Tatuoinnit?

Alue: Luovuus ja muoti

12.5.2008 klo 1:13

Atte
Käyttäjä

Tramp stamp on melkein nykyää joka lyylillä.

12.5.2008 klo 9:32

FrankCastle
Käyttäjä

Muoteja tulee ja menee, mutta niistä tatuoinneista ei pääse kovin helpolla eroon. Kannattais miettiä, ottaako hetken mielijohteesta jotain trendileimaa...

12.5.2008 klo 13:19

Tcitc
Käyttäjä

Roxburylla on kyllä ihan hienoja tatskoja. Ite en vaan innostu tatskoista, johtunee varmaan siitä että en tulisi ikinä löytämään kuvaa jota jaksaisin katsoa loppuelämäni vaikkapa käsivarressani. Hiusten värjääminen/leikkaaminen on miulle sellanen juttu jolla onpi kiva toteuttaa itseään. Ja parta.

13.5.2008 klo 21:07

TheRock777
Käyttäjä

Lopulta pystyisin täydellisen hyvin tulkitsemaan tuon YHDEN raamatunkohdan
niin kuin suurin osa teistä ns. kristityistä tekee raamatunkohtien suhteen -
tatuointeja vastustavaksi. Ristiin-rastiinyhdistellyt perustelut raamatusta minkä
tahansa asian suhten vaikuttavat hieman hatarilta omasta mielestäni.

Haluaisin vain tietää, millä tavalla aikas selkeästi kiellettyä asiaa saadaan
yhtäkkiä hyväksytyksi?

No otetaampa vaikka edellinen jae paikasta, jonka esitit: Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. oletko pitänyt tämän käskyn?
Entä onko sianlihan syöminen väärin? Pitäisikö kaikki poikalapset ympärileikata?

14.5.2008 klo 1:32

tonitus
Käyttäjä

Tatuoinnithan on kapinallisille lapsille, jotka kipuilevat taukoamatta kaikkia auktoriteetteja vastaan.
Tatuointi on elinikäinen muistutus tästä mahtavasta ajasta, kun vielä et ymmärtänyt että asiat voi myös opetella ilmaisemaan verbaalisesti, sen sijaan että sotkisit ihosi mitä turhemmilla symboleilla, joista luulit että kaikki näki sun syvällisyyden ja herkkyyden.

Toivottavasti opettelisimme lähestymään toisiamme sanan ja ehkä jopa avoimuuden muodossa, jolloin tällainen nykyajan "virtuaaliviestintä" sais siirtyä historian kirjoihin..
joita mahdollinen tuleva sukupolvi vois surra kun me emme osanneet.

Tatuoi tämä sydämees.

14.5.2008 klo 2:32

Aycea
Käyttäjä

Tatuointihan on ikivanha koristautumismuoto, nykyaikana se on vain taas tullut "koko kansan huviksi". Ötzi-jäämiehelläkin oli 57 erilaista tatuointia. Ja Ötzihän eli yli 5000 vuotta sitten.

Jossakin vaiheessa sitten tatuoinnit länsimaissa yhdistettiin voimakkaasti rikollisuuteen ja pahaan maineeseen merimiestatuointien ja vankilatatuointien myötä. Taitaa yleisestikin olla kulttuurit harvassa, joissa tatuointeja ei tunneta jossakin muodossa. Ne ovat kytkeytyneet niin aikuistumisriitteihin kuin uskonnollisiin tarkoituksiin.

Tatuointeja käytetään myös lääketieteessä mm. sädehoidon paikannusmerkkeinä ja rinnanpoiston jälkeen omasta kropasta muotoiltuun uuteen rintaan tatuoidaan nänni. Pahista.

En allekirjoita tuota kapinointiväitettä omalla kohdallani. Minulla oli alaikäisenä vanhempieni lupa ottaa tatuointi (yleensä kai sitä kapinoidaan luvattomasti), meni kuitenkin vielä muutama vuosi ennen kuin sain aikaiseksi mentyä tatuoijalle. Viestinnästäkään ei voi oikein puhua, koska tatuointi ei ole esillä julkisesti kuin hyvin harvoin ja suurin osa ystävistänikään ei tiedä sen olemassaolosta. Otin sen omaksi iloksi ja kaunistukseksi, huolellisesti harkittuna. Se on minulle kuin koru, vain ihossa.

14.5.2008 klo 2:55

Roope
Valvoja

Muoteja tulee ja menee, mutta niistä tatuoinneista ei pääse kovin helpolla eroon. Kannattais miettiä, ottaako hetken mielijohteesta jotain trendileimaa...

