yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

6.7.2009 klo 10:58

miimar
Käyttäjä

^ :)

Mulla on kans villasukat ja paksu villatakki päällä.

Ja oon ihan zombin näkönen vieläkin, ei sentään ihan niin kalpee naama enää ku eilen, mutta kuitenkin... :S

6.7.2009 klo 11:13

Kiwi
Käyttäjä

Heh, täällä on keskitalvi ja samat lämpötilat kuin Suomessa :). Tai oli teillä kuulemma viime viikolla hellettä?

6.7.2009 klo 11:52

JamesBond007
Käyttäjä

thairuokaa lounaaksi.
thairuoka voi olla ihan parasta.

6.7.2009 klo 12:51

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mitähä mä vetäisin.. Hmm.. Varmaan jotain salsa juttua. Ehkä! Nyt täytyy mennä aika pienellä budjetilla ja syödä sitä mikä on suht halpaa :-D

6.7.2009 klo 13:01

JamesBond007
Käyttäjä

Pitäis just ruuassa opetella vähän säästämään, kun mulla menee liikaa rahaa siihen.
160€ pelkästään menee kuussa lounaisiin jos syön ulkona... ja sitten päälle vielä ne kerrat kun ei jaksa syödä kotona... paljonkohan tota rahaa oikeesti menee syömiseen hmm..

Mutta ei sitä jaksa laittaa ruokaa kotona itseään varten ja mä käyn aika usein pummilla vanhempien luona.

6.7.2009 klo 13:10

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^mäki harrastin pummi ruokia sillon ku vielä asuin samassa kaupungissa porukoiden kans :-D
mun pitäs päästä kampaajalle. Mulla meni yks ilta hermo tähän hiusten lähtöön ja vetäsin parissa minuuttissa vähän lettiä veks. Nyt mul ois mielessä millainen tästä pitäisi tehdä mut mä en millään nää tonne taakse leikata itse niin lyhyttä. Otsatukkaa kävin just vähä lisää säätämässä. Vetämässä vähän keskelle lyhyempää ja sivuille pidempää. toi takaosuus on vaan tosi vaikee itse toteuttaa ku ei o kunnon peiliä ja ainoastaan kangassakset :-D

ps. Sillo ku mä asuin yksin mä söin vaan lähinnä koulussa ja jos sen ulkopuolella tuli nälkä niin kumipizzoja ja saarioisten lihaperunasoselaatikkoa :-D ja kotona sillon ku siellä kävin.

Viestiä muokattu 6.7.2009 klo 13:20, muokkaaja: Muusaska

6.7.2009 klo 14:25

JamesBond007
Käyttäjä

Lisäsin luut ja pääkallon tuohon kuvaan, jotten näytä liian mamikselta.

\_/
rok

ei toi tosin vieläkään ole kovin vakuuttava.

:P

sellaset Jokerin meikit olis hienot.

Viestiä muokattu 6.7.2009 klo 14:37, muokkaaja: JamesBond007

6.7.2009 klo 18:28

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^hauska :-D
mun kasvivauvat voi hyvin. Harmitti ku aamulla oli syntyny vaan yksi kuumepuun vauva ja nyt myöhemmin päivällä huomasin et kivikukan viereen oli syntyny toinen kivikukka. Mulla ois tuolla muovien alla vaikka mitä vielä itämässä =)
ei kukaan sattuis haluu oulun suunnalta kasvivauvoja jos nää kaikki lähtee itää :-D hih.

