yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
10.11.2009 klo 22:22 |
Saana muuten, olen tässä funtsinut ja funtsinut ja vielä kerran funtsinut. En saa millään itsestäni irti sitä mitä yleensä uskovaiset sanovat, eli vihaan homoutta! Ei, kertakaikkiaan en ymmärrä että miksi? Ok, voidaan sanoa että Raamattu sanoo näin ja näin.. Mutta miksi esim. Uskovaiset eivät vihaa ahneutta? Siinäpä vasta synti suuri. Taitaa osua liikaa omalle kohdalle tuo ahneus.. Eli, olen siis tullut siihen lopputulokseen että uskovaiset "vihaavat" asioita, joiden avulla saadaan laitettua oma itsensä hieman korkeampaan valoon. Tämän luulisi jo olevan synti..? Mutta ei, kun se on niin "Raamatullista". Eli siis joo.. Lopputulos siis tähän mun pohdintaan. En ole vieläkään päättänyt onko homous synti, koska siis.. En osaa itse nähdä sitä syntinä. Mutta eihän nämä uskovaisetkaan osaa montaakaan asiaa nähdä syntinä mitä itse harrastavat..? Eikö vain rakkaat radilaiset. Elikkä siis.. Turha tuomita muita jos itse on täys sanonko mikä. Ja eipä mulla kai muuta asiaa ollut :-) Viestiä muokattu 10.11.2009 klo 22:24, muokkaaja: Muusaska |
|
10.11.2009 klo 22:22 |
Tuplat Viestiä muokattu 10.11.2009 klo 22:23, muokkaaja: Muusaska |
|
10.11.2009 klo 23:14 |
Itsehän rakastan syntiä mutta vihaan syntistä. |
|
10.11.2009 klo 23:29 |
3 Moos. 18: 22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; seon kauhistus. Jumalan sanan opetus on vesiselvä suhteessa homoseksuaalisuuteen, joka on synti, josta on tehtävä parannus. |
|
10.11.2009 klo 23:37 |
Avoliitto on samalla tavoin syntiä kuin tämä homous. Ja mistä sinä mummo löydät lesbouden kieltävän jakeen Raamatusta? Kaikkialla puhutaan vain miehestä. |
|
10.11.2009 klo 23:41 |
Samasta luvusta. |
|
10.11.2009 klo 23:56 |
Room. 1:24-28 |
|
11.11.2009 klo 0:12 |
Kirjoitin pitkän tekstin ja kaikki katosi kuin tuhka tuuleen! Mutta pointtini tässä oli se, että mikä on Jumalalle kauhistus? No, kun ihminen on alunperin luotu Jumalan kuvaksi, niin kai tätä asiaa voi lähestyä myös siltä kannalta että mikä on ihmiselle kauhistus? No, uskon että monelle ihmiselle olisi kauhistus nukkua esim. Vessapaperirullien päällä kuukaudesta toiseen.. Eli siis, pointti on se, että onko Jumalalle kauhistus se mikä ihmiselle on jollain tavalla.. Hmm.. Ei niin hyvää? Mutta miksi homous ei olisi ihmiselle hyvää? No, ensimmäinen seikka. Jos kaikki olisivat homoja niin maailmassa ihmiset ei juurikaan lisääntyisi. Mutta! Tässä tullaan kinkkiseen tilanteeseen. Nykylääketiede kun on nääs hienosti korvannut Jumalan luomat asiat lääketieteellä! Wau! Eli siis ei olisi enää edes mitään lisääntymisongelmia kun on kaikenmahdolliset muutkin hedelmöittymismahdollisuudet olemassa. Eli siis.. Miksi homous olisi edelleen Jumalalle kauhistus kun lääketiede on korvannut jo melkein kaiken? Mutta, voidaan vedota siihen että Jumala on sama eilen, tänään ja nyt. No mutta, minkä takia sitten lääketiede korvaa nykypäivänä Jumalaa? Muuttuuko ajat sittenkin..? Viestiä muokattu 11.11.2009 klo 0:13, muokkaaja: Muusaska |
