yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

18.3.2009 klo 20:31

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Johanniitta, se on ihan ok :) olen kyllä ymmärtänyt kehoituksesi. Koen vain tämän asian hieman eri tavalla. Sanotaanko että, tässä kohtaa meillä on hieman erilainen Raamatun tulkinta, mutta se siitä. Olkoot meillä molemmilla oikeus tulkintaamme :-)

18.3.2009 klo 22:22

s4muel
Käyttäjä

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200903189266645_ul.shtml

mihin menee tämä nykymaailma, kiroilu puhdistaa?

19.3.2009 klo 13:22

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mul on kriisi mitä mä laitan päälle sinne gathering tapahtumaan. Haluisin laittaa nää mun rennommat vaatteet, mut ei o sopivia kenkiä. Sit jos laitan noi mun juhlavammat kledjut, niin ei o sopivaa pitkähihasta paitaa :-D ja oon aika vilukissa.. Hmm.. Ehkä mä käyn ettii jos sittarista löytys jotku femman tarjouslenkkarit 8-) löysin mä sieltä eilen hyvät paksut sukkahousutki kolmella eurolla. Heh. Yoki sano tos vieres et kaikkee se sinäki sinne tarinoit :-D :-P mut ku joo.. Täytyyhä sitä aina välillä pitää tarina tuokio :-D oi joi.. Mitenhän tän turvotus vatsan saisi peitettyä. Ei sitte mitenkään :-D pakko varmaan ryhtyy jolleki lanttu kuurille ku ei tää maha osaa sulattaa vielä ruokaa mitä ei o puoleentoista vuoteen syöny. Olen kriisissä vatsani kanssa. Niin tukkonen olo että kohta ei pääse etes vyöryymällä etiäpäin. Voi voi.. Pitää varmaan kyllä jo vähentää syömistä.. Kahvin määränki oon jo varmaan kuusin kertaistanu, eikä mitään vaikutusta! Oi joi.. Kai mää kohta räjähän!

19.3.2009 klo 13:45

Kiwi
Käyttäjä

Nyt voin vihdoinkin sanoa ihan kokemuksesta, että on se kuulkaa jänskä tunne kun Chris Martin katsoo silmiin ja hymyilee :).

19.3.2009 klo 13:50

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^ varmasti! :)

19.3.2009 klo 13:58

Kiwi
Käyttäjä

Joop. Olin yllättävän starstruck. Siitä basistista mä tykkään ulkonäöllisesti, mutta onhan Chris kuiteskin ton poppoon sielu ja kasvot, niin kyllä sekin vaan sykähdytti. Ja siis voi järjetöntä miten hyvin ne veti... Paitsi yhdessä kohtaa, sit Chris keskeyttikin ja aloitti uudestaan sanoen että sitä jännittää tänään ku The Who on katsomossa (ne soittaa täällä lauantaina)! Kovasti koitin sen jälkeen Roger Daltreytä huhuilla mutta ei näkynyt :).

Mutjoo, ainoa mikä ärsytti oli ääliöt koopäät, jotka sen jälkeen, ku ite oot odottanut jalat kipeinä kaksi ja puoli tuntia - ja kärsinyt läpi psykopaattiset, irstaat lämppärit - rupee tunkeen sinne eteen. Hitsi ku annoin kyynerpäätä takas :D. Kuuma oli mutta vain yksi tyttö pyörtyi enkä se ollut edes minä!

19.3.2009 klo 15:13

JamesBond007
Käyttäjä

Bändäreistäkö tuossa lämppäreinä puhuit?

oon tällanen kyttääjä.

Viestiä muokattu 19.3.2009 klo 15:15, muokkaaja: JamesBond007

19.3.2009 klo 15:54

Maryel
Käyttäjä

Kävin tänään Outokummussa ja saatiin oikeen ruuat hotellin ravintolassa yrityksen laskuun koko meidän ryhmä (eli minä+5 ihmistä). :) Oli hyvät ruuat!

