yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

6.9.2009 klo 16:53

Ernesti
Käyttäjä

Miulle iski hellarinostalgia. En ole liiemmälti muutamaan vuoteen harrastanut hellariutta, mutta ajoittain iskee eräänlainen nostalgia jostain kaukaisesta maailmasta, jossa joskus minäkin olin.

Kitarakuorot, Petri Kosonen, ylistysmusiikki, telttakokoukset, konffa ruohokenttineen, puurotelttoineen, näyttelyineen, levyosastoineen ja lauantai-illan nuorisokokouksineen jonka jälkeen lähdettiin aina kotiin illasta/yöstä, Hengellinen laulukirja, puuvillahousut, nappaskengät, kauluspaidat, silkkitakit, viikset, sivujakaukset, ne kaikki huutavat gurupuhujat, Michael Howard, Hilja Aaltonen, Niilo Yli-Vainio, kotikokoukset, todistuspuheenvuorot, kaatuvat, itkevät, nauravat ja kielilläpuhuvat ihmiset rukouspalveluiden aikana, se tietynlainen hellarirukoustyyli, herätykset, paranevat saivaat, pieni turvallinen maailma, fruittarihellariteinit, 316-vaatteet, Jeesus-paidat, Joosua-aktio, henkivaltojen sitominen, ne seurakuntien pitkät penkit joiden alla oli kiva pienenä mönkia, tietyt ihmiset, seurakuntien/telttojen pihamaat missä pienenä touhuttiin... jne. jne.

"Mä tahdon riiiiiiieeeemuin Herraa ylistää..."

Viestiä muokattu 6.9.2009 klo 17:09, muokkaaja: Ernesti

6.9.2009 klo 17:15

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^hauska :-D

joo se niistä sukkahousuista! Otin tuollaisen 10sekunnin hiplaussession ja voi sitä naaman turvotusta ym. Ym. Koskakohan mun ääni palaa.. Kivat palantunteet kurkussa.com
voi voi..
Alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä että täytynee siirtää sitä labra aikaa. Kyllähän sitä vois sukkahousutkin itse neuloa. Tarpeeksi ohutta lankaa vaan kehiin ja menox!
Ääh.. Täytyy keksiä jotain.. Hame on jo lähestulkoon valmis ja kyllä se minun mielestäni on nätti!

6.9.2009 klo 18:04

luomumummo
Käyttäjä

Voisitko mennä ilman sukkahousuja jos on lämmin ilma.

6.9.2009 klo 19:51

Yoki
suljettu käyttäjätili

^en ku se näyttäisi tökeröltä villahameen kanssa :-D muuten kyllä.

Edit. Ja vastaajana Yoki :-D hih! Yoki tosiaan niitä sukkahousuja käyttää ;-) t. Muusaska

Viestiä muokattu 6.9.2009 klo 19:53, muokkaaja: Yoki

6.9.2009 klo 22:53

luomumummo
Käyttäjä

Et sinä kerkee virkata silkkilangasta sukkahousuja. Paitsi verkkosukkahousut joissa on isoja reikiä.

7.9.2009 klo 8:26

Yoki
suljettu käyttäjätili

^en niin.. Mut se silkkilanka ois liian isoakin sukkahousuihin. Mä siirrän sen labra-ajan :)

t. Muusaska

Viestiä muokattu 7.9.2009 klo 8:43, muokkaaja: Yoki

7.9.2009 klo 14:49

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mua raivostuttaa. Yoki haki postista tänään mun lyocell langat. Ja ne ei toiminu! Vaikka mä kuinka yritin psyykata itseäni että ei se naama turpoo, kyllä mä kestän mut oli pakko lopettaa altistus taas kymmenen sekunnin päästä ku kurkkuaki alko kivasti kuristaa 8-) pitäs oikeesti ottaa joku kerta videolle että näin naama turpoo muutamassa sekunnissa ku pidetään väärää asiaa kädessä! Uskomatonta! Hermo menee!

