Tatuoinnit?

Alue: Luovuus ja muoti

6.8.2009 klo 11:37

Kiwi
Käyttäjä

Tässä mielestäni kaunis moko:

http://www.ralphmag.org/BG/maori-face-woman350x387.gif

7.8.2009 klo 11:51

JamesBond007
Käyttäjä

^ Niin joo. Onhan toi kaunis jos tykkää siitä, että nainen näyttää siltä kuin sillä olisi parta.
Mä mieluummin ampuisin itseni kuin ottaisin tuollaisen naisen puolisoksi ja en kyllä varmaan kehtais kaupungilla edes kävellä tuollaisen tyypin kanssa vaikka olisi sisäisesti kuinka hieno tyyppi tahansa.

7.8.2009 klo 12:05

Kiwi
Käyttäjä

Ota huomioon että mielipiteesi määrittyy täysin kulttuurisi mukaan. Jos olisit kasvanut tässä kulttuurissa, pitäisit kyseistä tatuointia kauneuden ja arvovallan merkkinä, ja olisit ylpeä kävellessäsi tuollaisen naisen vierellä (jos siis tuo nainen antaisi! Maorinaiset ovat melkoisia sotureita jos tarve vaatii).

Kuten tuossa edelliselle sivulle jääneessä postauksessa totesin, mokot ovat harvinaistuneet ja yleensä ne piirretään kajalilla tai vastaavalla vain juhlapäivää varten, mutta noita miesten kasvo- ja etenkin käsivarsitatuointeja näkyy vieläkin.

En itse ole mikään fani, mutta tässä kulttuurissa ja kontekstissa nuo extremetatskat näyttävät hyvältä. Niillä on suuri, vuosisatoja vanha merkitys ja maorille suku, perinteet ja maa ovat tärkeitä. Joten minä en lähde heitä tuomitsemaan oman länsimaisen kauneuskäsitykseni perusteella. Suomalaista naista ei saisi ottamaan mokoa, eikä suomalaista miestä tekemään hakaa (http://www.youtube.com/watch?v=83U_Vg1GRvA ) - eikä tarvitsekaan. Mutta ei näitä erikoisuuksia pidä tuomitakaan.

Viestiä muokattu 7.8.2009 klo 12:10, muokkaaja: Kiwi

7.8.2009 klo 12:41

JamesBond007
Käyttäjä

^ Joo, mutta sä sanoit yksioikoisesti, että:

"Tässä mielestäni kaunis moko"

Etkä kertonut mitään kulttuurista tai tilannetekijöistä, kajaalaiesta tms. joten mun vastaus oli vastaus tuohon sun kommenttiin. On eri asia sitten vatvoa asiaa eri näkökulmista ottaen huomioon kulttuuri jne jne. Mun aito mielipide on silti, että tuo on ruma ja näyttää parralta. Tekee naisesta epänaisellisen ja kuten joskus aiemmin mainitsin aika harkintakyvyttömän oloisen.

Mutta varmaan näyttää Uusi-Seelantilaisten mielestä hyvältä.
Thats cool.

7.8.2009 klo 13:10

Kiwi
Käyttäjä

Niin, siis tuolla edellisellä sivulla on se varsinainen postaus. Tämä lisäys tuli valitettavasti ensimmäiseksi tähän jolloin se näyttää irralliselta viestiltä.

7.8.2009 klo 20:08

merii
Käyttäjä

Sain äkillisen inspiraation Vincent Valentine -tatuointiin... :D Kohta alkaa keho loppua, kun suunnitelmia kertyy...

9.8.2009 klo 0:04

luomumummo
Käyttäjä

Minä ajattelin joskus että olisin ottanut tatskan reiteeni, kun siinä on minua häritsevä salaman näköinen leikkausarpi. Siitä poistettiin kämmenen kokoinen pala rasvaa jai hoa pois kun melanooma poistettiin eli pahalaatuinen ihosyöpä. Muuten siitä ei erota että olisi jotain poistettu paitsi se leikkausarpi.

Viestiä muokattu 9.8.2009 klo 0:04, muokkaaja: luomumummo

11.8.2009 klo 13:46

freeman
Käyttäjä

Niin eeppinen kuin FF VII onkin, en tatuoisi mitään siitä mihinkään, jos jotain niin super marion. :)

13.8.2009 klo 14:12

merii
Käyttäjä

Aaa... niin niin, mutta meitä "faneja" on niiiiin moneksi :D Enkä minäkään nyt ihan kenestä tahansa tatuointia ottaisikaan. Siellä ne pari legendaarista pelihahmoa menisi Dreamin ja Huginnin ja Muninnin seurassa... heh heh *omituinen kiilto silmissä*

16.8.2009 klo 23:55

Roope
Valvoja

Nyt on uus kuva niskassa! :)

17.8.2009 klo 14:10

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^millainen? =)

20.8.2009 klo 14:27

JamesBond007
Käyttäjä

Eilisessä leffassa oli hieno tatuointi.
Sähkötuolinkuva rinnassa.

