yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
26.8.2009 klo 14:03 |
Mun tilanne on toivoton.. mutta Abraham toivoi, vaikkei toivoa ollut! ah - Abraham on mun uskon esikuva. |
|
26.8.2009 klo 21:20 |
^voisin ryhtyä toivottomien joukkoon.. Ei kukaan kehtais muuten testaa mun oireolutta? Mua kiinnostais tietää pystyisittekö te juomaan sitä irvistämättä :-D on se vaan aikamoisen makusta. Niitä on kaksikin eri merkkiä. Toi styrkempi on tosi karua mut kyllä tehoo jos on tarvis! Olen muute virkannu itelleni silkkipeittoa. Eka lanka mikä toimii.. Hmm.. Eikä o yhtään kallista.. Ens jouluna vois olla peitto valmis :-D heh. Ps. James, miksi sun tilanne on toivoton? |
|
26.8.2009 klo 22:16 |
^ Mä olen kohta 30v ja ilman naista, nuoruus on jo eletty ja sitä ei tullut jaettua kenenkään kanssa - tosin kun noita nuorten avioliittoja katsoo, niin ehkä parempi näin. Lisäks tällä hetkellä mun tulot ja menot on kääntyneet niin, että olen viikon ostellut Visalla ruokaa - hmm... eiköhän tää tästä.. Kaikkien hulluinta on, et vaikka pari asiaa on noin surkeesti, niin usko on vahva ja Jumala tuntuu läheiseltä - oonkin kiittänyt näistä vastoinkäymisistä kun näiden johdosta olen viettänyt vakavaa aikaa Jumalan seurassa. |
|
26.8.2009 klo 22:26 |
^eli lopputulos kuitenkin ihan hyvä :) hienoa. Mun sääpetin silmää kirvelee aika ilosesti.. Mut se suurin turvotus ja patti ovat lähteneet et eiköhän se tosta parane.. Eikä se ole enää sillai kipeäkään. Kirvelee vaan.. Liekö ollu joku tulehdus, en tiedä ja ei oikeastaan kiinostakaan :-D pääasia että tulee kuntoon ilman että tarttee sitä käydä näyttämässä. Hmm.. Hmm.. Mä olen kohta 25enkä o saanu elämää kunnolla edes käyntiin.. Tai olen mutta sit kaikki vietiin ku tuhka tuuleen.. Hmm.. Hmm.. Ei kai siinä sitte. |
|
26.8.2009 klo 22:27 |
Itekin oon kohta 23, on korkeakoulussa opiskelupaikka ja avomies ja silti... tuntuu toisinaan, tai aika useinkin, että elämä junnaa paikoillaan. |
|
28.8.2009 klo 21:19 |
Elämä tosiaan tuntuu junnaavan välillä paikoillaan.. Pitäisiköhän mun oikeasti etsiä joku hengityssuojain joka vois mulla toimia. Oon vähän virkannu villalankaa ja naama on vähän niinku tulessa ja hengitystiet vähän niinku jumissa.. Ääh! Mut sitkeesti mä oon sitä silti virkannu! Mietin et en kehtais jättää projektia kesken et jos mä pystyisin jatkaa sitä hengityssuojaimen kanssa niin se ois jees. Tosta ku tulee ihan perusallergiaoireet eikä mitään multihyperhelvettiä niinku kemikaaleista.. Et en ihan hevillä ton kanssa luovuttaisi! Ps. Johanniitta, mitä nää mussutat? Ole rohkea ja soita mulle tai laita edes sähköpostia! Tympii tollanen mussutus jostain kaukaa käsin mut sit ei kuitenkaan uskalleta kohdata ihmistä ihan oikeasti! Höh.. Ota ny mallia siitä rakkaasta Paavalistasi. Paavali sentään kohtasi ihmisen ihan myös face to face. Ole vähän rohkeampi! Viestiä muokattu 28.8.2009 klo 21:20, muokkaaja: Muusaska |
|
28.8.2009 klo 21:23 |
Oon ihan poikki. :) Kävin kävelemässä sauvojen kanssa kaks tuntia. Nyt voi hyvillä mielin levätä kaks päivää, maanantaina sitten uudestaan lenkille. |
|
28.8.2009 klo 21:23 |