19.3.2009 klo 16:03

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Maryel, siistii :-)

19.3.2009 klo 16:11

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Niin.. En jaksa enkä halua palata tonne avoliitto keskusteluun. Mutta, kaikille ihmetteleville, miksi me emme mene rahapuutteen vuoksi maistraatissa "naimisiin", niin.. Minä kokisin suurena syntinä olla luottamatta Jumalaan ja Jumalan voimaan, kun Hän on jo pari vuotta sitten siunannut meidät avioon siellä pellon reunalla missä oltiin vain me ja Jumala. Minusta olisi suuri synti epäillä Jumalan voimaa siinä suhteessa, voiko Jumala siunata kahta ihmistä avioon ilman virallisia systeemeitä ja häsellyksiä. Ja hää juhlat tulevat kun tulevat :) että näin.. pitipä käydä sekin tänne vielä avautumassa. Eikä pliiss mitään samanlaista tappelua tästä.. Olemme jo ajat sitten päätöksemme tehneet. Ja jos Jumala sanoisi meille että nyt maistraattiin mars mars, niin oltaisiin viivana siellä. Mutta kun ei. Minä luotan ja haluan luottaa Jumalaan. En ihmisiin.. Ja jos olette edelleen eri mieltä asiasta, voitte puhua siitä Jumalalle. Eiköhän se sitä kautta tule meidänkin korviin jos sen on tultava ;) peace!

19.3.2009 klo 16:20

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Jos te vaan tietäisitte mitä päättömiä tempauksia olen Jumalan kehoituksesta tehnyt, te tuskin ihmettelisitte tätä. Moni asia tuntuu ihmisestä olevan vailla järkeä, mutta olen huomannut että näistä koituu lopulta siunaus. Nimim. Kerron mahdollisesti kuukauden sisällä.. Jotain.. .. Hmm.. Hmm.. Nimim. Hullu ja rohkea, hullunrohkea.. Mutta joo.. On se hyvä ettei o kaikki ruuvit kohallaan. Ei tuu järkeistettyä asioita liikaa ;-D :-D =)

19.3.2009 klo 17:24

Johanniitta
Käyttäjä

inä kokisin suurena syntinä olla luottamatta Jumalaan ja Jumalan voimaan, kun Hän on jo pari vuotta sitten siunannut meidät avioon siellä pellon reunalla missä oltiin vain me ja Jumala.

Niinhän te luulette, mutta tämä ei ole todellisuudessa te ette ole Jumalan silmissä naimisissa keskenänne. Tämä käy ilmi Jumalan sanasta. Olette luulleet virheellisesti Jumalalta tulleeksi sellaista, mikä ei todellisuudessa ole Jumalasta. Jumala ei koskaan toimi sanaansa vastaan.

Muusaska, viimeinen varoitus: Te olette ihan oikeasti kadotukseen matkalla olevalla tiellä. En sano tätä vihasta vaan rakkaudesta. Ihan oikeasti! En minä tahdo teille pahaa vaan hyvää. Siksi puhun.

Ja jos Jumala sanoisi meille että nyt maistraattiin mars mars, niin oltaisiin viivana siellä.

Jumala on jo sanonut sanassaan, mutta te ette ole kuulleet ettekä uskoneet häntä! On suuri vahinko, että luulette Jumalan tahdon löytyvän jostain sisäisistä tuntemuksista, kokemuksista ja äänistä - varsinkin kun nämä ovat teidän tapauksessanne syvässä ristiriidassa Jumalan sanan kanssa. Minulle tuottaa ihan oikeasti vaikeuksia pitää sellaisia ihmisiä uskovina, jotka eivät etsi Jumalan tahtoa Jumalan sanasta vaan oman sisäisen maailman "väristyksistä". Sellainen "usko" ei ole Raamatun uskoa, kristillistä uskoa.

19.3.2009 klo 18:25

valonlapsi12
Käyttäjä

Mä en jaksa harjotella matikkaa..

19.3.2009 klo 21:32

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Hmm.. Raamattuakin voi tulkita niin monella tavalla :) vois ottaa vähän kuumaa kaakaota. Poika veti neljä leipää putkeen! Uskomaton syömäri. Miten siihen voi etes mahtua niin paljon ruokaa :-D

19.3.2009 klo 21:34

Muusaska
suljettu käyttäjätili

valonlapsi, mä tykkään matikasta =) ois kiva joskus taas mennä iltalukioon.

19.3.2009 klo 23:13

Kiwi
Käyttäjä

Lämppäri on mun sanakirjassa bändi joka soittaa ennen varsinaista esiintyjää (tai lämmin voileipä ;D). Eka oli ihan jees, toka oli kännissä ja härski ja outo!

