Tatuoinnit?
Alue: Luovuus ja muoti
|
24.5.2008 klo 13:12 |
oo:lle varoitus. Opettelehan keskustelemaan asiallisemmin. Terveisin Muitakin ketjuja seuranneena.Ok, ok - tuo viimeinen meni hieman yli, mutta enpä ymmärrä tuota viittausta muihin ketjuihin. |
|
25.5.2008 klo 22:48 |
Uutta leimaa hakemaan heinäkuussa:D Sanotaanko että kaikki tavallaan, itse satun vaan haluamaan vähän lisäväriä muuten kovin skandinaavisen valkoiseen kroppaani (sekä kapinoida auktoriteetteja vastaan, on siistiä jos kristitytkin voivat ajoittain näyttää persoonallisilta) Tatuointi voi oikeastikin olla loistava evankeliointimuoto tietylle kohderyhmälle... |
|
25.5.2008 klo 22:49 |
enyah sanoi: Oli ihan hyvä pointti, että tatuointi saattoi olla saatanallinen tj. Mutta jos olisi tarjolla lähteitä, olisin ihmetutkimuksen vuoksi kiinnostunut tästä. Toisaalta, jos ei ole varsinaisia syitä uskoa moista koskaan tapahtuneen, taitaa olla turhaa pohtia, miksi tatuointi katosi. Näihin juttuihin kun yleensä tarttuu hyperbolaa, viitaten Kankaanniemien tutkimaan tapaukseen, jossa jonkun neilraajahalvaus oli kuulemma parantunut, mutta selvisikin, että kyseinen henkilö oli vain venäyttänyt niskansa. Eli ennen kuin vedetään johtopäätöksiä tapahtuneesta on syytä selvittää, onko kyseistä tapahtumaa olemassakaan.Viestiä muokattu 26.5.2008 klo 15:17, muokkaaja: dzam |
|
26.5.2008 klo 22:49 |
Mä en ottaisi tatuointia. Mulla ei oo mitään mielenkiintoa ottaa tatuointia ja myös omantunnon syistä en ottaisi tatuointia ja kun tuolla aikaisemmin tosiaan mainittiin että Raamattu kieltää ihoon kiinnitetyt kuvat. En mä kyl ketään lähde sormella osoittelemaan jos joku ottaa tatuoinnin. Jos se jollekkin on ok asia ottaa niin mikäs siinä :) |
|
27.5.2008 klo 2:16 |
Erkkimon, onks siitä neliraajahalvaus-niskavenäytysjutusta netissä juttua? |
|
27.5.2008 klo 15:15 |
Ootteko seuraillu jenkkilän herätyskokouksia? Lakelandista? Mulle puhuu paljon Todd Bentleyn olemus: siellä se saarnaa ja julistaa ja Pyhä Henki toimii ja ihmisiä pelastuu ja paranee ja Todd vaan palvelee Jumalaa täydestä sydämestään. Sillä Jumalan miehellä on aikamoinen määrä tatuointeja, eikä ne estä millään tavalla Jumalaa toimimasta Toddin kautta. Mä en tosin ala puolustelemaan tatuointeja enkä niitä myöskään tuomitse, se on ihan jokaisen oma asia Jumalan eessä , ottaako vai ei. En siihen kannusta mutta en myöskään leimaa. Mä oon sitä mieltä et meillä ei oo oikeutta tuomita toistemme tekosia, se oikeus on yksin Jeesuksella. Ja mä mietin noita kuvia saman tasosina asioina ku monia muitaki, esim vaikka vaatteita, leffoja, koruja jne.. kaikki noista (ja monet muut asiat) voi mennä ihmisen elämässä Jumalan eelle ja kaikkeen voi jäähä koukkuun. Jos käyttää kaiken ajan ja energian ja varallisuuden johonki muuhun ku Jumalaan, niin sellanen asia ei ehkä oo hyväks, vai mitä? Eli tatuointien ottaminen voi olla ihan yhtä terveellä tai huonolla pohjalla ku esimerkiks shoppaaminen. Meinaan innostua tästä aiheesta, pitää lopettaa ku kukaan ei jaksa lukee monen sivun mittasia viestejä..ei muuta. :) |
|
27.5.2008 klo 16:26 |
Erkkimon, onks siitä neliraajahalvaus-niskavenäytysjutusta netissä juttua? Jep, Hirsilän tekemä ihmetutkimus "Herra tekee ihmeitä ilman määrää?" (2006). Netissä kyseinen tutkimus löytyy tästä osoitteesta: http://www.markushirsila.com/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf |
|
27.5.2008 klo 16:28 |
