yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

4.8.2009 klo 15:34

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^noi ottobre lehdet on aika hyviä. http://www.ottobredesign.com/ ja mulla on sellainen mielikuva että niitä pitäisi löytyä joistakin kaupoista ihan irtonumerona. Tai muistelisin joskus nähneeni.
Ja sit musta on tosi kiva kun saa monta kivaa kaavaa kerralla =)

4.8.2009 klo 19:11

Yoki
suljettu käyttäjätili

Nyt näyttää siltäosin ainakin hyvältä, että ollaan saamassa ilmanpuhdistin tänne ja myös meidän oireistamme tehdään kartoitus. Ensin listataan oireet mitä oli siellä myrkkyasunnolla ja sitten mitä ne tänäpäivänä ovat ja sen jälkeen aletaan seuraamaan mitä tämä puhdistin vaikuttaa oireisiin. Tiedot menee sitten ison tutkimustiimin tietoon ja katsotaan mitä sitten.. Ei kyllä haittaa jos näihin edes jotain tolkkua saa tai edes niin että joku toinen joskus vois hyötyä meidän kokemuksista.

4.8.2009 klo 22:10

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Nyt meillä on sit ilmanpuhdistin täällä :)

4.8.2009 klo 22:24

ghettoRouva
Käyttäjä

Muusis, kiitos!! Älyttömän ihania noi lehdet, ja kiva kun niitä voi selata. Tässähän ois inspistä vaikka mihin kun noita katselee. Ja onnea ilmanpuhdistimen johdosta! :) Toivottavasti on apua.

4.8.2009 klo 23:35

luomumummo
Käyttäjä

Nyt meillä on sit ilmanpuhdistin täällä :)>/blockquote>

Hieno juttu.Toivotaan että toimii.

5.8.2009 klo 9:03

Yoki
suljettu käyttäjätili

Tuossa se nyt on koko yön pulputtanut toi pömpeli. Sano se kuka sen toi, että saattaa aika lyhyenkin ajan kuluttua jo huomata jotain positiivista vaikutusta. Sanoi myös sellaisen aika rohkaisevan asian, että jos ei siellä asunnolla ole puhjennut mitään varsinaista sairautta niin voi hyvinkin olla, että tästä saattaa toipua jopa hyväänkin kuntoon, mutta missä ajassa niin sitä ei kukaan tiedä. Kukaan ei myöskään tiedä mihin nämä myrkyt ovat varastoituneet kehossa. Syytä epäillä rasvakudoksia kun rasvaliukoisia ovat. Toki meitä ei niin tarkkaan ole vielä tutkittu, että tietäisi mennä sanomaan että me EI olla saatu mitään varsinaista sairautta. Allergioita hän ei tällaisiksi suoranaisesti mieltänyt. Nyt sitten pidetään oirepäiväkirjaa ajan x. Tänään on lääkäri ja koitan saada lähetteet meille neuro ja astmapuolelle ainakin ja minulle ja pojalle allergiatestit. Toivottavasti siellä on hyvä lääkäri joka vähän on kartalla...

5.8.2009 klo 13:49

luomumummo
Käyttäjä

Toivotaan ja toivotaan että alkaisi pian myöskin lääkärit ym tajuamaan että heillä on todellakin iso aukko sivistyksessä.

5.8.2009 klo 13:53

goldencat82
Käyttäjä

Toivottavasti tuo ilmanpuhdistin auttaisi! Siunausta lekurikäyntiin!

Meidän kaikki maanpäälliset on totaalisesti romahtamassa, mutta onneksi me tipahdetaan loppujen lopuksi Jumalan syliin. Ensi viikolla pahin skenaario on se, että ollaan työttömiä että asunnottomia, mutta onneksi Jumala pitää silti huolen.

5.8.2009 klo 16:55

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Auts.. Mä olin allerginen sitten ilmanpuhdistimellekin.. Liikaa elektroniikkaa.. Ja lääkäri oli sekoamisen partaalla vaikka ei edes kerrottu ku murtoosa tästä meidän jutusta.. Eli hyvin pyyhkii :-D :-D tuota, tuota.. Nyt pitää hetki funtsia.....

