Tatuoinnit?
Alue: Luovuus ja muoti
|
27.10.2009 klo 21:30 |
revoluzone, edelleen on hyvä ymmärtää asiayhteys kun otetaan noita yksittäisiä raamatunpaikkoja, varsinkin Vanhasta Testamentista. Jeesus on minun hyväkseni luettu täydellinen uhri. Kyseessä on joka tapauksessa Jumalan antama ohje ko. asiaan, jos joku haluaa sellaista näkökulmaa miettiä. Hebrealaiskirje: 10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, |
|
28.10.2009 klo 0:43 |
revoluzone ; Kyseessä on joka tapauksessa Jumalan antama ohje ko. asiaan, jos joku haluaa sellaista näkökulmaa miettiä. Jos tarkkoja ollaan, niin se oli Jumalan antama ohje sen aikaisille Juutalaisille, ei meille "pakanoille". Mitä muuten, niin ainahan vain parempi, mikäli joku ottaa tatuoinnin, mikä liittyy mm. henkilökohtaiseen uskoon ... saattavat myös olla hyviä "ice breikkereitä". Kuitenkaan Uusi testamentti ei sano mitään siitä, pitäisikö uskovan ottaa tai olla ottamatta tatuointeja.Viestiä muokattu 28.10.2009 klo 0:45, muokkaaja: Sir JoN |
|
28.10.2009 klo 7:23 |
Mä otin 16v ekan tatskan tai siis tein itse niitä sillon.. :/ vasemmassa jalassani on edelleen punainen lohikäärme.. yök.. ehkä se muistuttaa myös, että on olemassa persoonallinen paha. Pelastuksen tielle astuessani 4kk sitten, otin hyvin pian oikeaan käteeni paljon kuvia . Vanhoja "pirunkuvia" jäi uusien ristien ja ikuisuuden symbolin alle piiloon. Oltiin kaverin kans sovittu että hän tekee minulle käden täyteen kuvia joskus. Kuitenkin pidettiin sopimuksesta kiinni, ja tatuointien aiheena on kristillisyys. :) Olen tyytyväinen että kädessäni on muistutus siitä, mihin ei kannata enää mennä, ja mikä minut pelasti! Koko tämän maallisen vaelluksen ajan.. En joudu näistä tuomiolle koska edelleen olen Jeesuksen Kristuksen veren suojassa! Jos Jumala tahtoo, ottakoon hän tatuointini pois!!! =) |
|
29.10.2009 klo 2:10 |
TonZaja saahan ne joskus pois ihonsiirrolla. Edesmennyt mieheni se joka oli alkoholisti , niin hänellä oli kädessään käärmeen kuva ja hän häpesi sitä niin paljon ettei suostunut pitää muuta kuin pitkähihaista paitaa päällä ettei se tatsaka olis näkynyt. Hänen haaveensa oli että pääsisi joskus poistattaa se tatuointi ihonsiirrolla. Hän vei sen kuitenkin hautaan mukanansa . Hän kuoli 35-vuotiaana sydäninfarktiin. |
|
29.10.2009 klo 7:17 |
varmasti on mahdollista poistattaa se mutta en tunne häpeää niistä eikä sinäänsä minua vaivaa koska aihe on kuitenkin tatuoinneissani hyvinkin kristillinen ja muistuttaa mua monesta asiasta. :) |
|
29.10.2009 klo 11:29 |
Moi kaikille. :) Itse olen ammatiltani tatuoija/lävistäjä ja ajattelin että voisin tuoda keskusteluihin jotain artistinkin näkökulmaa. En ole kristitty mutta olen opiskellut teologiaa enkä ole kuitenkaan uskontovastainen joten uskoisin että voin tällä keskustelupalstalla olla mukana. ;) Mitä tulee tatuointien historiaan, myös kristityt (kuten muitakin uskontoja tunnustavat ihmiset) ovat vuosisatojen ajan käyttäneet tatuointeja koristautumiseen. En näkisi että tatuoiminen sinällään olisi mikään synti vaan enemmänkin kyse on tatuointien symboliikasta ja siitä kuinka tatuoinnin kantaja itse kuvansa merkityksen kokee. Tottakai jos irrottelemme eri raamatunkohtia konteksteistaan ja yhdistelemme niitä, saamme asiasta kuin asiasta syntiä ja samalla tavalla voimme saada lähes jokaiseen asiaan Raamatun hyväksynnän. Ketjua lukiessani kiinnitin muutamaan asiaan huomiota: Joku mainitsi