yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
21.6.2009 klo 19:47 |
^no höh! Taisin muute justiinsa keksiä sellaisen jutun että AIJAIJAI! |
|
21.6.2009 klo 21:31 |
Oi vitsit! Sain tehtyä kutinavaatteista kutisemattomia vaatteita. Seuraavaksi roudaan tuolta varastosta sellasta myrkky settiä et jos niistä ei tuu tällä herkkyystasolla oireita sen käsittelyn jälkeen niin mä olen nero! Toivotaan parasta, pelätään pahinta. Mutta ensimmäistä kertaa on edes pieni toivon ripe et joistain varastokamoista vois saada mun herkkyystasolle toimivia.. Hmm.. |
|
21.6.2009 klo 23:10 |
Heh. veettiin Yokin kans vähän antioksidanttia. Kylläpä tuli hyvät vibat! Täähä toimii sairasta paremmin ku viina ja pamit! Paitsi että pameista on niin kauan aikaa mut hyvässä muistissa on! Tuli kiva rento olo eikä enää veetutakaan. Aivan loistavaa settiä! Ihan ku ois hiprakassa :-D |
|
21.6.2009 klo 23:22 |
Mä puhalsin eilen nuotioon kyykyssä ja sitten nousin pystyyn. Melkein tipuin ja nauratti hetken tosi paljon - miten jos laittaisitte vaikka pallogrillin siihen olkkarin lattialle ja puhaltaisitte aina kun on paha olo vähän sinne hiillokseen? |
|
21.6.2009 klo 23:34 |
Mä puhalsin eilen nuotioon kyykyssä ja sitten nousin pystyyn. Varma tapa saada silmissä näkymään pelkkää mustaa ja päänsisäiset viisarit heilahtamaan hetkeksi ääriasentoon. |
|
22.6.2009 klo 10:00 |
:) tuntuu toisinaan siltä et elää aivan täysin erilaista elämää muihin nähden kun meillä on näitä aivan käsittämättömiä kemikaali ja lisäaine yms allergioita ja yliherkkyyksiä.. Sitten kun näistä puhuu ikäänkuin ne olisivat täysin normaaleja juttuja, mitä ne meille ovatkin, niin ihmiset pyörittelee silmiään eivätkä oikein mitään osaa sanoa.. En toisaalta ihmettele. Joskus kun olen kertonut jollekin aika tarkkaan meidän oireista ja niiden syntyperästä niin ovat hetkeksi kyllä pysähtyneet miettimään. Se kun on käsittämätöntä että joku ei kestä vesijohtovettä eikä edes kaikkia lähdevesiä eikä huuhteluaineita eikä lähellekään kaikkia pesuaineita saati tiskikoneen pesuaineita jnejne.. Joopajoo... Tämä nyt oli tällainen turhaakin turhempi kirjoitus ku en keksiny mitään muuta :) |
|
22.6.2009 klo 10:41 |
naurattaa näin jälkikäteen, kun toi mun edellinen postaus vaikuttaa aika tylyltä ilman hymiötä - mä lisään sen tänne nyt sitten. :) |
|
22.6.2009 klo 10:49 |
^ :-) mulla varmaan lähtis taju ku tarpeex kauan puhaltelisin :-D aamukahvia äkkiä naamariin! |
|
22.6.2009 klo 14:27 |
Ois niinku korvat lukossa jatkuvasti... Tai ainakin toinen, humisee vaan :/ |
|
22.6.2009 klo 15:57 |
Kaikki peruna friikit, kande lukee. http://www.sci.fi/~ahven/peruna/learti19.htm taisin vetää eilen itelleni perunamyrkytyksen.. Ainaki kaikki oireet täsmää ja pottulajikekaan ei ollut mikään parhaasta päästä. rosamunda näyttäis olevan vähiten toksinen. Viestiä muokattu 22.6.2009 klo 15:59, muokkaaja: Muusaska |
|
22.6.2009 klo 16:17 |
