yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

3.10.2009 klo 23:26

luomumummo
Käyttäjä

Itse en saanut nukuttua viimeyönä ristiselkäkivun takia ja tänään on ollut vaikeata kävellä ja mennä istumaan ja taas nousta istumasta. Olimme vielä anopin 80-vuotis syntymäpäiväjuhlissa.

4.10.2009 klo 9:17

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^no onpa perseestä :-/

mitähä sitä tänään sitte tekis.. Ei o mitään mitä virkata (ehkä yhdet bikinit mut niissä pitäisi katsoa netistä koko ajan ohjetta nii en viitti ku jos mä virkkaan niin ois kiva jos Yoki sais käyttää nettiä nii sil ois jotain tekemistä..) ja kemikaalihelvetti on valloittanut kylppärin nii ei pääse sinne edes pesee mitään lankoja jos niistä sais sillai toimivia..
Sairasta sentään, kuhan se peitto tulee niin rupeen nukkumaan ikkuna auki!

4.10.2009 klo 13:15

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Joo.. Kyl se sit taitaa sittenkin olla silleen et ukolle on pamahtanu astma. Ei se sen lääkäri tyhmä ollut.. Tuli tossa kaupassa ja valitti ku ei saa henkee. Pef arvot sil oli 70pienemmät ku lääkärikäynnillä ja sit se veti mulle määrättyä ventolinee ja Pefarvot alko nousee.. Jees.. Ois sil omiaki jos vaan hakis apteekista.
Ja just ku meikä on lopettanu omat lääkkeeni ku niistä tuli se helvellinen henkitiltti keuhkoputkenkuristus.. Eikä pääse keuhkopolille ei ku on niin tollo lääkäri mulla.. No.. Eipä siinä. Tässähän se menee ku välttää rasitusta ja kaikenmaailman kemikaalihelvettejä.. Onpa helppo välttää ku on tällaiset naapurit. No.. Pääasia et mulla ei ole Pefarvot laskeneet yhtään vaikka astmalääkkeiden pois jättämisestä alkaa olee jo jotain kolme kuukautta. Eli aika hyvin olen saanut loppujenlopuksi välteltyä pahimpia altisteita. Ihan jees..

Ps. Lopetin muuten ne astmalääkkeet maksimiannokselta. eheehe *virnistys* eli maksimi päivässä avaavaa ja hoitavaa. Eikä mitään lasten lääkkeitä vaan vahvoja. Esim. Mun pelkkä ventoline oli yhdeltä annokselta jo kaksi kertaa isompi mitä Yokille on määrätty. Ja tähän mennessä sen jälkeen ku mun keuhkoja on aika monikin lääkäri kuunnellu niin hyvältä on kuulostanut o_O
jees.. Olen helvetin hyvä altisteiden välttäjä..

Viestiä muokattu 4.10.2009 klo 13:26, muokkaaja: Muusaska

4.10.2009 klo 13:38

luomumummo
Käyttäjä

http://www.tekstiiliteollisuus.fi/fi/pipoapu/745/
tuolla on sukkien neulomisohje

4.10.2009 klo 13:40

luomumummo
Käyttäjä

Oi, oi paha juttu tuo astma.Onko Yokille määrätty astmalääkkeet?
Mitä lääkettä?

Viestiä muokattu 4.10.2009 klo 13:43, muokkaaja: luomumummo

4.10.2009 klo 13:43

Yoki
suljettu käyttäjätili

Voihan kerppen! Kyllä se tosiaa näyttää siltä että meikäläinen on saanu "lahjan" noista kaikista paskoista, eli astman. Kuten Muusaska sanoi, niin sen astmalääke auttoi mun hengitykseen ja näkyi selvästi pef arvoissa. On mulla omakin lääke reseptillä, mutta en ole viel hakenut. Tosiaan se lääkäri ei ollu lainkaan tyhmä kun pisti mut astmakokeisiin jne. Nähtäväksi jää ensiviikolla, että onko mulla vielä reumakin! Nyt kyllä vähän vois sanoa että v*tuttaa! Hmm

4.10.2009 klo 13:44

Yoki
suljettu käyttäjätili

Niin mulle määrättiin siis buventol lääkettä. Se on ihan samaa mitä ventoline.

