yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
12.11.2009 klo 14:35 |
Juu, voihan sellastakin olla. |
|
13.11.2009 klo 12:59 |
Hiphei :-) no nyt on kohta sit lääkärintodistus ilmanpuhdistinta varten. JIHUU!! |
|
13.11.2009 klo 13:19 |
Meikä valvo koko yön ja söin aamupuuron 6 aikaan aamulla ja menin nukkumaan. Heräsin 12.00 ja ei saa syödä mitään. Menen vähän ennen 3 :a iltapäivällä sairaalan labraan verikokeisiin. Siellä ei ole silloin enää porukkaa jonossa niin siksi tämä järjestely. Aika hehkee olo. |
|
13.11.2009 klo 15:37 |
Ääh.. Mul on ollu tänään varmaan max kaksi tuntia siedettävä olo ja loput ajasta ihan kamalaa.. Ja eilinen oli myös ihan kamala. Kaikki mahdolliset altistukset joka puolelta.. Nyt mul on kaikki sormet ja kädet ristissä että se sossu ny sit alkuviikosta laittas maksusitoumuksen siihen pömpeliin. Ei kestä vaan enää kroppa.. Kaikki paikat yrittää turvota umpeen nuista altisteista. Kasvoja, kurkkua, hengitysteitä ja nokkaa myöten :-/ en kestä nuita oikeesti enää yhtään.. On niin vaikea olla! Koko ajan saa olla vahtaamassa vessan kemikaalitilannetta ja verrata sitä ulkoilmaan ja miettiä kumpi on milloinkin pienempi paha. Ikkuna auki vai ikkuna kiinni. Hmm.. Jos mä tästä helvetistä vielä hengissä selviän niin.. Niin.. Ois aika jees. Eilen meni jo tosi pahaksi nuo turvotusoireet ku oli vähä altistetta ja rupes huulet sinertää ku oli vähä vaikee olla.. Sillo päätin et se kortisonin ylensyönti taitaa olla tässä tilanteessa pienempi paha ja Yoki raukka ei ees uskaltanu kunnolla nukkua ja siksi kai se rupes aamusta soittelee niitä ilmanpuhdistinhommia. Edit. Jos se sossu ei ala heti pikaa sitä ilmanpuhdistinta laittaa niin mä varmaan kuolen tänne joku päivä. Ihan tosi. Sellainen olo mul on etenkin niinä päivinä ku ulkoa tulee sontaa mutta myös naapurista eli molemmista yhtä aikaa. No, se on sitte harasoo jos niin käy mutta jospa mä en ihan heti kuolis. Heh. Ei ole kyllä sinänsä eka kerta ku tuntuu siltä et nyt jos ei ala helpottaa nii se on henki pois. Mutta aina mä olen hengissä selviny et enköhän mä nytki :-) ja aina voi tilata lanssin ja onhan mulla kortisonipurkki ja ompa vielä epipenkin jos siltä alkaa vaikuttaa.. Mutta, mutta. Ilmanpuhdistinta odotellessa! Viestiä muokattu 13.11.2009 klo 15:41, muokkaaja: Muusaska |
|
13.11.2009 klo 16:16 |
Mä kuvittelin et suomessa jos sosiaaliviranomaisille kertoo, että tilanne on noin katala niin ne sit auttais vaikka löytämään jonkun luomu-hirsimökin maalta, mutta ei kai sitten :/ |
|
13.11.2009 klo 16:38 |
niin ne sit auttais vaikka löytämään jonkun luomu-hirsimökin maalta, mutta ei kai sitten :/ Niin se vaan on, että raha ratkaisee, eipä taida kovin halvalla jotain luomuhirsimökkiä löytyä, köyhällä ei oo kauheesti varaa valita. :/ |
|
13.11.2009 klo 17:47 |
Haluaisin tietää.. miksi murdoch ei yritä listiä macgyveriä täälä? Ne on varmaan jotain feikkejä. |
|
13.11.2009 klo 20:22 |
^ Ei o ku ne o tullu uskoon! |
|
13.11.2009 klo 20:26 |
Joo tänään tuli vähän rähistyä sairaanhoitaja "titalle" ja pari muuta puhelua kanssa tuli soitettua, mutta lopputulos on kohtuullisen tyydyttävä. Soitin myös eräälle tutkijaryhmän tyypille ja sain jälkeen uutta erittäin mielenkiintoista tietoa mittaustuloksista ja niistä löytyneistä altisteista. Tänään pitää kuunnella Pirkkoradio :) |