|
11.11.2009 klo 0:24 |
luomumummo: Tuossa lainaamassasi tekstissä mainitaan vain "naispuolten" vaihtaneen luonnolliset yhteydet luonnonvastaiseen. Miespuolten yhteyden luonnonvastaisuus on ainoastaan tyhjentävästi selitetty. Naiset ovat saattaneet tehdä ihan mitä tahansa muuta. |
|
11.11.2009 klo 0:28 |
Hmm.. Tuli tässä ohimennen mieleeni kun Yoki tuossa yhtä tapausta kertoi.. Että tiedä vaikka että munkin intohimoni ammattiani kohtaan olisi ollut Jumalan mielestä maailman rakastamista ja näin ollen synti. Ja sama myös Yokin kohdalla. No, jos näin on niin ei ihme että Jumala poisti kaikki mahdollisuudet toteuttaa ammattiaan.. |
|
11.11.2009 klo 0:33 |
Nykyään taitaa tuo lääketiede ja lääkkeet ym. siihen liittyvät korvata sen Jumalan, koska siihenhän monet tyystin turvautuvat kuin joku lääke vois pelastaa heidän elämänsä täysin eikä siihen enää taivaan Jumalaa tarvitakkaan. Jos luottaa vain pelkästään lääkkeiden parantavaan voimaan vaikkeivat ne etes parantaskaan mutta sokeasti vain luotetaan ottamatta selvää asioista. Lääkelaitokset ja politikot , THL jne.osaavat hyvin manipuloida ihmisiä ja pyörittää heitä pikkusormen ympäri ja luovat sellaisen vaikutelman että nyt sä et kuole kun otat sitä ja tätä ja tämä pelastaa sinut.Ihmiset hyväuskoisena luottavat siihen pelstukseen jonka se tuo ja hups keikkaa kun sitten kuiteskin kuolevat tai sairastuvat vakavasti juuri siihen lääkkeeseen joka piti heidät pelastaa sairaudelta tai kuolemalta. Bisnestä , bisnestä markkinavoimat jylläävät. Kuinka sitten tavallinen pulliainen pystyy erottamaan mitä lääkettä kannattaa syödä tai rokotetta ja mitä ei. |
|
11.11.2009 klo 0:36 |
luomumummo: Tuossa lainaamassasi tekstissä mainitaan vain "naispuolten" vaihtaneen luonnolliset yhteydet luonnonvastaiseen. Miespuolten yhteyden luonnonvastaisuus on ainoastaan tyhjentävästi selitetty. Naiset ovat saattaneet tehdä ihan mitä tahansa muuta. slslsl mikäs se luonnonvastainen sitten olisi sun mielestäsi jos ei sitten toinen nainen. Samassa luvussa sanotaan kyllä eläimiinkin sekaantumisesta, mutta sitä en laittanut tähän. |
|
11.11.2009 klo 1:08 |
Pentti Linkola lehdessä: Yhteiskuntakriitikko sanoo Vastuullinen vaikuttaja -lehden haastattelussa maailmassa olevan vain yksi ongelma ja se on, että täällä on liikaa ihmisiä. Linkolan mukaan ihmiskunnalla ei ole mahdollisuutta selvitä. - Tsunamistakaan ei ollut iloa, eihän siinä mennyt edes yhden päivän nettolisääntymisen verran ihmisiä, Linkola sanoo. Suomen tunnetuimman maailmanlopun ennustajan mielestä aids antoi aluksi toivoa paremmasta, mutta sekin lässähti. Hänen mielestään vesijohtoveden myrkyttämisellä saataisiin tehokkaasti väkeä vähennettyä. Linkolan laskujen mukaan maapallolle syntyy 220 000 ihmistä lisää päivittäin. Vuoden 2001 terroristihyökkäys New Yorkiin kohdistui Linkolan mukaan juuri sinne minne pitikin: öykkärimäisen länsimaisen elämäntavan ytimeen. - Niin kauan kuin yksikin terroristi on hengissä, on toivoa. Eivät ne ole talebanit, jotka tuhoavat maapallon vaan länsimainen elämäntapa, Linkola sanoo Vastuullinen vaikuttaja-lehdessä. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat. |
