yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

9.8.2009 klo 19:52

Yoki
Käyttäjä

No ei kai haukkumisesta hyvää asiaa tehdä. Ehkä sanottaisko silleen että jos joku sanoo tai tekee jotakin mistä tulee vahvasti sellainen olo ettei tämä ihminen joko ota tosissaan meidän tilannetta tai viitsi ottaa selvää ennen sanomisiaan missä mennään, niin silloin mulla kyllä kiehuu. Pointseja ei kiinosta mistään saada. Anteeksipyyntö on kaiketi aina vähän niin ja näin jos puhutaan kenties faktoista, mutta antaa olla nyt jo tämän asian. Ehkä tässä tuli jo selväksi mistä tuulee.

9.8.2009 klo 19:53

luomumummo
Käyttäjä

Täällä meilläpäin sana akka on ihan normaali ja käytetty nimi naisesta. Miehet ovat ukkoja naiset akkoja, eikä kukaan pidä niitä haukkumanimenä.Minunkin ukkoni kutsuu minua akakseen, enkä koe että hän haukkuisi minua. Jos halutaan haukkua jotain naista niin se on täälläpäin, lehmä jne,ja mies on sonni tai pukki.Tiedoksi vain.

Viestiä muokattu 9.8.2009 klo 19:53, muokkaaja: luomumummo

9.8.2009 klo 19:57

Yoki
Käyttäjä

On tuo anoppi tiukka leidi :)

9.8.2009 klo 19:59

luomumummo
Käyttäjä

Kiitos Yoki. Muistat varmaan kun tapasit muusaskan ja olit ihmeissäsi kun hän ukotteli sinua.

9.8.2009 klo 20:17

Yoki
Käyttäjä

Kyllä :)

9.8.2009 klo 21:31

luomumummo
Käyttäjä

Yoki oletko käynyt katsomassa uutta keskustelunaihetta" pahan palvelijan kohtalo ja parrannus" , kannattaa vain katsoa.

9.8.2009 klo 22:40

Yoki
Käyttäjä

Jos ihmiset näkisivät omilla silmillään tämän mitä minä näen ja kokisivat omilla tunteillaan mitä koen ja tuntisivat kehossaan sen mitä tunnen.. Tämä on sairas elämä ja elämäntilanne. Rukoilkaa! Huomenna teen kaikkeni, että Muusaska saisi apua ja myös poika... ja jos hyvin käy niin ehkä minäkin. Epätodellista ja pelottavaa.

9.8.2009 klo 23:41

luomumummo
Käyttäjä

muusaska vietiin ambulanssilla sairaalaan pahojen allergisten reagtioiden vuoksi. Nyt oisi kaikkien syytä rukoilla muusaskan puolesta.

Viestiä muokattu 9.8.2009 klo 23:42, muokkaaja: luomumummo

10.8.2009 klo 2:08

Muusaska
Käyttäjä

^iha rauhas. Perus settii nou hätä.. Selvis tää yhtäkkinen herkistyminenkin. Tulehus päällä leukot koholla.. Ja selvis pari muutaki aika tärkeetä juttua..
Kerron myöhemmin lisää, mut ihan hyvä keikka. Ei tarvi enää niin ihmetellä.
Olen kunnossa :-)

10.8.2009 klo 2:21

luomumummo
Käyttäjä

Luojan kiitos. Kiitos rukoilijoille muusaskan puolesta.

10.8.2009 klo 8:20

miimar
Käyttäjä

No hyvä että siellä ollaan kunnossa :)

10.8.2009 klo 11:04

Muusaska
Käyttäjä

^ollaan täällä :-) tiedän nyt myös mitä mun on ehdottomasti käsittelyaineiden lisäksi vältettävä.. Lämpö missä tahansa muodossa räjäyttää tän efektin.. Siksi se vissii eilen räjähti ku lämpö rupes nousee.. Jääkylmä suihku ja tarvis saada kotilämpötila alemmaksi. Nukuttiin ikkunat auki mut sit sen huomaa hengitysteissä ku ei o vielä niitä siitepölysuodattimia.
Mut meiän sosku soitti ja se aikoo antaa kaiken avun. Lääkärintodistukset vaan niin se rupee heti jeesii.

Tuntuu vähä ristiriitaiselta ku lämpö nousee ja palelee niin pitäis mennä entistä kylmempään ettei koko Kroppa räjähdä :-D

ja asia jota en edes osannu epäillä mikä nyt on varmaan kaikista vähäpätöisin, on et mulle on tullu anemia. Voiskai senki kuntoon tossa sivussa hoitaa.. Ei se varmasti pahaa ainakaan tekisi.
Sain ton verenkuva lärpäkkeen messiin.. Kuusi yhdeksästä arvosta oli pielessä, mutta kai se sit jos yksi on huonosti niin vaikuttaa sit nuihin muihinki. Luulisin.. Et ei sen kummempaa.