Edit. Ja se lääkäri mesta oli vielä läpi mätä.. Et ihana ilta tulossa joo :-D

edit. Tuumaamis hattu päässä.. Mulla vois olla vielä yks valttikortti taskussa.. Hmm.. Hmm.. Ps. Pef arvot oli ok vaikka viidennettä päivää menen ilman hoitavaa astmalääkettä.. Hmm.. Kyllä mä vielä jotain keksin ja näytän sit kaikille!!! Ei o ollu toistaiseksi vielä tapana luovuttaa. Niin! Minusta ette eroon pääse vaikka henki lähtis! NIIN! *kerää järjetöntä energialastia seuraavaa valttikortin esiin ottamista varten*

Viestiä muokattu 5.8.2009 klo 17:04, muokkaaja: Muusaska

5.8.2009 klo 17:39

luomumummo
Käyttäjä

Niinpä niin itselläni kävikin heti mielessä että siinä härvelissähän on niin paljon sitä elektronikkaa ja kun olet kemikaaleille allerginen niin tämä olikin odotettavissa . Pitäisikö löytää sellainen käsin veivattava mööpeli . Siihen voisi sossu palkata jonkun veivaamaan ja saisi samalla toimia tarjoilijana. pyykinpesijänä pesemässä nyrkkipyykkissä teidän vaatteita jne.

5.8.2009 klo 17:40

luomumummo
Käyttäjä

Tulipa taas osoitettua lääkäreiden ja tieteen tyhmyys, ovat ihan uusavutonta sakkia.

5.8.2009 klo 18:09

luomumummo
Käyttäjä

http://www.greenpeace.org/raw/content/international/press/reports/toxic-...

Yoki katsoppas löytyisikö tuosta niitä myrkkyjä

5.8.2009 klo 19:01

luomumummo
Käyttäjä

Awa Lordi-yhtyeestä osallistui Greenpeacen testiryhmään. Awan verikokeesta tarkisttiin bromattuja palonestoaineita, ftalaatteja, raskasmetalleja, synteettisiä myskejä, triklosaania, perfluorattuja komponentteja ja tuholaismyrkkyjä.

Tetrabromibisfenoli A
Käytetään palonestoaineena polymeereissä: epoksissa, polykarbonaattihartseissa, polystyreenissä, fenolihartseissa ja liistereissä. Tietokoneiden ja muiden elektroniikkatuotteiden painetuista piirilevyissä voi vapautua TBBP-A:ta sisäilmaan ihmisten hengitettäväksi. TBBP-A:lla on osoitettu olevan myrkyllisiä vaikutuksia hiirten immuuni- ja hermostojärjestelmälle. Altistusta voi vähentää ilmaistoimalla hengitysilman hyvin elektroniikkalaitteiden käytön ajan.

Viestiä muokattu 5.8.2009 klo 19:15, muokkaaja: luomumummo

5.8.2009 klo 19:22

luomumummo
Käyttäjä

Osta turvallisia vaatteita
Tekstiilejä värjätään ja suojataan kemikaaleilla, joista saattaa aiheutua vakavia iho-, silmä- ja hengitystieoireita. Kankaista tehdään myrkyllisillä aineilla pehmeitä, vanumattomia, rypistymättömiä (fromaldehydi on tekstiiliteollisuudessa yleisesti käytössä), likaa hylkiviä (perfluoratut yhdisteet eli Gore-tex- materiaalit) ja kutistumattomia. Ekomerkintä ei takaa turvallisuutta. Kuopion yliopiston tutkimuksessa paljastui, että eräät ekomerkin saaneet valkaistut ja värjäämättömät tuotteet sisälsivät soluille myrkyllisiä aineita. Tekstiilien ominaisuuksia kohennetaan lisäksi myrkyllisillä fluoripohjaisilla kemikaaleilla ja hartseilla. Tavallisia allergisten reaktioiden aiheuttajia ovat myös hajunpoisto- ja säilöntäaineet, kumi- ja metalliosat sekä väriaineet, joita on sallittua käyttää, kunhan pitoisuudet eivät ylitä raja-arvoja. Tekstiilien käsittelyyn käytetään valtavia määriä kemikaaleja. Sitä, kuinka paljon Suomessa myytäviin vaatteisiin on käytetty myrkyllisiä aineita, ei pysty sanomaan kukaan. Vaatteet valmistetaan pääosin ulkomailla, ja suomalaiselle vaatetusteollisuudellekin suurin osa langoista ja kankaista tulee ulkomailta valmiiksi värjättyinä ja viimeisteltyinä. Kemikaalien käyttömääristä antaa osviittaa se, että tekstiiliompelijat ovat Suomessa suurin formaldehydille altistuva ammattiryhmä.

Mistähä löytäisitte turvallisia vaatteita ja kankaita.