|
11.11.2009 klo 2:56 |
http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite/Kainuu/1194629493743/artikkeli... |
|
11.11.2009 klo 3:57 |
Pentti Linkola lehdessä: Sairasta sanon minä! |
|
11.11.2009 klo 6:51 |
Mä sain eilen mennä sellaseen tilaisuuteen mis oli muitaki uskisjäbii! Rukoiltiin luettiin raamattua ja keskusteltiin Hengessä ja rukoiltiin lisää! :) Mummuni alkoi itkemään yks päivä ku kerroin et oon saanu mahdollisuuden tutustua uskovaisiin kavereihin , koska mummuni on pitkän aikaa rukoillut että löytäisin uskovaisia kavereita! :) Aamen! Kiitos Herralle tästä päivästä johon sain Häenen armossaan herätä ja kiitos Herralle myös eilisestä!!! :) |
|
11.11.2009 klo 8:34 |
Pentti Linkola puhuu itsensä pussiin usein, toistuvasti ja hänen koko elämänfilosofiansa perustuu itsensä pussiin puhumiselle. Linkolalle maapallo on kehitysvammainen huollettava, jota pitää paapoa tavalla jos toisella, jottei poloinen vaan joutuisi ikävästi hyväksikäytetyksi ja tuhotuksi pahojen olentojen, kuten ihmisten, toimesta. Luonnonsuojelulla tarkoitetaan ihmisten suojelua ikävämmiltä ihmisiltä, sillä luonto pärjää kyllä eikä mihinkään ole vielä katoamassa, vaikka ihminen mitä tekisi. Ihminen sen sijaan on katoamassa, mutta sehän ei ole Linkolan eikä kenenkään muun ongelma. Sen sijaan Linkolan ongelma on säilyttää kivat ihmiset, kuten hänet itsensä ja hänen kanssaan samoin ajattelevat muilta ihmisiltä, jotka eivät ajattele samoin ja jotka eivät ole hän itse. Pentti Linkola on tyhmä mies. |
|
11.11.2009 klo 10:18 |
Muusaska: Kovin älykästä vastausta minulla ei tähän nyt ole, kun olen juuri herännyt. Ehkä yksi syy on se, että jos katsoo opittujen kaavojensa ulkopuolelle syvälle toiseen ihmiseen, voikin nähdä peilinä jotakin itsestään. Oikeasti se että huomaa, ettei maailma olekaan niin yksiulotteinen kuin televisio-ohjelmien kuvauspuitteet, ei tarkoita koko maailmankuvan romahtamista, vaikka se voisi siltä vaikuttaakin. Pelottaa havaita, että ihminen osana luomakuntaa ei tarkoitakaan ihmistä osana yhteiskuntaa (jota ihminen on) tai kulttuuria vaan ihmistä osana luontoa. Ymmärrän hyvin, miksi muinaiset juutalaiset, kuten niin monet muutkin kansat, ovat halunneet kulttuurin alkaessa kehittyä leikata juuri luonnon ihmisestä pois. Me olemme oikeastaan koko ajan jossakin välissä. On oikeastaan erikoista, että maailman uskonnot tarjoavat ratkaisuksi yhä suurempaa kuilua luomisen, Luojan ja luodun välille sekä siirtymää ihmisluojan järjestykseen. Minä en tiedä, mikä on oikea ratkaisu. Tiedän, ettei luonnontila ole se, mihin Jumala meidät on tarkoittanut, koska silloin meillä ei olisi esimerkiksi oikeudentajua. Toisaalta jos ihmisen elinalue on sääntölista, jota ajattelematta noudatamme, menetämme ihmisyytemme. Siinäkö on päämäärä? Etäännyin nyt hieman alkuperäisestä kysymyksestä, mutta ei kai se haittaa. |
