Krito-ryhmä
Alue: Yleinen keskustelu
|
10.5.2008 klo 9:13 |
Onko kukaan käynyt Krito-ryhmässä (kristillinen toipumisryhmä)? Se on tällainen vähän niinkuin ryhmäterapia-tyylinen kuuden kerran kokoontuminen kirkon/srk-kodin tiloissa, ja jokaisella ryhmällä on omat aiheensa, esim. riippuvuudet, pelot, tms. Olen parhaillani pelko-aiheisessa ryhmässä ja mielestäni se on ollut antoisaa. Ilmapiiri on jotenkin todella rentoa ja inhimmillistä. Luottamus toisiin syntyi äkkiä ja tunnelma alkoi olla aika vapautunutta heti ensimmäisen kerran jälkeen. Ollaan laulettu, rukoiltu ja keskusteltu omista peloista ja elämästä. Harmi, että se loppuu, mutta olen harkinnut, että itse alkaisin vetää sellaista ryhmää. Suosittelen kaikille, jotka vain kokevat tarvitsevansa vertaistukea elämänsä eri osa-alueille. www.krito.fi |
|
18.6.2008 klo 22:19 |
Up* Eikö kukaan....? |
|
19.6.2008 klo 0:09 |
Olin Raamattukoulussa mutta en itse tykännyt -sitä ennen kävin netto ryhmän se oli parempi koska siellä oli mahdollista myös käyttää armolahjoja :) |
|
20.6.2008 klo 9:22 |
Hmm, saako kysyä, mikä siellä teki sen ettet tykännyt? |
|
20.6.2008 klo 10:26 |
Hmm, saako kysyä, mikä siellä teki sen ettet tykännyt? Krito pohjautu luento tyyppiseen "alustukseen" ja sitten siitä keskustelitiin -jotenkin avoimuus ja armolahjat jäi sivuun kokonaan :) |
|
22.6.2008 klo 21:19 |
Harmi, meidän ryhmässä oli rukousta ja aika henkevää keskustelua. Koin, että Pyhä Henki oli läsnä valtavalla voimalla. |
|
8.9.2008 klo 22:15 |
Malmin kirkolla alkaa 13.10 krito-ryhmä. |
|
8.9.2008 klo 22:28 |
jotenkin avoimuus ja armolahjat jäi sivuun kokonaan :) Nyt en ihan ymmärrä. Miksi armolahjoja pitäisi jotenkin erityisesti korostaa? Ei eheytyminen ole armolahjoista kiinni. |
|
8.9.2008 klo 22:28 |
Niin ja sitä vielä, että eikö meininki ja ryhmäläisten yhteys voi olla avointa ilman armolahjoja? Armolahjatko sen avoimuuden tekevät? |
|
9.9.2008 klo 10:00 |
Mielestäni armolahjat vielä kaikenlisäksi käsitetään aivan liian suppeasti. Voihan jollain olla pelkästään toisen kuuntelemisen armolahja. Helposti yleistetään ainakin tietyissä piireissä, että vain kielilläpuhuminen, kielten selitys ja profetoiminen ovat oikeita armolahjoja. Minusta juuri silloin mennään harhaan jos aletaan vain pumpata esiin näitä kolmea armolahjaa. Silloin työkalusta eli kyseisestä lahjasta tulee helposti itsetarkoitus eikä työväline ihmisen palvelemista varten. Itseasiassa toisen palveleminen tavalla tai toisella on jo pelkästään iso armolahja. |
|
16.9.2008 klo 10:04 |
Olen samaa mieltä pietun kanssa, armolahja käsitetään liian suppeasti. |