yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

29.9.2009 klo 21:17

Muusaska
Käyttäjä

^joo mulla on villahame, sitten luomupuuvillaiset legginsit (ne tosin kaipaa vielä pesua, mutta ei niistä tuu juuri muuta ku vähän ihottumaa enää.. Ainakaan parin tunnin käytöllä) sit mulla on silkkilangasta virkatut bikinit :-D ja nahkarotsi ei tosiaan toiminu, mut mul on tuollainen joskus keväällä ostettu halpistakki. Se on polyesteriä, mut siin on sellainen erikoisuus että se on kova, kiiltävä ja venymätön eikä haise millekään. Eli melkeen ku muovia ois mut ei kuiteskaa :-D siksi kai se sit toimii ku ei o tarvinnu tehdä käsittelyillä mitään mukavuus elementtejä. Tai näin voisin kuvitella..
Hmm.. Sukkia ei vielä ole, tai siis on mutta niiden toimivuudesta ei tietoa. Ovat vasta menossa pesuun :-) ja kengät.. Päädyin niihin mun vitosella ostettuihin suht lyhyt vartisiin violetteihin saappaisiin. Niistä ei tuu oiretta ku Yoki vähän avustaa eli pukee ne mun päälle niin mun ei tarvi käsillä koskee eikä mene liika lähelle hengitysteitä :-D tosin sisäpuoli pientä kutinaa aiheuttaa mutta eipä juuri pahempaa kuin lenkkaritkaan. Pahin niissä oli se ku mä ite laitoin ne päälle niin se haju mikä niissä on tulee liika lähelle hengitysteitä.
Sitten hmm.. toppiin mulla on idea mikä vois toimia ainakin labrareissun ajan. Monissa lastenvaatteissa kun ei ole niin rajuja käsittelyitä ku aikuisten, ei ainakaan samanlaista hajua, niin ajattelin tosta lähisittarista vaan hakee jonku lastenpaidan ja pestä sen pari kertaa kunnon tiskiaine & suolaseoksella :-D jostain syystä tuo seos on osoittautunut parhaaksi kemikaalien poistajaksi.

Nuo pari kertaa ku tos ulkona kävin niin mul ei ollu ollenkaan paitaa takin alla :-D mut sitä onneksi kukaan nää :-P sinne himputin labraan vaan ku pitää ottaa takki pois niin mulla ei vaan riitä pokka mennä bikiniliivit päällä :-D

29.9.2009 klo 23:46

luomumummo
Käyttäjä

Mitähän ne sekoilee sielä iltalehdessä.. You raise me up ei ole Josh Gorbanin biisi (?!?!?)

Ainakin hän esittää sen
http://www.youtube.com/watch?v=-gUxV9htH9U
You Raise Me Up as performed by Josh Groban

30.9.2009 klo 14:08

Muusaska
Käyttäjä

Mitä jos tilaisin vähän höyheniä ja tekisin itselleni höyhentyynyn 8-) nannaa..

30.9.2009 klo 15:10

Saana
Käyttäjä

^^Minä olen jotenkin jumittunut tuohon biisiin toisen laulajan esittämänä, joten joku Josh G. tuntuu melkeinpä pyhäinhäväistykseltä. ;)

Tekisi taas jotenkin mieli rukoilla: Herra, anna minulle kärsivällisyyttä ja anna sitä HETI! Vaikka kuitenkin omat ongelmani ovat niin pieniä. Nyt ne vain tuntuvat isoilta. Kunpa sitä oppisi tunnistamaan, mikä asia loppujen lopuksi on merkityksellistä ja minkä ei.

Elääkö kukaan muu niin, että odottaa koko ajan jotakin suurta muutosta, jonka jälkeen kaiken pitäisi olla ok? Tyyliin: kunhan saisin puolison ja työasiat kuntoon, niin elämä voisi vihdoin alkaa?

30.9.2009 klo 15:10

luomumummo
Käyttäjä

käypikö sulle untuva?

30.9.2009 klo 15:12

Saana
Käyttäjä

Ja miksi ihmeessä olen koko ajan kuvitellut, että tuo Kristillisiä blogeja -ketju on Kristillisiä biologeja? Niinkuin se nyt olisi niin suuri ihmisryhmä täällä, että tarvitsee ihan oman keskustelualueensa. :P

30.9.2009 klo 15:14

JamesBond007
Käyttäjä

Raaka valkosipuli laittaa mahan sekaisin - eilen söin neljä paahtoleipää paahdettuna ja päällä oli juustoa, hunajaa ja pari valkosipulin kynttä viipaleina. Oli muuten kyllä hyvää.