|
13.11.2009 klo 20:32 |
Mut murdoch aina käytti valeasuja. Mitäpä jos ne joskus rähisee sitten? Ja minä päädyin hitlistille nyt kun sain tänkin selville. Viestiä muokattu 13.11.2009 klo 20:37, muokkaaja: gmph |
|
15.11.2009 klo 0:36 |
Tässä olisi eräs kuntoparantolan salaatti ohje muusaska Kuutioi tai paloittele kasvikset. |
|
15.11.2009 klo 0:46 |
VIINIETIKKAFENKOLIT Fenkoli sisältää melko paljon karoteenia ja rautaa. Viestiä muokattu 15.11.2009 klo 0:51, muokkaaja: luomumummo |
|
15.11.2009 klo 9:57 |
Nyt jos en kohta saa nukkua edes yhtä yötä hyvin, niin jotain varmaan hajoaa kropassa. |
|
15.11.2009 klo 10:03 |
Olen huomannut jännittävän seikan. Jos jokin tuote on sellainen, että sen pitäisi muuntua kehon toimesta joksikin, niin keho ei osaa sitä oikein välttämättä tehdä. Saan kivut ja todella tympeän olon. Suoraan itsessään käyttökelpoista "tavaraa" se kyllä tuntuu hyväksyvän, mikäli se ei sitten ole täynnä torjunta, säilöntä ja lannoite aineita tai toksiineja, kuten ruis esim on kova keräämään toksiineja ja sen kyllä huomasin jonkin aikaa sitten kun nälissäni menin kokeilemaan... Kyllä nyppii |
|
15.11.2009 klo 13:10 |
Eipä kehumista ole mullakaan.. Hiivantappokuuri valkosipulilla jatkuu ja erittäin suuria ruokavirheitä tehty, niin että saa sitä valkosipulia syödä nyt muidenkin edestä :-) mutta no, virheistä oppii.. Valkosipulin syönti jatkukoon ja täytyypä vissiin ne bulgarianjogurtitkin käydä ostaa. Edit. Sekoilen :-D edit.2 kieli on aika hyvän näköinen 8-) ihan puolitunnoton ku päässy vähän peitteet riehuu 8-) aika rock :-D mut nyt ei onneksi ole sitä järkyttävää kurkkukipua kun aloitin aamuni raakalla valkosipulilla :-D Viestiä muokattu 15.11.2009 klo 13:14, muokkaaja: Muusaska |
|
16.11.2009 klo 11:05 |
Olen saanu nyt kurkkua parempaan kuntoon välttelemällä kaikkea makeata ja ärsyttävää ja syömällä paljon valkosipulia. Pitkästä aikaa taas aamu ku ei herää järkyttävään kurkkukipuun :-D tänään ois luvassa perunamuussia ja barbecuekastiketta. Syystä tai toisesta, se ei ainakaan viimeksi räjäyttänyt kurkkua niin ajattelin tehdä sitä tänäänkin. Onhan toi suu muuten vielä ei niin hyvässä kunnossa mutta paremmalta se jo tuntuu.. Onneksi. Tiedä mitä sielläki nuitten myrkkykämppien jälkeen kasvaa.. No, toivottavasti ei. Joskus vaan luin että sädesienikin voi alkaa kasvaa ihmisessä samoin ku ilmeisesti lehmissä.. Lehmissä kai oli joku myhkyturpasairaus tai joku vastaava mikä johtui sädesienestä.. Kuulostaapa hyvältä :S no mutta joo.. Jos sitä suihkuun ittesä heittäis. Ukko jo alko vähän vihjaikee et haisen valkosipulilta :-D no se suihku ei kyllä sitä poista mutta, mutta :-D täytyy iskee tänään ruokaan niin paljon valkosipulia ettei se huomaa et mä haisen valkosipulille :-D edit. En kyl tiedä onko ketsupissa sokeria mitä mä mun kastikkeeseen survon, mut jos on niin luultavasti niin vähän ettei se haittaa.. Ja kai nuil sokereillaki jotain eroja on.. Ku en oikein tiedä mikä kasvusto tuolla suussa on ku vähän oudosti se reagoi välillä.. Tai sit se vaan