yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
24.11.2009 klo 10:00 |
Vaikuttaisi siltä että meillä on tällä viikolla ilmanpuhdistin. Kiitos Jeesus!! Luomumummo, hyviä linkkejä sulla tuossa ylhäällä. Täytyy tänään perehtyä vielä paremmin ku eilen en enää jaksanu. Kurkku tuntuu siltä ku joku olisi raastanu sitä raastinraudalla.. Yoki soitti aamulla sossuun ja työntekijä oli saanu lääkärintodistuksen sekä tarjouksen puhdistimesta ja sanoi tekevänsä tänään päätöksen. Sano että näyttäisi siltä että tässä ei ole mitään ongelmaa. Se on ny se isompi pömpeli ja peukut on pystyssä et ku se on vähän erilainen niin et se auttais eikä tekis itessään oireita. Jees.. Nyt on kyllä tungettava tähän kurkkuun jotain ennen ku se räjähtää. |
|
24.11.2009 klo 10:42 |
Tietääkö kukaan mihin tämä väite perustuu? Tässä mun itsehoito oppaassa on kohta missä lukee että "Poista kotoa kaikki turhat kemikaalit, mutta ympäristön täydellinen hajuttomuus on mahdottomuus. Karaise itseäsi luonnontuoksuilla, joita useimmat hajuyliherkät sietävät melko hyvin." |
|
24.11.2009 klo 12:04 |
Olisko kenties et sitä ylireagoivaa hermostoa yritetään saada vähitellen rauhoittumaan? Siis tuolla luonnontuoksujen vähäisellä käytöllä, ilmeisesti vähitellen lisäämällä käyttöä? Tyylillä aloittaa todella miedoista tuoksuista mitä luonnosta löytyy ja jatkaa siitä sitä mukaa voimakaampiin kun keho on eka oppinut sietämään sitä miedompaa tuoksua. Vähän kuin siedätyshoitoa :) |
|
24.11.2009 klo 16:13 |
Jaahas. Olipa taas hieno päivä. Tässä tulee päivän "saavutukset": Aamulla n. 10 aikaan kuulin ovelta koputusta. En mennyt avaamaan, koska ajattelin, että siellä on kuitenkin vaan jotkut jehovantodistajat tai mormonit. Koputus tuli uudelleen. Mietein myös samalla, että olisko peräti mahdollista, että joku koputtaisi naapurin oveen. Oven takana oli 2 poliisia. Kysyivät nimeäni ja kerroin sen. Sitten he sanoivat etsivänsä jotakin Karia ja pyysivät saada katsoa asuntoni läpi. Päästin ne sisään vaikka nolottikin vähän, kun en ollut tällä viikolla siivonnut yhtään. Pian kysyttiinkin henkilöllisyystodistusta ja se löytyi nopeasti. Todistin, etten ole Kari. Kari kuulemma ei ollut kunnolla hoitanut asioitansa kuntoon, joten nyt häntä sitten etsittiin. Karia sitten etsittiin ensin vessasta ja lopulta jokaisesta mahdollisesta kaapista ja koitin auttaa parhaani mukaan hänen löytämisessänsä, mutta lopulta tulimme siihen tulokseen, että Kari ei ole asunnossani. Sitten he lähtivät ja jättivät jonkunverran kysymyksiä jälkeensä. Olin kotona sitä varten, kun minulla oli tänään aika lääkärille, joten lähdin aika pian poliisien lähdettyä sairaalalle. Parkkipaikalla unohdin laittaa kiekon ja sain 30€ sakon ollessani polilla. Kiitos yhteiskunta.. |
|
24.11.2009 klo 17:30 |