5.8.2009 klo 21:23

luomumummo
Käyttäjä

Yoki ja muusaska vieläkö olette hengissä?
TBBP-A:ta sisäilmaan ihmisten hengitettäväksi. Olisiko tuota teidän ilmanpuhdistajassa.

Viestiä muokattu 5.8.2009 klo 21:24, muokkaaja: luomumummo

5.8.2009 klo 21:39

goldencat82
Käyttäjä

Saatiin lopullinen päätös ja se on nyt Tampere. Nyt on siis työ, mutta ei asuntoa. Ainakaan vielä. Ihmettä odotellaan.

5.8.2009 klo 21:58

luomumummo
Käyttäjä

Saisi noita ihmeitä tapahtua täällä pohjoisessakin päin.Hyvä kun päätös syntyi, nyt ei passaa sitten katua vaan on pyrittävä päämääräänsä ja kotiuduttava ja alkaa elämään sitä arkielämää.

5.8.2009 klo 22:36

luomumummo
Käyttäjä

4.1.1 Piirilevyt
Yleisesti ottaen piirilevyt ovat ympäristörasitusten kannalta merkittävä ongelma, sillä lähes kaikki
siellä käytetyt muovit ja hartsit ovat ympäristölle haitallisia. Tämä johtuu siitä, että polymeerejä ei
saada kestämään prosessointilämpötiloja ilman myrkyllisiä lisäaineita. Näitä ovat esim. kloridit,
bromidit ja fenolit joista kaikki ovat myrkyllisiä. Lyijyttömyysvaatimuksen tullessa voimaan
piirilevyihin kohdistuu yhä korkeampi lämpötila ja sopivien lisäaineiden löytäminen tulee entistä
vaikeammaksi. Siten ympäristömyötäisyys luo jatkuvasti uusia ongelmia ja haasteita valmistukseen.
Näitä haittoja voidaan kuitenkin vähentää noudattamalla muutamia periaatteita:
• Käytetään piirilevyn pinta-ala tehokkaasti käyttämällä tiheää kokoonpanoa. Tästä
aiheutuu kuitenkin muita ongelmia esim IC-piirien valmistukseen jossa tarvitaan
viivanleveyden pienentyessä yhä enemmän työvaiheita ja siten myös enemmän
ympäristölle haitallisia aineita.
• Käytetään bromideilla seostettuja piirilevyjä vain jos poloturvallisuusvaatimukset
pakottavat siihen ja suositaan mieluummin vähemmän myrkyllisiä aineita .Yoki tässä olisi vähän tietoa noista piirilenyissä olevista kemikaaleista. toivotaan että on apua. laitan vielä linkin jos vaikka pystyt katsoo sen.http://www.tkk.fi/Yksikot/Elektroniikka/Kurssit/171/Materiaali/ymparisto...

6.8.2009 klo 7:05

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Tuli otettua kevyt nukkumisrundi. Sama keikka mikä sillon ku yritin opiskella iltalukiossa matikkaa ja opettajalla tietokone.. Ensin järkky lärvin turvotus, sitte palantunne kurkkuun ja hengenahdistus. Siitä tovi ja järjetön migreeni ja hengenahdistus :-D heh, oon nukkunu eilis illasta tähän asti. Aikalailla varmaan 12tuntia. Kävin välillä vaan syömässä ku Yoki oli paistanu mulle pihvit.
Uskomatonta että mä oon menny aikasemmin nukkuu ku poika ja heränny sillai et se vielä nukkuu :-D hassua.

6.8.2009 klo 8:02

Yoki
suljettu käyttäjätili

Joo kyllä tääl jotenkin hengissä ollaan. Aivan hirveät oireet saatiin taas. Se terveyskeskus on tuhannen mätä. Huomasin sen heti kun sinne mentiin. Jotain samaa mitä siel meidän espoon myrkkyasunnolla. Kielen päällä tuntui hengitettäessä aivan kuin pieniä karvoja/pölyhiukkasia olis laskeutunu suuhun ja nenän limakalvoja kirveli ja palantunne iski kurkkuun ja alkoi heikottamaan ja tiesin jo siellä et tulen saamaan ne kamalat kivut illalla ja sanoinkin siitä sille lääkärille. Ei se tuntunu tajuavan hevon hanuria tästä meidän tilanteesta eli ihan turha reissu lähes täysin. Ny sit pitää koittaa jotenki toipua enkä kyl tiedä miten. Ärsyttää! Sit vielä toi elektroniikkahässäkkä! Voi rähmä. Kiroilla vois mut en ny jaksa.