|
11.11.2009 klo 12:29 |
Aika mielenkiintosta. Täällä asunnossa tapahtuu kummia. Äsken juuri vessan kaapin ovi meni kiinni, kuului kolahdus ja mä istuin keittiössä. Sit kerran olin saunassa ja mies poikaa nukuttamassa yläkerrassa ja kodinhoitohuoneesta kuului jotain ihan niinkun jotain olis rymähtänyt lattialle vaan ei ollut, kävin katsomassa. Muitakin kummia ääniä on ollut. Että tällaista täällä. Aikaisemmin me ei olla kuultu mitään tollasta, taidan olla aika vaarallinen nyt saatanalle, kun yrittää muka säikytellä mua. Ja minä ne kuulen aina. |
|
11.11.2009 klo 13:33 |
^ Ettei olis vaan joku sarana vääntänyt ovea kiinni tai toi toinen ääni kuulunut alakerrasta tai sitten jostain mitä et huomannut? Jos elää henkimaailmakeskeisesti, niin niiden toimintaa alkaa kyllä nähdä ympärillään koko ajan ihan arkielämässä. Ja eiks sen Jeesuksen meissä pitäis nyt sen verran voimakas olla, että ei pirut ole kiusaamassa ja pelottelemassa? En sano, etteikö olis voinut olla noinkin kuten noi kirjoitit asia, mutta se vaan ei ole aina noin ja mitä hihhulimpi on niin sitä enemmän kaikkea ylimääräistäkin näkee ja kuulee. Asiasta toiseen - tänään on kaunis ilma.. ihmeellistä miten vahvasti se vaikuttaa mun mielentilaan.. olo on iloinen vaan kun sininen taivas näkyy :o |
|
11.11.2009 klo 13:47 |
Ne on olleet nimenomaan täällä uudessa asunnossa ja me ei olla vieläkään saatu aikaiseksi siunata tätä. Ja olen alakerrassa keittiössä ja muita mahdollisuuksia täällä kaapinovia ei todellakaan ole. Vessastakin kävin juuri laittamassa ne kaapinovet kiinni ja kaikki kaapinovet oli kiinni, joten se olisikin ollut aika mielenkiintoista miten kaapinovet itsestään aukeis..? Mielenkiintoinen tuo "elää henkimaailmakeskeisesti", mitenkähän muutenkaan sitä voisi elää? Jos haluaa elää Jeesusta seuraten, niin ei oo paljon muita vaihtoehtoja. Sä olet silloin hyvin paljon tekemisissä Pyhän Hengen kanssa ja jos sä yrität auttaa ihmisiä, joilla on spiritismi-taustaa, niin mitäs luulet, tuskin saatana tykkää siitä, että mä menen ja rukoilen niiden puolesta. Tää elämä on yhtä henkivaltojen taistelua. Kaikkia ihmisiä ne eivät kiusaa, etenkään niitä, jotka ei ole Jumalan käytössä tai julista Jeesuksesta. Mitä enemmän teet harmia paholaiselle, sitä enemmän se yrittää pelotella ja järjestää vaikeuksia. Mutta ei mua pelota, lähinnä vaan huvitti. Samassa yhteydessä tulee muuten sellainen masennuksen henki, kun täällä rupee ovet paukkumaan. Heitin sen taas pihalle täältä. Mitä hihhulimpi on eli mitä enemmän lähellä on Jeesusta, niin ihan saletisti saatana yrittää tehdä kaikkensa, jotta mä en jatkais tätä. On vaarallista hänelle olla Jumalan käytössä. |
|
11.11.2009 klo 15:02 |
