yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

6.10.2009 klo 12:05

Lilith
Käyttäjä

Aftoja. Varmaan joku perinnöllinen juttu koska siskollekkin tulee niitä, joskus jopa on ollu niin pahana että on täytynyt käydä polttamassa pois että on voinu syödä. 14 aftaa kerralla suussa on mun ennätys, vois sanoa että olo on aika veemäinen ja nälkäinen. Ei oo ollu moneen vuoteen näin pahana, mutta kun piti alottaa astamalääkkeet uudestaan niin tadaa! heti tulee. Koko leukaluuta vihloo :E ja nyt se kipu siirtyy säteilemään korvaan.

minä tahdon joulutorttuja :( kävin ostamassa paketin taikinaa jo valmiiksi. Jos tuo turvotus laskis illaksi niin sais ruokaakin naamariin.

6.10.2009 klo 12:53

goldencat82
Käyttäjä

Muusis ja Yoki: Tosi kurjaa :( Toivottavasti noihin juttuihin löytyis ratkaisuja!
Me ollaan ensi viikolla varmaankin tulossa käymään Oulussa, joten tuomme varmaan silloin niitä mehuja sun muita. Tsemppiä sinne!

6.10.2009 klo 13:00

luomumummo
Käyttäjä

Miten olisi kannattaisko tuota rosmariinitinktuuraa kokeilla josta kirjoitin aiemmin tietoa, muusaska?

6.10.2009 klo 13:37

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Lilith, no onpa syvältä :S mulla ei ole varsinaisista aftoista kokemusta, mutta yhdestä lääkkeestä tuli aikoinaan suu täyteen rakkuloita ja nekin oli jo tosi kipeitä :-/ onko nuihin mitään hoitoa olemassa?

Goldencat82, kiitos! kiva jos tuutte pistäytyy :-) mielelläni otan niitä mutsin mehuja =) yms. Jospa joo tähän jotain löytäis.. Täytyy ainaki yrittää.. Kaikkea ei onneksi ole vielä kokeiltu eli toivoa on!

Luomumummo, Yoki tossa just kaiveli maustekaappia oisko jostain löytyny rosmariinia mut ei löytyny niin täytyy kaupasta hakea. Melkein kaikkea mikä vois toimia kannattaa kokeilla! Mä täällä makaan silkkipeittoni alla.. Mmm.. En taida tehä tänään mitään muuta ku löhötä täällä :-D

6.10.2009 klo 13:37

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Tuplat

Viestiä muokattu 6.10.2009 klo 13:38, muokkaaja: Muusaska

6.10.2009 klo 13:44

luomumummo
Käyttäjä

Milloin sesilkkipeitto tuli? Onko iso? Onko paksu? onko lämmin? Kiva juttu. Mä meen terapiaan tänään.

6.10.2009 klo 17:18

One
Käyttäjä

huh huh kun on nälkä ja väsyttää... ja oon jumissa yliopistolla.. Why me???

6.10.2009 klo 19:11

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Silkkipeitto on ihana ja se tuli päivällä :-) tää on tosi iso ja lämmin! Kyllä kelpaa nukkua <3

One, mitä sä opiskelet? :-)

oi.. Vessassa on taas sellaiset lemut ettei tosikaan.. Pyörähdin pikku mutkan ja puoli kroppaa kouristelee.. Mut kai tähänki tottuu aikanaan. Ihmisten ilmoilla tää ei ois kovin kivaa eikä kyllä kotonakaan mut kai kaikkeen tottuu.. No, on ainaki halpaa treeniä :-D pysyy perse kuosissa ku itestään kramppailee :-D

edit. Ei tää varmaan mitään vaarallista ole. Kuultiin joku aika sitten asiantuntijoilta että ne tietää muitakin tapauksia joille on myrkytyksen jälkeen tullu kouristuksia kroppaan. Et en ole onneksi ainut.. Tai no, olisinkin ainut!

