yleinen puhumiskeskustelu!

Alue: Yleinen keskustelu

24.6.2009 klo 1:27

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^mainio :-D hei, oletko muuten miten tota.. Ootko ihan perusröökiä piipussa polttanut? Vai vaan piipputupakkaa? Entä tämä röökin kasvatus.. Ku mä itse asiassa tilasin myös virginia nimisen tupakan siemeniä :-D heh. Enkä tiiä osaanko niitä edes kasvattaa.. Ajattelin tonne saunanlauteille laittaa kasvamaan.. Tai johki pöydälle.. Hmm.. Nythän mää löysin sielun toverin :-D joo, se oli just se turun tupakkakauppa mistä sitä manitou tupakkaa tilasin.

24.6.2009 klo 1:57

slslsl
Käyttäjä

Itsellä meni tuo kasvatus hieman puihin, mutta kaverilla onnistui. Jos on ennestään hieman viherpeukaloinut, luulisi onnistuvan. Itse olen melkoinen tumpelo sillä saralla.

Sätkätupakka palaa hieman liian kuumana piipussa, joten ihan oikeaa piippuun tarkoitettua tupakkaa siihen kantsii varata. Niitä löytyy sitten halvasta kalliiseen, Kilta lienee halvinta (ei tosin niin huonoa kuin jotkut väittävät) ja sitten on näitä peltirasioissa joita on vaikea saada auki... Yksi satsi maksaa toista kymppiä.

24.6.2009 klo 4:00

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^Ok! Täytyy vähän testailla :) .. Jees.. taitanee olla ilmassa kevyehköt määrät heinän siitepölyä.. On meinaa sen verta pahat oireet yhtäkkiä et ei mitään rajaa.. Ja etelä suomessa on tää rakas homeitiömme mikä lie cladosporiun herbarum olikaan.. Mä teen kuolemaa ku se saapuu tänne, ellei ole jo saapunut. Sen arvo oli testeissä 15. Perusallergian arvo on 5, eli eihän se ole ku kolminkertainen :-D ja sen kyllä huomaa.. Itseasiassa sen takia mä valvon ku en pysty nukkuu ku on niin järkyttävät oireet.. Mä niin rakastan kesää <3

24.6.2009 klo 4:17

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Siis tässä on tosiaan tyyliä.. Mies ei pysty nukkuu ku sil on niin järkyttävät sisuskalu kivut, mä en pysty nukkuu ku mul on niin järjetön kurkku kipu ja hengenahdistus + ääni pois, poika ei meinannu alkaa nukkuu mut sen mahdollisista oireista on vaikea sanoa.. Viini ei auttanu ku hetkeksi jonka jälkeen kortisonia nassuun mut sekään ei tunnu auttavan. Eli, sitä pitäisi vetää sellainen hevoskuuri et sen jälkeen ois niin paha olla muulla tavoin. Hmm.. Tää muistuttaa vähän sitä ku koivu rupes kukkii.. Yhtäkkiset järkyttävät oireet mihin autto vaan aika. Hmm.. Suihku vois muute oikeesti olla aika bueno. Vaikea vaan raahata itteesä suihkuun ku tuntuu et kaikki voimat menee hengittelyyn.. Kersanaha mul oli sillai et ku kevät tuli niin se oli 1-2 sairaalareissua ku henki tilttas niin pahasti. Kerran tais tulla joku parin viikon keikka ku meikä oli vähä kyllästyny valittaa jatkuvia oireita ja sit tuli mentyä vasta sit ku oikeesti se henki oli tosi tiukilla.. Hmm.. Noo.. Kyl sitä viime kevät ja kesäki selvittiin hengissä niin miksi ei tämäkin. Ihan syvältähän tää kyllä on, mut no.. Elämä on! Syksy tulee kuitenkin seuraavaksi ja sit mää kyl otan kaiken ilon irti elämästä <3 syksy ja vesisateet, voiko ihanampaa olla 8-)

