yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
8.7.2009 klo 0:12 |
Hmm niin kyllä totta maryel ihan hyvä idea ja kiitos kun välität! <3 ! Vähän vaikeaa on sellainen seikka, että monikaan lääkäri ei ole valveutunut näistä toksisista sisäilma ongelmista, mutta eipä se toisaalta paljoa ota selvittää että olisiko juuri tämä lääkäri kenties vähän valistuneempi... Näitä asioita kun on tutkittu aivan liian vähän suhteessa siihen millainen määrä ihmisiä näistä kärsii. Uskon että tämä tulee olemaan räjähtävä ongelma tulevaisuudessa.. |
|
8.7.2009 klo 0:27 |
Jee iskin leikaten paprikaa ikäänkuin suikaleiks ja sitten voihin ja soijakastikkeeseen ja siinä mausteilla vähä kiusaa ja sit sekaan Gogreenin salsa... Kai tää päivän ruoaks riittää? |
|
8.7.2009 klo 2:38 |
Oi että, eilen tein kanaa (tuoretta, hormonitonta filettä, ei tod mitään valmissuikaleita!) kera valkosipulin, sipulin, parsakaalin, porkkanan ja tomaatin, suolaa, paprikajauhetta, chiliä ja soijakastiketta päälle. Naurettavan hyvää! Nyt aion tehdä tomaattikeittoa (alusta asti, tuoreista tomaateista) ja foccacia-leipää... ELÄKÖÖN TALVILOMA!! |
|
8.7.2009 klo 8:24 |
Kiitos goldencat ja kaikki muutkin jotka välitätte. Eihän tämä todellakaan mitenkään mukavaa ja toivottavaa ole. Eteenpäin mennään päivä kerrallaan ja kenties asiat ratkeaa jopa hyvin... Mistä näistä tietää! Näiden oireiden ja tän kummallisen jokapäiväisen taistelun keskellä on vain jokseenkin vaikea nähdä myös sitäpuolta asioista että ihmeitä saattaa tapahtua. En kyllä pistäisi lainkaan pahakseni sellaista ihmettä, että Jumala ottaisi aivan kaikki oireet ja vauriot pois meiltä. Näissä tilanteissa ihminen itse ei paljoa voi. Herran haltuun. Pakko se on vain jotenkin ajatella, että kaikella on tarkoituksensa... Muutenhan sitä nuppi sekoais kohta. Jeejee! |
|
8.7.2009 klo 10:29 |
Tänään todettu 945. sikaflunssatartunta, jee jee. Kaksi kuollutta, toisella diabetes, sydänvaivoja ja astma, toisella erittäin huomattava ylipaino (ja varmaan nuo samat taudit sen myötä). Hallitus arvioi että jopa puolet maan väestöstä saa vielä tartunnan, se kyllä kuulostaa mielestäni aika hurjalta. Oma taisteluni bakteereita vastaan on kai kääntynyt voitoksi, antibiootit loppuivat ja silleen. Kurkussa näkyy kyllä vielä jälkiä niistä rakkuloista. Mutta ei se mitään, hyvä ruoka - parempi mieli. Ei vaan aina pitäis syödä ähkyksi asti... :) |
|
8.7.2009 klo 10:54 |
^ei se haittaa vaik välil vetääki vähän ähkyyn 8-) mua jäi kovasti mietityttää et JAMES, mitä ihmettä sä siellä chatissa oikein touhuat :-D ? You know what I meen.. ?? Ai niin kiwi! Miten sä teet tomaattikeittoa? Kuulostaa meinaan ihan tautisen hyvältä! Mä olen suorastaan rakastunut tomaatteihin mutta koskaan en ole tomaattikeittoa muistaakseni maistanut. Viestiä muokattu 8.7.2009 klo 10:58, muokkaaja: Muusaska |
|
8.7.2009 klo 11:08 |