20.3.2009 klo 10:28

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mä haluun lämppäreitä 8-) :-P olipa friikki yö.. Iha skitsoi unii :-D kahville--->

20.3.2009 klo 18:26

nuori_jellona
Käyttäjä

Mitäs Jellonalle kuuluu? Kun en ehdi sättiin enää ku perjantaiaamuisin, eli teiän torstai-iltaisin.

Kiivi tykkää Jellonasta, vaikkei tiedäkään mitä sille kuuluu, krhm krhm.

Awww. Pieni jellonanpentu päivysti viime yönä paikallista suomalaista aikaa pitkälle aamuun asti chatissa tämännäköistä vierailijaa -> http://tinyurl.com/cstzdm . Uniajan lähestyessä purpureläin totesi, että no can do, ehkäpä jo seuraavalla kerralla.

Jellona on luopumaisillaan uskostaan...urheilun terveyttä edistävään vaikutukseen. Kyljestä meni jotain nurinniskoin eilen sählätessä. Olin jo varma, että kylkiluu vähintään posahti, kun ennen nukkumaanmenoa kyljys oli vielä aivan _sairaan_ kipeä. Sitten herätessä mualima näytti kirkastuvan, kun iso pipi oli jo paljon pienempi pipi. Meninpä kuitenkin käymään kunnallisessa päivystyksessä, että saa lääkäriltä diagnoosin ja voi sit tarvittaessa heittää nopalla vielä siinä saikkupäiviä. Kahdelta olin keskussairaalalla passissa ja kas, jonossa oli 13 henkilöä ennen jellonaa. Resepshuunin arvio: vähintään tunti, todennäköisesti kaksi. Menin hoitelemaan asioita ja tunnin päästä palasin lukemista mukanani ja edelleen vajaan tunnin odoteltuani kävin kysymässä, olinko kuitenkin missannut vuoroni. En sentään. Kahdessa tunnissa jono oli lyhentynyt kolmella (3) henkilöllä. Epäilen, että Suomessa on jättimäinen maanalainen liukuhihnajärjestelmä, joka kuljettaa tasaisella syötöllä eri puolelta valtiota akuutteja hoidettavia Joensuun keskussairaalapäivystykseen. Sain motivaatiovamman odottamiseen ja läksin pois.

Sitten on henkilökohtaisempiakin asioita, joista privana chat-osastolla taas, kun kohdataan.

21.3.2009 klo 20:10

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Haa.. Sain tosta gathering tapahtumasta rohkaisu kimmokkeen ja soittaa pamautin vihdoinkin.. Ja lähen ens kuussa käymään vankilassa 8-) jees! Muutenkin oli tosi huippua, ku ne asiat tavallaan mistä Pyhä Henki on puhunu jo pari kuukautta ja opettanut, niin nyt siellä tapahtumassa ne vahvistettiin :-D it feels good!

Viestiä muokattu 21.3.2009 klo 20:12, muokkaaja: Muusaska

21.3.2009 klo 20:19

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Hmm.. Mutta se siitä. Jospas se liekki pääsis tässä nyt valloilleen.. Ettei sitä tarviis aamusta iltaan sisällään pitää.. Mieluummin käyttäis sen johki hyödylliseen. Hmm.. Hmm..

21.3.2009 klo 21:09

nuori_jellona
Käyttäjä

Jospas se liekki pääsis tässä nyt valloilleen.. Ettei sitä tarviis aamusta iltaan sisällään pitää..

Iltasanomat v. 2020:
PATOLOGI-PYROMAANIN ROHKEA TUNNUSTUS
"OLIN AIKOINANI SEURAKUNTANUORI"