Muusaska (at) gmail.com Hehe, mähän oon runollinen 8-) ps. Tuntuu että ihmiset jotka ei kykene antamaan itsestään mitään tai eivät voi myöskään kohdata ihmistä ihan oikeasti, niin sellaisten ihmisten toiminta kyllä haiskahtaa ja pahasti! |
|
28.8.2009 klo 21:28 |
Maryel, hienoa :-) mäki ehkä meen lenkille ku syksy tulee. Ainakin parin kilometrin lenkille ku meillä on lähimpään kauppaan yhteen suuntaan noin kilometri :-) mä oon muute lihonu ihan sairaasti.. Oikeesti.. Kävin puntarilla ja lähestulkoon järkytyin. Puoli vuotta sitten painoin jotain 40kg ja nyt 48! Et on aika paljon tullu.. Mut musta tuntuu et mul on nestettä kropassa, koska me ei olla Yokin kans syöty yhtään enempää ku joskus aikoinaan terveinä päivinä ja seki on muka lihonu.. Eihän toi 48sillai ole paha mut kuiteski.. Hmm.. |
|
28.8.2009 klo 21:31 |
Joo, mä siis koetan kyllä pudottaa painoa. :) Hiljaa hyvää tulee, jouluun mennessä ois tavotteena päästä 65 kiloon eli 3,5 kg pois, joten en ota kauheeta stressiä tästä. Ens kesänä olisi mukavaa painaa 55 kg, mutta näkeepä sitten. 48 kg on aika vähän kiloja... Minkä mittanen Muusaska oot? |
|
28.8.2009 klo 21:38 |
^mä olen aika tarkalleen 161cm. Eli mun pituus vaihtelee mitattaessa 160-162cm välillä. Mä oon tottunu et painan terveenä maksimissaan 48 mut yleensä mun vakiopaino terveenä on ollut 46. Raskaana ollessa ja sillon ku oli paha kilpirauhasen vajaatoiminta niin se nosti kyllä ihan hyvin painoa. |
|
28.8.2009 klo 21:40 |
Herrajumala sä olet alipainonen. Mä olen lyhyempi kuin sä ja mun mielestä joku 50 kg:kin mun mittaselle ois liian vähän... Alipaino altistaa vielä enemmän kaikille oireilulle sun muulle, ootko ajatellut sitä? Herrajestas.. Miksei lääkärit sano sulle, että sun pitää saada painoa ylös, koska toi on oikeasti aivan liian vähän ton mittaselle ihmiselle. |
|
28.8.2009 klo 21:51 |
^ai :O Sillo ne kai vähän huolestu ku se paino oli sitä 40kg luokkaa mutta joo.. Tai onkohan mulla pienet luut.. Ku olen keskosena syntyny.. Hmm.. Täytyypä tuota oikeasti vähän miettiä et miten se nyt menee! |
|
28.8.2009 klo 22:09 |
Minä olen 160 cm ja viime punnituksen perusteella vähän yli 48 kg, eli Muusaska on minua vain vähän hoikempi. Minulla ei ole mitään sairauksia mutta ei toisaalta synnytystäkään takana. Eli toisaalta voihan tuo paino olla ihan normaalikin. Itse olen viime aikoina ollut vähän pyöristymään päin. Lapsena minulla oli aivan loistava aineenvaihdunta, mutta enää ei siitä voi nauttia, joten täytyy minunkin ruveta katsomaan tarkemmin, mitä syön. |
|
28.8.2009 klo 23:03 |
muusaska on aina ollut hoikka.Minun äitini on edelleenkin hoikka vaikka on kohta 80vuotias. Äitini on jotain 159 cm pitkä ja hän painoi viimeisillään raskaana 42 kg. Nyt hän sanoo että on liian lihava kun painaa 57kg.Minä painoin muusaskan iässä 50 kg ja pituutta on 163cm. tuo paino oli minulla monet vuodet ja sitten myöhemmin painoin 53kg vielä nelikymmppisenä . Nyt on vähän liikaa painoa ja sen tuntee.Painan jo 65 kg.Täytyis alkaa laihduttaa mutta ei ole ollut oikein kiinnostusta. |
|
29.8.2009 klo 9:54 |