6.7.2009 klo 19:24

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Ai niin. Kaikki jotka haluaa vähentää tupakointia, niin kannattaa alkaa polttaa lisäaineetonta röökiä! Meillä ku siihen siirryttiin, niin röökin poltto on itsestään vähentynyt puolella. Alussa tuli pieniä vierotusoireita ja piti vetää vihreä malboro niihin, mut nyt ei enää sillai o ja tota lisäaineetonta tulee niin paljon vähemmän poltettua ku ei yksinkertaisesti tee mieli eikä sitä voi polttaa niin paljoa. Ja nikkikset on puolet pienemmät ku aikasemmin! Siis tosi hyvää kamaa! Tän kanssa pystyis varmaan ihan eri tavalla lopettaaki kessuttelun. Niin ja koskaan ei tuu ton kaa koko sätkää poltettua vaan aina vedetään puoliksi.

6.7.2009 klo 22:11

goldencat82
Käyttäjä

Muusis: Mua kiinnostaa kasvivauvat! Mutta kasvatatko siihen asti, kunnes saadaan muutto tehtyä?

Hienolta kuulostaa tuo, että lisäaineeton rööki vähentää tupakoimishaluja! Tupakka kun on melkoinen myrkky elimistölle. Mä olen nyt niin terveellistä elämäntapaa noudattava että oksat pois :D Pistettiin miehen kanssa alkoholi kokonaan tauolle, miehellä on siihen jonkin sortin riippuvuus ja mä tuen sitä käyttämällä vähän, joten nyt ollaan molemmat ihan absolutisteja. Omalta kohdalta täytyy vielä miettiä, että onko se pysyvää vai ei. Päivä kerrallaan. Kofeiiniakin yritän alkaa vähentää, se nimittäin muodostaa melkoisen stressireaktion elimistölle. Musta tulee oikein kunnon fanaatikko :D No ei kai sentään. Jumala vaan puhui siitä mulle, että Ruumis on Pyhän Hengen temppeli ja se pitäisi pitää kunnossa. Jumala on opettanut mulle paljon ravinnosta, ruokavaliosta ja liikunnasta ja myrkyistä. Pikkuhiljaa hyvä tulee, I hope :)

Kyllä nuo teidän myrkkyhommelit tosta taas alkaa vähenemään, trust me Muusis ja vielä enemmän trust God! :) Tälläkin on tarkoituksensa, kuten myös sillä, että me kituutetaan edelleen täällä Nådendalissa. Haleja sinne <3

Viestiä muokattu 6.7.2009 klo 22:13, muokkaaja: goldencat82

6.7.2009 klo 22:28

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^joo mä kasvatan sulle kasvivauvoja :-D
voi, tulisittepa jo pian tänne <3
Ootko sattumoisen rukoillu mun puolesta? On jännä olo :-D
joo.. Kyllä tämä vielä varmasti tästä.. Päivä kerrallaan.
Toi ruoka juttu on tosiaan niin jännää. Miten siitä ruuasta on nykymaailmassa tehtykin niin myrkyllistä? Ihme hommaa.. Missä on se alkuperäinen Jumalan luoma puhdas ruoka ja ympäristö.. Hmm.. Ihmettelen.

7.7.2009 klo 9:19

miimar
Käyttäjä

Jes! Nukuin melkein koko yön putkeen, heräsin vaan kaks kertaa :) Olo on lähes normaali, ehkä sitä kykenee jo rauhalliselle lenkillekin tänään.

7.7.2009 klo 13:13

goldencat82
Käyttäjä

Muusis: Kiva, kun kasvatat :)
No en nyt juuri, mutta joka päivä yleensä me rukoillaan teidän puolesta.
Jaa tuohon ruokahommaan vastauksena, että se on saatanan keksintö että kuoltais aikaisemmin eikä jaksettais oikein elää täällä maapallolla. Kyllä sitä alkuperäistäkin on, mutta se vaan pitää kaivaa esille :)

Me ei jaksettais millään enää pysyä aloillamme, kun ollaan jo toinen jalka ovesta ulkona muuttamassa!

7.7.2009 klo 13:44

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^hih :-D
ootteko selaillu asuntoja viime aikoina? Miltä näyttää tarjonta?