että tatuointia tehdessä voi saada halutessaan puudutuspiikin. Tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Puudutuspiikkien antaminen on lääkäreiden heiniä ja kuuluu lääkärin vastaanotolle eikä tatuointistudioon. Tietääkseni ainakaan Suomessa yhdelläkään tatuoijalla ei ole lääkärilupia. Ja muutenkin kipu liittyy omalta osaltaan tatuoinnin ottoon ja hyvä niin. Jos tatuoinnin ottaminen olisi kivuton ja kauhean mukava toimenpide ihmisten kynnys ottaa tatuointeja hetken mielijohteesta olisi matalampi. Muutama ihminen taas sanoi että värit haalistuvat helposti ja tatuointia pitää korjailla jatkuvasti. Nykyään tämäkään ei täysin pidä paikkaansa. Nykytekniikka, tatuointivälineet ja -musteet ovat jo niin hyvin kehittyneitä että väri ei kauhean helposti haalistu. Toki tämäkin riippuu siitä miten kuva tehdään ja miten asiakas tatuointiaan hoitaa. Lyhyenä ohjeena voisin sanoa kaikille että harkitkaa tarkkaan minkälaista kuvaa haluatte ja mihin sen haluatte. Näin vältytte siltä että kuvaa tarvitsisi myöhemmin poistaa tai peittää. |
|
29.10.2009 klo 21:28 |
http://www.youtube.com/watch?v=1WOnoOskWDY :) samaistun täysin tohon kaveriin vaikka en ookkaan soittanu kornis enkä saa tavata tytärtäni vielä. Hienoa että saimme SailorJerryn tänne! Ole siunattu taiteilija!!! |
|
29.10.2009 klo 21:39 |
SailorJerry, osaatko muuten sanoa et kuinka herkästi tatuoinneille voi herkistyä? Siis tulla allergiseksi. Ja kasvaako se riski mitä enemmän tatuointeja ottaa? Entä mistä ne musteet on tehty? |
|
29.10.2009 klo 22:15 |
mä voin sanoo etten ainakaa oo tullu herkemmäks vaiks oon ottanu enemmän kuvia.Tietty sekin voi olla yksilökohtasta esim jos on allerginen paljolle ni sitte uskoisin että vois olla herkkä myös tatskaväreille.. :/ |
|
30.10.2009 klo 15:02 |
^joo mä oon tota miettiny.. Kaksi täppiä on ja lisää en ole uskaltanu ottaa ku pelkään sitä herkistymistä.. :-/ mieli kyllä tekisi vielä ainakin yhtä :-) |
|
1.11.2009 klo 18:43 |
Yksilökohtaista tuo on juu mutta kyllä periaatteessa tatuointivärille voi allergisoitua. Yleensä sinisessä värissä oleva koboltti voi aiheuttaa allergiasta ihottumaa. Mutta eniten allergisoitumista on tutkimuksissa havaittu tulevan hennaväristä. Tatuointiväreissä on suuriakin eroja ja parhaiten selviät kun kysyt tatuoijaltasi että käyttääkö hän allergiatestattuja tatuointivärejä, sellasiakin kun on olemassa. Allergiatestattu ja tatuointikäyttöön hyväksytty väri sisältää usein glyseriiniä, alkoholia, vettä sekä Ci-hyväksyttyä väripigmenttiä. |
|
1.11.2009 klo 19:30 |
Se muuten piti vielä lisätä että vaikken itse uskova olekaan niin pidän tatuointeja hyvänä keinona kertoa uskosta. Kuitenkin ihmiset aina kysyvät että mitä tuo kuva sinulle merkitsee ja siitä saa varmasti luontevasti keskustelun aikaan. :) |
|
4.2.2010 klo 15:27 |
Lähipäivinä on tullut sellainen tunne, että kohta olisi aika uudelle tatuoinnille... Ei varmaan monenkaan mielestä kummoinen symboli, mutta minulle sillä olisi ikäänkuin käyttöä :) |
|
4.2.2010 klo 18:29 |
merii, spoilaa! |
|
11.2.2010 klo 19:20 |
Njaa... taidan olla ikuisesti varsin symbolikeskeinen ihminen, mutta minkäs teen - mielenmaisemani ovat loppujen lopuksi sanoin( ja kuvin)kuvaamattomia. Vasempaan reiteen toivoisin tuon seuraavan tatskan. Symbolia en kyllä paljasta. Ainakaan vielä. Olen jo paikkoja katsellut itsekin, mutta jos joku osaa suositella Turusta jotakin tatuointiliikettä, niin hän on hyvä ja kertoo... |
