yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

20.9.2009 klo 18:31

jouel-
Käyttäjä

Löytyykö radikaalista ketään, joka ois juuri nyt intissä vekaranjärverllä?:P

20.9.2009 klo 19:10

luomumummo
Käyttäjä

Yoki minua kyllä huolestuttaa tuo muusaskan väsymys.

20.9.2009 klo 20:50

oceansoul
Käyttäjä

Eikös Muusaska sulla ole kilpirauhasessa häikkää?
Jännää, että monet oireet on sellaisia, joita on kilpirauhasen toimintahäiriöissä (nopea syke, väsymys, palelu, hiustenlähtö,.. jos nyt muistan oikein, mitä kaikkea oot täällä luetellu). Onkohan siihen sulla lääkitys ihan kohdillaan vai vain sattumaa? :o

20.9.2009 klo 21:03

Yoki
suljettu käyttäjätili

On se kilpirauhaslääkitys kohdallaan. Moni muu arvo ei sitten olekaan kohdallaan. Nythän on ulkoilmassa paljon homeitiöitä, ja ne väsyttää Muusaskaa aika rajusti myös, nimittäin pahin arvo prictesteissä (15) oli just nytkin tuolla pihalla oleva homesieni. Siellä espoon asunnossa saatiin niin raju altistus, että ei ihme kun vähän tökkii. Jees jees

20.9.2009 klo 23:15

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Joo kyl se ainakin pari kuukautta sitten oli menny se lääkitys ihan kohdalleen. Hmm.. Eli periaattessa sen pitäisi olla ok mut on mul joku kontrolli siihen vielä joskus öö.. En mä ees tiedä koska mun piti sinne mennä :-D hih. No joskus kuiteski. :-P täytyy kysyy ku muistaa..

Ens kuussa ois hemoglobiini tsekki. Se voi olla yksi syy ku se ei o ollu kunnossa.. Samalla näkee onko leukosyytit ym. Vielä päin mäntyä..

Sain pidettyä itteni yllättävän pitkään hereillä ku virkkasin mut nyt kyl haukotuttaa ku pientä porsasta 8-) nukkuminen on ihanaa.. :-D

niin joo.. Ja olenhan mä tosiaan nykyään tuolla thyroxin lääkityksellä ku päätin sen tossa talvella "tietyistä syistä" vaihtaa.. Olin sen pari vuotta sitten vaihtanu siihen luonnolliseen armour thyroidiin aika painavista allergiasyistä ja sit talvella olin rohkea ja ei tullu enää siitä thyroxinista allergiaoireita. No, nyt sit hetki sitten saatiin tietää että armour thyroidia ei saa enää. Joku amerikan lääkelaitos tai vastaava oli sen kieltänyt. Enpä ole testannu mennä apteekkiin kokeilee josko sitä silti sais ku reseptillä sitä vielä ois, mut tutut jotka käyttävät sitä eivät ole sitä enää apteekista saaneet. Jossain myös väitetään että lääkkeen valmistuksessa olisi raaka-aine pula :O jaahas.. Kumma ku sitä possua pöytään riittää mutta ei sitten lääkkeeseen :-D

mutta joo.. Eipä siinä.. Kuha pohdin. Jos ei synteettinen sössö pidä rauhastani kunnossa niin täytyy kai lahdata sika ja syödä sen kilpirauhanen :-D heh. Ei vaan, ihan hyvät arvot mul tol thyroxinillakin on, mut jotain enemmän sen armour thyroid teki tolle aineenvaihdunnalle ku mun peruslämpötila oli sen aikana hitusen korkeampi. Mut kyllä se nytkin on ihan ok. 36,2. Paitsi altistusoireissa laskee nopeasti vähän päälle 35 mut niin tekee Yokilla vaikka sillä ei tota härötystä ole. Hmm..