24.6.2009 klo 8:36

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Äh.. Ei näissä kortisoneissa voi erkkikään nukkua. Henki ny ilmeisesti kuitenki aukes siitä vikasta kympistä. Bueno. Hmm.. Hmm.. auts, en saa kahvia, e o vettä.. Shit.. Se o kauppareissu.. Tosin Yoki roudas eilen vikat meidän lähdevedet kaupasta.. Auts. Hankkis vaik jotai höyryhengitys sydeemiä jos vaik sais noi röörit jotenki muuten auki.. Meinaa luvassa alkaa olee lähi hetkinä/päivinä itse aiheutettu kortisoneista johtuva hermoromahdus. Hmm.. Hmm.. Mutta se lieneekin jo niin tuttua 8-)

24.6.2009 klo 9:37

JamesBond007
Käyttäjä

Teidän täytyis saada sellainen Michael Jacksonin happikaappi - tai ehkä sellainen suolahuonehoito vois auttaa kanssa.

Miten toi kortisoni ihmisessä muuten vaikuttaa, kun sitä voi näköjään tunkea mihin vaivaan tahansa?

24.6.2009 klo 10:08

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^suolahuonetta olen ajatellut :-D joo tosiaan, se jotenki vissiin poistaa ainakin tulehdusta ja allergiaoireita.. Voi kauhee, en mä taida itekää täysin tietää miten se toimii :-D täs mun pakkausselosteessa lukee et hydrokortisoni on elimistön itsensäkin tuottama hormoni. Hydrokortisoni vaikuttaa elimistöön monin eri tavoin; se mm. Rauhoittaa eri syistä johtuvaa tulehdusta ja poistaa allergiaoireita. Mul muuten on sellanen suola systeemi johon laitetaan tuikku. Äitiltä oon sen saanu ja se tuntuu oikeesti auttavan hengitystä. Olen haaveillu sellaisesta suolalampusta johon laitettais ihan lamppu lamppu =)

24.6.2009 klo 10:46

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Suihku muute autto. Kävin äsken. Lähti kaikki ulkopölyt kävelee.. Mut olo on hyvin mielenkiintoinen ku on nukkunu 3-4 tuntia ja kortisoni Kroppa.. Höh :O kaikkee ne ihmisetki keksii.. Hormoonia allergiaan.. Mun pitäs kehitellä joku luomu lääke. Sipuli kyl tekee kutaa. Ihan ku mä oisin jostain joskus lukenu et kaakao avais hengitysteitä. Hmm.. Hmm.. o_O tabascoa tulee kans aika usein vedettyä ja joskus vetäsen teelusikallisen valkopippuria naamaan jos on kovin tukkoinen olo. Sit ton ilmastointimööpelin filtterit kannattais vaihtaa. Ei siitä kauaa ole ku vaihdettiin, mutta ne on keränny silti ihan kivasti varmasti siitepölyjä.. ADHD keskittymiskyky nolla, hösö pösö häsy olo :-P

24.6.2009 klo 11:00

JamesBond007
Käyttäjä

Kun näitä teidän juttuja lukee ja miettii, että noilla oireilla ja yöunilla pitäis voida lasta hoitaa vielä täysipainoisesti, niin ymmärrän kyllä jos ei voimia ole oikein mihinkään ja voi varmaan muutenkin olla aika raskasta yrittää olla mukava, jos on epämukava olo itsellään koko ajan.

Mulle riittää, että nukun parin yönä 6-7 h yöunet, niin olen duunissa kuten nyt, silmät ristissä ja nojaten työpöytään. En haluis olla näin riippuvainen unesta tai ruuasta tai mistään, mutta kun satun olemaan :/

