilmanpuhdistin toimii! Itsellenikin siitä ollut valtavaa hyötyä ja apua. Airstatic fa6 on kyllä omaa luokkaansa.

29.11.2009 klo 13:10

luomumummo
Käyttäjä

Maailma on menettänyt paljon sinusta yoki kun tuhosi sinun terveytesi ja tyttäreni.
Menen hoitaa nyt bellaa että tyttäreni saa nukkua.

29.11.2009 klo 23:34

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Karpalokuu, joo on kyllä ihan huippua :-)

puhalsin tänään parhaat Pef-arvot aikoihin vaikka onkin kunnon altiste viikonloppu. Tasan 400! Olin aivan liekeissä.

Äsken join kupin vihreätä teetä ja nyt on sellainen olo ku ois juonu liikaa kahvia. Ei vissiin kestä nuin paljoa kofeiinia :-D jos sitä jossain vaiheessa hankkis kofeiinitonta teetä.. Tai vähäkofeiinista. Jees..

Huomen pitäisi siivota makuuhuone. Laitetaan sinne meidän nukkumapaikka koska tässä olohuoneessa missä ollaan nyt oltu, on etenkin nyt viikonloppuna ollu vähän kahden ristitulen välissä. Vessan ja olohuoneen ilmatuloventtiilin. Ja sit vielä tietty mahdolliset ikkunan ja parvekkeen raoista tulevat altisteet.. Että sit on pitäny vähän siirrellä tuota konetta sen mukaan mistä pahimmat altisteet tulee. Sillä tavalla olen saanut maksimaalisen oireiden poisto tuloksen. Mutta siis.. Makuuhuoneessa ei olisi niin monen ristitulen välissä. Aloitin tänään sen siivoamisen, mutta kun siitä on tullut vähän jo meidän "kemikaalivarasto", niin lopetin sen aika lyhyeen ku alko päätä särkee.. Sinne on survottu kaikki mahdolliset käsittelyaine vaatteet, painomusteongelmat yms. Hmm.. Yoki kyl vähän lupaili et se siivois sen huomenna.. Hmm.. No, saa nähdä maltanko mä pysyä niistä siivoustalkoista poissa :-D

29.11.2009 klo 23:36

luomumummo
Käyttäjä

Laittakaa se pömpeli siihen lähettyville hurisee jos se siivous sujuis paremmin. Muusaska.

29.11.2009 klo 23:39

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^joo niin täytyy tehä. Vaikka viedä se sinne jo etukäteen puhdistaa ilmaa. Mun mielestä siellä on järkyttävä käsittelyaineen lemu :S yök.

Ps. Ihmiset! Tulkaa käymään meillä niin alatte haistaa asiat ihan eri tavalla :-D tää on todistettu juttu :-D meidän lähes tuoksuttomassa ympäristössä nenä ja aistit saavat levätä ja virittäytyvät aivan uusiin ulottuvuuksiin 8-) hih :-D

Viestiä muokattu 29.11.2009 klo 23:42, muokkaaja: Muusaska

29.11.2009 klo 23:40

luomumummo
Käyttäjä

Oltiin ukon kanssa nuorimman tyttäreni luona. Mä siellä laitoin pottumuusia ja jauhelihakastiketta, Imuroin, tiskasin , laitoin vaatteita kuivumaan ja entisiä viikkasin kaappeihin jne. Mies käytti silläaikaa äitiänsä kauppaostoksilla ja eihän siellä kauaa mennytkään kun vähän yli 2 tuntia. Mieheni ja tyttäreni ja hänen tyttärensä kävivät sairaalassa tervehtimässä tyttäreni aviomiestä joka on ollut sairaalahoidossa jo 7 vrk. Huomenna selviää pääseekö pois vai leikataanko hänet.

29.11.2009 klo 23:45

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^toivottavasti pääsee pois. On se nyt kumma homma ku kaikilla levii terveys käsiin..