|
12.2.2010 klo 1:03 |
Mä harkitsen hartaasti toisen anaalin ottamista tuonne pakaroihin.. näin jos päädyn joskus vankilaan, niin voin välttyä pahimmalta. Olen kuin kameleontti joka piiloutuu viholliselta. |
|
12.2.2010 klo 1:43 |
Jamesin nukkumaanmeno aika on jälleen venähtänyt turhan myöhäiseksi. Mitä huomaamattomamman yllättävä tatska, sen parempi imho |
|
12.2.2010 klo 2:57 |
Hauskaa että täällä on tatuointiartistikin osallistunut keskusteluun. Ittekin sitä alaa joskus mielessäni mietin mut tuumin, et ottasin liikaa paineita niistä kuvista ku ei sais kauheesti mokata niitten kans. Jos SailorJerry saapuu paikalle niin voisitko kertoa, miten alalle päädyit? Ja myös, että miten usein hyvin hoidettua tatuointia pitää korjata jos se on kestävää laatua (paikassa jossa väri pysyy hyvin, ja ihon laatu sellainen että pitää hyvin värin)? Yks tuttu sanoi että 10 vuoden välein joutuu lisäämään väriä. Onko miten yleinen korjausväli? merii, saanko tulla mukaan kun meet tatskattavaks? Kiinnostais kovasti. |
|
12.2.2010 klo 19:34 |
Oi, Kousuke, saat toki. Ensin pitäisi tosin päättää paikka... |
|
14.2.2010 klo 11:52 |
Ilimottelehan sitten kun tiijät. |
|
17.2.2010 klo 18:16 |
Itsellä ei ole eikä ole aikomusta ottaa, mitä sitä itseään rumentamaan :) (huom tarkoitin itseäni, joillekkin sopii) |
|
18.2.2010 klo 17:52 |
Biblia 1776 puhuu tuon ihopiirros kohdan vähän eri tavalla. |
|
2.3.2010 klo 11:05 |
Nuottiavain-tatuointi löytyy ranteesta. En muista kuinka kauan olin haaveillut siitä ennen kuin pääsin ottamaan, oli siinä välissä esteitä kuten alaikäisyys (äitini ei halunnut puuttua siihen, pelkäsi varmaan että tulen katumaan tatuointiani. :)) ja raha. Loppujen lopuksi otin ja olen tyytyväinen. Odotin kovaa kipua kun ottaa huomioon tatuoitavan paikan, mutta ei se tuntunut kuin pistelyltä. Nuottiavain oli sen verran "helppo" valinta, kun musiikki on niin tärkeä osa elämääni ja tiedän että kuvaan ei kyllästy. Tatuointi siis symboloi "rakkauttani musiikkia kohtaan" :) |
|
4.3.2010 klo 3:02 |
Meitsille tulee uutta kuvaa, kunhan Afrikasta pääsen pois. Oikeen olkapään päältä melkein kyynerpäähän saakka, gonna love it. |
|
4.3.2010 klo 15:12 |
...haluaako Roope kertoa, jotta millainen kuva on tiedossa..? *utelias |
|
7.3.2010 klo 23:53 |
Pohjana on kelttityylinen kuvio, paljon viivoja. Sitten sekaan tulee kuvioita, sydämmiä ainakin, artistilla on suhteellisen vapaat kädet siis. :) |
|
14.4.2010 klo 18:19 |
Tatuoinnit pitäisi värjäyttää uudestaan.En ole asiaan kiinnittänyt pitkään aikaan huomiota.Otin ne joskus 15-vuotiaana ja ne olisi pitänyt värjäyttää toiseen kertaan.Mutta on mulla kaveri joka tekee tatuointeja.Voisikin ottaa yhteyttä.Ja voisi pari uutta tatuointia ottaa.Jotain henkisiä. |
|
13.5.2010 klo 9:57 |
Haluaisin pari pientä liljaa.. Ensin haluaisin itse kasvattaa liljoja että näkisin miltä ne missäkin vaiheessa näyttää. Sit voisin piirtää ne. |
|
13.5.2010 klo 14:22 |
|
14.6.2010 klo 17:00 |
Minä sain ilmestyksen unessa tatuoinnista. Siinä mulla oli miekka tatuoituna säären sisäsyrjään. Kun olin heräämässä siinä unen ja valveen rajamailla, mieleeni tuli lause Raamatusta: Ei ku ihan oikeesti, tatska olis harkinnassa. En näe Jumalan kunniaksi otettua tatuointia syntinä. Ne on loppujen lopuksi aika harmittomia, jos nyt ei liikuta missään saatanallisissa kuvissa. Ja täällä eletään vaan kerran ja elämä on lyhyt. Siis maanpäällä. |