Tsekkaa sieltä kohta "Neliraajahalvaantunut mies sai liikuntakykynsä takaisin" (8.15). Matti on raportoinut ainakin yhden melko kiistattoman ihmeparantumisen kirjallisesti, mutta silti myös hän pitää "neliraajahalvausta" vain niskan venähdyksenä. Tästä lausunnosta mulla ei oo dokumenttia, mutta Matille voi laittaa mailia, jos ei usko. :) |
|
30.5.2008 klo 10:42 |
Matti on kirjottanu jutun siitä tytöstäkin, jolla oli se vaikee sydänsairaus mikä parantu ihan yhtäkkiä, se on kans jännä tapaus :) |
|
7.6.2008 klo 20:58 |
Roxbury, mun pitäs kyllä korjata toi tekemäni suomennos :D Siinä on muutama niin kökkö käännös, että hävettää joka kerta, kun luen sen. Topiciin liittyen: itse pidän tatuoinneista ja lävistyksistä. Jälkimmäisiä löytyy, ensimmäisiä ei - vielä. |
|
10.6.2008 klo 11:57 |
onpas paljo juttua tatskoista... en jaksa luke kaikkea. no mitäikinä. |
|
10.6.2008 klo 12:02 |
Vau! Niin muuten sattuuko se paljon, jos ottaa tatuoinnin? |
|
10.6.2008 klo 16:00 |
Ihmiset kokee kipua yksilöllisesti. Ei sitä voi kertoa toiselle, sattuuko jokin asia "paljon vai vähän". |
|
14.6.2008 klo 18:38 |
Onko joku ottanut sormen ympärille tatuiointia? Mielestäni vihkisormus olis ihan kiva tatuoituna, mutta sattuukohan tatuoiminen paljon kun se tehään sormeen, onko kokemusta? Siinähän ei paljoo ole lihaa ihon ja luun välissä. |
|
14.6.2008 klo 18:39 |
Onko joku ottanut sormen ympärille tatuiointia? Mielestäni vihkisormus olis ihan kiva tatuoituna, mutta sattuukohan tatuoiminen paljon kun se tehään sormeen, onko kokemusta? Siinähän ei paljoo ole lihaa ihon ja luun välissä. |
|
15.6.2008 klo 17:13 |
Itseltäni löytyy nyt pari tatuointia, kyynärvarren mittainen teksti toisessa kyynärvarressa (osaisinpa artikuloida) ja Daavidin tähti toisessa olkapäässä. Elokuussa otann toiseen käteen sellaisen kauniin ristin, sitten voisikin miettiä seuraavaksi paikaksi reittä tai pohjetta tai vastaavaa. Paikoista sen verran: herkimmät alueet ovat: kylki, kyynärvarren sisäosa (auts), kaikki taipeet ja hauis. käsi ja sormi ovat sen verran paksua nahan puolesta että tuskin sattuu. Hankalampi homma on jos sukset menevät ristiin, tuota vihkisormusta on ainakin oman tatuoijani mukaan kovin vaikea peittää järkevästi. Itselläni tatuoinnit ovat itseilmaisun välineitä, koen ne osaksi minua. Tatuoinnin ottaessa kannattaa tosiiaan miettiä tarkkaan aihe. Jos pelkkiä koristeita haluaa kannattaa ottaa vaikka hennatatuointi. |
|
16.6.2008 klo 19:58 |
En suosittele kenellekkään tatuointeja! Itselläni löytyy 5 kohtalaisen kokoista tatuointia, eripuolilla mahtavaa ruhoani. Ensimmäisen otin kun täytin 18 ja elämänkatsomikseni oli ehkä hieman erilainen. Lisää tuli otettua siinä vuosien varreella. Niinkuin sanottua asenteet ja mielipiteet elämästä muuttuu koko ajan ja itse olen saanut hävetä kuviani parina viimeisenä vuotena erinäisissä tilanteissa. Jos otat tänään aku ankan kuvan käteen voi se jo huomenna olla mielestäsi todella syvältä... Poistaminen kyllä on mahdollista, kahdella tavalla, laser leikkauksella ja ihon siirrolla. Laser leikkaus maksaa noin 10 kertaa sen mitä tatuoinnin ottaminen ja ihonsiirto.. no se nyt ei vaan kuulosta mukavalta:) Lisäksi molemmista jää ikuiset arvet, eli entiselleen sitä kohtaa ihostasi et enään saa... MILLÄÄN! Tiedän tyypin jolla ei ollut rahaa poistaa joten se poistettiin silitysraudalla... Mukava tapa sekin... Eli älkää ottako tatuointeja, se on typerää ja lisäksi se kielletään Raamatussa. Niin ja sellaisia puudutuksia ei ole olemassa. Tatuoijat eivät todellakaan saa lupaa ostaa puudutusainetta, saatikka pistää. Puudutusgeeli... En usko että se toimii ihan tuossa käsivarressa, koska se on tarkoitettu limakalvoille. No loppuvetona, ÄLÄ TEE SITÄ!!! |
