yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
9.8.2009 klo 4:08 |
Juu Muusaska, mulla ei ole mitään allergioita eikä astmaa tai muuuta sellaista, ja pidetään sormet ja kädet ristissä ettei tulekaan. Oon vähän sairastellut nyt talvella, mutta ihan semmoisia normaaleja tauteja mitä Suomessakin. Huomenna meen itse asiassa katsomaan uutta asuntoa, se sijaitsee aivan keskustassa, 700 metriä koululta/kirkolta ja pari korttelia eteläisen pallonpuoliskon korkeimmasta rakennuksesta :). Rrrrrrrrakastan tätä kaupunkia ja etenkin keskustan pilvenpiirtäjiä! Parasta on että vuokra olisi sama kuin täällä hornantuuttilähiössä eikä tarvitsisi enää istua 90 minuuttia bussissa joka ikinen päivä... Kämppis olisi (kiltti ja hiljainen?) korealainen tyttö. Kattellaan... |
|
9.8.2009 klo 4:44 |
|
9.8.2009 klo 10:26 |
Kiwi, toivotaan parasta! Jospa se uusi mahdollinen asunto olisi muutenkin parempi :-) öö.. Nyt tota en tiedä miten tämän sanoisin mutta se eilinen paukamainen turvonnut ihottuma se sit levisi ja levisi ja kävin näyttää sitä lääkärissä. Eipä siinä muuta ku kortisonia naamariin mut ku me tultiin kotiin ja mä menin viideksi minuutiksi mun hienolle tyynylle ilman että siinä päällä oli mitään niin mä juoksin täysiä huulet, kaula ja naama turvoksissa täynnä tuollaisia samanlaisia paukamia suihkuun! Tuli meinaa pikkasen kiire! oisitte nähny mitä vauhtia ne paukamat ja turvotus levis! Nyt en tiedä enää mitä tehdä! |
|
9.8.2009 klo 13:18 |
Hmm. Ainakin sä olet kaunis tuossa kuvassa jos yhtään lohduttaa, et onnea vaan Yokillekin. :) Oliks toi se kaurahiutaletyyny vai? |
|
9.8.2009 klo 16:23 |
^kiitos! Nyt ei ole kyllä kovin kaunis olo :-D toi tuli ihan univisionin perustyynystä. Tyynyn sisällä on polyesteriä ja päällä puuvillapolyesteriä. En tajuu.. Mä syyhyyn vieläkin. Tän päivän kakkossyyhy kohtaus iski ku hiki valu vaikka en yhtään rasittanut itseäni ja kaikki minne se hiki osui tuli täyteen paukamia ja punaista syyhyä :O olin varmaan tunnin kylmässä suihkussa ja nyt sikana kortisonia purkista ja tuubista ja vielä syyhyää.. Mitähän mä tälle tekisin. Hmm.. Tulehtuu kohta koko iho. Ei passais kyllä ei.. Meen kyllä huomenna valittaa lääkärille jos ei tää rauhotu. Toi meiän oma terveysasema pitäisi kai olla huomenna jo auki. Sinne voi mennäki ku se ei ole mätä :-D edit. Harmi ku alko ei o auki. Oisin hakenu kossupullon ja vuorannu ihoni sillä. Ois ainaki desifioinu.. Viestiä muokattu 9.8.2009 klo 16:37, muokkaaja: Muusaska |
|
9.8.2009 klo 17:17 |
Tuota, tuota.. Olisiko kellään ideoita? Toi mun kortisonivoide on yksi tujuimmista mitä saa eikä sekään auta. Sit kortisonitabut menee jo ihan maksimilla.. Siis tää on jotain sairasta. Mul ei o ollu näin pahaa ihottumaa sit lapsuus ajan atopiahelvetin jälkeen.. Miten tällainen voi räjähtää yhtenä päivänä ihan hetkessä ilmoittamatta mitään ennakkoon.. En tajuu! Mä en o tehny mitään muuta ihmeellistä tai normaalista poikkeavaa ku käyny siellä myrkkylääkärissä.. Jonka jälkeen noi tyynyt ja kankaat rupes tökkii entistä pahemmin. Hmm.. |
|
9.8.2009 klo 17:19 |
No jos jättäisit kortisonit rauhaan kun niitä ei pidä käyttää kuten kosteusvoidetta eikä napsia kuin karkkia. Joskus jopa kortisonin käyttö saattaa aiheuttaa pahemmat oireet kuin se miksi sitä käytetään. |
|
9.8.2009 klo 17:21 |
