yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
30.8.2009 klo 20:05 |
Joo muutetaan hirsimökkiin. Viimeisen päälle irti kemikaaleista ja muusta shiitistä :) ei kai tässä kohta oikeesti muu auta. Huomenna pidetään virkkausbileet! Mahtavaa vähän rentoutua ja virkata 8-) pitää jotai kivaa oheissälää ostaa kans! Rock |
|
30.8.2009 klo 22:09 |
luomumummo: Voi noita nuoria, mikäs vanha harppu sinä ghettoRouva vielä olet? Minä olen varmaankin sua paljon vanhempi mutten tunne vielä itseäni vanhaksi harpuksi, ehkä sitten 80 vuotiaana voisin sanoa itseäni vanhaksi harpuksi. No en minä nyt ihan niin tosissani ollut... :) Pointti oli, että nuorempana söi mitä vaan ja milloin vain ilman, että kertyi mihinkään. Nyt eka kertaa alan huomata iän ja raskauksien myötä, että ihan yhtä huoleton ei voi enää olla. Vanha harppu on kärjistystä, huumoria, mihin kategoriaan sen nyt sitten laittaakaan. Yoki: Joku joskus sanoi, että se on hyvä lähtökohta, että itsellä on hyvä olla itsensä kanssa. Joo, mä oon sitä mieltä, että joillekin oikeasti "sopii" pieni pyöreys ja ylipaino. En nyt tarkoita sellaista, että tarttee maansiirtoauton liikkuakseen, mutta lievä ylipaino. |
|
30.8.2009 klo 23:12 |
^ maansiirtoauton <3 mahtava heitto! :-D voi kesä ja voi elämä ja voi rähmä ja voi kerppen ja voi tiedätte kyllä mikä! Miten oikeasti voi ihmiset käyttää niin paljon huuhteluainetta, että hajusta vois päätellä pihalla olevan uima-altaallisen sitä ihan tossa ovensuussa?!? Voi voi voi voi... Ja lämmin leipä. |
|
31.8.2009 klo 0:18 |
Se on kyllä vihon viimeinen villitys tuo huuhteluaine buumi.Itse en ole käyttänyt huuhteluaineita moneen kymmeneen vuoteen.Minusta paras tuosku vaatteessa on kun ne tuoksuvat ihan puhtaille eikä pesuaineille tai huuhteluaineille. Itse käytän tuoksutonta LV-pyykinpesuainetta pyykinpesukoneessa. Ennen vanhaan nuorenpana pesin kaikki vaatteet puusaavissa ja hankasin juuriharjalla pyykkilautaa vasten ja pesuaineena oli mäntysuopasaippuaa ja tuli puhdasta. Pyykkilauta oli jurmuista lasia ja puuta. Viestiä muokattu 31.8.2009 klo 0:19, muokkaaja: luomumummo |
|
31.8.2009 klo 0:25 |
Muistan vielä senkin ajan kun menimme äidin kanssa pyykille niin alussa ei ollut etes pulsaattoripesukonettakaan, vaan äiti pesi samalla tekniikalla vaatteet kun tuossa yllä mainitsin ja valkoiset lakanat ja pyyhkeet hän keitti muuripadassa.Pyykit täytyi laittaa edellisenä päivänä likoon puusaaveihin joissa oli haaleaa vettä ja pesuainetta. Sitä en muista millaista pulveria hän käytti mutta mäntysuopaa käytettiin ainakin ja sillä lähti likaisetkin vaatteet puhtaiksi kun jynssäsi nyrkkipyykissä ja vahvemmat vaatteet juuriharjalla. Meitä lapsiakin oli ihan kivasti 7 ja nuorimmat kaksoset olivat vauvoja ja pyykkiä riitti. |
|
31.8.2009 klo 10:22 |
Voi ei :-D mies oli just lähdössä kauppaan niin samantien tuli järjetön kaatosade :-D |
|
31.8.2009 klo 11:11 |
^ Mietin sellaista, että toisaalta teidän perheen kesken on jäsenien välillä varmaankin valtava yhteenkuuluvuus tuon sairastelun seurauksena ja sellainen "ollaan yhdessä samassa veneessä" asetelma joka luo yhtenäisyyttä, empatiaa jne. Että vaikka toi sairastelu on tosi ikävää, niin tuo näkökulma suhteessa siihen on mun mielestä positiivinen. Noin sitä ei niin vain kasveta erilleen. Samaistuminen lisää jollain tavalla rakkautta ainakin mun perspektiivistä. Mun mielestä hirsimökkiin muuttaminen olis samalla mukavaa, romanttista sekä erikoista ja tois varmaan ihan erilaisen tyydytyksen elämältä kuin kerrostalossa hinaaminen. Lisäks hirsimökit ei ole kovin kalliitta ja tontinkin saa varmaan Oulun korkeudelta kohtuu edullisesti. Viestiä muokattu 31.8.2009 klo 11:11, muokkaaja: JamesBond007 |