Vitsit mikä löhvis olo! Pitäis saada jotain aikaseksi mut ei irtoo :-D aivotki on nyt aivan nollilla.. Mulla on siis nollauspäivä :-D

7.7.2009 klo 15:07

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Heh. Tajusinpa yks päivä, itseasiass jo ajat sitte.. Et joko mä oon hirveessä kunnossa koko loppuelämäni tai sit Jumala auttaa. Ku tälle ei pysty lääketiede tekee mitään.. Niinku ei pystyny niille allergioillekaan. Eli, sit vaan odotellaan nappaax tota yläkertaa mut siis MEIDÄT parantaa. Olo on suoraan helvetistä aamusta iltaan.. Ja luultavasti mulla ei ole edes oikeasti mitään kuumetta mut silti mul on niin taju kylmä ja kuuma vuoronperään. Kylmä ja hiki kohtauksia. Sit ku iskee hikikohtaus niin niska ja taipeet valuu hikeä. Ilman mitään syytä. Jokseenkin sairasta.. Vali vali piip piip ja lässyn lässyn.
Ps. Ei mun sontanaaman pitäs mistään valittaa. Pikku systeril on asiat paljon pahemmin.
Pps. Yoki ajatteli harrastaa hieman oman käden oikeutta ja käydä "jututtamassa" hieman entistä isännöitsijää herra seppälää.. Mur!

Viestiä muokattu 7.7.2009 klo 15:10, muokkaaja: Muusaska

7.7.2009 klo 16:05

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Heh.. Soitettiin eräälle asiantuntijalle josta on ollut tosi paljon apua. saatiin tosi tärkeätä informaatiota.. Mm. Se että meidän elimistö tulee olemaan loppuelämän vaurioitunut.. Jees.. Hyvä meininki!

7.7.2009 klo 16:09

Rakastajani
Käyttäjä

Todellaki, voidaan laittaa Jumalan sanaa vähän koetukselle, senhän pitäis se kestää ihan miten päin vaan:

"Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.” (Joh.9:2-3)

Tuon sanottuaan Jeesus paransi syntymästään saakka sokean miehen ja osoitti näin sanomansa todeksi."

t. 007

- tää siis öhöm. olin kirjautuneena näköjään tällä toisella nimimerkillä kröhöm... tätä on vaikea selittää, mutta mutta.. tuolla chatissa tuota noin... rakastan siis itseäni :P

Viestiä muokattu 7.7.2009 klo 16:12, muokkaaja: Rakastajani

7.7.2009 klo 16:14

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^aika paha :-D mutta kiitos! Sain päivän parhaat naurut =)

7.7.2009 klo 16:36

goldencat82
Käyttäjä

Muusis: No ehkä maailman totuus on se, mutta Jumalan totuus voi olla toisenlainen. Jumala ei ainakaan halua, että te olisitte lopunelämää sairaita. Kurjia noi olotilat, ei voi edes kuvitella millaista tuo on :( Pitää rukoilla teille paljon paljon paljon voimia!

Mä luen nyt tosi mielenkiintoista kirjaa, jossa kerrotaan millainen voima on positiivisilla sanoilla ja negatiivisilla. Yleensä se mitä sanot, tulee tapahtumaan. Elikkäs jos sanot, että en ikinä parane niin et varmasti paranekaan, mutta jos sanot, että Jumala parantaa minut ja lisäät vielä siihen Raamatun kohdan, jossa Jeesus parantaa sairaita tms, koska se on Jumalan tahto ja alat puhumaan vain positiivisia asioita muutenkin, niin ne kuulemma käyvät toteen. Olen jo alkanut testaamaan. Kirjoitan ylös ja puhun itsekseni niitä pitkin päivää, odotan, että Jumala tekee suuria ihmeitä. Tuon lisäksi tietysti täytyy olla alamainen Jumalalle eli kuuliainen ja kysellä myös, että onko ne asiat mistä puhuu positiivista Jumalan tahdon mukaisia. Jos nimittäin vaikka sanot, että tulen olemaan Miss Suomi 2010, niin enpä tiedä onko se Jumalan tahto? :D Raamattu kertoo Jumalan tahdon monissa asioissa. Ylipäätänsä pitäisi lopettaa kaikki negatiivinen puhuminen, koska se on monien siunausten esteenä!