Annat viestissäs ymmärtää että kaikki tatuoinnit ovat hetken mielijohteesta otettuja trendileimoja. Oot niin väärässä. :) Mulle tatuoinnit merkkaa jotain suurta mun elämässä. Siis, jokanen tatuointi mulla kertois mun elämästä jotain asioita. Toistaseks mulla ei oo viellä kuvia, mutta tulossa on, esimerkiks risti olkapäässä johon on liitetty raamatunpaikka on jotain muuta kuin trendileimaa :)

14.5.2008 klo 12:40

FrankCastle
Käyttäjä

roope, ymmärsit väärin. Tarkoitin tuossa lainaamassasi kommentissa vaan sanoa, että Aten mainitseman "tramp stampin" yleistyminen viime vuosina on ollut ohimenevä buumi. Toisaalta kun se tatska on kerran otettu, niin se on ja pysyy.

14.5.2008 klo 14:27

Roope
Valvoja

Ookei. Eipä sitten mitään :)

15.5.2008 klo 10:56

Paganakristitty
Käyttäjä

Itselläni on tämä näkemys , että tiettyinä aikoina myös tatuointeja käytettiin ilmaisemaan - orjien omistaja- ja täst tulee tulee ajatellekksi , että tietyissä tilanteisä on menneisyys takana , esim vaikka ennen uskoon tuloa? mutta mitä essim Raamattu sanoo Mikä uskovan ruumis on , se on Pyhän Hengen temppeli ja sitten mä ajttelen että miten uskovan tulis vaalia , hoitaa tätä Ruumista , Pyhän Hengen temppeliä - niin en ole sen kannalla 99%:sti. että tatuoinnit olivat hyväksi kellään. Eli uskovan halua tatuoida itseään tulee sellainen ole että jokin ihmisessa haluisi palat sinne menneisyyteen..... vaikka Raamatussa kehoitetaan pyhittäytymään.

Tulee just mieleen kapinointi , trendi , että kun muutkin ottaa niin munkin on otettava. Meidän tulis tehdä vahvaksi että me itse tiedetään "miksi mä haluisin tatuoinnin? kasvattaako Lihaa vai Henkeä? :) siis ei tatuoinneille.

15.5.2008 klo 12:19

cocoa
Käyttäjä

Asiasta voi jutskailla Jumalan kanssa ja jos tuntuu, että tatuointi ei ole just mulle hyväksi tai on yhtään epävarma niin sit ei ota. Jos taas se tuntuu omalta eikä vaikuta huonosti suhteeseen Jumalan kanssa niin siitä vaan.

17.5.2008 klo 0:56

Roope
Valvoja

Asiasta voi jutskailla Jumalan kanssa ja jos tuntuu, että tatuointi ei ole just mulle hyväksi tai on yhtään epävarma niin sit ei ota. Jos taas se tuntuu omalta eikä vaikuta huonosti suhteeseen Jumalan kanssa niin siitä vaan.

Amen.

18.5.2008 klo 13:44

Merope
Tunnus poistettu

Tramp stamp on melkein nykyää joka lyylillä.

Valistakaa tietämätöntä, mikälainen kuvio on tramp stamp? Tuosta tramp-liitteestä ei tosin mitään kovin hienoja mielikuvia tule :P

18.5.2008 klo 17:46

vivve
Käyttäjä

Itse olen tässä harkinnut jo kauan yhden tatuoinnin ottoa, mutta taitaa jäädä syksyyn. Se olisi sellainen liekki, jonka sisällä on risti ja se tulisi niskaan. Lisäksi toiveina olisi 3 muuta tatuointia. Kaksi tribaalia, toinen jalkaan ja toinen käteen. ja sitten vielä toiseen käteen jonkinlainen teksti. Mielestäni tatuoinnit ovat hienoja, riippuen siitä missä ja minkälainen se on.

18.5.2008 klo 19:09

Atte
Käyttäjä

Valistakaa tietämätöntä, mikälainen kuvio on tramp stamp? Tuosta tramp-liitteestä ei tosin mitään kovin hienoja mielikuvia tule :P

Se on naisilla alaselässä oleva tatuointi, yleensä tribaali tms kuvio.

http://imgsrv.buzz103.com/image/wpbz/UserFiles/Image/Buzz-Tramp-Stamps.jpg

Tässä ihan mielenkiintoinen idea... http://www.thepeoplescube.com/images/Tramp_Stamp_Biblical_Love.jpg

Viestiä muokattu 18.5.2008 klo 19:10, muokkaaja: Atte

18.5.2008 klo 19:54

Merope
Tunnus poistettu

^ Ookoo, kiitän. Mutta onko tuo tramp stamp siis vain alaselän tatuoinneista käytettävä nimitys? Ja vain naisilla? Voiko miehelläkin olla tramp stamp? :D

Niin ja tuo jälkimmäisen linkin kuva ei kyllä kovin Raamatullisia mielikuvia herätä ;)

18.5.2008 klo 19:56

Babaii_
Käyttäjä

Musta olis hienoa ottaa, vaikka vihkisormus tatuointina, mutta sitten jos erois... Niin en ole koskaan oppinut pitämään sormuksia.