4.10.2009 klo 13:54

Yoki
suljettu käyttäjätili

Taidan tänään käydä hakemassa muutaman... Hmm tuumailuoluen.. Pitää vähä tässä joo.

4.10.2009 klo 14:04

luomumummo
Käyttäjä

Etkö ole yoki hakenut vielä astmalääkettä. Etkö ole saanut hoitavaa lääkettä? Sataako siellä vettä? Täällä sataa vettä ja myrskyää.

4.10.2009 klo 14:11

Yoki
suljettu käyttäjätili

En saanu hoitavaa vielä ku pitää noi puhalluskokeet tehä. Täälläki sataa.

4.10.2009 klo 18:47

luomumummo
Käyttäjä

Mummin poikahan se siinä nauraa virnottaa. Kiva kuva Yoki pojastanne.

4.10.2009 klo 21:20

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^ :-) ei saatu taaskaan vastattua puhelimeen ku oltiin vähän tötteröö :-D

kävis just kuumassa suihkussa, vedin magnesiumia ja pitkästä aikaa pantoteenihappoa. En ole sitä pantoteenia vedelly ku ei ole henki tiltannu mut ku palelee koko ajan niin tajuna ja iho on kylmä ihan ku ei veri kiertäis muistin sit et toi pantoteeni pisti välillä mukavasti lämmittää ja veren kiertämään ihan eri tavalla et jos se tekis nyt sen saman niin vois tässä vaikka vähän lämmetäki..

Nii ja tilasin Yokille sellaista mössöö mis on humalaa ym. rohtoja.. Jos se vaik jotai helppis.. Jees :-)

4.10.2009 klo 23:44

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Nyt täytyy mennä koisii. Hyviä öitä <3

5.10.2009 klo 0:04

luomumummo
Käyttäjä

Hyviä öitä muusaska ja yoki.

5.10.2009 klo 11:19

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Oi mikä ihana aamu.. Kurkku kipee ja joka paikka ihan jumissa :S meinasin muuten eilen taas tappaa itteni villalangan kanssa.. Huh! Nyt en kyllä viikkoon koske siihen. Epäilen et kyse on jostain lammasrodusta mille olen herkkä ku saman sarjan langat, niis on eri tuoksut ja toisesta rullasta ei tule mitään ja toisen rullan kanssa teen puolikuolemaa. Yritäpä siinä nyt sit etsiä JUST ne oikeat rullat.. Mun nokka on kyl onneksi harjaantunut aika hyvin haistamaan väärän rullan.. Pitäs mennä melkeen lankahyllylle kortisonipurkin kanssa vähän haistelee :-D tai sit ostaa kymmenen rullaa ja palauttaa seuraavana päivänä ne mitkä ei sopinu. Käyhän se niinkin :-) harmitta vaan ku en sit saanutkaan pojalle lapasia valmiiksi ku oli pakko lopettaa se virkkaaminen ku ei vaan enää pystyny.. Enkä sen takia viittis vetää puolta purkkia kortisonia. Ääh.. Vihaan villa-allergiaa!

5.10.2009 klo 13:17

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Ärsyttää.. Mulla meinaa tulla nuista kemikaaleista taas sitä keuhkoputkenkuristusta.. Pefarvot pysyy hyvinä mut ei pysty hengittää ku tuntuu et se kuristuu umpeen.. Ei olisi pitänyt käydä kylppärissä eikä eilen virkata.. Onneksi ukko tuo mulle kokista kaupasta.. Pitikö tämänkin nyt tulla.. Kai se piti ku migreeni ja ihottuma jäi väliin niin pitäähän sitä aina jotain olla.. Mitähä tähä keksis.. No kaljaa kaljaa mut ku me yritetään Yokin kans löytää muita apuja näihin vaivoihin niin en tiiä mikä se sitten ois.. Hmm.. Täytyy vähän miettiä! Pantoteenia vois testaa..