"Eriasteisia myrkytysoireita on kivun tunne mahassa tai suolistossa, pahoinvointi, ripuli, oksentelu, usein yhdessä päänsäryn ja kuumeen kanssa, verenpaineen lasku sekä iholaikut. Hermosto-oireita on uneliaisuus, apaattisuus/rauhattomuus, täriseminen, sekavuus, depressio, harhanäyt, näkökyvyn heikkeneminen." Onneksi nämä ei voi johtua tuhannesta muustakin syystä... Mahtaakohan Muusaska tulla jo luulosairaaksi, kun lueskelee kaikkia tommosia. :P Sama juttu kuin lukisi lääkärikirjoja, jonka jälkeen keksii itsellään olevan kymmenen eri sairautta. |
|
22.6.2009 klo 19:20 |
^eiku tosta perunasta oli jo joku vuosi sitten puhetta.. Ku mul oli se "peruna allergia". Mystisesti en kestänyt mitään muuta perunaa kuin rosamundaa ja sekin piti olla ensin kuorittu ja sen jälkeen keitetty ja sen jälkeen vielä pakastettu.. Sillon en edes tiennyt että se sisältää vähiten toksiineja. Sitte lopulta en kestäny enää sitäkään ja mies sai perunasta kovia vatsakipuja ja poika oireili sille myös.. Nyt aamusta iltaan perunaa vetäneenä ja ihmetellen just erinäisiä myrkytysoireita, päätettiin vähentää perunan käyttöä ja siirtyä vähemmän toksisiin lajeihin. Se on tää kuuluisa "peruna pökkyrä" mitä muistan ku sitä aina ihmeteltiin. |
|
22.6.2009 klo 19:25 |
Tos oli et normi ihminen kestää glykoalkaloideja 2-5 mg painokiloa kohti. Jos syö oikein toksista perunalajiketta niin sen saa aika nopeasti täyttymään. Etenkin jos vetää kaverina muita koisokasveja. Epäilen myös että jonkin sortin "myrkytys" pienentää tuota toksiinien kestämistä. Siis se meidän rakas ex asunto. Sen myrkky tasot ei menny edes viiterajojen sisään siinä myrkyllisyystutkimuksessa vaan ne meni aivan yli! Helppo huomata kaikki ku on jo muutenki niin toksinen kroppa :-D vaikea sitä on ymmärtää jos itse ei saa mistään koskaan mitään kovin selvää oiretta.. Viestiä muokattu 22.6.2009 klo 19:26, muokkaaja: Muusaska |
|
22.6.2009 klo 19:43 |
Hieman solaniinista.. Tutkimuksen mukaan solaniinin myrkylliset ominaisuudet johtuisivat sen vaikutuksesta mitokondrion kalvoon. Kokeet osoittivat, että solaniinin läsnä ollessa mitokondrion kalvon kalsiumionikanavat avautuivat ja tämä johtaa kalvojännitteen nousuun ja Ca2+-ionit kulkeutuvat mitokondrion sisään. Solun kasvanut kalsiumkonsentraatio aiheuttaa solun vaurioitumista ja apoptoosin. Ja sitten kun katsomme näitä myrkky asuntojen myrkkyjä.. Esim. Yksi tunnettu myrkky on Valinomysiini joka on mitokondriomyrkky sekä neurotoksiini. Ja toinen rakas home/myrkkyasuntojen ystävä kereulidi joka on myös mitokondrioita tuhoava solumyrkky. Sitten kun näitä kertyy mukavasti elimistöön niin.. niin.. Voipa olla että nämä perunan toksiinit eivät ole enää kovin toivottuja kavereita. Kyllähän elimistölläkin varmasti on joku rajansa kuinka paljon toksiineja kestää..? Mikähän lie mahtaa olla näiden ns. Supermyrkkyjen puoliintumisaika. Joka tapauksessa, kun perunan glykoalkaloideistakin on olemassa omat suosituksensa, niin en kyllä ehkä ihan heti omaalotteisesti kroppaani myrkyttäisi kun vaihtoehtojakin on. Toisaalta, jos niille myrkyille ei koskaan näkyvästi oireilisi niin haittaisiko se silloin mitään? Viestiä muokattu 22.6.2009 klo 19:54, muokkaaja: Muusaska |
|
22.6.2009 klo 20:09 |
^sanoo henkilö joka on vetäny päivittäin liikaa perunaa :-D |
|
22.6.2009 klo 20:15 |