on et liika sokerin saanti tekee mut ei vähäinen.. En tiedä.. Sillon joskus ku ottivat sen nielunviljelyn, ei ne ees kattonu mitä kasvustoa siellä on o_O sanovat vaan että sieni-infektio.. itestäni tuntuis et järkevämpää ois nimenomaan katsoa mitä siellä kasvaa ku kyllähän ne erilaiset jutut reagoi eritavalla eri juttuihin. Harmi ku on toi possuflunssa ny joka puolella. Ois muuten voinu helposti käydä tonkituttamassa tota kurkkua ja vaatia tietää tasan tarkkaa mitä siellä kasvaa.. Ku ekan kerran sain saman ongelman asuessani ensimmäisessä homeasunnossa ja siitä lähtien sitä on ollu vaikea saada pois.. Ja se jo sillon reagoi oudolla tavalla. Muistan ku sain siihen jonku hiivalääkkeen ja en pystyny sitä käyttää ku siitä tuli ties ja mitä mut sit satuin sen jälkeen sairastuu ja sain antibiottikuurin ja ku olin sen antibiottikuurin syöny, koko kurkku parani o_O ihan tosi! Eikö tuo nyt mene ihan äinpäin.. Ja se antibiotti oli johki virtsatieinfektioon.. En tajua. Se oli tosi outoa, koska sen ku söin niin se kieli ja koko suun valkoinen peitekin lähti vaikka antibiotinhan olisi pitänyt räjäyttää se o_O en mä tajua.. Olisiko kenelläkään loogista selitystä tähän :-D Viestiä muokattu 16.11.2009 klo 11:26, muokkaaja: Muusaska |
|
16.11.2009 klo 12:20 |
Uteliaisuuteni voitti. Soitin sinne terveysasemalle ja jätin viestin et saisin mua koskevia papereita. Mulle iski nyt niin kova uteliaisuus että mun on pakko saada tietää mitä mun suussa on sillon kasvanu :-D jospa ne soittais tän päivän aikana.. En tiiä pitääkö sitä joku lärpäke täyttää vai mitä että ne tiedot saa sieltä ulos, mut eiköhän ne joskus kuitenki saa :-) jaahas.. Mitäs sit.. |
|
16.11.2009 klo 12:57 |
Mielenkiintoista tietoa aktinobakteereista. |
|
16.11.2009 klo 13:21 |
Sokerit ja valkoiset jauhot toimii ainakin minussa melkein kuin myrkky. Mua kiinnostaa toi ihmisen ravinnon ja elimistön ph-tasapaino ja se miten sen sais mahdollisimman hyväksi, koskan musta tuntuu että se vaikuttaa terveyteen aika paljon. Tuota piimääkin join kun ajattelin et se olis sokerien vastakohta jotenkin... en tähän kyllä ole mitenkään perehtynyt :P edit: Heti löytyi tästä googlella hyvä linkki: http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm edit2: "Heraproteiinin suosiminen, se on yksi parhaista emäksisistä lähteistä" :F tuotahan mä juon pullosta melkein joka päivä... olisin kuvitellut et se olis ollut just happamoittavaa.. Viestiä muokattu 16.11.2009 klo 13:39, muokkaaja: JamesBond007 |
|
16.11.2009 klo 21:17 |
^joo toi on mielenkiintoista tuo elimistön ph-tasapaino. Lueskelin tuota linkkiä. Mulla täytyis muistaa huomenna soittaa jolleki arkistohoitajalle. Ne soitti sieltä terveysasemalta ja anto sen arkistohoitajan numeron ja sano et soita huomenna sinne. Mulla ei nyt toimi yhtään pää ku ulkona on kauhea savun katku.. Nukahdinki tossa ihan savutokkurassa hetkeksi.. Miten sä james reagoit sokeriin ja valkoisiin jauhoihin? Mitä ne sulle tekee..? Mun siskolla oli aikoinaan joku järjetön hiivaongelma mahassa.. Sit sil oli kyl vielä vatsakatarriki. Se oli kyl kipee sen mahansa kanssa ja välillä näytti ettei se voi mitään laittaa suuhunsa ilman hirveitä vatsaoireita. Mä oon ny vetäny pottua ja barbecuekastiketta.. Ja maitoo.. Ja valkosipulia.. Ajattelin yrittää tänään jaksaa ottaa suolaa ja hammasharjan ja koittaa harjata tota kieltä :-D se tosiaan räjähti toisen kerran ku söin vähän reilun viikon putkeen makaroonia 8-) auts :-D ois ehkä kannattanu ajatella vähän pidemmälle :-D |