Edit. Niin ja kortisoni ei auta, just testasin joku aika sit. Ei mitään vaikutusta kortisonitabletilla.. Se koko ajan kouristaa sitä ja jokainen hengenveto on ihan kamalaa.. Ny sitä humalaa tänne ja sassiin!

Viestiä muokattu 5.10.2009 klo 13:23, muokkaaja: Muusaska

5.10.2009 klo 14:07

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Olisiko muuten mitenkään mahdollista ku mä menin eilen ja tänään syömään shipsejä jotka ei ollu listalla.. Niin niin.. Lueskelin tossa et atropiini voi aiheuttaa bronkospasmia ja sit googletin lisää niin löyty et sitä atropiinia on löydetty myös koisokasveista. Olisiko mitenkään mahdollista että tämä nyt osittain johtuisi siitä? Tosin virkkasinhan mä eilen sitä villaa ja kylpyhuoneessa ollu kemikaalilemut mut en mä niistä ihan tällaista ole yleensä saanu.. Et oisko tos mun shipsipussissa ollu sitä sontaa ja sit se tehny siihen vielä oman sysäyksen päälle? Ku mitään muuta en keksi ja noi on perusshipsejä suolalla et sen suhteen pitäisi olla ok ku grillishipsejäkin pystyn syömään mut se taas on eri asia ku se mikä peruna sisältää nuita mössöjä ja mikä ei.. Ku ei mun listalla ole kuin kolme perunalajia ja mistä noista tietää mistä perunasta mikäkin on tehty.. Olen kokeillut tämän käytännössä. Olen syönyt listalla olevia perunoita, ei mitään oireita.. Mutta listan ulkopuolelta taas alkaa tulee oireita.. Mitä sinä tekisit? Pysyisitkö vain tuotteissa mitkä on listalla (eli tullut selvä sana Jumalalta että niitä voi syödä) vai olisitko rohkea ja söisit sen ulkopuoleltakin? Niinkuin minä olen puolityhmyyksissäni tehnyt koska en tajua miksi joku on listalla ja miksi ei! Ja omalla järjellä kun ajattelen, kuvittelin hetken että esim. Just tuon perunan suhteen.. Et sithän sitä voi ottaa toistaki shipsiä mis on samat aineet mut vielä vähemmän aineita.. Mut en tajunu asiaa sen pidemmälle.. Elikkä siis.. Pitääkö mun kysyä lupa Jumalalta jokaikisestä listalta ulkopuolelta olevasta ruoka-aineesta? Entä jos se ei vastaa? Jääkö koko homma mun oman harkinnan varaan.. Muuten tuo lista on ok, mut ku aika moni on sellainen mihin tarvitsisi hellaa niin olen vähän omatoimisesti laajentanut.. Onko tämä minun omatoiminen laajennus nyt sit kuitenkin koitunut minun harmikseni? Missä se Jumala on silloin kun sitä tarvitaan..

Ps. Huomioitavaa on myös se että meidän vessassa on ollu nyt hieman erilaiset kemikaalit.. Sellaiset että Yokin on ollu vaikea hengittää.. Eli siis edelleen kysyn, SAANKO SYÖDÄ KAIKKEA? Vai ainostaan listalla olevia tuotteita? Ja mikä se lista oikeen on.. Mikä sen merkitys on ja miksi se loppui minun mielestäni kesken. Se loppui siihen ehtoolliseen ja viiniin. Se oli niinku piste iin päälle. Mutta entä sit mitä niinku.. Mitä mä teen listan ulkopuolella olevien ruoka-aineiden kanssa? Ok, järki siis käteen.. Katson allergiatestit.. Mutta listalla on lähestulkoon kaikki tuotteet mitkä näytti allergiaa ja aiheutti järkyttävät reaktiot ja niitä tässä olen tyytyväisenä puoli vuotta syönyt.. Eli jos mun pitää jotain listan ulkopuolelta vältellä niin mitä? Kuka sen mulle kertois..

Oliko vähän tyhmä tilitys :-D mut oikeesti mua mietityttää..