Eihän sitä uskalla kohta mitään syödä :O Ei vaan, tuo perunahan on vissiin muistakin syistä tietyissä dieeteissä esmes aika nounou, sen tärkkelyspitoisuuden vuoksi varmaankin. |
|
22.6.2009 klo 20:27 |
^tuohon lopputulokseen me oikeastaan tultiinki sillo ku oltiin kaikkein herkimmillä :-D on se vaan hullua mitä kaikkee ruuastaki löytyy.. Mutta jooh, ajattelin tehä seuraavaksi riisinuudeleita :-P olis aika jees, jos keksis jonku vasta-aineen noille toksiineille.. Kyllä helepottais uskoisin. Niin joo.. Ainakin muistakseeni karppaajat välttelee perunaa ku siin on niin paljon hiilihydraattia jos oikein olen tajunnut. En o niin paljon noihin perehtyny :-D |
|
22.6.2009 klo 21:38 |
Solaniinihan on se aine, jonka takia yhdestä kohdasta vihertävää perunaa ei saa syödä lainkaan. Mutta helposti tulee luulosairaaksi, kun lukee tuollaisia juttuja. Oireetkin on noissa aina niin epämääräisiä, että aivan varmasti sopii jossain määrin jokaiseen. |
|
22.6.2009 klo 21:45 |
^niin. Totta Anskutin. Mua ei aikuisten oikeesti kiinnostais tietää noista asioista mitään. Mut on pakko opetella noita juttuja.. Kun alunperin vuosi sitten kukaan ei tajunu miten perunalle voi olla allerginen.. Eikä se edes siihen jääny. Sen jälkeen piti selvittää miksi mies saa oireita, järkyttäviä vatsa kipuja tietyistä ruuista ja sen jälkeen miksi poika OKSENTAA ku sille antaa perusruokaa? ! Aivan sairasta.. Haluisin unohtaa koko pa*kan mut ku AINA tulee joku joka muistuttaa, hei, söit/joit/olit nyt sellaisessa paikassa jossa oli liikaa myrkkyjä. JIPPIJAIJEE! Viestiä muokattu 22.6.2009 klo 21:47, muokkaaja: Muusaska |
|
22.6.2009 klo 21:50 |
Siis, mun allergia testit sanoi, et mul on perunaallergia, mut lääkäri ei voinu uskoa että mulla on perunaallergia sillai et saan siitä oireita kypsänäkin. Samoin se ei ymmärtänyt miten mun testit voi näyttää allergiaa MELKEIN KAIKELLE mitä testataan! Tässä ois kuule sellainen sara, mitä ei aikuisten OIKEASTI ole tutkittu tarpeeksi! Mun miehelle lääkäri sanoi, että meidän allergologiamme ei tunne tuollaista allergiaa, vaikka ALLERGIA TESTIT näytti toista! Viestiä muokattu 22.6.2009 klo 21:52, muokkaaja: Muusaska |
|
22.6.2009 klo 22:02 |
Hyvä esimerkki näistä, "ei se haittaa jos vain tuollaisia oireita on", kun ravitsemusterapeutti sanoi että ei haittaa jos saan kananmunasta hieman pahoinvointia yms. No, minä tyytyväisenä vedin kananmunaa, kunnes sitten sain niin pahan pahoinvoinnin että oksensin seuraavana aamuna vatsalaukkuni tyhjäksi ja sain kuumeen (melkein 39 astetta) joka lähti laskemaan ja loppui vasta muutaman päivän jälkeen.. Että se näistä PERUS TIEDOISTA ja neuvoista jotka on aivan hanurista.. Katsokaa hieman inspectorsec.fi sivustolta mitä myrkyt tekee. Ja nämä on löydetty aivan viimeaikoina. Tämä on todellinen ongelma eikä mitään harhaluuloa tai vainoharhaisuutta. Altistuminen näille ei ole todellakaan lastenleikkiä tai mitenkään naurun asia. Viestiä muokattu 22.6.2009 klo 22:05, muokkaaja: Muusaska |
|
23.6.2009 klo 10:08 |