En sano tätä mitenkään pahalla, mutta eihän kukaan lääkäri ole mikään äärettömän tiedon tietopankki, mun käsittääkseni useissakin eri sairauksissa voi olla hyvin samanlaisia oireita, joten diagnoosin tekeminen voi olla todella vaikeaa ja aikaavievää. Ihmisiä ne lääkäritkin on, vaikkei se nyt varmaan yhtään lohduta tietenkään potilaan asemassa olevaa, vaan ehkä tääkin pitäis joskus muistaa. Niinpä, tuon on itsekin ymmärtänyt viime aikoina muutamien seikkojen kautta :) Tarkoitinkin lähinnä sitä, että jännä ettei ketään niin paljon kiinnosta, että lähtisi todella perehtymään tuohon Muusaskan ja Yokin tapaukseen. Joku saisi siitä myös hyvän tavan "kouluttaa" itseään lisää. Tietysti voi olla, että normi lääkäreillä nuo resurssit on mitä on. Ehkä ulkomailta? ;) |
|
24.11.2009 klo 18:14 |
ArmAnt: Siistii.. :P , siis ei ne 30 eken sakot vaan toi poliisijuttu. Kauheen moni ei saa vieraaksi noin erikoista sakkia rauhallisen viattomana arkiaamuna ja vielä tuollaisessa syystä, tosi häröö.. ;) |
|
24.11.2009 klo 19:23 |
Mieteinki, että vois ens kerralla valmistautua vähän paremmin ja pyytää jäämään kahville :P |
|
25.11.2009 klo 10:32 |
Arm, on sullakin kyllä tapahtumat :) Näyttää siltä, että meidän porukka saa sen puhdistimen. Ei tosiaan lääkärit ole mitään ihmemiehiä tai naisia. Kukin heistä on sitten vielä erikoistunut omalle alalleen ja tämäntyyppinen tilanne mikä meillä on päällä, niin on senverran uutta ja siihen liittyy myös monia sellaisia seikkoja, että sen kanssa tosissaan painimaan lähteminen ei välttämättä ole lainkaan yksinkertainen asia. |
|
25.11.2009 klo 13:14 |
Bileet! *se hymiö mikä mesessä puhalsi sellaiseen torveen tai ei siis torveen vaan sellaiseen juhlatorveen :-D no en mä tiedä mikä se on 8-) * yksi piste saavutettu! Tötterötööretöö! |
|
25.11.2009 klo 16:34 |
En o vieläkään syöny ku lähdevettä ja raejuuston.. Ukko ei ole jaksanu tiskata eikä vielä ole löytyny mulle sopivaa tiskiainetta niin en ole päässy tekee ruokaa.. Vähän heikko olo. No, eipä tuu ainakaan turhaa lihottua.. Ei vaan tunnu kroppa kestävän kovin hyvin nykyään enää syömättömyyttä.. Heti on jo ihan tokkura, syömättömyys hiki, päänsärky jne. Jne.. Mut mieluummin oon syömättä ku kärsin pesuaine henkitiltistä.. Taidan ostaa kertakäyttö lautasia ja haarukoita ja toisen kattilan.. Tosi ekologista. Edit. Tämän takia mä teen aina sika rasvasia ruokia niin ei tartte syödä montaa kertaa päivässä.. Paras ois ku onnistuis tekee niin rasvaset pöperöt ettei tarvis koko päivänä syödä mitään muuta.. Kuohukermassa on aika mukavasti kaloreita ja mä oikeastaan survonki sitä melkein joka ruokaan. Joskus lisäsin sitä jopa kaakaohon. Viestiä muokattu 25.11.2009 klo 16:46, muokkaaja: Muusaska |
|
25.11.2009 klo 16:59 |
No nyt taitaa olla tiskit tiskattu. Ruuan laittoon! |
|
25.11.2009 klo 17:37 |
Löysin taas sisäisen lapseni tänään :) Oli kivaa, suosittelen :P |
|
26.11.2009 klo 1:42 |
http://www.aijaa.com/v.php?i=5326669.jpg |
|
26.11.2009 klo 1:58 |
Voit keittää saippuapähkinöistä nestemäistä pesuainetta, joka sopii niin pyykille, kuin yleispuhdistusaineeksi. Nestettä kannattaa säilyttää viileässä, esim. jääkaapissa, ettei se homehdu. Ja lisää käyttömahdollisuuksia ja pesupähkinöiden kierrätystä: |
|
26.11.2009 klo 2:26 |