Ei vitsi tajusin just jotain.. Jees.. Mut tehdäänx tänään JOTAIN normaalia ? :-D mitkäs on normaaleita puheenaiheita.. Nätti sää onko joo..? Hmm.. Mitäs safkaa tänään tehdään :-D ja tehdäänkö sitä lämpeevällä hellalla :-D vai vedettäiskö vaan lihaperunasosetta kylmänä purkista.. Hmm.. Sanokaa ny jotain normaalia :-D
koskas kiwi oli menos sitä asuntoa katsoo ja joko ghettorouva on päässy askartelee? Entäs mitäs miimarille kuuluu?

10.8.2009 klo 13:23

miimar
Käyttäjä

Kiitos kysymästä, kuuluu ihan hyvää :) Vietin eilen mukavan päivän Tampereella - kerrankin sain tehtyä vähän jotain sellaista, mitä ehkä normaalisti tehdään lomalla..? :D Tai ainakin tuli hetkeksi sellainen fiilis, että tosiaan, olen lomalla! Vaikka pianhan sitä joutuu taas jo töihin palaamaan, arki kutsuu, syksy tulee... Mutta ainakin nyt vielä olen positiivisella mielellä :)

10.8.2009 klo 13:50

Muusaska
Käyttäjä

^kiva kuulla :-)
mua kiinnostais tänään touhuta kasvejen kanssa. Taidanki mennä heti katselee onko ne jo delannu :-D
yks valkokapokkipuukin oli noussut! Ihanaa ku ei kutita eikä o mikään paikka etes pahasti turvonnut :-)
tästä voisi kyllä yrittää tehdä hyvän päivän :-) keinolla millä hyvänsä :-D
fetaa tekisi mieli nam!

10.8.2009 klo 17:12

Muusaska
Käyttäjä

Hih! Mä repesin ihan totaalisesti ku Yoki kerto mulle sen eilisestä vaateostosreissusta :-D se siis etsi mulle jotain päälle pantavaa..
No eipä siinä sen ihmeempiä, myyjä oli vaan pikkasen kummissaan katellu ku eka Yoki käy kysyy silkkisiä naisten vaatteita ja sit ku niitä ei löydy niin se haistelee siel niitä muita naisten vaatteita ja lukee tuoteselostuksia. Se sama myyjä oli seurannu vieressä ja sit ku Yoki lopulta löysi hyvän setin ja kyseli siitä myyjältä et oli vielä tarjouksessa jne. Ja sit Yoki vielä et muuten kyl jees mut harmi vaan ku tässä on lateksia.. Myyjä oli kattonu kummissaan ja Yoki vaan et mä haistan sen :-D
hih! Voi että mä repesin tolle.. Mut no, onhan Yoki aina alusvaateostoksilla haistelemassa pikkuhousujen lateksitilanteen :-D

10.8.2009 klo 18:31

luomumummo
Käyttäjä

Muusaska! Mitäpä sitä ei tekisi rakkaansa eteen.

11.8.2009 klo 1:17

luomumummo
Käyttäjä

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6020209

Tutun tuntosia tosijuttuja.

11.8.2009 klo 1:24

luomumummo
Käyttäjä

Muusaka ja yoki sairaalan vaatteet pestään 95 asteessa.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1;46;14828;14829;7967;27304;27335;273...

Tässä on hieman lisätietoahttp://shockabsorber.timarco.fi/ShopPage684ba18c-b9bc-4dcc-ae8d-8e6c004a...

http://www.iholiitto.fi/@Bin/65820/Atopia_opas_2008.pdf

Ilmankos kylmä auttaa

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/3718/15244/
Ihon hoidosta

Viestiä muokattu 11.8.2009 klo 1:53, muokkaaja: luomumummo

11.8.2009 klo 1:58

luomumummo
Käyttäjä

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/3719/6554/
Tässä on nokkosihottumasta tietoa

11.8.2009 klo 9:45

Maryel
Käyttäjä

Kohta lähden käymään lääkärissä ja toivon, että lääkäri keksii mikä on vikana jalkapohjassa ja saan jotain hoitoa siihen, mieluiten sellasta, että se paranee pysyvästi.

11.8.2009 klo 10:38

Muusaska
Käyttäjä

^jalkapohjassa?

11.8.2009 klo 10:39

Muusaska
Käyttäjä

Tuplat aamukoomassa..
Hmm.. Tänään vois viritellä jonku kylmäaamukahvi systeemin..

Viestiä muokattu 11.8.2009 klo 11:10, muokkaaja: Muusaska

11.8.2009 klo 11:26

Maryel
Käyttäjä

Jalkapohjassa. Lääkärin diagnoosi oli joku jännetulehdus. Se iski sitten kortisonipiikin siihen ja käski syödä ibuprofeiinia 7 päivää 3-4 per päivä ja käyttää tukisidettä sekä välttää rasitusta. Ja käyttää kovapohjaisia kenkiä.