Juu siis kyllä mä uskon homealtistusongelmiin. Mutta se on toinen juttu, onko jokainen asiaan jollain tavalla liittyvä nettisivu oikeassa. Ja ainakin tuon perunasivun oireita on melkein jokaisella jotakin. Toisen nettisivun mukaan taas ne johtuvat kahvista, joku tarjoaa amalgaamipaikkoja ja joku kännykkämastoja. Näillä nettisivuilla ei koskaan tarjota mitään selkeää tuntomerkkioiretta, jota ei voisi aiheuttaa sata muutakin asiaa. Teillä on ollut tyhmä allergologi, jos on sanonut ettei keitetylle perunalle VOI olla allerginen. Kuitenkin jos perunan allergiatesti näyttää positiivista, yleensä se koskee vain raakaa perunaa. Minäkin olen allerginen monille tuoreille kasviksille, joita voin syödä keitettynä. Ja nykyinen suositus allergian suhteen on, että jos oireet ovat lieviä, saa joskus syödä. En tiedä onko se fiksua, mutta edellisten suositusten aikana ihmisten allergiat vain lisääntyi joten jotain kai on täytynyt muuttaa. Allergian uusi hoitosuositus käskee tekemään kaikkea sitä, mitä mua on aina kielletty tekemästä, ja kieltää sellaisia juttuja, mitä mulle on tehty :-) |
|
23.6.2009 klo 17:36 |
Mä oon kyllästyny naamakirjaan... Kauhee kriisi :D |
|
23.6.2009 klo 18:43 |
Tilasin lisäaineetonta röökiä! |
|
23.6.2009 klo 20:26 |
Mä en o ollu irc-galleriassa aikoihin ku en pysty siellä kommentoimaan tällä kännykällä :-D tylsää. Facebook on kans vähä outo puhelimella, mutta kyllä siellä joskus tulee käytyä.. Kauhee suklaa himo. Onneksi söin viimiset suklaat niin ei tuu vedettyä ihan sikana :-D hmm.. Tekee mieli punkku kastiketta.. Hmm.. Perjantaina ois lapsilisä päivä.. Hmm.. 8-) |
|
24.6.2009 klo 0:22 |
American spirit onko merkki? Kaverilla oli joskus sitä, tai taitaa olla vieläkin kun ei polta enää - vuosia sitten kuitenkin tilasi. Ihan jees tavaraa vähän maistelun perusteella. Tosin uskoisin, ettei pahin homma savukkeissa ole lisäaineet vaan se varsinainen aine.. |
|
24.6.2009 klo 0:59 |
Joo, american spirit on se toinen Lisäaineeton merkki. En valitettavasti löytänyt sitä mistään :-( olisin kyllä halunnut.. Mutta löysin sit kuitenkin toisen Lisäaineettoman, manitou merkkisen tupakan ja tilasin sit sitä. Ajattelin et ku tästä röökistä ei meinaa millään päästä eroon, niin poltan edes sit sitä mikä on vähemmän haitallista. Ku tää vielä jotenkin korostuu ku on niin yliherkkä kemikaaleille.. Oikeesti, haistelin tänään röökiä ja mulla turposi naama. Siinä vaiheessa ajattelin et nyt kyl jos on pakko polttaa, niin poltan sit edes sitä mikä on puhdasta! Noi nikotiini valmisteet ku kans on meikäläisille aikamoista myrkkyä.. |
|
24.6.2009 klo 1:04 |
slslsl, tiedätkö muuten mistä sitä american spirit merkkistä tupakkaa saa? |
|
24.6.2009 klo 1:12 |
Itse taisin tilata kaverille Hollannista. Amsterdam cigars oli nettikaupan nimi. Jotain lisäaineetonta tupakkaa saa myös Turun tupakkakaupasta, eli Suomesta, niillä pitäis nettikauppakin toimia jotenkin. Oliskohan se ollut tuota toista sitten. |
|
24.6.2009 klo 1:18 |
Ei mutta luomuinta tupakkaahan saa kasvattamalla itse ja sitten polttamalla tietysti piipussa. Paperinkin tekoon kun on käytetty ties mitä... Kaveri sitä harrasti, hyvää tavaraa onnistui saamaan. Ylipäätään piipputupakassa on käsittääkseni vähemmän lisäaineita kuin savukkeissa. Ja onhan se hienompaakin. Tulee silloin tällöin harrastettua, olen aika haka siinä jopa. |