En osaa päättää virkkaanko hamppulangasta mekon vai hameen. Olen jo aloittanut sen mut en silti tiedä kumpi siitä tulee :-D no, se jää nähtäväksi :-)

kukaha pesis mun hampaat mun puolesta 8-) kai se on ite mentävä ne pesemään :-D ei passais paljoa lorvia hammaspesussa ku reikiäki on ihan kivasti :-D onneksi ei kuitenkaan mitään särkeviä.. Paitsi toi viisari on aika rikki mut se lähtee joka tapauksessa poistoon ku se on vähän liikaa tuolla.. Vetää vinoon muita hampaita jne. Jne.. Vois käydä talvella vedättää sen kuikkaan. Hampaanpoisto on kiva operaatio ku ei tarvi laittaa muuta ku puudutetta. Ja se ei edes satu eikä tarvi kuunnella sitä karmeeta poran ääntä :S korvatulpat ois oikeesti aika rock hammaslääkärissä!

21.9.2009 klo 0:25

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Yoki ajatteli avata ton kylppärin ja mennä siihen kessua vähän röyhyttelee 8-) ku sieltä alakerrasta tulee vähän katkua niin Yoki ajatteli hieman helpottaa niiden olotilaa 8-) kyllä luonnon kessu aina kemikaalin voittaa :-P

ei kannata ottaa vakavasti, meillä vähän mielikuvitus lentää :-D

edit. Heheh. Yoki heitti pahan :-D ku ihminen on niinku Pyhän Hengen temppeli jota ei saisi saastuttaa, niin jos se temppeli nyt on niinku ikäänkuin myrkyttynyt niin viittiikö se Henkikään ny siellä myrkyttyneessä temppelissä olla :-D etenki ku naapuri myrkyttää sitä koko ajan lisää :-P hmm..
Mutta niin.. Jos se ainoastaan saastuttaa mikä tulee suusta ulos min hmm.. Hmm.. Onko myrkyttyminen sit kuiteskaan sitä saastumista sit mitä Jumala tarkoittaa.. Hmm.. Hmm.. Eli jos niinku puhuminen saastuttaa ihmisen niin.. Hengittäminen myrkyttää? Eli paras olla puhumatta ja hengittämättä? Toisaalta.. Jos hengitän myrkkyä ja sen jälkeen röyhtäisen o_O onko se jo sitä saastumista? Hmm.. Hmm..

Viestiä muokattu 21.9.2009 klo 0:41, muokkaaja: Muusaska

22.9.2009 klo 20:34

Yoki
suljettu käyttäjätili

Sain aivan mahtavan postipaketin tänään <3 ystäväni lähetti mulle kiinassa käsin tehdyn metallisen piipun, jossa on vielä ikäänkuin teleskooppivarsi! Mahtavaa, mitähän siinä polttaisi... Sitten hän lähetti myös pari askia kiinalaista tupakkaa, siis askitupakkaa toinen on "hongmei" ja toinen on "baisha" <3

22.9.2009 klo 21:42

luomumummo
Käyttäjä

Sitä salviaa.

22.9.2009 klo 21:46

Maryel
Käyttäjä

Hienolla mallilla on tää kunnallinen terveydenhuolto. Soitin aamulla sairaanhoitajalle, ei vapaita aikoja tälle päivälle. No perjantaille sain jonkun ajan, kun oli peruutusaika. Great.

22.9.2009 klo 23:28

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ :-/ kuulostaa tutulta. Mikäs on? Toiv ei mitään vakavaa! Voimia :)

23.9.2009 klo 1:36

Yoki
suljettu käyttäjätili

Ei mutta nyt nukkumaan! Hyvää yötä :)

23.9.2009 klo 1:52

luomumummo
Käyttäjä

Hyvää yötä ja Jeesus myötä Yoki ja muusaska. Nukkukaa hyvin ja kauniita unia.