Olen tehnyt myös kakkosaltistusta luomupuuvilla tilkuilla. Kemikaaleja ei näyttäisi ainakaan näin alkuun tuntuvan mutta koirapölyä kylläkin. Täytyy pestä ne ja tehdä lisäaltistusta.

AAARGHH!

7.9.2009 klo 15:55

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Tilasin itselleni luomupuuvillaisen alusvaatesetin 8-) makso vaan 19euroa. Tilasin sen siksi koska epäilen että en ole allerginen puuvillalle vaan siihen laitettaville kemikaaleille.. Löysin nääs infoo et puuvilla ja selluloosa vaatteisiin käytetään eniten kemikaaleja. Että kiva kiva.. Se siitä TURVALLISESTA puuvillasta! Täyttä shittiä.

Nyt lähinnä jännityksellä odottelen sitä että onko niissä mahdollisesti latexi kuminauha :O sitä kun ei tarvitse mainita missään. Voi voi.. Jospa ei ois. On niil onneksi 14päivän palautusoikeus. Langatki lähtee huomenna palautuksena postiin.. nyyh.. Oli se vaan niin kaunista lankaa.. Mut en ehkä sen kauneuden takia kehtaa itseäni tappaa :-D

7.9.2009 klo 17:56

luomumummo
Käyttäjä

Mistäs sä tilasit luomupuuvillasen alusvaatesetin?

7.9.2009 klo 18:35

Paratiisi
Käyttäjä

^^Voi Muusaskaa. Toivottavasti nuo luomuiset sopii sulle. Tuli vaan mieleen tässä, kuinka sitä itsekin aika usein sortuu ihmettelemään vaatekaapin äärellä "kun ei oo mitään päällepantavaa". Että toisilla se on ihan kirjaimellisesti noin... Koitahan jaksaa!

8.9.2009 klo 11:18

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Paratiisi, kiitos :) kyllä täällä jaksellaan niin kauan kun on edes jotain mitä yrittää :-D

muistan kun itsekin aikoinani katselin vaatekaappia ja sovitin ties kuinka monia vaatteita ja mikään ei muka ollut hyvä :-D ei ois tullu mieleenkään et joskus vois olla näin..

Luomumummo, sellaisesta vihreät vaatteet nettikaupasta tilasin.

Joo jospa ne luomut löytyisi. Luomua on kuitenki aika hyvin tarjolla. Jos ei nyt ihan päivittäisessä tavaratalossa niin netistä kyllä löytää. Hmm.. Tänään meille tulee testiin ilmanpuhdistin joka on käynyt läpi aika kovan käsittelyn :-D toivotaan että se nyt toimisi! Hmm.. Mitähän tässä muuta.. Ei kai tässä ihmeempiä. Mitäs muille kuuluu?

9.9.2009 klo 10:45

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Hmm.. Hmm.. Hienosti on taas Jumala auttanut. Mul on pari juttua mitkä olen kokenut hieman samalla tavalla ku aikoinaan jotku ruoka-aineet.. Ja ainakin toinen niistä on toiminut. Toinen ei ole tullu mulle vielä enkä tiedä koska tulee. Mut eipä siitä sen enempää..
Paljon on nuita juttuja mitkä ei toimi ja saa nähdä tuleeko koskaan toimimaan. Eilen huomasin et sininen väriaine ei sovi mulle ollenkaan.. Hmm.. Hmm.. Eipä siinä.

Aina ku mua rupee hirvittää tää allergia tilanne niin että rupee miettii et leviääköhän tää taas ruoka-aineisiin, katson listaa jonka talvella tein. Siinä on järjestyksessä kaikki ruoka-aineet mitä sain ja siitä rohkaistuneena vedin eilen kotipizzaa 8-) tosin kylmänä.. Mut kuitenki. Jees.. Eikaitsiinäsittejoo..