11.8.2009 klo 11:30

goldencat82
Käyttäjä

Muusis: Eli oletko sä allerginen lämmölle? Annella oli joskus tosi paha hikiallergia eli oli allerginen omalle hielle. Sen ei kärsinyt ollenkaan hikoilla tai tuli järkyttävä hengenahdistus. Esim. ei voinut ollenkaan pyöräillä....

11.8.2009 klo 12:24

luomumummo
Käyttäjä

Koneellinen ilmanpoisto vai ilmanvaihto? Asuinrakennuksissa on useimmiten koneellinen poisto, jolloin ilma poistuu kanavia myöten, jolloin niihin kertyvä pöly on lähinnä paloturvallisuusasia. Uudemmissa taloissa saattaa olla koneellinen tulo ja poisto, jolloin tuloilmakanavistoa tulee puhdistaa säännöllisesti (ei kovin usein) ja suodattimet vaihtaa vielä useammin.
Säästösyistä taloyhtiöissä ei usein tehdä tarvittavia huolto- ja korjaustoimenpiteitä riittävän usein.
Jos talossanne on vain koneellinen poisto, voi sisäilmaan tulla rakenteiden läpi tulevan korvausilman mukana seinistä mikrobeja ja eristevillakuidun palasia. Ne voivat aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Tehokas tapa vähentää rakenteiden läpi vuotavaa ilmaa on pitää ikkuna auki, jolloin korvausilma tulee pääosin ikkunasta, ei rakenteen läpi.
Onko asuinalueenne ilma puhdasta? Jos ei ole, laita tuloilmaikkunoihin sähköstaattiset kankaat suodattamaan ilmaa, mm. 3M ja Sini-tuote valmistavat/valmistuttavat niitä.

http://www.allergia.com/index.phtml?discussion_a=thread&discussion_forum...
http://www.allergia.com/index.phtml?s=40

http://www.allergia.com/files/552/Minkalaisia_vaivoja_allergia_aiheuttaa_(1).pdf

Viestiä muokattu 11.8.2009 klo 12:42, muokkaaja: luomumummo

11.8.2009 klo 14:31

Muusaska
Käyttäjä

^täytyy selailla noita linkkejä kuhan sais ittesä hereillä :-D.
Goldencat, joo.. Näytöstäis kyllä siltä ettei kestä yhtään lämpöö.. Mistä lie toiki taas räjähtäny :-D nyt sato vettä ja ikkunat auki niin heti parempi olla.. Ja sisäilmanlämpö ollaan saatu nyt 27laskettua.

Maryel, no höh! Jospa se sit siitä lähtis. Noil kortisoneil saattaa tulla kevyttä unettomuutta hetkeksi jos se on sitä paljon törkännyt :-D

hmm.. Tääl on ukkonen. Siistii! Onpa kyllä joo.. Ei toimi kertakaikkiaan aivot tänään ollenkaan :-D tarvii saada nollauspäivän =) vaikka pitäis yrittää kehittää jotain minkä päällä nukkua mutta, mutta.. Musta on tullut yllättävän taitava lattialla nukkuja :-D ei se o niin pahaa mitä vois kuvitella :-D
goldencat selailin niitä sen toisen ketjun linkkejä. Mul on vielä tuumaushattu päässä et mikä se ratkaisu nyt olisi.. On paljon vaihtoehtoja mut pitää eka tehä jotain testiä niitten kans :-D
noo.. Mä vähän virittelen..

Mutta joo, vois vaikka hetken ajatella normaalia asioita ettei pälli leviä. Haluis tehä Yokille kakun mut en tiiä uskallanko laittaa uunia päälle eli ehkä mä sit vaan ostan kakun ku sil on huomenna synttärit.. =) Pitäsköhä synttäreiden kunniaksi tehdä jotain repäisevää.. Tyyliin ripustaa kasvilamppu :-D :-D

11.8.2009 klo 15:30

luomumummo
Käyttäjä

http://www.maaemo.fi/index.php?page=shop.browse&category_id=6&option=com...

Tilasin tuolta sinulle kangasnäytteitä

11.8.2009 klo 16:02

Maryel
Käyttäjä

Muusaska :) No eipä se hirveesti haittaa, kun vasta perjantaina alkaa koulu klo 12. :D

12.8.2009 klo 0:11

luomumummo
Käyttäjä

Hyvää syntymäpäivää sinulle vävypoika Yoki. Olet minulle yhtä rakas kuin omat tyttärenikin kuin oma poika. Vielä se aurinko paistaa risukasaankin. Yritä nukkua hyvin siellä lattialla. Muusaska saa nukkua vessapaperirullien päällä ja prinsessat nukkuukin aina hieman paremmin koska heillä on herkkä hipiä.

Viestiä muokattu 12.8.2009 klo 0:18, muokkaaja: luomumummo

12.8.2009 klo 9:07

Lilith
Käyttäjä

Olin kävellyt viime yönä unissani o.o? Makuuhuoneesta sohvalle. Ei mitään muistikuvaa. Enkä yleensä kävele unissani o.o