23.9.2009 klo 9:20

oceansoul
Käyttäjä

Onneks on YTHS. <3

Vähän hölmöä, ettei ammattikorkeakoululaisille oo mtn vastaavaa, vaan kunnallisilla täytyy käydä. :I

23.9.2009 klo 9:21

Maryel
Käyttäjä

No sanoppa muuta. :/

23.9.2009 klo 23:02

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mä sain luomupuuvilla legginsit! Tosin meinaa vähä iskee säätöö niiden kanssa ku lateksikuminauha pitää vaihtaa ilman ompelukonetta ja se oli ommeltu ihan kiinni koko reunaan et Yoki sai purkaa melkeen koko vyötärön! Huh huh. No, huomenna kattelee miten mä sen saan.. Oletusarvo on että ne muuten toimii pesun jälkeen. En o tosin kokeillu mut olettaisin näin. Eli labrareissu lähenee.. Kenkäpolitiikka iskee edelleen ongelmaa. Yritän ehkä pestä yhtiä monoja. (toisinsanoen pesetän ne Yokilla)

jeespox. Eikai tässä sit ihmeitä. Hamppulankaa olen virkannu ja söin eilen ja tänään pitkästä aikaa taas muutaki ku leipää. Yoki kävi hakee kotipizzaa. Oli hyvää. Toi sääpetin hella ku toimis nii ois jees, mut olen ihan onnellinen että ylipäätään saan syödä jotain. Oli se sit kylmää tai ei ja itsetehtyä tai ei ja kunnon ruokaa tai leipää, pääasia että jotain. Nälän ku saa pois nii kaikki ok. Sen verta vaan pitää kattoo et muistaa vetää jotain hemarin nostatusruokia kuten suolalihaa jne..

Joo mutta nyt vois sitä unihommaa alkaa harkitsemaan. Huomenna sit legginsien kimppuun ku ne on kuivunu :-) ties vaikka pääsisin jo testailee puolivalmista asukokonaisuutta =) hmm.. Villahamehan se niitten kans menis ihan nätisti!

23.9.2009 klo 23:27

Yoki
suljettu käyttäjätili

Hyvää yötä...

24.9.2009 klo 15:10

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Täytyy vielä ainakin kerran pestä nuo legginsit. Käsiin tuli vähä ihottumaa ku mä puljasin niitten kans. Otti ne vähä kurkkuunki mut ei niin paljoa ku monet muut. Aika hyvin niistä näyttää väriä irtoovan pesussa. Ne pinkit sydeemit skulas paremmin ku noi mustat. Hmm.. Pientä herkkyyttä ehkä tummille väreille mut jospa se pesu tekis tehtävänsä!

Jeespox. Mitähä sitä ny si tekis.. Jaa.. Istuis ja ihmettelis :-D

24.9.2009 klo 21:05

luomumummo
Käyttäjä

Ukko kuuntelee radiosta jääkiekkoa ja minulta menee kohta hermo. Täytyy lähtä yöhön pimeään hieman rauhoittuu.

25.9.2009 klo 20:04

Yoki
suljettu käyttäjätili

My voice is back!! Sairasta 5 vuotta ainakin mennyt kun olen tapellut ääneni kanssa ja tänään NAPS! Se toimii paremmin kuin moneen vuoteen o_O oikeasti aivan selittämättömän mahtava fiilis kun kykenee vuosien jälkeen laulamaan ilman kamalaa vääntöä! 2 viivainen A meni myös ilman mitään puristusta! Halleluja 8-) MY VOICE IS BACK!

25.9.2009 klo 22:20

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Kävin tänään kaupassa 8-) olen onnellinen!!

25.9.2009 klo 22:24

Maryel
Käyttäjä

Sain tänään polvesta diagnoosi: taas jännetulehdus. Kortisonipiikkiä iskettiin taas jänteeseen ja 2 viikon tulehduskipulääkekuuri päälle, jeejee.

26.9.2009 klo 0:28

luomumummo
Käyttäjä

Maryel mistä se tulehdus oikein johtuu?

26.9.2009 klo 0:31

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^^no höh :-/ mistä sulla noita tulee?