30.11.2009 klo 0:22

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska Lalli ja M ovat Jumalalle niin tärkeitä ihmisiä että Herra koettelee heitä. Tiesitkö että Lalli oli sanonut miehelleni että nyt se tupakka saa jäädä pois. Hän ei ole polttanut tupakkaa siellä sairaalassa ,eikä aio enää polttaakaan.

30.11.2009 klo 0:42

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^hieno homma! Meikä tässä unille menoa tuumailee.. Vähän magnesiumia ja tommosta vielä naamaan jne.. Hmm.. Hmm.. Ristitulen välissä taiteilen :-D no mennään vielä ainakin tämä yö ristitulessa. Jospa sitä huomenna ois makuuhuone siivottuna.. Jees.. Elättelen toiveita että sittenkin saisin talveen mennessä Pef-arvot 420. Siinä jos onnistun niin sit on kyllä jo saavutus! Ei ole hetkeen ollu edes näin hyviä ku tänään ja edellisissä asunnoissa ne vasta huonot olikin.. Ja oli astmalääkitys vielä päällä! Ajattelinkin metsästää terveysasemilta 10vuoden takaiset Pef-seurannat ja vähän motkottaa.. Etenkin sille yhdelle lääkärille joka ei tajunnu hevonhumppaa altisteiden ja Pef-arvojen suorasta yhteydestä.. oijoi.. Ah! Tilaisuuteni on koittanut 8-) :-P harmittaa vaan että mulle ei koskaan vastata kun käyn vähän soittaa poskeani. Ilmeisesti sähköpostia parempi vaihtoehto olisi suora puhelinsoitto.. Hmm.. Hmmm.. 8-)

Viestiä muokattu 30.11.2009 klo 0:43, muokkaaja: Muusaska

30.11.2009 klo 1:00

luomumummo
Käyttäjä

Kyllä se siitä.Kaikki vie vain oman aikansa.

30.11.2009 klo 3:13

luomumummo
Käyttäjä

Ukolla on on kuumetta yli 38 astetta. Sille tuli alussa kova horkka ja kiikutin täkkiä, villasukkaa ja paitaa, huosua päälle ja makasin sen päällä lämmittämässä ja samalla pidin kiinni ettei tärisis niin kovaa. Annoin vielä rommiryypyn ja se horkka helpotti. Sitten nousi kuume 38,7 astetta. Kävin mittaamassa puolen tunnin päästä ja kuume oli laskenut 38,2 asteeseen. Nyt keitin kuumaa vettä ja laitoin siihen mustaherkukkamehua jota joi ison motillisen. Huomenna alkoi mennä vielä työmaalle hakee tavaroitansa.
Toivotaan ettei ole possutautia koska hän kävi sairaalassa Lallin luona ja samoin tyttärenikin jolla on MS-taut, niin kaikki rokotteet ja flunssat ovat hänelle paha juttu. Mieheni pelkää tyttäreni perheen puolesta ei omasta sairastumisestaan.

Viestiä muokattu 30.11.2009 klo 3:15, muokkaaja: luomumummo

30.11.2009 klo 5:13

Karpalokuu
Käyttäjä

Meillakin ollaan kipeana. Nuorin sisko on poissa koulusta kun parskii niin pahasti, ja miekin yksin.
Astma ja yska ei ole kiva yhdistelma... Koko kurkku ihan tukossa ja saa olla kiskomassa avaavaa yli maksimiannosten melkein.

Mutta koulussa taas. Kivaa saada taas vahan liikkumavapautta. Taalla nimittain saan vapaasti hiippailla koulun jalkeen ympari yliopistoa (tanssiharkat on yliopistolla), eika ole riippuvainen toisten kyydeista ja aikatauluista.

30.11.2009 klo 7:06

Maryel
Käyttäjä

Ihmettelen kyllä suuresti sitä miten avoimesti te keskustelelette täällä, ettei vain omista, vaan sukulaistenne ja tuttavien/ystävien tms asioista. Entä jos joku tunnistaa teidät ja sitä kautta ne keistä puhutte ja he saavat tietää siitä, että kerrotte heidän asioitansa pitkin internettiä? Itse en ainakaan kovinkaan paljoa sellasta arvostaisi, omista asiostansahan saa puhua, mutta kai siinäkin joku raja tulisi olla kenen asioista puhuu ja missä. Tämä ei ole kauhean anonyymi foorumi nimittäin.

