Tatuoinnit?

Alue: Luovuus ja muoti

21.3.2009 klo 13:49

Mias
Käyttäjä

Mää otin alkuviikosta Bangkokissa tatskan ei ainakaan hinta päätä huimannu ja oikeen kiva tuli. Naurattaa tollaset miehet jotka ei kestäis puolisollaan tatuointia. Onneks mun maailmassa on erilaisia miehiä :P. Jos pääasen naimisiin ni mä ainaki meen yhdessä miehen kanssa ottamaan tatskat. :D

22.3.2009 klo 0:32

merii
Käyttäjä

Yläselässä on suhteellisen suuri "symbolikimppu". En kadu, sillä tatska on juuri se, minkä suunnittelin ja halusin. Lisää tulee ajan kanssa. Minulle tatuoinnit ovat palasia minulle tärkeistä asioista; kirjallisuudesta, taiteesta, myyteistä...
Yleensä ihmisten sanomiset vaikuttavat minuun suuresti, enkä esittele ihokuviani niiden seurassa, joita ne loukkaavat. Se, että en kunnolliselle kristitylle miehelle tatuointieni tähden kelpaisi ei juuri liikuta minua. Vaikka kristillisen symboliikan ja korppien "tahraama" olenkin, minä olen vain minä :)

25.3.2009 klo 10:51

mikestones
Käyttäjä

eiköhän noissa tatuoinneissa ole aina kyse OMA KUNNIA, halutaan olal jotain ja kunniaa itselle

eli voiko kukaaan todella ottaa tatuointia Jumalan kunniaksi?

jos ei, on kyse synnistä

28.3.2009 klo 16:41

Roope
Valvoja

mikestones, oot väärillä jäljillä.

31.3.2009 klo 21:16

merii
Käyttäjä

OMASSA KUNNIASSA on kyse myös siitä, kuinka pukeudut, esiinnyt, suhtaudut muihin ihmisiin jne... En kiellä sitä, että tatuoinnit eivät olisi myös (joissain tapauksissa) osa turhamaisuutta. Toisaalta unohdamme Jumalan moninaisissa asioissa emmekä anna kunniaa hänelle asioissa, joissa kuuluisi; emmekö ole yleisesti ottaen turhamaisia...
Itseäni kiehtoo ajatus, että kuva ihossa on lähtemätön, ja muistuttaa minua aina siitä mihin uskoni perustuu (symboleinkin), ja siitä mikä minulle on tärkeää.

2.4.2009 klo 17:04

-he1ni
Käyttäjä

Onko kellään kokemusta sormeen esim vihkisormuksen tatuoinnista? Sattuuko paljon sormeen tatuointi?

3.4.2009 klo 3:54

Roope
Valvoja

omakohtasta kokemusta ei ole, mutta sormi on tatuoijan mukaan yks kaikista kivuliaimmista paikoista. Mitä lähempänä luuta, sen kovempi kipu.

6.4.2009 klo 12:53

freeman
Käyttäjä

Sormessa on itse asiassa aika paksu iho eikä ihan kauheasti hermoja, joten se tuskin sattuu kovinkaan paljoa. Sen sijaan ärräpäitä tipahteli kun neula osui ensimmäisen kerran hauiksen sisäpintaan. Kylkeä en haluaisi edes ajatella.

6.4.2009 klo 14:27

JamesBond007
Käyttäjä

No, olisko tämä tyttö parempi tatuoinnilla vai ilman?

http://a.abcnews.com/images/Entertainment/AP_joy_corkey_amidol_090402_mn...
http://www.nationalledger.com/artman/uploads/megan_joy_sings.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_ECmWQR36Fp4/ScBsYdPrHLI/AAAAAAAAAI0/IBqvqnEkvv...

