yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

21.10.2009 klo 12:46

goldencat82
Käyttäjä

Yritettiin mennä tänään N:n kanssa perhekerhoon, mutta kerho oli suljettu, koska siellä oli jotkut nuoret tehny ilkivaltaa ja hajottanu vessan säiliön ja vedet oli valunu kellariin asti ja nyt siellä on "pieni" kosteusvaurio ja sen tietää, mitä siitä seuraa. Kerho jatkuu sitten jossain kauempana ja voi olla liian kaukana meille. Voi että harmittaa, juuri kun löysin mukavan kerhon, niin sitten se viedään pois. Koko ajan tapahtuu jotain ihan järkyttävän kamalaa joka puolella, alkaa mietityttää että kuinkahan kauan meidän on turvallista asua näin lähellä keskustaa ja näin suuressa kaupungissa...

21.10.2009 klo 14:20

luomumummo
Käyttäjä

Yoki ja muusaska minulla jo tuli mieleen et sen lääkärin touhut on jo rikollista toimintaa, että pitäisikö tehdä poliiseilli rikosilmoitus, että tutkis vähän mikä tarkoitus sillä on kun esim.astmaatikolle ei saa määrätä buranaa koska se on vaarallista ja minulle eivät edes apteekissa suostuneet myymäänkään kun kuulivat että on astma. Ne muutkin myrkyt mitä hän on teille määrännyt jotka voivat tappaa teidät jos syötte niitä ja vielä se ettei hän päästä teitä jatkotutkimuksiin , eikä suostu enää hoitaa teitä.

21.10.2009 klo 15:08

Yoki
Käyttäjä

Kyllä tuo lääkäri meitä hoitaa yrittää, hän ei vain kertakaikkiaan oikein osaa ottaa kokonaisuutta huomioon. Mitä tuohon buranaan tulee, niin minullahan ei ole todettua astmaa, vasta sen selvittely käynnissä. Ja tuo kamala reumalääke mitä se määräsi on ihan yleisesti valitettavasti käytössä oleva täällä suomessa, en kyllä ymmärrä että miksi. Hän luultavasti ajatteli tämän reumalääkkeen kohdalla kokeilla viekö tämä kivut, miettimättä kyllä yhtään sen toimintaperiaatetta ja syitä miksi sitä ei saisi määrätä herkille tms potilaille. En usko hänen perehtyneen lainkaan tuohon lääkkeeseen, koska hän ei osannut vastata oikeastaan mitään kun kysyin tämän vaikutuksista ja toimintaperiaatteesta ja mekanismeista 8-) selvitin sitten itse sen Muusaskan kanssa. Aion kyllä mainita hyvin selkeästi ensi maanantaina kun tämä lääkäri soittaa, että hänen olisi ihan toivottavaa olla vähän täsmällisempi ja ymmärtää myös se, että me itse tarkistamme hyvin tarkkaan kaikkien lääkkeiden haittavaikutuslistat ja toimintamekanismit, koska olemme niin herkkiä ja tämä herkkyys tulisi huomioida ennalta eikä vasta jälkikäteen, kun on jo paska housussa niinsanotusti. Kyllä se siitä... On näitä nähty.

21.10.2009 klo 15:12

luomumummo
Käyttäjä

http://www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/kysymys/4280519?cid=0801171
Tässä on eräällä naisella samankaltaisia oireita ja hän kysyy tuossa lääkäriltä ja lääkäri antaa vastauksen.

Viestiä muokattu 21.10.2009 klo 15:15, muokkaaja: luomumummo

21.10.2009 klo 18:35

Maryel
Käyttäjä

esim.astmaatikolle ei saa määrätä buranaa koska se on vaarallista j

Ai on vai? Jaa. Mun avomies on astmaatikko ja vedellyt monet kerrat ibuprofeiinia ilman mitään ongelmia. En nyt ymmärrä mitä vaarallista ibuprofeiinissa on astmaatikolle.

