yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
15.9.2009 klo 23:33 |
Juu me käytiin mutta vain pihalla tavattiin. Vaatteet oli pesty hajusteettomalla pesupulverilla. Ei dödöjä ym hajuvesiä. Oltiin riittävän etäillä toisistamme, ettei tulisi muusaskalla ja yokille oireita. No lopuksi halattiin varoen ihokosketusta, siis kasvojen alueella. |
|
16.9.2009 klo 0:05 |
^ne oli hyviä :-) Yoki oli rohkea ja testas sun tomaattia raakana eikä saanu oireita. Mä vetelin sipulia ja nyt ku saatiin raastin hankittua vois tehä sitä lantturaastetta! Se ois hyvää. Musta on tullu liian laiska ku vetelen vaan suklaata naamariin ku tulee nälkä.. Mun melkeen pitäis ostaa kunnon tummaa suklaata ku maistuu nuo perussuklaat vähän sellaiselta lällyltä. Johtuneeko sit siitä ku oon kaakaonki tottunu vetää ihan kunnon kaakaona niin alkaa tekee sit suklaanki kanssa mieli samaa. Hmm.. Kai sitä pitäis unille painua. Väsyttää kai tjn.. Mun sänky on muotopuoli ku korjailtiin sitä eilen eikä toi yks paketti oo kerenny vielä lätsääntyä. Täytyy varmaan pomppia sen päällä hetki :-D kauniita unia kaikille <3 |
|
16.9.2009 klo 13:54 |
Onpa kyllä tautisen tylsää ja niin umpi jäässä taas ku olla ja voi.. Kävin jo kuumassa suihkussaki. Voi pöh! Mitähä sitä niinku kexis.. Kai sitä vois syödäki tälle päivää. Kauhee nälkä eikä yhtään ruokahalua. Ois jos vois hellaa käyttää mut alkaa tää kylmäravinto jo vähän kyrsii.. No, ei pidä valittaa. Asiat vois olla paljon pahemminkin. Hmm.. Järkyttävä himo herkkusienisalaattiin.. Hmm.. Tyhmä hella! Ostan kohta etanolia ja puran koko hellan palasiksi ja vähän desifioin 8-) heheh :-P itseasiassa ihan hemmetin hyvä idea! Yoki saa tehä sen! Mähän muuten rikon koko mööpelin! Hmm.. Tarvii ny jotain piristävää sutinaa niinku olis jo! Millähä sitä lahjois itsensä.. Alkaa virkkauski tulee jo korvista ulos.. Ny puhelu! Edit. Kuinkaha paljon tarvittas kortisonia estämään pahimmat turvotus reaktiot jos ottais vaan ja pukis päälle mitä löytäis ja lähtis vaikka kauppaan kahville. Hmm.. Ja kuinka paljon tarvittais sen jälkeen panadolia mahdolliseen migreeniin ja laukaisisikohan se jotain järkyttävää terveydentilassa.. Hmm.. Ja jaksaisinko mä yhden kahvireissun takia edes kortisonilaskuja ym. Ym.. Hmm.. Ja kuinka hyvin se kortisoni nyt sit oireita tappaa jos altistus on koko ajan päällä. Hmm.. Aika kehnosti voi olla joo.. Mä muistan joskus aikoinaan ku vähän kyrsiinnyin nii ehdottelin kavereille että vesivät mut sairaalan pihaan pizzalle ja sit vois vetää koko pizzan huiviin ku huutelis vaa henkilökunnalle et lisää piikkiä, pizzaa on vielä jäljellä! No eipä sitä koskaan tullu toteutettua :-D |
|
16.9.2009 klo 14:25 |
^ Pystytteks te harrastamaan minkäänlaista liikuntaa, kun ette oikein ulkona voi olla kunnolla? |
|
16.9.2009 klo 15:30 |
Pullon kallistelu on hyvää käsijumppaa 8-) sitten hauis kehittyy kun pesen pojan hanurista sontaa :) ei vaan oikeasti todella vähissä on liikunnallinen puoli. Minä toki saan ns hyötyliikuntaa kun juoksen asioilla, mutta kotona ei paljoa ole tehtävissä. Painoja on tullut nosteltua ja vatsalihaksia jne tehtyä, mutta mitä enemmän on oireita, niin sitä heikommassa kunnossa sitä on eikä oikein jaksa liikkuakaan :-/ |
