Tatuoinnit?
Alue: Luovuus ja muoti
|
6.8.2009 klo 11:37 |
Tässä mielestäni kaunis moko: |
|
7.8.2009 klo 11:51 |
^ Niin joo. Onhan toi kaunis jos tykkää siitä, että nainen näyttää siltä kuin sillä olisi parta. |
|
7.8.2009 klo 12:05 |
Ota huomioon että mielipiteesi määrittyy täysin kulttuurisi mukaan. Jos olisit kasvanut tässä kulttuurissa, pitäisit kyseistä tatuointia kauneuden ja arvovallan merkkinä, ja olisit ylpeä kävellessäsi tuollaisen naisen vierellä (jos siis tuo nainen antaisi! Maorinaiset ovat melkoisia sotureita jos tarve vaatii). Kuten tuossa edelliselle sivulle jääneessä postauksessa totesin, mokot ovat harvinaistuneet ja yleensä ne piirretään kajalilla tai vastaavalla vain juhlapäivää varten, mutta noita miesten kasvo- ja etenkin käsivarsitatuointeja näkyy vieläkin. En itse ole mikään fani, mutta tässä kulttuurissa ja kontekstissa nuo extremetatskat näyttävät hyvältä. Niillä on suuri, vuosisatoja vanha merkitys ja maorille suku, perinteet ja maa ovat tärkeitä. Joten minä en lähde heitä tuomitsemaan oman länsimaisen kauneuskäsitykseni perusteella. Suomalaista naista ei saisi ottamaan mokoa, eikä suomalaista miestä tekemään hakaa (http://www.youtube.com/watch?v=83U_Vg1GRvA ) - eikä tarvitsekaan. Mutta ei näitä erikoisuuksia pidä tuomitakaan. Viestiä muokattu 7.8.2009 klo 12:10, muokkaaja: Kiwi |
|
7.8.2009 klo 12:41 |
^ Joo, mutta sä sanoit yksioikoisesti, että: "Tässä mielestäni kaunis moko" Etkä kertonut mitään kulttuurista tai tilannetekijöistä, kajaalaiesta tms. joten mun vastaus oli vastaus tuohon sun kommenttiin. On eri asia sitten vatvoa asiaa eri näkökulmista ottaen huomioon kulttuuri jne jne. Mun aito mielipide on silti, että tuo on ruma ja näyttää parralta. Tekee naisesta epänaisellisen ja kuten joskus aiemmin mainitsin aika harkintakyvyttömän oloisen. Mutta varmaan näyttää Uusi-Seelantilaisten mielestä hyvältä. |
|
7.8.2009 klo 13:10 |
Niin, siis tuolla edellisellä sivulla on se varsinainen postaus. Tämä lisäys tuli valitettavasti ensimmäiseksi tähän jolloin se näyttää irralliselta viestiltä. |
|
7.8.2009 klo 20:08 |
Sain äkillisen inspiraation Vincent Valentine -tatuointiin... :D Kohta alkaa keho loppua, kun suunnitelmia kertyy... |
|
9.8.2009 klo 0:04 |
Minä ajattelin joskus että olisin ottanut tatskan reiteeni, kun siinä on minua häritsevä salaman näköinen leikkausarpi. Siitä poistettiin kämmenen kokoinen pala rasvaa jai hoa pois kun melanooma poistettiin eli pahalaatuinen ihosyöpä. Muuten siitä ei erota että olisi jotain poistettu paitsi se leikkausarpi. Viestiä muokattu 9.8.2009 klo 0:04, muokkaaja: luomumummo |
|
11.8.2009 klo 13:46 |
Niin eeppinen kuin FF VII onkin, en tatuoisi mitään siitä mihinkään, jos jotain niin super marion. :) |
|
13.8.2009 klo 14:12 |
Aaa... niin niin, mutta meitä "faneja" on niiiiin moneksi :D Enkä minäkään nyt ihan kenestä tahansa tatuointia ottaisikaan. Siellä ne pari legendaarista pelihahmoa menisi Dreamin ja Huginnin ja Muninnin seurassa... heh heh *omituinen kiilto silmissä* |