:>

30.9.2009 klo 16:03

luomumummo
Käyttäjä

http://www.joutsen.com/index.php/fi/vuodevaatteet/royal
Tuolla olisi untuva vuodevaatteita
Täällä olisi silkkipeittoja ja tyynyjä http://www.silkkivakka.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=14&I...

Viestiä muokattu 30.9.2009 klo 16:22, muokkaaja: luomumummo

30.9.2009 klo 20:50

Muusaska
Käyttäjä

Saana, olen elänyt nuin jo ties kuinka pitkään :-/ auts.. Ajattelen aina et sit ku tapahtuu sitä ja tätä niin kaikki ois muka ok :S nytkin odotin syksyä ties kuinka pitkään, kunnes tajusin että eihän se paljoa muuta ku ulkona on homeet! Ja nyt odotan talvea :O ja tätä ennen odotin ties kuinka monta kertaa homeetonta asuntoa.. Sitä ennen toimivaa lääkettä.. Sitä ennen taas ties ja mitä.. Mutta toivoa kai on ku kaikki on kuitenkin KAI menny parempaan suuntaan..? Ehkä..

30.9.2009 klo 21:03

Muusaska
Käyttäjä

Ei sairasta! Vastasin pitkän tekstin luomumummolle ja jamesbondille! Ja sit se kaikki hävisi :O :S
en sairasta jaksa alkaa kirjoittaa sitä nyt uusiksi.. Oih.. Melkein tuli hermoromahdus :-D ei ny kuitenkaan :-)

30.9.2009 klo 21:51

Saana
Käyttäjä

Onko muuten talviaikaan helpompi hengittää? Silloin kyllä luulisi autojen pakokaasujen käyvän enemmän keuhkoihin. Tai mistä minä sen tiedän. Jotenkin vain tulisi mieleen, että kylmällä on parempi kuin lämpimällä. Onko teillä muuten mitään ulkoilualuetta siinä lähistöllä? Siis esimerkiksi jotain metsää, jossa voisi käydä kävelyllä? Äitini tänään väitti, että mäntymetsä olisi paras hengitysongelmista kärsiville, koska siellä on niin puhdas ilma. En sitten tiedä, onko tuolla mitään todellisuuspohjaa vai onko kyseessä vain joku kansanuskomus, sillä olen vain humanisti.

Anteeksi kyselyikä.

Viestiä muokattu 30.9.2009 klo 21:51, muokkaaja: Saana

30.9.2009 klo 21:59

Muusaska
Käyttäjä

Kyselyiät on just parhaita :-) en tiedä, syystä tai toisesta olen aina talvisaikaan voinut paremmin. On ollut helpompi olla ja kroppa ei ole reagoinut niin herkästi erilaisiin asioihin.
Hmm.. Mä luulisin että tässä voisi olla jotain ulkoilualueita lähellä.. Yokilta tuossa kysäsin niin tääl on ainaki jotain kuusi & mäntysekoitus metsiä.. voisihan sitä tosiaan kokeilla! Pitäisi ihan ottaa projektiksi sellainen ulkoilureissu nyt ku kohta alkaa varmaan pakkastaakin. :-)

30.9.2009 klo 22:06

Anskutin
Käyttäjä

Talvella ei oo siitepölyjä. Siitäkö olisi kiinni? Mullekin talvi on kivaa aikaa, kun ei tarvitse syödä säännöllisiä lääkkeitä. Jii-haa!

30.9.2009 klo 22:14

Saana
Käyttäjä

Minä taas itse en yhtään välitä talvesta ja kylmästä, mutta tiedän kyllä, että monien olo helpottuu, kun siitepölyaika loppuu. Muutoin pitäisin kyllä mielelläni kesän ympäri vuoden. Se on kohta taas lokakuu. Pitänee alkaa kaivaa kalsareita kaapista ja lähteä sitkeästi reippailemaan, jotta tottuisi kylmään.

