yleinen puhumiskeskustelu!
Alue: Yleinen keskustelu
|
13.6.2009 klo 12:00 |
Voi tylsyyyyden tylsyyyyyys... Ei sitten tullu koekutsua, joten uutta ohjelmaa olis keksittävä tälle päivälle... |
|
13.6.2009 klo 12:13 |
^mitä koekutsua? Ai niin.. En mä kaikkiin ruokiin laita kahta lusikkaa grillausmaustetta. Ainoastaan mulle ja miehelle tarkoitettuihin safkoihin sitä menee aika iloisesti 8-) me ollaan ihan maustefriikkejä. Jos me esim. Tehdään tulista safkaa niin se sit yleensä on oikeasti tosi tulista! Mies aikoo tänään kokata mulle jotain mexicolaista. Odotan innolla! Mä varmaan voisin sit huomenna tehä jotain muussia ja pippurikastiketta.. |
|
13.6.2009 klo 12:19 |
Etsintäkokeeseen oltiin varalla koiran kanssa, mutta ei tullu viime hetken soittoa :/ Kaks koetta on jo mennyt silleen sivu suun, ja noita ei kovin usein järjestetä, ainakaan missään siedettävän matkan päässä. Mutta tuleehan noita kokeita tietysti, eihän tässä varsinaisesti mikään kiirus ole. |
|
13.6.2009 klo 12:20 |
Me tehdään muuten kans tänään jotain hyvää kanasalaattia - mausteet tosin pitää jättää pois ja sit kukin voi lisäillä niitä oman makunsa mukaan, kun äitee ei voi syödä mausteista ruokaa. |
|
13.6.2009 klo 13:24 |
oi kanasalaatti! pitää tehä sitä joskus kyllä itse. joo peruspyöriä :D täällä saarella. tommonen tavallinen pyörä ilman vaihteita on 8e päivä, 40e viikko. 3 vaihetta 10epäivä, 50e viikko... |
|
13.6.2009 klo 16:39 |
Mä en o uskaltanu syödä kanaa ku mulla on salmonella kammo :-D ja broileria en o pystyny syömään sen jälkeen ku luin niitten olosuhteista.. :-/ mut jos sais jostain vapaan kanan lihaa, niin olisin tyytyväinen. Ei kellään sattuis olee kanalaa? :-D fasaanin liha muuten maistuu aika paljon kanan lihalta. Olen syönyt metsästettyä fasaania ja se oli hyvää! Sit suosin suomalaista lihaa. En osta koskaan ulkomaalaista. Paitsi eineksissä oon saattanu syödä, mutta nykyään en suosi eineksiäkään. Ja sikaa en tykkää syödä ku se haisee mun mielestä ihan kuona-aineilta 8-) olen siis hyvin nirso lihani suhteen! Toisinsanoen, vaadin vain parasta ja sen kyllä huomaa hinnasta.. Mutta kyllä kannattaa! Makukin on parempi! Luomu nauta olisi tosi jees.. Ja riista! Ja tonnikalaa en nykyään syö juurikaan vaikka testasinkin sen. Syy on se että suurin osa meristä on niin saastuneita. Kerran oon jo kroppani asunnolla myrkyttäny niin en kyllä aio tehdä sitä enää ruualla ku siihen pystyn itse vaikuttamaan. Välillä olen myös miettiny nuita säilöntäaineita.. Valitsen aina sen tuotteen missä on vähiten. Tai ainakin yritän. Esim. Jos ostan oliivi purkin, niin otan sen tuotteen missä on vähiten E koodeja. Tosin rahapulassa en ihan niin paljoa katso. Mutta kyllä noita ihan edullisestikin löytyy. Toi himputin natriumglutamaatti oli vaan totaali emämoka.. :-/ no, tyhmyydestään oppii.. |
|
13.6.2009 klo 16:43 |