Eli eipä tänne ihmeempiä.

Edit. Wau! Tulisipa mulle nyt uusi lista koskien tekstiileitä ja kemikaaleja! Se ois sitä jotain 8-) eipä tarvis ressata. Sen ku kattois vaan listalta. Toisaalta.. Olen hyvin skeptinen sen suhteen että nuo kemikaalit tulisivat koskaan toimimaan. Uskon siihen yhtä paljon kuin aikoinaan siihen että pystyisin koskaan syömään kotipizzaa. Eli usko on täys nolla mutta eipä tuo oo ennenkään menoa haitannut.

Olen kyllä miettinyt myös sitä että jos kemikaalit on ikäänkuin jonkin sortin myrkkyjä niin miksi Jumala edes antaisi niiden toimia.. Sen takiako että voi myrkyttää itteesä vähän lisää.. Jaa jaa. No mutta toisaalta, jos ne toimisi niin epäilen että en tietentahtoen itseäni myrkyttäisi. Mulle riittäisi jo vaikka se että en saisi niistä oireita joka ikisessä paikassa. Niinku kaupassa.. Jos en sais esim. Huuhteluaineesta oireita, en sitä silti alkaisi itse käyttämään. Ellen kokisi siihen kehotusta mikä sinänsä kuulostaa yhtä hullulta kuin aikoinaan maidon juominen.. Joo en mää näistä tajuu! Äh, unohtakaa koko kirjoitus :-D

Viestiä muokattu 9.9.2009 klo 10:56, muokkaaja: Muusaska

9.9.2009 klo 18:46

Saana
Käyttäjä

Nyt tarvitsisin tämänhetkisessä tilanteessani runsaasti voimia, rohkeutta ja käsivällisyyttä. Olisiko kenelläkään ylimääräistä?

9.9.2009 klo 18:53

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^saat mun voimien ja rohkeuden rippeet jos niitä mitenkään voi siirtää. vippaatko mulle vaikka jonku murto-osan sun terveydestä? Sillai et se sulla ei tunnu juuri missään mut mä taatusti huomaisin eron.
Tuli vaan mieleen ku sisko pieni aikoinaan rukoili et jos Jumala antais jonkun mun allergian sille ja ottais multa pois.. Voi toista <3

mut joo, mikä Saana on?

9.9.2009 klo 23:08

Saana
Käyttäjä

No tasajakohan olisi reiluin ratkaisu :)

Olen yhdenlaisessa rajakohdassa. Minun pitäisi nyt tehdä ratkaisuja sen suhteen, mitä aion loppuelämälläni tehdä, tai ainakin aika isoja päätöksiä ja saada jostakin virtaa uuden alun toteuttamiseksi. Kyllähän tämä varmaankin tästä iloksi muuttuu, mutta aina sitä on jonkinlainen epävarmuus, osaako sittenkään tehdä oikeaa päätöstä.

10.9.2009 klo 16:31

goldencat82
Käyttäjä

Täällä ollaan muutettu vuokralle, osaa laatikoista purettu keittiön kaappeihin ja osa heitetty menemään ja osa on taas varastohuoneessa :)

Ollaan menossa sunnuntaina paria uudiskohdetta katsomaan Oulussa, mahdollisesti varataan sellainen, jos se näyttää hyvältä ja sopivalta. Ensi kesäkuussa talojen olisi tarkoitus valmistua.
Sellasta ja huomenna Jormuaan.

10.9.2009 klo 17:41

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^kiva! Täällä tehdään puolikuolemaa.. Mut ei se mitään. Elämä on..

10.9.2009 klo 20:36

Muusaska
suljettu käyttäjätili

On se ihanaa että Jumalalle kaikki on mahdollista! Siis ei huolta huomisesta. Jumala rakastaa <3

11.9.2009 klo 4:34

Muusaska
suljettu käyttäjätili

karsee mikä olo.. Heräsin tähän. Sit särkee selkää ja mahaaki. Ja päätä ja ja ja.. Yksiki haju vielä niin ei o kyllä oksentaminen kaukana.. Voi helevetti. joopatijoo..