Viestiä muokattu 5.10.2009 klo 14:10, muokkaaja: Muusaska

5.10.2009 klo 15:59

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Se tais sittenkin olla se kylppäri.. Kävin vessassa ja lärvi turpos palloksi, kurkkua rupes kuristaa jne. Jne.. Voi helvetti.. Miten voi ihminen välttää omassa vessassaan käymisen o_O

5.10.2009 klo 16:33

JamesBond007
Käyttäjä

^ Sen ilmastoinnin kylppäristä saa yleensä kierrettyä "pois päältä" ja sitä voi varmaan eristää vielä lisää tukkimalla sitä ilmastointikanavaa vaikka ilmastointiteipillä... sitten kannattaa hoitaa tuuletus ikkunoiden kautta... meinaan että jos tulee tuolta ilmastointikanavan kautta jotain huuhteluainehöyryjä.

Viestiä muokattu 5.10.2009 klo 16:33, muokkaaja: JamesBond007

5.10.2009 klo 17:03

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^joo täytyy kokeilla jotain tuollaista. Se vähän vaihtelee, välillä tulee just tuolta ilmastoinnista ja välillä tuntuu et ku nuo hormistot on melkein paperia et sieltä tulis.. Täytyy vähä kattoo onko jossain sellasia selviä aukkoja mitä vois teipata mistä se tulis..

Henkiödeema lähti mut lämmöt rupes nousee.. No, mieluummin oon vähä väsy ja nukun vaikka koko loppu päivän :-D onpaha kerranki lämmin olo ku ei o alilämpöö.. Ja viimeksi tais lähtä oireet nopeemmin pois ku nosti vähä lämpöjä.. Mistä lie johtuu mut ei se mua haittaa ku mulle se on vaan vähemmän kärsimystä. Yoki testas Sitruunamelissa jotain systeemiä.. Saa nähä miten alkaa toimii. Toivotaan et se helppis!

5.10.2009 klo 19:34

luomumummo
Käyttäjä

Mehustin 2 litraa pihlajanmarjamehua muusaskalle. Pakastimessa olisi vielä 3 litraa punaistaviinimarjamehua, lanttulaatikkoa ja porkkanalaatikkoa. Saisi vain jotenkin teille asti.

Viestiä muokattu 5.10.2009 klo 19:34, muokkaaja: luomumummo

5.10.2009 klo 19:41

luomumummo
Käyttäjä

Tuolla oli pihlajanmarjaviinin ohje
http://www.viinit.pp.fi/PMARJA.htm

5.10.2009 klo 19:46

luomumummo
Käyttäjä

Pihlaja

Pihlaja kasvaa koko Suomessa, mutta yleisempi se on Etelä-Suomessa. Pihlajanmarjojen parasta poiminta-aika on syyskuu.

Pihlajanmarja sisältää runsaasti C-vitamiinia, lähes yhtä paljon kuin lakka ja jopa kolme kertaa enemmän kuin appelsiinissä. Pihlajanmarjassa on myös paljon beetakaroteenia sekä kalsiumia ja magnesiumia. Marjat sisältävät lisäksi erilaisia happoja, runsaasti pektiiniä ja flavonoideja.

Pihlajanmarjoja voi käyttää tuoreeltaan, pakastettuna, mehuna, kuivattuna, nektarina, hillona ja hyytelönä. Soseissa pihlajanmarjan seuraksi sopii omena tai porkkana.
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=457&lang=fi

Luonnonmarjojen ja appelsiinin ravintoainepitoisuus
100 g kohti (kuvaus marjoista >

>Luonnonantimet ja niiden merkitys

>Jokamiehen oikeudet

>Monenlaiset marjat

>Marjat erinomaisia vitamiinipakkauksia

>Flavonoidit suurennuslasin alla

>Kiisselissä maistuu lapsuus

>Terveisiä kasvisruokailija- perheeltä

Pohdittavaksi

Oman maan marjat > Marjat erinomaisia vitamiinipakkauksia

Tässä kokonaisuudessa käsitellään Suomessa kasvavia marjalajeja.