21.10.2009 klo 18:44

Yoki
Käyttäjä

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00009

Tuolla mainitaan kyseisen lääkkeen mahdollisista haitallisista vaikutuksista astmaatikoille. Sama pätee näemmä muihinkin tulehduskipulääkkeisiin. Aika yksilökohtaisia nuokin kaiketi.

21.10.2009 klo 21:00

luomumummo
Käyttäjä

Yliherkkyysreaktiot, anafylaksia ja astman paheneminen on mahdollista jos astmaatikko ja allerginen käyttää ibuprofeinii valmisteita. Lääkärit eivät ole koskaan antaneet minun edes käyttää buranaa tai vastaavaa kipulääkettä, vaan minulle on aina määrätty jotoin banadolia tai para-tabsia.

22.10.2009 klo 0:00

Muusaska
Käyttäjä

Goldencat82, ompa ikävää :-/ höh.

Hmm.. Hmm.. Kyllä voi olla pieni ihminen turvoksissa ja lettii irtoo taas päästä ja ja ja ja ja.. Ei ole vielä kerenny tää tukka toipuu talven hiustenlähdöstä ja nyt se näyttää taas menevän ihan haperoksi ja katkeilevan joka puolelta. No, just virkkasin itelle hatun niin isken sen päähän jos alkaa liian huonolta näyttää.

Jees.. Ei kait tässä sit.. Yokil on ollu Pef arvot aivan romahduksissa siitä lähtien ku se sen buranan vetäsi. Ja siihen mihin se sen otti niin se vaan paheni.. Jees.. Tosi hyvää kamaa..

22.10.2009 klo 9:15

Yoki
Käyttäjä

Aika ärsyttävää ku nukkuminen on jotenkin katkonaista ja vajaata :-/ sit on heti aamusta huono olla ja kylmä ja särkee ja hermosto ihan töttöröö... Ajattelin että kokeilen olla ilman vehnää ja mahd myös ilman lihaa että näkis onko näilläki jotain vaikutusta tähän mystiseen turvotukseen. Toisaalta tää paheni ku otin sen buranan.. Ota näistä selvää.. Mitä sitä sit muka syö jos ei leipää ja tyyliin meetvurstia ja noita kaalikääryleitä? Höh ku hellaakaan ei voi käyttää o_O hmm pitää kaupas vähän katsella et mikä olis sellainen mitä vois kokeilla nyt pari päivää eikä kuitenkaan ny ihan nälkää näkis. On tää kyllä aika ahdistavaa suoraansanoen. Järkikään ei toimi yhtään.

22.10.2009 klo 10:43

Muusaska
Käyttäjä

Hmm.. Nopea pohdinta. Yoki oli kyl huomattavasti paremmassa kunnossa sillon ku mulla oli se järkky liha ja maito allergia nii et koko asunnossa ei niitä kärsiny olla ku jos joku niitä söi niin niitten piti varoa ettei ne koske muhun maito tai liha sormilla ja missään nimessä niitä ei saanu lämmittää!
Mutta siis. Jos kyseessä on reuma niin olen lukenut että reuma ruokavalio on hyvin pitkälle kasvisperäinen ja syystä tai toisesta, se ilmeisesti auttaa hyvin paljon.
Mutta millä minä nyt mitään kasvispöperöitä teen ku on toi järjetön hellaongelma? Mielelläni minä niitä väsäisin vaikka aamusta iltaan jos se Yokin kuntoa parantaisi. En kuitenkaan ole niin hyvä kokki että osaisin ihan kylmiltään ilman hellaa tehdä kasvisruokaa joka ei ole täynnä sataa erilaista lisäainetta. Eli nyt vois se Jumala alkaa kuuntelee ja laittaa ton hellan toimimaan niin pääsis kokkailee. Niin joo.. Ja Yokin ruokavaliosta oli sillon poistettu myös kaikki viljat ku niillä oli joku vaikutus kipuihin. Etenkin vehnällä. Hmm.. Täytyypä googlettaa uudestaan sitä reumaruokavaliota.

22.10.2009 klo 11:47

Muusaska
Käyttäjä

Niin joo ja poika muuttu täysin ku siltä vaihdettiin joku aika sit aamupuuro kokonaan pois ja annettiin rahkaa.. Sen ruokahalu varmaan kolminkertastui ja se on muutenkin voinu paremmin. Hmm..

