yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
7.8.2009 klo 23:29 |
Oikeasti radilaiset Muusaska tarvitsee nyt apuai Rukoilkaa ja tehkää mitä vain että hän selviäisi tästä! Tarvitsemme apua myös siihen että tosi keksiä keinoa missä hän voisi edes nukkua! Tää on sairasta! |
|
7.8.2009 klo 23:30 |
Eikö tollasessa tilanteessa jo kantsisi mennä ensiapuun tai soittaa ambulanssi? |
|
7.8.2009 klo 23:32 |
Toi on ihan älytöntä kyllä! Rukoillaan. |
|
7.8.2009 klo 23:36 |
Miten Muusis voi? |
|
8.8.2009 klo 0:46 |
Siellä ensiavussa ja lääkäreissähän ne pahimmat oireet vasta tuleekin. |
|
8.8.2009 klo 0:48 |
Muusaska yrittää nyt nukkua lattialla. Eihän hyvänen aika tällainen voi jatkua. Ei lattialla voi nukkua. Sitä nukkuu niin huonosti että alkaa terveys senkin takia jo menemään, mutta tää on nyt se tilanne missä mennään... Minkäs teet! Itse koitan nukkua noiden tyynyjen päällä vaikka saankin niistä hermostoperäisiä oireita.. Mahtaa kuulostaa oikeasti aika hullulta tämä kaikki.. Mutta valitettavasti tää on liiankin totta. |
|
8.8.2009 klo 0:50 |
Yokin ja muusaskan on oltava neljän seinän sisällä koska ei voi mennä edes lääkäriin tai sairaalaan siellä on niin paljon kaikkea kemikaaleja , tietokoneita, telkkareita , elektoroniikka ym. kemikaalia. lääkärin pitäisi tulla kotiin. |
|
8.8.2009 klo 1:02 |
Yoki soitatko huomenna sille S ja kysyt eikö se tutkimusryhmän yksi keuhkolääkäreistä voisi tulla katsoo muusaskaa. Viestiä muokattu 8.8.2009 klo 1:32, muokkaaja: luomumummo |
|
8.8.2009 klo 1:03 |
Niin ja kaupanpäälle tuo terveysasema missä käytiin oli tuhannen homeessa! Saatiin kunnon oireet sieltäkin ja lääkärikäynti oli täysin turha voisin jopa väittää. Nyt pitää kai yrittää jotenkin rauhoittua tässä. |
|
8.8.2009 klo 1:21 |
Miten muusaska nyt voi? |
|
8.8.2009 klo 1:30 |
Kai se ihan ok.. Tein sille PUUROHITTALEISTA tyynyn! Sairasta. Huomenna katsotaan mikä tilanne. |
|
8.8.2009 klo 1:35 |
Mikäs järki tässä on, että ulkona on auringossa +18 (milloin muuten Suomessa viimeksi reilu kuukausi keskitalven jälkeen ;D) mutta SISÄLLÄ on +11. Aargh. Ei muuta kuin ikkunat auki. |
|
8.8.2009 klo 1:50 |
Niin tosiaan.. Sairaalat on yleensä umpihomeessa.. Jopa lääkäri mulle espoossa sen myönsi. Mut ei täs, vika kortisoni vähän jeesi. Nyt kiertää henki. Hyvä juttu. Nyt ku keksis viel millä nukkuis.. |
|
8.8.2009 klo 1:51 |
^kirj Muusaska ps. Missä ihmeessä sä kiwi oikein asut jos sisäilmassa on VAAN 11astetta lämmintä? Viestiä muokattu 8.8.2009 klo 2:07, muokkaaja: Yoki |
|
8.8.2009 klo 2:13 |
Uuden-Seelannin taloissa ei ole lämmitystä eikä eristeitä, joten näin talvella sisälämpötila laskee yön aikana paljon (ja ikkunat valuu vettä -> näkyvää hometta kasvaa ikkunalaudoilla ellei ikkuinoita kuivaa joka aamu). Sitten päiväksi kun osuu kaunis aurinkoinen ilma ja pilvetön taivas, on jotenkin tosi hullua että ulkona on lämmin ja voi istua terassilla teepaidassa - mutta omassa huoneessaan tarvii villatakin ja peiton :). |
|
8.8.2009 klo 8:45 |
^ me ei varmaan voitais oikein kovin hyvin noissa oloissa. |
|
8.8.2009 klo 11:18 |
Hmm.. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin hengitysoireiden pitäisi alkaa helpottamaan tänään tai huomenna.. Katoin vaan et oli räjähtänyt ihan mukava ihottuma jalkoihin ja käsiin tyhjästä. Yleensä toi iho-oire on ollut viimeisiä oireita mitä on tullut jos on jotain herkistävää ollut. Hmm.. Nyt jään mielenkiinnolla odottamanaan josko se noudattaisi vanhaa kaavaa. Sain nukuttua lattialla siedettävästi. Tosin se heräily ku särki joka paikkaa pakotti lopulta ottamaan pari tyynyä mut laitoin ne pyyhkeen alle.. Eli ei suinkaan niin paha yö kuin olisi voinut kuvitella :-D kiwi, miten sä uskallat asua siellä :-D ? Mä en kyllä pystyis.. |