|
16.8.2009 klo 23:55 |
Nyt on uus kuva niskassa! :) |
|
17.8.2009 klo 14:10 |
^millainen? =) |
|
20.8.2009 klo 14:27 |
Eilisessä leffassa oli hieno tatuointi. :F |
|
20.8.2009 klo 14:40 |
Mä voisin tatuoida itseeni "I'm in the deep shit" no en oikeesti :-D sitäpaitsi jos jotain itteeni tällä herkkyys tasolla täppäisin nykyään voisin olla vielä suuremmassa liemessä.. En o uskaltanu mitään täpätä nyt et jos siitä tulisikin joku yliherkkyys ödeemä niin alkaisikohan nuo nykyisetkin kuvat tekemään oireita.. Luojan kiitos ne ei ole tähän päivään mennessä mitään tehneet mut ne onki jo aika vanhoja :-D edit. Joillekin on jouduttu tekee ihonsiirtoleikkaus täppi allergian takia :S Viestiä muokattu 20.8.2009 klo 14:41, muokkaaja: Muusaska |
|
20.8.2009 klo 20:31 |
Siis täälläkö kaikki radikaalin fiksut nuoret olikin? |
|
24.8.2009 klo 2:45 |
Muusaska, sellainen trinity -symboli niskassa. |
|
29.9.2009 klo 2:20 |
Mullon nyt semmonen oivallinen orjantappurakruunu olkapäässäni. :) |
|
29.9.2009 klo 2:32 |
Nuorempana haaveilin tatuoinnista paljonkin. Nyt olen luopunut aika lailla ideasta, koska olen käsittänyt, ettei tatuointi olekaan ns. ikuinen. Sitä saisi aina vuosikymmenen päästä korjailla. Ja se haalistuisi, suttaantuisi, tai jotain. Sitten taas korjailemaan. Eäh. Kuvankorjailukierre ei innosta, ei myöskään epäselvä kuva ihossa. Mutta tykkään tatskoista noin muuten ihan tosi paljon. Puhelen aina mieluusti tatuoinnin omistajien kanssa heidän kuvistaan. Omia tatskoja oon toki suunnitellutkin, mutta kuten yllä mainitsin, en niitä ehkä tule koskaan ihooni hakkauttamaan. Jos ne oikeesti pysyis hyvänä loppuelämän ilman korjailua, luultavasti tulisi hankittua. |
|
17.10.2009 klo 3:56 |
http://www.uta.fi/laitokset/historia/noitanetti/stigma.fi.html |
|
17.10.2009 klo 9:41 |
Ehkei nyt kuitenkaan. |
|
17.10.2009 klo 15:30 |
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://joulukalenteri.ilmatar.net/... # Wicca-teinit pukeutuvat usein mustaan tai "luonnonväreihin" kuten tummanvihreään ja ruskeaan. Heillä on usein hopeakoruja, kuten kaulakoruja tai korvakoruja, joissa on okkultistisia symboleita, esimerkiksi pentagrammeja tai pukin päitä. Myös lävistykset ja "kelttiläiset" tatuoinnit ovat hyvin tyypillisiä wiccateineille. |
|
17.10.2009 klo 16:19 |
Joo no kuviahan voi piirtää aina ja millaisia ikinä itsekukin haluaa :) ei se kuitenkaan tatuoinneista itsessään mitään pirua tee. Samahan on vaatteissa ja vaikka paitojen kuvissa. Tuo wiccahomma on uuspakanallista hommaa. Ja kelttiläiset jutut on ikivanhoja. Wiccalaisuus on vähän keräilty sieltä täältä. Kannattaa googlettaa sen syntymisestä, jos haluaa. :) |
|
17.10.2009 klo 17:42 |