22.10.2009 klo 13:04

JamesBond007
Käyttäjä

Onks teidän kunto niin, että sä Muusaska oot pahimmassa kunnossa, sitten Yoki ja poika on parhaassa kondiksessa vai voiks tota mitenkään luokitella?

Jos se rahka auttaa, niin luulis että se piimäkin auttais kun ne on happamia maitotuotteita molemmat.Jostain kirjasta joskus luin, sen että "jeesus oli ilmestynyt jollekin" ja sanonut, että jois piimää tms. Siks mä sitä teillekin tyrkytän :P Huomaa et nämä uskonasiat voi tehdä vähän hulluksi.

Viestiä muokattu 22.10.2009 klo 13:04, muokkaaja: JamesBond007

22.10.2009 klo 15:08

Yoki
Käyttäjä

Jees james on se ikäänkuin noin, että Muusaska on nro.1 ja mä nro.2 ja jätkä 3s tässä "kuka on pahimmassa kondiksessa" kisassa. Tuo piimä voisi olla kyl ihan hyvä ostos, vaikka mä luulen ettei sitä jois kukaan muu kun minä, mutta vois ostaa ihan kokeeksi. Mä itse muutin ruokavaliota tänään, koska kivut ja paska olo vaan paheni.

Nyt ihan vakavasti vetoan Jeesuksen opetuslapsiin ja kehoitan liittymään tuohon "erilainen runkousketju" ketjuun rukoilemaan toistemme puolesta. Rukous on tärkeä osa Jumalan lapsena olemisessa ja koskaan ei liian paljon voi rukouksessa aikaa viettää.

Luomumummo, posti tuli.

22.10.2009 klo 16:40

Saana
Käyttäjä

Mikä siinä puurossa sitten pojalle oli vikana? (anteeksi, en ole lukenut tätä ketjua kokonaan) Oliko siinä vain liian vähän energiaa kasvavalle lapselle? Tuli muuten mieleen, että mitenkäs teillä pojan ulkoilutus hoituu, kun ulkonaolo on niin rajoittunutta? Luulisi ainakin, että energinen pikkunassikka saattaa muuttua vähän hankalaksi, jos se ei pääse välillä pihalle juoksentelemaan ja päästelemään höyryjä, mutta toisaalta jos on todella rauhallinen lapsi, niin varmasti vähempikin riittää.

Kuuluisiko muuten toimivan hellan hommaaminen vuokraisännän tehtäviin? Täytyyhän tuohon olla jokin ratkaisu. Tai jos se pitää itse hankkia, niin voisikohan sossusta hakea avustusta? Ei ihmisiä vain voi pitää ilman ruoanlaittovälineitä.

22.10.2009 klo 16:44

Maryel
Käyttäjä

Jos on kyseessä vuokra-asunto, niin kyllä hellan korjaaminen/uuden hommaaminen kuuluu vuokranantajalle, ei vuokralaiselle.

22.10.2009 klo 17:19

Muusaska
Käyttäjä

Niin toi hella homma. Se toimii.. Mutta.. Mulla romahtaa Pef arvot aina ku laittaa hellan päälle :-/ eli siitä tulee lämmetessä jotain.. Niinku tiskikoneesta ja vähän kaikesta.. Kyllä meillä vähän ollu mielessä et kuha housut saan, lähen pojan kanssa ulos ja Yoki jää tänne tekee ruokaa.