Tomaattikeitto on yksi mun suosikkiruoista ikinä! Tässä herkkureseptini... 750 g tomaatteja tai kirsikkatomaatteja Tomaatit paloiksi, valkosipulit silpuksi ja mausteiden ja öljyn kanssa sekaisin. Vuokaan ja uuniin 200 asteeseen niin kauaksi aikaa että tomaatit on lössöjä (15-20 min). Riittävän kokoiseen kattilaan 6 dl kanalientä (kuutiosta tai jauheesta) ja joko sössöttyjä aurinkokuivattuja tomaatteja tai pestoa (joku 2-3 rkl). Uunista tulleet tomaatit liemineen kaikkineen tehosekoittimeen, ja siitä syntynyt tasainen soosi tonne kattilaan. Keittele hiljalleen n. 10 minuuttia, lisää mausteita jos tarvii. Jos haluaa voi lisätä omaan annokseensa mozzarellapalleron ja tuoreita basilikan lehtiä. Tästä saa juuri niin tulista tai epätulista kuin haluaa chilin ja valkosipulin määrää vaihtelemalla, tabascokin voisi sopia! Syö foccacian tai valkosipulileivän kanssa. HYVÄÄÄÄÄÄÄ! |
|
8.7.2009 klo 12:22 |
^^ Puhun härskejä juttuja tytöille - mitäs muutakaan? no ennnnnn.... katos toi tuli siitä, kun siellä tervehditään aina nimimerkillä kun kirjautuu sisään - tai useat tervehtii niin... niin niin, toi nimi sitten oli mun mielestä sopiva kohottamaan mun itsetuntoa, kun kaikki joutuis kirjoittamaan tuon nimimerkin heti kättelyssä... eli siis ihan siveellistä settiä eikä mitään kipeilyä... tai no.. sain hetkeks huomiota. :> |
|
8.7.2009 klo 12:25 |
^^Nam, kuulostaapa hyvältä! Mun maha vaan on nyt vissiin sitä mieltä, ettei mikään oo enää hyvää :S |
|
9.7.2009 klo 9:52 |
Ymgh. Ajatukset off-tilaan kiitos, ei jaksais nyt pyöritellä kaiken maailman asioita... |
|
9.7.2009 klo 11:01 |
Yoki varas meille sen lääkäri ajan. Tän kesän takia vaan ei saanu kovin aikasin. Eka vapaa aika oli elokuun alussa. No, sitten sit.. |
|
9.7.2009 klo 14:49 |
Joku olikohan se JamesBond kyseli siitä positiivisten asioiden sanomisesta ja kirjoitin pitkän sepustuksen siitä, mutta se hävisi. Lyhyesti sanottuna: Vaikka asia olisikin negatiivinen, sen voi sanoa, mutta hyödyttää enemmän jos sen kääntää positiiviseksi, eli sanoo, miten se tulee olemaan..Lisää Joyce Meyerin kirjassa Minä ja minun suuri suuni. Enempää en valitettavasti nyt ehdi asiasta selittämään, koska meille tuli yllätyksellinen reissuun lähtö. Auton nokka kohti Oulua ihan kohta. Katsotaan mikä siellä odottaa... Muusis: Hyvä, että varasitte lekurin! |
|
9.7.2009 klo 16:36 |
Sairasta sentään, poika meinas jättää meiät parvekkeelle :-D vitsi että säikähdin! Oltiin Yokin kans kessulla niin sit ku oltiin tulos takas niin tajuttiin et eihän me päästäkää ku poika on lukinnu oven :-D siinä sit yritettiin huudella sille ohjeita et avaa ovi, nosta ylös jne. Hyvä etten saanu sydäriä :-D ps. Ois ollu hyvä kiivetä parvekkeelta alas ettii jotain yleisavainta tai vastaavaa ku Yokilla oli päällä vaan vaaleanpunaiset boxerit ja mulla pienet shortsit ja rintsikat :-D siinä ois ollu tyyliä! Viestiä muokattu 9.7.2009 klo 16:38, muokkaaja: Muusaska |
|
10.7.2009 klo 0:55 |