6.8.2009 klo 15:08

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Saapa nähä pitääkö taas heittää yks vaatekerta roskiin ku se oli päällä siellä myrkkylääkärissä.. Ei ois eka kerta :-D täytyy pestä ennenku haistelee.. Tai oikeastaan, en aio edes haistella koska sellaisia vaatteita ei löydy joiden haistelusta ei tulisi oireita.. Kysymys on enemmänki oireiden vaikeusasteesta niitä päällä pitäessä :-D

6.8.2009 klo 20:36

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Yoki teki mulle oikein KUNNON oiresafkaa! (=oireiden poisto safkaa) sipuli ja omena pilkottuna pannulle, paistetaan voissa, tautisesti kurkumaa ja mustasippuria, vähän suolaa ja sokeria ja avot! Ja ruokajuomaksi puhdas saksalainen weihenstephaner olut jonka maku on hyvin mielenkiintoinen mutta oireiden poistossa se on aivan ykkönen! Mutta hyvällä tahollaankaan sitä ei voi paljoa juoda, mutta sen hyvä puoli onkin erittäin tehokas oireiden poisto. Vitsit mikä setti!
Ps. Lurautin safkaan vielä hitusen ketsuppia 8-)

7.8.2009 klo 14:33

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Jee! Ehkä taas hitusen valoa ikkunassa :-)

hmm.. Hmm.. Vois kohta päästä kylvää vähän kärsimyskukkaakin. Ne piti vaan muistaakseni liottaa eka ne siemenet. Täytyy tarkista! Hmm.. Hmm..

7.8.2009 klo 16:32

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Ei sairasta mä teen kuolemaa ton mun tyynypatjanikin kanssa. Kai se on vaan pakko lopettaa nukkuminen! Liikaa kemikaaleja, no can do.. Tossa vähän luomu kankaita katselin.. Hmm.. Ei yhtään kallista lystiä.. Ei sairasta täytyy keksiä jotain.. Onneksi nyt on ihmisiä jotka yrittää auttaa ja kaikenlisäksi ne on ihmisiä joilla on koko suomessa eniten näissä asioissa tietotaitoa..

Ps. Sen meidän asunnon myrkyllisyystutkimuksen arvot oli rajuimmat mitä nämä tutkijat ovat koskaan nähneet ja pienempiin arvoihin on kuollut jo ihmisiä.. Hmm.. Hmm.. Miten sairasta mä oon vielä elossa?!? Ja maksa ja munuaisarvotkin hyvät. Tosin lisämunuaiset kortisoneista heittää vähän väliä härän pyllyä.. Hmm.. Tämä se on mielenkiintoista!

Edit. Teidän SUUREKSI ILOKSI (=lue kiusaksi) Jumala pitää mua hengissä ;-D :-D ;-) Heheh! Mitäs siihen sanotte RAKKAAT sisaret ja veljet =) :-D

Viestiä muokattu 7.8.2009 klo 16:34, muokkaaja: Muusaska

7.8.2009 klo 17:20

Nekku2
Käyttäjä

voi hyvän tähen sanon minä. ei varmaan apua oisi semmosesta makuualustasta? puhallettava patja?

7.8.2009 klo 22:08

ghettoRouva
Käyttäjä

Voi Muusaska, on tuo kyllä kurjaa.
Mä olen näissä myrkkyasioissa aivan ulalla, onko kyse siis homeesta vai mistä myrkyt ovat tulleet? Mitä niille asunnoille sitten on tehty kun muutitte pois, eihän siellä enää kukaan muu saa asua?

Sen haluan Muusaska sanoa (ja Yoki), että mulla ei ole mitään teitä vastaan ja vain sympatiaa teitä kohtaan, vaikka olen monesta asiasta niin eri mieltä kanssanne kuin ehkä vain olla voi. Motiiveja toki on monia, mutta ymmärrätte varmaan että synnistä puhuessa ihan oikeasti ihmisten huoli saattaa joskus olla se, mitä se synti tekee (tässä tapauksessa teille). Itse uskon, että on tiettyjä asioita, jotka on todella vakavia Jumalan edessä ja tämä avoliitto on niistä yksi. Riippumatta siitä, mitä mieltä synnin tekijä itse on. Teidän ei tarvitse ajatella samalla tavalla, mutta haluan että ymmärrätte mikä siinä omalta puoleltani huolettaa. Henkilökohtaisesti minulle olisi yksi hailee mitä muut uskovat tekevät, ellei kyse olisi asioista, jotka vaarantavat heidän pelastuksensa. Tästä ei ole tarkoitus tehdä avoliittokeskustelua, tämä vain näin taustatiedoksi motiiveista ja toisaalta muistutus siitä, että mää tykkään teistä ja mukavaa, että jaksatte olla vielä hengissä kaiken vaikeuden keskellä.