|
31.8.2009 klo 12:10 |
Joo-o, kyllä se tuo yhteenkuuluvuutta, niinkin paljon ettei sitä tiedä mitä ihmettä sitä täällä etelässä enää tekee. No muuttamisessa on ainakin se hyvä puoli, että näkee missä ei ainakaan halua asua. Jos Jumala ei toisin taas päätä, niin toivottavasti me päästäisiin ensi kesänä muuttamaan sinne Ouluun ja suoraan omaan kotiin, niin että V:llä on työpaikka takataskussa. Mun sydän asuu pohjoisessa ja sinne haluaisin rakentaa meidän perheelle oman pesän. Tämä vuosi sitten reissataan pohjoiseen väh. 1 x kuussa ja V lupasi, että jopa 2 x kuussa, jos siltä tuntuu. Mulla on ikävä äidin kasvattamia ruokia, marjoja ja Jormuan saunaa. Haaveilen istuvani jäähyllä (saunasta) mummilan pihalla saunatakissa syyssäässä. Ja tietysti myös joulusta ja sen laitosta mummilassa. Ensi jouluna N saa tulla leipomaan pipareita ja koristelemaan kuusta. Haaveilen myös siitä, että mummi ja ukki tulee meille viikonloppuna ja laitetaan meille pihaa ja N saa touhuta mummin ja ukin kanssa. Oulu on my mind... |
|
31.8.2009 klo 12:35 |
http://www.youtube.com/watch?v=Q4Mt2WZ6RB0 Tässä video meidän seurakunnan Fun Run -päivästä. Kaikki videolla näkyvät ihmiset on siis mun ystäviä, koulukavereita, hoitolapsia jne. Mua ei videolla näy eli ei tarvitse bongailla :). Ajassa 3:26 maaliviivan ylittää meidän pastori, ja omien sarjojensa voittajat Tracy ja Rowan on mun luokalla :). |
|
31.8.2009 klo 13:16 |
Repäisin nenästä karvan irti ja nyt valuu vettä silmistä :/ |
|
31.8.2009 klo 14:41 |
Kaikilla istumatyöpaikoilla pitäis olla joku pakarantreenauslaite - tai ainakin joku lisä siitä, että istuu takamuksen päällä koko päivän. |
|
31.8.2009 klo 19:25 |
Hmm nyt ihan tosissaan pistän vähän kyselyä teille kaikille. Eli siis jos tiedätte Oulun seudulla vuokralla olevia hirsi tai puutaloja, niin olemme kiinnostuneita tietämään niistä. Ei oikein kykene enää tähän kemikaalien kyllästamään maailmaan, joka ympäröi meitä. Ollaan aivan kokoajan kipeinä täällä, joten apua kaivataan! Kiitos jo etukäteen. |
|
31.8.2009 klo 21:02 |
http://www.kontiotuote.fi/ tuolta pitäs löytyä hirsirakennuksia.. ei tosin vuokrausta mutta voitte ainakin tutustua niihin tuon kautta :) |
|
1.9.2009 klo 11:06 |
http://www.lomarengas.fi/ServiceInfo.action?id=4354&provinceIds=2&newLoc... Toi on 20 km Oulusta. Tuollaisesta jos kysyy, että paljon sen vuokraaminen maksaa jos muuttaa asumaan pysyvästi, niin hinnatkin varmaan tippuu aika huomattavasti, sillä nyt toikin on suurimman osan vuotta tyhjillään ja siksi niillä on noi viikko-taksat niin korkeat. |
|
1.9.2009 klo 11:30 |
Jees kiitos ihmiset! Näitä pitää nyt katsella ja pohtia. Tuossa on vaan sellainen major ongelma, että sauna, hella, lämmitys jne jne on sähköllä :/ hmm hmm puulla pitäisi olla, jos ihan tarkkaan haluaa välttää asioita, jotka täällä kotona myös on ongelma. Heh on se kyllä hassua, kun koettaa etsiä paikkaa missä ei olisi näitä kaikenmaailman sähköhärpäkkeitä, niin ei meinaa löytyä! Mut kyllä se vielä tästä lähtee! |
|
1.9.2009 klo 11:48 |
Kelohonkamökki 2 takkaa, Oulusta 20 km pohjoiseen http://www.gofinland.fi/Henkiloasiakkaat/Tuotekortti.iw3?ProductID=dd9a0... Todella kivikautishenkinen paikka! |
|
1.9.2009 klo 12:25 |
Hitto ei auennut tällä puhelimella... :-x pitää koittaa kaivaa vaik googlesta |
|
1.9.2009 klo 12:34 |
Juu löysin mut tällä puhelimella ei jostain syystä saa avattua sitä niin, että näkis tarkemmin hinnat yms. Pitää varmaan soitella täs muutamaan paikkaan ja kysellä mitä niil löytyis :) james kiitti kun kovasti yrität auttaa! |
|
1.9.2009 klo 14:01 |