Mä olen jossainvaiheessa painanut 98kg 8-) heh... Pituutta on 180. Nyt painan aika tarkalleen 73 veikkaan. Sielä homeläävässä paino tippui 68 kiloon. Mut joo. Sillä on paljon merkitystä mitä suuhunsa pistää ja miten paljon. Kuin myös sillä, että tuleeko liikuttua. Kun aikoinaan jätin munkit ja pullat ja suklaan ja hampurilaiset ja limut pois, niin kiloja katosi hetimiten noin 13kg ja sitten kun alkoi liikkumaan, niin paino tippui taas nopeasti lisää n 5kg... Hitaalla aikavälillä paino seisahtui tuohon 73-76kg paikkeille. Jeesjees |
|
29.8.2009 klo 10:27 |
Ite oon siis 159 ja jos painasin alle 50 kg, pitäsin sitä jo sairaana ja että olisin alipainonen. Se on muutenkin sellanen yleispätevä raja, esim. alle 50 kg painavat ei saa luovuttaa verta, usein sellasilta naisilta loppuu myös menkat, kun kropassa on liian vähän rasvakudosta tai jotain. Sellanen 55 kg ois mun ihannepaino, vähempi olis jo liian vähän mun mielestä. |
|
29.8.2009 klo 10:57 |
Saana, ollaan samiksia :-D Maryel onko sulla roteva luusto? Ku kylhän kai luutkin voi painaa jos on isot luut ja sit jos on paljon lihasta niin sehän painaa kans tosi paljon. ihan ku pitäis tiskata tjn.. Ei kyl nappaa :S |
|
29.8.2009 klo 12:00 |
"Puoli vuotta sitten painoin jotain 40kg ja nyt 48!" Jos 161cm painaa vaan 40kg, niin silloin painoindeksi on 15,4 eli HUOMATTAVA ALIPAINO (huom! jos painoindeksi alle 15, niin pidetään sairaalloisen alipainoisena). :S Jos painat tuon 48kg ja pituutes on 161cm, niin painoindeksi 18,5, mikä on ihan normaalin ja hieman alipainoisen rajalla. |
|
29.8.2009 klo 12:34 |
^joo mul oli sillo kevyehköt ongelmat ruokapolitiikan kanssa :S olihan se vähän joo.. Kyllä nyt on niin paljon parempi olo :-D vaatteetki pysyy päällä ja jotkut vaatteet jopa kiristää.. |
|
29.8.2009 klo 20:49 |
No ohhoh Muusaska, ootpa (ollut) pikkuinen. Mä oon 158 cm pitkä ja laihduin yksi kesä fyysistä työtä tehdessä vahingossa 5 kiloa. Painoin silloin 47kg ja kaverit kauhisteli, että rintakehästä näkyy luut. Mä huomasin oman laihtumisen vasta kun yksi päältäajettava kone ei lähtenyt käyntiin. Siinä oli 50kg painoraja, eli kone ei tunnistanut että siinä istui ihminen :P Se oli sitten huristeltava vesikanisterin kanssa ;) No, tällä hetkellä pitäis (tai haluisin) lykkiä vaunuja kahden kilon edestä, niin olisi taas normipainossa. Ennen ei oo tarvinnut miettiä koskaan painoasioita, mutta näköjään nää raskailut (ja se tosiasia, että alan olla vanha harppu;) vaikuttaa niin että täytyy sillekin aihealueelle uhrata muutama ajatus. |
|
29.8.2009 klo 22:39 |
Voi noita nuoria, mikäs vanha harppu sinä ghettoRouva vielä olet? Minä olen varmaankin sua paljon vanhempi mutten tunne vielä itseäni vanhaksi harpuksi, ehkä sitten 80 vuotiaana voisin sanoa itseäni vanhaksi harpuksi. |
|
29.8.2009 klo 22:41 |
Täällä taas tämä liittyi tänään Elixiaan ja aikoo jumppailla siellä sitten aika ahkerasti. Karppauskin aloitettiin 2 viikkoa sitten, sellaisella hyväkarppi-linjalla ollaan. Tarkoitus on saada ainakin loput raskauskilot pois ja ehkä vielä muutama sen päälle, mutta en nyt jaksa sitä niin kirjaimellisesti ottaa. Pääasia, että saa ne raskauskilot pois, kiinteytyy ja ittelle tulee parempi olo ja mieli. Olen 160 cm pitkä ja paino oli 65 jossain vaiheessa, tänä aamuna se näytti 63.6 ja tavoite on ainakin se 59, ihannepaino olis sellainen 55. Niin kauan kuin imetän, en usko, että painoa paljon tippuu, tarvii sen rasvan kuitenkin maidontuotantoon. |
|
30.8.2009 klo 8:48 |