|
16.9.2009 klo 17:38 |
Virkkuukoukun liikuttaminen kehittää käsilihaksia 8-) ei vaan.. Välillä pelkkä metrin liikkuminen aiheuttaa huimaus heikotus silmissä pimentymiskohtauksen sekä useimmiten myös pahoinvoinnin. Joo.. Sillo ku oli tuo fyysinen kunto hieman parempi niin mä kävin kuntosalilla. Nyt on vaan haaveissa.. Käsipainot meillä täällä tosiaan on mut tällä kunnolla välillä yksikin nosto niin tuntuu et taju lähtee.. Ei o oikein fysiikka ny kohallaan. No eipä ollu kyllä veriarvotkaan.. Mut siis joo. Talvea odotellessa! Sillo mä kävin kaupassa ja siitä kertyy hyötyliikunta kilometrejä. Aika karseeta mut sen jälkeen ku poika oli kylässä se on alkanu oireilee yhtä pahasti ton naapurin huuhteluaineisiin ku meki. Se on kauheen väsyny, kiukkuinen, ja sit sama ku meillä lähestulkoon aina oireissa eli alilämpö! Pojalla ei koskaan aikaisemmin ole alilämpöä mitattu. Suoraan sanottuna toi vähän hirvittää koska tätä olotilaa ei soisi kenellekään. Kaikkein vähiten omalle lapselle :-/ en taida enää uskaltaa päästää sitä kylään. Meinaa jos se lisää herkistyy niin täällä on täys helvetti! Ei pieni lapsi voi nukkua lattialla vessapaperirullien päällä! Ym. Ym.. Ei onnistu. Saa poika olla kyllä kylästä pois ettei toi pahenis.. |
|
16.9.2009 klo 20:15 |
Luomumummon kurkut on kyllä maailman parhaimpia! Jos joku ei ole maistanu kunnon luomukurkkua juustoleivän välissä niin on jääny kyllä paljosta paitsi. Nam! |
|
16.9.2009 klo 22:43 |
Joo nyt on pikku kundi kyl siinä kunnossa että saa jäädä huomenna mun kanssa kotia syömään ja nukkumaan ja juomaan mummin marjamehuja. Se ei kyl lähe Yokin kans huomenna kaupunkiin etenki ku huomen on sossureissu ja sossu on mätä niin mitä se tekis tolle ku se on nyt jo huonossa kunnossa. Ei se jaksanu ees leikkiä vaan meni täysin ennen aikojaan nukkumaan ja se ei ole ollut yhtään oma itsensä. Ihan tuskaisen olonen koko kaveri. Joo..oo.. No tulipa kokeiltua ku kaikki sitä aina painottaa et pitää kokeilla. Ja tarhaan sillä ei ole mitään asiaa. Jos joku sen tarhaan haluaa niin saa kyl ite vastata seurauksista. Jospa se tosta nyt selviäis ilman mitään hirveempiä jälkiseurauksia.. Vähän nyt kyl hirvittää et paheneeko sen terveydentila tosta ku se oli pitkään meistä se tervein mut nyt ei enää todellakaan näytä siltä. Hmm.. Se on se ilmanpuhdistin nyt kyl saatava se isoin himmeli niin pääsee poikaki tervehtyy. Mitäs sille oireisiin annat. Ei taida ihan olutpulloa voida pienelle antaa.. Kai se on vaan sit suihkua ja jotain mihin se sais ajatukset keskitettyä et ei huomais sitä oloa. Mut ku ei se jaksa leikkiäkään kunnolla niin niin.. No, täytyy huomen kattoo ku jään sen kans himaan. oispa huomenna hyvä päivä niin jaksais panostaa siihen sit paremmin ku nyt se näyttää vaativan sata kertaa enemmän ku normaalisti. Voi elämä.. |
|
17.9.2009 klo 0:08 |