30.11.2009 klo 7:15

arco_iris
Käyttäjä

^ Samaa olen joskus miettinyt. Vaikka täällä ei ehkä keskustelu ole aivan hirvittävän vilkasta (vrt. esim. laatufoorumi suomi24...) tai tuhansia rekisteröityneitä käyttäjiä, tätä foorumia voi silti lukea kuka tahansa. Sanoisin, että melko pieni osa kaikista foorumin lukijoista rekisteröityy. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta tämä kannattaa aina kirjoitellessa muistaa.

30.11.2009 klo 9:33

slslsl
Käyttäjä

Minä tässä nyt mietiskelin, pitäiskö soittaa serkulleni Olavi Ilmari Aselaukeelle (020672-201H) joka sairastaa HIV:ta että mitä hänelle kuuluu. En kuitenkaan muista hänen numeroaan, tosin vaimonsa veljen numeron muistan joka on siis 02-5632422.

30.11.2009 klo 9:46

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Minä kyllä useimmiten puhun vain itsestäni ja meidän perheen sisällä tapahtuvista asioista eli minusta ja Yokista. Harvoin sanon muista sukulaisistani mitään. Minulla ei ainakaan ole mitään pelkoa perseessä että joku lukisi juttuni täältä :-) voitte vaikka etsiä ja copypasteta mulle jos olen teidän mielestä täällä levitellyt muiden asioita :-) jään mielenkiinnolla odottamaan.. :-)

30.11.2009 klo 10:49

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Muusaskan pohdintaa.. Minulla on edelleen jonkin verran altisteiden aiheuttamaa kurkku- ja ylähengitystieoireilua, mutta vaikuttaisi siltä että ne altisteet eivät pääse enää niin syvälle tuonne keuhkoihin, koska Pef-arvoissa on huomattavaa nousua. Jos jaksaisin siirtää tuota pömpeliä, voisin saada tätä kurkkukipua pois.. Mutta siis, pahiten mulle tulee kurkkukipeäksi kun laitan pääni lattiatasoon. Ja minähän nukun lattiatasossa.. Siivottu on, että ei voi siitä johtua.. Päivällä on parempi olla kun ei tarvitse olla lattiatasossa, mutta yöllä kurkkukipu tuntuu olevan edelleen vieraanani. Mutta, mutta.. Katsotaan miten nukkumapaikan siirtäminen makuuhuoneeseen vaikuttaa asiaan kun olen taas nukkunut yöni kahden ristitulen välissä. Ja ehkä mun pitäisi joka ilta ennen nukkumaan menoa pyyhkiä lattia kostealla vaikka silminnähtävää pölyä ei olisikaan, koska kyllähän kai? ne altisteet mitkä ilmakehään pääsee niin että tuo pömpeli ei kerkee niitä napata, niin luultavasti osa niistä laskeutuu maahan. Tai voisin ainakin kuvitella..

Sekin on mahdollista että tuo kurkku- ylähengitystie oireilee herkemmin kun siellä on vähän väliä sitä peitettä.. Mutta olen huomannut että se kurkkukipu ei yksistään tule siitä. Saan nimittäin tuon kurkkukivun aika nopeasti pois siirtämällä laitetta mun ja oletetun altisteen tulopaikan väliin. No mutta.. Aion joka tapauksessa yrittää edelleen hoitaa suutani, koska minulla on pieni epäilys että tuo suun tilanne etenkin silloin kun se on pahana, herkistäisi minua lisää sen alueen oireiluun.. Mutta katsotaan. Varmahan en voi mistään olla mutta kuitenkin..