>Luonnonmarjojen ja appelsiinin ravintoainepitoisuus

Marjat erinomaisia vitamiinipakkauksia

Luonnonmarjat kuuluvat tärkeänä osana terveelliseen ruokavalioon. Ne sopivat niin sekaravintoa syövän kuin tiukintakin kasvisruokavaliota noudattavan ruokapöytään.

Energiaa luonnonmarjoissa on vähän. Marjojen keskimääräinen vesipitoisuus on noin 85 % tuorepainosta. Korkean vesipitoisuuden ansiosta energiaa marjoista saadaan vähän, keskimäärin 170 kJ (41 kcal)/100 g. Poikkeuksia ovat tyrni, pihlaja ja ruusut, joiden energiapitoisuus on 400 kJ:n paikkeilla. Marjojen osuus päivittäisestä energiansaannista suomalaisessa ruokavaliossa on vain muutaman prosentin luokkaa.

Rasvaa marjoissa on hyvin vähän, alle 1 g 100 g:ssa, lukuun ottamatta tyrniä, jossa on rasvaa 7 g/100 g. Lisäksi niissä on myös elimistölle tärkeitä ravintokuituja sekä väri- ja aromiaineita Marjoissa on kuitua keskimäärin 4 g/100 g ja se on pääasiassa vesiliukoista kuitua (pektiiniä). Lakassa on marjoista runsaimmin kuitua. Vesiliukoisella kuidulla on edullinen vaikutus mm. veren kolesterolipitoisuuteen. Päivittäinen suositeltava kuidun saanti on 25-35 g (Valtion ravitsemusneuvottelukunta 1998). Nykyisen vähäisen käytön vuoksi marjoista saatavan kuidun ( noin 1 g / vrk) merkitys on hyvin pieni.

Marjat sisältävät runsaasti vitamiineja ja kivennäisaineita. Viime aikoina on tutkittu luonnonmarjojen sisältämiä flavonoideja ja niiden terveyttä edistäviä vaikutuksia.

Marjojen sisältämistä vitamiineista tärkein on varmasti C-vitamiini. Eri marjat sisältävät tosin hyvin eri määriä tätä vitamiinia. Luonnonmarjoista eniten käytetty puolukka sisältää yllättävän vähän tätä virkeysvitamiinia. Mustikassa sitä on nelinkertainen määrä puolukkaan verrattuna, ja kaarnikkakin on C-vitamiinipitoisempi kuin puolukka. Tyrnimarjassa on C-vitamiinia neljä kertaa enemmän kuin vastaavassa määrässä appelsiinia. Pari ruokalusikallista tyrnimarjaa riittääkin kattamaan päivän C-vitamiinin saantisuosituksen, 60 mg (Valtion ravitsemusneuvottelukunta 1998). Eipä ihme että tyrniä sanotaankin "Pohjolan appelsiiniksi".

Myös lakka ja pihlajanmarja ovat hyviä C-vitamiinin lähteitä. Pihlajanmarjan arvoa vähentää se, että marjaa syödään harvoin sellaisenaan vaan siitä tehdään hyytelöitä yms., jolloin C-vitamiinimäärä pienenee reilusti. Ruusunmarjassa on erittäin runsaasti C-vitamiinia, mutta sen käyttömäärä on niin pieni, ettei sillä sen vuoksi yleistä merkitystä. B-ryhmän vitamiineja marjoissa on hyvin niukasti.

Tyrni, lakka ja pihlajanmarja ovat myös hyviä beetakaroteenin, A-vitamiinin esiasteen, lähteitä. Juuri beetakaroteeni antaa näille marjoille tyypillisen värin. Lakassa ja tyrnissä on paljon myös toista rasvaliukoista vitamiinia, E-vitamiinia. Sekä A- että E-vitamiini toimivat elimistössä antioksidantteina eli estävät solujen hapettumista.

Marjoissa on lisäksi jonkin verran foolihappoa sekä kivennäisaineista kaliumia ja magnesiumia.