Sanotaanhan sanassakin, ettei meillä ole taistelua ihmisiä vastaan, vaan henkivaltoja vastaan. Itse hyvin monia pimeyden valtojen myrkytysyrityksiä kokeneena, voin kyllä todeta ykskantaan, että näitä ehdottoman varmasti tapahtuu. Minulle on sattunut useita vastaavia tapahtumia, mitä goldencat tässä kuvailee. Monesti selkeämmin juurikin silloin, kun on tekemisissä ihmisten kanssa, joilla on kenties taustalla jotain sellaista, mikä sitoo heitä pimeyden puolelle. Pidän kummallisena sitä, ettei uskova välttämättä usko todeksi näitä, vaan yrittää selittää ne järjellä pois. Kuitenkin Pyhän Hengen vahva läsnäolo ja rakkaus ja voima on myös hyvin yliluonnollinen ja näkymätön ilmentymä. Tätäkin joskus joku yrittänyt selittää pois järjellä jonain hurmoshakuisen ihmisen tunneryöppynä. Nämä ovat todellisia asioita, mutta Herramme varjelee jotkut ihmiset kokemasta näitä ja uskon sillä raamatunkohdalla olevan merkitystä tässä, jossa sanotaan, ettei Hän anna enempää mitä ihminen kestää. Voi olla ettei kaikki kestäisi näitä, vaan alkaisi nupissa flippaamaan. |
|
11.11.2009 klo 15:54 |
Muista goldencat et Jeesus on PALJON väkevämpi voimassaan ku YKSKÄÄN henkivalta, joka sua siellä kiusaa! Jättävät sut varmasti rauhaan ku karkottelet niitä ja pyydä tosiaan siunausta sille asunnolle! Muistan rukouksissani!!! Siunausta!!!! |
|
12.11.2009 klo 10:11 |
En tiedä miksi mä olen kauhean nihkeä "karkoittelua" vastaan. Siis uskon,että meille on annettu valta nostella käärmeitä jne., mutta sellainen yltiöpäinen demonien karkoittelu on typerää. Niitä ei vaan karkoitella, kyseessä kun on aika vakava ja tosi juttu. Toki jos kämpässä tai kaverissa on demoni, kannattaa keskustella jonkun asian suhteen armoitetun kanssa. |
|
12.11.2009 klo 10:12 |
En siis suinkaan yritä kieltää Jumalan Hengen voimaa! Kannattaa vaan olla varuillaan (huom. ei pelätä!). |
|
12.11.2009 klo 10:22 |
Juu totta, leikin asia se ei suinkaan ole. |
|
12.11.2009 klo 10:29 |
En mä noita kyseenalaista, vaan yleensä se, että itse olen ainakin nuorempana pelännyt aika paljonkin kun olen kuullut juttuja demoneista ja perkeleestä sun muista - kyllä mä vieläkin tiedän sen fiiliksen, kun kävelee pimeällä metsätiellä ja jos pelottaa niin kaikki rasahdukset tai varjot ruokkii sitä - koetan vaan sanoa, että myös meidän mielikuvitus lisää pelätessä peliin omat kokemusperäiset jutut. Mä muistan kun itse yhdessä vaiheessa parin ihmisen puolesta paljon rukoilin, niin näin sellaisen unen että käärme puri mua... siitä eteenpäin sairastinkin flunssan varmaan 3-4 x vuodessa.. ja joskus kun Jumalaa etsin oikein ja olin nuorempana vähän hukassa näin kanssa pelottavan unen noidasta joka seisoi sängyn vierellä ja sit heräsin ja koin että se olis oikeesti ollut siinä ja todella pelotti... siis kaikenlaista. Kyllä mä silti uskon, että evankeliumia voi julistaa Jumalaa lähellä elävä ihminen niin, ettei siitä aina seuraa joku perkeleen väliintulo - muuten tuntuis että meidän