Luonnonmukainen: Mummi ja minä -pesuaineet eivät sisällä zeoliittiä, fosfaattia, keinotekoisia väri-, hajuste- ja säilöntäaineita. Pullot on valmistettu poltettavista materiaaleista (huom. korkit ja suihkeosat ovat sekajätettä). Turvallinen: Mummit eivät ärsytä herkkääkään ihoa ja siksi sopivat useimmille allergikoille. Tuotteet on valmistettu kasviperäisistä, uusiutuvista raaka-aineista, jotka hajoavat luontoon 100 %:sti. Eettinen: Yhtään Mummien raaka-ainetta ei ole testattu eläinkokeilla. Tuotteet valmistetaan eettisiä arvoja kunnioittaen, ja myös vegaanit voivat niitä käyttää. Jälleenmyyjä: jos haluat, että Mummit muuttavat liikkeesi hyllylle, ota reippaasti yhteyttä Liinuun: liinu(at)annujaliinu(dot)com tai numeroon 044-356 6222. Entä tuo muusaska Viestiä muokattu 26.11.2009 klo 2:30, muokkaaja: luomumummo |
|
26.11.2009 klo 2:49 |
Muusaska tuolla olis pojalle hupikkaita http://www.isoaidinaikaan.fi/product_info.php?cPath=11_61&products_id=430 saippuaa Viestiä muokattu 26.11.2009 klo 3:17, muokkaaja: luomumummo |
|
26.11.2009 klo 10:29 |
Täytyy katsoa mikä se sit olis.. Jos tuo ole hyvä tiskiaine ei sovi niin sit vois harkita tuota nummia.. Ens kuus testaan suklaasaippuan. Onhan mulla jo yksi toimiva saippua (kookossaippua) mut mä haluan testata kaikkee :-D ja mä en koskaan jaksa tilata sitä saippuaa ku se loppuu vaikka pitäisikin.. Pitäs tilata kerralla niin paljon ettei ne postikulut harmittaisi :-) |
|
26.11.2009 klo 12:53 |
Tässä tuumailin että minunhan pitää päästä neurologille! Jos minulla on keskushermostoperäinen ongelma, niin minun pitää saada lähete neurologille! |
|
26.11.2009 klo 13:17 |
Mitäääh!? Sääteleekö keskushermosto kilpirauhasenkin toimintaa? :O "Keskushermosto aistii, kuinka paljon kilpirauhashormoneja kulloinkin tarvitaan ja säätelee sen mukaan kilpirauhasen toimintaa aivolisäkkeen tuottaman tyreotropiinin (TSH) avulla." http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Kilpirauhasen-toimintahäiriöt/83/?c=Lab... Näinkö se on? :O jos tämä pitää paikkaansa.. Niin, tämä tieto auttaa minua enemmän kuin arvaattekaan =) Viestiä muokattu 26.11.2009 klo 13:19, muokkaaja: Muusaska |
|
26.11.2009 klo 14:32 |
Joka ilta joku ajattelee sinua Ainakin viisitoista ihmistä maailmassa Ainoa syy siihen, miksi kukaan ikinä vihaisi Maailmassa on ainakin kaksi ihmistä Jollekin olet koko maailma. Vaikka tekisit todella pahan virheen, Kun sinusta tuntuu, että maailma on Muista aina tervehdykset, jotka saat. |
|
26.11.2009 klo 15:10 |
Muusaska: Kyllä, aivolisäke säätelee kehon hormonitoimintaa, myös kilpirauhasta. Lisämunuaisten ja ties monienko muiden hormonia tuottavien elinten lisäksi. Toimintakykyä voidaan tutkia esim. verikokeella mittaamalla ACTH-arvo, tosin tuolla arvolla menee kk valmistua labrassa. Ja jos tuo aivolisäke ei toimi kunnolla, on kehossa kymmenittäin hormoneita sekaisin. Ei vain kilpirauhasarvot, vaan oikeastaan kaikki, joihin tuo aivolisäke vaikuttaa. Eli tuota arvoa testaa jo ihan sisätautilääkäritkin. Mutta mikä estää sua metsästämästä neurologia, joka ymmärtää jotain noista herkkyyksistä ja niiden syntymekanismeista (ei kuulu ihan joka neuron tietotaitoon). |