En ole ihan varma mikä siinä puurossa oli vikana, mutta se ei enää suostunut sitä kunnolla syömään ja lopetti muunkin ruuan syömisen. Sit me huomattiin et ne nalle puurohiutaleet haisee meidän nokkaan ihan homeelta. Siis ihan tuoreet uudet. Ei varmaan kukaan muu olisi sitä haistanut. Vedettiin siitä sit se johtopäätös et niihin on luultavasti jääny liikaa toksiineja meidän herkkyystasolle ja sit ku lopetettiin pojalta ne puurot sen ruokahalu palasi eikä sillä ole ollu semmoisia yökkäysrefleksejä syömisessä. Niitä rupes tulee sen puuron suhteen vähän ennen ku lopetettiin ne. Joskus ehkä vuosi sitten se sai tattari puurosta oikein kunnon reaktion. Oksensi koko vatsalaukun tyhjäksi. Hmm.. Mut leipää se taas pystyy syömään mut toisaalta se syö sitä kyllä tosi vähän.. Ehkä se ei kestä paljon viljoja. Vaikea sanoa.. Kun ei lääkäri suostu tekee sille allergiatestejä.

Pojan ulkoilu on nyt kyllä ollu vähän nihkeetä :-/ Yokin kans se käy kauppareissulla ja sit se suurimman osan ajasta leikkii sisällä. oishan se ok ku tonne ulos pääsis. Ostan varmaan kuunvaihteessa luomupuuvilla housut niin helpompi olla sen kans siellä ku ei jäädy :-) on se onneksi ollu ihan tyytyväinen et ei ole tullu mitään turhautumista ainakaan vielä.

22.10.2009 klo 17:33

Saana
Käyttäjä

Olen nyt seurannut, kun yksi sukulaislapsi aloitti päivähoidossa, ja siellä oli kielletty kokonaan puuvillahaalarit ja vastaavat, koska kuulemma aito villa lämmittää parhaiten. Outo tuo puurojuttu. Voihan olla, että se oli pojasta vain pahaa. Maitoon keitetty puuro on kyllä omaa herkkuani. No, toivottavasti saisit housut pian, että pääsisitte syömään lämmintä ruokaa. Hyvällä syömisellä kun on vaikutusta virkeyteen ja mielialaankin.

22.10.2009 klo 17:50

Muusaska
Käyttäjä

^totta :-) kyllä mä ne housut ostan. Olen jo katsellut että meidän lähisittarissa olisi yhdet mustat ihan kivat luomuiset. En kyl tiedä onko niissä mun kokoja mut ei se tos pihalla haittais jos ne vähän isot olisi. Lämmittäis ainakin :-)

saa nähdä.. Voi olla että teen tänään taas puolikuolemaa nimittäin suunnitelmissa olisi villan virkkaus :-D ompa hassua että siellä tarhassa ei saa käyttää ku villaa o_O hmm.. Hmm..

22.10.2009 klo 18:11

luomumummo
Käyttäjä

Yoki, paketti tuli ukollekkin ja ihan kiva ja sopiva lahja. Ukkeli sanoi että eihän sitä raski käyttää kuin paremapana paitana. Mielissään oli lahjasta, kiitos hänen puolesta.

23.10.2009 klo 8:19

Yoki
Käyttäjä

Voi kerppen ja rähmä ja kaikenlaiset öttiäiset! Tää ei voi olla totta! Eilen tuo rakas alakerran emäntä jo kaiketi pyykkiä pesi ja meille tulvi oikein riemumäärin tuoksua ja siitä aivan järkyttävät oireet, hän on mitä ilmeisimmin löytänyt uuden hekumallisen hajusteellisen pesuaineen, koska tämä on ennenkokematon lemu! Nyt sitten heti kun siellä silmät aukes niin kuulostaa, että käynnissä on SUURSIIVOUS antakee armoo! Tietää mitä tästä seuraa ja siksi se saa aikaan lähes paniikinomaisen psykoottisen hulluustilan! Imurin ääni, kolinaa, linkoava pesukone, sitten sellainen ääni, että vedetään kumilastalla pintoja SKRIIKKKKSSSSS O_o voi elämä! Tänään ollaan kipeitä se on varmaa se... Toivottavasti tuo tarkoittaa sitä edes, että lähtevät reissuun viikonlopuksi niin saataisiin LEVÄTÄ hetki. On tää oikeasti sairasta 8-)

23.10.2009 klo 8:24

Yoki
Käyttäjä

Hyvänen aika sentään tuolle naiselle pitäisi jonkun kertoa kuinka haitallisia nuo myrkyt on! Sehän tappaa miehensä ja itsensä ja naapuritkin! En ihmettele, että sen mies on jo sairas ja huonossa kunnossa. Olisi lähes greenpeacen asioita tuo jo! Amnesty kehiin ja Yk! Supo, interpol, Cia, fbi! AL QAIDA! Auttakkee...

