yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
22.7.2009 klo 18:36 |
Ootko Muusaska kokeillut tehdä itse saippuaa? Sekin voisi auttaa. :) |
|
22.7.2009 klo 21:04 |
^hyvä idea! Miten sitä tehdään? |
|
22.7.2009 klo 21:35 |
En kyllä tiedä, mutta googlella löytyy paljon erilaisia ohjeita esim hakusanoilla "saippuan tekeminen". Tässä yksi sivusto mitä katselin ja vaikutta hyvältä: |
|
23.7.2009 klo 8:19 |
Noita pesupähkinöitä o vaikea käyttää ilman pesukonetta, mutta on meillä pesupähkinäjauhetta! Sillä ollaan varovasti yks vaatekappale jo pesty eikä siitä näyttänyt tulevan ainakaan mulle oireita. Vielä pitää kokeilla sopiiko se Muusaskalle. Ihan ok soosia on se.. Toki aika vahva tuoksu, mut ei se niin vaatteessa tuntunut. |
|
23.7.2009 klo 9:37 |
Tossa tuota saippua hommaa tutkin ja funtsin ja ainut ongelma siinä tuppaa olemaan tuo lipeän käyttö. Se on semmoista kemikaalia että huh huh.. Vanhaan aikaa taas oli sitä koivuntuhka lipeää että se vois olla ehkä parempi vaihtoehto jos itse tekisi.. Hmm.. Hienoja saippuoita oli moni onnistunu kyl tekemään. Hmm.. Pitäs vähän jostain kysellä oisko tuollaista koivuntuhkalipeää mahis saada jostain valmiina vai pitääkö käydä polttaa joku metsä ;-D nyt kasvikierrokselle --> |
|
23.7.2009 klo 10:34 |
Jos joku haluaa pieniä chilin taimia niin olen valmis lahjoittamaan 4kappaletta pois. Niitä tuli vähän liikaa ja olen hukkumassa niihin kun näyttää siltä että melkeen kaikki lähtee kasvaa.. Hmm.. Mitäs sitä sitten. Uusia kasveja ei ollu syntyny. blaah :-D |
|
23.7.2009 klo 15:02 |
Oletteko kuulleet sanasta hengellinen skitsofrenia? Sitä esiintyy juuri uskovien piireissä. Siinä vaaditaan muilta täydellisyyttä kaikissa asioissa mutta itse voidaan elää aina mieltymystensä mukaan ja itse ollaan niin virheettömiä. |
|
23.7.2009 klo 15:11 |
^En ole termiä kuullut, mutta mun mielestä lakiin turvautuvat suorittavat henkilöt käyttäytyy noin. Ne itse asiassa puhuu itsestään ja itselleen kun peilaavat omat ongelmansa muiden kautta ja siksi "pysyäkseen puhtaina" sättivät muita - koska mitä enemmän sanoo, että ei saa - se on syntiä!!! tai se on väärin! niin se poistaa halua tehdä asiaa... not! Eli ei toimi noin kuten edellä kirjoitin ja Jumala antaa vapauden synnistä Jeesuksen kautta Hengessä. "1 Kor. 4:20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa." Monta kertaa ne jotka puhuu eniten, on vähiten oikeassa ja ne jotka on rauhallisimpia on enemmän oikealla paikalla suhteessa uskoon ja pyhitykseen. Viestiä muokattu 23.7.2009 klo 15:37, muokkaaja: JamesBond007 |
|
23.7.2009 klo 17:07 |
Hyvää settiä. Tosiaan toi hengellinen skitso kuulostaa diagnoosina erittäin osuvalta. Eli siinä siis lakihenkisille uusi nimike! Hoitoon vaan muita kiusaamasta! |
|
23.7.2009 klo 17:18 |
