yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

2.9.2009 klo 23:40

luomumummo
Käyttäjä

Oi että, jos joku tässä maailmassa on ihanaa, niin luonto ja oma poika <3

Niinpä.

3.9.2009 klo 12:14

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska ja yoki rukoilitteko viime yönä minun jalkani puolesta? Jalka viime yönaikaan parantunut, ei ole kipeä , eikä punoita yhtään.

3.9.2009 klo 12:44

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^rupesin oikein miettimään et rukoilinko ja olin jo hetken varma että en rukoillut paitsi sitten muistin mun hyvin lyhyen ja tylsän sössötyksen yläkertaan ennen nukahtamista :-D se oli vaan sellanen siunaa sitä ja tätä ja oikeastaan siunaa kaikkia :-D oikeen viimosen päälle kaukana ns. hyvästä rukoilusta :-D
mutta hyvä että jalka ei ole enää kipeä!

Mä taas virkkaan täällä. Kivaa! Ja tänään saan puolukkamehua! Ja ens viikolla oltava hame valmis ku pitäs mennä labraan.. Voi voi :-D

ps. Goldencat, minustakin tämä on välillä aika hauskuuttavaa :-D

Viestiä muokattu 3.9.2009 klo 12:45, muokkaaja: Muusaska

3.9.2009 klo 13:28

luomumummo
Käyttäjä

Niin ei se rukouksen tarvii olla mitenkään erikoinen, sillä Jumala kuulee jo pelkän huokauksenkin .Raamatussa on jossain kohtaa sanottu noin.

Ps. Goldencat ja muusaska kyllä tää minustakin on joskus hauskuuttavaa:-D

3.9.2009 klo 15:31

Yoki
suljettu käyttäjätili

8-)

3.9.2009 klo 21:05

luomumummo
Käyttäjä

Yoki sulla on uusi kuva.Siinähän on mummin poikakin kuvassa.Aivan ihana kuva.

3.9.2009 klo 21:46

Yoki
suljettu käyttäjätili

Joo meillä on siinä "hmm ahaa" ilme 8-)

4.9.2009 klo 0:58

merii
Käyttäjä

Hmm... sensuroiko tämä foorumi automaattisesti kaikki kirosanat, lievemmätkin? :D

4.9.2009 klo 1:01

luomumummo
Käyttäjä

Hmm... sensuroiko tämä foorumi automaattisesti kaikki kirosanat, lievemmätkin? :D

Mikä on lievä kirosana. Kerro mulle kun en noista merkeistä ymmärrä.

4.9.2009 klo 1:04

merii
Käyttäjä

oho, se näkyikin! Vaan ehkä en silti käytä... :P

Viestiä muokattu 4.9.2009 klo 1:05, muokkaaja: merii

4.9.2009 klo 18:58

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ Oisit käyttäny vaan 8-) hih!

Tapahtui 5 minuuttia sitten: tunsin nenässäni huuhteluaineen tuoksun ja kirvelyä ja siitä muistin erään tapauksen kun olin taas huuhteluaineperheen saartamana ja kerroin siitä Muusaskalle, joka aivasteli kun aloin siitä puhumaan ja sitten hän kertoi kuinka nenän limakalvoja kirvelee ja henkeä ahdistaa jne... Ilmeisesti naapuri kuivaa pyykkejä parvekkeella tms.. Mulla nyt palan tunne kurkussa myös o_O Että näin meillä..

4.9.2009 klo 23:17

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Joo tais se viimekertainen silmätulehdus tulla tuosta.. Ainakin se alkoi just samanlaisella silmien kirvelyllä.. Hmm..

Kyllä ihminen vielä hajoo omaan hulluuteensa.. Voi voi.

Luomumummo, lievä kirosana on varmaan tyyliin p aska jne.. Hmm..

4.9.2009 klo 23:28

luomumummo
Käyttäjä

Luomumummo, lievä kirosana on varmaan tyyliin p aska jne.. Hmm..