11.9.2009 klo 5:21

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Jos sitä sit oottas vaan aamua.. Makaaminen tuntuu kamalalta, istuminen sattuu enemmän päähän ja alkaa huimaa, liikkuminen tuntuu kamalalta.. Jotai kylmää tekis mieli.. Ei taida olla yhtää vesipulloo jääkaapissa. Sit tärisyttää ja palelee ja ja ja.. Tärinät alko jo päivällä ku tuli vähän turpaa nuist mössöist. Oon iha ku narkkari viekkareissa vaik ainut mitä oon vetäny on hajut.. Uskomatonta.

On se jännä miten voi ihminen yhtä aikaa olla umpi jäässä ja hikoilla samaan aikaan. Se on mun mielestä jo aika taitavaa.. Miksi sitä kokista ei ny oo jääkaapissa. Ei o kuukauteen varmaan tehny sitä mieli ja nyt tuntuu et kuolen jos en saa sitä. Sitä on pakko ostaa huomenna.. Haluu juoda koko pullon sitä. Sellaset puolitoista litraa tekis iha kutaa. Ruokaa ei tee yhtää mieli. Ajatuski oksettaa. Mulla ois muute puolukkamehua jääkaapissa.. Hmm.. Tekis ny kyl enempi mieli mustikkamehua. vichyvesiki maistus. Olutta ei tee yhtää mieli. Liian vahvan makusta tähä oloon. Joku hyvin kevyt ja mieto poreileva siideri vois just ja just mennä jos se olis hyvin kuiva. Jäämurska olis ihanaa.. Jos vois syödä jäämurskaa niin se ois nam. Tai vaikka lunta. Voi ku sais jostain lähteestä vastanostettua kylmää vettä. Se ois aivan ihanaa. Jääteeki vois mennä. Maitoa ei tee yhtään mieli. yäk. Eikä kaakaota. Tässähä se aika kuluu.. Tulis sellane olo et pystys keskittyy johki nii vois alkaa vaik virkkaa nii unohtus paremmin tää karsee olo. No, joo.. En tiiä sitte nii.. Kai sitä ois otettava uus makuu yritys. Jees..

Viestiä muokattu 11.9.2009 klo 5:23, muokkaaja: Muusaska

11.9.2009 klo 6:57

Yoki
suljettu käyttäjätili

Aivot narikassa. En tainnu nukkua oikeastaan lainkaan. On nää kyllä hurjia nää herkkyystasot.

11.9.2009 klo 14:40

Nekku2
Käyttäjä

Lähtö Afrikkaan huomenna. aaaaaaaaaaaarrrr!

11.9.2009 klo 15:15

Yoki
suljettu käyttäjätili

^oi ihanaa :-) mitä sä siellä teet?

Meillä on nyt lähteny tää tukiperhe toiminta liikkeelle ja poika lähtee tänään illalla hoitoon. Se on siellä illan tai kaksi tai koko viikonlopun. Riippuu ihan siitä miten se viihtyy. Mä virkkaan.. Ja odotan migreenin lähtemistä :-D on se alkanu jo vähän laantuu onneksi. Lähtisi vaan kokonaan pois niin hyvä tulis. Helpottaa ku ei liiku ollenkaa ja pitää valot pois silmistä :-D ei varmaan kannattaisi tätä kännykkääkään hirveesti katella..

T. Muusaska

poika on ollu kyl tosi hienosti. Se on kuiskaillu ja leikkiny ihan hiljaa ku mul on ollu migreeni. Se osaa kyl olla tosi hienosti!