Ja luomua en nykyään enää niin osta, koska se on joissain tuotteissa todella kallista! Esim. Luomutomaatti.. Ja joissain tuotteissa luomussa on enemmän hometoksiineja.. Et se on vähän niin kaksipiippuinen juttu toi luomu.. Jossain tuotteissa se on avot! Esim. Kurkut. Tuhat kertaa parempia luomuna, mutta sit esim. Maissista tehty luomu polenta.. Olen sata varma että se on täynnä hometoksiineja.. Mikähän ruokavalio avautuminen mulle nyt taas oikein iski :-D mutta joo.. Mun mielestä on tärkeää asioissa missä voi valita, että valitsee enemmän sellaista mikä on parempi terveydelle. |
|
14.6.2009 klo 16:08 |
Hmm.. Hmm.. Mitähä sitä.. Pikku kundi päikkäreillä ja ukko tuhisee vieressä :-D ajattelin vaihtaa ton ruokasuolan ruususuolaan.. Näytöstäs olevan aika paljon terveellisempää.. Jeespox. Eilen oli päivällä kyllä vilinää ja vilskettä ku oli vähä lapsia kylässä :-D no, poika sai pitkästä aikaa taas leikkikavereita. Jaa.. Vois kai sitä jotai järkevääki tehä. Ei vaan tiiä mitä. Ei tässä ny oikeen ole mitään ihmeempiä.. Höh. |
|
14.6.2009 klo 16:17 |
tittidii. minäpä olen töissä ja vad dä är tråkigt här, ei ole mitään tehtävää.. huaaaahhh. söisikö yhen jäden :p |
|
14.6.2009 klo 16:17 |
vai katsoisiko peräti leffan? tuommonen kun "butterfly" odottaa katsojaansa.. |
|
14.6.2009 klo 16:47 |
^sehän on leppoista duunia :-D |
|
14.6.2009 klo 17:12 |
no kyllä tämä vainen on :p |
|
14.6.2009 klo 17:43 |
"Mä en o uskaltanu syödä kanaa ku mulla on salmonella kammo :-D" :D Ei sen takia kannata olla syömättä. Suomessa on aika pieni mahdollisuus saada salmonella, ja sekin mahdollisuus häviää, kun kypsentää varmasti täysin kypsäksi. Ja salmonellan voi saada muustakin kuin kanasta, että.. :P |
|
14.6.2009 klo 18:34 |
^joo mä oon vähä hassu :-D se on varmasti tosi pieni se salmonella riski.. Jeespox. Mitähä sitä keksis. Just tulin suihkusta ja tukka on kyl niin haperoa et vois tehä sille jotain. Hiusten leikkuu ei tekis pahaa, mutta mutta.. Ei kehtais niitäkää koko aikaa leikellä. Viimex leikkautin puoli vuotta sitten. Hmm.. Hmm.. |
|
15.6.2009 klo 10:50 |
oijoi.. Mä en taida tänään selvitä ruokakauppaan ku mul on tukka täynnä öljyä :-D en keksiny mitään muuta eilisessä hiuskriisissä. Tukka on ihan haperoa ja sitä lähtee ihan normaalissa harjauksessa ihan järkyttäviä määriä.. Eilen vähän haroin hiuksia niin voi voi.. Toivottavasti en kaljuunnu.. Mulla onneksi on tosi paksu tukka, että ihan heti ei kaljua tule, mutta jos tämä kovin pitkään tällaisena jatkuu niin eipä kyllä paljon jää hiuksia päähän.. Mä en nuista et mulla ois koskaan ennen tällai lähteny tukka päästä o_O paitsi teininä ku oli vähä kilpparin liikatoimintaa.. Ja nyt ei o sitäkään.. Apua! |
|
15.6.2009 klo 10:53 |