Ok.

5.9.2009 klo 10:07

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Hmm.. Hmm.. Saas nähdä miten mun hameen virkkaus lopulta onnistuu. Se on jo aika hyvällä mallilla! Seuraavaksi tulee vaan sukkahousu ongelma.. Löysin yhdet sika kulahtaneet sukkahousut vaatehuoneesta. Jospa ne ois niin kulahtaneet että niissä ei ois enää jäljellä mitään hirveetä kemikaalikasaakaan :-D ainakin ne on ihan nukkaset 8-)

5.9.2009 klo 11:06

goldencat82
Käyttäjä

Täytyy sanoa, että tuo Marko Lindin postaama teksti oli kyllä niin oikeaa asiaa, että oksat pois. Mahtavaa, kun kerrankin joku sanoo samat asiat ääneen mitä itsekin ajattelee! Ketään ei voi tietysti mennä tuomitsemaan, jokaisella on se oma usko ja jokainen valitsee mitä uskoa, mutta nytpähän tiedätte, että itse taidan olla aika adventisti , ainakin noiden opinkohtien perusteella :)
Joten haukkukaa minut lyttyyn ;) Adventistit kun taisivat olla jollekin melkoinen kirosana :D

Siunattua sapattia niille, jotka sitä tänään viettävät ja niillekin, jotka sitä eivät tänään vietä! :)

t: Goldencat, joka aikoo juhlistaa lepopäivää tänään menemällä syömään perheensä kanssa ja ehkä Ristirockiin, jos pojan korvat kestää..

5.9.2009 klo 12:36

Yoki
suljettu käyttäjätili

Toive tällepäivää on, että huuhteluaineheikki pitäis rättinsä sisällä ja ovet kiinni... Kohta kehitän jonkun kunnon kostoiskun yöllä kommandopipo silmillä ja ninjavaatteet päällä huutaen BANZAI!! Jahuu peipe!

5.9.2009 klo 13:43

luomumummo
Käyttäjä

Täytyy sanoa, että tuo Marko Lindin postaama teksti oli kyllä niin oikeaa asiaa, että oksat pois. Mahtavaa, kun kerrankin joku sanoo samat asiat ääneen mitä itsekin ajattelee! Ketään ei voi tietysti mennä tuomitsemaan, jokaisella on se oma usko ja jokainen valitsee mitä uskoa, mutta nytpähän tiedätte, että itse taidan olla aika adventisti , ainakin noiden opinkohtien perusteella :)
Joten haukkukaa minut lyttyyn ;) Adventistit kun taisivat olla jollekin melkoinen kirosana :D

Siunattua sapattia niille, jotka sitä tänään viettävät ja niillekin, jotka sitä eivät tänään vietä! :)

t: Goldencat, joka aikoo juhlistaa lepopäivää tänään menemällä syömään perheensä kanssa ja ehkä Ristirockiin, jos pojan korvat kestää..

Aivan. Olin itsekkin aivan sanaton hetken.Hänellä on hyvää musiikkiakin. Kuuntelin niitä mutta ei ne kuuluneet loppuun asti. Minulla ei ole sitä soitintakaan johon niitä voisi tallentaa. On vähän huono tämä soitin puoli.CD-soitinkin on rikki. Minulla tosi vanha levysoitin.Hyvä sellainen ja tammesta olevat vahvistimet. Musiikki oli koskettavaa ja samalla harrasta, upeaa.

Hyvää sapattia sinullekkin Goldencat ja perheellesi, samoin kaikille uskoville jotka viettävät tänään pyhäpäivää.

5.9.2009 klo 14:30

luomumummo
Käyttäjä

Toive tällepäivää on, että huuhteluaineheikki pitäis rättinsä sisällä ja ovet kiinni... Kohta kehitän jonkun kunnon kostoiskun yöllä kommandopipo silmillä ja ninjavaatteet päällä huutaen BANZAI!! Jahuu peipe!