23.10.2009 klo 9:50

Muusaska
Käyttäjä

Vois ohjata elokuvan "PAINAJAINEN alakerrassa" 8-) hihihi hahaa! Kuvaisi hyvin meidän naapureita..

Kyllä huomaa et tuli eilen vähä nyittyä kortsuja ku on niin levoton viri viri tööttööt olo :-D ja siis kortsut on kortisoneja. Alakerran emäntä vähän riemastui ja siitä kevyesti ottaen riemastui myös meikäläisen allergiaoireet.. Eheehe.. Sairasta touhua o_O lähtis jo menee niin ei tarvis nuita kortsuja nykiä hengissä pysymiseen :-D

edit. Minä en ole se kuka tuolle naiselle kertoo koska minulla oli eilen hyvin, hyvin epäkristillinen olo ja ilmaisin hieman mieltäni mitä ajattelen sen emännän touhuista ja yllätys yllätys mulla oli ikkuna auki ja tarkemman haistelun ja oireen perusteella myös rakkaalla naapurillamme oli ikkuna auki 8-) eheehe..

Edit. Olen aivan ADHD päähän tässä sekoo o_O tarttis rauhottavia jos on pakko vetää kortisoneja. Viriviri tööttööt!

Viestiä muokattu 23.10.2009 klo 10:14, muokkaaja: Muusaska

23.10.2009 klo 10:35

Muusaska
Käyttäjä

Jos toi naapuri asuu tos vielä jouluna niin Yoki saa viedä sille joululahjaksi kasan ekopesuaineita.. Jos se vaikka hetken käyttäis sitte niitä :-D muuten vois jo nyt viedä mut ku ei ole mitään "syytä" niin se vois näyttää aika epäilyttävältä..

23.10.2009 klo 14:12

luomumummo
Käyttäjä

Onko naapurin emäntä joku hajusteneurootikko?Voisi nuo kaupat enempi tarjota noita hajusteettomia vaihtoehtoja.Ei siellä pesuainepuolella kyllä viitsi kauaa asua ja etsimällä saa etsiä noita hajusteettomia pesuaineita.

23.10.2009 klo 16:01

Maryel
Käyttäjä

Mut eihän sitä ihmistä voi pakottaa ostamaan hajusteettomia tai lopettamaan hajusteellisten käytön. o.O

23.10.2009 klo 16:47

Muusaska
Käyttäjä

^ei niin. Siksi tarvitaankin järkevämpiä taloja tai sossusta automaattisesti allergikolle toimiva ilmanpuhdistin tai sossusta omakotitalo tai sitten laki joka kieltää tuollaiset kemikaalit 8-)
tai sitten yksinkertaisesti uudet naapurit tai sit vien niille joululahjaksi ekopesuaineita 8-) ja tottakai myös sossutan tämän ystävällisen lahjan..

23.10.2009 klo 16:58

Maryel
Käyttäjä

Ei oikeen lailla varmaan voi kieltää tollasia kemikaaleja, koska enemmistölle ne ei aiheuta oireita eikä suurimmalle osalle astmaatikoista ja allergikoista noin pahoja kuin teille. Kinkkinen tilanne.

23.10.2009 klo 17:47

luomumummo
Käyttäjä

Luulen että ympäristölaella pystytään tuohon asiaan vaikuttamaan ja jos ne pakotteet tulevat vielä EU:lta.
Kaikkeen voidaan vaikuttaa, millä on vaikutusta ympäristöön ja terveyteen.

Viestiä muokattu 23.10.2009 klo 17:52, muokkaaja: luomumummo

23.10.2009 klo 18:50

Maryel
Käyttäjä

Aika harvoin sitä vähemmistön ehdoilla näissä(kään) asioissa mennään.