Yoki vähä kevyesti herkistyny hyttysille.. Sitä puri eilen montaki hyttystä ja nyt sillä on älyttömän isoja patteja.. Samanlaisia mitä se yleensä saa paarmoista. Paitsi että paarmoista sille kehittyy joku imusuonitulehdus.. Lähtee sellanen punainen viiva sydäntä kohti ja turpoo käsi ja sit se vetää siihen antibiottia. Paitsi että viime vuonna ku sitä puri paarma niin mä syötin sille mun kortisoneja niin siitä ei sit tullu sitä tulehdusta.. Hmm. Hmm.. |
|
15.6.2009 klo 14:58 |
tiputin kortisonitärinöissä sika kalliin rasvatuubin. Ei menny onneksi rikki, mutta melkein puolet rasvasta levis lavuaariin ja lattialle. Se Yokin kädessä oleva purema on pakko olla paarmasta ku ne muut on ihan erilaisia. Se on ihan koholla ja se on kuuma ja keskellä pieni punainen jälki. Yms. Mut jooh.. Hirvee kortisoni lasku olo. En ole uskaltanu niitä housujakaan alkaa ompelee ettei mistään tulis mitään sysäystä kortisonipurkille, ku laskut on jo hyvin käynnissä. Huomiseksi odotan nolla päivää.. Sit ku pari päivää nollilla niin sit vois niit housui kattoo.. Tänään ajattelin kyl vaihtaa koneesta neulan ku se on musta vähän tylsä :-/ ja muutenkin pitäisi tikki säätää paremmaksi tuolle kankaalle. Vaikea kun en ole vielä niin hirveästi tehnyt tuttavuutta tuohon koneeseen ku se on kaverin, niin pitää vähän opetella sen käyttöä.. Oman koneen kaikki säädöt ku muistaa niin hyvin, mut sitä taas ei voi käyttää.. Jees.. Mul on ollu liha yön marinoitumassa. Leikkasin sen pihveiksi ja jätin vielä marinoitumaan. Katsotaan mitä siitä tulee.. Odotan mielenkiinnolla. Paistan ne sit ku poika menee yöunille. Pikku kundille oon jo väsänny muusit ja jauhelihakastikkeet. Kyl meki niitä tosin syötiin.. Pakko koko ajan tehä jotain ku on niin ADHD olo :-D |
|
15.6.2009 klo 16:46 |
Voi räkä ja kärsimys ja ärsytys ja v*%!#¥s vähä tuota noin jännittää jotta että mites nyt sit ton paarmanpureman kanssa käy että jos se sitte ehkä mahdollisesti kenties hitto pistääki sen tulehduksen ni joutuu jotai antibioottisössönssöötä vetämään... Ny on jo aika mieltäylentävä kortisoniolo ku tärisee ja vapisee ja on mela otsassa ja hermo kireellä ja ja ja ja... Muusaska kulta meinaa tänää tehdä jotai kivaa ja ihanaa ruokaa! Se ruoka ja Muusaskan hyvä seura ja tottakai olut pelastaa kyl ehkä tän olon ja päivän 8-) |
|
15.6.2009 klo 16:54 |
Voi teitä Muusaska ja Yoki *tsemppaushalirutistukset* |
|
15.6.2009 klo 17:00 |
Kiitos miimar :) |
|
15.6.2009 klo 17:03 |
Tänää on vähä kyl tälläne extreme valivalipiip päivä :-D no mut pitää ajatella silleen et nyt "saadaan" yhdessä Muusaskan kanssa kärsiä näist oireista eikä enää niin et vaan Muusaska kärvistelee... Rock on! |
|
15.6.2009 klo 17:04 |
|
|
15.6.2009 klo 18:19 |
Hirrrrveä lihanhimo :-D Muusaska paistaa pihvejä! |
|
15.6.2009 klo 22:17 |