Jos ette vedä kalaöljyä, niin sitä kannattaa kyllä syödä - mä uskon sen yleistä terveyttä edistävään vaikutukseen ja senkin täytyis just noita tulehduksia vähentää. Lisäks yks lääkäri sanoi, että tulehduskipulääkettä voi syödä ainakin pari kertaa vuodessa pienen kuurin vaikka ei koskis mihinkään, koska ihmisellä voi olla jotain pieniä tulehduksia joita ei itse edes huomaa, mutta jotka voi vaikuttaa hyvinvointiin. Mä ajattelin ostaa buranaa levyn ja syödä vaikka puolet siitä. Yksitellen tietenkin :)

24.6.2009 klo 11:52

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^toi kalaöljy vois kyl olla hyvä! Pitäis joskus ihan selvittää mistä kalasta ne tehdään.. Mulla ku oli tää kevyt järvikala allergia :-D tai sanotaanko.. Et periaatteessa.. Se ois päivystyksessä vedettävä. Joku tyyppi muuten oikeesti tais mulle joskus sanoa et se meni just testaa jotain kalakapselia päivystyksen aulaan :-D mäki oisin normaalisti aikamoinen unipossu 8-) mutta no.. Kyllä se vielä joskus :) pakkohan sen on.. Mä muuten jos saan Yokin ylipuhuttua, niin puen sen tänään lasten vanhaan pussilakanaan mikä kävi läpi mun erikoiskäsittelyn :-D hih. Ite tietenki hekottelen vieressä 8-) no, saa nähä suostuuko se.. Mua niin kovasti kiinostaa tuleeko sille siitä mitään.. Se sai oireet jo siitä ku se haki sen varastosta, käsittelyn jälkeen se haisto sitä eikä tullu oireita ja sit tulis vielä lopullinen varmuus ku se oikein muhis sen kanssa. Hmm.. Ja sit sen pitäis vielä läpäistä mun herkkyystaso.. Hmm..

24.6.2009 klo 17:42

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Olen tässä nyt kovasti lueskellut tosta virginia tupakan kasvattamisesta.. Saa sit nähdä miten käy. Yoki on kaupassa ostamassa mulle oirejuomaa. Tällä kertaa ajattelin vetää pommaccia. Tekee kauheesti mieli kuplivaa. Niil o aika huono olo siellä.. Kauppaan matkaa reilu kilometri siitepölyssä yms. Poikaki vähä huonovointinen.. Ja mulla karsee olo vaikken o ees ulkona.. Nyt kädet ristiin että tänään sataisi vettä! Jooko PLIIS! Kauheeta, mä täytän syksyllä 25. Aika vanha akka.. Hmm.. Ja vieläki kysytään papereita :-D se on kyl aika huvittavaa. oispa ihanaa jos ois uimaallas kotona sisällä. Mä en tekis mitään muuta ku muhisin siellä päivät pitkät tipsun kanssa :-)

25.6.2009 klo 10:22

Kiwi
Käyttäjä

KIIVI ON RAKASTUNUT!!

http://www.youtube.com/watch?v=VBauVwI9dMw

25.6.2009 klo 10:31

JamesBond007
Käyttäjä

Oliks kukaan Kaisaniemessä kuuntelemassa Faith No Morea eilen?

http://www.youtube.com/watch?v=l4bB9L_UmJg
http://www.youtube.com/watch?v=YujKIkwzrj8

Oli parhaita keikkoja jolla olen ollut. Patton on samaan aikaan sopivan itserakkaan ylimielisen oloisen, mielipuolen ja mukava tyypin sekoitus. Ei varmaan kukaan pysty laulamaan noin täysillä ja rääkymään ja huutamaan samaan aikaan niin että ääni säilyy. Ihqdaahz.