|
16.6.2008 klo 23:21 |
Mun mielestä tatuoinnit on tosi hienoja!!! Ei ehkä kaikki mutta suurin osa mitä oon nähny... Aattelin että joskus ottaisin eka jonku pienen ja sitte jos siltä tuntuu nii tatuoin koko oiken olkapään :D No saa nähä muuttuuko mun mieli ennenku täytän kahareksan toista... :D |
|
17.6.2008 klo 18:11 |
Varmaan lähi aikoina tulee... |
|
10.7.2008 klo 15:42 |
Olen harkinnut iktysta (ΙΧΘΥΣ) oikean käden ranteeseen, saa nähdä toteutuuko ajatus. Muutama vuosi sitten harkitsin Buddhan hymyä. :> Mutta vaikka joskus luopuisin uskosta, tuskin katuisin sitä mitä Jeesus minulle merkitsi, eli tatska pysyisi. |
|
16.7.2008 klo 12:54 |
Ohhoh, eilen alko uusi kylkipiece, suurinpiirtein 2 kämmenen kokonen, sellanen 4h hinkattiin ääriviivat ja varjostuksia, nyt puoliks valmis... Kahden viikon kuluttua jatkuu;D Oli kyl hauskaa. Ja hieno siitä tulee. Nyt pitää vaan ostaa mätsäävät pikinit että voi sitten paistattaa aurinkoa kylki kukallisesa kun se on parantunut! |
|
16.7.2008 klo 12:56 |
*kukallisena |
|
16.7.2008 klo 13:03 |
ps. Kyl tatuointi on sen verran ikuinen, että kannattaa haluta sitä niin paljon että on valmis kestämään kivun. Osa tatuointien viehätystä toi iso kynnys ottaa se. |
|
16.7.2008 klo 14:27 |
Minua on alkanut viimeaikoina kiehtoa ajatus vihkisormuksen korvaamisesta tatuoinnilla. Kummisedälläni ja hänen vaimollaan on nimettömässä samanlaiset kuviot, ja hyvältä näyttävät. Eniten kiehtoo se idea, että tatuointi todellakin kestää koko elämän. Sormuksen kun saa noin vain pois. Silloin pitäisi harkita entistä paremmin, haluaako tuon tyypin kanssa nyt viettää loppuelämänsä :) |
|
17.7.2008 klo 16:30 |
Joo hey siis kuinka toi muiden tekstien lainailu toimii? Doctor Rottenbody: -sanan, painat ctrl+c, tuot kursorin lainaamasi tekstin ensimmäisen kirjamen eteen ja painat ctrl+v. Sitten mustamaalaat ohjeista tuon jälkimmäisen sanahirviönja ctrl+c -komennolla kopioit sen ja tuot kursorin lainaamasi tekstin viimesien kirjaimen perään ja painat ctrl+v (eli sijoitat kopioimasi sanan). Noin. Selviskö? |
|
17.7.2008 klo 16:33 |
noi voihan voihan... mustamaalaat -sanan jälkeen kirjoitin tuon ekan blockquote -hässäkän, mutta se teitysti merkitsi homman lainaukseksi, koska koska... ähhh... no, tajusitko kuitenkin? Eli noiden kahden blockquote-hässäkkäsanan väliin laitat sen lainattavan tekstin osuuden. Huom. Ei sanaväliä merkin ja tekstin alkamisen/loppumisen välille. |
|
17.7.2008 klo 19:32 |
Eiköhän Pyhän Hengen sinetti riitä mulle tatuoinniksi. :) |
|
19.7.2008 klo 13:51 |
Oon harkitsemas risti tatskaa! =) |
|
19.7.2008 klo 14:39 |
JIMiltä on tullu kateltua Miamin tatuointitarinoita :D Joku itselle tärkeä, vähän |
|
22.7.2008 klo 16:37 |
Raamattuhan ei tosiaan kiellä sitä tatuointia mutta raamatussa jossakin kohassa sanotaan "elkää koristelko itseänne ulkoisesti", ei ihan nuilla sanoille mutta samaa tarkoittavaa:) itselläni on huulikoru ja monet kattoo sitä pahalla " ei tuollaset kuulu uskoville" mutta olen sitä mieltä että jokainen saa olla semmoinen kuin haluaa.. vaikka ihminen on Jumalan kuva ja me ollaan pyhä temppeli ja ettei sitä pitäisi saastuttaa millään.. tarkottaako lieneen sitten mitään koristeita eli tatuointeja tai lävistyksiä:D |