Höh. Toi finnaquan lähdevesi on ihan täyttä shittiä. Maistuu samalla tavalla kemikaaleille ku kraanavesikin.. Ja sit ku sitä paljon juo niin tulee oireita. Samanlaisia ku tosta kraanavedestä. Höh! Etenki toi yks tonkka mikä oikein haisee kemikaaleille.. Höh. Vaihdan kyllä polar springiin. Se on ollut tosi puhdasta ja maistuuki oikeasti vedelle eikä millekään kemikaali sonnalle.. Yoki saa kyl huomen soittaa sinne ja kysyä mitä ihmeen shittiä ne siihen survoo.. Tahtoo puhdasta vettä! Ei paljon nappaa samanlainen rumba mikä tuli ku juotiin pari kuukautta tota kraanavettä.. Koko perheellä maha aivan sekasin! Poika parkaki lakkas syömästä ja sil oli maha ihan vetelällä.. Höh. Sairasta sentään että puhtaan veden saaminenkin voi olla niin hankalaa.. Yhdessä vaiheessa ostettiin melkein kaikkia mahdollisia lähdevesi merkkejä ja testailtiin niitä :-D kyllä sen aika pitkälle mausta tuntee.. Kunnon vedestä lähtee janokin ihan eri tavalla. |
|
15.6.2009 klo 22:43 |
Hyi ku tuli huono olo tosta vedestä.. Maha turpos ja tuli paha olo. Pitäskö ottaa vähä viiniä.. Siitä tulee vaan hyvä olo. Mitähä sairaan mössöjä noissa vesissäki on.. Oli muute yks ampiainen tehny pikku pesän meiän vanhaan patjaan joka on parvekkeella. Voi toista.. Yoki kävi vähän antamassa sille kyytiä. ampiaisparka.. Hyi ku on tokkurainen olo. Kaksi lasia vettä tosta uudesta tonkasta. Kauhee valitus.. Mut ku ärsyttää! Testautin vielä ukolla ton uuden tonkan veden ja sillä tuli taas niitä sydämen tykytys juttuja.. Hmm.. Hmm.. Tämä tietää taas tosi sairaan hemasevaa yötä.. Pyöriskelyä sängyssä unettomana ja hiestä märkänä.. Sairasta miten voi olla ihminen herkkä kemikaaleille.. Ja se ompelukonekaan ei toiminu! Laitoin kaverille sit viestiä et missä se on ollu ja se on ollu sellases paikas missä on epäilty jotai homeongelmaa.. Yllätys, yllätys.. Perustan kohta myrkkyjen kartoitus firman. Vaarallisen työn lisät mukaan! Sit vaan kattoo kuin paha ja minkä tyylinen oire tulee ja liksa sen mukaan :-D hih, sanoin just Yokille et tuotko mun luurin kunnes tajusin et sehän on mun kädessä :-D vitsi mikä torvi! Viestiä muokattu 15.6.2009 klo 22:45, muokkaaja: Muusaska |
|
15.6.2009 klo 23:22 |
Ei kukaan sattuis tietää millä tuotantolinjoja puhdistetaan.. ? 8-) olis ihan mielenkiintoista. Ku mietin vaan että, että.. Ku tavallisella konetiskiaineella pestyt astiat aiheuttaa oireita.. Nii..iin..! Millähän mössöllä nuo tuotantolinjat puhdistetaan.. Ainut konetiskiaine mitä me kestetään on sonett. Se on tehty silikaatista, soodasta ja sitraatista. Hmm.. |
|
15.6.2009 klo 23:32 |
Auttaiskohan jos alkaisitte vaikka elämäntapaintiaaneiks ja muuttaisitte metsään jokskin aikaa. Mä ajattelin, et jos noi kemikaaliallergiat vois hellittää sillä, et olis pidempään täysin erossa kaikista mahdollisista kemikaaleista. Tai sitten toi on joku Jumalan ihmeellinen suunnitelma ja se lähettää teidät jonnekin Afrikkaan savimajaan asumaan, niin sitten voitte siellä paremmin kuin täällä ja ootte ilosia sellasissa olosuhteissa missä moni muu vaan valittais. Mä en ole koskaan kuullutkaan et