Sitten minulla on suunnitelta miten ehkä hyvällä tuurilla voisin estää ristitulen välissä olemisen. Meillä on tossa olohuoneessa ilmantuloventtiili ja minulla heräsi ajatus jos siihen saisi jonkunsortin suodattimen.. Jos se toimisi, niin ilmanpuhdistimen voisi siirtää eteiseen vessan oven viereen koska pahimmat katkut tulee yleensä sieltä ja sitä on lähes täysi mahdottomuus eristää.. Hmm..

olempa muuten suunnitellut jopa hengityssuojaimen hankintaa. En siis mitään paperilärpäkettä vaan ihan kunnon suojainta. Maksaa monta sataa euroa, mutta voisi ehkä mahdollistaa opiskelun/työn tekemisen? Ainakin sellaisissa paikoissa missä ei olla esim. asiakaspalvelutyössä :-D mutta siis.. Halvempiakin olisi, mutta niiden käyttöön tarvittaisiin aika iso keuhkokapasiteetti koska niiden läpi on niin raskas hengittää. Jopa terveellä ihmisellä.. Mutta, mutta.. Katsellaan nyt mitä minä keksin.. :-)

30.11.2009 klo 11:56

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mä haluun tommosen! (mikäli en ole sille allerginen/yliherkkä..)
http://www.ironsec.fi/webmarket/product_info.php/cPath/811_815_819/produ...
toi plus suojakäsineet ja mikään ei enää estä minua! Voin tehdä melkein mitä vain ikinä haluan! =)
suorastaan nerokasta :-D

30.11.2009 klo 13:29

goldencat82
Käyttäjä

Joo, nää sairaudet ei sitten lopu siihen. Mulla on refluksitauti pahentunut niin, että mulla on joka päivä hengitysvaikeuksia. Sitten se typerä hammas oireilee koko ajan ihan kauheeta särkyä..hohhoijaa. En yhtään panis pahakseni jos joku voisi rukoilla.

Hienoa, että se pömpeli toimii Muusis ja Yoki!

30.11.2009 klo 13:36

luomumummo
Käyttäjä

Eihän täällä puhuta oikeilla nimillä ja ky. henkilöt puhuvat myöskin itse vapaasti sairaudestaan mm. facebookissa ja irc-galleriassa. Ei sairaus ole mikään häpeä jota pitäisi pimittää.

30.11.2009 klo 13:42

luomumummo
Käyttäjä

Muuten ukolla ei ollut äsken kuin 36,6 kuumetta joten voi olla ihan perus flunssakin.

30.11.2009 klo 13:45

karuskaja
Käyttäjä

Onko kellään matala-motivaatio-oireyhtymää tällä hetkellä ? Mulla on. Koulu ei kerta kaikkiaan jaksa kiinnostaa. Oon rukoillut, yrittänyt pakottaa itteni kirjan ääreen lukemaan, mutta mikään maailman voima ei tunnu auttavan asiaan. Hyviä vinkkejä kelleen miten sais vähän selkärankaa noihin lukutouhuihin ? Kaikki lukihäiriöiset muisti-pätkii-koko-ajan- ihmiset: teiltän kokemuksia/tapoja erityisesti kaivataan ! Saa toki normitkin huonomuistiset ihmiset heitellä myös hyviä vinkkejä :)

30.11.2009 klo 13:51

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mulla tulee karuskaja ensimmäisenä mieleen että mikä oli se motivaatio mikä sai alunperin sinut opiskelemaan? Eli miksi hait juuri tiettyyn kouluun? Mikäli siis olet johonkin hakenut :-D jos pääsis sinne alkumotivaation lähteille jotenkin.. Hmm..

30.11.2009 klo 13:54

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Goldencat82, minkälaisia hengitysvaikeuksia sinulla on? Voisitko mahdollisesti hakea terveysasemalta Pef-mittarin niin näkisi minkälaisia arvoja puhallat että näkisi onko keuhkopuolella jotakin selvää? Ps, tarviitko avaavaa lääkitystä?

30.11.2009 klo 14:04

luomumummo
Käyttäjä

Itselläni refluksio-tauti aiheutti astman pahenemisen. 10 vuotta söin lääkkeitä ky. tautiin ja sit leikattiin,ja se auttoi eikä ole ollut vaikeuksia astman kanssa kun ottaa piippua säännöllisesti.