Elikkäs, minä sanon, että Jumala parantaa Muusiksen, Yokin ja heidän ihanan pienen poikansa kokonaisvaltaisesti ja uskon siihen. Kiitos Herralle!

Asuntotarjonta ei näytä kovin hyvältä, mutta me nähdäänkin vain rajallisin silmin, Jumala näkee ne loput :) Jumalalla on olemassa jossain meille se juuri oikea asunto! Jippii!

7.7.2009 klo 16:37

goldencat82
Käyttäjä

Muusis: Otapas vaikka uusiksi ja soita puhelu tuonne taivaaseen ja kysy Jumalalta mitä Hän on mieltä tuosta asiantuntijan lausunnosta? :)

7.7.2009 klo 16:50

JamesBond007
Käyttäjä

Kyl mun mielestä on ihan tervettä puhua, jos elämässä on jotain negatiivista. Enemmänkin epätervettä on esittää, että asiat on hyvin jos ne ei ole tai olla ilmaisematta negatiivisia tunteita.

Tuolla tavoin ihminen tulee vain hulluksi. Oikeasti mielisairaaksi siis.

On eri asia sitten velloa niissä negatiivisissa ajatuksissa koko ajan ja masentua tai katkeroitua sen seurauksena.

Samalla kun tiedostaa, että kaikki ei ole hyvin voi olla samaan aikaan vahvassa uskossa ja toivoa, että Jumala parantaa mahdollisimman pian. Tietenkin asenteella on vaikutusta, mutta mutta.. ihan yhtä epätervettä kuin puhua koko ajan vain negatiivista, on olla ilmaisematta sitä ollenkaan.

Viestiä muokattu 7.7.2009 klo 16:51, muokkaaja: JamesBond007

7.7.2009 klo 17:12

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Joo.. MUTTA, jos me joskus kuollaan Yokin kans, niin kuka lupais pitää huolta meidän pojasta?
Ihan vaan sillä kysyn, kun mietin mitä ihmisKroppa oikeasti kestää.. Ei nää pumppu oireetkaa välillä iha terveiltä tunnu.. Tai järkyttävät rinta ja selkäkivut :S

Viestiä muokattu 7.7.2009 klo 17:14, muokkaaja: Muusaska

7.7.2009 klo 17:24

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^ihan niinku ois supistus kivut selässä ja rinnassa.
Sisko??

Viestiä muokattu 7.7.2009 klo 17:39, muokkaaja: Muusaska

7.7.2009 klo 18:45

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mä nään kaiken ihan epäselvästi. Sädeverhot heiluu ja seinä väreilee. Syke on jo toista vuotta levossaki satasen pintaa. Sit ku se siitä vähä nousee niin tuntuu et taju lähtee ku vähääkään liikkuu. Tämä on normaalia..

Mutta mites teillä muilla menee? James ja miimarki on saanu kuvat kaivettua :) kiva juttu.