uskovien elämä olis totaalisen perseestä ja voisin tappaa itseni vaikka nyt... jos siis Jumala ei ole kykeneväinen suojelemaan kristittyä kunnolla vaan periaatteessa pelkääminen olis se oikea vaihtoehto, koska saatanan vallat tulee aina kuitenkin takaisin piinaamaan uskovaa. Mä haluan uskoa, että Jumala on vähän suvereenimpi ja Jumalan lapseuteen sisältyy yli ymmärryksen käyvässä rauhassa eläminen vaikka Jeesusta sattuisi Julistamaankin - tai sitten vaadin Jumalalta itselleni erikoisoikeudet sillä ehdolla, että mulle menee muuten elämänhalu. Viestiä muokattu 12.11.2009 klo 10:35, muokkaaja: JamesBond007 |
|
12.11.2009 klo 10:33 |
Kyllä mä varjelukseen uskon ehdottomasti. Jobin tapauksessakin Jumala antoi saatanalle luvan murjoa tätä. Eli uskon Jumalan tietävän kaiken. Ei asiat tapahdu Häneltä piilossa ikäänkuin selän takana. Hän vain antaa asioita tapahtua syystä tai toisesta. Itselleni kokemani ovat olleet itseäni Jumalaan lähentäviä ja Hänen voimansa ja armonsa kirkastavia asioita. |
|
12.11.2009 klo 13:14 |
Ja nää jutut, mitä oon nyt täällä kokenut, niin ei oo mitään verrattuna niihin aikaisimpiin juttuihin lapsuudessa. Enkä mä pelkää, mulla ei oo mitään syytä pelätä. Paholaisen on toteltava Jeesuksen nimeä ja verta, mulla on kunnon aseet täällä. Lähinnä mua vaan huvittaa, että mitä ihmettä se nyt vielä yrittää. Mähän oon niin lähellä Jeesusta, ettei tuolla luulisi olevan nokan koputtamista ja jos on, niin sit voin aina kysyä, että Jumala onko vielä jotain asioita, mistä mun täytyy tehdä parannusta tai tuoda niitä sulle. Ja eilen illalla tapasin kaveriani, jolla on jotain spiritismi-taustaa, joten en yhtään ihmettele, jos täällä kolisee ovet. Ja toiseksi en ole kuka tahansa, joka häätää pahoja henkiä. Ensinnäkin Raamatussa neuvotaan miten se pitää tehdä ja sitten siellä puhutaan vielä taisteluvarustuksesta, joka on tarkoitettu meille jokaiselle. Mulla on kokemusta näistä asioista vähän liiankin paljon, tiedän miten autetaan myös toisia ihmisiä, joilla on ongelmia näiden asioiden kanssa. Tiedän miten se kuuluu tehdä. Jumala on antanut mulle tietoa auttaa muita ihmisiä, jotka painii tämän kaltaisten asioiden kanssa. Mutta olen myös tietoinen siitä, että mitä toisella puolella vaanii ja siksi tiedän myös rajani asioiden kanssa. Tiedän mihin ole kypsä ja mihin vielä Jumala kasvattaa. Mutta jos sanot sanankin näistä asioista, niin se heti herättää ihmisissä kauheeta vastustusta ja saatanan ovelin juonihan on nimenomaan se, ettei häntä ole olemassakaan eikä näitä asioita kannata kaivella tai puhua missään. No, ei onnistu mun tapauksessa. Mä puhun siitä, mistä Jumala kulloinkin mun haluaa puhuvan ja teen sitä, mitä mun Kuningas käskee. Mä olen Hänen palvelijansa ja haluan olla kuuliainen. |
|
12.11.2009 klo 13:40 |
Mut kai ymmärsit sen pointin, että on olemassa ihmisiä jotka myös kokee asioita mitä ei ole vilkkaan mielikuvituksen ja pelon kautta? Ei tässä muuta ollutkaan. |