|
27.11.2009 klo 9:09 |
Eilen käytiin hyvin mielenkiintoinen keskustelu asiantuntijan kanssa juuri nimenomaan liittyen kehon viestintään, joka tapahtuu solujen välityksellä. Kosteusvauriomikrobien synnyttämät kemialliset ja biologiset altisteet, jotka aiheuttavat soluvaurioita sotkevat juuri tätä informaation kulkua kehossa ja aiheuttavat kaaoksen, jolloin tieto kulkee väärään paikkaan tai jopa ei lainkaan. Tässä valossa voi sitten pohtia sitä, että tällaisen altistuksen herkistämänä, niin kuinka pieniä ärsykkeitä tarvitaan aiheuttamaan täysin ennalta-arvaamattomia reaktioita. Nyt sitten tuo puhdistin on suuressa roolissa tätä kaikkea. Mikäli se toimii odotetulla tavalla, antaa se keholle aikaa toipua eliminoidessaan ulkoa ja ympäröivistä asunnoista tulevia erilaisia altisteita, jotka on olleet aika voimakkaita. Sitä kyllä toivon ja rukoilen! On sitten taas aivan toinen asia se, että millaisessa aikataulussa keho alkaa näyttämään edes jonkinlaisia toipumisen merkkejä ja miten se tällaisten merkkien jälkeen reagoi ärsykkeisiin... Herran haltuun. |
|
27.11.2009 klo 13:56 |
Ada, niin totta.. Kyllähän sitä voisi jotain neuroa metsästää.. Hmm.. Mistähän kiven ja kannon alta sellainen löytyisi :-) |
|
27.11.2009 klo 14:25 |
Hieno homma. Mielenkiintoista ettei se reagoi teidän luomu kessuun. Sehän on puhdas luomutuote ,eikä siihen ole lisätty mitään kemiallisia mössöjä ja jos se mööbeli kerran poistaa kemiallisia myrkkyjä niin siinä kessussa ei niitä ole. Voisiko sillä testata ne pesuaineetkin? |
|
27.11.2009 klo 14:40 |
ootteks te syöneet hiiltä? edit: http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4kehiili Viestiä muokattu 27.11.2009 klo 14:50, muokkaaja: JamesBond007 |
|
27.11.2009 klo 14:48 |
^hiiltä? Ei olla syöty. Öö.. Olisiko hyvä syödä? :-) luomumummo, joo tai siis lisäaineettomaan tupakkaan. Kävin kessulla ja olihan mun pakko testata ja mennä hönkii sen koneen luo :-D Yoki testas eilen ja tarjos sille sukkaa 8-) ei me yhtään torveloita olla :-D |
|
27.11.2009 klo 14:51 |
edit: lääkehiili ^^ linky Viestiä muokattu 27.11.2009 klo 14:51, muokkaaja: JamesBond007 |
|
27.11.2009 klo 15:17 |
En usko että tuo lääkehiili toimii supermyrkkyihin ja nehän kerääntyvät myöskin aivoihin ja koko elimistöön. Tuota lääkehiiltä olen itse käyttänyt joskus ripulin hoitoon. Muusaska L. oli laittanaut myöskin hiksen jalkansa mööbelin eteen niin se oli alkanut heti vonkumaan. Miten teille kävi sukkatestissä? |
|
27.11.2009 klo 16:27 |
Aa.. Täytyy tutustua tuohon hiilijuttuun päiväunien jälkeen. Yokin sukka ei ilmeisesti ollut tarpeeksi saastunut :-D tsuuh on lähteny mestoilta. Nyt pitäs olla oikeen hyvä ilmanlaatu. Unille siis! |
|
28.11.2009 klo 10:05 |
Jees jees. Kyllä toi puhdistin on hyödyksi. Tällaisissa tapauksissa mitä meidän perhe edustaa sen käytöstä on aika vähän tietoa ja kokemusta, mutta nyt sitä saadaan lisää! Laitteen kehittelyn pyrkimyksenä on ollut sairauksia ennalta ehkäisevä vaikutus kosteusvauriotiloissa, mutta toimii se näinkin :) |