Viestiä muokattu 6.10.2009 klo 19:13, muokkaaja: Muusaska

6.10.2009 klo 19:26

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska minun systeri työskenteli Tukholmassa sellaisessa työssä jossa mikroskoopin kanssa lakkaili tv:n osia ja hän sai sieltä lakkamyrkytyksen. Hän oli sairaalassa ja sai pahoja kouristuksia sekä oli tosi huonossa kunnossa, jopa niin huonossa kunnossa että meitä pyydettiin käymään siellä että nähtäis hänet vielä elossa. Hän selvisi siitä mutta firma oli oli niin ovela että laittoi hänet hullujen huoneelle, ettei tarvis maksaa korvauksia. Siitä lähtien hänelle on syötetty vahvoja psyykelääkkeitä. Hän joi kuin nauta vettä eli sankollisen päivässä pelkkää vettä. Se lakka ei lähde koskaan pois elimistöstä koska se ei liukene veteen.Hän on ollut eläkkeellä montakymmentä vuotta. Hän kävi lukiot ja kaikki ja paska tulevaisuus tuli tuon firman takia.Onneksi hänen uskonsa kuitenkin säilyi.

6.10.2009 klo 19:28

luomumummo
Käyttäjä

Silkkipeitto on ihana ja se tuli päivällä :-) tää on tosi iso ja lämmin! Kyllä kelpaa nukkua <3

Meinaatko nykkyä yksin tuplapeitolla? Siihen hän voisi kääriytyä kuin mato koteloon.

6.10.2009 klo 19:36

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^nii..in.. No, meillä on vielä toivoa! Ehkä :-D on noiki paskat siis rasvaliukoisia.. Mutta.. Mul on ollu vähän outoja aivooloja.. Niinku joku liikkuisi mun aivoissa ja menis sieltä selkärankaa pitkin jonnekin? Siis ihan selkeä hyvin voimakas tunne.. Niin et hetken miettii et nytkö sinne tuli joku tukos :-D mut ei se ny sellainen ole.. Mut siis.. Vaikea selittää. Vähän ehkä ku sähköä menis samalla ku joku siellä pullistelee.. Liian vaikea selittää :-D mut siis joo.. Kai se ois aivot kuvattava.. Ku välillä sitä hetkellistä tunnottomuutta ollu.. Tai siis ei ihan hetkellistäkään välttämättä. Välillä voinu joku sormi olla pari päivää tunnoton mut siis.. Toivoa on! Kyllä se Jumala meistä huolen pitää <3 olen varma siitä. Sitä paitsi.. Se asiantuntija, oli tippua tuolilta ku yks päivä kerroin sille mun ruoka-aineiden parantumisesta :-D ku se oli vielä just kertonut että jos jotain sairautta nuista myrkyistä syntyy, niin ne yleensä on lopun elämää kestäviä. En siis kertonut hänelle millä tavalla nämä allergiat parani, kerroin vaan että ne parani ja näytin vähän et mikä kaikkea mä nykyään pystyn syömään :-) kyllä se Jumala tietää mitä solut tarvitsevat toipuakseen.. Ei ihmiset nuista ainakaan vielä niin tajuu.. Mut meillä ei olekaan Jumalan viisautta! :-)

6.10.2009 klo 20:02

mangoliini
Käyttäjä

jee mä sain viestin 1301! \o/
täällä ei edes offtopic :D

6.10.2009 klo 22:11

Lilith
Käyttäjä

Ihanaa! Paha karmani iskee kunnolla päälle.

Ei siinä mitään että on aftoja (ne on jo vanhoja tuttuja) mutta nyt.... *RÄYH* tulee viisaudenhammas. Ja lähtö ulkomaille olisi 2 viikon päästä.
Tämä jomotus ja särky ja veemäinen olo vaan kasvaa.

MIKSI MIKSI MIKSI?!

MIKSI?!!!

6.10.2009 klo 22:17

luomumummo
Käyttäjä

Lilith tilaa heti aika hammaslääkäriin, sillä voi olla ettei se hammas mahdu tulee. Minulla on otettu kaikki viisaudenhampaat ja osa jo ennenkuin edes kerkes pintaan puhjeta. Minulla turposi poskikin valtavaksi. Voi olla myöskin että sinne on syntynyt kaiken kukkuraksi tulehdus ja on mätää. Pääset särkypäivystykseen.