|
8.8.2009 klo 13:13 |
Ei ole vaihtoehtoja, jokainen talo on ihan samanlainen. Meillä ei sentään ole rottia, ja onneksi home ei kuulemma ole myrkyllistä laatua (ehe ehe)... Ja sitä ei tosiaan tule ollenkaan jos kuivaa ikkunat joka päivä. Mutta kova ikävä kyllä on suomalaisia asuntoja! |
|
8.8.2009 klo 14:23 |
^no en epäile :-/ kyllä täällä on tosiaan pikkasen paremmat asunnot. Hmm.. Mun pitäis saada jotain tietoo erilaisista keuhkosairauksista.. Ja Pef mittari. Mulla on omat epäilykseni että kaikki mun keuhkooireet ei olisi täysin astmaperäisiä mut pitäis vähän tutkia vielä.. Täs on jotain erilaista ku niis kersana saaduissa astmakohtauksissa.. Tää ei ole sitä samaa.. Hmm.. Toisaalta, onko allergia peräinen hengenahdistus erilainen kuin astmaperäinen? Kai se voi olla.. En tiedä. Jokatapauksessa, raaka sipuli toimii tosi hyvin mut sitä pitäisi olla syömässä koko ajan. Hmm.. Hmm.. Vai pitäisköhä kuitenki varulta pyytää tulehdusarvot ku viimeksiki kuume nousi vasta ku ne oli 200. Ku olo on ollut hieman keuhkoputkentulehdusmainen mut se on tosi surkeeta ku tuntuu et mikään ei nosta mulle kuumetta. Hmm.. Se lääkäri ei muuten edes kuunnellu mun keuhkoja mutta Yokin keuhkot kuunteli vaikka Yoki sano et sil ei o keuhko-oireita ja mä sanoin et mulla on :-D aivan uskomaton tusaaja! Hmm.. Jos nää jatkuu vielä maanantaina niin Yoki saa hankkii mulle ne keuhkokuvat ja crp:eet.. Parempi kai se on kuitenki tarkistaa ku taipumusta tuohon suuntaan on.. sithän se selviää. Kai sitä joskus vois käydä lääkärissä vähän aikaisemminkin kun ennenku on oikeesti tekemässä kuolemaa.. Hmm.. Nimim. En suostunu sillo keuhkokuumees menee lääkäriin ennen ku iski tajuton kuume ja keuhkosäryt :-D ja olin vielä asuntoreissulla! Siinä oli tyyliä 8-) edit. mutku mä olen huomannut et parhaamman hoidon saa ilman turhaa jonotusta menemällä viime tingalla lääkäriin. Näin säästyy myös turhalta stressiltä. :-) ps. Nyt kun tuli tää puheeksi, niin ollaan Yokin kanssa ihmetelty että mistä johtuu et ku meille tulee näitä oireita niin ruumiinlämpö laskee välittömästi asteella. Sit ku oireet alkaa helpottaa myös ruumiinlämpö nousee siihen perusruumiin lämpöön. Esim. Mun perus ruumiinlämpö on 36,2-4 ja lähestulkoon aina oireiden aikana 35,2-4.. Tuo olisi mielenkiintoista tietää. Viestiä muokattu 8.8.2009 klo 14:40, muokkaaja: Muusaska |
|
8.8.2009 klo 16:06 |
Hyvin mielenkiintoinen seikka: ne oireet mitä meidän koko perhe sai tuolla lääkärireissulla alkoi helpottamaan aika tarkalleen 3vrk sen jälkeen eli tänään. Muusaskan oireet vaihtuivat samoin minun ja poika myös selvästi voi paremmin. Tämä mystinen 3vrk on ollut ennenkin huomattavissa erilaisten tilanteiden kohdalla. |
|
8.8.2009 klo 16:07 |
Toki pois oireet eivät ole vaan ne muuttivat muotoaan lievemmiksi. |
|
8.8.2009 klo 16:58 |
Ai että ihanaa mä pystyn hengittää! Ja poika alkoi tänään ekaa kertaa syömään kunnolla sen lääkärireissun jälkeen. Ennen tätä päivää se ei ole suostunu sen reissun jälkeen syömään juuri mitään. Ja Yokilla alkoi kivut lähtemään! IHANAA! innostuin taas hoitamaan kasvejakin ja tänään varmaan jo kylvän passifloraa =) kiwi, toivotaan että se ei oikeasti ole myrkyllistä laatua. Perushomeenhan ei juuri hirveästi pitäisi ärsyttää muita kuin allergikkoja, astmaatikkoja ja muuten herkkiä ihmisiä.. Siis ei pitäisi kai ärsyttää. Huh huh.. Aika hurjia asuntoja siellä! Mua kauhustuttaa niin tuollaiset :-D mut sä vissiin olet ihan terve siellä? Edit. Ihanaa! Mä pystyn liikkuu ilman että tuntuu et taju lähtee ja henki tilttaa! IHANAA! Oon niin ONNELLINEN! Viestiä muokattu 8.8.2009 klo 17:24, muokkaaja: Muusaska |