kellään olis noin kovia allergioita kuin teillä, se tekee näistä jutuista aika mielenkiintoisia. Mä just mietin, et kun en oo imuroinut puoleen vuoteen, niin ehkä siks en saanut mitään allergisia oireita tänä vuonna siitepölystä, kun olen jotenkin kasvattanut vastustuskykyä näiden villakoirien seassa. Ei oo paljon motivaatiota siivota kun asuu yksin ja tänäänkin soitin pari kaveria kylään henkiseksi tueksi, et saisin vaan yhden listan ja cd-telineen seinään kiinni. |
|
16.6.2009 klo 2:14 |
Aaaaaaaaaaaaaaaarrrggghh! Kamala olo!! Nyt kiroiluttaa ja kovasti... Menen siis savukkeelle! Varmaan joudun heräämään aamulla ihan viim klo 7.30 ja edelleen tääl valvon.. Ei toivoakaan nukkumisesta ku on niiiiiiiin kamala olo.... |
|
16.6.2009 klo 11:42 |
James, hyvä idea toi savimaja :-D mäkin olen aika huono siivoamaan.. Mutta nykyään on pakko yrittää skarpata. Yoki toi tos polar springiä. Maistelen täs onko mitään kemikaalin sivumakua. Alkukosketus tuntuu aika hyvältä. Täytynee vielä laittaa jääkaappiin et voi arvioida onko maku samanlainen kuin suoraan lähteestä nostetun veden. Kävin niitten kotisivuilla ja pullotus prosessissa ei ainakaan mitään kemikaaleja käytetä. Hmm.. Se vesi menee jonku tuutin läpi pulloihin. Eli sit vaan toivotaan et sen tuutin puhdistamisessakaan ei hirveänc kemikaaleja käytettäisi. Hmm.. Hmm.. |
|
16.6.2009 klo 13:33 |
James, ai niin joo.. Mäkään en o hirveesti luukku vastaavanlaisia tapauksia. Yhdestä perheestä oon kuullu jossa lapsi on aivan äärettömän yliherkkä! Tää on vähän joo.. Se oli se asunto. Ja mulla kyl alko jo raskaus jotain tekee, synnytyksen jälkeen lisää ja asunto sit räjäytti kaikille jotain ja mulle pahiten ku muutenkaa en kovin terve ollu. Mutta ei tämä enää edes paha ole :-D sillon oli paha paha ku keittelin tunti tolkulla jotain kämästä luomu naurista lähdevedessä. Ensin sitä keitettiin monta tuntia jonka jälkeen se muussattiin ja lisättiin vehnänalkioöljyä (20?/pullo) ja hirveen rumban jälkeen oli lämmin ruoka valmis :-D sillo meinas kyl mennä jo muutamaan otteeseen hermo. Ja mun ruokajuomana toimi sika kallis aten mustikkamehu tai stella artois olut. Jipii! Lisähermoromahdus tuli siitä ku se sairaan nauris piti olla tietty nauris. Piti olla luomu KASKI nauris.. Sit sitä tilattiin lapista asti.. Että meikä sai vähä ruokaa :-D sit ku oltiin mummolassa niin äiti parka leipo mulle hiki hatussa kaskinaurispiirakoita ja kypsytti niitä miljoona vuotta uunissa ettei vehnä vaan nyt vahingossakaan jää liian raakaksi :-D kaiken multihuipennuksen ihanuus oli vielä siinä, et jos vahingossa joku (esim. Lapsi) sattui vahingossa koskemaan mun ruokaan sormilla joissa oli esim. Ruuan muruja niin koko ruoka oli pilalla :-D poika ei ollu sillo juuri koskaan mun sylissä ku se joi maitoa ja jos se huitas vahingossa maitokäsillä mun huulia niin kortisonipurkki kilisi.. Heh. |