Hengellistä skitsofreniaa esiintyy kaikissa seurakunnissa koska uskovaisten joukko koostuu monenlaisista ihmisistä . Mitä tulee lakiin se on hyvä ja se on annettu meille ohjeeksi ja ojennukseksi mutta iso MUTTA on että sitä voidaan käyttää myöskin lyömäaseena kun etsitään muista ihmisistä syntiä ja tuomitaan heidät sen mukaan.Tuomionhenki vallitsee aina kun etsitään vikoja toisesta tai toisista ihmisistä vaikka he tekisivätkin asioita vääriin, niin silti vain On yksi ja vain ainoastaan yksi joka on jokaisen tuomari.Hengellisessä skitsofrenista puhuttaessa henkilö joka tuomitsee muut heidän käyttäytymisen, elämisen ym.mukaan ei kuitenkaan tuo esille omia vikojaan vaan hän on moitteeton kaikinpuolin omissa silmissään, näin hän pönkittää omaa itsetuntoaan kun näkee että on parempi ihminen kuin tuo toinen omissa silmissään.Mielestäni lakihenkisyyttää esiintyy jonkin verran meissä jokaisessa , niin itsessänikin kuin muissakin, ainakin joskus on tullut sanottua sellaista mitä ei olisi pitänyt sanoa, mutta mitä tulee hengelliseen skitsofreniaan niin siinä ei nähdä lainkaan mitään vikaa itsessä koskaan vaan vika on aina muissa ihmisissä. |
|
23.7.2009 klo 21:32 |
Mitä olette mieltä kirkkovene kamppanjasta joka on tarkoitettu nuorille. |
|
23.7.2009 klo 21:34 |
Mitä olette mieltä kirkkovene kamppanjasta joka on tarkoitettu nuorille. |
|
23.7.2009 klo 21:35 |
Riisipiirakka kuvaa naisen sukuelintä. |
|
23.7.2009 klo 21:39 |
Oli pakko googlettaa toi kirkkovene logo :-D heh! |
|
23.7.2009 klo 21:44 |
Sopiiko tämä kirkkovene-logo kirkolle? Keskustele! Oulun seurakuntien Elossa.fi -kampanjan tunnukseksi valittu kirkkovene kuvastaa elämää, josta jokaisella on oikeus ja lupa nauttia sekä iloita, sanoo kappalainen Kimmo Kieksi. Projektia vetävä Kieksi on jo useamassa yhteydessä saanut selitellä, miksi seurakunnassa päädyttiin varsin moniselitteiseen tunnukseen. - Kun puhutaan kauneudesta ja rumuudesta, niin ne ovat aina katsojan silmissä. Me tahdoimme tunnuksen, joka nostaa kirkon jo sanana esille, Kieksi toteaa. Kirkkovene symboloi hänen mukaansa yhteisöä, jossa jokaisella paikkansa ja tilansa. Lisäksi tunnuksen nähdään viittaavaan niin kaupunki- kuin kirkkohistoriaan. Hän lisää, että symbolin voi nähdä myös orjantappurakruununa tai vaikkapa ötökkänä. Eroakirkosta.fi:n tiedottaja Heikki Orsila otti asiaan kantaa toteamalla keskiviikkona julkaistussa tiedotteessa, että kyse on alatyylisestä ja sovinistisesta mainonnasta. Kieksi vastaa vapaa-ajattelijoiden kritiikkiin: - Ilmeisesti tällaista fundamentalismia harjoitetaan muuallakin kuin kirkon sisällä, ei kai tuohon voi muuta sanoa. Paljon puhetta Oulun evankelisluterilaisen seurakunnan Elossa.fi -kampanja käynnistyy vasta 24. heinäkuuta. Nuorille aikuiselle suunnattu kolmivuotinen projekti on siis saanut valtaisan huomion jo ennen ensimmäistäkään konkreettista tekoa. Nettikeskusteluissa toiset näkevät, että kyseessä on kirkon "säälittävä yritys kosiskella nuoria". Toiset taas pitävät logoa hyvinkin humoristisena ja onnistuneena vetona, joka herättää tunteita