100 g kohti (kuvaus marjoista > klikkaa nimeä)

>Luonnonantimet ja niiden merkitys

>Jokamiehen oikeudet

>Monenlaiset marjat

>Flavonoidit suurennuslasin alla

>Kiisselissä maistuu lapsuus

>Terveisiä kasvisruokailija- perheeltä

Pohdittavaksi

Oman maan marjat > Marjat erinomaisia vitamiinipakkauksia

Tässä kokonaisuudessa käsitellään Suomessa kasvavia marjalajeja.

>Luonnonmarjojen ja appelsiinin ravintoainepitoisuus

Marjat erinomaisia vitamiinipakkauksia

Luonnonmarjat kuuluvat tärkeänä osana terveelliseen ruokavalioon. Ne sopivat niin sekaravintoa syövän kuin tiukintakin kasvisruokavaliota noudattavan ruokapöytään.

Energiaa luonnonmarjoissa on vähän. Marjojen keskimääräinen vesipitoisuus on noin 85 % tuorepainosta. Korkean vesipitoisuuden ansiosta energiaa marjoista saadaan vähän, keskimäärin 170 kJ (41 kcal)/100 g. Poikkeuksia ovat tyrni, pihlaja ja ruusut, joiden energiapitoisuus on 400 kJ:n paikkeilla. Marjojen osuus päivittäisestä energiansaannista suomalaisessa ruokavaliossa on vain muutaman prosentin luokkaa.

Rasvaa marjoissa on hyvin vähän, alle 1 g 100 g:ssa, lukuun ottamatta tyrniä, jossa on rasvaa 7 g/100 g. Lisäksi niissä on myös elimistölle tärkeitä ravintokuituja sekä väri- ja aromiaineita Marjoissa on kuitua keskimäärin 4 g/100 g ja se on pääasiassa vesiliukoista kuitua (pektiiniä). Lakassa on marjoista runsaimmin kuitua. Vesiliukoisella kuidulla on edullinen vaikutus mm. veren kolesterolipitoisuuteen. Päivittäinen suositeltava kuidun saanti on 25-35 g (Valtion ravitsemusneuvottelukunta 1998). Nykyisen vähäisen käytön vuoksi marjoista saatavan kuidun ( noin 1 g / vrk) merkitys on hyvin pieni.

Marjat sisältävät runsaasti vitamiineja ja kivennäisaineita. Viime aikoina on tutkittu luonnonmarjojen sisältämiä flavonoideja ja niiden terveyttä edistäviä vaikutuksia.

Marjojen sisältämistä vitamiineista tärkein on varmasti C-vitamiini. Eri marjat sisältävät tosin hyvin eri määriä tätä vitamiinia. Luonnonmarjoista eniten käytetty puolukka sisältää yllättävän vähän tätä virkeysvitamiinia. Mustikassa sitä on nelinkertainen määrä puolukkaan verrattuna, ja kaarnikkakin on C-vitamiinipitoisempi kuin puolukka. Tyrnimarjassa on C-vitamiinia neljä kertaa enemmän kuin vastaavassa määrässä appelsiinia. Pari ruokalusikallista tyrnimarjaa riittääkin kattamaan päivän C-vitamiinin saantisuosituksen, 60 mg (Valtion ravitsemusneuvottelukunta 1998). Eipä ihme että tyrniä sanotaankin "Pohjolan appelsiiniksi".

Myös lakka ja pihlajanmarja ovat hyviä C-vitamiinin lähteitä. Pihlajanmarjan arvoa vähentää se, että marjaa syödään harvoin sellaisenaan vaan siitä tehdään hyytelöitä yms., jolloin C-vitamiinimäärä pienenee reilusti. Ruusunmarjassa on erittäin runsaasti C-vitamiinia, mutta sen käyttömäärä on niin pieni, ettei sillä sen vuoksi yleistä merkitystä. B-ryhmän vitamiineja marjoissa on hyvin niukasti.