|
16.11.2009 klo 21:46 |
Niitä aftoja tulee yleensä flunssan yhteydessä kun vastustuskyky on alentunut. Minä olen saanut paranneltua niitä lähes sata prosenttisella aloeverageelillä jota saa luontaiskaupasta.Sitä voi panna ylä-alapäähän. Aloe juomaa saa ainoastaan apteekista mutta aloe vera geeliä saa luontaiskaupasta, Raamattu mainitsee Psalmit 45:9, sananlaskut 7:17, korkea Veisu 4:14 Johanneksen evank. 19:39 kallisarvoisena lahjana ja ihonhoitoaineena. Jeesuksen ruumis voideltiin Aloella hänen kuolemansa jälkeen. Raamatussa ei tarkemmin ilmene oliko kyseessä Aloe Vera vai joku muualoe-laji. Keski-ajalla Aloetta käytettiin laajasti moninaisiin tauteihin ja vaivoihin perinteisenä kansanlääkkeenä. Aloe veran vaikutukset ! aspiriinin kaltainen kipua poistava. Ale vera-geeli on osoitettu soluille vähemmän myrkylliseksi kuin prednisoni (kortisoni) ja indometasiini( tulehduskipulääke). Viestiä muokattu 16.11.2009 klo 22:10, muokkaaja: luomumummo |
|
16.11.2009 klo 22:50 |
^^ Mulla menee maha sekaisin sokerista ja valkoisista jauhoista. Lisäksi tulee finnejä - siis niitä tulee melkein pelkästään noista eikä mistään muusta ruuasta. Lisäksi tuntuu et tulis enemmän päänahan ongelmia ja pahimmillaan pari kohtaa ihossa voi vähän hilseillä. Lisäksi on tuo suuston/suoliston jonkun bakteerin liikakasvu jolloin kieleen voi tulla vaaleaa bakteeripeitettä sekä se voi olla jopa ihan kipeän tuntuinen. Syön mä silti ainakin kerran viikossa hampurilaisen, mutta kotipizzasta otan aina kuitupohjan, vaaleaa makaroonia en syö myöskään enkä vaaleaa leipää osta kotiin missään tapauksessa. Käytän sokerin sijaan tuollaista makeutusainetta joka toimii hienosti. Kaikki limut juon light-versioina. |
|
17.11.2009 klo 0:21 |
James Bond007 sinulla on hiiva ongelma jos kielessä ja suussa on valkoista peitettä joka on vielä kipeä. Ostappa luomusitruunaa ja penslaa sillä suutasi ja raavi hammasharjan kanssa sitä peitettä pois ja kurlaa myöskin kurkkua sillä mehulla. Sinun pitää siirtyä emäspitoiseen ruokaan ja juomaan. Sokeri, valkoiset jauhot myös makaroni ppois ,samoin osta hiivatonta ruisleipää ja sokeritonta. mehuista voit käyttää sokeritonta creippimehua, puolukkamehua, karpalomehua. Kasviksista sipulit, kaalit, lantut selleri,palsternakka jne. Luontaistuotekaupasta saisit hiivantappokuuriin olevat lääkkeet ja maitohappobakteerit ym. ohjeet. Itse olen tappanut hiivan niillä lääkkeillä ja ohjeilla. Minullakin on ollut kerran suolistohiiva ja sitä oli joka paikassa suussa ja p:ssä. |
|
17.11.2009 klo 12:24 |