ja keskustelua. Kieksi itse kertoo saaneensa sähköpostia, jossa kysytään, haluaako kirkko ottaa tunnuksen avulla kantaa esimeriksi aborttikysymykseen tai viime aikaiseen lestadiolaisten ehkäisykiellosta käytyyn keskusteluun. - Minusta on ollut mielenkiintoista huomata, miten monenlaisia kysymyksiä tunnus on herättänyt. Kiinnostavaa on ollut myös se, että nämä kysymykset ovat juuri sellaisia, joita pitäisi pohtia ei vain kirkossa vaan koko yhteiskunnassa, Kieksi sanoo. - Oulun evankelisluterilaisten seurakuntien Elossa.fi -kampanja on suunnattu 18-35 -vuotiaille nuorille, joita tavoitellaan seurakuntien toimintaan mukaan. - Kolmivuotinen hanke ja siihen liittyvät nettisivut avataan 24. heinäkuuta Oulussa järjestettävän Qstock-festivaalin yhteydessä. - 24.-25. heinäkuuta pidettävän festarin aikana myös osa seurakuntien papeista on tavattavissa rockjuhillla. - Elossa.fi -kampanjan kunnianhimoisin tavoite on kohdata henkilökohtaisesti jokainen Oulun seudulla asuva nuori aikuinen. |
|
23.7.2009 klo 21:46 |
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1708661 |
|
23.7.2009 klo 22:25 |
Eikö kukaan uskalla ottaa mitään kantaa tähän logoon.Kerroin tästä ukolleni niin hän vain tuumas,että voishan sitä vähän ripsip..Sanoin siihen että sinä olet siihen liian vanha ja että se on tarkoitettu nuorille 18-35 vuotiaille. |
|
23.7.2009 klo 22:36 |
Pakkausrumba on aloitettu. Ensi perjantaina starttaa muuttoauto kohti Oulua. |
|
23.7.2009 klo 23:03 |
Niin kyllä Jumala voi joskus puuttua asioiden kulkuun että ne menee niinkuin hän parhaaksi näkee. |
|
24.7.2009 klo 10:57 |
^Noita sun juttuja olis helpompi lukea, jos kirjoittaisit usean jutun samaan postaukseen, etkä montaa pientä juttua erikseen. Jos jotain unohtuu kirjoituksesta, niin tuossa on tuo "muokkaa" nappula joka toimii vissiin puolisen tuntia vielä sen jälkeen kun olet kirjoituksen lähettänyt Mitä tuohon kirkkoveneeseen tulee, niin mun mielestä se on kirkon epätoivoista huomionhakua ja julkisuuden kalastelua. Se kertoo vaan siitä, että kirkko ei osaa tavoittaa nuoria raamatun avulla vaan joutuu turvautumaan muihin keinoihin. Kirkon pitäis pystyä tarjoamaan nuorille jotain konkreettista historian ja kulttuurin sijaan. Elävää uskoa, Jumalan konkreettista rakkautta ja apua. Jos nuoret kokis että Jumala oikeesti tekeekin jotain, niin kaikkia kyllä kiinnostaisi. |
|
24.7.2009 klo 11:10 |
Kohta kasvikierros.. Kävin taas eilen vähän kaupassa niin kortisonipurkki taas kilisi. Ja Yoki teki jopa kaksi kauppareissua.. Mutta se kostautukin sille sillai et se heräs heti aamusta kipuihin. Näin unta isoista kivikukan siemenistä.. Onkohan sellaisia edes olemassa. Hmm.. |
|
24.7.2009 klo 11:21 |
Ei ketään tsätissä vieläkään :o Toimiiks Oulun seudulla sellainen www-ruokakauppa? edit. voikohan kortisonille tulla allergiseksi? hmm.... Viestiä muokattu 24.7.2009 klo 11:26, muokkaaja: JamesBond007 |
|
24.7.2009 klo 11:23 |