Joku joskus sanoi, että se on hyvä lähtökohta, että itsellä on hyvä olla itsensä kanssa. Toiset on rotevampia mitä toiset ja näin hoikkanakin painaa luonnollisesti enemmän. Noh toi "hyvä olla itsensä kanssa" on vähän niin ja näin 8-) joskus sitä ei vaan ole mitenkään hyvä olla itsensä kanssa, mutta jos sen rajaa vain omaan painoonsa, niin saattaa olla hyvä ideologia. Mitähän mä nyt oikeen selitän 8-) kai jotai sellasta, että painaa sitä sit vaikka 150kg niin ei haittaa jos ite viihtyy siinä painossa... Tai jotai... Äh :) huonosti nukuttiin yö eikä aivot toimi. Jeesjees |
|
30.8.2009 klo 11:20 |
Viikko 36 eli alkavaa viikkoa vietetään positiivisuusviikkona ja silloin etsitään positiivisin suomalainen. Suomalaiselle se on vaikea näyttää esim. iloisuuttaa koska ihmiset luulee että on tullut hulluksi ja alkaa kiikuttaa mielisairaalaan. Kuinka voisi säilyttää positiivisuutensa. Radiossa oli mm. että ei kannata katsoa ikkunasta ulos koska suomalainen kestää elämässään paljon vaikeuksia mutta ei koskaan naapurinsa menestymistä. Viestiä muokattu 30.8.2009 klo 11:20, muokkaaja: luomumummo |
|
30.8.2009 klo 11:47 |
Minä jatkan kohta villalanka altistusta. Hih :-D sairasta sentään mä palelin yöllä! Huomenna Yoki hakee mulle paidan postista. Otin valkokapokkipuun alkuni eilen parvekkeelta sisälle. Toistaiseksi se ei ainakaan ole aihettanut oireita. Toivottavasti en kerennyt tappaa sitä parvekehoidossa.. Hmm.. Se ku kasvaisi isoksi niin siitä sais puuvillan tapaista kuitua. Hirveen vähän netissä oli siitä suomenkielistä tietoa mutta englanninkielistä tietoa kyllä löytyi. Sen latinankielinen nimi on Bombax malabaricum. Kiehtova puu! Goldencat, elixia on kyllä kiva ja motivoiva paikka! Täälläpäin suomea sellaisia hienouksia ei enää olekaan. Mut toisaalta, en mäkään olisi salikunnossa :-D luomumummo, minä olen positiivinen ihminen :-D löysin muuten lyocell lankaa ja olihan mun pakko sitä tilata.. Tilasin postiennakolla. Mähän saisin siitä vaikka mitä itelleni tehtyä! Mä olen ihan kauhea duracelli ku saan jotain tekemistä käsiini. Siis sellaista mistä ei tule oireita :-D mun tavoite onkin muuttaa pikkuhiljaa kaikki kotona olevat tekstiilit oireettomiin eli sellaisiin mis ei ole juurikaan mitään myrkkyjä oleviin tekstiileihin. Uskon että parantaisi oloa.. Itsellä ainaki alkanu oireet helpottaa ku oon vaan muhinu kotona sillai et en koske mihinkään mistä tulee oireita. Toi sairaan LV ärsyttää ku se oli ainut shampoo mikä ennen toimi.. Mut on mulla yksi luonnonmukainen sarja tiedossa mikä on toiminu ja sillä on shampootakin. Ärsyttää vaan laittaa niin sikana tollasiin rahaa. Hmm.. Siitä tuliki mieleen et täytyy terveysasemalta saada paperit sossukäyntiä varten.. Hmmm.. Se on muuten jännä että miksi puuvillaa mainostetaan allergiaystävällisenä kuituna ja kuitenkin sen valmistuksessa käytetään ties mitä söössejä! En ymmärrä.. |
|
30.8.2009 klo 12:55 |
http://lh6.ggpht.com/_XuT8IKgbndo/Sb1MoZv3z1I/AAAAAAAABOM/YYBKzhg1IfM/IM... |
|
30.8.2009 klo 13:05 |
^miksiköhän mulla ei aukea toi linkki.. |
|
30.8.2009 klo 13:32 |
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ampuhaukka |
|
30.8.2009 klo 18:36 |
^näkyi! Joo..o.. Pitäisiköhän muuttaa hirsimökkiin asumaan.. Hmm.. Hmm.. |