30.9.2009 klo 22:24

Muusaska
Käyttäjä

Anskutin, luultavasti juuri tuo siitepöly :-/ tuntuu siltä et ku koko ajan tulee ulkoa jotain allergisoivaa niin kroppa on jotenkin niin herkillä et alkaa tosi helposti reagoimaan muihinkin asioihin.. Talvella taas tuntuu että ne mitä kesällä ei kestänyt, niin usein talvella toimiikin o_O

täytyy ostaa kyl huomenna magnesiumia. Yli kuukauden olen ollut käyttämättä ku en ole saanu ostettua, niin nyt alkanu nuo jalat temppuilee siihen malliin et vaikeuttaa nukkumista tosi paljon. Tulee levottomat jalat etenki sillon ku menee nukkuu :-/ ollu tuo jo aika pitkään riesana.. Mut toi magnesiumi kyl auttaa ja sit jos ei heti tunnu tepsivän niin ensihoitona vichyvesi on kans aika hyvää.

30.9.2009 klo 22:58

luomumummo
Käyttäjä

Mut toi magnesiumi kyl auttaa ja sit jos ei heti tunnu tepsivän niin ensihoitona vichyvesi on kans aika hyvää.

Niin ja pelkkä suola auttaa myös.

30.9.2009 klo 23:02

luomumummo
Käyttäjä

- 100 % luonnontuote, aito luonnonpeite. Luontoäidin tekemä.

- silkkipeiton valmistuksessa ei missään vaiheessa käytetä ikäviä kemikaaleja.

- allergikon unelma, silkki on luontaisesti allergisoimaton materiaali.

- silkkipeittoihin ei tule staattista sähköä eli hankaussähköä. Syväuni, REM-uni häiriintyy tai lyhenee staattisen sähkön vaikutuksesta.

- peitot keräävät vähän pölyä eikä pölypunkki viihdy silkissä.

- silkin kosketus rauhoittaa niin mieltä kuin ärtynyttä ihoakin.

- silkkivanukerrokset mahdollistavat ilman kulun peiton sisällä, ja näin silkkipeitto myös kykenee sopeutumaan lämpötilan vaihteluihin. Ihanteellinen peitto vaihdevuosia viettäville.

- silkille on ominaista erinomainen lämmöneristämiskyky, ja siksi ei ole koskaan liian kuuma tai kylmä.

- ohut ja kevyt.

- pysyy paikoillaan pussilakanan sisällä. Ei ole liukas.

- helppohoitoinen, pelkkä tuuletus riittää. Silkki pesee itseään imemällä ja luovuttamalla kosteutta, silkki siis kestää hyvin kosteuttakin. Silkkikuitu on sileää eikä se likaannu niin helposti kuin muut materiaalit.

- kaunis, yleellinen ja oikein hoidettuna todella pitkäikäinen. Ekologinen vaihtoehto!
Tämä on muusaka se sinun peittosi

http://www.silkkivakka.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=32&I...

Silkkivakka maksaa postituskulut!
Silkkipeitoissa käytetyllä silkillä on ISO 9000 laatusertifikaatti ja CE-hyväksyntä!

Hinnat
Silkkipeitto silkkipäällisellä
Koko 200 X 150, väri: värjäämätön ja valkaisematon silkki, luonnonvaalea, 169 €
Koko 230 X 200 (tuplaleveä), väri: värjäämätön ja valkaisematon silkki, luonnonvaalea, 249 €

Viestiä muokattu 30.9.2009 klo 23:06, muokkaaja: luomumummo

30.9.2009 klo 23:06

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska saatko auki tuon ylläolevan linkin tiedot?

1.10.2009 klo 7:10

Kiwi
Käyttäjä

Vaikeaa iloita hyvin menneestä jaksosta ja konferenssista, kun Samoalla on hätä :(.

1.10.2009 klo 8:29

Yoki
Käyttäjä

^ Mikäs hätä samoalla?

Hmm mulla olisi tänään lääkäriaika puoliltapäivin... Taas huomaan ihmetteleväni että mitä mä sille oikein puhun, kun väsyttää jo kertoa sama asia uudelleen ja uudelleen! Toivottavasti se nyt lukis ennalta vähän papereistakin... Tätä lääkäriä en ennen ole nähnyt. Hmm jeespoks

1.10.2009 klo 9:37

Kiwi
Käyttäjä

Tsunami. Mun ystäviltä kuollut todella monta kaveria ja sukulaista (puolet meidän kirkolta on samoalaisia). Ainakin parisataa kuollutta, kokonaisia kyliä kadonnut kuin tuhka tuuleen. Se on paljon kun asukkaita maassa on 170 000.