muusaska kannattaisiko pestä ne pojan vaatteet jotka oli hänellä päällä siellä kyläreissulla ja viedä poika suihkuun. Toivotaan ettei poika saa oireita niistä vaatteista , siis jos hänkin tarvii jotain silkkiä tms. |
|
17.9.2009 klo 8:01 |
Yoki saa pestä ne :-) joo.. Herättiin tiiperon kanssa. Unet tais tehä sille hyvää ku on ihan oma itsensä. Hyvä juttu! Eihän se nukkunukaan ku 12tuntia :-D nyt on kaikki varpaat ja sormet ristissä että Yoki saa hoidettua sossussa kaikki hommat niinku pitääki. (ilmanpuhdistin..) Sänkyäki pitäs jatkaa ku on vähän kutistunu. Jooh.. Jos sitä aamupalaa alkais laittelee.. |
|
17.9.2009 klo 17:51 |
Jees.. Kohta äijä tulee postista ja tuo mulle paketin 8-) mitäs tänne kuuluu? Mulle kuuluu hyvää kuten aina ;-D Viestiä muokattu 17.9.2009 klo 17:51, muokkaaja: Muusaska |
|
18.9.2009 klo 13:13 |
Silmät punasina kiva olla töissä... Sain työmatkalla kuulla, että ystäväpariskunnan vauva oli syntynyt kuolleena. Yritän nyt sitten vaan hengitellä, ettei itku alkaisi uudestaan... |
|
18.9.2009 klo 14:04 |
Piti lähteä Kajaaniin tänään, mutta miehelle nousi sitten eilen illalla kuume, joten se reissu peruuntuikin. |
|
18.9.2009 klo 18:08 |
Miinar, voi että :-( ei o kyl kivaa tuollainen.. Maryel, mitä sie kajaanissa? :-D asutko jossain siin lähel? Mun synnyinkaupunki on kajaani. |
|
18.9.2009 klo 18:23 |
Muusaska, en asu lähellä :D Ellei susta Joensuu oo lähellä Kajaania :D Tuon miehen vanhemmat asuu siellä ja niiden luona oli tarkotus käydä. :) No ehkä sitten syyslomalla eli 3 viikon päästä. |
|
18.9.2009 klo 18:30 |
Maryel, joo ei se Joensuu kovin lähellä ole :-D |
|
18.9.2009 klo 18:32 |
Tulkaa joku chattiin hei pitään mulle seuraa :D |
|
18.9.2009 klo 18:57 |
Mä en pääse tällä kännykällä chattiin mut jospa joku sinne tulisi :-) |
|
18.9.2009 klo 19:20 |
Höh, missäs kaikki nyt on kun ei oo ketään chatissä? :( |
|
19.9.2009 klo 11:33 |
Mulla menee hermo näitten viikonloppujen kanssa ku kaikki pyykkää.. Ja vessa on meillä se paikka missä ne lemut pyörii pahiten. Ärsyttää ku yrittää nopeasti käydä vessassa niin oksennus pyörii suussa ku menee siihen lemuun. Ääh.. Sit ku sitä aikansa nieleskelee niin on koko ruokatorvi ja kurkku tulessa ja vielä vähemmän pystyy nukkumaan ku koivet alkaa kramppaa jne. Jne. Mut minkäs teet! No, kohta on taas maanantai ja porukka menee töihin eikä pyykkää niin paljon. Hyvä juttu. Hmm.. Hmm.. Pitäs saada vähän lisää fylliä niin pystys nukkuu keittiön ikkuna auki niin pääsis paremmin tulee raikasta ilmaa ja vaihtuu ne huuhteluainehöyryt. Ne tulee tuolta toiselta puolelta taloo ilmastointimööpelin kautta. Hmm.. Tympi eilen ku piti luukuttaa ikkunaa auki et olo parani ku sit taas paleli niin kauheesti.. No, täytyy katella jotai vilttejä tai sellasia täs.. Ois ihanaa ku ois järjetön pakkanen ja sikana vilttejä ja ikkuna auki niin että tulis se luonnollinen raikkaus. aah.. Se on sitä jotain! Edit. Mä haluun talven ja metsään iskee nuotion tulille. Syksyn muuten mut ku on ne madättäjäbakteerit ulkona. Haluu raikasta ilmaa, puhdasta happea, luonnon ilmaa, nuotiolla paistettua pihviä, vanhanajan saunaa jne. Jne. Viestiä muokattu 19.9.2009 klo 11:36, muokkaaja: Muusaska |