Valtiotorni on Niilo Paasivirran käsialaa. Hän on vimpan päälle provosoija, joten en kauhean luotettavana lähteenä pitäisi mitään hänen kirjoittamaansa. Oli aikoinaan mm. jumalanpilkasta syytettynä. |
|
18.10.2009 klo 11:15 |
Minun serkku pyysi piirtämään (harrastan piirustusta) tatuoinnin mukaillen yhtä mallia oman miehensä käteen/olkavarteen/hartiaseutuun. Se oli hauskaa.. Piirtelin kuvan tussilla, mut siitä tuli ihan hieno! Mies otti tatskan parin viikon päästä. Ei joku kaunis tatska olis pahempi.. hmm.. Mistä löytyis tatuointimalleja? Mitkä on teidän suosikkeja? |
|
18.10.2009 klo 11:40 |
Cheryl Tweedy/Cole on nätti tyttö: http://1.bp.blogspot.com/_QYaKQV3DquA/SNC1I0sD0HI/AAAAAAAABXI/4sauzJQgrF... noi tatuoinnit pilaa sitä niin paljon, että vaikka toi olis maailman suloisin ja ihana uskossa oleva ihminen, niin nainen ei vois enää noiden kuvien kanssa vähempää kiinnostaa. Tässä sama juttu, eli Megan Fox: http://www.meganfoxsource.com/wp-content/uploads/meganfox_tattoos_articl... Joka on pilalla. Viestiä muokattu 18.10.2009 klo 11:43, muokkaaja: JamesBond007 |
|
18.10.2009 klo 11:41 |
steve ei ottaisi tatskaa, eipä muuta. |
|
27.10.2009 klo 16:24 |
JamesBond007, on varmasti kaikille tullut jo selväksi, että et voi sietää tyttöjä, joilla on tatuointi. Kiitos. :) Tykkään mun olkapäistä ja muutenkin käsivarsista, ja oon miettinyt jo pitkään että haluaisin siihen jonkun kuvan. Tekstinpätkäkin on käynyt mielessä, jonka voisi kääntää hepreaksi..nnngh, vaikea päätös. Toisaalta niskakin olisi kiva paikka, koska sen saa tarpeen tullen helpoti piiloonkin. En kuitenkaan halua hätäillä sen kanssa, koska oon valmistautunut siihen että se tosiaan sitten on siinä ja pysyy. |
|
27.10.2009 klo 17:00 |
:D jep, olen vastannut tähän ketjuun pari kertaa liikaa, mutta kai mä haluan tuolla noiden tautointien dissauksella saada aikaan sen, että ihmiset miettis ennen kuin menee ihoaan maalailemaan ainakin pari kertaa ja ottais huomioon asian kaikki puolet. |
|
27.10.2009 klo 18:28 |
En jaksa lukea koko settiä, mutta vastaan kuitenkin. Niin... Siihen kipuun saa puudutuspiikin halutessaan. Niin tulkinta kysymys kieltääkö Raamattu kuvat. Musta tatuointi on vaan ikään kuin koru, joka on kiinnitetty iholle. Kuinka sitten selität seuraavan kohdan? |
|
27.10.2009 klo 19:52 |
James, ystävä hyvä, harvassa varmaan on (ainakin tällä palstalla) ne tyypit, jotka menevät hakkaamaan jonkun random kuvan ihoonsa hetken mielijohteesta. Kyllä ne tatuoinnit on aina enemmän ja vähemmän pitkälle harkittuja tekoja. revoluzone, edelleen on hyvä ymmärtää asiayhteys kun otetaan noita yksittäisiä raamatunpaikkoja, varsinkin Vanhasta Testamentista. |
|
27.10.2009 klo 20:49 |
Uhraatko itse vuohia Jumalalle? Mie en ihan tällasilla lähtis asiaa perustelemaan mutta tuosta raamatunkohdasta sen verran että oon älynny ite tuon asiayhteyden niin että se liittyy tuohon vainajienmuistelurituaaliin tai jotain. Mutta ite en oo siis tatskaa ottamassa. |