|
8.8.2009 klo 17:54 |
Teveisiä systeriltä. On edelleen sairaalassa. Mieli on jo pirteämpi vaikka liikkuminen on vaikeaa kun jalat ei tahdo totella. Tänään hän ei ole kuitenkaan tarvinnut itkeä kuin tässä yksi päivä oli 6 tuntia itkenyt yhteen putkeen. Hän ei voi sille itse mitään että itkettää , kun se johtuu niistä blakeista jotka vaikuttavat psyykeen puolella ja saavat aikaan itkukohtauksen vaikkei olisi edes syytä miksi itkeä. Itse ei voi siihen mitenkään vaikuttaa. |
|
8.8.2009 klo 17:57 |
Hienoa että teillä alkaa taas elämä voittaa. Rakastan teitä ja rukoilen Jumalan parantavaa voimaa. Siunausta.Sano terkkuja pikku mummin pojallekkin. |
|
8.8.2009 klo 18:18 |
^pikku mummin poikakin voi paremmin. Olen tullut siihen tulokseen että en uskalla laittaa poikaa tarhaan. Jos poika ja KUN SE saa oireita siitä mistä me saadaan, niinkuin hyvin vahvasti siltä näyttää, niin tarha olisi sille suoranainen murha:-) en laita sitä sinne en varmasti! Oikeesti.. En mä kestä kattoo ku lapsi kärsii samasta mistä me ku TIETÄÄ miltä se tuntuu! |
|
8.8.2009 klo 18:37 |
Yoki ja muusaska minun kasvihuoneessani on jo valmiita luomukurkkuja mutta tomaatit ovat vielä vihreitä. Olisitte tuossa lähempänä niin heittäisin teillekin kurkkuja. |
|
8.8.2009 klo 20:33 |
Hienoa, että siellä voidaan paremmin :) Mekin käytiin tänään rannalla (pojan kanssa kahlattiin vedessä) ja sen jälkeen onnistui jopa syödä pizzat ja jätskit ilman, että poika menetti hermonsa ihan totaalisesti. Oli ihmeellisen kiltisti :) Tää päivä on mennyt ihmeellisen kivasti, kai se on tää lepopäivä :) Nyt poika nukkumaan ja leffa pyörimään! |
|
8.8.2009 klo 20:47 |
Me käytettiin mummia yöllä sairaalassa päivystyksessä kun hänellä oli niin pahat hengenahdistukset eikä jaksanut enää kunnolla kävellä. Kaikkea oli ottanut astmalääkkeet ja kortisonit, allergialääkkeet. Minä olin topakkana siellä ja vaadin että äidilleni on annettava spiiraa ja niin hän sai sitä ja astmakohtaus laukesi. Soitin hänelle tänä iltana ja hän oli nukkunut tosi hyvin ja koko päivän ja on ollut hyvä olo. Mummilta terveisiä muusaskalle ja yokille ja pojalle sekä goldencatin perheelle. Mummi muistaa teitä joka ilta ja aamu ja päivälläkin aina rukouksissaan Tämän hän pyysi kertomaan. |
|
8.8.2009 klo 20:50 |
^kiva kuulla :-) mul on ihan järjetön psykosomaattinen ihottuma käsissä. Hillittömät punaiset ryyhkät ja paukamat. Kutittaa ihan sairaasti! onnex on tota tajutonta myrkkyrasvaa mitä levitellä. Toi ku poistaa melkein minkä tahansa ihottuman! Toistaiseksi melkein ainut tuote lääketieteessä johon luotan kortisonipurkin jälkeen. Mut toiki on ihan hirveetä kortisonitököttiä. Mä en oikeesti muista koska viimeksi mulla ois ollu näin tulessa iho.. Ihan ku ois hyppiny nokkospuskassa! No, toivotaan et tästä seuraa jotain hyvää.. Muuttuis vaikka kaikki nää mun oireet ihottumaksi niin ois helpompi niitä hoitaaki. Kyl se lekuri jo viime reissulla suositteli kortisonikuuria nuihin käsiihottuma rakkuloihin mut minkäs teet ku oot niin laiska rasvaa.. Mut nyt ei o rakkuloita vaan ryyhkää ja paukamia. Ihan tulee lapsuus mieleen :-D taidan ottaa kokista! Ps. En muista koska viimeksi mulla ois ollu näin järjetön kihelmöinti ihossa ja kädet ja iho turvonnu näin kovin.. Otin vähän päiväunia noitten tyynyjen päällä.. Kainaloihin on asti on menny.. Viestiä muokattu 8.8.2009 klo 20:58, muokkaaja: Muusaska |
|
8.8.2009 klo 21:04 |
Pukkaako ne myrkyt pikku hiljaa pois ihon kautta?! |