Viestiä muokattu 11.9.2009 klo 15:20, muokkaaja: Yoki

11.9.2009 klo 18:23

Muusaska
suljettu käyttäjätili

No nyt lähti poika hoitoon! Tässähän rupee kohta jo jännittää :-D syke on varmaan toista sataa :-D tosin niinhän se on mulla kyllä normaalistiki :-P

12.9.2009 klo 10:21

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Ihana kahdenkeskinen päivä! (poika hoidossa)
Minä, istun istun ja istun kunnes on käytävä nukkumaan pahenevan migreenin takia.
Sinä, peittelet minut varmaan 100kertaa vessapaperisänkyni päällä mitä ihmeellisimmillä "peiton" rimmaleilla.
Sinä makaat hiljaa omassa "sängyssäsi" ettei mistään tulisi ääntä mikä pahentaisi migreeniä. Oli varmaan hauska yö? !
Minä nukahdan ja herään kesken yön aivan järkyttävään päänsärkyyn. Sinä olet nukahtanut ja nyt sinä kyllä heräät! Nyt on tehtävä jotain ku pää räjähtää.
Lopulta kaapista löytyy panadolia. En syö sitä juuri koskaan koska pelkään sille herkistymistä kun se ei ole aina toiminut.. No nyt se kuitenkin Luojan kiitos toimii!
Aamulla herätään, poika edelleen hoidossa.. Eikö ollutkin ihana Kahdenkeskinen päivä! ?

Vain meille voi käydä näin! :S :-D :O

edit. On muute kornia et me saatiin terveydellisistä syistä tukiperhe ja nyt se meni kirjaimellisesti niin :O :-D voi voi voi.. Jospa sais jonku kivanki kahdenkeskisen päivän :-)

Viestiä muokattu 12.9.2009 klo 10:44, muokkaaja: Muusaska

12.9.2009 klo 10:59

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ Oi kyllä rakkaani, äärimmäisen ikimuistoinen kahdenkeskinen yö...

12.9.2009 klo 22:07

Yoki
suljettu käyttäjätili

Nyt on kyllä kertakaikkiaan siis aivan sairaan ärsyttävä hermoromahdusmasennusvoimatloppueijaksakerppen tila päällä.

15.9.2009 klo 11:31

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Yrityshyväkymmenen mutta epäonnistui. Nyt on labrareissu siirretty ens kuun alkuun.
Olisi pitänyt tajuta että keinonahkasaappaat jotka on täynnä ties ja mitä eivät taatusti toimi. Ja moni muukin on mut kovasti yritin. Sovitin melkein kaikkea mitä ikinä löysin ja nyt on kyllä naama sen mukainen :-D mut keinonahkasaappaat ja puuvillahousut oli kyl pahimmat. Ja rintsikat jotka tuoksuu ihan parfyymille.. Eli siis siis.. Ainakin rintsikat saisin virkattua mut kenkäpolitiikasta tulee ongelma. Huopikkaat ehkä..? Hmm.. Voi tätä tyylitietouden valtamerta :-D alan kohta oikeesti näyttää joltain puskasta revityltä :-D voi artesaani parkaa.. Nyt pitäs laittaa kyllä kaikki taidot peliin et sais näillä toimivilla tuotteilla luotuaan itselleen jotain muutakin kuin jonku kivikautisen asun :-P

15.9.2009 klo 11:44

JamesBond007
Käyttäjä

Käyks teillä muuten kukaan kylässä?

Jos käy niin millainen suihku + millaiset vaatteet pitää laittaa päälle että pääsee sisään?

Lisäks ei varmaan saa olla deodoranttia, mitään tuoksuja tai shampoonjämiä päässä?