Viestiä muokattu 1.10.2009 klo 9:39, muokkaaja: Kiwi

1.10.2009 klo 15:05

Muusaska
Käyttäjä

:-( hirveätä! Otan osaa, koita jaksella!

Nyt teen paljastuksen! naukkailin eilen vähän siideriä ku tänään oli se labrapäivä. Halusin tietää et ku netissä luki et kunnon ryyppyputki laskee trombosyytti arvoja jopa rajusti, niin ajattelin et joskos se pieni määräkin jotain tekis 8-) no ei todellakaan ollu vieläkään viitearvoissa ne rombot. Päinvastoin, olivat kohonneet entisestään! Täytyy kattoo mitä muuta siinä lapussa näkyy ku ukko tulee kotiin. Hemoglobiinia olin vissiin saanu nostettua enemmän normaaliksi! Kannatti vetää liha ja puolukkamehukuuri. Jees.. Mut toi sairaan trombosyytti mua niin mietityttää.. Miksi se on koholla o_O

edit. Aargh! Mä vähän googletin ja google löytää vaan kaikista kamalimmat sairaudet! Saan kohta hermoromahduksen ton rombosyytin kanssa! Hmm.. Hmm.. Mut kyl varmaan niitä kevyitäkin syitä tohon on olemassa. Hmm.. joopatijoo :-P ny joku tohtori vois sanoo mulle et se on vaan tuollainen.. Ohimenevä ilmiö..? Eikö niin?

Viestiä muokattu 1.10.2009 klo 15:15, muokkaaja: Muusaska

1.10.2009 klo 15:49

Muusaska
Käyttäjä

Jaa.. Taas kuusi arvoa pienestä verenkuvasta pielessä.. Ei mene viitearvoihin ei.. Jaa.. Jos sitä vaikka varais soittoajan lääkärille.. Vai onx toi normaalia? Tai siis voiko se olla normaalia.. Hmm..

1.10.2009 klo 16:38

Muusaska
Käyttäjä

Kertokaa ny miksi nuo on tuolla tavalla :-D hermo menee. Olin jotenki kuvitellu et ne oli edellisellä kerralla sen takia pielessä ku oli se oikeen kunnon allerginen reaktio mut entä nyt? Minkä mä nyt keksin tekosyyksi 8-)

1.10.2009 klo 17:14

Yoki
Käyttäjä

^ Se siitä psykosomaattisuudesta.

1.10.2009 klo 17:54

Muusaska
Käyttäjä

*sensuroitu*

Viestiä muokattu 1.10.2009 klo 18:22, muokkaaja: Muusaska

1.10.2009 klo 18:36

Anskutin
Käyttäjä

Jaa.. Taas kuusi arvoa pienestä verenkuvasta pielessä.. Ei mene viitearvoihin ei.. Jaa.. Jos sitä vaikka varais soittoajan lääkärille.. Vai onx toi normaalia? Tai siis voiko se olla normaalia.. Hmm..

Valitettavasti mä en pysty keksimään mitään ihanan harmitonta syytä tuommoiselle, vaikka kuinka yritän. Ehkä kannattais puhua lääkärin kanssa. Siis voihan yks sun toinenkin veriarvo olla harmittomasta syystä jotenkin pielessä, mutta aika vaikea kuvitella sellaista yhteensattumaa, että kuusi olisi harmittomasti "väärin". Sori. Mutta älä usko mua, usko lääkäriä mieluummin.

Mullakin on yks verikoemuisto mielessä muutaman vuoden takaa. Tuli tulokset kotiin rutiinitarkastuskäynniltä, allergioiden takia olin siis ollut. Näytin sitten sitä lappua isälle, se on lääkäri. Isä sanoi semmoisella melkein rakastuneella äänellä että ihanat veriarvot! Se oli aika hauska tilanne... kuinka hurmaat lääkärin...

Muoksista... en näköjään saa quotea toimimaan tänään.

Viestiä muokattu 1.10.2009 klo 18:37, muokkaaja: Anskutin