:F

20.8.2009 klo 14:40

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mä voisin tatuoida itseeni "I'm in the deep shit" no en oikeesti :-D sitäpaitsi jos jotain itteeni tällä herkkyys tasolla täppäisin nykyään voisin olla vielä suuremmassa liemessä.. En o uskaltanu mitään täpätä nyt et jos siitä tulisikin joku yliherkkyys ödeemä niin alkaisikohan nuo nykyisetkin kuvat tekemään oireita.. Luojan kiitos ne ei ole tähän päivään mennessä mitään tehneet mut ne onki jo aika vanhoja :-D

edit. Joillekin on jouduttu tekee ihonsiirtoleikkaus täppi allergian takia :S

Viestiä muokattu 20.8.2009 klo 14:41, muokkaaja: Muusaska

20.8.2009 klo 20:31

tonitus
Käyttäjä

Siis täälläkö kaikki radikaalin fiksut nuoret olikin?
Pjoo.. Mulla on sormissa hate, etureidessä ristiväärinpäin (katsojan silmiin) ja olkapäässä
jotain töherrystä, koska oli liian tuskallista laitoskonstein, niin jätin toimenpiteen kesken.
Mut siis, nyt kun olen kristitty, niin tottakai haluan nyt tribaalit otsaan ja olkapäähän mortificationin logon ja reiteen ristin oikein päin. Se on todistus muillekin, pyhityksestäni.
Or not.

24.8.2009 klo 2:45

Roope
Valvoja

Muusaska, sellainen trinity -symboli niskassa.

29.9.2009 klo 2:20

haidi
Käyttäjä

Mullon nyt semmonen oivallinen orjantappurakruunu olkapäässäni. :)

29.9.2009 klo 2:32

Kousuke
Käyttäjä

Nuorempana haaveilin tatuoinnista paljonkin. Nyt olen luopunut aika lailla ideasta, koska olen käsittänyt, ettei tatuointi olekaan ns. ikuinen. Sitä saisi aina vuosikymmenen päästä korjailla. Ja se haalistuisi, suttaantuisi, tai jotain. Sitten taas korjailemaan. Eäh. Kuvankorjailukierre ei innosta, ei myöskään epäselvä kuva ihossa.

Mutta tykkään tatskoista noin muuten ihan tosi paljon. Puhelen aina mieluusti tatuoinnin omistajien kanssa heidän kuvistaan. Omia tatskoja oon toki suunnitellutkin, mutta kuten yllä mainitsin, en niitä ehkä tule koskaan ihooni hakkauttamaan. Jos ne oikeesti pysyis hyvänä loppuelämän ilman korjailua, luultavasti tulisi hankittua.

17.10.2009 klo 3:56

luomumummo
Käyttäjä

http://www.uta.fi/laitokset/historia/noitanetti/stigma.fi.html
Onkohan nuo tatuoinitkin paholaisen keksintöä?

17.10.2009 klo 9:41

Yoki
suljettu käyttäjätili

Ehkei nyt kuitenkaan.

17.10.2009 klo 15:30

luomumummo
Käyttäjä

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://joulukalenteri.ilmatar.net/...
Jotkut tatuonnit taitavat silti olla.

# Wicca-teinit pukeutuvat usein mustaan tai "luonnonväreihin" kuten tummanvihreään ja ruskeaan. Heillä on usein hopeakoruja, kuten kaulakoruja tai korvakoruja, joissa on okkultistisia symboleita, esimerkiksi pentagrammeja tai pukin päitä. Myös lävistykset ja "kelttiläiset" tatuoinnit ovat hyvin tyypillisiä wiccateineille.
# Lapsi alkaa lukea okkultistisia kirjoja. "Varjojen kirja", "Noitaraamattu", "Mitä Wicca on?", "Noidan käsikirja" jne.
# Lapsi ryhtyy käyttämään okkultistista sanastoa. Tarkkaile lapsesi puheita: yksikin sana voi paljastaa wiccalaisuuden.

Viestiä muokattu 17.10.2009 klo 15:31, muokkaaja: luomumummo

17.10.2009 klo 16:19

Yoki
suljettu käyttäjätili

Joo no kuviahan voi piirtää aina ja millaisia ikinä itsekukin haluaa :) ei se kuitenkaan tatuoinneista itsessään mitään pirua tee. Samahan on vaatteissa ja vaikka paitojen kuvissa. Tuo wiccahomma on uuspakanallista hommaa. Ja kelttiläiset jutut on ikivanhoja. Wiccalaisuus on vähän keräilty sieltä täältä. Kannattaa googlettaa sen syntymisestä, jos haluaa. :)

17.10.2009 klo 17:42

Aycea
Käyttäjä

Valtiotorni on Niilo Paasivirran käsialaa. Hän on vimpan päälle provosoija, joten en kauhean luotettavana lähteenä pitäisi mitään hänen kirjoittamaansa. Oli aikoinaan mm. jumalanpilkasta syytettynä.