Kuinka hänellä voi jatkuvasti olla pyykkejä kuivumassa. Onko hänellä joku neuroosi? Vai onko hänellä suurperhe? Outo juttu. Meilläkin oli tuota sakkia joskus enempikin mutta en silti pessyt joka päivä pyykkiä.

5.9.2009 klo 14:32

luomumummo
Käyttäjä

Eikä teillä ole niitä kuulosuojaimia jotka on tarkoitettu lapsille?

5.9.2009 klo 14:35

Yoki
suljettu käyttäjätili

Seinän takana on huuhteluaineheikki ja alakerrassa huuhteluainehilma heikki ja hilma tuntuvat olevan kovin ahkeria pyykkääjiä. Jos h&h eivät pese pyykkiä, niin vähintäänkin he tuulettavat ja koska he kovin rakastavat vahvoja tuoksuja, niin heidän asuntonsa siltä todella tuoksuvat ja tuuletus mahdollistaa muidenkin, esim meidän pääsevän "nauttimaan" tästä ihanasta ilmastosta..

5.9.2009 klo 14:46

Maryel
Käyttäjä

Eivät ne naapurit varmaan voi teidän allergioista tietää ja vaikka tietäisivät, niin pitäskö heidän sitten olla tuulemattamatta, jotta te ette saisi oireita? Tai käyttämättä huuhteluaineita?

5.9.2009 klo 14:53

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ ei missään nimessä tietenkään, mutta ei se estä mua toivomasta 8-) eikä myöskään estä sitä että kyllä se v*tuttaa, mutta eipä monikaan näin herkkä ole mitä me. Ymmärrän ehdottomasti että emme voi keneltäkään vaatia, emmekä vaadikaan :) siksi sitä omaa syrjäistä kotia ollaan tässä suunniteltu kun ei pystytä olemaan ja elämään vaikka halua olisikin.

5.9.2009 klo 14:56

Saana
Käyttäjä

Minullekin tuli sama mieleen. Itse ainakin kuivatan pyykkiä parvekkeella jos vain sää sallii ja käytän huuhteluainettakin (minulla on muuten aivan ihanan tuoksuista huuhteluainetta <3 Oli halvinta mitä löysin, ja kerainkin osui nappiin niin, että tahtoisin vain nuuhkia puhtaita pyykkejäni koko ajan. Yleensä kammoksun kaikkia tuoksuaineita.) Tietysti jos joku naapureistani tulisi sanomaan, että puhtaat pyykkini häiritsevät heitä tai aiheuttavat jotakin oireilua, siirtäisin ne mielihyvin sisälle. Nuo allergiat vain ovat sen verran harvinaisia, etten varmuuden vuoksi viitsi ruveta tapojani muuttamaan, vaan luotan siihen, että ihmiset tulevat puhumaan, jos jotain ongelmia on. Kuulun vielä siihen naiivien optimistien ryhmään, jonka mielestä asioihin löytyy yleensä ratkaisu, jos niistä vain rohjetaan puhua.

Itseänikin kyllä usein häiritsee parveketupakoitsijat, mutta heille ei oikeastaan voi mitään. Se on niin laajasti ja monissa paikoissa käsitelty aihe, että varmasti jokaiselle on jo tullut selväksi, että parvekkeilla saa polttaa ja muiden tulee vain kärsiä.

5.9.2009 klo 14:59

Yoki
suljettu käyttäjätili

Ei meikäläinen kyllä oikeen kehtais tai osais mennä vaatimaan toisten elämäntapamuutosta. Parempi oikeasti järjestää asiat niin, että voi elellä rauhassa. Näin ei pahoita kenenkään mieltä jne :)

5.9.2009 klo 15:02

Saana
Käyttäjä

Toivottavasti löydätte uuden paikan pian. Siihen asti teidän täytynee vain pitää ikkunat kiinni silloin kun naapurit pyykkäävät. Yleensähän ihmisillä pyykkipäivä ajoittuu viikonloppuun.