7.10.2009 klo 7:18

Yoki
suljettu käyttäjätili

Lilith voimia! Joo ja käy hammaslääkärissä näyttämässä.

Hitsi täällä alkoi myrsky o_O oikein kunnon tuuli ja lumituisku pihalla. Sairasta viimetalvena kun oli se hirveä myräkkä niin oli vähän liian lähellä käydä kehnosti kun olin vähän ulkona iltayöstä. Nyt näyttää et tulee viel rajumpi keli 8-) en taida uskaltaa lähteä tonne astmahoitajalle tänään, ellei toi nyt ihan hetikohta laannu.. Toki siis sääennuste lupaa ton jatkuvan pitkäänkin, että ei se nyt ihan tunnissa hyydy. Onneks meillä on täällä jo Pef mittari ja taulukonkin voi tehdä itse. Huomenna olisi verikokeet ja niihin olis kiva päästä, koska haluan tietää ton reuma homman. Hmm jopas nyt

7.10.2009 klo 8:47

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Olipas mukava nukkua ku oli peitto =) rupesin nyt haaveilee et mitä jos ois vielä oikea tyyny 8-) wau! Mitähä sitä tänään sitte tekis.. Hmm.. Hmm.. Onkoha mulla yhtään vinyylihanskoja jos vihdoin ja viimein siirtäis kengurunpensaan isompaan purkkiin.. Hmm.. Kummallisia nuo kärsimyskukat ku eivät vieläkään ole syntyneet o_O omituista.. Yoki veteli vähän unikuu nimistä luontaisrohtoo.. Hmm.. Hmm.. Se vaikuttais paremmalta ku se toinen, mut täytyy kattoo miten se alkaa toimii jos vaikka joka ilta ottais jne.. Jne.. Täytyy katsella.
Nyt tarvitaan sihijuomaa eli coca colaa :-D

7.10.2009 klo 10:43

One
Käyttäjä

muusaska, oon vähän sellainen humanisti/yhteiskuntatiede hörhö.. :-)

7.10.2009 klo 13:35

luomumummo
Käyttäjä

Täälläkin myrskyää ja on satanut luntakin ,niin että maa on valkeana.Ei pääse postilla käymään ja ukkokin on jossain korvessa töissä eikä ole autossa edes talvirenkaita alla.
muusaska kiva kun peitto toimii. Miten Yoki nukkui? Joko langat ovat tulleet?

8.10.2009 klo 20:02

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Ei ole vielä langat tullu. Vois vaik huomenna varata pojallekin ton saman lääkärin.. Jos joku valopää tajuis vihdoinkin ottaa siltäkin verikokeet. Vähän leväperäsiä aina noi lasten lääkärit..

Mielenkiinnolla odotellaan niitä Yokin labrakokeita. Pieni verenkuva oli tänään jo nähtävissä ja siinä oli vähä leukosyytit koholla. Hmm.. Sil oli kyl aikamoinen oireyö viime yönä..

Vois jotai keksiä. Sairasta et ollu tänään ihan tötteröö. Ois kiva vaan nukkua :-D

mitäs tänne muille kuuluu? Mun täytyy alkaa valmistautua kohta siihen että olen ihan sairaan vanha! Eli siis synttärit lähestyy ja arvatkaa vaan mitä aion tehdä..? No en mitään o_O !! Sairasta.. No, kai sitä on kehnompiakin syntymäpäiviä ollut.. Tai sitten ei :-D

9.10.2009 klo 6:29

Yoki
suljettu käyttäjätili

Voi rähmä. Kyllä mä sit olen nukkunu huonosti pari yötä. Tai no huonosti oon nukkunu jo ties kuin pitkään, mut nyt siis tosi huonosti. Jokohan tänään sais tietää noi reumakokeiden tulokset... Hmm pitää soitella sinne tässä päivällä. En tiiä sitte.. En tosiaa tiiä.