Kyllä tosta tatuoinnista tulee mulle mieleen, että minkälainenkohan harkintakyky neidillä on muissa asioissa elämässä, kun mun silmiin se on pilannut ton kätensä. Kyseessä ei ole vain toi visuaalinen puoli, että käsi näyttää tuhritulta vaan myös juuri toi, että mitä toi kertoo ihmisen mausta sekä kyvystä harkita asioita ja tehdä fiksuja ratkaisuja elämässään.

Noniin ja moni teistä tykkkää, tämä olikin vaan mielipide ja perustelut.

8.4.2009 klo 11:01

freeman
Käyttäjä

Todella hieno Half-Sleeve. Itselleni valmistuu kylläkin ranteesta ylöspäin kyynärvarteen.

Edelleen, kaikki eivät tatuoinneista tykkää, minkäs sille mahtaa. Asiaan on turha vetää keskustelua harkintakyvystä tai mausta. Viimeksi mainittu on varsinkin jokaisella omanlainen. Sitä paitsi, tässä keskustelussa ei ole varsinaisesti kyse siitä, ovatko ne oikein tai väärin, vaan täällä puhutaan tatuoinneista yleensä. Perusta oma ketjusi niiden haukkumiselle jos tunnet siihen tarvetta.

http://putka.galleria.fi/kuvat/ILE/Freehand.jpg

Esimerkiksi tässä on mielestäni erittäin onnistunut tatuointi. Ja sinun mielestäsi tietysti ei, mutta mitä mieltä tatskojen ystävät ovat "slaava" tyyppisistä ratkaisuista? Montako kuvaa olisi hyvä olla ettei siitä tulisi sekasotku?

9.4.2009 klo 16:35

JamesBond007
Käyttäjä

No eiköhän jokainen saa sanoa mielipiteensä ihan suoraan siitä, mikä on omasta mielestään hyvää harkintakykyä tai hyvää makua osoittavaa toimintaa. Toi sun "vetää mukaan" on mun mielestä sori vaan aika koominen termi tässä yhteydessä.

Ja mä en muuten sanonut mitään siitä mikä on oikein tai väärin. Jos toi sun mielestä oli haukkumista, niin sä et kyllä erota kovin hyvin arvostelua haukkumisesta. Et ihan turhaan purat muhun turhaumiasi siitä, jos et kestä että jotain sun mielipidettä arvostellaan.

Jos lohduttaa yhtään, niin monella mun tulla tai kaverilla on tatuointi.
Ihania ihmisiä monessa suhteessa.

9.4.2009 klo 18:05

freeman
Käyttäjä

Provosoiduin viestistäsi, mikä oli kai tarkoitus. On sitäpaitsi omituista kuinka rinnastat tatuoinnit samalla tavalla huonoiksi valinnoiksi elämässä kuin vaikkapa päihteiden käytön, tai rikollisuuden, jotka kertovat huonosta harkintakyvystä.

Mutta ihan sama, ajattelet kuten haluat.

Off-topicin hengessä, nämä foorumit tuntuvat hieman kuolleilta.

9.4.2009 klo 21:11

JamesBond007
Käyttäjä

No ei ollut tarkoitus.

Ja huonoa harkitakykyä on monenlaista. Mä en rinnastanut tatuoinnin ottavaa rikolliseen tai huumeidenkäyttäjään missään kohtaa - sen teit sinä. Sanoin vaan, että kun toi on mun silmiin pilannut kätensä, niin suhteessa johonkin määrittelemättömään vastaavanlaiseen juttuun, tyttö voisi toimia samallalailla ja tehdä minun mielestä toisen huonon päätöksen, koska kaikki mitä me tehdään kertoo meistä jotain.

En nyt lähtisi tekemään mitään johtopäätöksiä siitä mille elämän osa-alueelle tuo "huono harkintakyky" voisi ulottua, mutta sanotaan nyt ympäripyöreästi vaikka joku päätös, jota ei saa tekemättömäksi ja mikä vaikuttaa ihmiseen lopun elämää.