7.7.2009 klo 20:16

Yoki
suljettu käyttäjätili

Niin tuota jees beesaan tässä vähä ja kerron saman mitä Muusaska eli soitin tänään yhdelle ihmiselle joka on päivittäin tekemisissä kiinteistöjen kosteusvaurioiden ja niiden aikaansaamien ongelmien kanssa ja tekee yhteistyötä suomen johtavien toksikologian tutkijoiden kanssa. Pitkän keskustelun aikana tuli myös puheeksi minun ja Muusaskan oireet ja niistä keskustellessamme hän sanoi monen muun asian lisäksi siis myös sen että senkaltaisen altistuksen minkä me olemme siellä espoon asunnossa saaneet viitaten sen asunnon myrkyllisyystutkimukseen ja meidän tämänhetkisten oireiden laatuun on täysin varma asia että jotain elimistöstämme on tuhoutunut. Myös se on selvää että jotkut näistä oireista eivät tule koskaan häviämään. Toki emme tiedä mitkä niistä jäävät ja mitkä ei, mutta oikeasti on enemmän kuin järkevää ottaa kylmästi faktat huomioon ja katsoa totuutta silmiin. Sen asunnon tutkimuksissa löydetyt myrkyllisyysarvot olivat jotain todella rajua. Hän sanoi myös että olette todella pahasti altistuneet vaikka kyllähän se oli jo tiedossa. On mahdollista että pääsemme erään asiantuntijaryhmän haastateltaviksi ja kenties siitä jonain päivänä on meille tai jollekulle muulle apua. Sairasta että jokin täysin näkymätön voi tuhota ihmiskehoa näin paljon. Epäselvää toki on se miten pahasti kehomme on vaurioitunut, mutta se ei ole epäselvää että se ei ole kunnossa. Hän sanoi myös että vaikuttaa todella pahalta tuo teidän tilanne. Hmm hmm minkäs teet. Tyly meno mutta ei voi mutta kuin mennä päivä kerrallaan eteenpäin ja toivoa parasta. Otin tuosta arkistosta nuo laput esiin ja katselin niitä tutkimustuloksia ja mietin mitä olin hänen kanssaan keskustellut niin kyllä se vähän pistää hirvittämään. Rock on!

7.7.2009 klo 21:07

Maryel
Käyttäjä

Muusaska, kannattaisko sun mennä ensiapuun tai Yokin viedä sut sinne? Ei oo kovin normaalin kuulosta tollanen. Kai tollaseen nyt jotain apua luulisi olevan saatavilla?

7.7.2009 klo 21:33

Yoki
suljettu käyttäjätili

Mulla on ollu tuollasia ihan kamalia särkyjä jo lähes 2 vuotta.. Niihin auttaa vähän magnesium ja jotkut antioksidantit ja sitten alkoholi.. Särkylääkkeet ei auta. Toki hermosärkyyn tarkoitettuja ei ole kokeiltu. Sairasta

7.7.2009 klo 21:40

Yoki
suljettu käyttäjätili

Toi huono olo ja näkö ja muisti ja koordinaatio ja puhe ongelmat on kanssa arkipäivää sen myrkkyasunnon jälkeen. Veriarvot meillä ok. Muusaskan keuhkokuvat vuodenvaihteessa ok paitsi silloin oli keuhkokuume.. Aivoja meillä ei ole tutkittu vielä. Aika näyttää.

7.7.2009 klo 21:57

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Maryel, ehkä se lääkäri vois kohta olla ihan hyvä idea.. Pitäs tota, en tiedä.. Pitäs kyllä varata ehkä aika ja vaikka tota, jos vaikka pään kuvauttais..
siskolla oli jotai ihan ihme oireita ja siltä sit löyty ms tauti.. :S
ihan ku joku ois syöny mun aivoista palasen. Olo on yhtä älykäs :-D mun mielestä tää mun päivittäinen koomakohtaus on viikon sisällä huomattavasti pahentunu. Tohon sit simahin pariksi tuntia.. Mutta nyt ku heräs niin ei o enää umpi jäässä mut hengästyy vieläkin ihan pelkästä pään nostamisesta. Kyllä tämä tästä..

7.7.2009 klo 22:13

Maryel
Käyttäjä

Yleensä mitä kauemmaksi lykkää lääkäriiän menoa, niin sen pahemmaksi olo vaan käy ja oireet pahenee. Parempi mennä siis ajoissa, kun oireet ei oo vielä kauhea voimakkaita. Suosittelen siis lääkärille marssimista mahdollisimman pian.