Kiitti linkeistä! joo.. Sellainen paikka mis ei ois naapureita ja hellana ois vaikka puuhella ja jos on jääkaappi nii jossain muualla ku keittiössä tai sit vaan kellari tai kylmäkaappi ja öljylamppuja ja myrskylyhtyjä ja ja.. Se ois jotain! Ja sitte vaan huopatossut jalkaan ja pöllymetsään ja puita takkaan! Hmm.. 8-) ei sellaisessa eläminen voisi olla yhtään vaikeempaa ku täälläkään oleminen :-D ainakaan näillä oireilla :-D |
|
1.9.2009 klo 22:31 |
Kyllä, muuttakaa entisaikojen kotiin!!! Mikäs sen parempaa ja luonnollisempaa. Ja myös pitkin päivää löytyy pikkupuuhia, mukavia ja luonnollisia.. Kelpaisi minulle ainakin jos oisin kotiäitinä. Koittakaa päästä asian kanssa eteenpäin, luulisi että elämä helpottuisi tuolleen...!! Paljon, PALJON tsemppiä ja voimia teille! |
|
1.9.2009 klo 23:53 |
Tarviiko oikeasti jokaikisen linkin sisältö copypastettaa tänne? Jos heittää linkin, niin eiköhän ihmiset itsekin osaa lukea sieltä linkin takaa sitten mitä siellä lukee. |
|
2.9.2009 klo 1:08 |
Tarviiko oikeasti jokaikisen linkin sisältö copypastettaa tänne? Jos heittää linkin, niin eiköhän ihmiset itsekin osaa lukea sieltä linkin takaa sitten mitä siellä lukee. Te muut ehkä pystytte ne lukee, mutta eivät ne henkilöt joille olen sen tarkoittanut. Heillä kun ei ole tietokonetta, vaan ainoastaan kännykässä oleva nettiyhteys.Viestiä muokattu 2.9.2009 klo 1:09, muokkaaja: luomumummo |
|
2.9.2009 klo 1:11 |
Tässä ei ole aikaa mihinkään pelleilyyn vaan yokille ja muusaskalle on saatava puhdas ympäristö jossa on omakotitalo tai mökki jossa ei ole huuhteluaine ihmisiä lähellä ja vielä mahdollisemman alkeellinen. |
|
2.9.2009 klo 2:31 |
http://www.verkkopirkko.fi/ilmoitus.cgi?ad=47057 |
|
2.9.2009 klo 7:06 |
Tässä ei ole aikaa mihinkään pelleilyyn vaan yokille ja muusaskalle on saatava puhdas ympäristö jossa on omakotitalo tai mökki jossa ei ole huuhteluaine ihmisiä lähellä ja vielä mahdollisemman alkeellinen. Eli viis säännöistä, kun kyseessä ovat Muusaska ja Yoki? Surullista. Tiedoksi vain: tämä ei ole mikään Pelastakaa Muusaska ja Yoki-foorumi. |
|
2.9.2009 klo 8:00 |
Te muut ehkä pystytte ne lukee, mutta eivät ne henkilöt joille olen sen tarkoittanut. Heillä kun ei ole tietokonetta, vaan ainoastaan kännykässä oleva nettiyhteys. Radikaalinetin foorumi ei ole tarkoitettu teidän yksityiseksi viestintäkanavaksi. Jos siis haluat välittää jotakin tietoa erityisesti Muusaskalle ja Yokille, niin ota heihin yhteyttä muuta kautta (sähköposti, mese, Facebook jne.). Ei täällä. Turhat viestit poistetaan. Enkä usko, että jaksan kovin kauaa enää niitä poistella, jonka jälkeen etsitään muita ratkaisuja. Sellaisia, jotka estävät kirjoittelusi ja sitä tuskin haluat. |
|
2.9.2009 klo 8:49 |
Hmm.. Jopas nyt taas o_O Itseasiassa mä kyllä ikäänkuin vähän pyysinkin pientä apua tai ideoita taannoisessa viestissäni ihmisiltä, joten ihan minun syyni periaatteessa on se, jos luomumummo tai joku muu on jotain linkkejä tai sisältöä postannut tänne, anteeksi kovasti. Eli voi hyppiä mun silmille asiasta! Jos siis jollakulla on jotain ideaa, paikkaa tms tiedossa/mielessä, niin spostia mulle! Sequel73 (at) gmail.com ettei vaan tule mitään turhaa riitaa tai jopa banneja ainakaan siitä syystä, et joku auttaa haluaa. Riita poikki ja kiitos :) |
|
2.9.2009 klo 9:46 |
Voi taivas.. Jees jees jees.. No mitäs kuuluu tänään RAKKAAT radilaiset? Ja Nekulle kiitos <3 |
|
2.9.2009 klo 9:53 |
Huomenta Muusaska! Kun kerran RAKKAAKSI kutsutaan, niin täytyyhän sitä kommentoida ;) Oikein hyvää kuuluu, ja asiat tuntuvat luistavan. On niin kaunis aamu, että taidan lähteä kohta ulkoilemaan. Muutamaan päivään en ole viitsinytkään huonon ilman ja stressin takia, mutta nyt tosiaan alkaa helpottaa. Noniin kaikki, ylös, ulos ja lenkille! :D |