Ja huonoa makua toi ilmentää mun mielestä siinä missä auton tuunaaminen. Mä myös ymmärrän miksi toi voi olla jonkun mielestä hienoa, mutta tässä sulle täsmennystä, kun tunnuit vetävän pitkälle vietyjä johtopäätöksiä mun ajatuksista.

Viestiä muokattu 9.4.2009 klo 21:12, muokkaaja: JamesBond007

10.4.2009 klo 11:23

freeman
Käyttäjä

Olisit täsmentänyt alun alkaen viestisi. Noin yleisellä tasolla puhuminen yleensä ymmärretään väärin. Huono harkintakyky on aika laaja käsite.

Määrittele lämpimiksesi vastaava huono päätös kuin tatuointi, kiinnostaisi vähän tietää mihin sen rinnastat.

11.4.2009 klo 0:57

JamesBond007
Käyttäjä

No aika harva asia on suoraan rinnastettavissa mihinkään eikä asioita aina kuulukaan rinnastaa tai koettaa tehdä vertauksia, sillä jokainen asia on asia erikseen.

Mutta jos väkisin pitää vääntää joku rinnastus, niin nopeasti mietittynä tulee mieleen, että ostetaan hieno uusi auto ja sitten tuunataan siihen kylkeen joku kiva tribaali, asennetaan takavaloiksi sellaiset valkoiset kuoret ja lisätään spoileri jostain biltemasta tms.

Tuollainen tuunaaminen on mautonta ja osoittaa huonoa harkintakykyä, kun siinä pilataan auto esteettisestikin. Yleensä, että tehdään tuollainen päätös jota periaatteessa ei saa tekemättömäksi on hölmöä ja sitä katuukin aika moni sitten myöhemmin.

Mutta makujahan on maailmassa monia, joku tykkää metrin leveistä lahkeista housuissa ja jotkut pukeutuu aina verkkareihin siinä missä toisilla on pitkä musta nahkatakki arkikäytössä ja kajalia silmissä päälle.

11.4.2009 klo 10:17

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Toisaalta, kerranhan täällä vaan eletään niin eletään sit kunnolla :-D ettei tarvi katua ainakaan sitä ettei tullu elettyä. Mutta jooh.. Makuasia tosiaan. Toi täppi homma.

11.4.2009 klo 16:29

freeman
Käyttäjä

Niin no, mainitsemasi asiat eivät oikeastaan edusta huonoa harkintakykyä, mutta ymmärrän mihin tähtäät. Yksi tykkää tyttärestä tms.

12.4.2009 klo 22:28

merii
Käyttäjä

Esimerkiksi tässä on mielestäni erittäin onnistunut tatuointi. Ja sinun mielestäsi tietysti ei, mutta mitä mieltä tatskojen ystävät ovat "slaava" tyyppisistä ratkaisuista? Montako kuvaa olisi hyvä olla ettei siitä tulisi sekasotku

Komeannäköinen karppi!

14.4.2009 klo 20:51

Sheenatar
Käyttäjä

Raamattu kieltää tatuoinnin selvästi, muttei sitä että tatuonti jo on ja tulee uskoon ja sitä esim. parantelee

14.4.2009 klo 22:55

JamesBond007
Käyttäjä

Niinhän se kieltää ja käskee leikkaamaan parran tietyllä tapaa ja uhraamaan vuohia ja vaikka mitä.

Sheenatar joko

a) et ole ollut uskossa kovin kauaa
b) olet Juutalainen
tai
c) et ole kovin hyvin perillä Kristinuskosta

Vanhan Testamentin puolelta löytyy Vanhan Liiton hengessä kaikenlaista kivaa ja hassua jonka lisäksi voidaan lisätä päälle erilaisia perinnäissääntöjä. Muistathan peittää pään aina kun rukoilet? Vai elätkös synnissä suhteessa tuohon asiaan.. naah, tällainen keskustelu ei kuulu tänne, mutta toi kommentti oli vaan todella hanurista jos haetaan Raamatun linjaa.