7.8.2009 klo 22:45

Yoki
suljettu käyttäjätili

Joo.. Mä olen nyt Yokin nimimerkillä mut Yoki kirjoittaa sit tähän loppuun kun se osaa paremmin selittää miten se menee.. Eli kyse on myrkyistä. Sen ymmärrän itse. Myrkyistä jotka eivät näy perus hometutkimuksissa mutta myrkky tutkimuksisä näkyvät. Tämä on aika uusi asia koska se laite mikä erottaa myrkyt on keksitty ihan muutaman vuoden sisällä. Tämä laitteen keksijä on insinööri joka itse oli asunut myrkky asunnossa ja lääkärit olivat sanoneet hänelle että se on allergiaa, mutta tämä henkilö sanoi että tämä on myrkytysoire! No, tämä henkilö oli niin sisukas että etsi parhaat myrkkyasiantuntijat ja nyt on sitten löydetty jos monenlaista.. Nyt tulee Yokin vuoro..

Niin siis kosteusvauriomikrobit tuottavat toksisia päästöjä. Yleensä kosteusvaurion seurauksena tulee aika nopeasti homekasvustoa. Näiden homeiden jälkeen seuraa hajottajabakteerikasvua kuten sädesienibakteeri. Sädesieni ei siis ole mikään sieni vaikka sen nimi antaa niin ymmärtää, vaan se on bakteeri. Jotkut näistä lajikkeista tuottavat esim Valinomysiini nimistä myrkkyä. Joten.. Meidän asunnostamme löytyi sielä espoossa sädesientä kuten myös homesieniä erilaisia, mutta ne pintamateriaalinäytteet eivät antaneet sellaisia tuloksia joiden perusteella olisi pitänyt tehdä mitään. Tämän myrkyllisyystutkimuksen tulos kuitenkin osoitti aivan jotain muuta. Huoneistossamme oli kovimmat lukemat mitä tämä yritys oli missään mitannut. Indikaattorina pidetään x määrää myrkkyä joka riittää tappamaan puolet näytteen soluista. Meidän asuntomme suurin arvo oli 3.125 mikrogrammaa/ml tämä määrä riitti tappamaan puolet soluista. Tässä on ääneen sanottu, että on pieni ihme että olemme hengissä. Oireita meillä on kuten vähän olemme niistä jo kertoneet aivan käsittämättömät määrät ja ne ovat itsessään jo aivan käsittämättömiä. Tämän yrityksen edustajat yrittävät jotain tehdä auttaakseen meitä, mutta tiedot ovat vähäiset. Tutkimuksiin on osallistuneet hyvin osaavat tahot, kuten helsingin yo mikrobiologian laboratorio ja professori salkinoja salonen jne. Tästä tulee liian pitkä teksti jos jatkan. Näistä myrkyistä ja tutkimuksista jne voi lukea myös www.inspectorsec.fi sivuilta. Kiitos.

7.8.2009 klo 23:15

Yoki
suljettu käyttäjätili

Ei sairasta.. Otin näihin hengenahdistuksiin rohkeasti astmalääkettä ja lopputulos oli se et piti soittaa päivystykseen lääkärille et saako ottaa lisää kortisonia.. Ku siitä astmalääkkeestä tuli entistä pahemmat hengen ahdistukset ja ääni lähti ku kurkku turpos. Ny sit mukavat 80mg kortisonia naamarissa.. Kiitos myrkkylääkärissä käynnin.. Voi sairasta! Oikeesti mä varmaan kohta kuolen :-D

t. Muusaska
ps. No hätä, vielä on adrenaliini piikki käyttämättä. Sillä saa jo vartin hengitettyä.. Ei olisi pitänyt avata sitä RAAMATTUA mikä aiheutti tämän loppuefektin painomusteillaan. Ei voi mitään, mut se on fakta. Sen painomusteen jälkeen mulla tilttas lopullisesti hengitys.

Ps. Voi sairasta! Mähän höyryhengitän. Unohdin että mähän saan hellasta ja sähköstä lisää hengenahdistusta.. Ideoita? Päivystykseen en lähde. Ne on aina niin homeessa ja kemikaaleissa että teen siellä heti kuolemaa.. Hmm.. Hmm.. Rukoilkaa ny pliis!

Viestiä muokattu 7.8.2009 klo 23:24, muokkaaja: Yoki