19.5.2008 klo 11:32

Atte
Käyttäjä

Mutta onko tuo tramp stamp siis vain alaselän tatuoinneista käytettävä nimitys? Ja vain naisilla? Voiko miehelläkin olla tramp stamp? :D

Nimenomaan alaselän tatuoinnista käytettävä nimitys. Sana "tramp" viittaa hutsuun eli tuskin se nimitykseltään kovin hyvin osuu mieheen, mutta miksei periaatteessa voisi olla.

Viestiä muokattu 19.5.2008 klo 11:33, muokkaaja: Atte

19.5.2008 klo 11:54

Jimi
Käyttäjä

Sana "tramp" viittaa hutsuun eli tuskin se nimitykseltään kovin hyvin osuu mieheen, mutta miksei periaatteessa voisi olla.

Niin, miksipä ei voisi, sillä sovelsithan säkin sitä linkeilläs kristityihin ;-)

19.5.2008 klo 21:43

Doctor Rottenbody
Käyttäjä

Heh.

20.5.2008 klo 13:00

Erkkimon
Käyttäjä

Otin iktyksen polttotatuointina kyynärvarteen. Otin sen nimen omaan polttamalla, koska se on vähän niiku orjan merkki ja mä oon vapaaehtosesti Kristuksen orja. Iktys oli päivänselvä valinta, koska se on kristillinen symboli ja mun mielestä ehkä paras käytössä oleva uskontunnustus. Tatuoinnin yleensä otin kahdesta syystä; 1) ristien pitämisen kaulassa voi kieltää (vrt. Ranska), mutta tuskin mikään valtio tai vastaava käy kustantamaan minulle plastiikkakirurgisia toimenpiteitä ja 2) joillekin tuntuu tuottavan ongelmia uskoa, että olen tosissani tän Jeesus-jutun kanssa, joten tatuoinnilla on helppoa todistaa uskonsa, sillä kukapa läpällä itseensä oman ideologiansa vastaisia symboleita polttelisi vain muita pissittääkseen.

22.5.2008 klo 18:34

enkeli77
Käyttäjä

Voi kun katoin tuota linkkiä noista kristillisistä tatskoista, niin alkoi tehdä mieli toista tatskaa, vaikka sillon ekan jälkeen vannoin etten mene enää "pahoinpideltäväksi", kun sattu niin pirskatisti. Mieli muuttuu kuitenkin :P

22.5.2008 klo 19:11

MrCash
Käyttäjä

Vasemmassa sääressä on kuva (tyylitelty iktys nauloista + pätkä kreikkaa), olen suunnitellut oikeaan jalkaa toista mutta saas nyt nähdä.

23.5.2008 klo 11:06

enyah
Käyttäjä

Mmm mä en ikinä ottais tatuointia koska mäkin oon ymmärtäny ettei ihoa pitäs lävistellä, polttomerkata tai piirtää..
Olen kuullut myös tapauksesta, jossa mies tuli uskoon ja kävi kasteella. Kastehetkellä miehen käsivarressa ollut tatuointi pyyhkiyty pois siinä hetkessä kun hän nousi altaasta. Mietin miksi Jumala pyyhkisi tatuoinnin pois jos erityisesti pitäisi moisista...?

23.5.2008 klo 21:19

Merope
Tunnus poistettu

Mietin miksi Jumala pyyhkisi tatuoinnin pois jos erityisesti pitäisi moisista...?

Kyseinen tatuointi oli luultavasti jotenkin ns. saatanallinen tai muuten vain pimeää tavaraa, tuskinpa mikään Jumalan kunniaksi otettu risti ym. pyyhkiytyisi pois :)

23.5.2008 klo 21:46

oo
Käyttäjä

Mulle tatuoinnit merkkaa jotain suurta mun elämässä. Siis, jokanen tatuointi mulla kertois mun elämästä jotain asioita.
Päiväkirja olis huomattavasti halvempi ja kivuttomampi vaihtoehto. Mutta lopulta kyse taitaa olla siitä , että halutaan "näyttää"/esitellä muillekkin jotain omaa maailmankuvaa etc.?

24.5.2008 klo 3:31

oo
Käyttäjä

Otin sen nimen omaan polttamalla, koska se on vähän niiku orjan merkki ja mä oon vapaaehtosesti Kristuksen orja.
Ja tämähän kuulostaa oikeen kivasti SM-henkiseltä.

24.5.2008 klo 12:53

FrankCastle
Käyttäjä

Päiväkirja olis huomattavasti halvempi ja kivuttomampi vaihtoehto. Mutta lopulta kyse taitaa olla siitä , että halutaan "näyttää"/esitellä muillekkin jotain omaa maailmankuvaa etc.?

Eikö nimenomaan siitä ole kyse? Toisten päiväkirjoja kun ei ole tapana lukea...

24.5.2008 klo 12:56

Atte
Käyttäjä

Ja tämähän kuulostaa oikeen kivasti SM-henkiseltä.

oo:lle varoitus. Opettelehan keskustelemaan asiallisemmin. Terveisin Muitakin ketjuja seuranneena.