15.4.2009 klo 12:04

welzu
Päävalvoja

Raamattu kieltää tatuoinnin selvästi

Tämä on varmaan jo sanottukin täällä, mutta tiedetäänhän, mitä siitä kertauksesta sanotaan.

Vanhan testamentin "tatuointikielto" ei ole yleinen tatuointikielto, vaan siinä kielletään tietyt pakanalliset tavat, jotka liittyivät hautaamiseen ja epäjumalanpalvelukseen. Toimitukseen sisältyi viiltelyä ja muutakin vastaavaa. Nykyisin tatuointi ei liity epäjumalanpalvelukseen eikä hautausseremoniaan, vaan se on koristautumistapa.

23.4.2009 klo 21:34

SpeedFinger
Käyttäjä

ja eikös me eletä kuitenkin uutta liittoa....

tosi hieno sleeve... mun mielest hienoin sleeve tulee kun on joku yksi kokonaisuus eikä monta eri kuvaa pommitettuina sikinsokin...

27.7.2009 klo 17:32

kunit
Käyttäjä

Welzu ja JamesBond 007, oikaisu lämmitti mieltä!

Ja taas sitä mennään, syksyllä uusi aika, kukat kyljessä olleet jo vuoden. Toivottavasti pääsen joskus naimisiin vaikka olenkin tatuoitu ^^

28.7.2009 klo 10:02

piiskalinko
Käyttäjä

Uskovat (nuoret eritoten) haluavat nykyään aika suuressakin määrin tatuointeja ja uskoon tulleet pääsääntöisesti taas pois ne. Tiedä sitten....

Itse en oikeastaan ymmärrä että niitä otetaan, kaikkihan toki luvallista, mutta en näe sitä hyötypuoltakaan niissä millään lailla.

Oma mielipide on että menee sinne osastoon: Hyväilee ihmisen oman minän hedonistista puolta.

1.8.2009 klo 3:59

Roope
Valvoja

Mulla on tiistaina uus aika neulan alla! Odotan innolla. :)

2.8.2009 klo 19:45

Babaii_
Käyttäjä

Jee, olen kahdeksantoista ja voin ottaa norsutatuoinnin.

3.8.2009 klo 9:24

freeman
Käyttäjä

Aidoissa mittasuhteissa?

3.8.2009 klo 18:00

Babaii_
Käyttäjä

^heh, en ihan.

4.8.2009 klo 9:49

freeman
Käyttäjä

Oikean kokoinen norsunpää selässä, jonka kärsä kietoutuisi mahan ympärille voisi olla komia.

Not.

Mihin täppi tulee ja missä aiot ottaa?

6.8.2009 klo 6:48

Kiwi
Käyttäjä

Tatuointikeskustelut on muuten nykyaan aika huvittavia, kun kadulla tulee (ei nyt joka paiva mutta silloin talloin) vastaan taman nakoisia miehia:

http://farm1.static.flickr.com/26/45969431_2e287bd800.jpg

Naisten vastaava nakyy tassa vasemmalla:

http://www.endicott-studio.com/jMA05Summer/tattooband.jpg

Ennenvanhaan maorikulttuurissa jokainen korkea-arvoinen henkilo oli tatuoitu (ja tatuointivaline oli teroitettu luunpalanen!), kasivarret, jalat ja etenkin kasvot. Yha edelleen jotkut (lahinna sukunsa ja heimonsa johtavat miehet) ottavat naita kasvotatuointeja, tuo naisten moko on jo hyvin harvinainen (juhlapaivina semmoinen piirretaan kasvovareilla). Sen sijaan aivan kaikilla miespuolisilla maori/islander-ystavillani on kasitatuointeja tahan tyyliin:

http://www.robdeut.com/marquesan_maori_polynesian_tattoo/images/maori-ki...

Etta eipa enaa jaksa kauhistella jonkun selassa olevaa perhosta/I love you Mom -tekstia :).

Viestiä muokattu 6.8.2009 klo 6:50, muokkaaja: Kiwi