Viestiä muokattu 25.6.2009 klo 10:57, muokkaaja: JamesBond007

25.6.2009 klo 10:55

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^ilmeisesti joku muukin oli ollu ku Yoki sai eilen illalla hyvin mielenkiintoisen tekstiviestin :-)

25.6.2009 klo 15:42

miimar
Käyttäjä

Tää uus ruokavalio selvästi toimii hyvin, mutta silti tulee huonoja muistoja syömishäiriöajoilta, kun täytyy kaupassa syynätä aika tarkkaan, mitä voi ostaa... Ehkä se ajan kanssa helpottaa. Mutta jos mä alan jossain vaiheessa höpöttää vaan kaloreista ja kiloista ja kauhee kun mä oon läski -tyylistä juttua, niin pysäyttäkää! ;)

25.6.2009 klo 22:18

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^täytyy pitää mielessä toi :-) Mä vaan odotan huomista. Ei o kokista eikä mitään muutakaan kunnon oirejuomaa. Vesiki rupee loppumaan. Menee aika tarkalleen.. Sitä on ihan pieni liru enää pullon pohjalla. No, huomen Yoki lähtee heti aamusta hakee mulle vettä, kokista ja pommaccia. Vähän tällainen nyhverö nyyssös päivä. Oireita enemmän ku laki sallii, mut ei niistäkää jaksa koko aikaa valittaa. Meillä muute kävi mielessä et jos löytäis sellaisen maan jossa touko-heinäkuu ois ku syksy, niin etsis sellaisen porukan kuka suostus vaihtaa asuntoja siksi aikaa :-D ei tarvis enää kärsiä kesästä :-D =)

26.6.2009 klo 10:00

Kiwi
Käyttäjä

Jee, taa menee nyt naistenkonferenssiin. On punaiset matot, cocktailit ja swingia. Kaikki palvelemassa olevat ovat miehia, puvut paalla ja kravatti kaulassa ;). Ah, taa seurakunta tietaa miten hommat hoidetaan... Hauskaa viikonloppua!

26.6.2009 klo 11:52

miimar
Käyttäjä

Ohoo, mä olen taas ylittänyt itseni eräällä saralla tänään: uskalsin lähteä ihmisten ilmoille kesämekko päällä :D

26.6.2009 klo 12:05

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^hyvä miimar! Mä menin eilen pakosta kauppaan sika lyhyet shortsit päällä :-D mut oli pakko ku ei ollu mitään muuta tarpeeksi "puhtaana".. Siis käsittelyaineettomana :-) oli kyl vähä sellanen olo et jotain kyllä puuttuu :-D ne oli sellaset vähän ikäänkuin sporttiset shortsit.

26.6.2009 klo 12:33

miimar
Käyttäjä

Kih kih, toinenkin kynnys ylitetty... :P

26.6.2009 klo 12:50

miimar
Käyttäjä

No mutta, minäpä palailen asioihin jälleen ens viikolla. Hyvää viikonloppua kaikille!

26.6.2009 klo 20:01

Yoki
suljettu käyttäjätili

Kamalaa ryynäämistä kaupungilla pari päivää ja hirveä helle! Ei tykkää minä ei! Lahjon itseni tänään. Ugh!

27.6.2009 klo 20:04

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Heh. Ukko pisti tänään ilmanvaihto pömpeliin kylmäkalleja :-D

27.6.2009 klo 20:38

Yoki
suljettu käyttäjätili

Joo ja se toimii :-D hehe! Toiv täst ei seuraa mitään katastrofia 8-)

28.6.2009 klo 10:48

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Onpa mieltäylentävä olo. Just ku yritin viime yönä mennä nukkuu, niin iski järjetön henkitiltti. Siinä oli sit kiva valvoo joo.. Saa nähä uskallanko tänään edes kauppaan lähtä, ku tällaiseksi menee.. Eilen ihan kauheen kuuma ja pölyinen päivä ja rohkeasti lähdin miehen kanssa kauppaan ja siihen se päivä sit menikin.. nykiessä loppupäivä kortisonia kauppareissun aiheuttamiin oireisiin.. Oonkohan mä ainut jonka mielestä tää on ihan sairasta? Hmm.. Hmm..

Sairasta ku ei kyllä jaksais olla sisälläkään. Sit ne sairaan lastensuojelusossut vielä että lapsen pitää päästä kaksi kertaa päivässä ulos leikkimään! Sairasta menkööt ite site ulkoilee sen kanssa! Minä en mee itteeni tuonne tappamaan!