18.10.2009 klo 11:15

One
Käyttäjä

Minun serkku pyysi piirtämään (harrastan piirustusta) tatuoinnin mukaillen yhtä mallia oman miehensä käteen/olkavarteen/hartiaseutuun. Se oli hauskaa.. Piirtelin kuvan tussilla, mut siitä tuli ihan hieno! Mies otti tatskan parin viikon päästä. Ei joku kaunis tatska olis pahempi.. hmm.. Mistä löytyis tatuointimalleja? Mitkä on teidän suosikkeja?

18.10.2009 klo 11:40

JamesBond007
Käyttäjä

Cheryl Tweedy/Cole on nätti tyttö:

http://1.bp.blogspot.com/_QYaKQV3DquA/SNC1I0sD0HI/AAAAAAAABXI/4sauzJQgrF...

noi tatuoinnit pilaa sitä niin paljon, että vaikka toi olis maailman suloisin ja ihana uskossa oleva ihminen, niin nainen ei vois enää noiden kuvien kanssa vähempää kiinnostaa.

Tässä sama juttu, eli Megan Fox:

http://www.meganfoxsource.com/wp-content/uploads/meganfox_tattoos_articl...
http://www.m-e-wood.com/bella/blogphotos/Megan-Fox-Marilyn-Tattoo.jpg
http://www.m-e-wood.com/bella/blogphotos/Megan-Fox-Star-Moon.jpg
http://anythinghollywood.com/wp-content/2008/11/megan_fox_tattoos_0.jpg

Joka on pilalla.

Viestiä muokattu 18.10.2009 klo 11:43, muokkaaja: JamesBond007

18.10.2009 klo 11:41

steve
Käyttäjä

steve ei ottaisi tatskaa, eipä muuta.

27.10.2009 klo 16:24

Laurau
Käyttäjä

JamesBond007, on varmasti kaikille tullut jo selväksi, että et voi sietää tyttöjä, joilla on tatuointi. Kiitos. :)

Tykkään mun olkapäistä ja muutenkin käsivarsista, ja oon miettinyt jo pitkään että haluaisin siihen jonkun kuvan. Tekstinpätkäkin on käynyt mielessä, jonka voisi kääntää hepreaksi..nnngh, vaikea päätös. Toisaalta niskakin olisi kiva paikka, koska sen saa tarpeen tullen helpoti piiloonkin. En kuitenkaan halua hätäillä sen kanssa, koska oon valmistautunut siihen että se tosiaan sitten on siinä ja pysyy.
ja pitäisi löytää vielä luotettava tatuoijakin täältä....

27.10.2009 klo 17:00

JamesBond007
Käyttäjä

:D

jep, olen vastannut tähän ketjuun pari kertaa liikaa, mutta kai mä haluan tuolla noiden tautointien dissauksella saada aikaan sen, että ihmiset miettis ennen kuin menee ihoaan maalailemaan ainakin pari kertaa ja ottais huomioon asian kaikki puolet.

27.10.2009 klo 18:28

revoluzone
Käyttäjä

En jaksa lukea koko settiä, mutta vastaan kuitenkin.

Niin... Siihen kipuun saa puudutuspiikin halutessaan. Niin tulkinta kysymys kieltääkö Raamattu kuvat. Musta tatuointi on vaan ikään kuin koru, joka on kiinnitetty iholle.

Kuinka sitten selität seuraavan kohdan?
3.Moos.19:
28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.

27.10.2009 klo 19:52

Laurau
Käyttäjä

James, ystävä hyvä, harvassa varmaan on (ainakin tällä palstalla) ne tyypit, jotka menevät hakkaamaan jonkun random kuvan ihoonsa hetken mielijohteesta. Kyllä ne tatuoinnit on aina enemmän ja vähemmän pitkälle harkittuja tekoja.
Ja "asian kaikki puolet" on tässä sun kontekstissa mielipide-erot, eli se, että sinä et tykkää tatuoinneista ja yrität huudella niitä vastaan, ja toiset taas pitävät niistä. Sun mielipiteillä tuskin vaikutetaan toisten ihmisten tatuointien hankintaan millään tavalla.

revoluzone, edelleen on hyvä ymmärtää asiayhteys kun otetaan noita yksittäisiä raamatunpaikkoja, varsinkin Vanhasta Testamentista.
Uhraatko itse vuohia Jumalalle?

27.10.2009 klo 20:49

Tcitc
Käyttäjä

Uhraatko itse vuohia Jumalalle?

Mie en ihan tällasilla lähtis asiaa perustelemaan mutta tuosta raamatunkohdasta sen verran että oon älynny ite tuon asiayhteyden niin että se liittyy tuohon vainajienmuistelurituaaliin tai jotain. Mutta ite en oo siis tatskaa ottamassa.