No niin noh - ei tuo ongelma ole mulla aina ollut aktiivinen, riippuu just siitä miten syön - esim nyt olen pari päivää juonut heraproteiinijuomia ja kieli on täysin terve ja vaaleanpunainen.. Mutta tosiaan, onko tuo hiivahomma sitten sellainen, että sen voi "tappaa" kokonaan - olen itse käsittänyt, että tuon bakteerin kuuluukin elää ihmisen suolistossa ja ongelmia tulee lähinnä silloin, kun jokin aiheuttaa sen liikakasvun? Mitä tulee kielen pesemiseen, niin mä olen aika fanaattinen sen suhteen että pesen hampaat aamuin ja illoin sekä harjaan erillisellä harjalla aina kielen ja käytän hammaslankaa.. tuon kielen harjauksen kanssa kannattaa olla hellä, sillä joskus huomasin että jos sitä oikein kunnolla harjaa, niin se tulee siitä entistä kipeämmäksi... siis paljon vettä harjaan vaan :) Mutta tämän asian takia mua osaksi juuri kiinnostaakin ihmisen ph-arvot ja niiden vaikutukset - mitään pelkkää salaattia en ala syömään, mutta voin hyvin juoda tuota hera-proteiinia pullon päivässä, syödä valkosipulia, puristaa sitruunaa veden sekaan ja suosia vaikka noita avokadoja joiden pitäisi laskea kehon happamuutta. edit: olen menossa thairuokalaan lounaalle, siellä saa sitten taas vähän sitä valkoista riisiä :/ Viestiä muokattu 17.11.2009 klo 12:31, muokkaaja: JamesBond007 |
|
17.11.2009 klo 13:02 |
Kävelin tänään meidän uuteen lähi-Cittariin Nooan kanssa synkässä syksysäässä ja toivoin, että Yoki ja Sirpa olis kävelly mun kanssa. Ei oo helppo tää äidin osa, kun ei tapaa ketään eikä voi jutella kenenkään kanssa. Kaikki aamut ja päivät yksin pojan kanssa. |
|
17.11.2009 klo 13:46 |
Miks et tapaa ketään? Onko teillä mitään kerhoja ja semmosia ystäviä joita voisit tavata lapsen kanssa? Tai onko kerhoissa ketään potentiaalista, jota voisit rohkeesti pyytää vaikka kylään? Mä oon tänä aamuna muovaillut muovailuvahalla pojan kanssa, vähäks oli kivaa :) Pääs toteuttaa itseään oikein kunnolla :P Kun nuo autot ja automerkit (jotka by the way poika luettelee kohta paremmin kuin äitinsä...) on niin lähellä sydäntä, niin muovailtiin pääasiassa automerkkejä. Meillä oli oikein hieno miniaudikin, jossa oli ihan pieni audimerkki edessä. Tosin mä vahingossa hajotin pojan tekemän bemarin kun en tajunnut että se oli valmis :o Luulin, että se oli vaan möykky, jota sai käyttää... vaikka hieno tietysti oli :D edit. etkös sä asukin jossain kaukana, et ainakaan keski-suomessa? Oltais voitu mennä lasten kaa ulos yhessä :) Viestiä muokattu 17.11.2009 klo 13:47, muokkaaja: ghettoRouva |
|
17.11.2009 klo 13:51 |
Poika käytti luovuuttaan ja teki vahasta täydellisen pienoiskopion luovutuskuntoon rutatusta bemarista :o Mamma sitten hoiteli automateriaalikierrätyksen hienosti loppuun ja käytti koko bemarinraadon uuteen, tuliterään koslaan :o |
|
17.11.2009 klo 14:09 |
Lähden taas tänään kylille. |
|
17.11.2009 klo 14:42 |
^mitä kylillä? No ny räjähti suu Yokillaki. Se söi makaroonia niin siitä heitti kurkkukivun ja kielen valkoiseksi.. James, mäki olen käsittäny et nimenomaan se hiivan liikakasvu aiheuttaisi oireita. ups! Mun piti soittaa sinne arkistoon -> |
|
17.11.2009 klo 20:06 |
Poika käytti luovuuttaan ja teki vahasta täydellisen pienoiskopion luovutuskuntoon rutatusta bemarista :o Nii joo, miten mä en tajunnut :o Me tehtiin myös limusiini minkä perässä oli peräkärry, joka oli täynnä kiviä. Lopuksi poika keräsi kaikki vahat, työnsi ne virkkuukoukusta läpi ja sanoi että "kato äiti, paljon isoja kaloja!" Hieno lopetus :) |