kokeile piimää? kai teidän systeemit on niin yliherkistyneet, että ne ei kestä yhtään tiettyjä myrkkyjä varsinkaan. |
|
9.8.2009 klo 17:28 |
Lilith, vähä vaikee jättää kortisonit rauhaan jos reaktiot on ihoreaktioiden lisäksi (riippuen kuinka lähellä kasvoja reaktion aiheuttaja on ollut) voimakasta kasvojen ja kaulan turvotusta ja sit jos vielä erehdyt menemään ulos niin hengenahdistusta (siitepölyt) et se vois olla pikkasen liian riskiä :-D James Kiitos! Joo täytyy kokeilla piimää jos tämä ei rauhotu. Voisin kokeilla tosiaan melkein mitä vaan.. Tuskin se ainakaan pahaa tekisi. Edit. Mä käytän vielä miedompia kortisonitabuja. Päivystyslekuri ois survonu prednisolonia mut se ei oikein toimi mulla.. Edit. Tuli mieleen et taidan ihan varulta käskeä Yokin heittää ne tyynyt parvekkeelle mistä ne pahimmat reaktiot on tullu. Sithän sen näkee et voiko niiden pelkkä sisäilmassa oleminen riittää.. Ku joissain jutuissa on riittänyt.. |
|
9.8.2009 klo 18:12 |
Mietin vain että miten se arkielämä oikein sujuu jos joka ikinen asia aiheuttaa lääkärissä käynnin. kuinka voi esim. Käydä kaupassa. Kävellä kadulla, ylipäätänsä elää? Kumma ettei viina aiheuta allergiaa. |
|
9.8.2009 klo 18:18 |
^ Toi oli varmasti urpoin kirjoitus mitä olen tällä forumilla lukenut ja mä olen sentään näitä juttuja aika paljon katsellut. Mistäs kenkä nyt oikein puristaa? Vai oliko toi tiedostamatonta, niin että aivoista puuttuu kokonaan se alue jolla empatia syntyy? |
|
9.8.2009 klo 18:21 |
Mitäs luullette kun on todistettu että 100% pirtu tappaa kovilta pinnoilta toksiineja siis myrkkyjä. Alkoholilla on siis jotain puhdistavia tai siis se tappaa elimistöstä noita myrkkyjäkin ilmeisesti. Heillä on näitä myrkkyjä elimistöstä ja siksi heille pienikin määrä jotain epäpuhdasta aiheuttaa vakavat myrkytysoireet eli ne eivät ole ihan normaaleja allergiareagtioita. |
|
9.8.2009 klo 18:23 |
Kiitos james. Empatian puuttesta kärsin tällä hetkellä, sitä ei saa mistään purkista :/ |
|
9.8.2009 klo 18:36 |
Muutoin muusaska onko teillä oikein vahvaa ja kirkasta alkoholia. Jos pyyhkisit sillä jotain ihottuma kohtaa niin auttasiko? |
|
9.8.2009 klo 18:38 |
Pirtu olisi varmaan hyvä jos sen laimentas lähdeveteen ja sillä pyykis ihoa. Tai laittas kämmenelle ettei tule niistä papereista ym.mömmöjä. |
|
9.8.2009 klo 18:38 |
Arkielämä sujuu juuri niinkuin sen voi kuvitella sujuvan.. Olenki tullut siihen lopputulokseen että kun tiedän millaisiin oireisiin päivystyksessä saa kortisonipiikin tai vähintään kortisonikuurin, niin hoidan sen omatoimisesti ja käyn vaan uusimassa reseptin. Senki tiedän mihin oireisiin isketään heti adrenaliinia että yritän jättää päivystyskäynnit sellaisiin. Ton ihottuman takia menin bussipysäkille kattoo lähteekö se, odottaa turpoaako kasvot, nielu tai vastaavaa ihan sen takia koska en oikeastaan koskaan saa nuin nopeita ihoreaktioita ilman että lopputulos olisi ollut kovin kesy.. Eli halusin varmistaa oman turvallisuuteni koska edellinen samalla tavalla alkava reaktio oli jotain aivan käsittämätöntä.. Tosin siitä on jo vuosia aikaa. |
|
9.8.2009 klo 18:44 |
Minun anoppivainaani teki jalkalääkettä koskenkorvasta ja laittoi siihen jotain yrttejä ja sillä voiteli kipeitä jalkojansa. Hänellä oli lihasreuma. |
|
9.8.2009 klo 18:48 |