5.9.2009 klo 15:04

Yoki
suljettu käyttäjätili

Juuri näin on toimittu :) vähän ongelma ollut siinä kun se tuoksu tulee meidän ilmanvaihdon kautta sisälle, mutta me kyllä yritetään kestää! <3

6.9.2009 klo 0:34

luomumummo
Käyttäjä

Minä olen murheellinen. Miksi! Miksi! Ja Miksi! En voi kertoa sitä miksi olen murheellinen vain Herra yksin tietää.

6.9.2009 klo 7:56

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ no mikäs...

Eilen jo arvasin että ku toinen seinänaapuri tulee kotiin ni meillä alkaa heräämiset aikaisemmin.. Noh oikeassa olin 8-) puol seitsemältä heräs poika. 2-2,5h kertalaakista aikaistu. Eipä siinä.. Suhteellista sekin kai. Kovin aamuvirkkua porukkaa tuo eläkeläis pariskunta.

Tässä vähän miettinyt tätä elämisen syvintä olemusta ja kyllä ihan oikeasti olisi tämänhetken terveyden yms tilan puolesta paras ratkaisu päästä elämään olosuhteisiin, joissa ulkoiset ärsykkeet olis mahdollisimman nollissa. Ei aiemmin kun oli ok kunnossa mikään ympärillä tapahtuva vaikuttanut juuri mitenkään elämään... Aika tympeä homma tämä kyllä on. Miten sitä aiemmin olikin niin moni asia kovin yksinkertainen, enkä usko että silloin olisin uskonut tai ymmärtänyt jos joku olis mulle kertonut elävänsä kuten me nyt.. Jeejee 8-)

Mut eikaitsiinä ja samasensitväliäo sano! Eteenpäi vaan ja silleen. Mielenkiinnolla oikeastaan odotan mitä kaikenlaista outoa tämä elämäntilanne vielä johtaa eteen.

Viestiä muokattu 6.9.2009 klo 7:58, muokkaaja: Yoki

6.9.2009 klo 9:48

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Tänään ei meinaa kyl kertakaikkiaan päästä sitten millään käyntiin.. Hohhoijaa.. Laskeskeltiin et jos mennään muutama päivä niukasti saadaan Yokille yhdet halvat kengät ja mulle yks lankapaketti postista. Tänään ei luultavasti tarvi käydä ollenkaan kaupassa. Hyvä juttu. Katsotaan miten kundin ruuan lämmitys onnistuu vesihauteessa :-D jos ei onnistu niin tuolla yhdessä rakennuksessa on mikro. Hmm..

Kauhee miten voi ihminen olla joka aamu ihan umpijäässä. Voi voi..

Mä tarvisin nahkavyön tohon mun virkkaamaan hameeseen. Se niinku kruunais sen ja pysyis myös paremmin päällä. Se ku on aika venyvä ku se on virkattu. Testasin sitä ton mun nahkarotsin kans ja tosi hyvin sopi! Sit pitäs miettiä et mitkä kengät.. Noi mun viiden euron violetit superlöytö kengät vois sopia parhaiten sen kanssa. Hmm.. Harvoin kyllä saa kenkiä nuin halvalla jos koskaan. Yleensä mun kengät maksaa vähintään 50? ku mulla on niin pieni jalka et sekin tuo ongelmia ku kaikissa kengissä ei ole tarpeeksi pientä kokoa. Joistain pienistä malleista 36 saattaa just ja just mennä niin ettei hölsky päällä. Noi oli vissiin sit jääny myymättä ku ei ollu vissiin kellekään mahtunu :-D hyvä juttu mulle.

6.9.2009 klo 11:03

miimar
Käyttäjä

^Mulla on muuten ihan sama juttu kenkien kanssa, ja lisäks mulla on vielä oudon mallinen jalka :)