Harrastatteks te sisällä mitään - esim pelaatteks te korttia?

terveisin. FBI kuulusteluyksikkö

Viestiä muokattu 15.9.2009 klo 11:49, muokkaaja: JamesBond007

15.9.2009 klo 23:28

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^hih :-D
just muutama päivä sitten kävi vieraita aika iloisin seurauksin.. Just toi parin päivän migreeni ym. Ym.. Tosin vois väittää jopa että sen hetken turvotus ym. Oireet oli helpommin kestettäviä ku ne mitä sen jälkeen tuli..

Mut siis joo, meillä on nyt ollu tällainen uusi tapa nähdä ihmisiä :-D eli ku joku on tulossa niin mennään tuohon ulos. Tämä etenkin silloin jos on tiedossa että jotain hajusteita tai kemikaaleja yms. Saattaisi olla..
Aika pitkälle ollaan yritetty ottaa vieraita vastaan ilman erityistoimenpiteitä. Helpoiten se onnistuu jos ne on vaan hetken. Kymmenestä minuutista pidemmät ajat alkaa jo olee aika nihkeitä. Hmm.. Mut joo, jos joku tulis esim. Ihan yöksi asti nykyään niin luultavasti iskisin sen eka suihkuun ja sit iskisin sille jotku mun vaatteet päälle jos se sattuu olee nainen :-D muuten olen kyllä vakavasti harkinnut hankkivani tänne jotain vieraskaapuja mihin voin vieraani tarvittaessa pukea :-D kyllähän se vähän kornilta kuulostaa.. Hmm.. Mutta yritän olla aika sillai kärsivällinen vaikka tulisikin jostakin oireita. Ehkä joskus jopa liian kärsivällinen.. Tai sillon jos tunnin vierailusta seuraa kahden päivän kidutus nii sillon sitä miettii et miksi sitä ei voi suutaan avata. Hmm.. Hmm.. Meiän äiti ja porukat kävi hetki sitte kylässä ja me nähtiin ulkona :-D äiti toi mulle sairaan hyvää paistia! Nam.

Hmm.. Mitä me täällä tehdään :-D ei oikeastaan yhtään mitään mutta silti liian paljon. Kuulostaa oudolta.. Mutta niin se kai on. No, kundin kans menee aikaa mutta ei paljoa. Mä virkkaan, jotain kasvihommia välillä.. Ja hmm.. Sit etsitään ja mietitään ja tuumaillaan ja tuumaillaan ja tuumailun lopputuloksena Yoki lähtee ryynäysreissulle hankkimaan tavaraa x jota kokeillaan ja useimmiten loppupäivä kärsitään ainakin osittain mikäli ja kun useiten se ei ole toiminut :-D eli hmm.. Kai me vaan selvitään joka päivä. Ei me oikein osata tehä muuta ku yrittää selvitä. Keksiä kaikenlaista.. Nyt haki Yoki itselleen retkipatjan sellaisen lätyn. Ku se ei raukka ole raaskinu ostaa itselleen vessapaperisänkyä nii ny se osti tollasen jos ois helpompi nukkua. Hmm.. Mäki voisin ehkä testaa hiplata sitä joku päivä. Sen sisälle tulo ei ainakaan aiheuttanu oireita.

Mul on itel aina sellasia muutaman viikon tavoitteita mihin aina keskityn. Nyt on se labrareissu. Sinne ku selviän niin se tarkoittaa sitä että olen löytäny ja saanu hankittua toimivan asukokonaisuuden mikä tarkoittaa sitä etenkin nyt kun syksy on jo hieman alkanut, että pääsen ulos! Ja voi, kyllä aion mennä kauppaan tekee ainakin pika reissun. Teen sen vaikka oisin sen jälkeen kuinka puolikuollut :-D haluun mennä sinne lankahyllylle kattoo mitä siellä on.

Tää odottelu alkaa olee jo ihan tuttua :-D milloin odotetaan toimivaa lääkettä, milloin toimivaa asuntoa, milloin toimivaa ruokaa.. Milloin mitäkin :-D joo.. Haaveilen et jos voisin käydä talvella leffassa :-) se ois jotain se!