Lilith pitääs nyt kyllä sanoa, että jos olisit Muusaskan asemassa niin et tuollatavoin kommentoisi! Luultavasti piipittäisit ja itkisit. Minä juoksen kaupassa ja kävelen kadulla ja teen kaiken minkä pystyn kun vielä voin, Muusaska jos sen tekee niin saa kärsiä siitä en viitsi sanoa miten paljon. Eli arkielämä EI SUJU! Meidän tilannetta ei sitten minkään vertailuarvon mukaan voi rinnastaa ns normaaliin elämään luulisi jokaisen joka on näistä oireista ja myrkyistä ja meidän elämästä lukenut pystyvän sen omilla aivoillaan älyämään. Jos ei järki riitä mitenkään lukemaan näistä myrkyistä ja niiden vaikutuksista ihmiskehoon ja ymmärrä sitä todellisuudeksi mitä me elämästämme kerromme voi mun puolestani painua helvettiin. |
|
9.8.2009 klo 18:49 |
Itselläni tuli joskus öisin horkka ja miesvainaani,isävainaa käski ostaa konjakkipullon lääkekaappiin ja ottaa siitä pienet tujaukset niin horkka lähtee, Tosi on horkka lähti, Hän oli uskovainen mies ja ei varmasti juonut alkoholia tai muutakaan muutoin kuin sen mukaan mitä lääkäri oli antanut hänelle ohjeita. |
|
9.8.2009 klo 18:52 |
Ja ettei tarvitse mennä valittamaan mun sopimattomista puheista niin sori, mut ärsyttää aivan sairaasti jos joku ei näytä älyävän missä mennään ja soittaa vielä suutaan tietämättä mistä puhuu. |
|
9.8.2009 klo 18:57 |
Yoki, kiitos asiallisesta vastauksesta. Muusaska sentään vastasi asiallisesti. Ja ei Yoki, minä saan valittaa tekstistäsi kun se mielestäni on sopimatonta, ja hyvin hyvin loukkaavaa. |
|
9.8.2009 klo 19:01 |
Tässä kun ny alkoi vähän ottamaan päähän niin tuli mieleeni sellainen asia minkä olen tässä huomannut... Joskus tuntuu siltä että jotkut akat täällä foorumilla on jostain käsittämättömästä syystä kateellisia ja katkeria Muusaskalle! Sitä pitää kyllä ihmetellä koska helvetti on lähellä sitä elämäntapaa missä Muusaska on. Miten oikeasti voi hävitä järjen käyttö tyystin? James tuossa osoitti vahvaa järjen käyttöä kommentillaan siitä että jokin malja on täynnä kehossa eikä kestä enää yhtään lisää. Totta! Tämän saman sanoi eräs asiantuntija aivan hetki sitten mulle puhelimessa! Hyvä james ja kiitos. Kiitos myös kaikille jotka lukiessaan kiitos hymyilevät. |
|
9.8.2009 klo 19:03 |
Jos näihin kaikkiin myrkytysoireisiin löytyisi sellainen lääke että se poistaisi nuo vakavat allergiset reagtiot niin sitähän oltais jo käytetty ihan sama vaikka se olis lehmän paskaa jos sillä terveeksi tulee. |
|
9.8.2009 klo 19:03 |
Anteeksi mitä? |
|
9.8.2009 klo 19:05 |
No sitten vain valittamaan :) |
|
9.8.2009 klo 19:06 |
Edit juu hmm no tuota hmm toisaalta kyllä myönnän sanoneeni vähän sellaisin sanoin että toisinkin olisin voinut, mut ei kyllä osaa ihan aina jarrua päälle laittaa kun alkaa harmittamaan ja kyllä ihan aiheesta. Viestiä muokattu 9.8.2009 klo 19:08, muokkaaja: Yoki |
|
9.8.2009 klo 19:19 |
Oisitte kuullu miten Yoki haukku kajaanissa yhden lääkärin :-) ku ei ollu lääkärillä pokkaa/valtuuksia määrätä toimivaa lääkettä.. |
|
9.8.2009 klo 19:21 |
Tehdäänkö haukkumisesta hyvä asia? Saako siitä pointseja? Pitääkö sitä ymmärtää? Mielestäni ei, ja itse en kohdallani sitä ymmärrä. |
|
9.8.2009 klo 19:48 |
Lääkäreille joutuu joskus puhumaan melko kovaan ääneen ja vaatimaan hoitoja ennekuin niitä saa. Se voi myös monesti pelastaa hengen että pystyy sanomaan asiat suoraan ja ajamaan omia oikeuksiaan. |