Mulla lähtee järki ku ei pysty menee kylppäriin jos pesukone on päällä tai muutaman tunnin sisällä on ollut päällä. Niin paha kemikaalien lemu tulee viemäristä.. Mä vihaan meidän pesukonetta. Taidan kysyä huomenna naapureilta oisko niillä päältä täytettävää pesukonetta et vaihtaisko ne konetta meidän kanssa! |
|
11.7.2009 klo 2:32 |
Heh. Yritimpä tässä elää yhen päivän normaalisti. Kävin pojan kans ulkona leikkimässä ja ruokakaupassa. Nyt on 60 mg kortisonia naamarissa ku ei pysty hengittää :-D rock! Ja tuntuu et sekään ei riitä.. Varmaan nukahdan sit ku henki alkaa kiertää.. Nyt saa tehä ihan tosissaan duunia et saa happea. Kaikki meni siihen asti suhteellisen siedettävästi, kunnes olin jonkun sekunnin huuhtelu- ja pesuaine osaston lähellä. En edes kävelly siitä läpi vaan ohi.. Ja siinä meni max. 10 sekuntia.. Höh. Eli, jumitun taas viikoksi kotia enkä mene mihinkään että pystyn olemaan. Sit viikon päästä menetän hermoni jatkuvaan kotona nysväämiseen ja olen jo lähestulkoon unohtanut ulos menemisen seuraukset.. Joten.. Lähden rohkeasti yrittämään. |
|
11.7.2009 klo 7:02 |
^ Huhhuh. Tsemppiä sinne. Mulla on nyt jo jonkin aikaa ollut tomaatin ja mozzarellan himo. En tiedä miksi, nyt paistuu uunissa mozzarellaleivät ja tomaattikeittoa on jääkaapissa. Ehkä mulla on Italian himo. Olin Milanossa vuosi sitten, en koskaan tuu unohtaan niitä pitkiä lämpimiä iltoja vuosisatoja vanhojen rakennusten varjossa... Ja sitä pastaa ja pizzaa ja jäätelöä! Ja niitä kauppoja :). Se oli kiva reissu se. |
|
11.7.2009 klo 8:36 |
Rokki meno. |
|
11.7.2009 klo 8:43 |
Tsemppiä taas kovasti Muusaskalle ja Yokille! Mulla olis näköjään ahdistuspäivä tulossa. Ei jaksais. |
|
11.7.2009 klo 16:31 |
Kiitos samoin miimar! |
|
11.7.2009 klo 23:02 |
Kiitos kiwi ja miimar! Nyt vähän jännittää. Mulla on ollut ton saunan kans ongelmia, mut nyt hinkattiin koko sauna ja vaihdettiin kiuas kivet. Ja NYT se sauna on sit päällä!! Apua :-D toivotaan parasta! Noi entiset kivet oli kyl ihan likaiset et ei ihme jos niistä ois jotain tullu.. Mut saa nyt nähdä.. En uskalla vielä toivoa mitään :-D |
|
12.7.2009 klo 1:36 |
No, ei niin paha efekti ku sillon ku me lopetettiin saunan käyttäminen. Nyt sentään kävin suihkussa samaan aikaan ku patja muhi kuumassa saunassa. Turvotusta tulee kyllä kasvoihin, mutta laantuvassa määrin. Mä epäilen et toi viimeisten turvotusten aiheuttaja ois nuo vastukset kiukaassa.. Tai en mä tiedä.. Ku pahin oire tulee sillon ku se laitetaan päälle ja sit se laantuu ku se on pitkään päällä. Hmm.. En mä oikein näistä ymmärrä. Epäilen vaan.. Mutta toivoa näyttäisi olevan! Viime kerralla ku en pystyny olemaan koko asunnossa ku sauna oli päällä, eli kyl se kuuraus ja kivien vaihto jotain autto. Huomenna laitetaan vielä patja pidemmäksi aikaa muhimaan. Halutaan eliminoida pölypunkkien mahdollisuus. Nyt tää kerkes olla vaan about puoltoista tuntia. Tuntuu muuten aika ihanalta maata kuumalla puuvilla patjalla ja lämpimillä tyynyillä suihkun raikkaana 8-) |
|
12.7.2009 klo 9:25 |