Tyrni, lakka ja pihlajanmarja ovat myös hyviä beetakaroteenin, A-vitamiinin esiasteen, lähteitä. Juuri beetakaroteeni antaa näille marjoille tyypillisen värin. Lakassa ja tyrnissä on paljon myös toista rasvaliukoista vitamiinia, E-vitamiinia. Sekä A- että E-vitamiini toimivat elimistössä antioksidantteina eli estävät solujen hapettumista.

Marjoissa on lisäksi jonkin verran foolihappoa sekä kivennäisaineista kaliumia ja magnesiumia.

sivun alkuun
100 g kohti (kuvaus marjoista > klikkaa nimeä)

http://www.nicehouse.fi/martat/kasvisruokaa/kurssi/oman_maan_marjat/vita...

Viestiä muokattu 5.10.2009 klo 20:07, muokkaaja: luomumummo

5.10.2009 klo 22:48

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^Kiitti! Hohhoi.. Väsyttää.. Vois kai mennä kohta nukkuu.. Ukko makaa taas kippuras "sängys" siis lattialla ku sil on noi kivut eikä niihin taho mikään auttaa.. On sillä yksi olut jääkaapissa mut se säästää sitä et ottaa just ennen unia jos pystyis vaik nukahtaa.. Voihan voihan.. Ois sil toi joku kipulääke reseptillä mut se pitäs mennä iha johku terveysaseman lähelle testaa ku silleki tullu aikamoisia oireita lääkkeistä ja kemikaaleista.. Et ei se sitä ihan kevyesti ala testaa.. Hmm.. voisha sen tietty apteekista jo hakee odottamaan sopivaa testipäivää.. Hmm..

Itse en moiseen koskisi mut se johtuuki mun erittäin rajuista reaktioista lääkkeille. En koske mihinkään lääkkeisiin joiden toimivuudesta ei ole takeita ellei ole henki kyseessä. Sillon ku oli hammas tuhannen sökönä ja särki joka päivä, suostuin menee hammaslääkäriin vasta ku Jumala ihan oikeasti kehotti ja kerto vielä sen hoitavan lääkkeen nimen mitä laitetaan ku siihen piti tehdä juurihoito. Muuten en tasan olisi mennyt!
Harmi vaan et se paikka-aine meni överiksi ku toisella paikkakunnalla oli tiedot mikä väliaikainen paikka teki mulle oireet niin ne just laitto sen.. Mut mä sain sen ihan parissa tunnissa pois ku menin uudestaan ja sit ne laitto mulle tuollaisen paikka-aineen mitä käytetään lasten maitohampaiden paikkaamiseen. Se oli suuri helpotus että se toimi, koska siihen mennessä ei oltu löydetty mulle vielä toimivaa paikka-ainetta.. Että sinänsä on nyt kyl paljon pienempi kynnys mennä hammaslääkäriin ku on tiedossa toimiva puudute, lääkeaine jos tarvii juurihoitoa ja vielä paikka-aine. Ei haittaa mua.

Hmm.. Nyt vois kyl jo mennä nukkuu.. Toivottavasti mun peitto tulee huomenna postista. Ois ihanaa nukkua lämpimässä <3 aion ottaa Yokin mun viereen nukkuu nyt ku olen saanu "sänkynikin" tarpeeksi leveäksi niin se mahtuu. Sit on kiva ku seki vielä lämmittää siinä vieressä. Hmm..
Jos mä en oikeesti löydä noihin Yokin kipuihin mitään mikä auttaa niin kai mä sit sanon sille et ostaa sitä sika vahvasti humaloitua kaljaa sen verran et pystyy olee. Ku se ei pysty liikkuu nuilta kivuilta ku ne yltyy pahoiksi. No.. On tässä vielä onneksi monta juttua mitä on mahdollista testata joten ei vielä pidä heittää kirvestä kaivoon.. Voimavarat on kyl lähestulkoon tasan nolla mut jos sitä aina jostain niitä repis.. Ehkä.. Toivotaan.. Mäki tarvisin oluen ennen nukkumaan menoa oirepäivinä niin pystyis nukahtaa jotenki sillai et ois edes hieman inhimillinen olo.. Mut ku mä yritän säästää ja noi oluet mitkä oikeesti auttaa ei ole mitään halpoja. Penninkuralla ei saa ku pahan mielen. Hmm.. Vaikeaksi menee.. Voisi tehdä valkosipuli voita ku se valkosipuli on ollu mulle tosi hyvä juttu. Sit jos sitä tulis sopivasti pitkin päivää niin jos se ees vähän auttaisi pahimpina päivinä.. Ehkä.. Kaula taas vähä oudosti muljuilu tai siis just se vasen puoli missä oli sillon se kipeä kohta mis tuntu niinku ois kananmuna mut ei se ole sellaiseksi menny ku sillo.. Vähä herkillä vissiin vaan joku rauhanen.. Ääh.. Kauhea valitusvirsi. Menen nukkumaan.