Hmm.. Tän päiväine kävely pitkästä aikaa sai aikaan pottuvarpaaseen rakkulan. Missähän mahtaisi olla lähin neula 8-) :-P :-D

Viestiä muokattu 26.9.2009 klo 0:31, muokkaaja: Muusaska

26.9.2009 klo 0:57

luomumummo
Käyttäjä

My voice is back!! Sairasta 5 vuotta ainakin mennyt kun olen tapellut ääneni kanssa ja tänään NAPS! Se toimii paremmin kuin moneen vuoteen o_O oikeasti aivan selittämättömän mahtava fiilis kun kykenee vuosien jälkeen laulamaan ilman kamalaa vääntöä! 2 viivainen A meni myös ilman mitään puristusta! Halleluja 8-) MY VOICE IS BACK!

Minä tiesin sen. Itseasiassa minulle tuli muutama päivä sitten sellainen tunne kun katselin noita bändijuttuja että Kyllä se yoki vielä laulaa ja soittaa mutta en olisi voinut kuvitella että näin pian. En muistanut mainita siitä sulle.

26.9.2009 klo 0:58

luomumummo
Käyttäjä

Hmm.. Tän päiväine kävely pitkästä aikaa sai aikaan pottuvarpaaseen rakkulan. Missähän mahtaisi olla lähin neula 8-) :-P :-D
Viestiä muokattu tänään klo 0:31, muokkaaja: Muusaska

Sitä ei saa puhkasta vaan täytyy antaa sen itse puhjeta jotta se kasvattaa alle uuden nahkan.

26.9.2009 klo 9:20

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^aijaa.. :-D saa nähdä pystynkö pitämään näppini siitä erossa. 8-)

ostin eilen pikku jäbälle tarjouksesta do good merkkisen luomupuuvilla paidan ja housut. Makso tarjouksessa vaan 5?paita ja 5?housut eli yhteensä kympin. On kiva nyt ku sil on tääl kotona päällä sellaista ettei mun ensimmäinen ajatus ole ku se tulee syliin et koskakohan mulla räjähtää naama tai iho :-D se onki ollu tääl sisällä yleensä vaipat jalassa mut nyt ajattelin ku pääsin sinne kauppaan et nyt kyllä haen sille jotain ja kävi kyl hyvä tuuri ku löysin edullisesti! Noi luomuset saattaa olla monesti aika kalliita. Toi do good ei kyl onneksi ole niin kallis merkki mitä monet muut vaikka luomu onkin.

Jees.. Olen ihan liian pirteä vaikka kello on vasta kakskyt yli yhdeksän! Hullua hommaa :-P

26.9.2009 klo 10:33

Maryel
Käyttäjä

Maryel mistä se tulehdus oikein johtuu?

Varmaan siitä, että rasitin sitä liikaa lyhyen ajan sisään.

26.9.2009 klo 11:57

ghettoRouva
Käyttäjä

Parhaitenhan se rakkula paranee, kun puhkaiset puhtaalla neulalla ja saat nesteet pois. Jätät ihon siihen suojaksi. Se oli paras ensiapu aina kun tuli palovammoja koulussa ahjon äärellä 8) Ja niin neuvoi lääkäri kun tulikuuma puuro lens pojan haaroihin :/

26.9.2009 klo 13:11

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^voi poika parka :-D kuulostaa aika ikävältä :S

26.9.2009 klo 16:45

Yoki
suljettu käyttäjätili

ääh.. Ei tuota villaa näytä voivan virkata ku kerran viikossa jos ei aio vetää itteesä ihan henkihieveriin :-D eilen virkkasin ja tänään yritin nii ei kestä kurkku, silmät eikä hengitystiet :S on se kumma et sitä pitää aina kuitenkin tietyin väliajoin itseään kiduttaa sihen asti et on joka paikka tekemässä puolikuolemaa ja sit pitää taukoa ja uudestaan sama homma 8-) jokseenki tyhmää :-D