ääh.. Tost mullastaki alkaa pikku hiljaa tulla oireita ja sitä on täällä mielinmäärin.. Naama alkaa näyttää samalta ku sillon ku kasvattelin vähän härkäpapuja jotka päätyivät onnellisesti roskiin :-D 8-) mut en kyllä ala nyt tappaa noita mun vauvoja.. Siirrän ne hydroon. Toi kuumepuun taimi alkaaki ihan just olee sen kokoinen et sen vois kohta jo koulia. Hmm.. |
|
12.7.2009 klo 11:11 |
Ihan kuutamo olo... Kävin tuossa aamusta kävelemässä teboililla ja en meinannu pystyä suoraan kävelemään ku niin huimas :O tiedä mikä tässä oikein vaivaa hitsiläinen! |
|
12.7.2009 klo 14:38 |
Tää ei taas kuulu mihinkään kautta mitenkään aiheeseen, mutta kuinka kauan toi sama keskustelu: evoluutio ja sen reijät... jotain- jaksaa oikein roikkua täällä (?) Jotenkin tuntuu siltä, et sitä on kattellu tässä jo useampaan otteeseen. Ihmettelen vaan miten moisesta saa väänettyä noin paljon juttua.. |
|
12.7.2009 klo 16:46 |
Ihmisillä on tarve saada oma mielipiteensä juurutettua toisten pääkoppaan, arvon karuskaja. Ja jos se ei onnistu kerralla, niin sitten jankataan lisää ja lisää, ja lisää, ja lisää.... Loppumaton kierre, joka ei johda mihinkään. Noh, täytyyhän joidenkin saada purkaa ajatuksiaan. :D Ite en jaksa pahemmin tollasista riitelyistä perustaa ja vaivata päätäni turhan monimutkaisilla kysymyksillä. Tuli tuonne jotain kirjoitettua mutta siihen se jäikin sitten. Mitäpä sitä liikaa pohtimaan asioita. Ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa! =D Viestiä muokattu 12.7.2009 klo 16:50, muokkaaja: nalli_pistooli |
|
12.7.2009 klo 18:04 |
Teen kuolemaa.. Pesukone on päällä.. Viekää tuo hirvitys pois täältä! Pakko se on myöntää että ei sitä voi käyttää ellei halua itteensä tappaa.. Oisko kellään ehdotuksia? Silikoonista tehty pesukoneen tiiviste? Mistä sellaisen sais.. Viestiä muokattu 12.7.2009 klo 18:27, muokkaaja: Muusaska |
|
12.7.2009 klo 19:01 |
Hermo menee! Ei pysty hengittää.. En enää ikinä pese koneella pyykkiä! En ikinä!! Anteeksi vaan mutta tekisi kyllä mieleni kiroilla. Edit. Vika kortisoni alko vähän auttaa. aah.. Kohta voi jo keskittyäki johonkin.. Viestiä muokattu 12.7.2009 klo 19:30, muokkaaja: Muusaska |
|
12.7.2009 klo 19:40 |
Hermo menee! Ei pysty hengittää.. En enää ikinä pese koneella pyykkiä! En ikinä!! Anteeksi vaan mutta tekisi kyllä mieleni kiroilla. Edit. Vika kortisoni alko vähän auttaa. aah.. Kohta voi jo keskittyäki johonkin.. Ps. Palkatkaa hyvä ompelija! Ompelen ja korjaan kaiken, kunhan vain pidät huolen että Kuinkahan paljon tulis duuneja :-P täytyykin ilmoittaa itsensä kortistoon ja lisätä tuo sinne! Hahah! Pps. Tuo mukanasi oma ompelukone jossa ei ole haisevaa elektroniikkaa! Viestiä muokattu 12.7.2009 klo 19:42, muokkaaja: Muusaska |
|
12.7.2009 klo 22:00 |
Keksin ratkaisun. Ostan Pulsaattorin 8-) |
|
13.7.2009 klo 0:01 |
On ku heittäis kaiken viemäristä alas.. No, toivototaan että se kaikki mitä tämä yhteiskunta kutsuu elämäksi, olisikin sitten ollut täyttä roskaa! |