Nyt mä sen keksin! Mä tarviin ilmanpuhdistimen! Tukiskohan sossu tätä hanketta.. 8-) mut ku ei täällä voi muuten olla!
Hmm.. Eihän se periaatteessa ole muuta ku lääkärin lausunto siitä että mä todella tarviin sen ilmanpuhdistimen. Hmm.. =)

Viestiä muokattu 28.6.2009 klo 11:03, muokkaaja: Muusaska

28.6.2009 klo 12:43

JamesBond007
Käyttäjä

Kaasunaamari päähän ja kunnon filtteri siihen.
Tai sitten NASA:lta sellainen avaruuspuku.

28.6.2009 klo 14:48

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^james, miten ois sellanen armolahja et pystyis käskee säätä :-D siinä ois tyyliä! Avaruuspuvutkaan ei ole hassumpi idea. Mietin että ku mä vähän tos kylvin siemeniä ja usko tai älä, olin jo sen mullan pinnan saanut vähän homehtumaan :-D taitava minä! Niin jos mul ois tääl ympäri vuoden jotain viherjuttui joiden mullassa ois näit homeitiöitä, niin auttaisikohan se siedätyksessä.. Hmm.. Hmmm =) edit. No nyt sit kaikki tosiuskovaiset! Nyt Rukoilkaa meikälle sellaista armolahjaa että mä voin käskeä säätä ja se tottelee! 8-) eikö ole loistava idea!
Edit. Kaikki on mahdollista sille joka Herrassa vaeltaa! Vai meniköhän se sittenkin viinissä.. heheheh! Se oli vitsi :-D mulla on huono huumorintaju 8-)

Viestiä muokattu 28.6.2009 klo 15:09, muokkaaja: Muusaska

29.6.2009 klo 12:51

miimar
Käyttäjä

Onneks oli taas enkelinsiivet välissä tänään: Liukastuin lenkillä semmosella kivisellä polulla ja rämähdin suoraan kyljelleni! Vähän aikaa näky tähtiä, mutta lopputuloksena kuitenkin vaan hivenen arka peukalo ja pieni naarmu jalassa. Mutta huh että säikähdin!

29.6.2009 klo 13:02

JamesBond007
Käyttäjä

Lomaaaaaaaaaaaa. Mä haluan lomalle ja pitäisin sitä mieluummin 4vkoa.

Ei muuten varmaan ole helppoa löytää sellaista naista, joka tykkää lapsista, mutta ei missään nimessä halua omia lapsia. Kun toi menee kai usein silleen, et jos nainen tykkää lapsista, niin se haluaa niitä, mutta kun mä en haluis sellaista typyä joka ei tykkää lapsista olleenkaan, kun se taas tuntuu jotenkin sydämettömältä. On tää hankalaa kun on niin kovat vaatimukset.

Veettu - alkoi yhtäkkiä ottaa päähän, että mä mietin naisia joka päivä. Ainakin melkein.

29.6.2009 klo 13:08

miimar
Käyttäjä

^Voi sinnuu :D Anteeks kun mä nauran, mutta kun mua naurattaa... Mutta ihan tosissaan, ei oo helppoo sullakaan. Mutta eipä ole monella muullakaan, vaikkei se yhtään lohdutakaan.

Kyllä mä tunnen semmosia naisia, jotka tykkää lapsista muttei välttämättä halua omia - siinä vaan on usein käyny silleen, että kun sitten ovat naimisiin menneet ja muutaman vuoden olleet, niin on muuttunu mieli molemmilla.

Mä en aivan välttämättä itse halua lapsia, mutta se ajatus johtuu ehkä nyt siitä, etten mä vaan ole vielä koskaan tavannut miestä, jonka haluaisin lasteni isäks. Ja ylipäätään tietysti koko ajatus omista lapsista on hirmu pelottava. Mutta joku äidinvaisto mussa elää silti.

Viestiä muokattu 29.6.2009 klo 13:23, muokkaaja: miimar