Viestiä muokattu 21.3.2009 klo 21:10, muokkaaja: nuori_jellona

21.3.2009 klo 21:31

Muusaska
suljettu käyttäjätili

jellona :-D aika hyvä veto! :-D

21.3.2009 klo 23:38

Muusaska
suljettu käyttäjätili

ehana tää höpöttely ketju.. :-P voi karmeus. Pitäs naama jaksaa mennä pesee ku ripsaritki on jo niin levahtaneet.. On tullu tänään herkuteltua meetvurstilla ja riisipiirakoilla. Nam! hohhoi.. ramasiski jo ihan mukavasti.. Saa vaan nähä miten toi yö menee.. Mulla on nääs öisin levottomat jalat syndrooma. Se on aivan karseeta. Ties kuin monena yönä valvonu aamuyöhön asti jalkojeni kanssa. Viime aamuyöstä sit hain taas kylmäkallen ja pistin koipiini. Se vähä auttaa. Pitäs melkeen ostaa sitä kylmägeeliä. Ja juoda PALJON vichy vettä. En tiiä mikä siin vichys on, mut sillä mä sain aikoinani nää koivet rauhottuu ku join sitä litra tolkulla. Epäilen magnesiumin puutetta.. Hmm.. Onhan niitä kaikkee crampitonta ja sirdaludia mitä ne lääkärissä joskus vuonna kirves ja vasara mulle syötti, mutta yök! Niistä menee pönttö niin sekasi ettei vois vähempää kiinnostaa. Mut rentoutuu ainaki lihakset.. Jees poks. Ai niin, mega löytö yks päivä sittarissa! 50? kengät 5?!! Ja aivan mun näköiset ja kokoiset! No, varattiin ne ja haetaan ne lapsilisä päivänä. Aivan huippuu.. Harvinaista jopa mun tuurilla! Tämmöstä joo.. Lisää vichyy pitäs ostaa näihin tyhmiin koipiin..

22.3.2009 klo 0:06

Johanniitta
Käyttäjä

Levottomilla jaloilla Jumala tahtoo osoittaa, että jalat mars mars maistraattiin.

22.3.2009 klo 0:12

Muusaska
suljettu käyttäjätili

:-D muuten hyvä, mutta oon kärsiny niistä aika ajoin jo melkeen 10vuotta. Hmm.. Tai 8vuotta. Äh, en mä muista.. Mut kuiteski, ekat muistikuvat nuista oli ku olin tosi nuori. En o varma oisinko ees täysikänen ollu.. No, olin kuitenki koti kotona käymässä ku opiskelin toisessa kaupungissa niin äiti raukka hiero mun jalkoja ku mä olin hermoromahduksen partaalla niitten kans ku ne vaan sätki ja sätki! Rasittava vaiva..

22.3.2009 klo 0:15

Johanniitta
Käyttäjä

mutta oon kärsiny niistä aika ajoin jo melkeen 10vuotta. Hmm.. Tai 8vuotta.

Jumala on nähnyt jo ennalta tulevaisuuteen. Ja toisaalta, kyllähän sitä maistraatin reittiä kannattaa suositella jo hyvissä ajoin ennen parisuhdetta.

Viestiä muokattu 22.3.2009 klo 0:16, muokkaaja: Johanniitta

22.3.2009 klo 1:11

haidi
Käyttäjä

Siis mähän en tahtois kätistä mitenkään, tai sen kummemmin tässä keskustelussa ottaa kantaa tähän asiaan, mutta oisko mitenkään mahdollista, ettei ihan kaikki keskustelut menis tääl avoliiton puimislinjalle? :P

22.3.2009 klo 8:08

Yoki
suljettu käyttäjätili

Joo johanniitta voi pitää monologiaan jossain aiheeseen liittyvässä ketjussa. On se kumma jos ei voi puhua mistään asioista ettei tyyppi ala huohottamaan niskaan. On nämä johanniitan argumentit jo kuultu, että kiitos vain ja jatka muualla. Jep! Kohtuullisen ok aamu tänään <3 rauhaa kaikille Kristuksessa.

Viestiä muokattu 22.3.2009 klo 8:10, muokkaaja: Yoki

22.3.2009 klo 10:24

Muusaska
suljettu käyttäjätili

8-) hmm.. Näin unta banaanikakusta. Se ois varmaan namia.. Siinä oli sitä herkku danone jogurttiakin. Sit näin unta veneellä kruisailusta ja isoista kaloista ja kytistä ja vaikka ja mistä.. Vilkas yö, etten sanois. Pitäs jaksaa kömpii peiton alta kahville.. Mitäs täällä muille kuuluu...?

23.3.2009 klo 12:29

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Vitsit ku ois sellanen usko jolla sais tuplattua joka kuukausi tilille tulevan saldon! Siinä ois kyl tyyliä 8-) kuinkahan monta sinapinsiementä siihen tarvittas jos yhdellä saa siirrettyä vuoria. Hmm.. Hmm.. jooh.. On mullaki taas ajatukset :-D jos sitä vaikka risoton vääntäis.. Koskakohan tää laiskamato sais passuutettua ittesä siivoomaan :-D ääh.. Siivoominen on kyl tylsää puuhaa.. Paitsi joskus ku siihen innostuu. Eli kerran vuodessa :-D no ei kai. Jos laittas vaan kännykästä musaa ja alkais hommiin!