5.10.2009 klo 23:53

luomumummo
Käyttäjä

Rosmaariinin parantavista vaikutuksista kerrotaan näin: 14. vuosisadalla 72 vuotias kuningatar Elisabet, joka sairasti kihtiä ja reumatismiä ja oli puoleksi halvaanyunut, parani rosmaariinilla niin nuorekkaaksi , että Puolan kuningas kosi häntä. Reumatismiin sen sanotaan auttavan. Rohto sisälsi kolme osaa rosmariinitinktuuraa( kourallinen rosmariininlehtiä liotetaan 1/4 litrassa konjakkia tai viinaa) ja yhden osan samalla tavalla valmistettua laventelitinktuuraa. Sekoitusta otettiin teelusikallinen päivässä, ja samalla aineella hierottiin reumaattisia ja kihdin vaivaamia jäseniä. Kaikkein hienointa hunajaa sanotaan saatavan Narbonnen seudulta, missä mesikasvina on eniten rosmariinia. Sillä on kuulema parantunut paljon aneemisia, toipilaita, vanhuksia, väsyneitä,neurasteenisia,masentuneita.Sekä rosmariini on on virtsateiden että hengitysteiden rohto, auttaa sydämentykytykseen, unettomuuteen,migreeniin,edistää maksan ja sapen toimintaa ja on naisille terveellinen muutenkinkuin kölninveden ja hajuvesien aineksina.Nykyisin on rosmariinia kylpyuutteidenja
rosmariiniviinin muodoissa sekä aineksina mm. sydänlääkkeissä ja maksan ja sapen sairauksiin tarkoitetuissa valmisteissa.
olisiko tuo rosmariini teille hyvä juttu, sitähän saa ruokakaupoista tuoreyrtteinä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rosmariini
Tuossa on kuva siitä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Laventeli
Ps. muusaska minulla on pieni rosmaariniyrtti kasvamassa keittiössä ja konjamiiniakin on kun ukko sai joululahjaksi.

Viestiä muokattu 6.10.2009 klo 0:23, muokkaaja: luomumummo

6.10.2009 klo 1:50

luomumummo
Käyttäjä

Toivotaan että se peitto tulisi jo muusaska.

6.10.2009 klo 11:21

Lilith
Käyttäjä

MUN POSKI ON TURVONNU! ai jumankekka kun käy kipiää!. ensin oli viikon räkätauti+kuume+räkäinen yskä ja nyt, NYT kun on parantunu ja luntakin on tullu maahan (mikä tarkoittaa sitä että saan tehdä pellillisen joulutorttuja ja kattoa tsh 1 ) niin mun poski on iso kuin leipälapio olis suussa ja aivan hirviän kipiä, piti yölläkin nousta ottaan buranaa että sai unta. Ja aamulla, hirviä nälkä eikä pysty pureskelemaan :E ja kun pitää puhua puhelimessa niin suupielestä valuu kuola ja kuulostan muutenkin joltakin läähätyspuhelujen soittajalta. :E
MIKSI MIKSI MIKSI?!

Kuuseen kaikki pahat karmat!

Millä minä ne tortut syön? PILLILLÄ?

mun joulu lähti käyntiin väärällä jalalla.

AAAARRRGGH!
sattuu :(

6.10.2009 klo 11:51

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^höh :-/ mikä siinä poskessa on? Joku hammashomma vai joku muu juttu?