9.10.2009 klo 6:51

Yoki
suljettu käyttäjätili

Näin sitä mennään taas! http://fi.yle.mobi/uutiset/yle24/ns-yduu-111719-1066725

Viestiä muokattu 9.10.2009 klo 6:54, muokkaaja: Yoki

9.10.2009 klo 6:51

Yoki
suljettu käyttäjätili

Mä en oikein ymmärrä, että miksi ei tajuta näiden asioiden vakavuutta? Ei ymmärrä ei.

Viestiä muokattu 9.10.2009 klo 6:52, muokkaaja: Yoki

9.10.2009 klo 18:48

Muusaska
suljettu käyttäjätili

No nii.. Osa Yokin verikokeista tullu ja onhan sielläkin arvoja pielessä.. Loppuja odotellessa.

Mutta siis joo.. Tänään on vähän tällainen päivä. Aion kuunnella tänään klo 21.30 radiodeiltä pirkko iltaa.. Tiedä vaikka siitä tulis hyvä fiilis ku ne sen radio-ohjelmat on ollu ihan hyviä. Ja ku ei oikein mihinkään seurakuntaan saa itseään raahattua niin onhan sekin tyhjääkin parempi. Itseasiassa, joskus nuo pirkon radioillat saattavat olla jopa parempia kuin jotkut seurakunnan tilaisuudet.. Hmm..

9.10.2009 klo 20:57

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Eihän se haittaa mitään vaikka tuntuu et ois puoli kaulaa puutuneena.. Tuskin se mitään haittaa.. Vähä siiperiä naamaan niin ei tunne etes tunnottomuutta :-P joo.. Hyvä idea..

10.10.2009 klo 0:10

luomumummo
Käyttäjä

http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reumataudit/reumataudit.html
Tuossa on erilaisia reumasairauksia yoki.

10.10.2009 klo 8:05

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ Joo kiitos. Kyllä tuota sivua on tullut tässä jo viimeaikoina vähän katseltua kun on vähän jänniä oireita ollut. Tosiaan pari reuma-arvoa kokeista vielä tulematta, sitten näkee mitäs kokonaisuus ehkä sanoo. Olihan tuossa nyt jo kenties vähän viitteitä reumaan kun ottaa oireet jne huomioon, mutta odotellaan loppuja koetuloksia ja lääkärin mielipidettä. Onhan tää vähän tälläistä joo...

10.10.2009 klo 11:10

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Aion tänään testata kelasin rautatabletteja. Vaikka omasta mielestäni mun hb on nyt hyvä kun on noussu 109 ku on se joskus ollu ties ja mitä ja en mä näin väsyny ole ollu.. Mut ehkä musta vaan on tullu niin vanha et enää ei riitä tuollainen hb vaan pitää olla viitearvoissa.. Olihan se talvella 134 mut mikä lie sit tiputtanu sen.. Mut siis, kyllästyttää tää väsymys enkä jaksa enää juoda puolukkamehua ja suolalihaankin olen kyllästynyt. Et ehkä mä hoidan homman helposti pillerillä..

Hmm.. Aion syödä tänään tacosoosia. Se on hyvää. Ois ihanaa syödä vaan sitä pelkää tacosoosia ilman mitään lättyjä. Ne lätyt mun mielestä pilaa sen maun :-D ehkä mä si ammennan vaan lusikalla suuhun 8-)

mitäs tänne kuuluu?

10.10.2009 klo 11:54

Anskutin
Käyttäjä

Parasta rautaa on kyllä Obsidan-kapselit. Ei mee maha sekaisin.

10.10.2009 klo 12:00

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^joo olen itseasiassa joskus syönyt niitä. Mulla ne meinas vähän suolistoon vaikuttaa mut enpä niitä nyt ole aikoihin testannu et en tiedä miten nyt ois. No, täytyy kattoo miltä toi kelasin alkaa tuntuu et tekeekö se jotain masuvaivaa :-)

10.10.2009 klo 12:16

luomumummo
Käyttäjä

http://www.iltalehti.fi/turku/2009101010401382_tu.shtml
Naantalissa on 5 nuorta kuollut tulipalossa ja 9 loukkaantunut.