^hmm.. Enpä muuten tiedä! Pitääpä katsoa tietäisikö google. Ei hassumpi idea. |
|
24.7.2009 klo 11:28 |
hah löytyi, ja toimittaa näköjään Oulussakin, www.ruokatori.fi |
|
24.7.2009 klo 11:40 |
Hmm.. Tuota pitäisi käyttää melkein vain hätätapauksissa. Tai sitten tilata kerralla niin järjetön määrä safkaa ettei heti lopu kesken, ettei menisi niin paljon toimitusmaksuja. Mutta ihan hyvä tietää että tuollainen on jos menee oikeasti ihan mahdottomaksi koko homma. Hmm.. |
|
24.7.2009 klo 11:46 |
Arkkupakastin jostain kirppikkseltä ja se täyteen aina safkaa. |
|
24.7.2009 klo 11:54 |
^arkkupakastin on hyvä idea mutta kirpputori on sellainen että en uskaltaisi heti.. Mutta arkkupakastin joo.. Rupesin sitäkin miettimään että jos toimitusmaksu on 15? niin kuinka paljon meillä menee rahaa itselääkintään kauppareissun jälkeen.. Ku kumpiki vetää hulluna kokista ja olutta nassuun et pystyis hengittää eikä sattuis.. Että siinä mielessä. Ainut on että toi mun lähdevesi pitäisi hakea kaupasta ku sitä ei tuol listassa näkyny ja sit ehkä jotain muutakin.. Hmm.. |
|
24.7.2009 klo 11:57 |
olohuoneen lattialle mustaamultaa vaan 20 sentin kerros ja perunat itämään. tuota vettä muuten teidän pitäis saada joku kunnon lavallinen kerrallaan, niin et joku tois vaikka pakettiautolla kellariin tai parvekkeelle tms. se ei kuitenkaan mene miksikään jos seisoo jonkun aikaa. |
|
24.7.2009 klo 12:00 |
^Noita sun juttuja olis helpompi lukea, jos kirjoittaisit usean jutun samaan postaukseen, etkä montaa pientä juttua erikseen. Jos jotain unohtuu kirjoituksesta, niin tuossa on tuo "muokkaa" nappula joka toimii vissiin puolisen tuntia vielä sen jälkeen kun olet kirjoituksen lähettänyt Mitä tuohon kirkkoveneeseen tulee, niin mun mielestä se on kirkon epätoivoista huomionhakua ja julkisuuden kalastelua. Se kertoo vaan siitä, että kirkko ei osaa tavoittaa nuoria raamatun avulla vaan joutuu turvautumaan muihin keinoihin. Kirkon pitäis pystyä tarjoamaan nuorille jotain konkreettista historian ja kulttuurin sijaan. Elävää uskoa, Jumalan konkreettista rakkautta ja apua. Jos nuoret kokis että Jumala oikeesti tekeekin jotain, niin kaikkia kyllä kiinnostaisi. Yritin käyttää sitä nappulaa mutta en saanut vielä toimimaan . Kiitos vain huomautuksesta. Olen kanssasi samaa mieltä tuosta asiasta. |
|
24.7.2009 klo 15:13 |
^luomumummo, sulla ei ole kuvaa profiilissa :-) jeespox. Chilit kasvaa hirveetä kyytiä. Oon täs yrittäny diilata niitä eteenpäin etten hukkuisi niihin. Pari ottajaa on jo ehkä mahdollisesti löytynyt. Sais alkaa noi muutki rohdot jo kasvamaan.. Äijä makas tossa puolikuolleena taas noitte särkyjen takia. Hmm.. No mutta sain sentäs täytettyä sossuhakemuksen ja laitoin siihen siitä ilmanpuhdistimesta. Luultavasti sieltä tulee sit aika omalle sos.työntekijälle jonka kanssa sit jutellaan maksusitoumuksesta tai vastaavasta. Sitä ennen pitäis hankkia lääkärintodistus ehkä.. Hmm.. |