|
19.9.2009 klo 18:03 |
Mä oon nukkunu melkein koko päivän :-D just heräsin päiväunilta. No sairasta ku rupes migreeni tulee niin vetäsin panadolia naamaan ja nukahdin ja nyt heräsin :-D ei ainakaan säre enää päätä ja valoherkkyys vaikuttaisi kanssa laskeneen. Istun nyt ainaki valon vieressä.. Otti vähän toi eilinen vissii niin voimille että nyt on ihan rätti kuitti! No, mutta mukava herätä pitkästä aikaa pirteänä vaikka onkin ilta :-D hih. |
|
19.9.2009 klo 19:35 |
TUHANNEN yötä OIREISSA VALVON!! Huuhteluaineen höyryssä, ikkunaa palvon! Tahdon nukahtaa.. heheh 8-) :-P |
|
19.9.2009 klo 19:56 |
Nyt iski ylitsepääsemätön himo mutsin punaviinimarjamehuun! Pakko testata. En ole sitä vielä kokeillutkaan eli toisinsanoen en ole juonu sitä pariin vuoteen.. On niin hyvää että taidan vetää koko lasin ja kattoo vasta sitten tuleeko mitään.. Nam, nam! Kylläpä hivelee kroppaa.. 8-) |
|
19.9.2009 klo 21:19 |
http://www.kasvikset.fi/WebRoot/1033640/Page.aspx?id=1052977 Punaherkukassa on paljon kaliumia 100g:ssa marjoja on 310 Punaherukka Punaherukka (Ribes rubrum) Punaherukan marjat eivät vedä vertoja mustaherukan C-vitamiinipitoisuudelle, mutta lehdet ovat sitäkin vitamiinipitoisempia. Marjat sisältävät runsaasti erilaisia hedelmähappoja, edistävät ruuansulatusta, lisäävät virtsaneritystä ja se tunnetaan myös erittäin virkistävänä marjana, josta tehty tuoremehu "herättää kuolleenkin", kuten tuoremehu valmistuksen keksijä Josef Baumann sanoi vuonna 1937. Viestiä muokattu 19.9.2009 klo 21:25, muokkaaja: luomumummo |
|
19.9.2009 klo 21:28 |
Voi hitto o_O tajusin just et söin tänään vanhaa voita leivän päällä :O damn.. Sen päivämäärä oli 6.9. Tuleekohan mulle ny joku ruokamyrkytys :-D ? T.Muusaska edit. Ilmankos niitä mehuja himottaakin niin kovin :-) (ei sairasta en mä osaa kirjoittaa.. No kyl te tajuutte mitä mä tarkotin :-D ) Viestiä muokattu 19.9.2009 klo 21:38, muokkaaja: Yoki |
|
19.9.2009 klo 23:48 |
Ole huoleti , ei tule myrkytystä. Se on vain parasta päivämäärä. |
|
20.9.2009 klo 8:26 |
Olipas taas yö :-x Olen ottanut sen asenteen, että kyllä sitä ihminen tottuu nukkumaan parin pyyhkeen päällä! Kuinkahan kauan kestää tottua... Tässä jo hyvä tovi mennyt noiden kanssa. Nukahtamaan pystyy jo ihan hmm sanoisinko kohtuullisen hyvin, mutta sitten alkaa se heräily, joka onkin lopun yön teema. 30-60 min välein herää kun särkee olkapää tai polvet tai nilkat tai lantio. Nyt olin varautunut oikein särkylääkkeellä 8-) eipä se pitkälle vienyt. Toki siis luulen, että sain ihan aluksi ainakin 2,5 tuntia nukuttua heräilemättä! Cool. Kyllähän ne ennenmuinoin nukkuivat ties missä kivikasassa. Ei kai Jeesuksen aikaan kun siellä puskissa ja kukkuloilla harhailivat, niin mitään retkisänkyjä ja telttoja mukana ollut.. Kai? |
|
20.9.2009 klo 12:56 |
metsässä onkin pehmoista nukkua siihen verrattuna kuin kovalla lattialla. |
|
20.9.2009 klo 16:52 |
Ei sairasta tätä väsymystä. Pakko mennä TAAS nukkumaan :-D |
|
20.9.2009 klo 18:10 |
^ Senkin suloinen unipossu <3 |